'Neljä kuuta kylvöstä korjuuseen'

Mäntyniemen tarinan jälkeen ei korjuuta tullut.

Mäntyniemen enkelillä oli siivet toisin kuin Raamatun enkeleillä, muutamaa serafia lukuunottamatta, mikäli heidät enkeleiksi lasketaan.
Taisi olla vielä nais-enkeli.
Ilmestyskirjan sadonkorjuu kertoo ihan menneistä tapahtumista, jossa Jumala ja Karitsa katselevat kidutusta kun ihmisrypälesato poljetaan Jumalan viinikuurnassa, niin että ihmisverta oli hevosen kuolaimiin saakka vielä yli kolmensadan kilometrin päässäkin.

Kerubithan ei Raamatussa ole enkeleitä lainkaan, eikä muutenkaan eläviä olentoja.
Kerubit kuvataan tehdyiksi koristeiksi, joiden koristamilla vankkureilla Jumala mielellään tuppasi kulkemaan ja löhöilemään.

17

113

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mytologiaa

Kerubit ovat kulkeutuneet raamatuun muinaisista itämaisista uskonnoista ja samoin myös raamatussa usein mainittu elämänpuu on samalta suunnalta vanhemmista uskonnoista

• auttaa?

Olen jo kauan toivonut muutamien äärihelluntailaisen väärän
      uskon mahdollisesta muuttumisesta. Niin että hekin tulisivat kanssamme pelastuksesta osallisiksi ja se on vielä mahdollista jopa ....kaanillekin.
      Paatunut erämaan vaeltaja tuskin löytää mitään muuta kuin tuomion, ja odottavan helvetin tunnossaan. On varmaan raskasta paholaisillekin kantaa kivenkovaksi kuoleman hetkellä muuttunutta
      kovasydämistä joka ei tahdo luopua synneistään.
      Sääli valtaa sydämeni ei niin että säälisin niitä kantajapaholaisia vaan kurja syntinen ihminen ainakin puoliksi matkaa kadotuksen leimuavia tulia kohti eikä hänen avunhuutojaan enää kuulla.
      Syntinen on saanut ansaitsemansa tuomion.....kaanilla on vielä hetki aikaa katua, ennenkuin iankaikkisuus alkaa.
      Luopua helluntailaisuudesta kertakaikkiaan yhdessä hetkessä ja mennä sitten lähimpään kirkkoseurakuntaan armoa kerjäämään.
      Mielummin selvinpäin.

• Tuo on kohtalaisen yleinen ongelma uskovilla seurakunnissa ja muissa kirkkokunnissa.

• koleerikko

Raamatussa enkeli on aina mies.

• "Raamatussa enkeli on aina mies. "

Enkeli on mies. Myös Jumalalla ja Jeesuksella on sukupuoli hekin ovat miehiä kuten myös opetuslapset ja Raamattuun kirjoittaneetkin ovat miehiä. Papitkin ovat pääosin miehiä.

Tuostakohan johtuu, että helluntaiseurakuntalaiset ovat pääosin naisista koostuva yhteisö?

• enkeleistä

"Raamatussa enkeli on aina mies."

Raamattu antaa asiasta toisenlaisenkin viitteen
        Jeesuksen omana opetuksena.

Matt.22
        23 Sinä päivänä tuli hänen luoksensa saddukeuksia, jotka sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ja he kysyivät häneltä
        24 sanoen: "Opettaja, Mooses on sanonut: 'Jos joku kuolee lapsetonna, niin hänen veljensä naikoon hänen vaimonsa ja herättäköön siemenen veljelleen'.
        25 Keskuudessamme oli seitsemän veljestä. Ensimmäinen otti vaimon ja kuoli; ja koska hänellä ei ollut jälkeläistä, jätti hän vaimonsa veljelleen.
        26 Niin myös toinen ja kolmas, ja samoin kaikki seitsemän.
        27 Viimeiseksi kaikista kuoli vaimo.
        28 Kenen vaimo noista seitsemästä hän siis ylösnousemuksessa on oleva? Sillä kaikkien vaimona hän on ollut."
        29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
        30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.

Tekstin voi ymmärtää joko niin, että esimerkin mukainen seitsemän eri veljeksen vaimona ollut nainen on ylösnousemuksessa niin kuin enkeli. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että enkelit voivat olla sukupuoleltaan myös naisia.

Toinen selitys voi olla, että Jeesus tarkoitti yleensä ihmisiä verraten heidän olevan ylösnousemuksessa sukupuolettomien enkelien kaltaisia. Kysymyksen asettelu ja Jeesuksen vastaus viittaa mielestäni enemmän tähän suuntaan.

Itse uskon enkelien olevan sukupuolettomia henkiä.
        Perustelen näkemykseni Heprealaiskirjeessä olevalla tekstillä enkeleistä.
        Hepr. 1:14
        Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

Raamatussa nimeltä mainitut enkelit ovat miesnimisiä, mutta se ei vielä todista heitä sukupuoleltaan miehiksi siten kuin me ajattelemme.
        Uskon nimien juontuvan juutalaisesta perinteestä.

• koleerikko
        pakis__ kirjoitti:

"Raamatussa enkeli on aina mies. "

Enkeli on mies. Myös Jumalalla ja Jeesuksella on sukupuoli hekin ovat miehiä kuten myös opetuslapset ja Raamattuun kirjoittaneetkin ovat miehiä. Papitkin ovat pääosin miehiä.

Tuostakohan johtuu, että helluntaiseurakuntalaiset ovat pääosin naisista koostuva yhteisö?

Hei Pakis_ Ennen oli helluntaiseurakunnissa 70% naisia. En tiedä nykyistä määrää.

Kivaa syksyä!

• koleerikko
        enkeleistä kirjoitti:

"Raamatussa enkeli on aina mies."

Raamattu antaa asiasta toisenlaisenkin viitteen
        Jeesuksen omana opetuksena.

Matt.22
        23 Sinä päivänä tuli hänen luoksensa saddukeuksia, jotka sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ja he kysyivät häneltä
        24 sanoen: "Opettaja, Mooses on sanonut: 'Jos joku kuolee lapsetonna, niin hänen veljensä naikoon hänen vaimonsa ja herättäköön siemenen veljelleen'.
        25 Keskuudessamme oli seitsemän veljestä. Ensimmäinen otti vaimon ja kuoli; ja koska hänellä ei ollut jälkeläistä, jätti hän vaimonsa veljelleen.
        26 Niin myös toinen ja kolmas, ja samoin kaikki seitsemän.
        27 Viimeiseksi kaikista kuoli vaimo.
        28 Kenen vaimo noista seitsemästä hän siis ylösnousemuksessa on oleva? Sillä kaikkien vaimona hän on ollut."
        29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
        30 Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.

Tekstin voi ymmärtää joko niin, että esimerkin mukainen seitsemän eri veljeksen vaimona ollut nainen on ylösnousemuksessa niin kuin enkeli. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että enkelit voivat olla sukupuoleltaan myös naisia.

Toinen selitys voi olla, että Jeesus tarkoitti yleensä ihmisiä verraten heidän olevan ylösnousemuksessa sukupuolettomien enkelien kaltaisia. Kysymyksen asettelu ja Jeesuksen vastaus viittaa mielestäni enemmän tähän suuntaan.

Itse uskon enkelien olevan sukupuolettomia henkiä.
        Perustelen näkemykseni Heprealaiskirjeessä olevalla tekstillä enkeleistä.
        Hepr. 1:14
        Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

Raamatussa nimeltä mainitut enkelit ovat miesnimisiä, mutta se ei vielä todista heitä sukupuoleltaan miehiksi siten kuin me ajattelemme.
        Uskon nimien juontuvan juutalaisesta perinteestä.

Väärin ymmärretty.

• koleerikko kirjoitti:

Väärin ymmärretty.

Jopas olet yksioikoinen, eikä mitään perusteluja.

"enkeleistä"-nimimerkin pohdinta on ihan aiheellinen ja perusteltu Raamatullakin.

• odotusta vielä

Milloin on kylvö, josta sitten alkaa kuukausien laskenta.

• Eiköhän kylvö ole suoritettu, kun viljavainiot ovat jo vaalenneet.

• sun- glasses

Olet sairas "mies" peku.

• älämölö.

Oletko sinä Simsonni joka sunista henkiin herättelee?

• älämölö. kirjoitti:

Oletko sinä Simsonni joka sunista henkiin herättelee?

Se on tää koleerikkona kirjoitteleva.

• KenenLähetti

Vajaa kaksituhatta vuotta on ollut hyvää aikaa "leikata".

Evankeliumissa oleva kertomus tapahtui ennen sovitus työtä, ja ennen kuin Pyhä Henki oli tullut "kaiken lihan ylle". Toisekseen Jeesus sanoi sanat seurassaan oleville opetuslapsilleen tilanteessa joka oli silloin.

Kertomuksen konteksi yhteydessä tulkittuna sanonta "...Katso, minä sanon teille: nostakaa silmänne ja katselkaa vainioita, kuinka ne ovat valjenneet leikattaviksi..." osoitettiin läsnä oleville opetus lapsille kun he näkivät "samarian kyläläisten saapumisen kaivolle ,naisen heille ensin kerrottua heille mitä kaivolla oli tapahtunut.

(Joh."..Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille: "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?" Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa....")

Jumalan lähettämät enkelit(angelos- lähetti ) eivät vääristele Jumalan Sanaa, eikä evankeliumin "ydinsanomaa"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1520
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      88
      708
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      578
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      536
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      536
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      518
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      516
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      483
    Aihe