Heikki Herlin: kannattaa syntyä rikkaaseen perheeseen

mittatäynnä

Herlinien mahtisukuun kuuluva nuori aikuinen kertoo HS:n Nyt-liitteessä, miltä tuntuu syntyä rikkaaseen perheeseen: "Miten sen nyt sanoisi. Kannattaa syntyä rikkaaseen perheeseen ja katsoa sitten, miltä tuntuu. Mun tilanteen varjopuoli on se, että hahmotan viisi miljoonaa paljon paremmin kuin moni suomalainen. Mutta viittä euroa en hahmota samalla tavalla"

...siis LOL...joo kannattaa kannattaa mutta luulin että se ei sinun päätettävissäsi.

Koko juttu: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288592329878.html#comments-anchor

31

2084

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylpeäköyhä

mä synnyin köyhään perheeseen, ehkäpä siksi olen nykyäänkin köyhä

• ____-----------_____

Monikohan se itse pääsee valitsemaan minkalaiseen perheeseen syntyy?

Tässä taas näemme että ei se raha järkeä lisää, pikemminkin päinvastoin, omasta mielestään varmaan hyvinkin filosofinen ajatus tällä herlinin kermapepulla, suunnittelee varmaan kirjan kirjoittamista, tulisi varmaan vielä älyttömämpi tekele kuin Himasella josta sille nuijalle maksettiin 700 000 euroa kokoomuksen kehumisesta, ei ollut rahapulasta tietoakaan, Kataisella hullunvirne naamalla kun kyseltiin asiasta ja ihmeteltiin kilpaillutuksen täydellistä puuttumista.

• hehkuja353

no kun alottaa ahkeroinnin lapsena määrätietoisena niin köyhäkin voi päihittää
      herliinit ja enrootit siis enemmän rahaa kun niillä yhteensä----
      kato ole oman onnen seppä tao rautaa kun se hehkuu-------------------------------------------------------------,...

• Rikkaiden kaveri

Näin se on! Vanhaa kiinalaista sananlaskua siteeratakseni; "Joka päivä on mahdollisuus rikastua"

Itse olen sitä mieltä, että sillä ei ole merkitystä syntyykö rikkaaseen perheeseen vaiko köyhään, mutta sillä on merkitystä, että millaisen esimerkin saat kodissasi.

Tunnen moni rikkaaseen perheeseen syntyneitä, jotka ovat sitten hävittäneet miljoonansa ja tunnen muutamia, jotka puolestaan ovat tehneet miljoonansa aivan tyhjästä ja köyhistä kotioloista lähtöisin.

Koulutus on niin tärkeä tänä päivänä, sillä luodaan paljon hyvää omaan elämään. Ahkeruus työnteossa ja säästäväinen elämän tapa, sillä pärjää.

• Näin se vain on
        Rikkaiden kaveri kirjoitti:

Näin se on! Vanhaa kiinalaista sananlaskua siteeratakseni; "Joka päivä on mahdollisuus rikastua"

Itse olen sitä mieltä, että sillä ei ole merkitystä syntyykö rikkaaseen perheeseen vaiko köyhään, mutta sillä on merkitystä, että millaisen esimerkin saat kodissasi.

Tunnen moni rikkaaseen perheeseen syntyneitä, jotka ovat sitten hävittäneet miljoonansa ja tunnen muutamia, jotka puolestaan ovat tehneet miljoonansa aivan tyhjästä ja köyhistä kotioloista lähtöisin.

Koulutus on niin tärkeä tänä päivänä, sillä luodaan paljon hyvää omaan elämään. Ahkeruus työnteossa ja säästäväinen elämän tapa, sillä pärjää.

Miksi pitäisi rikastua? Minä ainakin olen aivan tyytyväinen omaan tulotasooni, sinä ilmeisesti et ole ja olet siksi onneton.

• Rikkaiden kaveri
        Näin se vain on kirjoitti:

Miksi pitäisi rikastua? Minä ainakin olen aivan tyytyväinen omaan tulotasooni, sinä ilmeisesti et ole ja olet siksi onneton.

Itse asiassa minun piti jatkaa kirjoitustani tuolloin, mutta se vain jäi työpuhelun vuoksi.

Olen täysin tyytyväinen elämääni ja tulotasooni, pystyn hankkimaan kaiken tarpeellisen ja osin tarpeettomankin elämässäni. Lapseni saavat koulutuksen ja voimme tarjota heille harrastuksia, sekä matkustella koko perheen kanssa. Ulkomailla ajelen moottoripyörällä vuoristossa, kotimaassa vaikka Pohjanmaan lakeuksia.

Asumme vanhassa rintamamiestalossa, joka on maksettu aikaa sitten omaksi, käytetty hyväkuntoinen auto on millä liikutaan. Puutarha puskee syötävää enempi mitä ehdimme itse syömään, joten annamme hieman naapureillekin mm. omenoita ja perunaa. Kalastelen ajankuluksi ja lisää syötävää ruokapöytään. Joskus joku naapuri tuo minulle hirvipaistia ja voin tarjota perheelle leivinuunissa paistettua hirvipataa.

Olen onnellinen siitä mitä minulla on, on perhe, oma katto pään päällä ja aikaa perheelle.

• Näin se vain on

Itse asiassa minun piti jatkaa kirjoitustani tuolloin, mutta se vain jäi työpuhelun vuoksi.

Olen täysin tyytyväinen elämääni ja tulotasooni, pystyn hankkimaan kaiken tarpeellisen ja osin tarpeettomankin elämässäni. Lapseni saavat koulutuksen ja voimme tarjota heille harrastuksia, sekä matkustella koko perheen kanssa. Ulkomailla ajelen moottoripyörällä vuoristossa, kotimaassa vaikka Pohjanmaan lakeuksia.

Asumme vanhassa rintamamiestalossa, joka on maksettu aikaa sitten omaksi, käytetty hyväkuntoinen auto on millä liikutaan. Puutarha puskee syötävää enempi mitä ehdimme itse syömään, joten annamme hieman naapureillekin mm. omenoita ja perunaa. Kalastelen ajankuluksi ja lisää syötävää ruokapöytään. Joskus joku naapuri tuo minulle hirvipaistia ja voin tarjota perheelle leivinuunissa paistettua hirvipataa.

Olen onnellinen siitä mitä minulla on, on perhe, oma katto pään päällä ja aikaa perheelle.

Jos olet tyytyväinen omaan tulotasoosi vaikka et ole rikas niin miksi kuitenkin yllytät muita rikastumaan? Mitä tuo "rikkaiden kaveri" tarkoittaa, kutsuvatko he sinut silloin tällöin kylään ja saat noukkia murusia heidän pöytänsä alta?

• Rikkaiden kaveri
        Näin se vain on kirjoitti:

Jos olet tyytyväinen omaan tulotasoosi vaikka et ole rikas niin miksi kuitenkin yllytät muita rikastumaan? Mitä tuo "rikkaiden kaveri" tarkoittaa, kutsuvatko he sinut silloin tällöin kylään ja saat noukkia murusia heidän pöytänsä alta?

Joo, tapaan kyllä näitä rikkaita kavereitani ajoittain ja olinkin juuri vähän aikaa sitten kyläilemässä., pidämme mm. fb:ssa säännöllisesti yhteyttä. No, jaa murusia pöydän alta... ruoka ei nyt ole meillä pääasia, kun ollaan kavereita , niin jutellaan ja saatetaan syödäkin jotain.
        Kehoitin rikastumaan siksi, että siihen on JOKAISELLA mahdollisuus, ei tarvitse olla katkerana köyhyydessään, vaan voi itse vaikuttaa omaan elämäänsä.

• Näin se vain on

Joo, tapaan kyllä näitä rikkaita kavereitani ajoittain ja olinkin juuri vähän aikaa sitten kyläilemässä., pidämme mm. fb:ssa säännöllisesti yhteyttä. No, jaa murusia pöydän alta... ruoka ei nyt ole meillä pääasia, kun ollaan kavereita , niin jutellaan ja saatetaan syödäkin jotain.
        Kehoitin rikastumaan siksi, että siihen on JOKAISELLA mahdollisuus, ei tarvitse olla katkerana köyhyydessään, vaan voi itse vaikuttaa omaan elämäänsä.

Tarkoitin kyllä murusilla sitä että he ostavat sinulle jotain ja siitä hyvästä saat olla heille kiitollinen, ei mikään tasavertainen ystävyyssuhde.

Vai että köyhät katkeria, vai niin. Varmaan seuraavaksi väität että kaikki rikkaat ovat onnellisia ja kaikki köyhät onnettomia sekä tietysti katkeria?

• justjust..

Kerro tuo myös niille kaikille pitkäaikaissairaille, jotka ovat kuitenkin kouluttautuneet jne mutta lopulta kun CV sisältää yli pari kymmentä leikkausta, et ole kovin haluttu kaveri työmarkkinoilla. Varsinkaan jos sulle on lykätty eläkepaperit kouraan..

Kyllä, lottoan silti säännöllisesti. On vielä mahdollisuus sen kautta, siitä sitten osaisin pienehkölläkin voitolla sijoittaa järkevästi. (on siihen koulut käyty) :)

Muuten olen sitä mieltä ettei köyhä perhe tms vaikuta. Duunariperheessä juuri painotettiin opiskelujen tärkeyttä ja kaikki lomat oltiin pennusta lähtien töissä.
        Aina ei auta vaan mikään lopulta, vaikka katto onkin pään päällä ja ruokaa. Muusta voin haaveilla silti vieläki ;)

• se köyhempi

joku syntyy rikkaaseen joku köyhään.... mitä väliä... jokainen luo oman elämänsä, joku köyhempi on elämältään rikkaampi kuin se rahallisesti rikas, siinä se juttu piileekin... täytyy vain ihan itse hoksia ne pienet elämän onnen pipanat jotka jää useimmin rikkaammilta hoksimatta ja sitten on niin tyhjää vaikka rahaa olisikin miljoonia.

• Elämä on lyhyt

Mitä tuo Herlin oikein kuvittelee, aivan samanlainen kuolevainen hän on kuin kaikki muutkin. Ennemmin tai myöhemmin potkaiseen tyhjää eikä silloin hänen miljoonistaan ole mitään hyötyä. Aivan yhtä kuollut on kuin kaikki muutkin.

• Harmin paikka

Rikkaita tuo kuoleminen kyllä harmittaa. Rahaa olisi elää vaikka tuhat vuotta luxuselämää mutta hyvä jos sataan vuoteen pääsee. Aika harmillista ettei rahalla saa ostettua vaikka 50 lisävuotta. Tietysti tästä pitäisi satoja miljoonia maksaa mutta eihän se mikään ongelma ole jos rahaa on.

• Sossun Neuvo

Köyhänkin kannattaa mennä töihin ja alkaa rikastua.

Loisimalla kukaan ei ole miljonääriksi tullut.

• syntyjä syviä

Ihmiset usein inhoaa rikkaita ja pitää niitä jotenkin ylimielisinä. Onhan ne joskus sitäkin mutta useimmiten syynä on vain kateus. Kateus on ihan turhaa ja se kuluttaa sisältä päin ihan kuten viha tai pelko. Olen köyhä mutta en näe mitään syytä kadehtia ketään rahan takia tai muutenkaan.

• spede3

Yhteiskunta lienee jollain tavalla sairas jos rikastuminen, sen tavoittelu tai yleinen maallinen rikkaus ja mammona on ainoa mittari sille oletko oikeanlainen ihminen vai et.

• tsibadidaa

Turha siitä on välittää mitä yhtriskunta tai sen enemmistö arvostaa. Ei sinun tarvitse olla hyödyksi kenellekään tai pyrkiä mihinkään jos ei huvita. Riittää että elät omaa elämääsi. Tervettä yhteiskuntaa ei ole koskaan ollut eikä tule.

• Tämä pitää
        tsibadidaa kirjoitti:

Turha siitä on välittää mitä yhtriskunta tai sen enemmistö arvostaa. Ei sinun tarvitse olla hyödyksi kenellekään tai pyrkiä mihinkään jos ei huvita. Riittää että elät omaa elämääsi. Tervettä yhteiskuntaa ei ole koskaan ollut eikä tule.

Näin on, antaa toisten juosta rahan perässä, minä nautin elämästä.

• mietteliäs_

Tässä mennään nyt elämän syvimpään olemukseen ja peruskysymyksiin..kai se on sitten niin että jotkut/monet ihmiset etsii sitä paljon puhuttua onnea ja elämän tarkoitusta rahan kautta, toimii ilmeisesti joillakin ihmisillä - toisilla ei.

• KKHS

Voi ei. Suomessa on lapsia jotka eivät näe nälkää siksi että lapsilisätkin meni pirkkakaljaan! Tämä on huutava vääryys!!

• täysi idiootti

"Herlinien mahtisukuun kuuluva nuori aikuinen kertoo HS:n Nyt-liitteessä, miltä tuntuu syntyä rikkaaseen perheeseen: "Miten sen nyt sanoisi. Kannattaa syntyä rikkaaseen perheeseen"

Nyt kaikki köyhät syntymään rikkaaseen perheeseen. Tainnut tämä Herlin syntyä ilman aivoja mutta mitäpä siitä kun raha korvaa järjenpuutteen, tällaisten idioottien lausuntoja vielä viitsitään julkaista.

• nerokas idea

Herlinin kerma peppu on nero sillä hän on keksinyt miten köyhyys poistetaan maaailmasta; köyhyys poistuu kun kaikki syntyvät rikkaiksi. Miten kukaan ei tätä aikaisemmin ole tullut ajatelleeksi?

• KateellisilleKöyhile

Miksi köyhä on kateellinen toisille vaikka moni loisii yhteiskunnan rahoilla??

Miksi köyhät eivät tee mitään rikastuakseen kuten vaikka etsi työtä?

Suomi antaa hyvät mahdollisuudet kouluttautua ja sen jälkeen jokainen voi perustaa yrityksen ja alkaa vuolemaan kultaa.

Köyhäkin voi rikastua jos vain haluaa ja on ahkera kuten moni on tehnyt.

Kateellisille köyhille toivon vain kurjaa elämää ja mahdollimman pikaista siirtymistä haudan lepoon sillä teidänlaisianne mulkvisteja ei tässä maassa tarvita.

• aivoton surkimus

Sinua vain ketuttaa kun et tyhmyyttäsi keksinyt tuota Herlinin nerokasta ideaa että pitää syntyä rikkaaseen perheeseen vaan joudut käymään pienipalkkaisessa työssä josta tienaat juuri ja juuri niin paljon että voit pitää netin vittuillaksesi itseäsi köyhempinä pitämillesi ihmisille. Olet täysi nuija mutta olet niin tyhmä että luulet olevasi älykkö, olet tällekkin palstalle kirjoitellut vuosikausia todella typeriä juttuja joita harva viitsii lukea kuin pari lausetta, minkaanlaista kehitystä jutuissasi ei ole tapahtunut vaikka maailma muuttuu kokoajan. Aivokapasiteettisi on todella rajallinen, ihme että osaat lukea ja kirjoittaa edes tuollaista skeidaa.

• KateellisilleKöyhile
        aivoton surkimus kirjoitti:

Sinua vain ketuttaa kun et tyhmyyttäsi keksinyt tuota Herlinin nerokasta ideaa että pitää syntyä rikkaaseen perheeseen vaan joudut käymään pienipalkkaisessa työssä josta tienaat juuri ja juuri niin paljon että voit pitää netin vittuillaksesi itseäsi köyhempinä pitämillesi ihmisille. Olet täysi nuija mutta olet niin tyhmä että luulet olevasi älykkö, olet tällekkin palstalle kirjoitellut vuosikausia todella typeriä juttuja joita harva viitsii lukea kuin pari lausetta, minkaanlaista kehitystä jutuissasi ei ole tapahtunut vaikka maailma muuttuu kokoajan. Aivokapasiteettisi on todella rajallinen, ihme että osaat lukea ja kirjoittaa edes tuollaista skeidaa.

Mitä sinä tekisit köyhien tilanteen parantamiseksi? Kovin rakentavalta ei avautumisesti kuullosta. Sinun kannattaisi varmasti hakeutua tutkimuksiin kun vaikuttaa siltä että mielisairautesi on taas pahenemassa.

• Oikeistoviisauksia

Ja lisätäänpä tähän vielä kaikkien RKP:läisten ja kokoomuslaisten allekirjoittama kauppaneuvos Paukun aforismi :

"Mitäpä ne köyhät rahalla tekisivät , eihän niillä ole mitään menojakaan !"

• 5min homma rikastua

Jaa, noh, ei tässä muuta mahdollisuutta minulla köyhällä sitten kai ole kun päästä panemaan satsi Herlinin naista ja synnyttää jälkikasvuni rikkaaseen perheeseen? Onnistuisikohan tämä jos alkaisin heidän naisiltaa tiedustelemaan? Hommassa ei menisi kuin n 2-5min ja n 9kk päästä jälkikasvuni syntyisi miljoonien keskelle.

• kannattaisi lukea ko

Kannattaisi varmaan lukea koko haastattelu, eikä vain räiskiä tuollaisia asiayhteydestä irrotettuja kommentteja tänne ja käydä hysterisoimaan. Ihan normaalilta tyypiltähän tuo vaikutti tuon NYT-liitteen haastattelun perusteella samoin kuin se Walden.

• Jo riittää

Miksi lukea jonkun rikkaan paskiaisen omakehua ja elvistelyä, ei kiitos. Tuollaisia öykkäreitä on aivan tarpeeksi, vielä heidän horinoitaan lukemaan, ei helvetissä.

• No riitä itselles pr

Valivalivali inise vaan, äläkä ymmärrä mistään mitään. Ei noi nuoret kyllä mitään öykkäröi. Kuten edellinenkin kirjoittaja sanoi, tuo otsikko on revitty Iltapas...sanomille ominaiseen tyyliin täysin irti asiayhteydestä. Ei nuo haastateltavat ole itseään Hesarille tyrkyttäneet. Päinvastoin nuo kolme olivat ainoat, ketkä suostuivat tulemaan haastatteluun.

• hohoijaa

Miksi köyhä on kateellinen toisille vaikka moni loisii yhteiskunnan rahoilla??

Miksi köyhät eivät tee mitään rikastuakseen kuten vaikka etsi työtä?

Suomi antaa hyvät mahdollisuudet kouluttautua ja sen jälkeen jokainen voi perustaa yrityksen ja alkaa vuolemaan kultaa.

Mistäs lähtien työnteolla on rikastumaan päässyt, samaa mihin kouluttaudut, et sillä rikastumaan pääse maksimissaan pääset asuntolanasta hieman aiemmin eroon ja asunnon ja auton tasoero on hieman keskimääräistä parempi thats it.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3025
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      122
      2052
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1389
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe