Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

En osaakkaan laulaa :D

juyhrtg

Ajattelin vaan avautua.

Oon aina kuvitellut, että osaan vähän laulaa. Ostin karaokesoittimen ja kytkin sen telkkariin. Lauloin. Nauhoitin. Tjooh... tiedättekö sen tunteen kun huomaa olleensa ihan väärässä? Minä tiedän nyt. Se kuulosti kamalalta. Tiesin toki, että en mitään tähtiainesta oo, mutta luulin olevani ok peruslaulaja. No en ollu.

Nyt tekis mieli vetää ranteet auki.

27

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja höpö höpö

      Mikä itseisarvo se on, että pitäisi automaattisesti olla hyvä laulaja?
      Nythän sinulla varsin hyvä tilanne on, kun olet saanut lauluasi nauhalle, ja jos vielä tiedostat, missä menee pieleen.
      Ei muuta kuin harjoittelemaan ja korjaamaan virheitä. Etkä vertaile, että joku muu laulaa paljon paremmin. Kukin laulaa äänellään ja taidoillaan, laulua se on silti.
      Anna palaa vaan, ja eläydy lauluusi. Monella liika arkuus latistaa laulusuorituksen.

    • Ooo soole miio...

      "Oon aina kuvitellut, että osaan vähän laulaa."

      Kyllä sinä varmasti vähän laulaa osaatkin. Voi olla, että osaat niin vähän, ettei laulusi kiinnosta kuulijoita — ainakaan musikaalisia. Ei haittaa! Käyn noin kerran kuussa paikallisessa karaokebaarissa, ja siellä on paljon laulajia, jotka puheistaan ja käytöksestään päätellen pitävät itseään hyvinä laulajina, vaikka kaikki laulavat enemmän tai vähemmän nuotin vierestä.

      Heidän autuutensa on, että heidän musikaalisuutensa ei riitä havaitsemaan laulun epävireisyyttä. Sinä taidat olla lahjakkaampi tässä suhteessa, koska itse huomaat laulusi menevän pieleen. Ole siis iloinen asian vuoksi, äläkä murjota!

      • ap_01

        Joo hyvä sävelkorva mulla kyllä on, siitä ei oo kyse :D Esim pianolla osaan korvakuulosta soittaa kuulemani laulun -oikein.

        Tuo karaoke..no mulle oli yllätys kuinka se kuulosti niin erilaiselta kuulla ulkopuolelta. Välillä meni vähän epävireessäkin vaikka omassa päässä kuulin laulaneeni oikein, mutta pääasissa meni siis kuitenkin oikein. Suurin ongelma taitaa olla se, että ääniala on tosi kapea.. jotkut laulut on helppo laulaa kun ne menee sen oman äänialan puitteissa mutta vähänkin korkeammat äänet-se vaan kuulostaa kamalaltu kun ei yllä sinne :P Niin ja sitten se, että mun ääni ei oo oikein soinnukas, kuulostaa jotenki väkinäiseltä se laulaminen. Ja sitte tekstiä on vaikea laulaa, päälle on helpompaa.. karaokessa oma ääni pikkusen laahaa perässä.

        Jeps, elämä on :D


      • Ooo soole miio...
        ap_01 kirjoitti:

        Joo hyvä sävelkorva mulla kyllä on, siitä ei oo kyse :D Esim pianolla osaan korvakuulosta soittaa kuulemani laulun -oikein.

        Tuo karaoke..no mulle oli yllätys kuinka se kuulosti niin erilaiselta kuulla ulkopuolelta. Välillä meni vähän epävireessäkin vaikka omassa päässä kuulin laulaneeni oikein, mutta pääasissa meni siis kuitenkin oikein. Suurin ongelma taitaa olla se, että ääniala on tosi kapea.. jotkut laulut on helppo laulaa kun ne menee sen oman äänialan puitteissa mutta vähänkin korkeammat äänet-se vaan kuulostaa kamalaltu kun ei yllä sinne :P Niin ja sitten se, että mun ääni ei oo oikein soinnukas, kuulostaa jotenki väkinäiseltä se laulaminen. Ja sitte tekstiä on vaikea laulaa, päälle on helpompaa.. karaokessa oma ääni pikkusen laahaa perässä.

        Jeps, elämä on :D

        "Esim pianolla osaan korvakuulosta soittaa kuulemani laulun -oikein."

        Hyvä hyvä! Tämä ei kuitenkaan takaa, että laulat puhtaasti. Jos sävelen pitäisi värähdellä esimerkiksi 430 herzin taajuudella eli 430 värähdystä sekunnissa, hyvin monet ovat aivan tyytyväisiä laulajaan, jonka laulaessa värähdyksiä on vain 428. Ja niin ovat tietysti monet laulajatkin. Kuitenkin laulu on epäpuhdasta ja rasittaa tarkkakorvaista kuulijaa.

        Tämä vain esimerkkinä. En todellakaan voi TIETÄÄ mitään laulustasi, koska en ole sitä koskaan kuullut. Kirjoittelenpahan vain niitä näitä... :o)


    • Turum Poi

      Nuo "kotikaraokelevyt" on lähinnä vitsejä.... joissain biiseissä ei edes huomaa taustamusasta mikä biisi se on (esim. Suomipop karaoken kappale "Mun koti ei oo täällä") joten tommosta ei laula oikein KUKAAN

      Eli ei muutakuin paikkaan missä on ammattilaislaitteet... MelPlayer3 on aika hyvä laite, mutta siinäkin jotkut biisit melko "omitusia"

      Parhaiten pystyy siis laulamaan paikoissa joissa on MoodMedian karaokelaite... tosin tuo noin 20.000€ hankihinta rajoittaa näitä paikkojen määriä melkolailla...

      Itse en tiedä kuin kaksi paikkaa missä on tuo 20 tonnin MoodMedia, ja yhden missä se halvempi laite

      • Ihan samanlaisia

        vitsejä löytyy noista ammattilevyistäkin! Taustat niin persellään kuin vain olla voi.
        Aika monella kotilevyllä on aivan samat taustat kuin ammattilevyilläkin.


      • Aikamoinen pösilö

        olet sinäkin, jos laitteiden hinnan perusteella määrittelet paikan laulupaikan hyvyyden.
        Mutta toisaalta milläs sitä muuta voi, jos ei laulamisesta mitään ymmärrä.


      • re ter t
        Aikamoinen pösilö kirjoitti:

        olet sinäkin, jos laitteiden hinnan perusteella määrittelet paikan laulupaikan hyvyyden.
        Mutta toisaalta milläs sitä muuta voi, jos ei laulamisesta mitään ymmärrä.

        Kyllä, koska tuo 20.000€ laite sisältää lähes kaikki kappaleet joista on tehty karaokeversio... taitaa puuttua ainoastaan Reijon Taipaleen - Ihan kuin nuo toiset ja Jesse Kaikurannan - Vie mut kotiin... nuo toki löytyy esim. MelPlayn laitteista...

        Ja lisäksi MoodMedian laitteessa on monesta eri kappaleesta eri versiot... esim. tuosta kappaleesta "Mun koti ei oo täällä" löytyy myös sama "pilavesio" mikä on siinä kotikaraokessakin, ja neljä muuta versiota


      • Ja edelleen
        re ter t kirjoitti:

        Kyllä, koska tuo 20.000€ laite sisältää lähes kaikki kappaleet joista on tehty karaokeversio... taitaa puuttua ainoastaan Reijon Taipaleen - Ihan kuin nuo toiset ja Jesse Kaikurannan - Vie mut kotiin... nuo toki löytyy esim. MelPlayn laitteista...

        Ja lisäksi MoodMedian laitteessa on monesta eri kappaleesta eri versiot... esim. tuosta kappaleesta "Mun koti ei oo täällä" löytyy myös sama "pilavesio" mikä on siinä kotikaraokessakin, ja neljä muuta versiota

        Silläkö se karaoke hyväksi saadaan, että löytyy kaikki kappaleet mitä karaokeen on tehty?
        Onpa helppoa!


      • few r
        Ja edelleen kirjoitti:

        Silläkö se karaoke hyväksi saadaan, että löytyy kaikki kappaleet mitä karaokeen on tehty?
        Onpa helppoa!

        Kyllä, se on kauheen vaikeeta laulaa jotain kappaletta jos sitä ei koneesta löydy


      • yhtä ainoaako
        few r kirjoitti:

        Kyllä, se on kauheen vaikeeta laulaa jotain kappaletta jos sitä ei koneesta löydy

        biisiä sinä aina jollotat?


      • fr refrefrfrre
        yhtä ainoaako kirjoitti:

        biisiä sinä aina jollotat?

        dwertyhjgfds


      • trgrt rt gtr gtr gtr
        yhtä ainoaako kirjoitti:

        biisiä sinä aina jollotat?

        Ei, mutta kaksi-kolme biiseistäni on sellaisia joita ei löydy läheskään jokaisesta koneesta.... oikeastaan vain yhdestä koneest


      • Ja sinun
        trgrt rt gtr gtr gtr kirjoitti:

        Ei, mutta kaksi-kolme biiseistäni on sellaisia joita ei löydy läheskään jokaisesta koneesta.... oikeastaan vain yhdestä koneest

        kolmen biisin takiasi pitäisi kaikkien ostaa 20.000 euron vehkeet? Ihan siltä varalta, jos sinä satut vierailemaan?
        Muulla ei ole sinulle väliä, kunhan vaan juuri sinun haluamasi biisit löytyvät, sillä saadaan hyvä karaoke aikaiseksi?
        Opettele sinä vaan muutama biisi lisää, niin ei käy niin pitkäveteiseksi.


      • erwr rew rwe
        Ja sinun kirjoitti:

        kolmen biisin takiasi pitäisi kaikkien ostaa 20.000 euron vehkeet? Ihan siltä varalta, jos sinä satut vierailemaan?
        Muulla ei ole sinulle väliä, kunhan vaan juuri sinun haluamasi biisit löytyvät, sillä saadaan hyvä karaoke aikaiseksi?
        Opettele sinä vaan muutama biisi lisää, niin ei käy niin pitkäveteiseksi.

        Siis itse olen löytänyt ainakin kolme biisiä jotka puuttuu noista "halppiksista" niitä on esim:

        Frontside Ollie
        Pieni Hiace
        Ihanaa leijona ihanaa
        Kaikki peliin
        Puuttuva palanen
        Tunteisiin
        Juha Wainion Sanna
        Pensselisedän Niilin hanhet
        Jos sun lysti on
        Lasten liikennelaulu


        Että olihan noita mun tietämiä biisejä vähän yli 3 :)

        Eikös se MelPlayn laitekaan mikään ilmainen ole, siihen verrattuna siis tuo 20.000€ hintalappu ei tunnu yhtään kovalta...

        Jännää muuten miten MelPlaysta löytyy kuitenkin kolme kappaletta mitä ei ole tuossa MoodMedian "all in one" laitteessa... eli ei se mood mediakaan ihan kaikkia sisällä :)


      • Utelias.
        erwr rew rwe kirjoitti:

        Siis itse olen löytänyt ainakin kolme biisiä jotka puuttuu noista "halppiksista" niitä on esim:

        Frontside Ollie
        Pieni Hiace
        Ihanaa leijona ihanaa
        Kaikki peliin
        Puuttuva palanen
        Tunteisiin
        Juha Wainion Sanna
        Pensselisedän Niilin hanhet
        Jos sun lysti on
        Lasten liikennelaulu


        Että olihan noita mun tietämiä biisejä vähän yli 3 :)

        Eikös se MelPlayn laitekaan mikään ilmainen ole, siihen verrattuna siis tuo 20.000€ hintalappu ei tunnu yhtään kovalta...

        Jännää muuten miten MelPlaysta löytyy kuitenkin kolme kappaletta mitä ei ole tuossa MoodMedian "all in one" laitteessa... eli ei se mood mediakaan ihan kaikkia sisällä :)

        Voisitko mainita mitkä ne kolme kappaletta on mistä on tehty karaokeversi, mutta mitä ei löydy MoodMedia All in one laitteesta?


      • 3 efew
        Utelias. kirjoitti:

        Voisitko mainita mitkä ne kolme kappaletta on mistä on tehty karaokeversi, mutta mitä ei löydy MoodMedia All in one laitteesta?

        Vaikea kysymys...

        Mieleen tulee ainakin:

        Jesse Kaikuranta, vie mut kotiin (löytyy toki jostain listoilta, mutta ei silti ole koneessa)

        Reijo Taipale, ihan kuin nuo toiset

        Äideistä parhain, jari huhtasalo (löytyy toki erillisiltä "lastenleyltä" mood mediaankin)

        Sitten on tietenkin myös Pär Saukon kappale "tulin minä kaapista ulos" sitä ei löydy MelPlaysta eikä myöskään MoodMediasta... mutta jossain karaokelistalla olen senkin nähnyt

        Mutta MoodMedia on paras, koska todella laaja kappalevalikoima, sekä lähes joka biisistä löytyy monen eri valmistajan versioita... esim kappaleesta "mun koti ei oo täällä" löytyy ihan ammattilaisversio, missä on nuotit kohdallaan, taustalaulut yms. sekä "pilaversio" missä ei tausta sovi yhtään kappaleeseen...

        Tosin tuo 20 tonnin hinta saattaa hieman rajoittaa...


      • Kiitosta vaan
        erwr rew rwe kirjoitti:

        Siis itse olen löytänyt ainakin kolme biisiä jotka puuttuu noista "halppiksista" niitä on esim:

        Frontside Ollie
        Pieni Hiace
        Ihanaa leijona ihanaa
        Kaikki peliin
        Puuttuva palanen
        Tunteisiin
        Juha Wainion Sanna
        Pensselisedän Niilin hanhet
        Jos sun lysti on
        Lasten liikennelaulu


        Että olihan noita mun tietämiä biisejä vähän yli 3 :)

        Eikös se MelPlayn laitekaan mikään ilmainen ole, siihen verrattuna siis tuo 20.000€ hintalappu ei tunnu yhtään kovalta...

        Jännää muuten miten MelPlaysta löytyy kuitenkin kolme kappaletta mitä ei ole tuossa MoodMedian "all in one" laitteessa... eli ei se mood mediakaan ihan kaikkia sisällä :)

        Eipä tarvii enempää ihmetellä, miksi kirjoittelet noin urpoja, jos nuo on suosikkibiisejäsi.


      • wfwef f we
        Kiitosta vaan kirjoitti:

        Eipä tarvii enempää ihmetellä, miksi kirjoittelet noin urpoja, jos nuo on suosikkibiisejäsi.

        Ei eii ei, nuo ei ole suosikkejani... silti tykkään välilä laulaa noita... tulee edes VÄHÄN erilaisuutta niihin perinteisiin... edes vähän...

        Tottakai myös klassikot minulta luonnistuu saarenmaan valssiin asti, sekä yksi englannin ja yksin ruotsinkielinen kappale


      • Helppo tapa
        wfwef f we kirjoitti:

        Ei eii ei, nuo ei ole suosikkejani... silti tykkään välilä laulaa noita... tulee edes VÄHÄN erilaisuutta niihin perinteisiin... edes vähän...

        Tottakai myös klassikot minulta luonnistuu saarenmaan valssiin asti, sekä yksi englannin ja yksin ruotsinkielinen kappale

        nostaa karaoken tasoa:
        Pysy sinä poissa sieltä!


    • hihhei

      Jos mää kuulen karaokebaarissa jonkun laulavan Lasten liikennelaulua, niin taidan samantein poistua nopeinta tietä.....Kaikella ystävyydellä yksi karaokelaulaja

      • Aloittaja06

        Voi mitä keskustelua mun aloituksessa käydään :D :D

        Pidin tuossa taukoa lauleskelusta ja nyt olen taas laulellut. Menee huomattavasti paremmin kuin aikaisemmin..ääneen on tullu syvyyttä ja oon oppinut hienosti löytämään omasta äänestä erilaisia vivahteita ja nätin pienen vibrankin! Kun laulan oikein reilusti ja tunteella, mulla on aika vahva ääni. Matala kyllä, mutta nykyään menee jo korkeammatkin äänet vähän paremmin.

        Mietin, että lauloin varmaan aluksi jotenki liian hiljaa ja omaa ääntä oli vaikea "kuulla". Varmaan harjoituskin on tehnyt tehtävänsä. Mutta siis tyytyväinen oon, jatkan harjoittelua :)


    • amatööriskä

      Kun meen laulamaan karaokepaikkaan niin mulle on satakertaa tärkeämpää se että tekniikka toimii kuin se että onko levyvalikoimissa 500 vai 3000 biisiä. Kun kuulee äänensä hyvin laulaessa, kaikua sopivasti, yleisö kuulee, kuulen biisin taustamusiikin ja että levy ei töki eikä pysähdy. Valitettavasti näin ei ole monessakaan paikassa että nämäkään toimisivat.

    • DjAnkeeMankee

      No itellä on melplayn kaikki ammattikäyttöön olevat levyt ja laulavia koiria nippu ja muutamat muut, sitten on noita kotikaraoke levyjä,niin täytyy sanoa, että kyllä se taustamusiikki ja laitteet merkitsee paljon mikä on lopputulos.Mulla kotona madboyn soitin ja mikseri mix 1622fx ja sitten pari 300w aktiivi kajaria, säädöt kohdalleen niin ääni kyllä on ihan jees.Ei tarvi välttämättä osata edes laulaa niin hyvin, jotta voi kuulostaa hyvälle.Mutta ne kotikäyttöön olevat levyt ja biisit on yksinkertaisesti vaan niin paskoja taustoiltaan, niin ei niitä edes voi laulaa sellanen joka osaa:)
      Kiva se on joskus aina kylmää huurteista maistella ja räjäyttää himassa karaokeiltaa:)
      Suosittelen siis hankkimaan sellaset vehkeet, jotka toimii,laulaminenkin on mukavempaa, sanotaan että kun sijoittaa mikseriin,mikkeihin,kajareihin ja soittimeen sellaset 900-1200e, niin saa jo ihan helkutin hyvät himaan.Levyt onkin sitten toinen juttu, 200-300e kappale..mutta saahan niitä 10 euronkin levyjä...

      • Muuten hyvä

        mutta kun aika monet kotilevyt on just ihan samat taustoiltaan kuin ammattilevytkin.
        Taas oikeen varsinainen asiantuntija äänessä.
        Osta sinä vaan reppana ammattilevyjä ja kuvittele, että kun ne maksaa enemmän, niiden täytyy olla jotenkin parempia.


      • DjAnkeeMankee
        Muuten hyvä kirjoitti:

        mutta kun aika monet kotilevyt on just ihan samat taustoiltaan kuin ammattilevytkin.
        Taas oikeen varsinainen asiantuntija äänessä.
        Osta sinä vaan reppana ammattilevyjä ja kuvittele, että kun ne maksaa enemmän, niiden täytyy olla jotenkin parempia.

        Osassa onkin oikeat taustat, mutta enemmän on niitä levyjä missä taustat on mitä sattuu.Ja kun itse lauleskelen, niin ei todellakaan ole ihan sama mikä tausta on, koska biisi muuttuu olennaisesti kun tausta on paska.Ja sattumoisin en ole maksanut itseäni kipeeksi levyistäni, kun sattuu oleen vaan hyvät suhteet eri paikkoihin, niin asiat ja hommat toimii.Muuten varmaan joutuisinkin lauleskelemaan kotikaraoke levyillä, mutta kun on mahdollisuus laatuun, niin miksi en käyttäisi niitä?Samoin varmaan tekisit sinäkin?Sulle varmaan kelpaa ihan vain normaali dvd soitin soittimeksikin, soittaahan se tietty, mutta joku olennainen siitä kuiteskin puuttuu:)
        Eli on myös hyviä kotikaraoke levyjä, mutta oikeasti on niitä aivan susia, ammattikäyttöön tarkoitetut levyt on vain laadultaan tasalaatua,elämä on:)


      • Paskanpuhetta
        DjAnkeeMankee kirjoitti:

        Osassa onkin oikeat taustat, mutta enemmän on niitä levyjä missä taustat on mitä sattuu.Ja kun itse lauleskelen, niin ei todellakaan ole ihan sama mikä tausta on, koska biisi muuttuu olennaisesti kun tausta on paska.Ja sattumoisin en ole maksanut itseäni kipeeksi levyistäni, kun sattuu oleen vaan hyvät suhteet eri paikkoihin, niin asiat ja hommat toimii.Muuten varmaan joutuisinkin lauleskelemaan kotikaraoke levyillä, mutta kun on mahdollisuus laatuun, niin miksi en käyttäisi niitä?Samoin varmaan tekisit sinäkin?Sulle varmaan kelpaa ihan vain normaali dvd soitin soittimeksikin, soittaahan se tietty, mutta joku olennainen siitä kuiteskin puuttuu:)
        Eli on myös hyviä kotikaraoke levyjä, mutta oikeasti on niitä aivan susia, ammattikäyttöön tarkoitetut levyt on vain laadultaan tasalaatua,elämä on:)

        ja panettelua.
        Kyllä siellä on ihan samanlaisia paskoja niissä ammattilevyissäkin, ne mitään tasalaatua ole nähneetkään.
        Periaatteessa mulle kelpais soittimeksi ihan tavallinen DVD soitinkin, mutta on vaan niin paljon helpompaa soittaa läppäriltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe