Mitä pitäisi tehdä kaikkien valehtelijoiden kanssa?

varisharakkakettu

Minulle on valehdeltu pienestä lähtien, ei kovin usein, mutta se on aina yksi asia jota joudun miettimään läpi jokaisen kerran jälkeen. Luulisin että valehtelu on osa ihmisten kulttuuria. Höh, se minua vaivaa.
Mutta en ole varma miten valehtelijoihin pitäisi suhtautua. Kosto on vähän tyhmä ajatus. Se luultavasti pahentaisi tilannetta. Yrittää siis olla olematta missään tekemisissä valehtelijoiden kanssa, olisiko se hyvä ratkaisu?

Varhaisin valhe jonka muistan on kun olin ala-asteella ja ystäväni sanoi että oikeasti hänellä on joskus ollut peräti kaksi päätä mutta toinen leikattiin pois ja on tosi hienosti leikkaus viimeistelty... taisin uskoa siinä iässä sellaisiakin.

No, sitten on myös asioita, joista ei voi olla varma onko se totta vai valhetta, mutta jos ne sanotaan vain kerrotaviksi, niin niitä ei tietenkään kerrota eteenpäin koska on epävarmaa onko moinen totta. Tätä on ollut tämän tästä.

Ylä-asteella valehtelu oli aika hurjaa. Hyvin usein käsitin vitsit todeksi, eikä vitsin alkuperäinen tarkoitusperä enää selvinnyt minulle - olipas kummallista apinointia, herrasväki. Suurempi valhesotku jonka koin oli omaa varomattomuuttani. Menetin kameran koska luotin henkilöön liikaa - kun parin tarinan kerrottuaan hän pyysi minulta myös akun laturia, juttu selvisi minulle noin puolen/kokonaisen vuoden jälkeen. Se siitä sitten.

Joskus minusta myös tuntuu väärältä että minusta puhutaan, joskus mielikuvituksellisia tarinoita joita en edes liennyt kuullut tähän asti. Sille en voi mitään, olen olemassa, ja saatan olla toisten puheenaihe. Silti se tuntuu väärältä.

Itselläni ei ole aikomusta eikä tapaa valehdella. Joko sanon tai jätän sanomatta, ja mitä sanon on totta.

No, sitten on olemassa internet. Hurja paikka... täällä nimitellään, sanotaan että ketään ei kiinnosta vaikka sanoja itsekään ei voi olla täysin siitä vakuuttunut - pitäisikö vain unohtaa että joku möläytti jotain pahaa tekstinä johonkin?
"Olet väärässä" "Ole hiljaa" yms..
Lasken tuon valehteluksi... katsokaas... olen yrittänyt ystävystyä joskus ihmisten kanssa, mutta jokainen yritys joutuu jonkun terävän huomautuksen lävistämäksi. Muilla ihmisillä lienee huonommin, jotkut joutuvat kumppanin jättämiksi. Miksi?

Onko edes mahdollista ystävystyä kunnolla ihmisen kanssa?

2

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hae apua. Nyt.

Ensin kallonkutistajalle.
      Sitten, jos sieltä apu löytyy, etsimään niitä ystäviä.

• Anonyymi

.,,.,.,,,,,,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      864
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      839
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      36
      759
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe