Täällä motivaatio/laihdutusblogi! Mm. ennen&jälkeen -kuvia

Sayonarac

Muutenkin paljon kuvia, vinkkejä sekä omia kokemuksia ja fiiliksiä

http://sayonara-cheeseburgers.blogspot.fi/

Ei ehkä oo ihan oikea alue, mutta blogit-osiossa ei välttämättä pahemmin pyöri oikeaa kohderyhmää

29

10048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkee hei

      Laiha laihduttaa... Ei motivoi kuin syömishäiriöisiä.

      • Sayonarac

        Laiha? Olen 167cm pitkä ja painan tällä hetkellä noin 70-71kg, eli BMI:ni on 25.1-25.46. Yli 25:n BMI tarkoittaa lievää lihavuutta, ja minulla kun ei pahemmin ole lihaksia, on painoindeksi kai kohtalaisen paikkansapitävä.

        Se, etten ole kymmeniä kiloja ylipainoinen ei tarkoita, ettäkö olisin laiha.


      • ÄISKÄLERÄISKÄLE
        Sayonarac kirjoitti:

        Laiha? Olen 167cm pitkä ja painan tällä hetkellä noin 70-71kg, eli BMI:ni on 25.1-25.46. Yli 25:n BMI tarkoittaa lievää lihavuutta, ja minulla kun ei pahemmin ole lihaksia, on painoindeksi kai kohtalaisen paikkansapitävä.

        Se, etten ole kymmeniä kiloja ylipainoinen ei tarkoita, ettäkö olisin laiha.

        Hei, silloinko olin 70 kg, pidin itseäni todella lihavana (pituus 159 cm) ja nyt kun olen 110 kg, niin ottaisin mielelläni takaisin sen 70 kg vartalon. Kyllä se on tosi, että 70 kg on huomattavasti paljon helpompi laihduttaa, kuin 110kg, koska silloin jaksaa kuitenkin liikkua paljon kevyemmin. Huom. painoni nousu johtui siitä, että tein kuudennen tenavan 46- vuotiaana, lopetin tupakanpolton, tuli vaihdevuodet, sairastuin kilpirauhasen liikatoimintaan, joka muutettiin vajaatoiminnaksi ja minulla oli 12-vuotta istumatyö, joka myös tässä vaiheessa alkoi näkyä. Ja väsymys oli valtavaa, mikä lisäsi liikkumattomuutta. Mutta nyt en edes uskalla lähteä hiihtämään, koska jos kaadun en pääse ylös tai pyöräilemään samasta syystä. Kyllä vielä 70 kiloisena onnistui molemmat todella hyvin. Joten Sayonarac pidä vain itsesi liikkeessä ja syö terveellisesti niin voit hyvin. Minulle aikoinaan sanottiin, että kun pituudesta jättää sen ykkösen pois, niin saa itselleen sopivan painolukeman, eli minun pituus 159-100 olisi 59 kg.


      • Liolla laihtunut
        ÄISKÄLERÄISKÄLE kirjoitti:

        Hei, silloinko olin 70 kg, pidin itseäni todella lihavana (pituus 159 cm) ja nyt kun olen 110 kg, niin ottaisin mielelläni takaisin sen 70 kg vartalon. Kyllä se on tosi, että 70 kg on huomattavasti paljon helpompi laihduttaa, kuin 110kg, koska silloin jaksaa kuitenkin liikkua paljon kevyemmin. Huom. painoni nousu johtui siitä, että tein kuudennen tenavan 46- vuotiaana, lopetin tupakanpolton, tuli vaihdevuodet, sairastuin kilpirauhasen liikatoimintaan, joka muutettiin vajaatoiminnaksi ja minulla oli 12-vuotta istumatyö, joka myös tässä vaiheessa alkoi näkyä. Ja väsymys oli valtavaa, mikä lisäsi liikkumattomuutta. Mutta nyt en edes uskalla lähteä hiihtämään, koska jos kaadun en pääse ylös tai pyöräilemään samasta syystä. Kyllä vielä 70 kiloisena onnistui molemmat todella hyvin. Joten Sayonarac pidä vain itsesi liikkeessä ja syö terveellisesti niin voit hyvin. Minulle aikoinaan sanottiin, että kun pituudesta jättää sen ykkösen pois, niin saa itselleen sopivan painolukeman, eli minun pituus 159-100 olisi 59 kg.

        Lohdutukseks sulle, äiskäleräikäle, kova liikunta ei ole välttämätöntä laihduttamisessa. Laihtua voi vaikka maaten, vaikka se ei olekaan viisasta.

        Jos kilpirauhasannostuksesi ei ole kunnossa, on laihtuminen lähes mahdotonta. Pelkillä labra-arvoilla ei annostuksen oikeellisuutta voi päätellä. Thyroxin-annos pn oltava niin korkea, että vajaatoiminnan oireet ovat poissa ilman, että esiintyy liikatoiminnan oireita. Jos tällainen tado löytyy, TSH saa olla vaikka alle viitteen, jopa mittaamattoman alhainen.

        Jos tällaista tasoa ei löydy eli yhtaikaa esiintyy sekä vajaa- että liikatoiminnan oireita, voi apu löytyä Liothyroninista eli T3-hormonista. Yhdistelmälääkityksellä moni, jolle pelkkä Thyroxin ei ole tuonut hoitotasapainoa, voi hyvin. Hoitotasapainossa laihdutus onnistuu.

        Kai tiedät, että vähäkaloriset ENE-dieetit ei sovi kilpirauhasen vajaatoimintaisille? Kalorien liiallinen pudotus hidastaa kilpirauhasen toimintaa entisestään eikä läski pala.

        Tsemppiä!


      • Spece1
        ÄISKÄLERÄISKÄLE kirjoitti:

        Hei, silloinko olin 70 kg, pidin itseäni todella lihavana (pituus 159 cm) ja nyt kun olen 110 kg, niin ottaisin mielelläni takaisin sen 70 kg vartalon. Kyllä se on tosi, että 70 kg on huomattavasti paljon helpompi laihduttaa, kuin 110kg, koska silloin jaksaa kuitenkin liikkua paljon kevyemmin. Huom. painoni nousu johtui siitä, että tein kuudennen tenavan 46- vuotiaana, lopetin tupakanpolton, tuli vaihdevuodet, sairastuin kilpirauhasen liikatoimintaan, joka muutettiin vajaatoiminnaksi ja minulla oli 12-vuotta istumatyö, joka myös tässä vaiheessa alkoi näkyä. Ja väsymys oli valtavaa, mikä lisäsi liikkumattomuutta. Mutta nyt en edes uskalla lähteä hiihtämään, koska jos kaadun en pääse ylös tai pyöräilemään samasta syystä. Kyllä vielä 70 kiloisena onnistui molemmat todella hyvin. Joten Sayonarac pidä vain itsesi liikkeessä ja syö terveellisesti niin voit hyvin. Minulle aikoinaan sanottiin, että kun pituudesta jättää sen ykkösen pois, niin saa itselleen sopivan painolukeman, eli minun pituus 159-100 olisi 59 kg.

        Hei! Minä olen 15 v 82 kiloinen ja 165 cm pitkä. Se on totta minä en liikkunut ennen nyt kun olen paremmassa jamassa. Minulle on yritettu opettaa että kun syö lautasmallin mukaan, liikkuu säännöllisesti, herkuttelee kerran viikossa ja juo vettä päivässä 1-2 litraa. Minä liikun viikossa noin 6-9 tuntia. Mä yritän käydä joka päivä lenkillä, maanantaisin käyn tanssissa, keskiviikkona ratsastan, torstaisin mulle on sali ohjelma ja tiistaisin, perjantaisin ja viikon loppuisin muuta esim tennis, sulkapallo, sähly, yleiisurheilu, metsä liikunta, jumppa, hyötyliikunta, pyöräily ja rulla luistelu. Minulla on sellainen ongelma että mä en muka muista mitä liikunta lajeja on! Mä tiedän miten mun pitäisi tehdä, mutta onko mulla tarpeeksi motivaatiota? Muistakaa kaikki ei TAPAHDU SORMIA NAPAUTTAMALLA!!!!!!! Tsemppiä kaikille.


      • Spece

        Vielä jäi se sanomatta että teho rääkki ei ole oiko tie onneen. Täyytyy muistaa lepo jaarmollisuus itseä kohtaan


    • mor1

      Tänne ei oo pakko tulla kommentoimaa jos ei oo järkevää sanottavaa.
      Voisin huomenna ajan kanssa kirjotella tänne enemmän ko. asiasta!

    • rosaliine

      Voi voi. Kyllä se salaisuus on niin päin, että laihat laihduttaa enemmän kuin lihavat. Sori nyt vaan. Painoa on tarkkailtava jottei ala lihoa. Ja kun se sitten jonkun 5kg on laiskuuttaan jäänyt vahtimatta niin kyllä. Silloin se laihankin laihduttaa, jottei kiloja ainakaan enempää tulisi. Ja kyllä. Sana laiha ei ole normaali. Eikä sana normaali välttämättä ole laiha. Siinä on normaalilla (lue: laihalla) henkilöllä suuntaan jos toiseenkin vara heittää 10kg siitä 'normaalista' (esim. 170cm/70kg) painosta. Jos jokainen kuitenkin saisi päättää itse painostaan? Eikä se painoindeksikään ole mikään jumala. Jokaisella on oikeus olla kehossaan ihan yhtä painava tai kevyt kuin haluaa. Toisen ulkonäköä ei ole sopivaa arvostella.
      Kiitos.

    • jani444
    • essi_k

      ois kiva löytää motivaatiota!

    • Paradice

      http://paradise-please.blogspot.fi/

      Vuoden kestoinen projekti meneillään, lähdetty lievästä ylipainosta ja nyt jo normaalipainon puolella. Huomio enemmänkin liikunnassa ja ruokavaliossa kuin painon putoamisessa. Tervetuloa tutustumaan juoksevaan elämääni!

    • Lapp...
    • Kykikeke
      • Läski

        Kiva blogi! Luin kokonaan läpi, mulla alotuspaino siinä 93 kg paikkeilla ja pituutta 170. Sain tosi paljon motivaatioa tuosta kun näin miten se paino putoaa!


    • Gettinghealthier

      http://gettinghealthierlife.blogspot.fi/

      Siinä olis laihdutus ja elämäntapamuutosblogi. Painoa on jo tippunut vähän ja eteenpäin vaan mennään. Täältä kuvia ja ajatuksia matkan varrella kohti terveellistä elämää

    • janikahannele
    • Mahtava peräsin ja..

      Tuollaiset nälkäkurjet vielä laihduttaa. Peffa ja rinnat häviävät kokonaan, ketä miestä kiinnostaa nainen, joka on kuin teini poika, peffakin kuin kaksi lankkua vastakkain. Naisella pitää ja saa olla kiloja tietyissä paikoissa, sellainen on sexy. Miehistä 95% tykkää juuri "rehevistä" naisista, tähän tulokseen olen tullut kavereiden kanssa keskustellessa.

      • Jkjjjkkj

        Kaikkihan toki laihduttavat juurikin miesten takia ja kaikilla miehillä on samat mieltymykset.


      • janikahannele

        Vissiin et ihan tajunnut että ainakin itse laihdutan ihan vain siksi että saisin YLIMÄÄRÄISET rasvat pois, ja sen jälkeen LIHASTA tilalle, eli juurikin sitä PEFFAA lisää muun muuassa. Tissejä itselläni ei valitettavasti ole ollut koskaan kovin paljoa, ja varsinkin kun laittaa urheilurintsikat päälle niin ne katoavat taivaan tuuliin. Mutta kyllä rinnat sieltä aina palaa kun ne liivit ottaa pois ja laittaa normaalit rintaliivit päälle.

        Oma painoindeksini on tällä hetkellä juuri ja juuri normaalissa, joten se on myöskin terveydellinen asia saada rasvaa pois.En koskaan halua olla mikään mieheltä näyttävä ruikku, eikä minusta sellaista koskaan saakkaan, vartalonmuotoni ei anna periksi.

        Laihdutus ja treenaus ei ole ainakaan saanut minua miehen näköiseksi, päinvastoin. Ja on ainakin miehille enemmän kelvannut nyt kun on laihtunut aiemmasta.

        En sitten tiedä kenelle kommenttisi oli tarkoitettu, mutta oma mielipiteeni asiaan on tämä.


    • HHHHfff
    • jeaaa...

      Olisi kiva löytää motivaatio!!

    • IloinenLiikkuja
    • painoindeksi

      www.painoindeksi.wordpress.com

    • TT855
    • Jenkkis

      Herätellääs tää henkiin :)

      http://hetkiseni.blogspot.fi/

      Pääsette reissuun mukaan heti alkumetreiltä! Tavoitteena energisempi olo, kiinteämpi kroppa ja elämään sisällön tuominen :) Edistyskuvatakuu!

    • Laila23

      Itse juuri hain motivaatio before and after kuvilla. Googleen siis thinspiration before and after. Jotkut noista kuvist ihan järkkyjäkin :O mut sit niitä ihanne kroppiakin mistä ei joka luut törrötä...

    • Hannamv85

      Herätin juurikin vanhan blogini täysiin voimiinsa. Elikkäs jos kiinnostaa laihdutusblogi missä ainakin yritetään kaikkensa ja välillä onnistutaankin niin tervetuloa seuraamaan bodyprojektihanna.blogspot.fi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe