Parisuhde nuorempaan mieheen!

lovebirds32

Onko oikeasti niin että ikä on vain numeroita?

itse olen 32vee nuori nainen ,aika kokenut, matkustanut paljon, itsenäinen ja monia parisuhteita on ollut kaiken ikästen kanssa.
Nyt olen seurustellut pitkän sinkkuilun jälkeen vasta 24vee nuoren miehen kanssa...
No ollaan ihan hulluna toisiimme, hän tuntuu olevan fiksumpi kuin aikaisemmat minun ikäiset,meitä yhdistää fitness elämäntavat ja ollaan melko samanlaisia.
Hän on myös melko kokenut ikäisekseen!
mutta miksi takaraivossani on aina sama kysymys... miten tämä voi kestää?
itse olen siinä vaiheessa elämää että sitoutuminen ja tulevaisuus olisi aloitettavaa suunnittelemaan,asettumaan aloilleen. Hän haluaa samoja asioita, mutta kun muistelen omaa 24vee ikää niin olin kyllä vielä aika skidi. Luulin tietäväni mitä haluan ja tuntevani itseäni, mutta vasta nyt viimesten vuosien aikana olen ollut sinut itseni kanssa ja elämäni kanssa, nyt vasta tiedän mitä haluan.
Päivä päivältä kiinnytään toisiimme enemmän ja rakkaus kasvaa... mutta kauanko hän haluaa olla 7vuotta vanhemman naisen kanssa? nyt ehkä tuntuu että ei koskaan halua ketään muita,mutta muutaman vuoden päästä se voi muuttua..
Sitten itse olen taas lähtökohdassani ja rikki jos hän päättää haluta olla nuoremman kanssa. Hän kovasti vakuutta että ei halua, mutta nehän on vain sanoja tulevaa ei voi tietää. Onko tää vain riskipeliä... leikinkö tulella?
Onko kellään kokemuksia?...olisi mukavaa jakaa mielipiteitä ja näkemyksiä... Mutta tuomitseminen voisi jättää pois ;)
kiitos ystävät! :)

31

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blondi1989_24

      Musta tuntuu, että se on nykyään jotenkin IN, kun on nuorempi mies ja vanhempi nainen. Asun itse pikkukylässä ja täällä on alkanut syntyä sellaisia pareja aika vauhdilla. Itse olen 24-vuotias. Olen viime vuosina alkanut pitää nuoremmista miehistä, koska ainakin kuvittelin, että tahdon vielä vain pitää hauskaa ja olla rennosti. Tämän vuoden puolella minulla on ollut 3 lyhyttä suhdetta, kaikki miehet ovat olleet minua vuoden nuorempia. Aluksi kaikki on hyvin, mutta noin 2 kk:n kohdalla he vetäytyvät täysin. Syyksi tulee vaan ettei ole valmis parisuhteeseen, minkäänlaisia pikkuriitojakaan ei kestetä, kaverit aina etusijalla. Olemme viimeisessä suhteessanikin kumpikin menneet ja tulleet lähes kuinka tykkäämme, mutta aikaa olemme kuitenkin viettäneet paljon yhdessä. Itselle ainakin jäi tunne, että noin nuori mies ei tiedä mitä elämältään haluaa. Ei osaa tehdä päätöksiä, tunteet vispaa laidasta laitaan. Taidan vaihtaa takaisin kolmekymppisiin.

      • kohta 5-kymppinen

        No johan on ikäerot :D Ihan naurattaa....

        Mulla on ollut jo monta vuotta 15 vuotta nuorempi mies, eikä ikäero tunnu missään! Ympäristö on jo tottunut meihin, eikä kukaan noteeraa ikäeroa enää. Eikä sitä meidän suhteessa enää edes muisteta.


    • Kokemusta on

      Rakastakaa toisianne, ja olkaa kiitollisia siitä. Ikä on vain numeroita!

    • lifemocker

      kolmekymppisenä viimeistään alkaa katsella nuorempaa naista

      • lovebirds32

        Lifemocker,sulla näyttäis olevaan kommentteja pitkin palstaa ;)
        aina oma mielipide jokapaikassa!

        niin sen 2 viimeistäkin naista olleet yli30vee.. hän ei kestä omaikäsiään..
        ja se että mua luullaan yleensä 25vuotiaaksi jo viimeiset 5 vuotta ei kieltämättä ole huono juttu. mulla ei ole mikään kriisi menen fiiliksien mukaan... ja näytän nuoremmalta kun olen koska elän fitness elämää ja rankkoja reenejä!
        mutta jos se 30vuotiaana alkaa katsella nuorempaa, sitten toivoisin vain onnea hakuun koska en ole katkera tai pahaa haluava ihminen ja tämä ihminen ansaitsee olla onnellinen, olin se minä tai joku muu kuka hänet sitten tekee onnelliseksi :) -A P


      • lifemocker
        lovebirds32 kirjoitti:

        Lifemocker,sulla näyttäis olevaan kommentteja pitkin palstaa ;)
        aina oma mielipide jokapaikassa!

        niin sen 2 viimeistäkin naista olleet yli30vee.. hän ei kestä omaikäsiään..
        ja se että mua luullaan yleensä 25vuotiaaksi jo viimeiset 5 vuotta ei kieltämättä ole huono juttu. mulla ei ole mikään kriisi menen fiiliksien mukaan... ja näytän nuoremmalta kun olen koska elän fitness elämää ja rankkoja reenejä!
        mutta jos se 30vuotiaana alkaa katsella nuorempaa, sitten toivoisin vain onnea hakuun koska en ole katkera tai pahaa haluava ihminen ja tämä ihminen ansaitsee olla onnellinen, olin se minä tai joku muu kuka hänet sitten tekee onnelliseksi :) -A P

        eikai täällä nyt kukaan MUITTEN mielipiteitäkään jakele ;)


      • Elämässä mukana
        lovebirds32 kirjoitti:

        Lifemocker,sulla näyttäis olevaan kommentteja pitkin palstaa ;)
        aina oma mielipide jokapaikassa!

        niin sen 2 viimeistäkin naista olleet yli30vee.. hän ei kestä omaikäsiään..
        ja se että mua luullaan yleensä 25vuotiaaksi jo viimeiset 5 vuotta ei kieltämättä ole huono juttu. mulla ei ole mikään kriisi menen fiiliksien mukaan... ja näytän nuoremmalta kun olen koska elän fitness elämää ja rankkoja reenejä!
        mutta jos se 30vuotiaana alkaa katsella nuorempaa, sitten toivoisin vain onnea hakuun koska en ole katkera tai pahaa haluava ihminen ja tämä ihminen ansaitsee olla onnellinen, olin se minä tai joku muu kuka hänet sitten tekee onnelliseksi :) -A P

        Ehkä tämän lifemockerin oma elämä on siinä pisteessä, että pitää chattailla täällä ihmissuhdepalstoilla neuvoja jaellen. Tosin hän vaikuttaa aika nuorelta mieheltä, fiksujakin ajatuksia löytyy häneltä.


      • lifemocker
        Elämässä mukana kirjoitti:

        Ehkä tämän lifemockerin oma elämä on siinä pisteessä, että pitää chattailla täällä ihmissuhdepalstoilla neuvoja jaellen. Tosin hän vaikuttaa aika nuorelta mieheltä, fiksujakin ajatuksia löytyy häneltä.

        pelkästään fiksuja ajatuksia ;)


      • Mock my life

        ..koska jokainen meistä on toisen kopio, eiks niin? Huoh.


    • miesvm1967

      Jos haluat kuulla selviytymistarinan niin mun broidin vaimo on veljeäni 8 vuotta vanhempi ja on ne olleet yhdessä jo 20 vuotta ja 2 lastakin on. Se olikin broidille kynnyskysymys kun sitäkin asia nuorena askarrutti ja kerran se wiskihuuruissa tunnusti että seukkailee mua vuoden vanhemman naisen kanssa ja ihmetteli että mitä vittua tästäkin tulee. Sanoin sille että kuule, älä ota tuosta iästä mitään paineita, tee niinkuin parhaalta tuntuu, en mä ainakaan sua tuomitse. Sitä se kait eniten pelkäs että isoveli ei hyväksy etenkin kun tunsin naisen paremmin kouluajoiltani. Broidi sanoi siihen "voi jumalauta että kuulostaa hyvältä" :D :D Siitä asti ovat yhtä pitäneet..

      • miesvm1967

        Muistaakseni pikkubroidi oli jotain 20 korvilla kun homma tapahtui, muistikuvieni mukaan se oli vasta päässyt intistä ja elettiin eka kesää sen intin jälkeen. Olisko ollu kesällä -90.. joo niin se olikin.


    • lovebirds32

      Miesvm67,
      joo kiitos tuosta. helpotti mieltäni.
      me ei lapsia haluta ja mä en edes voi saada.
      ja enemmän mä sitä ikää murehdin kun hän! totta mitä sanoit että ei miettis sitä liikaa vaan antaa palaa ja tulevaisuus näyttää mitä tulee! ei asioita voi oike ennustaa eikä voi muuttaakaan sitä ikää vaan pitää hyväksyä se.
      Kyse ei kuitenka ole 15vuoden ikäerosta :D
      Niin kauan kun tuntuu hyvälle molemmista eikä ketään satutetaan niin pidetään yhtä!
      Peace and love!

      • Sitten kun

        Miehelle ennemmin tai myöhemmin elämän realiteetit valkenee ja vauvakuume iskee ei häntä pidättele mikään.


    • ratsaille nouse

      fitneskissat on aina haluttuja.

    • Sorry mutta fakta

      Ei ole vain numeroita. Mies väistämättä alkaa katsella nuorempaa jossain vaiheessa. Koska, se on eri asia.

      • kuumispuumis

        Siinä vaiheessa viimeistään, kun mies alkaa haluta lapsia. Itselleni on kaksi kertaa käynyt niin..


    • Yksittäisten ihmisten kohdalla kaikki on mahdollista. Tiedän kaksi paria, joissa nainen tuon noin 7 vuotta vanhempi. Toinen ollut 20 vuotta yhdessä, lapsia on ja liitto vaikuttaa onnelliselta. Toinen taas meni juuri niin, että mies alkoi katsella nuorempia kun nainen tuli 4-kympin hujakoille. Suhde päättyi kun mies julkisti uuden morsiamensa, joka on puolestaan häntä 10 vuotta nuorempi..

      Tässä tapauksessa ikäeroa "pahempi" juttu on miehen ikä. 24-vuotias ei hyvin todennäköisesti vielä tiedä, mitä elämältä haluaa. Lasten kaipuu voi tulla vaikka 5 tai 10 vuoden kuluttua. Mut yksilökohtaista on sekin.

    • mies.

      Tuskin se ikä on esteenä suhteelle ja sen jatkumiselle. Se vaan on niin että miehes kyllästyy suhun ja seurusteluun jossain vaiheessa koska on noin nuori ja halua kokeilla muita naisia ja haluaa tehdä muita juttuja ja parisuhde on vain esteenä kun haluaa toteutaa unelmiaan. Eli se baarivaiheilu tulee jossain vaiheessa kuvioon mukaan ja silloin suhteenne on koetuksella kun miehes kaverit käyvät baareissa ja miehes haluaa mukan hauskan pitoon. Nykyään ei miehet sitoudu pitkäksi aikaa tossa iässä ja en usko teidän suhteenne kestävän kauaa.

      • olisinpatajunnut

        En suosittele!
        Mieheni on minua 6 vuotta nuorempi ja itselläni 40v. lähestyy, ongelmia alkanut tulla iästä ja vanhenemisesta. Mies on jo kerran jäänyt kiinni naisten kuvien kehumisesta netissä.
        Meillä on 3 lasta.


    • Ikäeroa on.

      Mieheni on minua 14 vuotta nuorempi, molemmat ns. toisella kierroksella ja lapsia ensimmäisestä suhteesta. Naimisissa olemme olleet 7 vuotta. mies 34v., minä 48 v.

      Mistään suhteesta ei voi tietää kestääkö se läpi elämän on ikäero mikä tahansa. Tähän mennessä on mennyt ainakin miellä hyvin ja ihmiset tottuneet ikäeroomme. Kumpikin näyttää ihan oman ikäiseltään, mutta kemiat, huumori ja tunne pelaa.

    • lovebirds32

      Ikäeroa on! Oon samaa mieltä, on aika yksilöllistä miten asiat menee..
      ollaan molemmat oltu pitkissä ja lyhyissä suhteissa ennen tätä ja menty myös sinkkuelämässämme lujaa ja se kokemattomuus saa yleensä miehet lähtemään nuorena haluamaan kokeilla taas jotain uutta. minun ei todellakaan ole kokematon. ja se mitä tulevaisuus tuo sitä ei voi kukaan sanoa tai ennustaa...
      ei sitä tiiä jos mä oon se joka kyllästyy!
      mutta jos se on tarkoitettu olemaan niin se tapahtuu, tai sitten ei. en ota turhia paineita.. ihmiset voivat olla sama ikäsia ja silti kaikki menee päin peetä. ihan vain siksi ettei ole sitten ollu tarkoitettu kestämään!
      Huumoria peliin ja paljon omaa aikaa myös ja yhteistä aikaa,sekä harrastuksia.

      • Jadette

        Eräs tuttuni meni 7 vuotta nuoremman miehen kanssa avioon, saivat kaksi lasta. Kymmenen vuotta olivat aviossa ja liitto kaatui.

        MUTTA syynä ei ollut ikäero!
        Nainen oli tässä tapauksessa se epäkypsempi: riidanhaluinen, aina provosoimassa, vänkäämässä, pisti huiskis haiskis rahaa menemään mielijohteesta, ei ottanut osaa liiemmin kotitöihin.

        Ruoanlaitto oli yksi peikko muijalle, kun oli ottanut periaatteen, ettei tartu kauhanvarteen kuin ei TYKKÄÄ ruoanlaitosta.
        Ei tykännyt pyykkäyksestä, ei siivouksesta, kuin ei muustakaan tylsästä arkihommasta, mutta huvituksista kyllä.
        Sorry, puhua näin entisestä työkaverista, mutta näin se meni.
        Mies oli kypsemmän oloinen, se nähtiin, ei polttanut päreitään hetkessä, oli kärsivällinen ja yritti joustaa... ja teki kotityöt omalta ja toisen osalta.

        Vaan tuli se raja vastaan, ja jätkä lähti kävelemään, kun ei jaksanut jokikisestä asiasta kinata kuin olisi teinin kanssa kinannut.

        Joten IKÄ ei ole se pointti, vaan se, onko ihminen yleensä pystyvä jakamaan elämää toisen kanssa.


      • miesvm1967
        Jadette kirjoitti:

        Eräs tuttuni meni 7 vuotta nuoremman miehen kanssa avioon, saivat kaksi lasta. Kymmenen vuotta olivat aviossa ja liitto kaatui.

        MUTTA syynä ei ollut ikäero!
        Nainen oli tässä tapauksessa se epäkypsempi: riidanhaluinen, aina provosoimassa, vänkäämässä, pisti huiskis haiskis rahaa menemään mielijohteesta, ei ottanut osaa liiemmin kotitöihin.

        Ruoanlaitto oli yksi peikko muijalle, kun oli ottanut periaatteen, ettei tartu kauhanvarteen kuin ei TYKKÄÄ ruoanlaitosta.
        Ei tykännyt pyykkäyksestä, ei siivouksesta, kuin ei muustakaan tylsästä arkihommasta, mutta huvituksista kyllä.
        Sorry, puhua näin entisestä työkaverista, mutta näin se meni.
        Mies oli kypsemmän oloinen, se nähtiin, ei polttanut päreitään hetkessä, oli kärsivällinen ja yritti joustaa... ja teki kotityöt omalta ja toisen osalta.

        Vaan tuli se raja vastaan, ja jätkä lähti kävelemään, kun ei jaksanut jokikisestä asiasta kinata kuin olisi teinin kanssa kinannut.

        Joten IKÄ ei ole se pointti, vaan se, onko ihminen yleensä pystyvä jakamaan elämää toisen kanssa.

        Niin mitä juu, onhan munkin nyxä mua vuoden vanhempi. Onhan noita naisia monenlaisia ollut mutta koska löysin nyt ihan huippuihmisen niin en ala nuorempaan vaihtamaan. Eikä kyllä oo syytäkään, nuoremmat joutuu häpeämään kakaruuttaan tämän naisen rinnalla :D ja totatota.. eilen mä kosin häntä kuumavesialtaassa ja vastaus oli myöntävä


      • miesvm1967
        miesvm1967 kirjoitti:

        Niin mitä juu, onhan munkin nyxä mua vuoden vanhempi. Onhan noita naisia monenlaisia ollut mutta koska löysin nyt ihan huippuihmisen niin en ala nuorempaan vaihtamaan. Eikä kyllä oo syytäkään, nuoremmat joutuu häpeämään kakaruuttaan tämän naisen rinnalla :D ja totatota.. eilen mä kosin häntä kuumavesialtaassa ja vastaus oli myöntävä

        Saamari ei se vanhallekaan veijarille ole tuo kosiminen ihan helppo juttu, kyllä siinä joutuu pitkälti miettimään miten sanansa asettelee ettei mokaa heti kärkeen. No, toi kuumavesiallas oli taktinen veto, ajattelin että kun nainen on kypsynyt kuumassa vedessä niin se on mun ainoa hetki tässä aika-avaruudessa. No joo, vähän taisin pistää huumoria tähän mutta kun on hyvä fiilis niin miksei :D Toivon myös teille muille onnea siihen parisuhteeseen, vaikka näitä ikäviäkin joutuu lukemaan tällä palstalla :( Olkaa nyt hyvänen aika IHMISIÄ toisillenne, sitä toivoen..


      • Tutut ennusmerkit

        Ei tule onnistumaan. Liikaa epäilyjä heti lähdössä ja uskollisuuden kanssa vähän niin ja näin.


    • Ei kantsi!

      Ajattele asiaa vuosiksi eteen päin. Olet yli nelikymppinen ja hän vasta yli kolmekymppinen. Nelikymppisille naisille tulee AINA jossain vaiheessa huoli omasta vanhenemisesta ilman nuorempaa kumppaniakaan, saati sitten jos on kymmenkuntakin vuotta nuorempi mies. Elämä saattaa olla keski-iän myllerryksessä muutenkin "vähän sekaisin" ilman ulkonäköhuoliakin. Jos siihen ynnätään vielä nuori kumppani , saattaa tulla pienoisia katastrofin aineksia juurikin omasta vanhemman osapuolen roolista.

      Olen huokaillut helpotuksesta, kun nyt 45-vuotiaana minulla on itseäni vanhempi mies, sillä ihan oikeasti vanheneminen painaa mieltä tässä iässä ja hormoonitkin vissiin alkaa jo myllertää mummokuumeen puolelle. Minua helpottaa se , että mieheni on minua vanhempi.
      Samanikäisellä tuttavallani on itseään yli kymmenen vuotta nuorempi mies ja hänellä on nyt erityisen vaikeaa juurikin tuon ikäeron takia.
      Vaikka sanotaan, että ikä on vain numeroita ei se silloin nuorempana,kolmikymppisenä miltään tunnu, mutta mitä enemmän tulee ikää, se yleensä alkaa häiritsemään kun maan vetovoima alkaa näkymään naamassa ja kropassa. Mustasukkaisuuskin saattaa ilmaantua kuvioihin.
      Usko pois. Tai ole uskomatta. :)

      • ei se ikä

        Minä olen yli 40 v ja aviomieheni 8 vuotta nuorempi. Ei meillä ikäeron takia mitään vaikeuksia ole eikä minulla maan vetovoima näy kasvoilla, ehkä vähäsen vartalolla. Jos ongelmia on ollut, niin ei sellaisia, joilla olisi mitään tekemistä iän kanssa. Ex-miehenikin valitsi itselleen vanhemman aviopuolison (minua 10 vuotta vanhemman).


    • moveitman

      Eräs sukulaiseni oli naimisissa 20v itseään nuoremman kanssa. Hänen kuoltuaan mies ei elänyt kuin 8 kuukautta. He olivat niitä jotka vaikuttivat todella onnellisilta niin kauan kuin muistan. Kyläillessäänkin istahtivat aina vierekkäin ja kädet hakeutuivat toisiinsa....
      Nyt kun itse alan olla kohta kuusikymppinen, olen hämmentynyt nuorten miesten huomiosta! Tosin olen itsekin viettänyt terveellistä, sanotaanko vaikka "fitnes-elämää" olen siinä mielessä timmissä kunnossa ja elämän asenteeltani iloinen. Mutta ikävä kyllä useimmat ikäiseni miehet ovat TODELLA huonossa kunnossa!! Kiinnnostus kaikkeen on laantunut, ei innostuta mistään muusta kuin telkkarin kaukosäätimestä ja olutpurkista makkaran ryydittämänä...
      Kiusaus suostua nuorten miesten kanssa suhteeseen alkaa kohta olla voittamaton. Jos heistä vielä löytyisi niitä, jotka ovat myös fiksuja ja henkisesti kypsiä, niin miksipä ei.... =-/

    • Matkaan vain

      Lohduttavaa lukea positiivisia vastauksia :) Itse (melkein 50 v. nainen ) olen aloittelemassa suhdetta 11 v nuoremman miehen kanssa ja olen ns. hiukan hakusessa. Vaikka suvussamme on pari, jossa vaimo on 16 v miestä vanhempi, on kuitenkin aina eri asia kun se sattuu omalle kohdalle.

      Olen saanut ystäviltä ja suvun naisilta ihanan rohkaisevia kommentteja. Yksi niistä on ollut, että kaveri tietää minkä ikäinen olet ja hän on lähteyt tähän ihan oma-aloitteisesti mukaan. Mies on mukavan näköinen, joten hän saa ihan varmasti naisen mukaansa jos haluaa. Mutta nyt hän onkin valinnut minut :)

      Ehkä kuitenkin aloittajalla on tulevaisuudessa se ongelma, että kaveri haluaa lähteä bilettämään ja sinä haluaisit sen perheen. Toivottavasti suhteenne onnistuu.

      • onnellinen37

        hei olen 37.v mies olen ollut kohta 8. vuotta naiminissa 11.v vanhemman naisen kanssa.. ongelmia on ollut mutta ei iästä riippuvia.. ollaan onnellisia rakastetaan toisiamme.. lapsia ei ole.. kaikille teille jolla on tilanne että olisi alkamassa suhde vanhempaan naisen ehdottomasti kannattaa..


      • onnellinen37
        onnellinen37 kirjoitti:

        hei olen 37.v mies olen ollut kohta 8. vuotta naiminissa 11.v vanhemman naisen kanssa.. ongelmia on ollut mutta ei iästä riippuvia.. ollaan onnellisia rakastetaan toisiamme.. lapsia ei ole.. kaikille teille jolla on tilanne että olisi alkamassa suhde vanhempaan naisen ehdottomasti kannattaa..

        siis 8.vuotta naimisissa!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1688
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1315
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1137
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      922
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      875
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      837
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      768
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      702
    Aihe