Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Postin joulukorttilajittelu?

Postin tontuksi?

Moi,

kuka olisi ollut lajittelemassa Postissa joulukortteja? Laittakaas kokemuksia, millaista työtä, mitkä työajat ja paljonko voisi ahkera lajittelija tienata? Onko tunti- vai urakkapalkkaus ja entäs Postin henkilökuntaedut? Kiitosta!

13

5692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kusti polkee

      Lajittelua ei tehdä öisin.

    • ex - postilaine

      Lajittelua tehdään öisin, muttei joulukorttienlajittelua. Työhän on melko ykstoikkoista verrattuna muihin postityöntekijöiden töihin, mutta siitä on hyvä aloittaa. Työajathan riippuu onko postikeskuksessa vai sitten pienemmän paikkakunnan postin toimipisteessä, mutta ei ne yleensä mitään överi pitkiä ole. Tunti palkalla siellä ollaan. Henkilökunta etuna voi olla että saat jouluna postimerkkejä kiitokseksi panoksestasi työhösi..

    • 7+2

      "Henkilökunta etuna voi olla että saat jouluna postimerkkejä kiitokseksi panoksestasi työhösi.."
      Toi on niin väärin että nekin jotka ovat vain joulukortteja lajittelemassa saavat myös postimerkkejä kiitokseksi.

    • Postin tontuksi?

      Missä on Tampereen lajittelukeskus, onko Multisillassa? Paljonko on tuntipalkka, entäs vuorolisät? Olen ymmärtänyt, että joulukorttteja lajitellaan kolmessa vuorossa - aamu, ilta ja yö?

      Miten Postin jouluapulaiseksi, siis joulukorttilajittelijaksi pääsee?

      • fghjkl1

        Ainakin itse laitoin vaan hakemusta postin kautta, kun haettiin jouluapulaisia. Kävin samalla ammattikoulussa, joten mun työajat oli vaan 18-22 ja tein sitä vaan pari viikkoa. Tuntipalkka oli vähän päälle 8e


      • Postin tontuksi?
        fghjkl1 kirjoitti:

        Ainakin itse laitoin vaan hakemusta postin kautta, kun haettiin jouluapulaisia. Kävin samalla ammattikoulussa, joten mun työajat oli vaan 18-22 ja tein sitä vaan pari viikkoa. Tuntipalkka oli vähän päälle 8e

        Hei,

        koska olet ollut Postin jouluapulaisena? Tuntipalkka 8 € kuulostaa aika pieneltä. Ovatko samat jouluapulaiset töissä vuodesta toiseen vai vaihtuvatko joka vuosi? Kiitän vastauksista!


      • mantare
        Postin tontuksi? kirjoitti:

        Hei,

        koska olet ollut Postin jouluapulaisena? Tuntipalkka 8 € kuulostaa aika pieneltä. Ovatko samat jouluapulaiset töissä vuodesta toiseen vai vaihtuvatko joka vuosi? Kiitän vastauksista!

        Tuo 8 euroa kuulostaa aika suurelta ottaen huomioon että normaali postin työntekijän palkka on 8,8 euroa. Olisi outoa jos korttienlajittelija saisi enemmän.


      • fghjkl1
        Postin tontuksi? kirjoitti:

        Hei,

        koska olet ollut Postin jouluapulaisena? Tuntipalkka 8 € kuulostaa aika pieneltä. Ovatko samat jouluapulaiset töissä vuodesta toiseen vai vaihtuvatko joka vuosi? Kiitän vastauksista!

        Olin viime jouluna. Samoja jouluapulaisia pyöri ja mutta aika paljon uusiakin. Ainakin itselle tuli Seinäjoen postista jopa sähköpostia ja tekstiviesti, että olisi haku taas käynnissä, mutta paikkaa en hakenut kun olen töissä atrialla.


    • Tämä on taas ajankohtainen, sillä Posti hakee juuri joulun lajitteluapua - ainakin täällä Tampereella. Luin tuolta toiselta keskustelufoorumilta, että lajittelussa aloittelijan palkka olisi noin 10,8€ per. tunti. Yritin katsoa Panjon, eli Postin ammattiliiton sivuilta, mutta en löytänyt tuoretta tietoa. Edellisessä tessissä palkka oli muualla kuin pääkaupunkiseudulla 10,4€.

      • Harjottelijan liksat

        Ja kun otetaan huomioon, että vasta-alkajille voidaan maksaa harjottelijan palkkaa (vain 80%), niin tuo 10,40€-20%=8€ ja hilut

        Ei tuolla siis rikastumaan pääse, mutta hengissä pysyy.


    • Se riippuu myös iästä ja muusta työkokemuksesta. Harvemmin työnantaja maksaa harjoittelijan palkkaa, jos kyseessä on yli 25-vuotias monen alan kokenut tekijä, vaikka hän olisikin Postilla aloittelija. Tai ainakin sen voi yleensä sopia kestävän vain tasan sen ajan, mikä menee harjoitellessa. Eli esim. viikko harjoittelijan palkalla ja siitä eteenpäin suuremmalla palkalla. Ihmisten ei myöskään kannata suostua ihan mihin tahansa pään poljentaan.

      • Kohta 40v

        Kuka tahansa työnantaja maksaa harjottelijan liksaa niin kauan kuin pystyy, säästö se on pienikin säästö ja jos palkkakustannukset on 20% pienemmät, niin kyse on jo aika isosta säästöstä! Pätkätyöläisenä tuokin on tullut opittua, olet joka jessuksen paikassa "harjottelija" ensimmäiset viikot-kuukaudet....


    • lajittelijana joskus

      Olen ollut joulukorttilajittelussa parina vuonna pienemmässä kaupungissa. Vuoroja on täällä vain kaksi: aamu- ja iltavuoro (tosin ainakin Helsingissä on myös yövuoro). Aamuvuoro on klo 8-15 arkena, viikonloppukin tehdään töitä klo 9-14. Lajittelu kestää n. 10 päivää, tuntipalkka 10,5 €. Riippuu vuodesta, voiko tehdä urakkaa vai ei, koska korttien määrää ei voi etukäteen ennustaa. Jos kortteja tulee vähän, tehdään tuntipalkalla, mutta jos kortteja tulee paljon, on mahdollisuus tienata urakkana enemmän. Yksitoikkoista, mutta mukavaa ja siistiä sisätyötä. Sopii näpertäjille ja käsistään käteville. Ei sitä ehkä kauempaa jaksaisi tehdä, mutta keikkana ihan kelpo homma, etenkin jos kuuntelee vaikka musiikkia samalla. En tiedä muista kaupungeista, mutta täällä palkataan jostain syystä vain nuoria neitosia hommaan, joten miehenä taitaa olla aika turha edes hakea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe