Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ajatuksia retkahduksesta...

retkahtaja

Pakko oli ihan kirjoittaa tänne. Olen siis kärsinyt huonosta vartalonkuvasta, itsetunnosta sekä ehkä jonkinsortisesta identiteettikriisistä jo kymmenisen vuotta. Olen lähemmäs 30 ikävuotta ja alkaa olla toivoton olo. Aika ajoin tuntuu että menee paremmin kunnes jotain tapahtuu ja retkahdan ahmimiseen ja oksenteluun. Tänä vuonna luulin jo lopullisesti karkottaneen nuo oireet, mutta perjantaina ratkesin ja koko vkl mennyt taas ahmiessa ja oksennellessa... lupaan aina että nyt loppuu, mutta en vaan saa lopetettua. Tänään itkin vessassa kun tuntui etten saa kaikkea ulos ja tajusin tilanteeni. Pelottaa syödä, en halua syödä, pakko päästä ulos lenkille koko ajan etten söisi. Ruoka on koko ajan mielessä, ja tajuan että se johtuu siitä että minulle on vaikeaa olla yksin. Olen siis ollut syömishäiriöni ja masennukseni takia hoidossa ihan laitoksessa asti, avohoito on jatkunut vuosia. Syömishäiriöni on vaikuttanut negatiivisesti ihmissuhteisiini, ja pelkäänkin jääväni yksin loppuelämäkseni, ahmien ja vessanpönttöä tuijotellen! välillä vihaan itseäni, koska muistan edelleen ensimmäisen oksennuskertani josta on jo yli kymmenen vuotta, sillä jos voisin, peruisin sen!! aineenvaihdunta mennyt paskaksi vuosien saatossa, kilpirauhaset pilalla, krooninen ummetus sun muuta... ja edelleenkään en ole tyytyväinen itseeni. eniten inhottaa se, että aika ajoin olen ollut "bulimiavapaa". Silloin olen ollut onnellinen, vaikkakin työtä se on vaatinut. Nyt pelottaa tämä ratkeaminen, ja tänne krjoittelin siksi koska toivoisin keskustelua aiheesta "retkahtaminen pitkän terveen kauden jälkeen"... itse olen aina tsempannut poikaystävän vuoksi, mutta meille tuli ero vähän aikaa sitten ja olen vuosiin yksin ja se on pelottavaa, mikä on säälittävää- olenhan jo aikuinen nainen.

2

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia. itsekin kamppailen jo kymmenettä vuotta.....

    • ja taas kävi näin

      Täällä toinen retkahtaja.. Nyt neljä ja puoli vuotta tän sairauden kanssa taistelleena. Viimeset kaks vuotta on menny tosi hyvin, oon oksentanut ehkä noin kuus kertaa tän kahden vuoden aikana. Mutta ne ekat pari vuotta oli ihan hirveetä aikaa enkä enää koskaan haluu palata siihen. Oonki ollu tosi onnellinen nää pari viimestä vuotta, nyt vaan on tullut retkahdettua kesän jälkeen jo muutamaan otteeseen. Pelottaa jos kaikki alkaakin uudestaan.. Koko ajan tuntuu, että parempi pitää ittensä kiireisenä ja poissa kotoa, ettei tuu ahmimisen houkutusta. Pari viimestä päivää oon ahminu ihan pakonomaisesti, ja tänään sitte sain tarpeekseni ja oksensin kaikki aamupäivällä ahmimani ruuat.

      Nyt olo on hirvee.. Ei oikein tiiä mitä sitä enää uskaltais syödä. Kaikki tuntuu kielletyltä. Oon vielä niin nuori (19v) enkä haluais pilata elämääni tällä tavalla. On hyvä työpaikka, ihana perhe ja ihania ystäviä. Kaikki syyt olla onnellinen. Mutta satutan itseäni näin.. Osittain tää voi johtua myös siitä ettei oo sitä poikaystävää, johon tukeutua ja joka piti mut järjissäni.

      Kyllä mä kestän tän kaiken, jos repsahduksia tapahtuu vuodessa vain muutaman kerran. Silloin voin pitää itseäni jo melkein terveenä. Nyt vaan tuntuu, että ruoka pyörii koko ajan mielessä ja se hallitsee mun elämänrytmiä. Pitää vaan pysyy vahvana ja pitää itsensä kiireisenä, jotta ajatukset siirtyis ruuasta ihan muihin asioihin.

      Tsemppiä hirveesti kaikille!! Ja toivotaan ettei näitä retkahduksia enää tapahdu..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1985
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1390
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1287
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1256
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1217
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe