Hirviö tuli ja pam!!!

Sim-son

Tuossa noin viikko sitten kerroin kuinka varjelluin sivuliirrosta alamäestä ja selvisin säikähdykdellä. Nyt en enää ihan säikähdykellä selvinnyt vaan rysähti.
Ajoimme autolla 80 km rajoituksella ja huomasin kyltin nopeusrajoitus 60 km alkaen jarruttaa hiljemmäksi. Olin jarruttanut sopivaksi kun huomasin suoraan auton edessä tien yli loikkivan hirven. Jarrutin voimakkaasti ja sitten rysähti, hirvikolari.

Laitoin välittömästi vilkaalla tiellä hätävilkut päälle ja soitin hälytyskeskukseen mikä on tilanne. Itse selvisimme säikähdyksellä ja auto pelti vauriolla mutta hirvellä meni jalka irtipoikki. Se pääsi kuin pääsikin pystyyn ja ontui metsään. Poliisi ja myös riistamiehet tulivat paikalle ja näytin hirven metsään meno suunnan. Miehet ja koira lähti heti lopettamaan kituvaa eläintä.
Kerroin poliisille mitä tapahtui ja he kuvasivat auton, puhalluttivat minut ja ottivat tiedot ylös.
Poliisi sanoi minulle; onneksi oli vauhti 60 km ja raskas auto, satasen vauhdilla vaimo olisi kuollut. Tuulilasi oli hänen kohdaltaa rikki.

Vakuutus korvasi ja auto on jo korjattu.
4-5 vuotiaat lapset totesivat kolarin kuultuaan ; hirviö tuli metsästä.
Jumala varjelee loppuun asti. Monesti tuntuu, että aina tähän asti, mutta mitä nyt? Siinä kasvaa kärsivällisyys. Herra ei saata lastaan häpeään.

'Sillä hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta käskyn varjella kaikilla teilläsi.' Ps. 91:11

101

2965

Vastaukset 101

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ps.91

varjelushan ei toiminut kohdallasi, kun kerran jouduit hirvikolariin.

Ps. 91:11

Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.

• Sim-son

Tässähän minä olen kannettavan edessä ja elossa.
        Jos Herra ei olisi varjellut olisi Simson puolisoineen vaihtanut hiippakuntaa.

Sinulla on nurja mieli Jumalaa kohtaa ja halveksut Hänen sanaansa.

• mieti
        Sim-son kirjoitti:

Tässähän minä olen kannettavan edessä ja elossa.
        Jos Herra ei olisi varjellut olisi Simson puolisoineen vaihtanut hiippakuntaa.

Sinulla on nurja mieli Jumalaa kohtaa ja halveksut Hänen sanaansa.

Jos Jumala olisi sinut varjellut sanansa mukaan, niin mitään hirvikolaria ei edes olisi tapahtunut.
        Vai onko sinun Jumalasi heikompi kuin hirvi?

• TeePussi

Kiitos ja kunnia Jumalalle, että olette kunnossa ja vain auto viottui !

Ja muille, olettekos ikinä nähneet hirvikolarissa olleiden ihmisten ruumiita tai siinä loukkaantuneita ? Minä olen ja ja se ei ole kaunis näky. Joten heillä todellakin oli varjelusta, kun vain auto vahingoittui !

Meillä juuri vitostie Juva-Leppävirta väli ja valtatie 23:n Varkaus-Joensuu ovat tosi pahoja hirvipaikkoja . Ja niissä on moni kuollut ja vahingoittunut.

• Ps.91
        TeePussi kirjoitti:

Kiitos ja kunnia Jumalalle, että olette kunnossa ja vain auto viottui !

Ja muille, olettekos ikinä nähneet hirvikolarissa olleiden ihmisten ruumiita tai siinä loukkaantuneita ? Minä olen ja ja se ei ole kaunis näky. Joten heillä todellakin oli varjelusta, kun vain auto vahingoittui !

Meillä juuri vitostie Juva-Leppävirta väli ja valtatie 23:n Varkaus-Joensuu ovat tosi pahoja hirvipaikkoja . Ja niissä on moni kuollut ja vahingoittunut.

muuten mitään hirvikolaria ei olisi tapahtunut, jos varjelus olisi ollut 100 %:nen? Silloin ei tapahdu mitään vahinkoa sinulle, perheellesi eikä omaisuudellesi?

7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.

• mappiin ja
        Ps.91 kirjoitti:

muuten mitään hirvikolaria ei olisi tapahtunut, jos varjelus olisi ollut 100 %:nen? Silloin ei tapahdu mitään vahinkoa sinulle, perheellesi eikä omaisuudellesi?

7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.

nimeltä psykiatria.

• sun-glasses

Joskus Jumala voi varoittaa esim. mainitsemillasi kokemuksilla. Silloin pitää tutkia omaa sydäntään, onko sydämellä sellaista syntiä josta pitäisi tehdä parannus? Seuraavaa varoitusta ei ehkä enää tulekaan, vaan on edessä matka joko taivaaseen tai helvettiin.

• uskonsisar

Olipa kova tilanne teillä. Hui, miten nurjia ihmisiä täällä on, niin kuin tuo sun-glasseskin, kun otti tuollaisen kannan tapahtuneeseen tilanteeseen.Käy mielessä, että millainen loppu on tuollaisella elämänasenteella. Ainakin minä tarkistaisin omaa tilaani ja joudun sitä jatkuvasti tekemäänkin.Kiitos ja kunnia Jumalalle, joka pitää huolen omistaan.

• sun-glasses

Mitäs Sim-sonille kuuluu? Toivottavasti ihan hyvää kun on toipunut mainitusta järkytyksestä.
        Sim-son on ihan hyvä tyyppi, mutta vähän saisi joskus laittaa jäitä hattuun. Verenpainekinhan siinä kohoaa jos joka asiasta pitää suuttua ja hyppiä hattunsa päällä. Voi siinä joskus tulla vielä sydänkohtaus jos ei mies rauhoitu. Vaikka eihän vihastuminen sinänsä syntiä ole, Jeesuskin joskus vihastui. Mutta vihassa eläminen on syntiä... Siunausta Sim-sonille ja enkelikuorolle!

• uskonsisar
        sun-glasses kirjoitti:

Mitäs Sim-sonille kuuluu? Toivottavasti ihan hyvää kun on toipunut mainitusta järkytyksestä.
        Sim-son on ihan hyvä tyyppi, mutta vähän saisi joskus laittaa jäitä hattuun. Verenpainekinhan siinä kohoaa jos joka asiasta pitää suuttua ja hyppiä hattunsa päällä. Voi siinä joskus tulla vielä sydänkohtaus jos ei mies rauhoitu. Vaikka eihän vihastuminen sinänsä syntiä ole, Jeesuskin joskus vihastui. Mutta vihassa eläminen on syntiä... Siunausta Sim-sonille ja enkelikuorolle!

Teräväkielinen näköjään oot. Olen todellakin nainen, ettet vain sekoita minua Sim-soniin.Ai, aika kauniisti sanottu tuo enkelikuoro.Sitä en tiedä oliko se piikiksi tarkoitettu, mutta enkelikuoro on kaunis sana mielestäni.

• sun-glasses
        uskonsisar kirjoitti:

Teräväkielinen näköjään oot. Olen todellakin nainen, ettet vain sekoita minua Sim-soniin.Ai, aika kauniisti sanottu tuo enkelikuoro.Sitä en tiedä oliko se piikiksi tarkoitettu, mutta enkelikuoro on kaunis sana mielestäni.

Välitähän veljelliset terveiset Sim-sonille arvoisa sisar! Kerro Sim-sonille että Jeesus rakastaa Sim-sonia. Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä, kaikkia syntisiä ihmisiä, mutta Jeesus vihaa syntiä. Synnistä täytyy tehdä parannus.
        Kaikkien. Jos tämä sanoma satuttaa, niin asian voi tarkistaa Raamatusta; onko tässä kehoituksessa jotakin Raamatun vastaista?

• uskova mies
        sun-glasses kirjoitti:

Välitähän veljelliset terveiset Sim-sonille arvoisa sisar! Kerro Sim-sonille että Jeesus rakastaa Sim-sonia. Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä, kaikkia syntisiä ihmisiä, mutta Jeesus vihaa syntiä. Synnistä täytyy tehdä parannus.
        Kaikkien. Jos tämä sanoma satuttaa, niin asian voi tarkistaa Raamatusta; onko tässä kehoituksessa jotakin Raamatun vastaista?

Se mitä kehoitat toista tekemään tee ensin se itse.

• sun-glasses
        uskova mies kirjoitti:

Niinhän minä teen. Entäs sinä? Oliko jotakin pahaa tässä kehoituksessa? Anteeksi jos joku nyt loukkaantui. Minkä sille voin että tuli hyvin vahvasti mainittu asia mieleen kun luin noista vastoinkäymisistä jotka hyvin yllättäen tulivat.

Kun olen tämän Sim-sonin kirjoituksia lukenut, niin aika armottomasti hän vastailee itsekin, joten pitäisikö silkkihansikkain häntä sitten toisten käsitellä? Anteeksi tämäkin. Varoituksessa ei mielestäni kuitenkaan ollut mitään pahaa, jos joku haluaa asioita vääristellä, niin sille minä en mitään voi.

• sun-glasses
        uskova mies kirjoitti:

Tulipahan mieleen sellainen ajatus, että saahan siitä keskustelua paljon syntymään, kun itse kysyy ja itse vastaa...

• Tuula.
        sun-glasses kirjoitti:

Niinhän minä teen. Entäs sinä? Oliko jotakin pahaa tässä kehoituksessa? Anteeksi jos joku nyt loukkaantui. Minkä sille voin että tuli hyvin vahvasti mainittu asia mieleen kun luin noista vastoinkäymisistä jotka hyvin yllättäen tulivat.

Kun olen tämän Sim-sonin kirjoituksia lukenut, niin aika armottomasti hän vastailee itsekin, joten pitäisikö silkkihansikkain häntä sitten toisten käsitellä? Anteeksi tämäkin. Varoituksessa ei mielestäni kuitenkaan ollut mitään pahaa, jos joku haluaa asioita vääristellä, niin sille minä en mitään voi.

Olin katsastamassa kirjoituksia ja tulin huomaamaan, että otanpa kantaa. Sim-son onkin näköjään ollut poissa tästä keskustelupalstalta, joillakin on näköjään ollut ikävä, kuten näyttää sinullakin olleen sun-glasses.

• sun-glasses
        Tuula. kirjoitti:

Olin katsastamassa kirjoituksia ja tulin huomaamaan, että otanpa kantaa. Sim-son onkin näköjään ollut poissa tästä keskustelupalstalta, joillakin on näköjään ollut ikävä, kuten näyttää sinullakin olleen sun-glasses.

Tervepä taas Sim-son! Miten menee? Onko vekkihame hyvin ja onnistuiko permanentti?

Ihan mukavahan se on että Sim-sonkin tänne on ennättänyt monilta kiireiltään enkeliparvensa kanssa...

• Tuula.
        sun-glasses kirjoitti:

Tervepä taas Sim-son! Miten menee? Onko vekkihame hyvin ja onnistuiko permanentti?

Ihan mukavahan se on että Sim-sonkin tänne on ennättänyt monilta kiireiltään enkeliparvensa kanssa...

Ootko vainoharhainen, kun luulet kaikkia Sim-soniksi? Olen nainen ja olet näköjään muitakin vihjaillut Sim-soniksi. Halvat on sinunkin huvisi. Kristusta katselemalla me muutumme.

• sun-glasses
        Tuula. kirjoitti:

Ootko vainoharhainen, kun luulet kaikkia Sim-soniksi? Olen nainen ja olet näköjään muitakin vihjaillut Sim-soniksi. Halvat on sinunkin huvisi. Kristusta katselemalla me muutumme.

Tietenkään en luule kaikkia Sim-soniksi!
        Olen vain pannut merkille, että ei sinuakaan ole paljon näkynyt, muuta kuin tietyissä yhteyksissä jotka hyvin muistan...

• Lutikka ev.
        sun-glasses kirjoitti:

Tietenkään en luule kaikkia Sim-soniksi!
        Olen vain pannut merkille, että ei sinuakaan ole paljon näkynyt, muuta kuin tietyissä yhteyksissä jotka hyvin muistan...

Miksi yhdistät usein kaikki Simsoniin? Sinulla on kaunaa Simsonia kohtaan ja et ole vapaa kristitty jos olet ylipäänsä kristitty. Miten joku täällä keskusteleva olisi sinulle tilivelvollinen? Herran edessä seisomme tai kaadumme ja Jumalalle me tehdään tili itsestämme.

• sun-glasses
        Lutikka ev. kirjoitti:

Miksi yhdistät usein kaikki Simsoniin? Sinulla on kaunaa Simsonia kohtaan ja et ole vapaa kristitty jos olet ylipäänsä kristitty. Miten joku täällä keskusteleva olisi sinulle tilivelvollinen? Herran edessä seisomme tai kaadumme ja Jumalalle me tehdään tili itsestämme.

Lue tarkemmin. Juuri edellisessäkin tekstissä sanoin etten luule KAIKKIA Sim-soniksi.
        Olenko sanonut että hän on minulle tilivelvollinen? Sanoin että kaikkien pitää tehdä synneistä parannus; missäs tässä lauseessa lukee jonkun nimi?

Minä kuvittelisin, että jos minulle tapahtuisi peräjälkeen samanlaisia tapauksia kuin hänelle, niin joku uskova olisi tullut varoittamaan minua, mutta jos joku ei tahdo varoituksista ottaa vaarin, niin se on hänen asiansa.

Olemmekohan mekin menneisyydessä keskustelleet aiemminkin? Kuulostat jotenkin tutulta???

• Uskon ja puhun
        sun-glasses kirjoitti:

Miten joku osaakin olla noin pirullinen kuin Sinä? Mikä saa ihmisen noin pahansuovaksi ja katkeraksi? Menisit sinäkin edes kerran itseesi.

• sun-glasses
        Uskon ja puhun kirjoitti:

Miten joku osaakin olla noin pirullinen kuin Sinä? Mikä saa ihmisen noin pahansuovaksi ja katkeraksi? Menisit sinäkin edes kerran itseesi.

Miksi minua syyttelet?
        Eikö olisi helpompi esittää kaikki asiat saman nimmarin takaa, niin ei aina tarvitisi keksiä uutta? Siunausta elämääsi.

• Uskista
        sun-glasses kirjoitti:

Miksi minua syyttelet?
        Eikö olisi helpompi esittää kaikki asiat saman nimmarin takaa, niin ei aina tarvitisi keksiä uutta? Siunausta elämääsi.

Olet sinä aika kummallinen. Anna elämäsi Jeesukselle ja tee parannus.

• sun-glasses
        Uskista kirjoitti:

Olet sinä aika kummallinen. Anna elämäsi Jeesukselle ja tee parannus.

Lue Raamattua, rukoile, etsi seurakunta jossa Jumalan sanaa kunnioitetaan, jos Pyhä Henki puhuu sinulle jostakin synnistä, niin tee parannus.

Kaiken tämän lisäksi maksa kymmenyksesi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, käy leskiä ja orpoja katsomassa, älä unohda vankeja, lähetä leipäsi vetten yli, kiitä joka tilassa, ole aina iloinen, rakasta vihamiestäsi, siunaa äläkä kiroa, kilpaile lähimmäisesi kunnioittamisessa, pyhitä lepopäiväsi. Äläkä ota kunniaa hyvistä töistäsi itsellesi vaan anna se Jumalalle...

• Uskista
        sun-glasses kirjoitti:

Lue Raamattua, rukoile, etsi seurakunta jossa Jumalan sanaa kunnioitetaan, jos Pyhä Henki puhuu sinulle jostakin synnistä, niin tee parannus.

Kaiken tämän lisäksi maksa kymmenyksesi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, käy leskiä ja orpoja katsomassa, älä unohda vankeja, lähetä leipäsi vetten yli, kiitä joka tilassa, ole aina iloinen, rakasta vihamiestäsi, siunaa äläkä kiroa, kilpaile lähimmäisesi kunnioittamisessa, pyhitä lepopäiväsi. Äläkä ota kunniaa hyvistä töistäsi itsellesi vaan anna se Jumalalle...

Sinulla on asiat tosi pahasti pielessä.

• sun-glasses kirjoitti:

ethän suutu jos kehun Sinua niin kuin Esa Pakarinen aikoinaan tanssipartneriaan savolaisittain, että "out sinä kaahee haaska!"

• sun-glasses
        ekivaari kirjoitti:

ethän suutu jos kehun Sinua niin kuin Esa Pakarinen aikoinaan tanssipartneriaan savolaisittain, että "out sinä kaahee haaska!"

Savolaesittae tuo sanottas että "OOT SINÄ KAOHEE HAOSKA"! Savo on tietysti niin laaja alue, että erilaisia savonmurteitakin on varmaan monenlaisia. En viitsi suuttua, suuttuminen ei ole mukavaa vaan tosi tylsää.

• kokemuksen syvä
        sun-glasses kirjoitti:

Savolaesittae tuo sanottas että "OOT SINÄ KAOHEE HAOSKA"! Savo on tietysti niin laaja alue, että erilaisia savonmurteitakin on varmaan monenlaisia. En viitsi suuttua, suuttuminen ei ole mukavaa vaan tosi tylsää.

rintaääni jatkuvasta suuttumuksestaan.

• sun-glasses
        kokemuksen syvä kirjoitti:

rintaääni jatkuvasta suuttumuksestaan.

"Ärripurri itkun alkaa,
        äksyilee ja polkee jalkaa"!

Muistaakseni tämä on jostakin vanhasta aapisesta.

Naminami ja pusipusi kaikille kiukusta punaisille!

• vaan aika
        sun-glasses kirjoitti:

"Ärripurri itkun alkaa,
        äksyilee ja polkee jalkaa"!

Muistaakseni tämä on jostakin vanhasta aapisesta.

Naminami ja pusipusi kaikille kiukusta punaisille!

kova jätkä. Vänkäät ja vänkäät ihmisiä vastaan.

• Työmies

Jokainen elossa oleva ihminen, helluntailainen tai vääräuskoinen, voi väittää Jumalan varjelleen, koska ei ole antanut minkään koitua kuolemaksi. Jeesus antaa auton lähteä luistoon mutta oikaisee kuitenkin: extreme-elämyksiäkö hän teille näin järjestää?

On teillä(!) logiikkaa!

• Sim-son

Se on ihme, joskus uskova menee ja ei uskova selviää naarmuitta. Mutta uskotko sinä tuohon aloituksessani laittamaan Raamatun jakeen? Uskotko sinä, että Jeesus on Jumalan Poika joka tuli lihaksi?
        Minä uskon. Jeesus on minun Herra!

• Työmies
        Sim-son kirjoitti:

Se on ihme, joskus uskova menee ja ei uskova selviää naarmuitta. Mutta uskotko sinä tuohon aloituksessani laittamaan Raamatun jakeen? Uskotko sinä, että Jeesus on Jumalan Poika joka tuli lihaksi?
        Minä uskon. Jeesus on minun Herra!

Siksipä olenkin huonompi ihminen ja sinä tietysti parempi...

• Sim-son
        Työmies kirjoitti:

Siksipä olenkin huonompi ihminen ja sinä tietysti parempi...

Paremmuus oli sinun asettama järjestys johon en ota kantaa.
        Uskomattomatkin ovat pitäneet ihmeenä tuosta selviämistä. Taidat olla linkolalaisia jotka toivovat toisen kuolemaa? Vaikka olisinkin kuollut ei se Jumalan sanaa tekisi tyhjäksi. Kalastaja Linkola toivoo, että taudit ym leviäisi ja väkiluku maapallolla pienenisi. Siis toivoo suurta ihmiskuolemaa, että luonto voisi hyvin.

Häneltä kysyttiin mitä jos itse kuolisi? Vastaus oli; hänen laisiaan ihmisiä tarvitaan täällä. Sairasta itsekkyyttä!

• turvassa

Sananl. 1:33

Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta

• KultaSydän78

En ymmärrä miten nämä muut ihmiset saavat käännettyä tämänkin asian päälaelleen. Ilmeisesti he eivät ole koskaan nähneet hirvikolaria tai siitä aiheutuvaa tuhoa...

• Työmies

Miksi Jumala salli kolarin tapahtua? Eikö hirvi kenties ollut uskossa...?

• Kohta
        Työmies kirjoitti:

Miksi Jumala salli kolarin tapahtua? Eikö hirvi kenties ollut uskossa...?

Sananl. 16:4

Kaiken on Herra tehnyt määrätarkoitukseen, niinpä jumalattomankin onnettomuuden päivän varalle.

• Sim-son

Tuota minäkin ihmettelen, miksi aina kääntää asiat päälaelleen? Joillakin on vain nurja elämänkatsomus tai ei ole yhtään elämänkokemusta.

• lumpsis

Saarn. 9:2
      Kaikkea voi tapahtua kaikille.

Iloitsen Sim-sonin pelastumisesta kolarissa.
      Jumalan sallimatta ei hiuskarvakaan putoa päästä.

• aasi

Jumala ei voi sietää narsisteja. Kaikki hyvä hänen piikkiinsä on turmiollista. Jumala ei ohjaa autoa. Autoa ohjaavat ihmiset. Ihmiset kolaroivat ja puhuvat paljon. Jumala ei puhu
      mitään.

• Sim-son

Tässä ajattelin laittaa rohkaisua ihmisille yhdestä hyvin monista elämän varrella sattuneista tapahtumista. Hirvikolari oli elämäni ensimmäinen.
      Kuitenkin joku vääntämällä vääntää kaiken mitä minä sanon kieroon. Turhaan. Vaikka minä vaikenen ei roskainen mieli vaikene, vaan se etsii uuden kohteen purkaa vihaa ja katkeruutta. Kaikista paras ja helpoin on tehdä parannus, silloin ei tarvitse toisia syyttää omasta pahasta olosta.

• aasi

tee parannus taikauskostasi. Mene puhumaan niille jotka ovat menettäneet autokolarissa
        lähimmäisiään. Teet Jumalasta onnen automaatin.
        Sitä Jumala ei ole

• Sim-son
        aasi kirjoitti:

tee parannus taikauskostasi. Mene puhumaan niille jotka ovat menettäneet autokolarissa
        Sitä Jumala ei ole

Aasilla on aina aasin puheet!

• aasi
        Sim-son kirjoitti:

Aasilla on aina aasin puheet!

niin on mustalaisellakin

• Työmies
        aasi kirjoitti:

Sitä Jumala ei ole

Tässähän on kysymys pohjimmiltaan hyvin yksinkertaisesta asiasta: uskovaiset vaan ovat mielestään parempia ihmisiä, Jumalalle kelpaavia, hurskaita. Heitä Jumala suojelee, vääräuskoisia tuhoaa ja piinaa sekä täällä elämässä että kuoleman jälkeen. Uskovaiset toteuttavat jumalansa tahtoa auttamalla vääräuskoisten kiusaamisessa ajassa.

Onhan nyt naurettavaa tulla tänne kehumaan, kuinka Jeesus taas minua hurskasta suojeli. Siihen toiset sitten kuorossa yhtyvät Hoosiannaa laulamaan; Hurskas olet veli totisesti...

• aasi
        Työmies kirjoitti:

Tässähän on kysymys pohjimmiltaan hyvin yksinkertaisesta asiasta: uskovaiset vaan ovat mielestään parempia ihmisiä, Jumalalle kelpaavia, hurskaita. Heitä Jumala suojelee, vääräuskoisia tuhoaa ja piinaa sekä täällä elämässä että kuoleman jälkeen. Uskovaiset toteuttavat jumalansa tahtoa auttamalla vääräuskoisten kiusaamisessa ajassa.

Onhan nyt naurettavaa tulla tänne kehumaan, kuinka Jeesus taas minua hurskasta suojeli. Siihen toiset sitten kuorossa yhtyvät Hoosiannaa laulamaan; Hurskas olet veli totisesti...

itsekkyys ajaa ihmiset tyhmyyteen. Jumala ei tule varoituskolmion takaa

• lumpsis
        Työmies kirjoitti:

Uskovaiset eivät ole parempia ihmisiä. Monet muut voivat olla ihmisinä paljon parempia ja onnistuneempia. Hurskaita löytyy sekä Kristukseen uskovissa että ei-uskovissa ateisteissa ja jonkun muun uskonnon harjoittajissa. Pohjimmiltaan asia on näin.

Erehdyt yleistämään ja jopa totuudenvastaisuuteen väittämällä, että Jumala on kuvaamasi kaltainen ja että uskovat tahtovat kiusata "vääräuskoisia".

Miten esim. tämä keskustelunaihe kiusaa sinua?
        Jos joku luottaa Jumalan varjelukseen, onko se sinulta pois? Millainen oma jumalasi on?

• Työmies
        lumpsis kirjoitti:

Uskovaiset eivät ole parempia ihmisiä. Monet muut voivat olla ihmisinä paljon parempia ja onnistuneempia. Hurskaita löytyy sekä Kristukseen uskovissa että ei-uskovissa ateisteissa ja jonkun muun uskonnon harjoittajissa. Pohjimmiltaan asia on näin.

Erehdyt yleistämään ja jopa totuudenvastaisuuteen väittämällä, että Jumala on kuvaamasi kaltainen ja että uskovat tahtovat kiusata "vääräuskoisia".

Jos joku luottaa Jumalan varjelukseen, onko se sinulta pois? Millainen oma jumalasi on?

Tämä keskustelunaihe ei kiusaa minua. Kuitenkin se herättää vähän hämmennystä ja pelkoakin: ihmismieli näyttäytyy tällaisissa jeesustelujutuissa minulle melko pimeänä.

• aasi
        lumpsis kirjoitti:

Verotuksessa sain palautusta. Yritykseni mätkyjä.
        Kumpaa Jeesus varjeli.

• lumpsis
        Työmies kirjoitti:

Tämä keskustelunaihe ei kiusaa minua. Kuitenkin se herättää vähän hämmennystä ja pelkoakin: ihmismieli näyttäytyy tällaisissa jeesustelujutuissa minulle melko pimeänä.

Uskon ymmärtäväni pelkosi ja hämmennyksesi.

Ihmismieli, josta Raamattu käyttää myös sanaa sydän, on petollinen ja ylitse kaiken pahanilkinen kuten asia Raamatussa ilmaistaan.

Jumala tuntee ihmismielen pimeimmätkin komerot.
        Minne valo tulee, sieltä pimeys haihtuu.
        Jeesus sanoi: "Minä olen maailman valo".

Uskon senkin. Ilman jeesustelua.

• Työmies
        lumpsis kirjoitti:

Uskon ymmärtäväni pelkosi ja hämmennyksesi.

Ihmismieli, josta Raamattu käyttää myös sanaa sydän, on petollinen ja ylitse kaiken pahanilkinen kuten asia Raamatussa ilmaistaan.

Jumala tuntee ihmismielen pimeimmätkin komerot.
        Minne valo tulee, sieltä pimeys haihtuu.
        Jeesus sanoi: "Minä olen maailman valo".

Uskon senkin. Ilman jeesustelua.

Minäkin käytän nyt sitten uskonnollista terminologiaa: toivon, että tuo valo syttyisi Sim-Soninkin mieleen ja todelliset asiat alkaisivat hahmottua.

• Kauko
        Työmies kirjoitti:

Sellaiselle tyypille kuin sinä työmies, joka tykkää toisista miehistä niin, että meisselinsä takapuoleen lykkää, on tietysti pyhien puheet pimeyttä niinkuin pyhille on pimeyttä miesten väliset meisselihommat.

• Kauko
        Työmies kirjoitti:

Minäkin käytän nyt sitten uskonnollista terminologiaa: toivon, että tuo valo syttyisi Sim-Soninkin mieleen ja todelliset asiat alkaisivat hahmottua.

Simsonille syttyisi valot yläkertaan kun hän ymmärtäisi miehisen kauneuden?

• Työmies
        Kauko kirjoitti:

Sellaiselle tyypille kuin sinä työmies, joka tykkää toisista miehistä niin, että meisselinsä takapuoleen lykkää, on tietysti pyhien puheet pimeyttä niinkuin pyhille on pimeyttä miesten väliset meisselihommat.

Onko sinulla ristipää...?

• Työmies
        Kauko kirjoitti:

Eikös sinulla jossain ketjussa ollut kumppanina ystäväsi Kalevi? Ottaisitte molemmat rohkeasti vaan meisselit kouraan ja kiristäisitte toisiltanne vähän ruuveja...

• Engelmama.

Hei Simson!

Totta, teillä oli varjelusta matkassa. Miksi näitä juttuja on parin viikon sisään näin paljon tapahtunut, en tiedä. Mutta olen iloinen siitä, että sinulle ja vaimollesi ei käynyt pahemmin.

Anne

• Sim-son

Hei Anne!

Siitä nyt ei ole epäilystäkään etteikö varjelusta ollut matkassa, senhän totesi jo paikalla ollut poliisi. Asian tarkoitusta en tiedä, mutta sen tiedän, että tuon rysäyksen ja korjauksen välisen ajan välillä oli jokin tarkoitus ja suurempi. Koen sen sisimmässäni.
        Minulle on vain aina sattunut paljon, joskus tuntuu, että ennen uskoontuloa ja sen jälkeen enemmän kuin keskivertokansalaisella kuukaudessa.

Täällä yksi syyttäjän apulainen syyttää minua synnistä ja siitä, kuinka minun olisi tehtävä synnistä parannus. Uskovana teen joka päivä parannusta Herran kasvojen edessä. Helpompi vain toisille löytää se tikku toisen silmästä kuin malka omasta silmästä.
        Meidän on vain jokaisen tutkittava omaa sydäntä.

TV; Sim-son

• vaan
        Sim-son kirjoitti:

Hei Anne!

Siitä nyt ei ole epäilystäkään etteikö varjelusta ollut matkassa, senhän totesi jo paikalla ollut poliisi. Asian tarkoitusta en tiedä, mutta sen tiedän, että tuon rysäyksen ja korjauksen välisen ajan välillä oli jokin tarkoitus ja suurempi. Koen sen sisimmässäni.
        Minulle on vain aina sattunut paljon, joskus tuntuu, että ennen uskoontuloa ja sen jälkeen enemmän kuin keskivertokansalaisella kuukaudessa.

Täällä yksi syyttäjän apulainen syyttää minua synnistä ja siitä, kuinka minun olisi tehtävä synnistä parannus. Uskovana teen joka päivä parannusta Herran kasvojen edessä. Helpompi vain toisille löytää se tikku toisen silmästä kuin malka omasta silmästä.

TV; Sim-son

Suuren Jumalamme avusta ja varjeluksesta.Äläkä välitä noista jotka vääristävät tämänkin asian.Kenties Jumalan tarkoitus näissä on näyttää että Hänen apuunsa ja varjelukseensa voit luottaa kaikessa niin itsesi kuin rakkaittesi kohdalla.Minunkin perheelleni Jumala on tehnyt suuria.Esim. lapseni anoreksian Jumala paransi.En minä missään vaiheessa ajatellut että se sairaus perheeseemme minun syntieni takia tuli, vaan että Jumala siinäkin näytti että Häneen voi ja kannattaa luottaa vaikeissakin asioissa.

• Sim-son
        vaan kirjoitti:

Suuren Jumalamme avusta ja varjeluksesta.Äläkä välitä noista jotka vääristävät tämänkin asian.Kenties Jumalan tarkoitus näissä on näyttää että Hänen apuunsa ja varjelukseensa voit luottaa kaikessa niin itsesi kuin rakkaittesi kohdalla.Minunkin perheelleni Jumala on tehnyt suuria.Esim. lapseni anoreksian Jumala paransi.En minä missään vaiheessa ajatellut että se sairaus perheeseemme minun syntieni takia tuli, vaan että Jumala siinäkin näytti että Häneen voi ja kannattaa luottaa vaikeissakin asioissa.

Kun luin kirjoituksesi nousi suoraan sydämestä; kiitos Herralle!
        Kiitos myös sinulle uskonystäväni, joka näin rohkaisit minua. Ei ole ihmistä, joka ei rohkaisua tarvitsisi.
        Täällä jotkut uskoviksi itseään nimittävät vain kääntävät asiat kieroon vaikka jumalattomatkin uskovat asiassa olleen Jumalan varjeluksen.

• Sim-son
        Sim-son kirjoitti:

Hei Anne!

TV; Sim-son

Korjaan virheen.
        Minulle on sattunut kuukaudessa se mitä keskivertokansalaiselle koko elämänsä aikana.

• huhuja kuullut

........

• Sim-son

Ei kannata katkeroitua vaikka petyitkin sinä tuntematon kirjoittaja. Miten tämä saasta liittyy minun varjelukseeni?
        Jos olet yrittänyt jotain iskeä niin koita niellä pettymys.
        Minulla on ollut sama vaimo reilusti yli 20 vuotta.

Neuvo: Tee parannus ettei elämäsi enempää saastu ja sinä saastuta ympäristöä lopullisesti. Olet jo tiellä jonka päämäärä on ikuinen helvetin tuli!

• kanssa.
        Sim-son kirjoitti:

Ei kannata katkeroitua vaikka petyitkin sinä tuntematon kirjoittaja. Miten tämä saasta liittyy minun varjelukseeni?
        Jos olet yrittänyt jotain iskeä niin koita niellä pettymys.
        Minulla on ollut sama vaimo reilusti yli 20 vuotta.

Neuvo: Tee parannus ettei elämäsi enempää saastu ja sinä saastuta ympäristöä lopullisesti. Olet jo tiellä jonka päämäärä on ikuinen helvetin tuli!

ja katkeroituneena rukkasista hyökkäillyt tuohon tyyliin ko naista vastaan, lieneekö asiassa jotain perää, no se on inhimillistä, mutta erehdykset pitää sopia ja lopettaa vainominen sekä antaa rukkaset anteeksi....

• stb

Kyllä, Jumala varjelee omiaan. Itsellänikin on kokemuksia myös autojutuissa kuin muissakin. Kai joskus tarvitsemme pientä säikähdystä ettemme pitäisi varjelusta itsestään selvyytenä... Kerron tässä pari juttua jos joku ne jaksaa lukea :) Kerran minä olin ajamassa ystäväni luota kotiin. Vastaani tuli tukkirekka ja kun se oli kohdalla, kuului kauhea pamahdus. Rekasta oli luultavimmin lentänyt kivi joka särki taka-ikkunan (tarkalleen taka sivu-ikkunan, siis ikkuna joka oli takanani)... Lasinsirpaleita lensi aivan joka puolelle. Niitä löytyi vielä pitkän ajan jälkeenkin. Aluksi ajattelin miksi Jumala salli sen, niin miksi. Mutta sen tiedän että oli varjelusta, koska se vieressäni oleva ikkana, eli kuljettajan ikkunakin olisi ihan hyvin voinut hajota, jolloin naamani olisi ollut täynnä lasinsirpaleita! Olisi saattanut mennä silmiin ja olisin voinut vaikka sokeutua.

Toinen varjelusjuttu mistä kerron, on kun olin Rhodoksella ja menin laivaretkelle. Sille päivälle oli luvattu myrskyä, mutta retkemme johtaja "vaati" että menisimme kuitenkin laivaretkelle emmekä antaisi myrskyvaroitusten pelästyttää ja pilata matkaamme. Jopa eräs paikkallinen opas jonka piti tulla mukaamme, sanoi ettei kannata lähteä, ettei hän itse ainakaan tule mukaan. Noh, me lähdimme tutustumaan lähistöllä oleviin saariin. Matka alkoi hyvin, oli tyyntä ja aurinkoista. Kun pääsimme saareen (Simin saari) alkoi jonkin ajan päästä tuuli voimistua. Pian mm. puutarhatuolit lentelivät ravintoloiden pihalla. Laivamme päätti sen takia lähteä takaisin aikaisemmin. Kun pääsimme hiukan avommalle merelle, alkoi todella myrskytä. Se paheni jatkuvasti siihen pisteeseen että laineet pärskyivät kannelle jossa olin. Ihmiset itkivät ja oksentelivat, tavat lentelivät hyllyiltä, minä rukoilin. Seison ja pitelin sellaisesta tangosta kiinni etten kaadu. Yhdessä vaiheessa kun jalkani olivat uupuneet seisomisesta, yritin istahtaa vähäksi aikaa tuoliin, ja kun päästin tangosta irti, liu'uin tuolin kanssa pitkin kantta! Kerran tuli niin suuri laine suoraan laivaa kohti edestäpäin, että koko laiva pamahti ja tärähti voimakkaasti. Olin lähes varma että laiva hajosi tai sai jotain vaurioita. Se oli kieltämättä pelottavin kokemus koko eläissäni. Siinä kyllä kävi mielessä että jos sitä kuoleekin pian. Toisaalta minulla oli varmuus sydämessä siitä ettei minun aikani ole vielä kuolla. En osaa selittää sitä sen paremmin, mutta tiesin että minulla on vielä monta tehtävää tässä maailmassa ennen kuin kuolen. No, kuin "ihmeen kaupalla" = Jumalan varjeluksella pääsimme satamaan. Että sellaista :)

• Sim-son

Kiitos rohkaisusta!
        Merimyrskyssä oleminen on yksi vastenmielisempiä kokemuksia mitä voi olla. Kun muutama päivä sitten olinmme laivassa oli myös myrsky ja olo paha. Olen 80-luvulla ollut kahdesti tarpeeksi inhottavassa myrskyssä, että tiedän mistä puhun.
        Mieleeni tuli nyt viikolla Paavali kun hän oli kaksi viikkoa myrskyssä ja millaista se oli.

Siunausta TV: Sim-son

• Jumalan ilmoitus

........

• Sim-son

Minulla on Raamattu joka on on Jumalan ilmoitus minulle. En ota sairaanmielen ilmauksia vastaan.
        Nautin seurakunnan luottamusta.

Mutta sinä, sinulla ilmoittelija ei ole puhtaat jauhot pussissa.

• ..........
        Sim-son kirjoitti:

Minulla on Raamattu joka on on Jumalan ilmoitus minulle. En ota sairaanmielen ilmauksia vastaan.
        Nautin seurakunnan luottamusta.

Mutta sinä, sinulla ilmoittelija ei ole puhtaat jauhot pussissa.

..........

• Sim-son

Asialla on tarkoitus koska Jumalan lapset eivät vaella sattuman varassa vaan johdatuksessa.

• nöyrtyminen...

........

• Luterilainen uskovainen
        nöyrtyminen... kirjoitti:

........

Kuka ja miksi sinä noin sotket Simsonin kirjoituksia? Jumala on Simsonin kanssa ja kaikkien uskovien yli seurakuntarajojen. Huomaan sinun elävän katkeruuden synnissä. Miksi sinä et ota Jeesusta vastaan?

• vai onko
        Luterilainen uskovainen kirjoitti:

Kuka ja miksi sinä noin sotket Simsonin kirjoituksia? Jumala on Simsonin kanssa ja kaikkien uskovien yli seurakuntarajojen. Huomaan sinun elävän katkeruuden synnissä. Miksi sinä et ota Jeesusta vastaan?

Simson=Luterilainen uskovainen yms?

• Sim-son

Oma nimi täällä riittää. Olen Sim-son ja en ota vastuuta muista nikeistä. Sellainen joka epäilee toisia muilla nimillä kirjoittajaksi, on itse tänään tätä ja huomenna tuota, lisäksi kirjoittaa vaihtaen nikkejä.

Erosin kirkosta kun tulin uskoon. Kasteen kautta minut on liitetty helluntaiseurakuntaan.

• RitariOlevainen

mutta ei se ole itsestään selvyys,uskovainenkin voi joutua vaaraan ja tapaturmille ja sairauksille alttiiksi,ja voi jopa kuolla.
      Uskon että sinulla oli varjelus mukana. Ja se on suuri kiitoksen aihe.
      Mutta se ei tarkoita,että seuraavalla kerralla kävisi samoin,on niin monia "hyviä" uskovaisia menehtynyt,syöpään,muihin sairauuksiin ,onnettomuksiin.
      Emme siis ole täysin turvassa koskaan,vaikka niin uskommekin,sama vaara ja onnettomuus voi uhata kuin ei uskovaistakin! Tämähän on totuus!

• Sim-son

Tottakai Jumala varjelee omiaan, niinhän Raamattu opettaa.
        Jokaisella meistä on kuitenkin leimamerkki kyljessä ja aika joskus täyttyy.

Mutta mutta,
        'Jeesus sanoi hänelle: >>Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun se elää vaikka olisi kuollut.
        Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole. Uskotko sen?>>' Joh.11:25-26

• RitariOlevainen
        Sim-son kirjoitti:

Tottakai Jumala varjelee omiaan, niinhän Raamattu opettaa.
        Jokaisella meistä on kuitenkin leimamerkki kyljessä ja aika joskus täyttyy.

Mutta mutta,
        'Jeesus sanoi hänelle: >>Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun se elää vaikka olisi kuollut.
        Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole. Uskotko sen?>>' Joh.11:25-26

Olen itse pelastunut monista "varmoista" kuoleman vaaroista.
        Voisin luetella pitkän listan,jos en olisi saanut Jumalan yliluonnollista apua,olin todennäköisesti kuollut jo alle kymmenvuotiaana.

Mutta ei se anna mitään oikeutta uskoa,että pelastuisin ikuisesti tapaturmilta,tai kuoleman vakavilta sairauksilta,silti uskon Jumalan varjelukseen.
        Yhtä en käsitä? Miksi sinun asenteesi on muuttunut minuun "vihamiliseksi"?
        Olenko sanonut jotain sinua loukkaavaa,jos,niin en ainakaan tahallani.
        Jos taas on jotain mielipide eroista ,jossa emme ole ehkä ihan samoilla linjoilla,niin oikeuttaako se nyt nekatiiviseen asennoitumiseen yleensä? Ihmettelen vaan ?

• Sim-son
        RitariOlevainen kirjoitti:

Olen itse pelastunut monista "varmoista" kuoleman vaaroista.
        Voisin luetella pitkän listan,jos en olisi saanut Jumalan yliluonnollista apua,olin todennäköisesti kuollut jo alle kymmenvuotiaana.

Mutta ei se anna mitään oikeutta uskoa,että pelastuisin ikuisesti tapaturmilta,tai kuoleman vakavilta sairauksilta,silti uskon Jumalan varjelukseen.
        Yhtä en käsitä? Miksi sinun asenteesi on muuttunut minuun "vihamiliseksi"?
        Olenko sanonut jotain sinua loukkaavaa,jos,niin en ainakaan tahallani.
        Jos taas on jotain mielipide eroista ,jossa emme ole ehkä ihan samoilla linjoilla,niin oikeuttaako se nyt nekatiiviseen asennoitumiseen yleensä? Ihmettelen vaan ?

Veljeni Ritari. Tulkitsin sinun tekstin sitten ehkä väärin ja ärripurrina kirjoitetuksi, koska tuossa tuli tunne, että ei taida uskovatkaan käsittää. Minulle on aina tapahtunut paljon.

Sinua vastaan ei ole kuitenkaan mitään.

En ole missään tapauksessa sinua kohtaan vihamielinen. En tarkoita sinua missään alustuksessa tai muussa yhteydessä, vaan pidän sinua yhtenä palstan kulmakivenä.
        Ilman sinua palsta olisi köyhä.

Vaikka joskus onkin mielipide-eroja, ei se tarkoita vihollisuutta.
        Sun-glassess on ottanut minut hampaisiinsa ja tehtailee urakalla sontaa ja valehtelee minun päälle. Rangaiskoon häntä Herra. Paljon pahaa tehnyt.

• RitariOlevainen
        Sim-son kirjoitti:

Veljeni Ritari. Tulkitsin sinun tekstin sitten ehkä väärin ja ärripurrina kirjoitetuksi, koska tuossa tuli tunne, että ei taida uskovatkaan käsittää. Minulle on aina tapahtunut paljon.

Sinua vastaan ei ole kuitenkaan mitään.

En ole missään tapauksessa sinua kohtaan vihamielinen. En tarkoita sinua missään alustuksessa tai muussa yhteydessä, vaan pidän sinua yhtenä palstan kulmakivenä.
        Ilman sinua palsta olisi köyhä.

Vaikka joskus onkin mielipide-eroja, ei se tarkoita vihollisuutta.
        Sun-glassess on ottanut minut hampaisiinsa ja tehtailee urakalla sontaa ja valehtelee minun päälle. Rangaiskoon häntä Herra. Paljon pahaa tehnyt.

mitään mitä pahaa sinusta kirjoitellaan,sinä olet rehellinen ja hyvä mies,vakaa ja totinen uskossasi.
        Tässä nyt sanoin suoraan ajatukseni sinusta,kyllä sinä tuon verran kehuja kestät!

Minusta sellaiset jotka jäädessään jossain "väittelyssä" tai sanan väännössä "toiseksi",alkavat sitten puhumaan joutavia valheita tosina täällä,niin se on raukkamaista käyttäytymistä.

Pysy vaan Sim-son täällä plastalla.älä välitä ,kyllä me muutkin hoksataan,koska provot ja valheet on palstaa tahraamassa !
        Siunausta sinulle ja perheellesi,edelleenkin,kiitän Jumalaa ,että on varjellut sinua jo lyhyen ajan sisällä siltä kaikkein pahimmalta,joka olis voinut kohdata ,kun arvioi tilanteita jossa olet ollut.

"Herra on niiden apu,jotka Häneen turvaavat!"

• Sim-son
        RitariOlevainen kirjoitti:

mitään mitä pahaa sinusta kirjoitellaan,sinä olet rehellinen ja hyvä mies,vakaa ja totinen uskossasi.
        Tässä nyt sanoin suoraan ajatukseni sinusta,kyllä sinä tuon verran kehuja kestät!

Minusta sellaiset jotka jäädessään jossain "väittelyssä" tai sanan väännössä "toiseksi",alkavat sitten puhumaan joutavia valheita tosina täällä,niin se on raukkamaista käyttäytymistä.

Pysy vaan Sim-son täällä plastalla.älä välitä ,kyllä me muutkin hoksataan,koska provot ja valheet on palstaa tahraamassa !
        Siunausta sinulle ja perheellesi,edelleenkin,kiitän Jumalaa ,että on varjellut sinua jo lyhyen ajan sisällä siltä kaikkein pahimmalta,joka olis voinut kohdata ,kun arvioi tilanteita jossa olet ollut.

"Herra on niiden apu,jotka Häneen turvaavat!"

Kiitos Jumalalle!!
        Kyllä ne kehut kestää ja ovatkin paikallaan.

Siunausta veljeni!

• Kadun-nainen

paikka. Hyvä että selvisitte kaikki ilman vahinkoja. Peltiähän saa kaupasta ostaa lisää.
      Ihmishenki on korvaamaton.
      Tuossa kertomuksessa kiinnityi huomio todelliseen pelastajaan eli 60km liikennerajoitukseen. Kiitokset siis tielaitokselle.

• Sim-son

Arvostan sinun osoittamaasi myötätuntoa asiassa erittäin korkealle.
        Tuo tielaitokselle menevä kiitos ei ole ihan perätön. Kun näin rajoituksen 60 km koin sisäisesti voimakkaasti, normaalia voimakkaammin alkaa jarruttaa ajoissa.
        Korvauksen kanssa ei ollut ongelmia kun vakuutukset ovat kunnossa.

Hyvää illan jatkoa sinulle!

• .....
        Sim-son kirjoitti:

Arvostan sinun osoittamaasi myötätuntoa asiassa erittäin korkealle.
        Tuo tielaitokselle menevä kiitos ei ole ihan perätön. Kun näin rajoituksen 60 km koin sisäisesti voimakkaasti, normaalia voimakkaammin alkaa jarruttaa ajoissa.
        Korvauksen kanssa ei ollut ongelmia kun vakuutukset ovat kunnossa.

Hyvää illan jatkoa sinulle!

........

• Saa

Aja varovasti! Pyydä Taivaan Isän varjelusta kaikille matkoillesi! Noudata liikennesääntöjä ja varaa aikaa matkan tekoon, ettei kiireessä tarvise hätiköidä. Aja keliolosuhteiden mukaan. Pimeällä ja huonolla säällä hiljaisemmin! Muista, ettet ole liikenteessä yksin, joku voi töpätä, vaikket sitä itse tekisikään. Metsät ovat täynnä riistaa, joku niistä voi tupsahtaa äkkiarvaamatta eteen tielle. Jos kaiken varovaisuuden jälkeen jotain sattuu, niin etpä tavitse syyttää lopun ikääsi itseäsi etkä Jumalaakaan! Ajakaahan varovasti!!!

• Maikki-Leena

Olet näsä?

• minä

eli onko ne sitten jotenkin kamalia ihmisiä olleet jotka kuolevat kolareissa, kun ei kerta ole suojeltu? Kyllä se on niin että sulla oli vaan hyvää onnea.

• poliisi

vaaralliset yksilöt tulee karsia liikenteestä

• Rikos on

esiintyä poliisina. Syyllistyit juuri rikokseen. Mitäpä rikollinen?

• poliisi
        Rikos on kirjoitti:

esiintyä poliisina. Syyllistyit juuri rikokseen. Mitäpä rikollinen?

annan varoituksen, sdeuraavalla kerralla et selviä näin vähllä.

• Matkalla vain
        poliisi kirjoitti:

annan varoituksen, sdeuraavalla kerralla et selviä näin vähllä.

Mitä kuuluu rikollinen?

SINÄ OLET RIKOLLINEN !!

• poliisi
        Matkalla vain kirjoitti:

Mitä kuuluu rikollinen?

SINÄ OLET RIKOLLINEN !!

tulemme pikapuoliin hakemaan kuultavaksi.

• Maija Poppanen.
        poliisi kirjoitti:

tulemme pikapuoliin hakemaan kuultavaksi.

Rikollinen saa lujat lähdöt.

Olet rikollinen.

• Nostalgiaa...

Ajakeehan varovasti, muuten voi tapahtua taas Räiskis ja pam!!! Hirviöitä on liikenteessä ja myös verenhimoisia metsästäjiä!

• suojelusta!

Joo. Etenkin hirvenmetsästyksen aikaan ne poukkoilevat päättömästi tielle. Siis hirvet, meinaan. Voi olla, että jokunen verenhimoinen takaa-ajajakin unohtaa katsoa ensin vasemmalle, sitten oikealle ja kerran vielä vasemmalle...

• tonttuasut esiin!
        suojelusta! kirjoitti:

Joo. Etenkin hirvenmetsästyksen aikaan ne poukkoilevat päättömästi tielle. Siis hirvet, meinaan. Voi olla, että jokunen verenhimoinen takaa-ajajakin unohtaa katsoa ensin vasemmalle, sitten oikealle ja kerran vielä vasemmalle...

Kun tuo hirvenmetsästys on niin hirmu kiihkeää puuhaa että siellä metsällä varmaan pyssyjensä kanssa kiikkuu vielä silmäpuolet puolisokeat ukot, niin sopiva asu metsästäjälle olisi tonttuasu - siis ihan punainen asu niin ei tarviisi pelätä että moni ukko taas pääsee hengestään kun joku on ampuvinaan hirven ja ampuukin ukon! :O

• tonttuasut esiin! kirjoitti:

Kun tuo hirvenmetsästys on niin hirmu kiihkeää puuhaa että siellä metsällä varmaan pyssyjensä kanssa kiikkuu vielä silmäpuolet puolisokeat ukot, niin sopiva asu metsästäjälle olisi tonttuasu - siis ihan punainen asu niin ei tarviisi pelätä että moni ukko taas pääsee hengestään kun joku on ampuvinaan hirven ja ampuukin ukon! :O

Naisia ei kannata unohtaa:
        Naisia on myös hirvenmetsästyksessä mukana.

Nykyisin hirvikanta on noin 100 000 ja se lisääntyisi räjähdysmäisesti ellei sitä metsästettäisi, sillä hirvellä ei ole kovinkaan paljon luontaisia vihollisia ihmistä lukuun ottamatta.
        Nälkä ja taudit voisivat korkeintaan harventaa kantaa, joka söisi männyntaimet kaikkialta.
        Joskus on ollut suuria hirvikantoja, mutta 1800-luvulta saakka yleistyneet ampuma-aseet ja ihmisravinnon tarve saivat hirvikannan romahtamaan ja 1900-luvun alkupuolella Suomessa oli vain noin 200 hirveä.

• varoituksen sana.

Sietää olla varovainen hirvien ja karhujen kanssa. Simsonni sen tietää.

• miksinäin?

Kuka näitä vanhoja ketjuja oikein nostelee?
      Kaikilla ei ole tänä kesänä ollut suojelusenkeliä mukanaan, kun niin paljon on ajettu kolareita ja sellaisia "yksi mieshenkilö ajoi rekkaa päin"juttuja, surullista.

• yleisön pyynnöstä

Aina ajankohtainen uusinta.

• karhunkämmen

Kiitos. Oli paljon hyvää asiaa.

• kiittäen

Kiitos Simson kun kerroit tämän taas uudelleen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1682
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      107
      869
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      634
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      608
    6. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      90
      606
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      566
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      536
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      520
    Aihe