Hellariopettajan taikauskosta ongelmia Viitasaarella

Viitasaarella helluntailainen bilsanmaikka katsoi oikeudekseen valita itse mitä opettaa ja sivuutti taikauskoisen vakaumuksensa perusteella evoluutio-opetuksen lukion 1. luokan pakollisella biologian kurssilla.

Tuollainen opetussuunnitelmista piittamattomuus on törkeää oppilaiden oikeusturvan kannalta. Opettajan vakaumuksella ei ole tässä paskankaan merkitystä: tuollainen opettaja on erotettava, jos tämä ei ymmärrä itse lähteä.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194836327202/artikkeli/ksml opettaja sivuutti evoluution oppitunneilla.html

30

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..,.,.,
    • kur.

      Outoa, eikös, miten yliopistossa eivät onnistuneet aivopesemään tätä uskomaan evoluutioon. Heh, heh....

      • Opettaja on voinut sairastua helluntailaisuuteen vasta opiskelujensa jälkeen, tai sitten helluntailaisuus on estänyt opetetun ymmärtämisen. Mitään hyväksyttävää tekosyytä opettajalla ei ole poiketa opetussuunnitelmasta.


      • jyr
        illuminatus kirjoitti:

        Opettaja on voinut sairastua helluntailaisuuteen vasta opiskelujensa jälkeen, tai sitten helluntailaisuus on estänyt opetetun ymmärtämisen. Mitään hyväksyttävää tekosyytä opettajalla ei ole poiketa opetussuunnitelmasta.

        Ei opella ollut mitään tekosyytä kieltäytyä opettamasta evoluutiota vaan ihan pätevä syy. Eihän humpuugia saisi lapsille opettaa..


        Vaikka kyllä minä opettaisin lasille sen että kuinka tavattoman epätieteellistä on evoluutioteroria koska sitä ei ole millään tasolla kyetty todentamaan tieteen keinoin.

        Näin saisimme tuotettua järkevään ja arvostelukykyiseen ajatteluun kykenevän uuden sukupolven joka voisi kääntää Suomen uuteen nousuun tästä surkeasta moraalisesta alennustilasta johon nykyevokit ovat kansamme ajaneet.

        Ja siitä olen iloinen että tällä palstalla eivät evokit valheineen ja uskomuksineen pääse juhlimaan vaikka kuinka poistattelevat itselleen kiusallisiksi kääntyneitä ketjuja ja näin todellisuudessa tunnustavat tappionsa, ja toisaalta aivopesuhalukkuutensa haluamalla ajatella toisten puolesta.

        Minulle ei tulisi mieleenikään poistattaa ainoatakaan minua kritisoivaa kommenttia. Olkoot olemassa katseliojoiden itsensä arvioitavina. En halua aliarvioida ketään rajoittamalla sananvapautta millään muotoa. En kirjoittajan enkä lukijan.
        Minulla on näet moraali kohdallaan.


      • jyr kirjoitti:

        Ei opella ollut mitään tekosyytä kieltäytyä opettamasta evoluutiota vaan ihan pätevä syy. Eihän humpuugia saisi lapsille opettaa..


        Vaikka kyllä minä opettaisin lasille sen että kuinka tavattoman epätieteellistä on evoluutioteroria koska sitä ei ole millään tasolla kyetty todentamaan tieteen keinoin.

        Näin saisimme tuotettua järkevään ja arvostelukykyiseen ajatteluun kykenevän uuden sukupolven joka voisi kääntää Suomen uuteen nousuun tästä surkeasta moraalisesta alennustilasta johon nykyevokit ovat kansamme ajaneet.

        Ja siitä olen iloinen että tällä palstalla eivät evokit valheineen ja uskomuksineen pääse juhlimaan vaikka kuinka poistattelevat itselleen kiusallisiksi kääntyneitä ketjuja ja näin todellisuudessa tunnustavat tappionsa, ja toisaalta aivopesuhalukkuutensa haluamalla ajatella toisten puolesta.

        Minulle ei tulisi mieleenikään poistattaa ainoatakaan minua kritisoivaa kommenttia. Olkoot olemassa katseliojoiden itsensä arvioitavina. En halua aliarvioida ketään rajoittamalla sananvapautta millään muotoa. En kirjoittajan enkä lukijan.
        Minulla on näet moraali kohdallaan.

        >Vaikka kyllä minä opettaisin lasille sen että kuinka tavattoman epätieteellistä on evoluutioteroria koska sitä ei ole millään tasolla kyetty todentamaan tieteen keinoin.

        Sinun opillisella sivistykselläsi lasin opettaminen olisi varmaan juuri soveltuvaa puuhaa. Kaksi yhtä fiksua siinä ottaisi mittaa toisistaan.


      • jyr kirjoitti:

        Ei opella ollut mitään tekosyytä kieltäytyä opettamasta evoluutiota vaan ihan pätevä syy. Eihän humpuugia saisi lapsille opettaa..


        Vaikka kyllä minä opettaisin lasille sen että kuinka tavattoman epätieteellistä on evoluutioteroria koska sitä ei ole millään tasolla kyetty todentamaan tieteen keinoin.

        Näin saisimme tuotettua järkevään ja arvostelukykyiseen ajatteluun kykenevän uuden sukupolven joka voisi kääntää Suomen uuteen nousuun tästä surkeasta moraalisesta alennustilasta johon nykyevokit ovat kansamme ajaneet.

        Ja siitä olen iloinen että tällä palstalla eivät evokit valheineen ja uskomuksineen pääse juhlimaan vaikka kuinka poistattelevat itselleen kiusallisiksi kääntyneitä ketjuja ja näin todellisuudessa tunnustavat tappionsa, ja toisaalta aivopesuhalukkuutensa haluamalla ajatella toisten puolesta.

        Minulle ei tulisi mieleenikään poistattaa ainoatakaan minua kritisoivaa kommenttia. Olkoot olemassa katseliojoiden itsensä arvioitavina. En halua aliarvioida ketään rajoittamalla sananvapautta millään muotoa. En kirjoittajan enkä lukijan.
        Minulla on näet moraali kohdallaan.

        Lässytä noita typeryyksiäsi muille, minua ei sinun hevonpaskasi kiinnosta eikä hetkauta. Opettajalle kuuluu kalossinkuva persiille, armotta.

        Voit valittaa myös poistetuista kommentteistasi muille, minä en niitä ole edes lukenut.


      • Äläpäs hihhuli projisoi. Yliopistoissa ei harrasteta aivopesua.


      • jyr kirjoitti:

        Ei opella ollut mitään tekosyytä kieltäytyä opettamasta evoluutiota vaan ihan pätevä syy. Eihän humpuugia saisi lapsille opettaa..


        Vaikka kyllä minä opettaisin lasille sen että kuinka tavattoman epätieteellistä on evoluutioteroria koska sitä ei ole millään tasolla kyetty todentamaan tieteen keinoin.

        Näin saisimme tuotettua järkevään ja arvostelukykyiseen ajatteluun kykenevän uuden sukupolven joka voisi kääntää Suomen uuteen nousuun tästä surkeasta moraalisesta alennustilasta johon nykyevokit ovat kansamme ajaneet.

        Ja siitä olen iloinen että tällä palstalla eivät evokit valheineen ja uskomuksineen pääse juhlimaan vaikka kuinka poistattelevat itselleen kiusallisiksi kääntyneitä ketjuja ja näin todellisuudessa tunnustavat tappionsa, ja toisaalta aivopesuhalukkuutensa haluamalla ajatella toisten puolesta.

        Minulle ei tulisi mieleenikään poistattaa ainoatakaan minua kritisoivaa kommenttia. Olkoot olemassa katseliojoiden itsensä arvioitavina. En halua aliarvioida ketään rajoittamalla sananvapautta millään muotoa. En kirjoittajan enkä lukijan.
        Minulla on näet moraali kohdallaan.

        >>Minulla on näet moraali kohdallaan.


      • juu, evo on vale

        Evoluutikkoja ottaa päähän että kaikkia ei saada heidän vastenmieliseen ja totuudenvastaiseen lahkoonsa uskoviksi.


      • Apo-Calypso
        juu, evo on vale kirjoitti:

        Evoluutikkoja ottaa päähän että kaikkia ei saada heidän vastenmieliseen ja totuudenvastaiseen lahkoonsa uskoviksi.

        No ei. Edustamaasi äriuskonnollista roskaväkeä ei kukaan kaipaa seuraansa.


    • Opettaja toimi aivan oikein. Koulun tehtävänä on opettaa totuutta, eikä taikauskoon perustuvaa evoluutiota.

      Evoluution opettaminen on vastuuntunnotonta ihmisten harhauttamista ja eksyttämistä. Pahimmillaan se johdattaa oppilaat iankaikkiseen kadotukseen eli helvettiin, mikä on pahinta, mitä kenellekään ihmiselle voi tapahtua.

      • Opettaja ei päätä mitä opetetaan.


      • Koulun tehtävä ei ole opettaa uskonnollisia houreitasi vaan yliopistoissa hyväksyttyyn tieteeseen pohjautuvaa tietoa.


      • kretarded

        >>Opettaja toimi aivan oikein.


      • jyr
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Koulun tehtävä ei ole opettaa uskonnollisia houreitasi vaan yliopistoissa hyväksyttyyn tieteeseen pohjautuvaa tietoa.

        Miksiköhä yliopistoissa sitten opetetaan teologiaa? Heh.

        Onko teologian tohtori ihan huru-ukko?



        Ai niin, sumalainen teologianopetushan on tosiaankin luopunut Raamatusta jo kauan sitten ja on siirtynyt vastapuolen leiriin opettamaan kaikkea minkä Raamattu kieltää.

        ---Siis jopa moniavioisuutta. Jokunen aika sitten ev.lut kirkon lehti kertoi että sen lähetystyökentillä Afrikassa kastettiin ev.lut kirkkoon mies ja hänen 12 vaimoaan samalla kertaa. Heh heh.


      • jyr kirjoitti:

        Miksiköhä yliopistoissa sitten opetetaan teologiaa? Heh.

        Onko teologian tohtori ihan huru-ukko?



        Ai niin, sumalainen teologianopetushan on tosiaankin luopunut Raamatusta jo kauan sitten ja on siirtynyt vastapuolen leiriin opettamaan kaikkea minkä Raamattu kieltää.

        ---Siis jopa moniavioisuutta. Jokunen aika sitten ev.lut kirkon lehti kertoi että sen lähetystyökentillä Afrikassa kastettiin ev.lut kirkkoon mies ja hänen 12 vaimoaan samalla kertaa. Heh heh.

        >Onko teologian tohtori ihan huru-ukko?

        Esimerkiksi omaan ystäväpiiriini kuuluva teologian tohtori on erittäin älykäs ja Suomen parhaita raamatuntutkijoita. Entinen fundiskreationisti muuten nuoruutensa hurahduksen tuloksena, kunnes vuosien perusteellinen tieteellinen raamatuntutkimustyö – tasolla ja järjellä jollaisista sinä veliseni voit vain unissasi haaveilla – otti luulot pois.


      • jyr kirjoitti:

        Miksiköhä yliopistoissa sitten opetetaan teologiaa? Heh.

        Onko teologian tohtori ihan huru-ukko?



        Ai niin, sumalainen teologianopetushan on tosiaankin luopunut Raamatusta jo kauan sitten ja on siirtynyt vastapuolen leiriin opettamaan kaikkea minkä Raamattu kieltää.

        ---Siis jopa moniavioisuutta. Jokunen aika sitten ev.lut kirkon lehti kertoi että sen lähetystyökentillä Afrikassa kastettiin ev.lut kirkkoon mies ja hänen 12 vaimoaan samalla kertaa. Heh heh.

        Teologia onkin muinaisjäänne, jonka paikka ei kaikin osin ole yliopistossa. Teologisen tdk:n terveet osat voidaan pilkkoa osaksi muita tiedekuntia ja pappiskoulutus poistaa kokonaan.


      • illuminatus kirjoitti:

        Teologia onkin muinaisjäänne, jonka paikka ei kaikin osin ole yliopistossa. Teologisen tdk:n terveet osat voidaan pilkkoa osaksi muita tiedekuntia ja pappiskoulutus poistaa kokonaan.

        Ehdotan, että teologinen tiedekunta myydään Microsoftille 5,4 eurosta.


      • jyr kirjoitti:

        Miksiköhä yliopistoissa sitten opetetaan teologiaa? Heh.

        Onko teologian tohtori ihan huru-ukko?



        Ai niin, sumalainen teologianopetushan on tosiaankin luopunut Raamatusta jo kauan sitten ja on siirtynyt vastapuolen leiriin opettamaan kaikkea minkä Raamattu kieltää.

        ---Siis jopa moniavioisuutta. Jokunen aika sitten ev.lut kirkon lehti kertoi että sen lähetystyökentillä Afrikassa kastettiin ev.lut kirkkoon mies ja hänen 12 vaimoaan samalla kertaa. Heh heh.

        Raamattu ei kiellä moniavioisuutta.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Raamattu ei kiellä moniavioisuutta.

        Raamattu vaatii moniavioisuutta.


      • tosi on, evo on vale
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Koulun tehtävä ei ole opettaa uskonnollisia houreitasi vaan yliopistoissa hyväksyttyyn tieteeseen pohjautuvaa tietoa.

        Ei ole uskonnollinen houre, toisinkuin esittämäsi levittämäsi naturalistinen filosofia, joka ei täytä muunkuin uskontunnustuksen kriteerejä.


      • The_Rat kirjoitti:

        Raamattu vaatii moniavioisuutta.

        Raamattu on moniavioisuutta.


      • tosi on, evo on vale kirjoitti:

        Ei ole uskonnollinen houre, toisinkuin esittämäsi levittämäsi naturalistinen filosofia, joka ei täytä muunkuin uskontunnustuksen kriteerejä.

        Well, maailman parhaat tutkijat ovat aivan toista mieltä kuin sinä tyttörassu, joka, tästä olen melko varma, et ole yliopistossa edes vessassa käynyt.

        Suon suurin mielihyvin jokaiselle palstan lukijalle oikeuden päättää ja arvioida itse, kuka ja ketkä ovat lähempänä ns. totuutta.:)


    • Eikös tuo aiempi ketju samasta aiheesta olisi riittänyt.

      • Olisi - kun olisin huomannut


    • akdjgnkgja

      Hmm, eihän evoluutio-oppi ole täysin ristiriidassa luomisopin kanssa. Miksei siitä olisi voinut opettaa jotakin.

      • tieteenharrastaja

        "Kun halu on mennyt, ei rupla auta." (venäläinen sananlasku)


    • jooseppi_herrasi

      http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/12362-biologian-opettaja-selvittaeae-otsikoihin-noussutta-evoluutio-opetustaan

      Väyrynen ei kuulu enää Viitasaaren helluntaiseurakuntaan. Hän määrittelee itsensä uudestisyntyneeksi kristityksi. Hän uskoo, että Raamatun vanha käännös on kirjaimellisesti Jumalan sanaa.

      Tuula Väyryselle minulle on muutama katkelma raamatusta, tästä sairaasta, rasistisesta ja suorastaan naurettavasta satukirjasta:

      "Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä."

      "Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa."

      Joten voisitko Tuula elää samalla tavalla kuin saarnaat eli turpa kiinni ja takasin kotiin. Ei oikeassa elämässä tuollaisia "opettajia" tarvita, pehmustetut huoneet ovat tehty tälläisiä tapauksia varten.

      • Ei ollut muijasta marttyyriksi. Seliseliä vaan pukkaa. Tällaisia nämä tämän päivän hurskaat ovat: jumalaan ei luoteta edes sen vertaa, että seisottaisiin Sanan takana horjumattoman ryhdikkäästi loppuun asti.


    • Tuo opettajan toimintahan voidaan tulkita vaikkapa korpilakkoiluksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe