Laihdutustani..

SyöSikaSyö!

Aloitin laihdutuksen viimeviikon keskiviikkona, aloituspaino oli 105kg. Olin miettinyt parasta tsempparia laihdutukseen ja googletellessani netissä löysin valmisteen nimeltä Tonalin. Ei se minua haitta vaikka se ei toimisikaan, se pitää minut kiinni tässä laihdutuksessa, otan kaksi tonalinia aamuin illoin. Ruokavalioni sisältää puuroa, keittoa, kasviksia, vihanneksia, hedeliä, raeuustoa, näkkileipää, vihreää teetä.. Kanasalaattia.
Liikuntana kuntopyöräilyä, kävelyä ja pyöräilyä.
Aamualkaa juomalla aamiaiseksi litra vettä, luin jostain että se herättää elimistön. sitten puuroa ja soppaa, kahvia tietenkin. Tonalinit otan veden ja kahvin väliin.
Päivällä en pidä kuin 2-4h väejä ruoilla. Päivällinen on tonnikalaa, raejuustoa, punajuurta. Välipala näkkileipää ja vihanneksia. Sitten taas salaattia. Illallinen koosttu monestikkin puurosta jtn noista keitettyjä vihanneksia etc... Välipaloina syön hedelmiä.

Liikunta vaihtelee, mutta pyrin jokainen päivä harrastamaan n. 1h liikuntaa.

Tänä aamuna paino oli 103kg.

Tavoitepainoni on 75kg nyt aluksi, mutta mennään kilo kerrallaan. Olisi mukavaa painaa 8-alkavia numeroita.

Olen 160cm pitkä, jotenka ylipainoa on RUNSAASTI ja tästä johtuukin nopea pudotus alkuun. Viikonloppuna tosiaankin söin epäterveellisestikkin, 2 milkasuklaalevyä meni viikonlopun aikana ja yksi tupla patukka.

Mutta ajattelin kirjoitella tähän kun ehdin, tämä on minulle varmaan 1000 dieetti/elämäntapamuutosyritys jotenka en oleta onnistuvani. Siksipä nuo tonalinit hankin. Tähän mennessä ovat toimineet mahtavana tsempittäjänä ja dieetti täyttää ylihuomenna viikon, joka on minulle pitkä aika. =)

24

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+14

      jätä ne suklaat pois niin tuosta on jotain hyötyäkin. Tsemiä laihdutukseen!

    • SyöSikaSyö!

      No suklaa todellakin pitää jättää pois. Täänäänpä en ostanut enkä ole syönyt herkun herkkua =)

      Kysymys; Onko tofujäätelö paha, jos sitä vähän syö herkunnälkään silloin tällöin, eli onko se yhtään parempi kuin tavallinen jäätelö..

      Ja vaikka olisi, en aio sitä pakalista kerralla vetää =D

    • tsemppiä sulle

      Vähennä hedelmiä, yksi (korkeintaan 2) päivässä riittää. Jos syöt banaanin, älä syö muuta. Saat paljon hiilareita tuosta dieetistäsi.

      Lisää marjoja, hyviä öljyjä, proteiinia, niitä on liian vähän! Jokaisella aterialla jotain proteiinipitoista (kananmunanvalk., rahka, raejuusto, liha/kala/kana/soija). Iltapalan hiilihydraatit voisit jättää ja syödä vaikka kananmunan valkuaista tilalla ( vähäkaloriset rehut jos siltä tuntuu).

      Älä unohda niitä öljyjä. Oliiviöljyä salaattiin tai paistamiseen, rypsiöljyä salaattiin, pari rkl päivässä riittää. Ja/tai kourallinen pähkinöitä. Hyviä öljyjä tarvitaan rasva-aineenvaihduntaan. Auttavat siis sinua myös laihtumaan. Öljyjä pitäisi laihduttajankin saada vähintään 25% energiantarpeestaan!

      Syöt todennäköisesti liian vähän, jotta jaksaisit jatkaa tuota dieettiäsi kovin pitkään. Oletko laskenut kalorit? Syö ainakin 1500 kcal päivässä, niin pysyt terveenä ja jaksat laihduttaa.

      • SyöSikaSyö!

        kiitos!

        Olen laskenut kalorit, ne vaihtelevat 1000-1500kcal päivä. Minä olen tällainen äärimmäisyysihminen, en osaa tehdä mitään ilman että vien sen äärimmäisyyksiin.

        Marjoja ja öljyjä, sekä munaa. Selvä, minäpä yritän lisätä nita. 103kg oli edelleen paino tänäaamuna.

        Tarkoitatko siis näin:
        Aamiainen puuro ja marjoja
        päivällä kasvismunkas, paitettuna öljyssä (mikä paras öljy)?
        tonnikalaa ja raejuustoa punajuurta
        puuroa ja marjoja

        välipaloiksi korkeintaan 2 hedelmää ja mahdollisuuksien mukaan marjoja..


        Voisitko korjata jos ymmärsin väärin nimim "tsemppiä sulle".


      • Murmeliäippä
        SyöSikaSyö! kirjoitti:

        kiitos!

        Olen laskenut kalorit, ne vaihtelevat 1000-1500kcal päivä. Minä olen tällainen äärimmäisyysihminen, en osaa tehdä mitään ilman että vien sen äärimmäisyyksiin.

        Marjoja ja öljyjä, sekä munaa. Selvä, minäpä yritän lisätä nita. 103kg oli edelleen paino tänäaamuna.

        Tarkoitatko siis näin:
        Aamiainen puuro ja marjoja
        päivällä kasvismunkas, paitettuna öljyssä (mikä paras öljy)?
        tonnikalaa ja raejuustoa punajuurta
        puuroa ja marjoja

        välipaloiksi korkeintaan 2 hedelmää ja mahdollisuuksien mukaan marjoja..


        Voisitko korjata jos ymmärsin väärin nimim "tsemppiä sulle".

        Kiitos tuesta :)
        Onnea myös sinun projektillesi, pysy lujana vaan, niin onnistut varmasti!


      • tsemppiä sulle
        SyöSikaSyö! kirjoitti:

        kiitos!

        Olen laskenut kalorit, ne vaihtelevat 1000-1500kcal päivä. Minä olen tällainen äärimmäisyysihminen, en osaa tehdä mitään ilman että vien sen äärimmäisyyksiin.

        Marjoja ja öljyjä, sekä munaa. Selvä, minäpä yritän lisätä nita. 103kg oli edelleen paino tänäaamuna.

        Tarkoitatko siis näin:
        Aamiainen puuro ja marjoja
        päivällä kasvismunkas, paitettuna öljyssä (mikä paras öljy)?
        tonnikalaa ja raejuustoa punajuurta
        puuroa ja marjoja

        välipaloiksi korkeintaan 2 hedelmää ja mahdollisuuksien mukaan marjoja..


        Voisitko korjata jos ymmärsin väärin nimim "tsemppiä sulle".

        Ihan hyvä muuten, mutta lisää proteiinia _jokaiselle_ aterialle, joita pitäsi olla 5-6 pitkin päivää.

        Suosittelisin aamupuurolle lisäksi esim. raejuustoa n. 50-100 g. Korvaisin välipalat rahka marja -aterioilla, ja iltapalalle myös lisäksi raejuustoa tai munanvalkuaista.

        Paistamiseen hyvä öljy on esim. oliiviöljy, 1 rkl riittää hyvin.
        Tuon tonnikala-raejuusto-punajuuri -aterian kanssa lisää kasviksia ja kourallinen pähkinöitä tai rkl öljyä kasviksiin.

        Syö myös lounalla ja päivällisellä välillä lihaa ja kanaa, vähärasvaisena. Munankeltuaisia ei suositella enempää kuin 3-4 viikossa, mutta valkuainen on ihan huippu proteiini ruokaan ja sitä voi käyttää vaikka päivittäin.

        Kannattaa ihan tosi syödä kunnolla, niin saa kaikki ravintoaineet mitä oikeasti tarvitseekin, saa vatsansa täyteen, jaksaa ihan erilailla ja tuota on hyvä jatkaa myöhemminkin kun kilot ovat pudonneet.

        Toi on toki vain mun näkemykseni asiasta ja tuo on lähellä body-ruokavaliota, mutta mulla tuo toimii todella hyvin. Ei ole nälkä, jaksaa, treeneissä kehittyy ja samalla pysyy kroppa kunnossa (ennen laihduin, nyt painonhallintaa). Energiaa on aivan hurjasti enemmän aikaisempaan "mitä sattuu eineksiä"-ruokavalioon.

        Vilkaise Jutan dieettiä, siinä on hyvä pohja joskin hyvät öljyt ovat aika vähissä. Sitä voi tuunata oman maun mukaan, kohtuudella.

        Kasviksia saa syödä ainakin puoli kiloa päivässä, niillä on hyvä täyttää vatsaa.

        Ihan miten vaan voi laihtua kun syö vähemmän mitä kuluttaa, mutta kun opettelee heti alkuun oikean syömisen ne kilot pysyvät varmemmin poissa jatkossakin. Painonhallinta on vaikeinta koko prosessissa, kiloja kyllä saa pois helposti.

        Muuten sulla on ihan hyvältä kuulostava pohja! Muutaman viikon kun onnistut alkuun, niin se lähtee jo melkein itsekseen sujumaan.


      • SyöSikaSyö!
        tsemppiä sulle kirjoitti:

        Ihan hyvä muuten, mutta lisää proteiinia _jokaiselle_ aterialle, joita pitäsi olla 5-6 pitkin päivää.

        Suosittelisin aamupuurolle lisäksi esim. raejuustoa n. 50-100 g. Korvaisin välipalat rahka marja -aterioilla, ja iltapalalle myös lisäksi raejuustoa tai munanvalkuaista.

        Paistamiseen hyvä öljy on esim. oliiviöljy, 1 rkl riittää hyvin.
        Tuon tonnikala-raejuusto-punajuuri -aterian kanssa lisää kasviksia ja kourallinen pähkinöitä tai rkl öljyä kasviksiin.

        Syö myös lounalla ja päivällisellä välillä lihaa ja kanaa, vähärasvaisena. Munankeltuaisia ei suositella enempää kuin 3-4 viikossa, mutta valkuainen on ihan huippu proteiini ruokaan ja sitä voi käyttää vaikka päivittäin.

        Kannattaa ihan tosi syödä kunnolla, niin saa kaikki ravintoaineet mitä oikeasti tarvitseekin, saa vatsansa täyteen, jaksaa ihan erilailla ja tuota on hyvä jatkaa myöhemminkin kun kilot ovat pudonneet.

        Toi on toki vain mun näkemykseni asiasta ja tuo on lähellä body-ruokavaliota, mutta mulla tuo toimii todella hyvin. Ei ole nälkä, jaksaa, treeneissä kehittyy ja samalla pysyy kroppa kunnossa (ennen laihduin, nyt painonhallintaa). Energiaa on aivan hurjasti enemmän aikaisempaan "mitä sattuu eineksiä"-ruokavalioon.

        Vilkaise Jutan dieettiä, siinä on hyvä pohja joskin hyvät öljyt ovat aika vähissä. Sitä voi tuunata oman maun mukaan, kohtuudella.

        Kasviksia saa syödä ainakin puoli kiloa päivässä, niillä on hyvä täyttää vatsaa.

        Ihan miten vaan voi laihtua kun syö vähemmän mitä kuluttaa, mutta kun opettelee heti alkuun oikean syömisen ne kilot pysyvät varmemmin poissa jatkossakin. Painonhallinta on vaikeinta koko prosessissa, kiloja kyllä saa pois helposti.

        Muuten sulla on ihan hyvältä kuulostava pohja! Muutaman viikon kun onnistut alkuun, niin se lähtee jo melkein itsekseen sujumaan.

        Kiitos!

        Nyt ymmärsin, näillä eväillä eteenpäin =)

        Painoa tänään 102 eilinen meni mahtavasti 60 min pyöräilyä, 40 min kävelyä, ei suklaata, ei herkkuja vaikka illalla puputinkin pari näkkäriä niin ei se haittaa, enpä ainakaan syönyt herkkuja. Eikä tämä elämä nyt siihen kaadu =D

        Nyt vettä ja tonalinit nassuun ja 20-30min kuntopyörällä, sitten alkaakin jo päivän työt ja touhut.


      • go to school, jutta
        tsemppiä sulle kirjoitti:

        Ihan hyvä muuten, mutta lisää proteiinia _jokaiselle_ aterialle, joita pitäsi olla 5-6 pitkin päivää.

        Suosittelisin aamupuurolle lisäksi esim. raejuustoa n. 50-100 g. Korvaisin välipalat rahka marja -aterioilla, ja iltapalalle myös lisäksi raejuustoa tai munanvalkuaista.

        Paistamiseen hyvä öljy on esim. oliiviöljy, 1 rkl riittää hyvin.
        Tuon tonnikala-raejuusto-punajuuri -aterian kanssa lisää kasviksia ja kourallinen pähkinöitä tai rkl öljyä kasviksiin.

        Syö myös lounalla ja päivällisellä välillä lihaa ja kanaa, vähärasvaisena. Munankeltuaisia ei suositella enempää kuin 3-4 viikossa, mutta valkuainen on ihan huippu proteiini ruokaan ja sitä voi käyttää vaikka päivittäin.

        Kannattaa ihan tosi syödä kunnolla, niin saa kaikki ravintoaineet mitä oikeasti tarvitseekin, saa vatsansa täyteen, jaksaa ihan erilailla ja tuota on hyvä jatkaa myöhemminkin kun kilot ovat pudonneet.

        Toi on toki vain mun näkemykseni asiasta ja tuo on lähellä body-ruokavaliota, mutta mulla tuo toimii todella hyvin. Ei ole nälkä, jaksaa, treeneissä kehittyy ja samalla pysyy kroppa kunnossa (ennen laihduin, nyt painonhallintaa). Energiaa on aivan hurjasti enemmän aikaisempaan "mitä sattuu eineksiä"-ruokavalioon.

        Vilkaise Jutan dieettiä, siinä on hyvä pohja joskin hyvät öljyt ovat aika vähissä. Sitä voi tuunata oman maun mukaan, kohtuudella.

        Kasviksia saa syödä ainakin puoli kiloa päivässä, niillä on hyvä täyttää vatsaa.

        Ihan miten vaan voi laihtua kun syö vähemmän mitä kuluttaa, mutta kun opettelee heti alkuun oikean syömisen ne kilot pysyvät varmemmin poissa jatkossakin. Painonhallinta on vaikeinta koko prosessissa, kiloja kyllä saa pois helposti.

        Muuten sulla on ihan hyvältä kuulostava pohja! Muutaman viikon kun onnistut alkuun, niin se lähtee jo melkein itsekseen sujumaan.

        Keltuaisista vanhentunutta tietoa, ei pidä paikkaansa.

        Sitten toinen asia, joka ärsyttää kaikissa neuvojissa: PAISTAMINEN on sellainen toimenpide, jossa ei ole mitään väliä sillä, millä luonnonrasvalla sen tekee.

        Oli rasva sitten öljyä tai voita, rasvan glyseridiketjut muuttuvat tyydyttyneiksi kun lämpötila kohoaa tarpeeksi. Suomeksi sanottuna öljy ja voi muuttuvat ihan yhtä "huonoiksi" koostumukseltaan.

        Transrasvat (kaikenmaailman margariinit ja juoksevat margariinit) ovat sitten toinen luku, johon en tämän tarkemmin mene. Kunhan vain sanon, että suuhuni en moisia laittaisi.


      • Uskomuksista eroon
        go to school, jutta kirjoitti:

        Keltuaisista vanhentunutta tietoa, ei pidä paikkaansa.

        Sitten toinen asia, joka ärsyttää kaikissa neuvojissa: PAISTAMINEN on sellainen toimenpide, jossa ei ole mitään väliä sillä, millä luonnonrasvalla sen tekee.

        Oli rasva sitten öljyä tai voita, rasvan glyseridiketjut muuttuvat tyydyttyneiksi kun lämpötila kohoaa tarpeeksi. Suomeksi sanottuna öljy ja voi muuttuvat ihan yhtä "huonoiksi" koostumukseltaan.

        Transrasvat (kaikenmaailman margariinit ja juoksevat margariinit) ovat sitten toinen luku, johon en tämän tarkemmin mene. Kunhan vain sanon, että suuhuni en moisia laittaisi.

        "Oli rasva sitten öljyä tai voita, rasvan glyseridiketjut muuttuvat tyydyttyneiksi kun lämpötila kohoaa tarpeeksi. Suomeksi sanottuna öljy ja voi muuttuvat ihan yhtä "huonoiksi" koostumukseltaan."

        Nyt laitetaankin paistaen ruokaa eikä polteta niitä rasvoja eikä ruokia.

        Kaikki öljyt eivät sovi paistamiseen. Öljyillä on erilainen paistokestävyys, joka taas kertoo juurikin sen missä kohtaa kuumennettaessa se muuttuu transrasvaksi. Se ei siis muutu kovaksi rasvaksi vaan transrasvaksi. Kovaakin rasvaa tarvitaan elimistössä, mutta ei karsinogeenista transrasvaa.

        Oliiviöljyllä ja avocadoöljyllä on hyvä paistonkestävyys. Myös kookosöljyllä on, mutta se luetaan kovaksi rasvaksi. Rypsiöljyä ei pitäisi kuumentaa, mutta se on hyvä kylmänä esim. salaatissa. Macadamiaöljy sopii varovaiseen paistamiseen.

        Margariinipaketin kyljestä voi lukaista, mitä se sisältää. Ei näy transrasvoja, vai mitä?


      • go to school, Jutta
        Uskomuksista eroon kirjoitti:

        "Oli rasva sitten öljyä tai voita, rasvan glyseridiketjut muuttuvat tyydyttyneiksi kun lämpötila kohoaa tarpeeksi. Suomeksi sanottuna öljy ja voi muuttuvat ihan yhtä "huonoiksi" koostumukseltaan."

        Nyt laitetaankin paistaen ruokaa eikä polteta niitä rasvoja eikä ruokia.

        Kaikki öljyt eivät sovi paistamiseen. Öljyillä on erilainen paistokestävyys, joka taas kertoo juurikin sen missä kohtaa kuumennettaessa se muuttuu transrasvaksi. Se ei siis muutu kovaksi rasvaksi vaan transrasvaksi. Kovaakin rasvaa tarvitaan elimistössä, mutta ei karsinogeenista transrasvaa.

        Oliiviöljyllä ja avocadoöljyllä on hyvä paistonkestävyys. Myös kookosöljyllä on, mutta se luetaan kovaksi rasvaksi. Rypsiöljyä ei pitäisi kuumentaa, mutta se on hyvä kylmänä esim. salaatissa. Macadamiaöljy sopii varovaiseen paistamiseen.

        Margariinipaketin kyljestä voi lukaista, mitä se sisältää. Ei näy transrasvoja, vai mitä?

        Toiset ovat opiskelleet biokemiaa ja kemiaa, toiset ilmeisesti naistenlehtiä?

        60 lämpöastetta riittää katkaisemaan tyydyttymättömän rasvahappoketjun polymeerirakenteen.

        Kookosöljy on muuten hassua kyllä kemialliselta rakenteeltaan tyydyttymätön huoneenlämpötilassa, vaikka onkin olomuodoltaan kiinteä.

        Muuten, mitään pähkinäöljyä ei pitäisi käyttää kuumennettuna ravinnoksi. Ainoastaan niistä voi hakea vivahteita maustamiseen. Siis macadamiaöljyllä paistaminen kannattaa unohtaa.

        Rypsiöljyn kanssa olet ihan hakoteillä myös.


    • Tiina-24kg

      Miten ikinä syöt tai liikut, pyri tekemään se niin että voit jatkaa sitä vielä tavoitepainoon laihtumisesi jälkeenkin.
      Eli ei otsa kurtussa eikä millään kitudieetillä.
      Olen pituisesi ja viimeisen seitsemän kuukauden aikana pudottanut 24 kiloa saaden samalla uudet elämäntavat. Ennen söin rasvaisia "herkkuruokia", nykyään herkuttelen tuoreilla vihanneksilla, marjoilla ja hedelmillä. En olisi ikinä uskonut itsestäni että jaksaisin juosta, olisin innokas kahvakuulailija tai tohtisin ilmoittautua mihinkään ryhmäliikuntatunnille! Kaikkea noita teen nykyään.
      Toki tällä on toinenkin puoli, muutama ystävä on lakannut pitämästä yhteyttä enkä pidä siitä kun kaupassa vieraat ihmiset tulevat ihmettelemään muuttunutta ulkonäköäni.
      En ole ollut millään kuurilla, en karpannut, ihan vain perus maalaisjärjellä laittanut itseni ruotuun.
      Kovasti tsemppiä sinulle ja kirjoittelehan tänne kuulumisia, niitä olisi mukava lukea! :)

      • SyöSikaSyö!

        Ihanaa Tiina! Onnea pudotuksesta! =) Juu, näin olisi tarkoitus tehdä, eli oppia ne normaalit elintavat. Vaan aluksi täytyy saada tuota painoa vähemmäksi nopsaa, se kannustaa sitten jatkamaan.

        Minulla on kokoisekseni hyvä kunto, koska olen aina lenkkeillyt silti paljon, 5km kävelylenkki on minulle tuttu, juoksu ei, siihen pyrin haluan juosta.

        Minua kannustaa myös ajatus häistä, olen luvannut itselleni todella upean ja linjoja nuolevan hääpuvun mikäli onnistun.

        Minusta olisi mukavaa painaa vähemmän siksikin, ettei aina tarvitsisi miettiä "kestääkö tuo trampoliini nyt painoani" "uskallanko istahtaa tuohon tuoliin" etc..

        Pelkään myös diabetesta ja verisuonitauteja, niitä on suvussa ja näkyvät iskevän lihaviin suvun jäseniin, vaikka eihän se tämäkään niiltä suojaa, mutta varmasti helpottaa! =)

        Aion kirjoitella tänne, se pitää "kiinni" tässä hommassa myös ja koska olen päättänyt kirjotella rehellisesti vaikkakin anonyymisti, niin en kehtaa tänne kirjoittaa syöneeni vaikkapa suklaata =D


    • SyöSikaSyö!

      Juu-u, no eilen ilta oli "katastrofi" söin aino-jäätelöä 3dl.. Enkä käynyt pyöräilemässä.
      No, olihan minulla toki syy, kuume. Nosti 37,6 tänään ei ole tuntunut mitään, mitä nyt pää on vähän kipeä ja vatsa vähän sekaisin, joten taisi olla tämän sitkeän nuhan loppuvaihe tuo kuumeen nousu.

      Toki liikkumattomuuden se selittää, muttei herkutteluja.. Ennen laihdutus olisi kaatunut tähän, nyt en aio luovuttaa. Tämähän on toki varmaan tuhannes kerta kun päätän laihduttaa.
      Vaan nyt se pitää ja mieskin on luvannut tukea.
      Aiemmin en ole saanut miehen tukea vaan hän on kantanut minulle kaupasta suklaata, laihdutin eli en. Nyt hän on luvannut suklaalevyn sijaan lähteä kanssani vaikkapa lenkille. Hän on normaalipainoinen, joten hänen ei ole tarvinnut miettiä painoaan.

      Tältä aamulta jätin punnitukset ja pyöräilyt pois, huomenna taas aamuliikunnat ja punnitukset.
      Aamiainen koostui marjoista, puurosta ja näkkileivästä päällänsä raejuustoa =)

      Vaan ylpeä olen edelleen itsestäni, päätös pitää vaikka söinkin jäätelöä, päätös piti vaikka olin kuumeessa.. Ja se on iso asia se. Te jotka olette olleet lihavia koko elämänne ja ruoka on yksi elämän "ihanimpia" asioita tiedätte miltä tuntuu. Minulla oli jopa hieman orpo olo, kun kävin kaupassa ensimmäistä kertaa niin etten ostanut sitä suklaalevyä. Yritin pääni sisällä selitellä vaikka minkämoisia selityksiä sille miksi nyt yksi levy ei haittaisi. Vaan olinpa onnelline,n kun sitä levyä ei ollutkaan kassissa kun kotiin lähdin.
      Illalla mietin kun tuli ihan hirmuinen himo siihen herkkuun (siksi söin aino-jäätelöä tavallisesti olisin syönyt tofujäätelöä, joka sentään hieman parempi, mutta kun sitä ei ollut.. ) että voiko tulla vieroitusoireita herkuista, siis minä olin illalla kyllä kuumeessa, mutta myös ihan hirmuisen masentunutkin..
      No, herkut ja ylensyönti, ne jätän historiaan.

      By the way! Kaulasta oli kadonnut se "kauluri" joka tulee tuohon leuan ja kaulan yhtymäkohtaan kun katsoo sivulle, sellainen makkara, siis läskiä ja nesteitä.. Se oli poissa tänäaamuna, nesteet ainakin liikkuu siis =D Parasta sen jälkeen kun eräänä aamuna huomasin silmien turvotusten olevan poissa, nesteet liikkuu jos ei muuta =)

      Tuli mieleen myös yksi ajatus, voiko pitää jossain blogia anonyymisti? Sellaisen voisin aloittaa! Siinä olisi taas yksi pakottava syy onnistua!

    • Murmeliäippä

      Reippaana vaan uuteen päivään! Asenne on oikea :)
      Minä ainakin seuraisin blogiasi, asenteesi on kohdillaan, huumoria löytyy jo nimimerkistä mutta kuitenkin olet tosissaan.
      Nyt onnistut varmasti.
      Mielenkiinnosta... Mihin ajankohtaan hääsi osuvat, ensi kesänäkö?
      Jos näin on tulet ihan varmasti saamaan sen upeimman puvun mistä haaveilet. Miehesi saa olla sinustya vielä ylpeä :)
      Jos alat repsahdella, tulen varmasti "potkimaan" sinua eteenpäin.
      Positiivista mieltä, sitä tässä tarvitaan, ja sitä sinulta löytyy.

    • SikaSyöppö

      Täällä myös nainen jolla liikakiloja 25kg vähintäänkin. Kolmas viikko alkoi projektissa ja tähän asti on ihan hyvin mennyt. Toki kiusauksia ja ajatuksia on ollut mutta kovana olen pysynyt. Itse aloitin kovimmalla mahdollisella tavalla, eli Nutriletillä. En syö kuin niitä keittoja, ei muuta. No joskus olen ottanut tuorekurkkua. Tämä tyyli on minulle sopiva. Laihdutin viimeksi noilla -17kg ja kilot pysyneet pois. Peli on raaka mutta näillä mennään.... Tarkoitus olisi jaksaa 3-4viikkoa täysnutrauksella ja sen jälkeen alkaa syömään pikkuhiljaa proteinipitoista. Nyt kun 2vkoa on takana, paino tippunut -8,1kg. Hyvin siis menee. Kolmas viikko starttasi tänään.
      Jospas sitä jouluksi olisi tavoite täynnä? Painon tippuminen nyt tasaantuu joten josko tuo joulu olisi konkreettinen tavoite? Sitä kohti siis....
      Ymmärrän täysin noi sinun mielihalut herkkuja kohtaan ja olen sitä mieltä että meillä ylipainoisilla todellakin on riippuvuus herkkuihin ja vieroitusoireet tulevat väkisin kun muuttaa tapojaan. Olenkin aina sanonut, että kärsin samalla tavalla vieroitusoireista kuin esim. alkoholisti joka yrittää vieroittaa itsensä juomisesta. Vain sinnikkäällä omallatahdolla tästä selviää, tukijat ovat toki hyväksi mutta loppupelissä vain ja ainoastaan kaikki tulee omasta itsestään.
      Mutta kyllä ME onnistumme, me menemme vaikka läpi harmaan kiven! Tämä on tässä ja nyt.
      Tsemiä sinulle urakkaan:)

      • SyöSikaSyö!

        Kiitos mumerliäippä ja sikasyöppö, näin on, periksi ei anneta! =D

        Paino tänään 102kg tasan. eli edelliseen sellainen 500g pudotusta.

        Aamulla kuntopyörää 30min, puuroa, mansikoita, ja jäkkkäriksi pieni kuppi mansikoita ja kermaa (johon en laittanut sokeria, ei olllu yhtä hyvää kuin sokerin kanssa ;P )

        Eilinen iltakin meni loistavasti, 30min pyöräilyä ja päivällä kävin kevyen kävelylenkin.

        Tänään annan taas palaa, minähän aion olla ensikesänä (jonne häitä suunniteltu) hoikka, hoikempi hoikin.. Noh, ehkä normaalipaino tai ainakin melkein normaalipaino riittää.. jos saisi tuon "sairaalloisen lihava" tekstin nyt alkuunsa hiiteen kalorilaskurista niin olisinhan ylpeä =D


      • vanhempi pullukka
        SyöSikaSyö! kirjoitti:

        Kiitos mumerliäippä ja sikasyöppö, näin on, periksi ei anneta! =D

        Paino tänään 102kg tasan. eli edelliseen sellainen 500g pudotusta.

        Aamulla kuntopyörää 30min, puuroa, mansikoita, ja jäkkkäriksi pieni kuppi mansikoita ja kermaa (johon en laittanut sokeria, ei olllu yhtä hyvää kuin sokerin kanssa ;P )

        Eilinen iltakin meni loistavasti, 30min pyöräilyä ja päivällä kävin kevyen kävelylenkin.

        Tänään annan taas palaa, minähän aion olla ensikesänä (jonne häitä suunniteltu) hoikka, hoikempi hoikin.. Noh, ehkä normaalipaino tai ainakin melkein normaalipaino riittää.. jos saisi tuon "sairaalloisen lihava" tekstin nyt alkuunsa hiiteen kalorilaskurista niin olisinhan ylpeä =D

        Jos harvoin lankeaa ja palaa ruotuun, niin ei se pitkällä tähtäimellä haittaa. Hyvä, kun jatkoit dieettiä! Itse yritän laihduttaa myös ja nyt alkuun olen jättänyt herkut pois 5 päivänä viikosta. Yritän syödä vain kevyehköä perusruokaa. Voi olla, että on pakko parin viikon päästä ottaa joku tehokuuri (Nutrilett tms), mutta etenen hiljalleen. Olen vaihdevuosissa ja se taitaa olla laihdutuksessa hankalin ikä! Kaipaisin tukiryhmää, jossa käydä punnituksella, mutta en tiedä niistä. Palailen kirjoittamaan joku päivä.


    • SikaSyöppö

      Kolmas viikko käynnissä joo ja hyvin on mennyt. Lipsahduksia ei ole ollut ja Nutrilett maistuu (no keitot ei enää mene alas). Tarkoitus olisi nyt kolmannen viikon jälkeen ottaa yksi ateria keiton tilalle. Jokin esim. kanasalaatti. Jumpissa olen hyvin jaksanut käydä, vaikka ei nyt energiaa kuitenkaan ole mahdottomiin mutta hien olen saanut pintaan pienemmällä hyppimisellä.
      Tänään varattiin matka Thaimaahan marraskuulle, joten nyt on minullakin oikein kunnon tavoite:) Haluan olla tuohon mennessä vähintään 15kg hoikempi ja myös olen!!! Sitä kohti menen viikko viikolta, vaikka välillä tuntuu että viikkokin on jo piiiiitkä aika. Heh....Mutta mielestäni en tavoittele kuitenkaan kuuta taivaalta, eli työtä jäljellä 7kg ja aikaa 2,5kk. Pitäisi kyllä onnistua, eikä tahti todellakaan ole liian kova. Saa nähdä kui akan käy?
      Puntarilla käyn joka torstaiaamu, joten odotettavaa seuraavaan punnitukseen on. Toivottavasti paino on tippunut? Kauhea pelko kyllä on, että mitään ei ole tapahtunut vaikka olen vielä erittäin niukalla ruoalla. Katsotaan tosiaan torstaina tulokset:)
      Kaikille jälleen tsemppiä ja ei anneta periksi!

    • SyöSikaSyö!

      Kiitos taas tsempittäjille! Toivon että me kaikki onnistutaan.

      Minulla paino edelleen102kg.. Edelleen! ARGH! Syön siis liikaa edelleen, tai se oli vähän alle, mutta viikonloppuna oli juhlat ja ja ja..

      Hohhoijakkaa.. Seli, seli, nyt lähden polkemaan kuntopyörllä, enkä roiku netissä ja istuksi sohvalla. Läski liikkeelle niin tippuu hurvitteluläskitkin =D

    • Hei! Stemppiä sulle projektissasi, hiljalleen hyvä tulee, itsekin kamppailen ylipainon kanssa. Sanotaan näin et 5 kg pudotuksesta olisin tyytyväinen niin silloin olisin mitoissa 169 cm ja 72 kg. Aina saan kuulla ylipainosta lääkärissä käynnin yhteydessä. En halua kuitenkaan sterssata vaan hiljalleen eteenpäin. Liikunnan määrän kontroloimiseksi otin käyttöön askelmittarin ja lasken kaloreita, näillä mennään, hitaasti mut varmasti

    • SikaSyöppö

      neljäs viikko starttasi, paino tippunut -9,3kg. Painon tippuminen siis kolmannella viikolla hidastunut oleellisesti, mitä osasin odottaakin mutta silti se masentaa. On se kumma. Pääni sanoo, että on oikein hyvä tulos -1,2kg viikkoon mutta kuitenkin odottaa enemmän tämän nälkäkuurin keskellä. Tuon tuloksen saisi syömällä kiinteääkin ruokaa:) Grrr.........
      No, mutta neljäs viikko alkoi ja yhä jatkan nutraamista, korvaan vain yhden pussin tuoresalaatilla missä on hippusellinen broileria.
      Eipä tässä muuta kuin ensi torstaihin (minun punnituspäivä) ja katsotaan mitä neljäs viikko minulle kertoo:)
      Tsemiä kaikille taistelijoille!

    • Murmeliäippä

      Heippati SyöSikaSyö!
      Miten menee? :)

      • SyöSikaSyö!

        Hyvin menee, oikein hienosti, painoa ei juuri ole lähtenyt nyt 100kg mutta kiinteytynyt olen huomattavasti, nykyään käyn päivässä 5-10km lenkin pyörällä, soudan soutulaiteella n.20min ja poljen kuntopyörää.. Näillä mennään. Juoksin muuten toisapäivänä 300m lujaa, oikeasti.. on muuten paljon tälle sialle =D
        Ruokahommat edelleen niin ja näin, mutta en viitsi enää sen kanssa hermoilla, kun olen löytänyt uuden rakkauden! Urheilu! ja vanha rakkaus milkasuklaaseen säilyy edelleen, ikävä kyllä =(
        Tsemppiä murmeli ja kaikki muut, kyllä me pärjätään!


      • yritys13
        SyöSikaSyö! kirjoitti:

        Hyvin menee, oikein hienosti, painoa ei juuri ole lähtenyt nyt 100kg mutta kiinteytynyt olen huomattavasti, nykyään käyn päivässä 5-10km lenkin pyörällä, soudan soutulaiteella n.20min ja poljen kuntopyörää.. Näillä mennään. Juoksin muuten toisapäivänä 300m lujaa, oikeasti.. on muuten paljon tälle sialle =D
        Ruokahommat edelleen niin ja näin, mutta en viitsi enää sen kanssa hermoilla, kun olen löytänyt uuden rakkauden! Urheilu! ja vanha rakkaus milkasuklaaseen säilyy edelleen, ikävä kyllä =(
        Tsemppiä murmeli ja kaikki muut, kyllä me pärjätään!

        Mielenkiintoinen ketju. Olen uusi tällä palstalla. Miten sulla nyt menee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe