Opel Astra 1.7 DTI

Pete

Olen suunnittelemassa Opelin hankintaa, lahinna pienten kulutuslukujen johdosta. Itse en osaa Opelia perinteisena diesel-karryna pitaa tyyliin VW ja Mersu, joten hankinta sikali arveluttaa. Mutta millaisia ongelmia teilla on mahdollisesti ilmennyt?

9

6323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ile

      Omistan vm 2001 tälläisen auton, ostin sen uutena. Nyt on mittarissa 152000 km, muuta ei ole tarvinut autoon tehdä, kuin asiamukaiset huollot. Kone ei syö oljyä ja ollut erittäin toimintavarma, kuten koko auto. Diiselin kulutus on myös kukkarolle sopiva, noin 5 l/100 km ja työni takia joudun vetämää usein kärryä perässä ja silloinkin kulutus on alle 7 l/100 km, viimeinen reissu kärryn kanssa oli 547 km ja diiseliä meni 36,4 l, joten siitä voi laskea kulutuksen kärryn kanssa. Paperilla tuntuu moottorin tehot pieniltä 55 kw/75 hv, mutta käytännössä tehot riittävät tilanteessa, kuin tilanteessa. Pojallani oli Astra Bertone 1,8 koneella ja väitti, että tämä minun diiselini on mukavampi ajaa maantiellä, ohitus tilanteissa ei vaihdekeppiä tarvinnut hämentää yhtä tiheesti, kuin bensa astrassa. Seuraava autoni tulee olemaan
      samanmerkkinen ja samalla koneella, ehdottomasti.

      • simo

        Moi

        Mulla on myös 2001 1.7dti. Tyytyväinen olen tosiaan ollut. Kulutus tosi pientä ja vääntöä löytyy ihan riittävästi. HYVÄ AUTO.
        Luin äsken opelin-puolelta keskustelua ja siellä puhuttiin hihnan vaihdosta 120tkm kohdalla???
        Mulla on nyt ajettu 145tkm ja käsittääkseni vaihto olisi 150tkm kohdalla. Olenko lukenut huoltokirjaa väärin?


      • Tmu
        simo kirjoitti:

        Moi

        Mulla on myös 2001 1.7dti. Tyytyväinen olen tosiaan ollut. Kulutus tosi pientä ja vääntöä löytyy ihan riittävästi. HYVÄ AUTO.
        Luin äsken opelin-puolelta keskustelua ja siellä puhuttiin hihnan vaihdosta 120tkm kohdalla???
        Mulla on nyt ajettu 145tkm ja käsittääkseni vaihto olisi 150tkm kohdalla. Olenko lukenut huoltokirjaa väärin?

        Simo et ole lukenut huoltokirjaa väärin. Takistin asian juuri huollosta.

        Itsellä mittarissa 60000 km ja samat kokemukset kuin 2001 vuosimallin omistajalla. Itse pidän autoa erittäin mukavana ajettavana maantiellä, vaihteita ei tarvitse sommata ja tehoa on riittävästi. Kulutus on maantiellä alle 5 litraa ja kaupungissa hivenen yli.

        Automaatti webastosta tulee pakkasilla joskus liikenne valoissa hajut sisälle, jos miinuspuolia oikein pitää hakea. Vasta painoksi minusta toimii erinomaisesti kovallakin pakkasella dieseliksi, kulutus on pientä.

        Sisäilman kierron olen epäillytn ajoittain jumiutuvan, mutta on alakanut sitten toimia normaalisti. Yhden hehkutulpan olen vaihtanut takuuseen. Tuli ilmoitus sähköviasta kojelautaan, ajelin pikahuoltoon ja 15 minuuttia ja asia kunnossa. Olen ollut tyytyväinen. Huoltokustannukset ovat oleet huomattavan pienet 30000 km huoltovälillä.


      • Opeeli
        simo kirjoitti:

        Moi

        Mulla on myös 2001 1.7dti. Tyytyväinen olen tosiaan ollut. Kulutus tosi pientä ja vääntöä löytyy ihan riittävästi. HYVÄ AUTO.
        Luin äsken opelin-puolelta keskustelua ja siellä puhuttiin hihnan vaihdosta 120tkm kohdalla???
        Mulla on nyt ajettu 145tkm ja käsittääkseni vaihto olisi 150tkm kohdalla. Olenko lukenut huoltokirjaa väärin?

        vaihto on 150tkm, mutta monella on Opelin hihnat lauenneet ennen kuin max kilsat tulleet täyteen (ei koske niinkään DIeseliä) ja tästä johtuen suositellaan vaihtamaan hihna riittävän ajoissa. Hinhan kestävyyteenhän ei pelkät kilsat vaikuta, vaan myöskin ikä. Jos on ikää jo 6 vuotta, vaikka olisikin 100tkm mittarissa, kannattanee vaihtaa.


      • Ile
        simo kirjoitti:

        Moi

        Mulla on myös 2001 1.7dti. Tyytyväinen olen tosiaan ollut. Kulutus tosi pientä ja vääntöä löytyy ihan riittävästi. HYVÄ AUTO.
        Luin äsken opelin-puolelta keskustelua ja siellä puhuttiin hihnan vaihdosta 120tkm kohdalla???
        Mulla on nyt ajettu 145tkm ja käsittääkseni vaihto olisi 150tkm kohdalla. Olenko lukenut huoltokirjaa väärin?

        puhui siitä jakohihnan vaihdosta 120000 km välein,
        johtui siitä, että viedessäni autoani 120000 km:n
        huoltoon töitten vastaanottaja kysyi, että mitenkäs jakohihna, no minä vastasin, että tottakai, jos se kuuluu asiaan. Yksi vika on nyt jälkeen edellisen kirjoitukseni ilmaantunut, nimittäin päivävalojen rele, enään ei syty valot kuin nappulasta vääntämällä, mutta se on pikku juttu.


      • jitti
        Opeeli kirjoitti:

        vaihto on 150tkm, mutta monella on Opelin hihnat lauenneet ennen kuin max kilsat tulleet täyteen (ei koske niinkään DIeseliä) ja tästä johtuen suositellaan vaihtamaan hihna riittävän ajoissa. Hinhan kestävyyteenhän ei pelkät kilsat vaikuta, vaan myöskin ikä. Jos on ikää jo 6 vuotta, vaikka olisikin 100tkm mittarissa, kannattanee vaihtaa.

        minulla opel1.7 astra diesel.just tuli 416000 täyteen.kulutus edelleen noin.4.6litraa sataselle.ei mitään vikaa paitsi normaali kulumiset.mun huoltokirjassa on kuitenkin hihnan vaihto 120000 kilometriä,tai 6vuotta


    • Mara

      Olen ajannut Vectra 1,7,TD 243 tkm. ei vikojs. Moottorissa,on Isuzun kone, kuulemma parempi kuin Opelin oma? vm.-96. Kun massasin, ei ruostetta, mitä nyt pientä kiven hakkaamaa.Astra
      varmasti hyvä ostos.Vaikka Opeli tehdään saksassa turkkilaisella työvoimalla, niin hinta laatu ok. PS. Tinkimällä saat hyvät kaupat.

    • vaivaa1

      Moi. Mikä vaivaa? OPEL ASTRA 1.7 tdi-93. Täysi hyvä akku, mutta kun ajan jonkin matkaa niin valot ym sähköt hyytyy . Purkkaako akun jotakin kautta ? Onko laturille rele tai jokin sulake ym? Laturin valo ei kuitenkaan pala.

      • kone on kova

        Tuo 1.7 dti konehan on isuzun tekemä mylly. Mm. Mercruiser käytti tuota samaa venemoottorina. Löytyypä se myös kaivinkoneiden kopan alta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2296
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1891
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1565
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1332
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe