Miten meikkaat?

19+14

Tässä on galluppi, joka kertoo minkälainen on suomalaisen naisen meikkirutiini. Kerro miten meikkaat arkena tai juhliin vai meikkaatko ollenkaan. Entä kiinnitätkö erityistä huomiota ihonhoitoon vai ensisijassa virheitten peittämiseen meikillä?

56

1367

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kronkku

      Minun arkimeikkiin kuuluu seuraavat tuotteet, joita tuttu kosmetologini suositteli minulle aikoinaan:
      - meikkivoiteena käytän Lumenen Vitamin C heleyttävää BB-voidetta, jossa on suojakerroin 20 > nopea ratkaisu kiireisiin aamuihin, sillä se kosteuttaa ihoa, peittää pahimmat virheet ja samalla suojaa vähän auringolta
      - ripsiin laitan Lumenen Truly Bold and Curly Mascaraa > kestää hyvin työmatkapyöräilyn varisematta ja valumatta
      - välillä saatan rajata silmäni ja siihen käytän Lumenen nestemäistä Blueberry rajausväriä ja laittaa hieman luomiväriä, mutta näitä käytän harvoin arkena
      - huuliini saatan laittaa jotain kiiltoa tai Lumenen huulilakkaa

      Juhliin laitan meikkivoiteen, ripsarin, kevyen rajauksen ja huulilakan. Lumenea suosin ihan sen vuoksi, kun asun tehtaanmyymälän lähellä ja sieltä saa näitä aina vähän halvemmalla.

      Ja ikää on 21-vuotta.

      • khhg

        Sponsored by Lumene? ;)


      • kronkku
        khhg kirjoitti:

        Sponsored by Lumene? ;)

        Ei suinkaan. Lumenen tuotteiseen olen päätynyt, kun kosmetologiksi opiskeleva tuttuni antoi minulle listan tuotteista, joita minun tulisi käyttää (oli itse käynyt Prismassa käynyt tekemässä tuotevertailua). Ja kun tehtaanmyymälään on vajaa kilometri matkaa, niin miksi en kävisi sieltä ostamasta kakkoslaadun tuotteita, kun halvemmalla saa. Merkillä ei minulle ole mitään väliä. Jos lähelläni olisi jonkun muun kosmetiikkayrityksen tehtaanmyymälä, käyttäisin sitä.


      • No sponsored
        khhg kirjoitti:

        Sponsored by Lumene? ;)

        Nimimerkki khhg sinä itse taidat sponsoroida Lumenea tai jotain merkkiä vai kuinka :)
        Se on jokaisen oma asia, mitä merkkiä käyttää vai meikkaako ollenkaan. Lumene on erittäin hyvä merkki, laadukas ja edullinen.


    • 14+11

      Mulla arkimeikki koostuu yleensä meikkivoiteesta, puuterista ja ripsarista. Välillä jos on aikaa rajaan silmät myös "kissamaisiksi" (ennen tuli rajattua enemmän, nyt se on jäänyt ja taidot ruostuneet). Välillä laitan myös jotain kivaa luomiväriä niin arkeen kuin juhlaan, ja kulmat tulee myös vahvistettua ihan vaan huonon nyppimisen seurauksena :D

      Ja siis meikkivoidetta tai puuteria en ees tarvitsis oikeesti, mulla on hyvä iho mutta ongelma onkin se että punastelen, ja se rajoittaa elämää sitten niin paljo että jos on vieraita tai lähden töihin niin pitää olla edes meikkivoidetta. Kaikki tilanteet missä saattaa yllättyä/joutua kanssakäymiseen tai johonkin (ei nyt jos kassalla asioi tai vastaavaa) niin pitää olla meikkivoidetta tai muuten ajattelen vain sitä miten punainen olen :(
      Ripset taivutan myös kun tahtovat mennä suoraan aina ripsivärin laittamisen jälkeen. (ja kyllä, ripset saattaa katketa mutta sen riskin oon valmis ottamaan)

      • aikuinen nainen

        Arkimeikki: en käytä, kestoväri ripsissä ja kulmakarvoissa kosteusvoide
        Vähän parempi meikki: Paljon ripsiväriä rajaukset silmiin.
        Juhlameikki: edellisten lisäksi BB-voide, väritöntä puuteria ja huulikiilto.

        Arkisin aikaa ei kulu ollenkaan, ripsaria voin bussissa laittaa. Juhlameikin teko kestää n. 5-10 min.

        Tuotteet kuitenkin ihan laadukkaita ( ja hintavia). Panostan enemmän ihon puhtauteen ja terveellisiin elämäntapoihin. Ei onneksi ainakaan toistaiseksi mitään isompia iho-ongelmia, mitä nyt vanhemmiten pieniä ryppyjä....


      • n.24.hki

        hei mulla oli aiemmin kanssa ongelmia tuon ihon punoituksen kanssa. ihoni on ihan muuten hyvä mutta se oli aina punertava ja tietoisuus siitä sai minut punastelemaan enemmän :)

        minä laitoin värjättyihin blondeihin hiuksiini maantienvärisiä ja kuparisia raitoja ja samalla ihoni näyttää vähemmän punaiselta ja hiukseni parempikuntoisilta. aloin myös käyttämään aurinkopuuteria se saa ihon näyttämään vähemmän punaiselta. en myöskään käytä punaisia paitoja, kun nekin saavat ihoni hehkumaan.

        Päivittäisistä meikkausrutiineistani... Minulla on kulmakarvat kestopigmentoitu. joskus laitan lumenen ruskeaa kulmakarvageeliä niihin. Minulla on tekoripset joten maskaraa käytän ainoastaan alaripsissä. rajaan silmät mustalla eyelinerillä.

        käytän kanebon puuteria ja kanebon huulipunaa plus rimmelin aurinkopuuteria :)

        juhlameikkiin laitan myös luomiväriä ja sellaista hohtoa antava puuteria.


      • 147 vuotta vanha meikki

        Käytän meikkivoidetta kaksi kerrosta. Paljon ripsarii, vaalean sinistä luomiväriä, vaalean punaista hullikiiltoa ja vähän pinkkii poskipunaa. Ihkuu. (sori et kirjotin tälläsen teki vaan mieli. Oikeesti EN MEIKKAA NOIN. Jos joku tällätavalla meikaava suuttuu niin hei se oli vaan läppää.)


    • tszertset

      Ihoni ollessa huonossa kunnossa laitan meikkivoidetta koko kasvoille, mutta muuten vain nenään (jossa on verisuonia), ja päälle koko kasvoille meikkipuuteria ohuesti. Finnit/arvet peitän neutraloijalla. Väritän ripsirajan eyelinerilla, laitan silmämeikinpohjustusainetta, nuden väristä luomiväriä ja ripsaria. Huulipunaa laitan aina. Sama iltameikkinä, mutta laitan isommat rajaukset ja lisäksi irtoripset. Kulmat on kestovärjätty.

      Enemmän kyllä panostan ihonhoitoon, sillä ei mikään meikki peitä epätasaista ihoa.

    • Minn.

      Arkimeikki? En harrasta.

      Mutta juhliin ja muihin erityisiin tilanteisiin sitten meikkaanki.

      - Pohjustus. BB-voide puuteri tai semmonen mousse.
      - Kulmat. Omat on niin onnettoman harvat. Joskus mustat, joskus tummanruskeat. Mallikin vaihtelee.
      - Silmät. Leikin väreillä, tai sitten pelkkää mustaa. Rajaukset joko pelkästään ylös tai sitten alas myös. Välillä oikeen tummaa ja vahvaa, välillä hillittyä. Joskus en laita erottuvaa luomiväriä (korkeintaan jotain hieman hohtavaa ihonväristä), mutta pelkät rajaukset.
      - Huulet. Jos korostan silmiä, huulille riittää huulikiilto. Jos silmissä ei luomiväriä, niin laitan huulipunaa. Mulle onneks sopii ihan kunnon punanen ja huuletkaan ei oo mitkään viivat..;P

      Osaan meikata hyvin, mut mulla ei oo tarvetta arkisin meikata. Oikeestaan koen meikin olevan tiellä.

    • 17v.tyttö

      Arkimeikki:
      pohjustusvoide, Lumenen CC-voide, peiteväriä tummiin silmienalusiin ja finneihin, puuteri, aurinkopuuteri tai poskipuna, maskara ja huulipuna. Ja vaihtelen sitä minkä väristä huulipunaa minäkin päivänä, mutta nyt oon tykästynyt kamalasti oranssiin huulipunaan :3
      Juhliin lisään normaaliin arkimeikkiin luomivärit.

    • nainen 26.v.

      Arkimeikki: Lumenen Natural Code -mattameikkivoide, Lumenen Beauty Base punaisuuden neutralisoijaa pieniin ihon virheisiin, Lumenen Natural Code Skin Perfector -mattapuuteri, silmiin kissamaiset ohuet rajaukset Lumenen Natural Code Eye Dramatizer -kynällä (ei mustaa, rajaus tulee sekä ylä- että alaluomelle), sitten ripset värjään Lumenen Natural Coden Volume Maximizing mascaralla ripsientaivutuksen jälkeen (ei alaripsiä), lopuksi laitan poskiin niin ikään Lumenen Natural Coden poskipuna/aurinkopuuteri -yhdistelmää. Suosin poskipunissa niin arkena kuin juhlissa mahdollisimman huomaamattomia ja luonnollisia sävyjä, esim. himmeä roosa tai persikka. Huuliin en laita mitään muuta kuin huulirasvaa, panostan silmiin koska käytän vahva- ja tummakehyksisiä silmälaseja.

      Juhlameikki: tuohon ed.meikkausrituaaliin lisäksi trio-luomiväri (esim. Natural Coden) ja jotain huulipunaa/huulikiiltoa. Juhlameikissä saatan käyttää mustaa eyelineriä. Suosin luomiväreissä ruskeiden silmieni sukulaissävyjä enimmäkseen tai jotain himmeää violettia, en ole ikinä välittänyt räikeistä luomiväreistä.

      Käytän pääasiassa tota Natural Code -sarjaa, koska se ei oo mulle aiheuttanu iho-ongelmia ja se on ihan kohtuuhintainen, plus tuon sarjan meikeillä saa luonnollisen ja raikkaan lookin helposti. Oon kyllä miettinyt, että voisin välillä kokeilla Sokokselta löytyvää We Care Icon -sarjaakin. Ja se kestää sen verran kun tarvii. Mulla on sekaiho, rasvainen T-alue ja normaalit (paitsi talvella kuivat) posket ja taipumusta finneihin, vaikka nyt iho-ongelmat on alkanu laantumaan. Kasvojen ihoa hoidan pesemällä happamalla pesunesteellä ja laittamalla kosteusvoidetta (nyt joku Nivean peruspäivävoide on käytössä) eli aika simppelit ihonhoitorutiinit.

    • tytsyykkeli :):))

      Kiinnitän paljon huomiota ihonhoitoon. Aina aamulla ekaks pesen naaman vedellä ja sit laitan jotain kasvorasvaa ja sit ootan et rasva kuivuu ja alan meikkaan:

      ekaks vaitan jotain luomivärii, joskus vaan yhtä vaaleaa ja joskus teen ruskealla hennot varjostukset. sit saatan joskus laittaa mustaa luomivärii vanupuikol ihan ylä ripsien tyveen, se näyttää siltä et ripset ois tuuheemmat :) sit ripsari.

      sit laitan meikkivoiteen, sen takia silmämeikin jälkee jos esim kimalleluomiväristä rapisee kimalletta poskille. sit puuteria vähän. joskus poskipuna.

      sit vaa huulirasvaa tai läpinäkyvää huulikiiltoa.

      meikkaanko paljon siihen nähden et oon 13.v (parin viikon päästä 14!♥) ja oon kasiluokalla ?:)

      • minäwaa

        Aiks paljo mut hyvällä maulla :D


    • bloondee14

      Arkimeikki:
      - cc-voide punertaviin kohtiin
      - meikkivoide
      - puuteri
      - kulmat laitan ruskealla "luomivärimäisellä" meikillä
      - teen melko neutraalin smokey eye-tyylisen silmämeikiksi ruskean eri sävyillä ja rajaan alaripsien tyven ruskealla kynällä ja häivytän (silmämeikkini vaihtelee usein, mutta tuota olen nyt viimeaikoina käyttänyt)
      - taivutan ripset ja laitan ylä- ja alaripsiin pari kerrosta mustaa tai tummanruskeaa ripsiväriä
      - huuliin laitan läpinäkyvää kiiltoa, huulirasvaa tai vaaleaa, kirkkaanpunaista, korallia tai purkkapinkkiä punaa

      Juhlameikkini ei juuri eroa arkimeikistäni, paitsi saatan laittaa poskipunaa ja kultaista luomiväriä

      Olen kohta 15-vuotias.

    • jgjg

      Kulmat on tatuoitu, silmiin ripsaria on arjen perusmeikki, tosin jos oon vapaalla ja lähen kaupungille niin laitan lisäksi puuteria. Meikkivoidetta käytän todella harvoin. Voiteina käytän Joe Blascon tuotteita. Iho on hyvä :) Ikää 28

      • älätatuoikulmia

        Tatuoitu? Tarkoitatko kuitenkin pigmentoitu? Ei kannata tatuoida meikkejä, koska ne on sit ikuiset ja kasvot muuttuu koko ajan iän myötä eikä ne tatskat enää sovikaan. Kannattaa mielummin pigmentoida kun se häviää iholta n. 5 vuodessa.


    • hiiohoi21

      Nuorempana,n.10-15 vuotta takaperin,meikkasin runsaastikin toisinaan,olin n 15-20 vuotias. Liekö ollut syynä mikä,että siinä iässä täytyy sitä maalia sutia naamaan,vaikka juuri tuolloin on naisen iho hehkeimmillään(jollei ole pahempia näppy ongelmia..Ehkä siellä itsetunto puolella sitten enemmänkin). En ole meikkaillut kuin satunnaisesti juhliin tai hiukan itseäni piristääkseni noiden vuosien jälkeen-Luomu on paras, niin kasvoissa kuin meikkipaletissakin,ihonhoitoa myöten:) SIsäinen kauneus merkitsee enemmän,kuin ulkoiset rasvat ja voiteet,niin ja ps.en ole mitenkään ruma,kauniiksikin joskus mainittu ja useimmat ihmiset katsovat meikittömyyttä kyllä todella hyvällä.myös miehet ;)

    • tpknmpo

      Huulipuna ja ripsiväri. Jos olen innokas, saatan ripsarin lisäksi rajata silmät. Jos olen laiska, pelkkä huulipuna. Juhliin enemmän, jolloin saankin sitten reilusti kehuja. Kuten mummovainaa tapasi sanoa: Aina nätti ei oo koskaan nätti. Joskus nätti on silloin aina nätti.

    • birge-1

      Normaalisti aina ihmisten ilmoille lähtiessäni peitän tummat silmänaluset, laitan puuteria, vahvistan kulmat, laitan ripsaria ja huulirasvaa. Ihoni on hyvässä kunnossa, joten en käytä meikkivoidetta. Monet meikkivoiteet tuntuvat rasvoittavan/kiilloittavan muutenkin kasvoja t-alueelta. (n. 5-10 min)

      Jos on aikaa laitan noiden lisäksi ruskeilla sävyilla smokey eye -silmämeikin, ohuen rajauksen yläluomelle, huulipuna/kiilto/rasva. (n.15-20 min)

      Jos lähden ulos juhlimaan laitan tummanpuhuvan silmämeikin smokey eye-tyyliin metallisella mustalla ja hopealla ja siihen lisäksi tavallista paksumpi rajaus. Huulimeikkinä neutraali nudemainen väri tai huulirasva (n. 20-30 min)

    • 92ksjlkj

      Viikonloppuisin en meikkaa.

      Arkimerkki tarkoittaa työpäivämeikkiä: kasvopesu päivävoide, Joe Blascon meikkivoide kevyt vaalea huulipuna ripsari. Pitkät hiukset lähinnä ponnarilla tai pikanutturalla. Ei juurikaan koruja. Matalat kengät, ei hametta.

      Juhlameikki: kuten edellä, mutta silmiin mustat rajaukset, enemmän kimalteleva huulipuna, hajuvesi hiukset muotoiltuna. Koruja. Korkokengät. Kesäisin hame.

    • 1239

      Hassua, miten itsetunnosta puhutaan tytöillä/naisilla useimmiten nimenomaan ulkonäön ollessa kyseessä. Pidän itsestäni kokonaisuutena paljon.... ulkonäöstä en niinkään (ja heh, eipä ne maut niin erilaisia kuitenkaan ole etteikö tää pätisi myös muihin ihmisiin). Pidän tätä pikemminkin realismina kuin "huonona itsetuntona" :D Ulkonäössä on se hassu puoli että vaikka mikään ei ole kiveenhakattua eikä kenenkään kauneus tai rumuus periaatteessa absoluuttista, kuitenkin käytännössä ihmiset on näistä asioista suurpiirteisesti hyvin yksimielisiä. Sosiaalisesti ulkonäöllä on elämässä hyvinkin paljon merkitystä eikä tällaista muuta lainkaan se mitä itse ajattelee ulkonäöstään. Tietenkin oma käytös vaikuttaa myös ulkonäön sosiaaliseen vastaanottoon, mutta silti.

      Itse en moneen vuoteen meikannut ihoa ja kulmakarvoja enempää, ja noin periaatteessa pidänkin kevyestä/puhtaasta/neutraalista/raikkaasta ilmeestä paljon.. teoriassa. Pidin (arki)meikkaamista turhana ajan/rahanmenona ja jollain lailla älyttömänä sitä miten meikkaus vieraannuttaa siitä miltä naiset oikeasti näyttävät. Kuitenkin jossain vaiheessa kyllästyin jatkuvaan rumaan oloon/omaan rumuuteeni ja toisaalta myös ylenkatsontaan/sivuuttamiseen joidenkin ihmisten taholta. Ehkä jos olisin "normaalin" näköinen nainen (sana "tavallisen näköinen" on muuten mulle hyvin outo, koska 1. badum tss, ihmiset on hyvinkin erinäköisiä keskenään ja vaikea koostaa mitään käsitystä "keskiverrosta" ulkonäöstä ja 2. ainakin mun silmään ihan valtavan suuri osa tytöistä/naisista on nättejä...), en meikkaisikaan, mutta koska asiat on miten on (ainakin toistaiseksi, suunnittelen ~*kauneusleikkauksiin*~ menoa), oon lähinnä iloinen että mulla on tapa väistää sitä miltä näytän. Meikatessa näen katsoessani peiliin lähinnä meikin, en muuta. Ja ei, en koe mun ulkonäön olevan millään lailla tekemisissä varsinaisesti "itseni" kanssa :D Nykyään siis:

      Iho:
      - Lumenen Natural Coden meikkivoiteen vaalein sävy (Vanilla) pohjalle peiteaineen tapaan. Kevyesti peittävä, silikonipohjainen voide muodostaa ideaalin parin mineraalimeikkivoiteen kanssa -> max. peittävyys mahdollisimman vähällä meikin näkyvyydellä. Peitän tällä katkenneita verisuonia, silmänalusia ja satunnaisia epäpuhtauksia tms.
      - MAD mineralsin Green Correctoria pieni määrä iholle pyöriteltynä. Toimii hyvin, näyttää kevyeltä ja kävisi lähes yksinään meikkivoiteesta.
      - Meow Cosmeticsin meikkipohja Flawless Feline (peittävin) sävyssä 0 Inquisitive Siamese. Oikein levitettynä peittävä, edullinen ja luonnollisen näköinen, suosittelen. Samoin tätäkin käytän hyvinkin pienen määrän, en oikein tiedä miten tarkemmin demonstroisi/vertaisi.
      - MC:n Undereye Concealer.
      - MAD mineralsin SPF powder päälle puuterisiveltimellä/pehmeällä ja paksulla vipalla.

      Silmät:
      - Lumenen Beauty Base Eyeshadow Primer. Pitää meikkiä ihan hyvin paikoillaan, joskin muutamien viikkojen jälkeen avauksesta tuli alkua nestemäisempänä ulos...? Ostaisin silti uudelleen.
      - Vaihtelevilla luomiväreillä kevyehkö smokey eye. Käytän paljon erilaisia ruskeapohjaisia sävyjä, (tummaa) harmaata ja murrettua violettia. (Violetissa on se hauska puoli, että se on läpikuultavien verisuonten kautta luomille "luonnollinen" väri..) Joskus myös kuparia, persikkaa, hopeaa, kevyesti murrettua tummanpunaista tms. Levitän ensin vaaleamman sävyn pohjalle ja kehystän silmän sitten tummemmalla utuisella rajauksella. Mattaisiksi luomiväreiksi Everyday Mineralsin jauhemaiset luomivärit ovat olleet täyttä priimaa, tarttuvat intensiivisesti, levittyvät silti helposti ja kestävät loistavasti, ovat myös edullisia. Luomivärien levittämiseen smokey eyetä tehtäessä erillisestä häivytyssiveltimestä on ollut paljon iloa ja se on nopeuttanut ja siisteyttänyt meikintekoa huomattavasti, ja toisaalta tehnyt siitä myös iholle hellävaraisempaa: Illamasquan Blending Brush on mahtava, ja uskomattoman pehmeä.
      - Illamasquan Medium pencil sävyssä Vow sisärajauksena. Vaalean kermainen sävy, joka pehmeästi "avaa" silmää. (Benecosilla näyttäisi olevan vastaava, noin budjettivaihtoehtona. Tosin itse haalin Illamasquaa alennuksista..)
      - Ripsien taivutus ja Honey Bee Gardensin maskara sävyssä Espresso.
      - Kulmakarvojen harjaus ja toisinaan kevyt täyttö H&M:n kulmakynällä sävyssä Light Brown. (On muuten hankalaa löytää kylmiä vaaleanruskeita kulmakyniä, kulmakynien sävyt on muutenkin usein omituisia. Tummanharmaata, oranssia... ööh?)

      Lisäksi usein huulirasva (Weledan Everon on ollut mulle parasta, tätäkin saa iherbistä Suomen hintoja paljon edullisemmin.) tai luumuista huulipunaa taputeltuna (esim. H&M Lips to thrill). tuoksu, mutta se onkin ihan toinen aihe. :D

      Oon muuten myös sitä mieltä että mua kohdellaan yleisesti ottaen paremmin ja ihmismäisemmin meikattuna. :D

    • obsessionbeauty

      Minulla itselläni on silmien rajat tehty tatuoimalla samoin
      kulmakarvat meikkaaminen tosi helppoa ei tartte aamulla
      muuta kuin ripsiväriä ja poskipunaa. Suosittelen kesto
      kajaaleita kaikille hintaa noin 300 euroa sisältäen
      kolme vahvistuskertaa tatuointivärillä. Ei ole paha hinta
      verrattuna siihen että rajaukset ovat ikuiset!

      • KALLE KELLO

        Ikuiset rajaukset? No, oletko miettinyt sitä miltä silmänympärykset näyttävät 10-20 vuoden päästä ikuisine rajauksineen? Ei varmaankaan kovin hohdokkailta ryppyisissä silmissä


    • 28v. :)

      Arkimeikki näin kesän päättyessä:

      - lorealin bb-voiteen ja lancomen meikkivoiteen sekoitus pohjaksi
      - silmänalusten peitto cliniquen peitevärillä
      - aurinkopuuteri
      - hieman vaaleaa luomiväriä
      - ripsiväriä (dior/lancome)
      - huulirasvaa, jossa saattaa olla vaikka vähän sävyä

      Meikin tekoon menee noin. 10 minuuttia.

      Juhliin laitan muuten samanlaisen meikin, mutta bb-voiteen sijasta meikkivoidetta koko kasvoille, enemmän luomiväriä, ysl:n valokynällä rajaan esim. huulet (huulet vaikuttaa suuremmilta) ja laitan ripsiväriä enemmän. Joskus aniharvoin laitan vähän nestemäistä eyelineriä. Talvisin, kun iho on aivan vaalea, laitan punaista huulipunaa. Silloin jätän luomivärin pois.

    • pandakarhu.

      joe blasco peiteaine poskille ja finneille. Merkkiä vaihdellen peittävää nestemäistä peitevoidetta silmien alle (mm. NARS hyvä). Sitten meikkivoide Clarins everlasting jossa tippa Clarins Evermattea oikean sävyn saamikseksi. Sitten silmien alle ohutta Diorin Nude Skin peitevoidetta. Clarins irtopuuteri (ei silmien alle!). Poskipuna Loreal, varjostukset Fit Me, Valovoide silmäpussin häivyttämiseksi Joe Blasco.

      Kulmakynä Rimmel, Ripsiväriä kahta erilaista Maybelline'a molemmat. Joskus harvoin ruskeat rajaukset. Lopuksi No 7 luonnollinen huulipuna.

      Eli panostan hyvään pohjaan. n 27

    • RihannaR

      Meikki on keventynyt paljon kymmenessä vuodessa, nyt siis kolmikymppinen.

      Arkimeikki, kun töissä:
      -Melko kuiva iho, joten laitan kasvoihin voidetta hiukkasen alle
      -Make up storen meikkivoide&puuteri, Maybellinen joku peitejuttu :D
      -Mary Kayn varjostusjutska poskiin
      -Make up storen kulmakynä, ripsien taivutus ja aina joku Maybellinen uutuus ripsari, jolla ripsistä saan vaaaaltavat ;)

      Arkimeikki, kun en ole töissä:
      -Kasvojen pesu vedellä aamulla -> valmis

      Juhlameikkiin lisään kajalia, luomivärejä, poskipunaa, hohtopuutereita sun muita.

    • gotit

      Arki,aika normaali meikki,mulla on huono nuori iho.
      -joko maybelinen bb-fresh tai meikkivoide riippuu kunnosta.
      -puuteria jotain matta pitosta
      -kulmat kulmakynnällä koska mulla on olemattomat kulmakarvat
      -ripsari (loreal lash wings) ja joskus vaaleaa luomaria
      -joskus poskipunaa
      JUHLA
      -meikkivoide,puuteri,kulmat samat
      -Jotain enemmän näkyvää luomiväriä
      -rajaukset silmiin
      -joskus tekoripset
      -huulikiiltoa tai punaa

    • daisy4

      Minulla on vauva enkä kerkeä hirveästi meikkaamaan. Jos nyt jotain pitää laittaa niin BB-voide, kulmakynä, tuuheuttava ripsiväri ja persikansävyinen poskipuna. Aikaa menee meikkaamisessa jotakuinkin 10 min. Tykkään luonnollisen näköisestä meikistä.

      • Pii

        Miten niin et kerkeä? Itselni on monta pientä ja meikkaan joka päivä. Piristää kummasti:)


      • aikakortilla
        Pii kirjoitti:

        Miten niin et kerkeä? Itselni on monta pientä ja meikkaan joka päivä. Piristää kummasti:)

        No en mäkään ehdi kun opiskelen yliopistossa ja teen lisäksi kahta duunia. Kai sitä nyt ehtii jos on vaan pentujen kanssa himassa.


      • dios
        Pii kirjoitti:

        Miten niin et kerkeä? Itselni on monta pientä ja meikkaan joka päivä. Piristää kummasti:)

        Olen samaa mieltä,mä katson aina ihmisiä,on piristävää kun on meikannut,ettei ole harmaa hiiri.


    • Nainen 28v

      Arkena työaamuina pesen naaman vedellä ja laitan kosteusvoidetta ja silmänympärysvoidetta. Vahvistan kulmakarvoja hieman. Jos on näppy niin peitän varovasti. Huulirasvaa, joskus myös huulikiiltoa jos sattuu huvittamaan. Muuta meikkiä ei töihin, ellei ole joku isompi palaveripäivä jolloin tahdon edustaa ja saatan puuteroida hieman, ja sipaista ripsiväriä, ja suihkauttaa vähän hajuvettä.

      Juhliin kosteusvoiteet alle taas, ja sitten bb-voide, puuteri, aurinkopuuteri. Vahvistan kulmat, taitan ripset, laitan ripsiväriä ja vähäsen rajauksia. Usein myös luomivärejä, mutta en aina jaksa. Huuliin huulikiiltoa joko neutraalin tai vähän värikkäämmän värisenä, fiiliksen mukaan! Hajuvettä myös.

      Eli lyhyesti: arkena en juurikaan meikkaa, kosteusvoiteet riittää paitsi jos tarvii joku kriittinen näppy peittää niin sitten peitän. Juhliin sitten vähän edustavampana! :)

    • muromysli

      Arkena laitan Lumenen CC-voidetta, vähän saman merkin poskipunaa, Inglotin ruskeita luomivärejä, Lumenen rajauskynää ja ripsaria. Huuliin italialaista Kiko-huulikiiltoa. Juhliin luomiväri vaihtuu ruskeasta mustaan ja huulikiilto huulipunaan.
      Pieni tusaus hajuvettä ja olen valmis.
      Illalla puhdistan ihona Body Shopin kamomillaöljyllä ja kosteusvoiteena käytän Burt Bees- kosteusvoidetta.

    • kivaa4

      Panostan itse sekä ihonhoitoon että meikkiin. Aamuisin pesen Yves Rocherin Sebo Specific sarjan 2 in 1 puhdistusaine/kasvovedellä, jonka jälkeen levitän Lumenen syväkosteuttavaa silmänympärysvoidetta ja kasvoille Humektania. Sitten levitän Too Facedin pohjustusvoidetta (herkälle iholle) kasvojen T-alueelle, ja sen jälkeen Yves Rocherin Pure Light & Luminous (tai joku sen tapainen nimi oli... :D) meikkivoidetta. Mulla on kasvoissa aika paljon arpia pahan teiniaknen jäljiltä, ja ne aivan punaisimmat peitän vihreällä neutralojalla. Sitten laitan väritöntä puuteria ja vähän poskipunaa (niin että näyttää sopivan "freesiltä").
      Sen jälkeen muotoilen kulmat (tummanruskealla yleensä täyttelen) ja sitten aivan yläripsien juureen tummanliilalla (on vihreät silmät..) kynällä rajaus jonka suttaan "sumuiseksi". Sitten taivutan yläripset ja levitän niihin yhden kerroksen pidentävää, ja yhden kerroksen tuuheuttavaa ripsiväriä. Huuliin käytän yleensä hennon roosaa kiiltoa, joskus huulipunaa.
      Tykkään leikkiä meikkieni kanssa, mutta tämä on se ihan luottolookki :)

    • ((:

      Kouluun/arkena laitan yleensä:

      - kosteuttavaa meikkivoidetta kevyt kerros
      - peitevoidetta silmänalusille ja mahdollisten näppyjen päälle
      - valopuuteria kasvojen T-alueelle
      - aurinkopuuteria kevyesti kasvoille
      - Ripset taivutan ja laitan ripsiväriä
      - huulikiilto,- puna,- tai rasva.

      Juhliin/erityisenä päivänä:

      - kosteuttava meikkivoide
      . peitevoidetta silmänalusille, nenänpieliin, nenänselkään ja mahdollisten näppyjen päälle.
      - Puuteria kasvoille, etenkin T-alueelle
      - aurinkopuuteria, poskipunaa ja vaaleaa korostusväriä kasvoille
      - eyelinerilla rajaukset silmiin (joskus laitan eyelinerin lisäksi luomiväriä)
      - taivutan ripset ja laitan ripsiväriä
      - Laitan huulipunaa/huuliiltoa, riippuen siitä kuinka vahva silmämeikkini on.

      Panostan ihonhoitoon, mutten suostu maksamaan maltaita ihonhoitotuotteista.

      Tällä hetkellä ihonhoitorutiinini on seuraavanlainen:

      Aamuisin:

      1. Herbinan puhdistusmaidolla ja haalealla vedellä kasvojen puhdistus
      2. Herbinan kasvovesi
      3. Herbinan päivävoide

      Iltaisin:

      1. Herbinan puhdistusmaidolla ja haalealla vedellä kasvojen puhdistus
      2. Pirkan silmämeikinpuhdistusaineella silmien ja huulten puhdistus
      3. Herbinan kasvovesi
      ( 4. Herbinan yövoide )

    • justone1

      Ripsirajaan tehty tatuointi ei muutu ikinään
      miksikään. Piirrelkää kynillä Pliisuilijat.

      • Ikuisesti mustasilmä

        kun en piirtele ees kynällä :(( Ällöttäis laittaa pysyvät rajaukset. Ajattele sitten joskus kun haluat luonnollisemman lookin. No can do. Ja voi kamala miltä jollain 50-60-vuotiaalla edes kynällä piirretty raja näyttää ryppyisellä luomella. Onnea vaan siihen.


      • ödiäfnvetur

        Tai vaikka ottakaa kestopigmentointi, mutta tatuoida ei kannata. Tatuointi- ja pigmentointivärit ovat aivan erilaiset ja laite/tekniikka myös eri. Lisäksi pigmentoinnissa väri viedään ihon uloimmille kerroksille, tatskatessa syvälle.


    • 21v

      Arkimeikki:
      meikkipuuteria, vaaleaa helmiäisluomiväriä, ripsiväriä ja sävyttävää huulirasvaa.

      Meikki kun on enemmän aikaa ja kiinnostusta meikkaamiseen:
      meikkivoide, puuteri, vaaleaa luomiväriä koko luomelle ja tummempaa luomiväriä luomivakoon, rajaukset, ripsiväriä, huulipunaa ja poskipunaa

    • tattaraa1

      Ohhoh, minä kun luulin että käytän paljon meikkiä (tai mies välillä valittaa). Luonnollisen näköinen iho on sitten vasta kun siinä on 4-5 kerrosta erilaisia voiteita?
      Tarkoitus ei ole pilkata tai loukata ketään, olen vaan jotenkin näissä meikkihommissa vähän ulalla.
      Asun pienellä paikkakunnalla ja meikkivalinnoissa on täällä rajattu siihen teini-meikkeihin joita nyt 37 v ei oikein voi käyttää, eli pitää meikit hommata toiselta paikkakunnalta aina, ikävä kyllä, netistä en tilaa kun mulla on oikeasti tarve aina katsoa ja testerillä kokeilla tuotetta.

      Pesutuotteet olen löytänyt apteekista (ACO) ja kosteusvoiteena käytän ihan tavallista erisan-kasvovoidetta, toimii loistavasti minulla, eikä ole rypyn ryppyä.
      Meikkivoteena ja puuterina tällä hetkellä maxfactor, ihan hinta-laatu.suhde hyvä. Olen kokeillut kalliimpiakin esim. ArtDeco, liian tunkkainen ja paksu omasta mielestäni.
      Ripset ovat luonnostaan tosi pitkät, tuuheat ja kaarevat, laitan niihin vähän ripsaria, juhlatilaisuuksiin sitten läträän ripsarilla enemmän, nyt käytössä Nivea, oon tykännyt. Mulla nimittäin ripset helposti "maalaa" silmälasien sisäpinnatkin jos vääränlaatuisilla ripsiväreillä tuherran.
      Joskus laitan ruskealla kynällä rajaukset ja ruskeilla sävyillä usein luomivarjostukset. Paitsi juhliin laitan ehkä lilaa (vihreät silmät).
      Huuliin pelkkä huulirasva, joskus sävytetty tai huulikiilto, huulipunaa laitan aika harvoin.

    • 7;;)

      Olen 13-vuotias seiskaluokkalainen tyttö. En käytä paljai meikkiä, mutta vähän ja mielestäni just tarpeeksi:)
      Kouluun ja arkeen
      -Ripsiväri
      -Kulmakynä
      -Jos näppyjä, niin peitepuikko
      -Satunnaisesti huulikiilto
      Juhliin
      -Samat mitä arkena, mutta huulikiiltoa on aina
      -Luomiväriä

    • Meikkileikki

      Arkimeikki:

      Kasvojen pesu, ei pohjustuksia tai puutereita kun iho on hyvässä kunnossa.
      Kulmakarvojen tummentaminen ja muotoilu Rimmelin tumman ruskealla kynällä,
      toisinaan kestovärjäys tumman ruskealla värillä.

      Rajaus yläripsien _väliin_ Lumenen Natural Coden tumman ruskealla värillä. Sen jälkeen rajaus vielä yläripsien tyveen ja varovaisesti myös hieman alaripsien tyveen samalla kynällä ja häivytys. Ripsivärille en ole nähnyt tarvetta, sillä tällä tavalla rajattuna silmät näyttävät jo melko intensiivisiltä ja siltä kuin niissä olisi jo ripsiväriä.

      Vaaleaa, hiukan kimmeltävää luomiväriä kulmien alle kulmaluulle.

      Toisinaan jotain vaaleaa luomiväriä. Joskus teen myös suklaisen smoky eye-meikin ruskeilla luomiväreillä ja rajauskynällä.

      Juhlaan saatan lähinnä lisätä luomivärin intensiivisyyttä tai korostaa mieluummin huulia. Pitkät, lantiolle asti yltävät luonnonkiharat punaiset hiukseni harjaan suoriksi ja laitan näyttävät korvakorut.

    • Emilia Josefiina Adele

      Arkimeikkini
      -meikkivoide (Lumene CC meikkivoide)
      -peitevoide (Viva la Diva peitevoidepaletti)
      -puuteri (Lumene Touch of Radiance valopuuteri)
      -kulmakynä (H&M kulmakynä, sävy Blonde)
      -aurinkopuuteri (Max Factor Bronzing Powder, sävy 01 Golden)
      -poskipuna (sävy vaihtelee mielen mukaan)
      -korostuspuuteri (Wet n Wild Fergie, sävy Rosé Champagne Glow)
      -eyeliner (H&M Liquid Eyeliner)
      -ripsiväri (Rimmel Lash Accelerator Endless)
      -huulivoide (Pirkka huulivoide natural)
      -huulipuna ja -kiilto (sävyt vaihtelee mielen mukaan)

      Siinä oli arkimeikki pähkinänkuoressa. Rajauksia en tee ihan joka päivä, ja ne jätänkin ensimmäisenä tekemättä kun kello käy eteenpäin eikä aika riitä.

      Juhlameikki on pääpiirteiltään samanlainen, mutta silloin laitan joko luomiväriä tai värikästä huulipunaa.

    • kissarajauksetonjees

      peitän virheet meikillä, ja yritän kuitenkin saada finnit & muut epäpuhtaudet veks, vaikka se ei onnistu hyvin.
      laitan aina kissarajaukset ja ripsiväriä, niin arkena kuin juhlapäivinä!

    • jeauushd

      ARKI:
      pohjustus:
      primeri (garnier 5 sec), meikkivoide (grismas creme), peitevoide (wet n wildin kiekko), puuteri (rimmel stay matte), aurinkopuuteri (lumene natural code)
      silmät ja kulmat:
      "kissa"rajaus ylös (rimmelin glam eyes nestelaineri), ripsiväriä yläripsiin (isadora heavy lashes), 2x irtoripset (sokokselta saatavat, laitan siis kahdet päällekkäin), luomiväriä kulmiin (lumene natural code) ja kulmakynää (isadora)
      huulet:
      arkena käytän vaan huulirasvaa

      JUHLA:
      sama kuin arkena, mutta teen rajauksen ja ripsarit myös alas ja käytän luomiväriä smokey eyes tyyliin joskus käytän suurempia irtoripsiä

    • olen14vuotias

      Arkimeikkini:
      - Meikkivoide.(tällä hetkellä Maybelline Dream Satin Liquid)
      - Ripsiväri (Rimmel Extra Super Lash)
      - silmämeikinpohjustaja (Lumene eyeshadow primer)
      - Vaaleanviolettia luomiväriä (Lumene Natural coden paletista 'smoky'.)
      - Sävyttävää huulirasvaa (Pirkka karpalo huulivoide:D)
      -Satunnaisesti näppyjen päälle peitevoide (Lumene Natural Code 2 in 1 peitevoide)

      Meikkaamiseen kuluu arkena n. 10 min. Juhlameikiin laitan ruskean sävyillä smoky eyes- lookin ja huuliin kiiltoa :)

    • 13.w

      Kiinnitän tosi paljon huomioo ihonhoitoon ,mutta se ei näytä ikinä "parantuvan".
      Mutta joo eli ensin maybelline fit me peite voidetta finneihin ja punoittaviin kohtiin.sitten lumenen meikkivoidetta koko naamaan.lumenen puuteri.sitten taivutan ripset ja laitan ripsarin.kulmia en tee koska ne on niin tummat ja huuliin laitan vaan huulirasvaa.juhlissakaan en luomiväriä laita kun en osaa mutta silmät kyllä rajaan :)

    • saraw

      Itse olen 15 vuotias ja meikkaan aina niin että länttään naamaan meikkivoiteen ja puuterin ja sit laitan kajaalilla kunnon rajaukset >:) tykkään siis aika paksuista rajauksista ja tummista silmistä kuitenkin kohtuuden rajoissa. Laitan aika nestemmäistä kajaalia ylös ja kynäkajaalia vesirajaan ja siihen alas.. Sitte laitan ripsarin ja kulmat tykkään tehä tummanruskeella kulmakynällä. Juhliin meikkaan hillitymmin.. Silloin laitan vain meikkivoiteen puuterin ja vain ylös pienet rajaukset ja ripsarin ja tottakai viel kulmat. (:

      • Hillitysti meikkaava

        Saraw osaan hyvin kuvitella miltä näytät kauheine meikkikerroksinesi nyt ja yli 30 vuoden kuluttua. Käytät ihan liikaa meikkiä, mikä ei välttämättä sovi sulle yhtään. Joskus on hyvä olla ilman meikkejä, antaa ihon ja silmien levätä kaikista meikeistä ja on myös tärkeää huolehtia ihon puhtaudesta.

        Meikkivoide ei ole välttämätön, ellei ole epäpuhtauksia ja muita ihon virheitä ja on tärkeää valita meikkivoide ihon omaan sävyyn sopivaksi. Paksut rajaukset ja tumma meikki ei sovi kaikille.


    • hgfhffd

      Arki: Meikkipuuteri ja ripsari, kenties laitan myös Fitme-puikkoa jos iho ei hilseile kovin pahoin (eli olen muistanut kuoria ahkerasti), huulirasva. Menee pari minuuttia.

      Hienompi arki: Samat ylärajaus siveltimellä (luomien pohjustus toki, ehkä nudella luomivärillä), huulirasva. Silmien sisänurkkiin valoa. Menee 10 min.

      Juhla: Luomiväri (ainakin kahta eriä) häivytyksineen, ehkä myös ylärajaus jos haluan voimakkaan utuiset kissansilmät. Joskus laitan luomivärin teipin avulla. Huulirasva. Silmien sisänurkkiin valoa. Menee 10 min-30 min.

      En korosta huulia koskaan (en ole oppinut ja tunnen itseni huulipunan kanssa pelleksi ja kiillon kanssa teiniksi). Korostan kissamaisia silmiäni ja keskityn tasoitamaan ihoa ja pitämään sen kiillottomana, ja peitän satunnaiset näpyt vielä erikseen meikkivoiteella pumpulipuikon kautta töpöteltynä. Kulmat on tummat ja hyvänmuotoiset, niille ei tarvitse tehdä koskaan mitään (paitsi nyppiä).

      Viikonloppuisin ja vapaapäivinä en meikkaa, jos olen kotioloissa enkä liiku kauppaa kauemmaksi.

    • huulipunatyttö

      Arkena:

      Arkena yleensä laitan vain peitevoidetta, puuteria ja huulipunaa. (Joskus harvoin ripsiväriä) Huulipunan väri vaihtelee asusta riippuen. Menee yleensä ehkä 2 min laittaa.

      Juhlana:

      Peitevoidetta, puuteria, huulipunaa, ripsiväriä, poskipunaa, luomiväriä ja joskus kajaalia. Riippuen meikistä menee 5-20 minuuttia laittaa.

    • 19+99

      Arki: Tummien silmänalusten peitevoidetta, meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri, kulmakynä, ripsari taivutus sekä joskus huulipuna, joka yleensä on aika vaalean persikka tai vastaava vaaleahko. Joskus laitan myös rajaukset sekä luomiväriä, mutta aina jos laitan luomiväriä, laitan rajaukset. Näyttää muuten hassulta.

      Juhliin voikin sitten käyttää tummempia sävyjä, intensiivisempää rajausta tai kirkasta huulipunaa (koralli on suosikki). Pidän kumminkin aina mielessä sen että se on joko silmät TAI huulet jotka saa olla katseenvangitsija. Jos kummatkin on vahvat näyttää se mielestäni liian tyrkyltä, mutta kaikki tavallaan.

      Suosin lumenen tuotteita yllämainitun tehtaanmyymälän takia.

    • Meikkaaja

      No mulla ei sinänsä ole tiettyä arkimeikkiä, koska en edes jaksa joka aamu meikata :D jos joku aamu nyt satunkin jaksamaan, mulla on aikaa ja huvittaa meikata, nii se on sitten ihan huolella tehty kunnon meikki:
      - ihan ensin puhdistan kasvot ja levitän ohuen kerroksen perusrasvaa ja annan sen kuivaa
      - seuraavaksi levitän meikkivoiteen meikkisienellä
      - peitevoidetta virhekohtiin ja silmien alle
      - puuteri
      - varjostuspuuteri
      - poskipuna
      - korostusväri
      - seuraavaksi teen kulmat kulmakynällä ja puuterimaisilla kulmaväreillä
      - luomiväri
      - rajaukset
      - ripsari ja joskus laitan vielä tekoripsetkin
      - huulirasvaa ja huulipunaa.

      Oon 17-vuotias.

    • dios

      Minulla on aika hyvä iho,aamuisin puhdistus kasvovedellä,laitan silmänympärys ja huultenympärys voiteen,sitten seerumi nyt käytän time freeceä lift,en käytä mitään meikkivoidetta tai peitevoidettakaan,luomivärit,ripsari ,rajaus ,huulipuna ,se on siinä,aina löytyy aikaa,yks kirjotti 2 työtä ja kakarat ei estä,jo 5-10min,tekee silmät ym,lisäksi käytän kerran vko itseruskettajaa ja ympäri vuoden aurinkopuuteria koska en halua olla blanko,eli valkea enkä kalpea,enkä harmaa.

    • beautyguru

      Meikkirutiinini joka arkiaamu: silmien alle ja muihin tummiin (kuten harvoin tulevien näppylöiden) päälle neutralisoivaa voidetta--> concealeria niihin kohtii mihin laitoin edellä mainittua voidetta--> meikkivoide--> eyeliner siveltimellä ja geelivärillä--> luomiväri--> huulipunaa, huuliglossia-->ripsaria--> kulmakynää--> poskipunaa--> vähän contouria.
      Juhliin ehkä ripsilisäkkeet ja tummemmat luomivärit tummemmat huulet(?)
      Ihorutiini JOKA ilta: meikit pois meikinpoistoliinalla--> naaman pesu--> naamarasva
      --> huulien kuorinta. Lisäksi kuorin naamani kasvonaamiolla ja sienellä jokatoinen päivä. JA ei näpyn näppyä (suvussa kaikilla akne).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      222
      1940
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1496
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1189
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe