Nordjobb kesä 2014

nordjobb?

Hei! Onko täällä kukaan suunnitellut lähtevänsä töihin Nordjobbin kautta ensi kesänä?

Itsellä halu olisi kova, mutta hakemuksia tai muutakaan ei ole vielä laitettu mihinkään suuntaan. Olisi kivat vaihtaa vähän ajatuksia ym. :)

22

3228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hepe

      Moi ! Itekki olen miettiny että lähtis ens kesänä töihin Norjaan tai Ruottiin, mutta vielä on kyllä ihan mietintä asteella koko homma..
      Joko sulla on suunnitelmat sitte valmiina ?

    • nordjobbnordjobb

      Kohta alkaa hakuaika! !
      t. yksi nordjobbia hakeva:-)

    • piu2

      Mä aktivoisin just oman hakemukseni! :) Viime vuonna ei vielä onnistanut. Nyt haen kevääksi töitä, jotka olisin valmis aloittamaan heti ylppäreitten jälkeen.. Vaihtoehtoina on kaikki mahdolliset. Ainut vaan, että viime vuonna kaikki oli kiinni siitä, ettei mulla oo vielä tarpeeks työkokemusta.. (laitoin paljon spostia etenkin Ruotsiin ja Ahvenanmaalle) noh.. tänki vuoden jälkeen viel 8 yritystä vaikken pääsiskään.. :)

    • jobbari

      Olin Tanskassa maataloushommissa kuukauden kesällä 2008 ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen. Voin suositella kaikille, hieno kokemus. Suurin osa porukasta oli Ruotsista, pari Suomesta, yksi Islannista ja työpaikalla muuten Tanskalaisia. Puhuimme keskenämme englantia, koska esim. islannista muut ei ymmärrä yhtään mitään.

    • ---

      Moikka! Olen myös ajatellut hakea, mutta luultavasti aion osan kesästä olla Suomessa töissä. Haluaisin Ruotsiin, mutta siellä on ilmeisesti aika paljon hoitoalan töitä eikä mulla ole kokemusta/koulutusta siitä. Mites te muut, mihin haluasitte hakea tai ootte hakenut :)?

    • se kielitaito

      Se keilitaito on pakollinen nykyisin Norjassakin.Jos ei ruotsi suju et sää töitä sillä ruotsinkielisiä on niin paljon jo tyrkyllä ellet ole joku insinööri öljyalalta ja puhut täydellistä englantia.Kielitaidoton ei saa mitään töitä sieltä.

      • no jaa

        Minä en kyllä osaa ruotsia kovinkaan hyvin ja silti pääsisin töihin... Nyt vaan odotteleln lisätietoja. Toki varmaan vahustenhoidossa tai jossain vaaditaan sitten parempaa kielitaitoa.


    • Nordjobb jea

      Mäkin olen hakemassa Nordjobbiin kesätöihin. Mulla taas tuntuu, että työkokemusta on liikaakin ja ehkä ikääkin :D Täytän helmikuussa 23 ja oon tosiaan ehtinyt tehdä paljon töitä. Viime kesänä hain, mutta olin aika nirso (alueena vain Ruotsi ja lähinnä turismi-hotelli-palvelu-sektorilta, vaikka näitähän on Ruotsissa tosi vähän tarjolla). Lähettelin myös sähköpostia Ruotsin vastaavalle ja sanoi, että hoitoalan töitä saisin, jos haluan - vanhustenhoidossa siis.

      Tänä vuonna laajennan hakualuetta niin, että haen Ruotsin lisäksi myös Norjaan ja Tanskaan :)

    • Nordjobbari

      Moi!
      Mä oon ollu kahtena kesänä Tukholmassa töissä samassa paikassa vanhusten hoito avustajana. Oon jo 26-vuotias, mut vielä kiinnostais yksi Ruotsi/Ahvenanmaa -kesä, joten laitoin hakemusta menemään.. Pitänee vielä sähköpostitellakin.

    • unelma4

      Heissan kaikki. Itse olen yli 40v mutta Suomessa jatkuvana pätkätyöläisenä sairaalassa alkoi kiinnostaa mahdollisuus tehdä työtä Ruotsissa tai Norjassa. En ole hoitaja, mutta uskoisin että selviäsin vanhustenhoitotyössä tai vaikka ihan siivoustyössä. Ruotsia opiskelen paraikaa ja sujuu melko tyydyttävästi. Mikä tuo Nordjobb on ? Kertokaa kokemuksia jotka olette olleet Norjassa tai Ruotsissa. Otan kaiken tiedon ilolla vastaan.

    • C-körkort

      Norddjobilla on kova pula kuorma-autokortin haltijoista. Itse huomasin sen, kun en edes hakemuskirjettä ehtinyt sitten kirjoittaa, vaan täytin vaan koulutus ja kielitaito ym. tietoja, kun minua jo lähestyttiin sähköpostitse Ruotsista!
      Nyt pyysivät minua vastamaan muutamaan kysymykseen videolla ruotsiksi. Seuraavaksi työnantaja päättää ottaako haluaisiko minut töihin vai ei. Taitaa ruotsinkielentaito olla ratkaiseva tekijä.... Jos pääsen tiedän ettei kovin hyvää ruotsin taitoa edellytetä tässä työssä ainakaan.

      • C-körkort

        Tarjosivat minulle noita töitä vaikka en edes ruotsiksi osannut puhelimessa puhua. No en tainnut olla ensimmäinen jonka ruotsi ontuu


    • Diipada

      Olin kesän 2012 Tukholmassa hoitamassa vanhuksia dementiaosastolla. Ihan ok työtä, palkka ihan jees, mutta asumisjärjestely oli hieman outo. Tosin meiltä pyydettiin siihen suostumus.

      Nyt tänäkin kesänä haen taas. Tällä kertaa tosin yritän saada matkailualan hommia, mutta niitä ei hirveästi ole jaossa. Maatoivomuksena Ahvenanmaa-Ruotsi-Norja-Tanska. Saa nähdä, miten käy :)

      • Ninea

        Millainen asumisjärjestely teillä sitten oli?


      • Millainensesittenoli
        Ninea kirjoitti:

        Millainen asumisjärjestely teillä sitten oli?

        Olisi kyllä todella mielenkiintoista saaad tietää tästä asumisjärjestelystä!


    • hämmentynyt

      Sain sähköpostiin viestin jostakin työpaikasta Ruotsissa, ja viestissä luki, että ota yhteyttä jos olet kiinnostunut. Olikohan tämä nyt "virallinen" työtarjous vai ihan joku yleinen viesti jonka kaikki hakemuksen lähettäneet saa? :D Ja ylipäätään jos minut palkataan niin miten homma tästä etenee? Kuuluko tähän vielä joku puhelinhaastattelu tms. vai päätetäänkö nordjobilla paikkojen saajat melko nopeaan tahtiin? :)

      • Vastaamaan vaan!

        Sinulla on jotain mitä he haluavat. Se ei ole vielä virallinen työtarjous, mutta todennäköisesti saat sen virallisen tarjouksen kun otat yhteyttä kuten kehottavat. Todennäköisesti se menee niin että jos sinulla on todella kattavat tiedot hakemuksessasi eivät välttämättä tarvitse lisätietoja tai sitten voi olla että sinulta pyydetään video itsestäsi ( eli puhut videolle, vastaat muutamaan heidän kysymykseen) tai sitten yksi vaihtoehto on, että he taitavat Ruotsista olla tulossa käymään Suomeen niin ehkä sinut pyydetään sinne.
        Mutta siis oman kokemukseni mukaan tuo viesti ei ole "virallinen" työtarjous, eikä sitä viestiä kaikki saa vaan ne henkilöt joilla on esim. jotain kokemusta tain jotain muuta jonka vuoksi sopisi siihen tehtävään johon haetaan työntekijöitä


    • vähemmän hämmentynyt

      Kiitos vastauksesta! Täytyy ottaa yhteyttä jos sieltä joku paikka irtoaisi :)

    • :-)

      Miten teidät Ruotsiin hakeutuminen on sujunut? Itse olen lähdössä pariksi kuukaudeksi Tukholman lähistölle kotihoitopalveluun, ja olen 18 eli kokemusta hoitotyöstä ei ole . Onko muita lähdössä tänä kesänä? :)

    • Olenko utelias

      Mitäs palstan Nordjobbareille kuuluu? Missä olette töissä, mistä saitte asunnon, palkkaus, vuokra, miten viihdytte jne.?

    • islannin matkaaja

      Minulla kävi nordjobin kautta ikävä juttu tänä vuonna osittain voin syyttää itseäni.
      Sieltä tarjottiin islannista töitä.
      Olimme vain sähköpostille työnantajan kanssa yhteyksissä kun oli saanut työtarjouksen. Hän halusi että matkustaisin mahdollisimman pian islantiin.
      Heillä oli kiire saada työntekijä.
      Minä sitten lähdin viikon päästä islantiin ja työnantaja oli vastassa lentokentällä.
      Työpaikka sijaitsi maalla todella korvessa ja jouduin työskentelemään yksin.

      En kuitenkaan hallinnut tarpeeksi hyvin työtehtäviä koska en ollutkaan tehnyt aikaisemmin sellaista työtä täällä suomessa ja työnantajan englanti oli vaikeasti ymmärrettevää ja hänellä meni aikaa välillä miettien miten jotkut asiat sanotaan englanniksi.

      Ehdin olla 2viikkoa islannissa töissä työnantajani tuli sanomaan suoraan että minun on parempi palata suomeen kun en hallitse työtehtäviä. Olin sähköpostissa ymmärtänyt työtehtäväni väärin ja olettanut kyllä minä pärjään.
      Emme edes ehtineet kirjoittaa työsopimusta kun piti ottaa kopio passista palkan maksua varten ja sen käsittely kesti. kopiot piti lähettää sähköpostill islannin nordjobb toimistoon.

      kun työnantajani ilmoitti että minun pitää palata suomeen potkut saatuani he halusivat maksaa silti mulle ton 2viikon palkan joka oli 350e sain sen käteisenä islanin rahoissa jonka vaihdoin euroiksi. Työnantajani oli reilu hän kuljetti mut takas autolla lentokentälle ja sanoi suoraan että olen varmasti parempi jossain muussa työssä.

      Palattuani suomeen sain lisää työtarjouksa nordjobilta mutta en lähtenyt.


      Suomeen palattuani sain

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe