Pureskelen kynsiä ja lopuksi syön ne mitä teen onko se vaarallista miten voin lopettaa?
onko vaaarallista ?
4
2481
Vastaukset
- shibkc
Ei se ole varmaankaan vaarallista. Kynsien puremisen lopettamista voisi edesauttaa kynsien lakkaaminen; silloin et välttämättä raaskisi purra lakattuja kynsiä. Olen kuullut että joku on myös laittanut tabascoa kynsien alle ja on auttanut.
- lopeta hyvissä ajoin
En nyt tiedä vaarallisesta, mutta kannattaa muistaa, että kynsien alle kertyy kivasti likaa ja syöt sitä siinä samalla. :P Kun lisäksi revit kynnet ja kynsinauhat vereslihalle, voit saada tulehduksen kynsiin. Voit kokeilla väritöntä lakkaa, mutta älä lakkaa jos iho on rikki kynsien ympäriltä. Itse pääsin tuosta tavasta rasvaamalla käsiä ja hieromalla rasvaa erityisesti kynsiin ja kynsinauhoihin. Bepanthen-salva on hyvä rikkinäisten kynsinauhojen hoitoon. Hoidetut kynnet ja kynsinauhat jättää helpommin rauhaan.
Vuosien kynsien popsiminen on lisäksi kasvattanut minulla ainakin tuota kynnen valkoista osaa älyttömästi. Pidän kynnet nykyään sen mittaisina että yltävät sormenpäähän eikä yhtään yli, kun ne on aika hauraat ja helposti liuskoittuvat. Ne on jotenkin liian pehmeät myös. Peukalon kynnet kasvaa mulla ihmeellisen muhkuraisina. Mun kynnet on sen näköiset, ettei niihin kehtaa lakkaa (ainakaan värillistä) laittaa, kun se ei levity nätisti.
Kannattaa lopettaa kynsien pureskelu mahdollisimman pian! Tein sitä yli 20 vuotta pikkutytöstä lähtien ja se näkyy ikävästi... :( - 4+15
Haluatko tällaiset kynnet? http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nailbiter.JPG. Pahimmillaan sinulta katoaa koko kynsipeti.. Lisäksi ne on rumat.
On olemassa kynnelle levitettäviä pahanmakuisia aineita, jotka ehkä auttavat tavasta luopumaan.
Toisilla auttaa rakennekynnet asiaan,rakennekynsien kanssa oma kynsi pääsee kasvamaan ja sitä et saa purtua, ilman, että hampaat hajoaa :D - Anonyymi
mitä helvettiä mä en oo ikinä ees purru mun kynsiä mä en ikinä tee niin enkä tekis koska haalin mun kynsiä niin paljon et ne pysyis pitkinä ja aina jos ne katkee oon ihan surullinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341373
- 1021062
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26963Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38692
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141613