Mitä pitäisi tehdä kaikkien valehtelijoiden kanssa?

varisharakkakettu

Minulle on valehdeltu pienestä lähtien, ei kovin usein, mutta se on aina yksi asia jota joudun miettimään läpi jokaisen kerran jälkeen. Luulisin että valehtelu on osa ihmisten kulttuuria. Höh, se minua vaivaa.
Mutta en ole varma miten valehtelijoihin pitäisi suhtautua. Kosto on vähän tyhmä ajatus. Se luultavasti pahentaisi tilannetta. Yrittää siis olla olematta missään tekemisissä valehtelijoiden kanssa, olisiko se hyvä ratkaisu?

Varhaisin valhe jonka muistan on kun olin ala-asteella ja ystäväni sanoi että oikeasti hänellä on joskus ollut peräti kaksi päätä mutta toinen leikattiin pois ja on tosi hienosti leikkaus viimeistelty... taisin uskoa siinä iässä sellaisiakin.

No, sitten on myös asioita, joista ei voi olla varma onko se totta vai valhetta, mutta jos ne sanotaan vain kerrotaviksi, niin niitä ei tietenkään kerrota eteenpäin koska on epävarmaa onko moinen totta. Tätä on ollut tämän tästä.

Ylä-asteella valehtelu oli aika hurjaa. Hyvin usein käsitin vitsit todeksi, eikä vitsin alkuperäinen tarkoitusperä enää selvinnyt minulle - olipas kummallista apinointia, herrasväki. Suurempi valhesotku jonka koin oli omaa varomattomuuttani. Menetin kameran koska luotin henkilöön liikaa - kun parin tarinan kerrottuaan hän pyysi minulta myös akun laturia, juttu selvisi minulle noin puolen/kokonaisen vuoden jälkeen. Se siitä sitten.

Joskus minusta myös tuntuu väärältä että minusta puhutaan, joskus mielikuvituksellisia tarinoita joita en edes liennyt kuullut tähän asti. Sille en voi mitään, olen olemassa, ja saatan olla toisten puheenaihe. Silti se tuntuu väärältä.

Itselläni ei ole aikomusta eikä tapaa valehdella. Joko sanon tai jätän sanomatta, ja mitä sanon on totta.

No, sitten on olemassa internet. Hurja paikka... täällä nimitellään, sanotaan että ketään ei kiinnosta vaikka sanoja itsekään ei voi olla täysin siitä vakuuttunut - pitäisikö vain unohtaa että joku möläytti jotain pahaa tekstinä johonkin?
"Olet väärässä" "Ole hiljaa" yms..
Lasken tuon valehteluksi... katsokaas... olen yrittänyt ystävystyä joskus ihmisten kanssa, mutta jokainen yritys joutuu jonkun terävän huomautuksen lävistämäksi. Muilla ihmisillä lienee huonommin, jotkut joutuvat kumppanin jättämiksi. Miksi?

Onko edes mahdollista ystävystyä kunnolla ihmisen kanssa?

2

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hae apua. Nyt.

Ensin kallonkutistajalle.
      Sitten, jos sieltä apu löytyy, etsimään niitä ystäviä.

• Anonyymi

.,,.,.,,,,,,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      259
      2737
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2197
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      339
      1944
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      97
      1605
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      208
      1313
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1220
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      26
      1149
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      51
      1110
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1083
    Aihe