löyhkäävä hengitys

lemulude

Eli siis mulla on ihan järkyttävän hajuinen hengitys. Pesen hampaat 2 kertaa päivässä ja käytän myös suuvettä 2 kertaa päivässä, mutta silti se vaan haisee. Haisevan hengityksen takii mun itseluottamus on tosi huono. Jos on jotain neuvoja miten tästä pääsis eroon tai tietoa mistä se johtuu niin kertokaa

21

4931

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskasuu

Mulla ihan sama ongelma. Henki haisee ihan paskalta ja pierulta. Pesen myös väh.2xpäivässä,lankaan,putsaan kielen,kurlaan s.vedellä,juon vettä ja jauhan purkkaa yms.xylituotteita. Pastilleja menee rasia tolkulla ja tämä aiheuttaa vatsakipuja,koska liika xylitolin nauttiminen kerryttää ilmaa mahaan. Vaivaan ei tunnu lääkettä olevan:( Hampaani eivät edes ole reikäiset,koskaan ei ole edes paikattu. Hammaskiveä melko vähän,ainakin s.hygienistin mukaan. Sylkeäkin erittyy normaalisti,sekin testattu. Olen jo alistunut vaivaan,siihen ei apua ole

• 13+17

Voisiko haju tulla nenästä, poskionteloista, nielurisoista jne.

http://www.med.utu.fi/dent/index/Halitoosi.pdf

"
      iryhmään (32).
      Nenä voi joskus toimia hajun lähteenä. Toiset ovat saaneet apua huuhtelemalla
      nenäonteloa keittosuolaliuoksella käyttä-
      en siihen tarkoitettua kannua. Nielurisojen
      pinnan uurteisiin kerääntyneitä proppuja
      voi koettaa irrottaa painamalla varovasti...
      "

• Anonyymi00020

Dentolan - https://tonzes.com/dyhanie.htm
        Ensimmäinen tuote joka toimii pahanhajuiseen hengitykseen, joka ei johdu hampaista tms huonosta hygieniasta, vaan paha haju tulee sisältäpäin.

• 2849328938403284023

Käy hampaat läpi ientaskuja myöten hammaslangalla. Haista lankaa. Jos haisee pahalle, sinulla on plakkia ientaskuissa... Muutenkin vaikka ei haisisi kannattaa langata hampaat päivittäin.

Toinen mikä voisi olla, on proput nielurisoissa... Varsinkin jos sinulla ne ovat hyvin risaiset ja onteloiset, sinne voi jäädä ruokaa ja bakteerit rupeavat hajottamaan sitä, jolloin syntyy mädän hajua.

• mull auttoi.

Haju tulee yleensä kielestä tai nielurisoista EI hampaista.

Vältä kemikaaleja eli suuvesi pois ja vaahtoava hammastahna. Ne kuivattavat suuta ja henki haisee.

Tupakka ja alkoholi kuivattaa suuta ja henki haisee.

Putsaa kieli kielenputsaimella, joita myy ainakin apteekki.

Juo vettä, ei maitoa.

Maitotuotteet jämähtää kieleen ja mätänee.

• mul auttoi.

Tässä yks vaihtoehto hammastahnalle, joka ei kuivata ja on muutenkin hyväksi. Niitä on muitakin. Myydään suurissa marketeissa ja ekokaupoissa.

http://www.frantsila.com/product/luonnon-hammastahna/

Kielenkaavin:

http://hampaidenhoito.blogspot.fi/2010/03/kielen-puhdistus-tarkea-osa.html

• paskasuu

Oon miettinyt,että haju mulla tulee varmaan nielusta. Joskus kun nielaisen oikein voimakkaasti,tunnen suussani todella oksettavan hajun. Kaavin kieltäni päivittäin ja olen myös haistanut siitä irtoavaa limaa,ei haise yhtään miltään. Hammasvälien plakkikaan ei aina haise. Siis silloin tietysti haisee,jos olen unohtanut langata. Nielua olen myös painellut ja proppuja on tullut harvakseltaan. Niitä on sitten varmaan siellä syvällä,enkä saa niitä pois:(

• mul auttoi.

Kokeile kielen takaa pumpulipuikolla sipaisua.

Haista.

Jos haisee pahalle, niin tulee ruuasta eli juoksevista maitotuotteista.

Jos ei haise, niin läääkärille näyttään nielurisoja.

• mul auttoi.

Joskus haju voi olla omassa nenässä eli varmista toiselta henkilöltä, että henki haisee.

Minulla se tosin oli päinvastoin eli itse en haistanut mitään ja vasta 10 vuoden haisemisen jälkeen kaverit kehtasi vasta kertoa, että haisee.

Olisin heti halunnut sen tietää ja tehdä asialle jotain.

Mutta nyt on kaikki hyvin, kun en enään tupakoi, juon vettä ja jne...

• paskasuu

No mä kyllä tiedän kysymättäkin,että haisee. Yhtäkkiä saattaa jostais pelmahtaa paskan haju,ja se on aina silloin kun mä olen suuni avannut. Mini on luullut,että niiden lapsella on huonot housussa,vaikka ei olekaan. Se olenkin minä ja mun löyhkäävä hengitys. Tää on kauhea vaiva. Joudun välttelemään toisia ihmisiä ja puhuessani täytyy tosiaan varoa,et haju ei tyrmää kanssaihmistä. Puhun ohi kasvojen ja varmistan,että olen tarpeeksi etäällä. Joskus joku luuli,että hänen henki haisee kun pomppasin äkisti taaemmas. Oikeasti yritin vain välttää oman hajuni leviämistä. Tosiaan en polta,eikä alkokaan kuulu tapoihin. Suuta hoidan ja pastillia mussutan,mut lemuaa vaan:( Syy lienee nielussa. Sille ei kai mitään voi, jos proppuja sinne kertyy,syvälle siis. :(:(:(:(

• 10+1
        paskasuu kirjoitti:

No mä kyllä tiedän kysymättäkin,että haisee. Yhtäkkiä saattaa jostais pelmahtaa paskan haju,ja se on aina silloin kun mä olen suuni avannut. Mini on luullut,että niiden lapsella on huonot housussa,vaikka ei olekaan. Se olenkin minä ja mun löyhkäävä hengitys. Tää on kauhea vaiva. Joudun välttelemään toisia ihmisiä ja puhuessani täytyy tosiaan varoa,et haju ei tyrmää kanssaihmistä. Puhun ohi kasvojen ja varmistan,että olen tarpeeksi etäällä. Joskus joku luuli,että hänen henki haisee kun pomppasin äkisti taaemmas. Oikeasti yritin vain välttää oman hajuni leviämistä. Tosiaan en polta,eikä alkokaan kuulu tapoihin. Suuta hoidan ja pastillia mussutan,mut lemuaa vaan:( Syy lienee nielussa. Sille ei kai mitään voi, jos proppuja sinne kertyy,syvälle siis. :(:(:(:(

Ehkä kannattaisi käydä lääkärissä. Lääkäri voisi tutkia mistä on kyse.

• mul auttoi.

Nielurisojen poisto auttaa, jos nielurisat on täynnä niitä proppuja.

Terveyskeskuksen tai työterveyden kautta pääset kunnalliseen korva- nenä ja kurkkulekurille.

Sieltä minä sain lähetteen leikkaukseen.

Ja lopeta nuo kaikenlaiset kemikaalit. Saattavat pahentaa oireita.

Vettä janoon ja aina lasillinen ruuan jälkeen.

• Hajuton77

Suurin löyhkääjä voi olla kieli. Kielen harjaus on yhtä oleellista kuin hampaiden. Etenkin kielen takaosan. Monilla kertyy nielurisoihin bakteerikokkaretta löyhkäämään. Ne haisevat mädältä. Jotkut lääkkeet, kemikaalit ja ruoat saavat hengityksen löyhkäämään.

Mulla vaivat loppu nielurisojen poistoon ja siihen että aloin harjata kieltä.

• Hajuton77

Mulla kaavin ei toiminut ollenkaan. Käytän kieleen puolikovaa hammasharjaa.

• paskasuu

Kaavin kieltä joka päivä ja haistanutkin olen sitä,mitä sieltä tuli. Ei haise miltään :O Proppuja ei liiemmin edes putkahtele suuhuni ja nielun sivuja paineltuani en saa mitään irti. Arvaan jo vastauksen,mitä tk:ssa sanoisivat kertoessani hajuhenki ongelmastani. Yksityiseen ei ole varaa. Oisko hammaslääkärin vastaaotto mitään? Siis henkeni haisee ihan paskalle ja välillä pierulle(rikkikaasulle)

• mul auttoi.
        paskasuu kirjoitti:

Kaavin kieltä joka päivä ja haistanutkin olen sitä,mitä sieltä tuli. Ei haise miltään :O Proppuja ei liiemmin edes putkahtele suuhuni ja nielun sivuja paineltuani en saa mitään irti. Arvaan jo vastauksen,mitä tk:ssa sanoisivat kertoessani hajuhenki ongelmastani. Yksityiseen ei ole varaa. Oisko hammaslääkärin vastaaotto mitään? Siis henkeni haisee ihan paskalle ja välillä pierulle(rikkikaasulle)

Menet ihan tavalliselle terveyskeskuksen lääkärille, niin hän katsoo nielurisasi.

Ei niitä itse voi katsoa. Tao voi, mutta ei niistä mitään ymmärrä.

Minä sain lähetteen ihan terveyskeskuksesta ja leikattiin pois.

• haisevia

Nielurisojen koloissa on vaaleita proppuja ne haisevat toosi paahalle. Sieltä haju tulee.

• paskasuu

Viimeksi kun kävin lääkärin tarkastuksessa,niin minulle sanottiin,että minulla on pienet nielurisat. Mutta hengitystieinfektioita oli vuoden aikana ollut useita. Saa nähdä suostuvatko leikkaukseen. Onkohan AP saanutvaivaan mitään hoitoa??

• kfkidid

kokeile Listerineä

• kpojihujv

Illodin on vanha ja hyvä keino

• Anonyymi00021

Pahanhajuinen hengitys voi johtua myös kurkusta, ei hampaista vaan tulla syvemmältä kurkusta.
      Myös vatsahapot, ruokatorven ongelmat voivat vaikuttaa hengityksen hajuun.
      Pahanhajuinen hengitys ei aina johdu suun ja hampaiden hoidosta, vaikka ne pitäisi kuinka puhtaina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      36
      2171
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2012
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1930
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      387
      1663
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1631
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1082
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      73
      905
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      889
    Aihe