pekkasvapaa

mitäihmettäx

Firmahan saa päättää käytetäänkö pekkasvapaa vaikkapa virkistysretkeen. Mutta saako siinäkin tapauksessa kun kys.retki kestää reippasti yli työpäivä-tuntien. Retki-ohjelmakin itse-asiassa jatkuu reilusti ohi työpäivän.

6

533

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun mielipide

Kyllä siihen meillä käytetään ihan vaan tavallinen työpäivä. Tosin meillä ei ole pekkasia vaan viikotyöaika on lyhennetty. Joka tapauksessa jos tilaisuus rupeaa kestämään yli päivän työajan, niin loppuosa on vapaaehtoista ja jos se on työvuorolistaan merkattuna vapaapäivänä, niin se on vapaaehtoista. Kannattaa keskustella ongelmasta esimiehen kanssa. Jos keskustelu ei johda tulokseen, niin työsuojeluvaltuutettu voisi auttaa, koska kyse on kumminkin työhyvinvoinnin edistämisestä. Se ei edisty, jos henkilöstöä harmittaa.

• dfhth

Jos tuollaiseen retkeen käytetään pekkasta niin sinne retkelle ei ole silloin pakko mennä ollenkaan.

Työnantaja voi määrätä sille päivälle pidettäväksi pekkasen, mutta ei voi velvoittaa työntekijöitä osallistumaan mihinkään toimintaan.

• mitäihmettäx

...meidän firmassa ne, jotka eivät lähde retkelle pitävät (määräyksestä) palkattoman vapaa-päivän. Vähän kummasteltiin että miksi ei pekkaspäivää - mutta ei sitä uskalla ottaa puheeksi.

• eskali
        mitäihmettäx kirjoitti:

...meidän firmassa ne, jotka eivät lähde retkelle pitävät (määräyksestä) palkattoman vapaa-päivän. Vähän kummasteltiin että miksi ei pekkaspäivää - mutta ei sitä uskalla ottaa puheeksi.

Ette taida kuulua liittoon? Luottamusmies ottaisi tuon puheeksi ja hoitelisi ojennukseen.

• mitäihmettäx
        eskali kirjoitti:

Ette taida kuulua liittoon? Luottamusmies ottaisi tuon puheeksi ja hoitelisi ojennukseen.

niin no...luottamusmies hoitaa asioita aika lailla "kotiinpäin" tai siis firmaanpäin...kehoittaa lukemaan toimialamme TES:ssiä, jos otetaan vastaavanlainen asia esiin.

• jopsist
        mitäihmettäx kirjoitti:

niin no...luottamusmies hoitaa asioita aika lailla "kotiinpäin" tai siis firmaanpäin...kehoittaa lukemaan toimialamme TES:ssiä, jos otetaan vastaavanlainen asia esiin.

Tähän ei löydy vastausta minkään alan tessistä, ellet ole jättänyt jotain oleellista kertomatta.

Kannattaa kaikesta huolimatta usuttaa luottamusmiestä töihin. Jos hän ei toimi, ottakaa yhteyttä liittoon.

Siis pitääkö yh-äidin, jonka on pakko hakea lapset ajoissa päiväkodista, pitää palkaton päivä tai palkata joku hakemaan lapsia, koska hän ei pääse ajoissa pois virkistyksestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      93
      1719
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      470
      1279
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      87
      1154
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      72
      1088
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1063
    6. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      40
      971
    7. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      917
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      695
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      174
      680
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      672
    Aihe