Tässä olen lukenut näitä kirjoituksia toimeentulotuesta...Itse olen ollut piakkoin 4 kk ilman rahaa viimmein vein hakemuksen sossuun sinne pyydettiinlisä selvityksiä ja kuitteja . Käsittelyt jatkuu viikosta toiseen ja sosiaalityöntekijät ei soittele vaikka soittopyynnöt olen jättänyt....Ja kun olen vanha ja asunnoton eipä mulla ole kuitteja enkä saa myöskään asumistukea. Olarinluomaan ei kuulemma kelpaa täytyy olla päihteen käyttäjä ja mieluummin jatkuvassa jurrissa eyttä saa yöpaikan..Syksy on saapunut ja ilmat on kylmennyt Mutta jotenkin on vielä yöt pärjännyt teltassa....Kirjasto on oiva paikka käydä lämmittelemässä köyhänki...
Toimeentulotuki
2
181
Vastaukset
- Kaikki ilmaiseksiko?
Ei rahan saanti saa ollakkaan liian helppoa. Ei saakkaan soitella, sinun pitää itse olla aktiivinen, huhuh.. miten valmiille olet oppinut. Olarinluomaan pääsee, mutta ei taida paikka kelvata, tuskimpa kysyvät ovella juomistottumuksiasi.
Byrokratia on juuri oikea keino opettaa työteliäisyyttä. Nyt tulee muutos toimeentulotukeen, saat tienata 300-400e kuussa tuen päälle, tuntuisi riittävän.
Nyt ota elämäsi ohjakset omiin käsiisi ja terhistäydy.
Kohta alkaa töitä piisaamaan, mutta vain jos olet oikealla asenteella liikenteessä.- Big apple city
Byrokratia ei ole mielestäni oikea tapa opettaa työteliäisyyttä. Jouduin aikoinaan työttömäksi ilman omaa syytä ja siinä samassa asunnottomaksi. Espoo on helvetillinen köyhyysloukku sosiaalipalvelujen suhteen vaikeaan tilanteeseen joutuneelle .Itse ratkaisin tilanteeni muuttamalla Jyväskylään, missä vuokra-asuntojen hinnat ovat kohdallaan, eikä mennyt aikaakaan kun pääsin ensin täällä työllistämistuella töihin, sitten oppisopimusopiskeluun ja uuden elämän alkuun. Täällä on vielä julkiset palvelut aika hyvällä tolalla, vaikka kaupungin talous on kuralla. Vähän iäkkäämmälle, mutta vielä työikäiselle on esimerkiksi hienoa, että meillä täällä on vieläkin pystytty pitämään yllä kunnallinen omalääkärijärjestelmä. Espoossa vanha äitini joutuu tekemään pitkiä matkoja saadakseen hoitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959