Pakuksi muuttaminen käytännössä?

pakku

Vääntäkääs nyt ihan rautalangasta mitä tuo vaatii. Mulla vm. 04 Kia Sorento diesel josta tahdon pakun. Mitä kustannuksia tulee ja onnistuuko vain konttorille menemällä? Jokin muutoskatsastus? Muita kuluja?

Takapenkit pois vai? Muuta?

9

3374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakku

      Ja miten se vero määräytyy? siis dieselvero ja se ajoneuvovero, onko se kuitenkin yhteensä kallis?

    • pakku

      Tuossa sanotaan että: Tästä listasta löytyvät 1/2004 jälkeen maahantuojien ilmoittamat automallit. Aikaisemmin merkintä on tehty auton tyyppitietoihin ja on sieltä nähtävissä.

      Eli ei saa tietoa vanhemmista malleista? Muistakin kuin Sorentosta siis.

      Pitääkö auton muuten olla ns. suomi-auto, eli siitä on pitäny alunperin maksaa normaali autovero. Myöhemmin ulkomailta tuotu ei siis kelpaa pakuksi verotuksellisista syistä?

      • pakku

        Tuota listaa en ihan ymmärrä, sillä tiedän monia autoja joita tuossa ei ole mainittu mutta jotka on saanut pakuksi... vai ovatko sitten viralliisesti huoltoautoiksi rekattuja? Maastureita, iältään 2001-2004.


    • heehe-klovni

      Tämä on kamalaa, kun et osaa käydä kysymässä konttorilta.

    • pakku

      Ai miten ystävällistä. Osaan juu mutta nettikin on aika kätevä väline tiedonhakuun, jos et ole huomannut, kamalaa! Jos et tiedä niin ei voi mitään ;)

    • -05 kia sorento

      takapenkki selkänojineen pois ja penkin kiinnittimiin vaikka ketju pulteilla kiinni estämään pikaisen penkkien asennuksen,mutterit voi vaikka hitsata vähän pultteihin kiinni.helppo tarvittaessa katsastaa takaisin henkilöautoksi katkaisemalla pultit ja laittamalla penkki paikoilleen.

    • pakku taas

      Kiitos asiallisesta vastauksesta! :)

      Toki varmistan vielä konttorilta kun sopiva yksilö on kiikarissa että saako sen pakuksi/huoltoautoksi. Pitää muistaa kysyä myös että pitääkö olla ns. Suomi-auto.

      Huomasin muuten että vanhemmissa Sorentoissa on kahta erilaista etumaskia. Kia-logoa on kahta mallia. Mikä lienee tähän syynä? Siis samanikäisissä autoissa on erilaisia...

      • vgt..

        Venäjän kilvissä olevissa autoissa olen huomannut itse tuon merkin eron maskissa, mutta muutenhan noissa on aina jotain facelift juttuja, kun on tulossa uusu mallivuosi niin voi myös johtua siitä..

        monella merkillä tuo uusi mallivuosi alkaa jo ennen vuodenvaihdetta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1902
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1363
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1250
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 13
      1010
    Aihe