Mua vituttaa tää mun 176 cm pituus, mieheksi. En tiedä mistä johtunee, oman ikäluokan keksipituus kun on 181 cm. Mä alotin kuntosalitreenin sillon 16-v ja pituus oli silloin 173 cm. Treenailin sinne 19-vuotiaaseen asti ja todellakin huolehdin riittävästä ravinnosta, siis söin varmaan 3500 kaloria päivään ja proteiinia tuli se 150-200 g päivä, kuten myös muitakin ravinteita söin (lisäravinteet, vitamiinit..). Armeijassa 21-vuotiaana mittasivat mulle ton 176 cm.
Mun isä on 174 cm ja mutsi 164 cm joten vissiin toi 176 cm on aika normaali näillä geeneillä ja perimälllä.
Mä oon jostain kuullu että jos säännöllisesti, eli siis päivittäin roikkuu tangossa muutaman minuutin, saattaa saada noin 2 cm lisää. Se perustuu kuulemma siihen että tämä selkäruoto rakentuu niin monesta nikamasta että ne hiukan venyy. Se on tavallaan päinvastainen ilmiö kuin vanhuksilla, jotka yleensä on helpostikin 4 cm lyhkäsempiä kuin olivat nuorena.
Tietoa asiasta kaipaisin.
Lisää pituutta roikkumalla?
11
2375
Vastaukset
- nauti elämästä
Ihmiset lyhentyvät osteoporoosin seurauksena.
Suurin osa naisista on alle 160cm eli olet todellakin ihan hyvän pituinen. - cm-mc
Vähän lyhythän sinä olet, yli 180 pitäisi olla niin sitten vasta naiset alkavat kiinnostua.
Roikkuminen ei auta mitään, tosin tilapäisesti nikamien välilevyt voivat "venyä" mutta kun roikkumisen jälkeen olet tunnin verran ollut jalkeilla, on se hyöty kuitattu.
Mene maate heti roikkumisen jälkeen niin pituus säilyy vähän pidempään. Makaa sohvalla ja katso vaikka lätkää.- ketjun aloittaja
No joo, siis ei tämä mikään itsetuntojuttu minulle ole. Mutta tottakai mä kiinnostuin heti kun kuulin tuosta jostain. Mielelläänhän sitä kato olis vähän pidempi.
- Vanha kundi
Sinun olisi pitänyt nukkua lapsena ja nuorena enemmän.
Olet kait kuullut sanonnan: "on kuin rahaa pankkiin panis, kun nuorukainen nukkuu".
Ei sitä kukaan minulle ole oikein selittänyt, mutta uskon sen tarkoittavan sitä, että nukkuessa ihminen kasvaa ja pidemmät nuorukaiset valitaan fudisjoukkueen kapteeneiksi, kiinnostavat kaikkia naisia, valitaan ryhmänjohtajiksi armeijassa ja lähetetään RUK:hon ( minä menetin RauKissa lyhyempänä aiheettomasti 20 pistettä lähes 20 sm pidemmälle kaverilleni, jota joukkueenjohtaja yritti väkisin saada RUKiin ).
Työelämässä pidemmät helpommin valitaan johtajiksi ja päälliköiksi.
Onko jollain tiedossa parempi selitys tuolle sanonnalle?
En usko tuohon roikkumiseen ja kasvuun. Ryhtiin sillä on vaikutusta ja sitä kautta vaikutelmaan pituudesta. - tämmönen lyhkänen
No, kai se naisen puute on se suurin syy lyhyyteni valitukseen. Alankin sitten kasvattamaan alapään pituutta. Sähköpostiinhan tulee runsaasti tavaraa siitä kuinka sen saa puolta pitemmäksi nykyisestä 7 sentistä.
- edelleen se alottaja
minä en muuten kirjottanu tätä (siis oon ketjun aloittaja). eikä mun meisselissä mitään vikaa ole.
- Päivää
Joten roikkuminen ei nopeuta pituuskasvua
- tämmönen lyhkänen
Joo ei mullakaan meisselissä kai vikaa löydy. On vain lyhyt. Olen siitä roikottanut painoja, mutta ei ole apua niistä toimista ollut.
- ketjun aloittaja
Joo ja sitäpaitsi mä oon nyt vähän humalassa että enhän mä muuten tänne tämmösiä kyselis.
- mini me
just geeneistä kiinni mäkin saman pituinen ja täysin tyytyväinen pitkillä omat ongelmansa lyhyt parempi koordinaatiossa ja lyhyillä vähemmän nivelongelmia vanhempana parempi esim:painon nostossa ku on lyhyemmät liikeradat sillon saa myös paremmin lihasta ku hirveen pitkä et olisit onnellinen...
- mini me
kato vaikka painonnostokisoja formuloita motogp:tä niin ei näy paljoo hujoppeja!!! pitkillä toki omat lajinsa mut ei me lyhyemmät mitään vähemmän miehiä olla!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793