Avoimessa suhteessakin voi rakastaa

Ainakin minä olen rakastanut omalla tavallani ja erityisesti omassa mielessäni naisia, jotka ovat olleet avoimessa suhteessa kanssani. Myös suhteen lopettaminen on ollut helpompaa, koska kumpikin on tiennyt ettei se tule olemaan pysyvä, loppuelämän kaksistaan suhde. Ei riitoja, vaan sulassa sovussa kumpikin on aina jatkanut matkaansa ja ainakin mulle on jäänyt rakkaus elämään, ilman kaipuuta takaisin. Se on vaan elettyä elämää, ei sen kummempaa.

6

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesälaastari

      Joskus elämäntilanne voi olla sellainen ettei voi jäädä. Silti eron hetkellä ei tulisi häpäistä toista esim. ehdottelemalla ryhmäseksiä. Ja tulee huolehtia ehkäisystä. Raskaus/abortti eivät ole leikin asioita.

    • Voi reppanaa

      Miksi et uskalla sitoutua naiseen, joita muka "rakastat".

      Sitoutuminen luottamus kunnioitus=rakkaus

      Omassa mielessä se rakkaus yleensä keksitään muutenkin, et ole poikkeus. Avointa suhdetta ei tarvitse erikseen lopettaa, koska nimensä mukaisesti se on avoin, eikä siinä ole olettamusta pysyvyydestä. Mikä ei ala, ei myöskään erikseen lopu.

    • Ei rakkaus tarvi sitoutumista, eikä sen pelkääminen ole ollut syynä matkani jatkumiselle, sillä useimmiten nainen on jatkanut matkaansa luomaan jotain pysyvää...

      Luottamus ja kunnioitus ovat tietysti iso osa sitä, jos haluaa eritellä mitä rakkaus on. Itse en ole vaivannut päätäni sillä, että mitä se "oikea" rakkaus on, mulle on riittänyt se että kummallakin on ollut mukavaa...

      Tosi hyvä miete toi viimeinen, se on just se asian ydin, yksikään suhde ei ole koskaan alkanut, saati sitten loppunut...ne vaan elää omaa sielullista elämäänsä...

      • Voi reppanaa

        Ei ihme, että "useimmiten nainen on jatkanut matkaansa luomaan jotain pysyvää...".

        Ei voi oikein luottamuksesta ja kunnioituksesta puhua jos vain seksi on ainut asia mielessä toisen kanssa. Ei se vaan ole tarpeeksi. Jos ei sitoudu, ei rakasta eikä välitä tarpeeksi ja näin se vaan menee. Miksi olisin jonkun kanssa, joka pystyy kyllä seurustelemaan, kenties asumaankin yhdessä mutta kun tulee puheeksi sitoutuminen virallisin sopimuksin, se ei kuitenkaan kelpaa jostain syystä? Ei siinä tarvitse arvailemaan jäädä. Kun niitä tunteita ei ole, niitä ei tule, kuten entinen maajussin morsian lähtiessään laukaisi :D

        Jos ei voi sitoutua, on toisen kanssa VÄISTÄMÄTTÄ OLEMASSA jokin ongelma ja vaikeapa sitä on todistella, ettei niin olisi. Kuitenkin sitten väittää, että on muka kuitenkin kauhean rakastunut. Älä selitä!

        Jos joku haluaa jäädä roikkumaan sitoutumattomaan, vaikka itse haluaa naimisiin, omapa on asiansa. Se joka on valmis, tekee sopimuksen. Miksi kuvittelet, että kenenkään pitäisi tyytyä vähempään?


    • ssssi

      Useimmille naisille ei riitä pitemmän päälle tuo, että mies rakastaa "omalla tavallaan".

      Rakkaus on sekä sanoja että tekoja. Rakkaus on arjen jakamista, huolehtimista, kunnioittamista ja aitoa kiinnostusta toiseen. Satunnainen kiinnostus seksimielessä ei ole rakkautta, vaikka se mukavalta tuntuisikin. Ihan turha yrittää omia light-tuntemuksiaan nimittää rakastamiseksi "omalla tavallaan". Jos et osaa, älä yritä.

    • Mukavia kommentteja, kiitos niistä :) Joillakin on vain niin iso sydän, kuten minulla, että rakkautta riittää jaettavaksi useammalle naiselle, joten mitä sitä pihistelemään? Sydän syrjäytyy, jos sen ei anna toimia haluamalla tavallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe