Olen yrittänyt löytää äidilleni edullista ja varmakäyttöistä automaattiautoa, mutta tuntuu että esim nettiautossa on tyrkyllä vain neoneita ja loput ovat laatikkovikaisia O.o
Osaisiko joku suositella 90-luvun automaatteja? Auton täytyy olla vanhempi, koska budjetti on max 1000€. Mahdoton tehtävä? :D
Varmakäyttöinen, vanhempi automaatti?
18
2029
Vastaukset
- onhan se 3 x hinta
Tuo budjetti on vähän alakanttiin ellei Chrysler kiinnosta. Tosin minkäs teet jos ei ole enempää rahaa käytettävissä. Sitten vaan pitää hakea kymmenien ilmoitusten joukosta joku joka ei ole romu, vaan ainoastaan halutaan myydä nopeasti edullisella hinnalla pois.
Tällaista voisin katsoa omalle äidilleni (2790 €). Siinä on ruostumisongelmat poissa ja turvallisuuskin jo nykyaikaa. Talvirenkaista ei ole kuvaa, uuteen sarjaan voi joutua panostamaan n. 400 euroa.
http://www.nettiauto.com/opel/astra/5874202- Onhan se
Eikä tämäkään Astra paljoa yli tonnin arvoinen kyllä ole mutta ainahan on tinkivara.
- Sellaisella pääsee.
Wanhoja W124 (valmistettu 1985-1995) korimallin Mersuja kyllä löytyy tonnin luokassa. Niissä pelaa yleensä laatikot hyvin ja varaosat ovat edullisia. Koneet ja laatikot pomminvarmoja, kunhan ovat huollettuja. Tai sitten W201 eli 190 mersu.
- Halpisautoilija
Omasta mielestä mersu ei tonnin hintaluokassa ole kannattava ostos. Mersuthan on lujia, mutta tonnilla saa enää sen ihan loppuunajetun lintan, jossa ei paljon mitään ehjää. Tämä hinnoittelu kertonee näiden mallien arvostuuksesta. Monissa muissa merkeissä loppuunajetun, mutta vielä leimassa olevan auton saa 400 €. Ja tonnilla jo hiukan ehjemmän...
- hvnuygvy
Komppaan häntä. Se, että W124 Mersuja saa tonnilla, ei tarkoita että ne tonnilla myytävät olisivat millään tapaa hyviä. Katsoin, mitä Nettiautossa alta tonnilla on. Kaikissa leima pitkänä tai sitten jotain muuta sanomista. Ja alkavat olla sen ikäisiä autoja, että yli puoli vuotta vanhalla leimalla ei ole mitään merkitystä jos autolla on posotettu vaikkapa kymppitonni lisää, joka vanhalle autolle on paljon.
- Pjeenis
Mulla oli tollanen G-Astra 1.8 automaatilla, mittarissa oli n. 390tkm kun möin pois, laatikko pelas vielä ihan mainiosti. Siitä löytyy myös Sport- ja Winter-asennot joista varmasti hyötyä
- autoliikkeellinenkin
On se melko mahdoton tehtävä, saada varmatoimista automaattivaihteista autoa tuhannella.
Kahdella ehkä jo löytyy?
Nimittäin pelkkä ehjä vaihdelaatikko maksaa sen tonnin, halpaankin autoon.
Olisiko mahdollista ostaa ehjä automaattivaihteinen auto autoliikkeestä rahoituksella? Vanhempaankin autoon autoliikkeellä virhevastuulain vastuut, joten olisi edes jonkinlainen turva ja osamaksaja autoliikkeestä jos laatikko hajoaakin.
1500-3000euron hintaluokasta saa jo valita muitakin kuin Neoneita ja jopa 2000-luvulta.
Huomioi myös mitä hintaan sisältyy; Onko kahdet ok-renkaat vai ajeletko suoraan ostopaikalta rengasliikkeeseen ostamaan 400euron kumit? Onko katsastettu vai menetkö viikon päästä katsastelemaan ja mahdollisesti pitkän ja kalliin vikalistan kanssa korjaamolle?
Tässä jo ehdotettu Opel on melko varmatoiminen automaatti, lisäksi 2-3-tuhannella saa vaikkapa Volvo S40/V40 automaattina, Audin 80/90 -sarjat ja ehkä jopa A4 Audit hinnat alkaen, VW Passat automaattina, Nissan Micra/Almera/Primera automaattina... muutamia melko hyväksi todettuja automaatteja lueteltuna. Mutta tonnilla ei näitäkään saa.
Ps. Autoliikkeistäkin halvat 1000-2500euron automaattivaihteiset pikkuautot lähtee yleensä muutamassa päivässä, joten ole päätöksissäsi nopea jos halpa löytyy.
(Yksityiseltä tai liikkeestä ehjä tonnin automaattiauto menee parissa päivässä.) - kuppapoika
Mulla on ollut tonnin automaatteja parikin, viimeksi en ehtinyt edes pestä ja nettiin laittaa kun meni kaupaksi. Jos on hyvä niin menee kyllä kaupaksi nopeasti.
Kun virhevastuusta puhutaan 1000-2000e automaateissa, lienee ne sen verta paljon ajettuja että moni liike ei korvaa mitään vaikka heti hajoaisi (ikää ja kilsoja sen verta paljon että menee normaalin kuluman piikkiin)
Suositus: testaa aski kunnolla, jos toimii, osta ja vaihda samantien askin öljyt.- autoliikkeellinenkin
Näinhän se on; halpa automaatti menee hetkessä kaupaksi.
"kuppapojan" kanssa olen joskus samoilla linjoilla, joskus en.
Olen nimittäin hieman erimieltä mm. virhevastuusta.
Ihan kokemuksesta (vaikka älyttömältä kuulostaakin) voin kertoa, että kyllä 300tkm ajetunkin auton vaihdelaatikkovikaan on liike virhevastuulakien mukaan velvollinen (ainakin kuluttajaneuvoja suosittaa) osaaottamaan.
Ei kokonaan (tietenkään, kun ei ole takuu), mutta 30-50% osuudella kuitenkin.
Laatikkovika harvoin menee kokonaan "normaalikulumisen" piikkiin (vaikka toki pitäisi mennä, senhän sanoo järkikin?).
Toki laatikon normaali kuluminen kuten pienet nykimiset ovat kulumaa, mutta jos hajoaa ajokunnottomaksi, kyllä liikkeen harteille vastuuta sysätään (joka tuntuu toki mielenvikaiselta vastuulta ikälopussa autossa).
Erimieltä ja jyrkästikin eri mieltä olen myös antamastasi "suosituksesta" vaihtaa heti öljyt laatikkoon.
Jos ja kun (vanha paljon ajettu) automaattilaatikko toimii moitteitta, niin älytöntä on mennä vaihtamaan öljyt ja näin pahimmassa tapauksessa rikkoa laatikko.
Uusi öljy imaisee vuosikymmenen pskat mukaansa laatikon sisuksista ja laatikko morjenstaa sadan kilsan ajon jälkeen... itse suosittelisin, ettei koske toimivaan laatikkoon lainkaan, ainoastaan öljyn tarkastus ja mahdollinen lisäys jos vajausta.
Miksi lähteä korjaamaan sellaista, joka toimii? - 9090
autoliikkeellinenkin kirjoitti:
Näinhän se on; halpa automaatti menee hetkessä kaupaksi.
"kuppapojan" kanssa olen joskus samoilla linjoilla, joskus en.
Olen nimittäin hieman erimieltä mm. virhevastuusta.
Ihan kokemuksesta (vaikka älyttömältä kuulostaakin) voin kertoa, että kyllä 300tkm ajetunkin auton vaihdelaatikkovikaan on liike virhevastuulakien mukaan velvollinen (ainakin kuluttajaneuvoja suosittaa) osaaottamaan.
Ei kokonaan (tietenkään, kun ei ole takuu), mutta 30-50% osuudella kuitenkin.
Laatikkovika harvoin menee kokonaan "normaalikulumisen" piikkiin (vaikka toki pitäisi mennä, senhän sanoo järkikin?).
Toki laatikon normaali kuluminen kuten pienet nykimiset ovat kulumaa, mutta jos hajoaa ajokunnottomaksi, kyllä liikkeen harteille vastuuta sysätään (joka tuntuu toki mielenvikaiselta vastuulta ikälopussa autossa).
Erimieltä ja jyrkästikin eri mieltä olen myös antamastasi "suosituksesta" vaihtaa heti öljyt laatikkoon.
Jos ja kun (vanha paljon ajettu) automaattilaatikko toimii moitteitta, niin älytöntä on mennä vaihtamaan öljyt ja näin pahimmassa tapauksessa rikkoa laatikko.
Uusi öljy imaisee vuosikymmenen pskat mukaansa laatikon sisuksista ja laatikko morjenstaa sadan kilsan ajon jälkeen... itse suosittelisin, ettei koske toimivaan laatikkoon lainkaan, ainoastaan öljyn tarkastus ja mahdollinen lisäys jos vajausta.
Miksi lähteä korjaamaan sellaista, joka toimii?"Miksi lähteä korjaamaan sellaista, joka toimii? "
Niinpä, kun sitä automaattia ei ole monessa autossa asianmukaisesti huollettu aikanaan (=öljyt ja filtterit kun niiden aika on), ollaan sitten lopulta tilanteessa missä ei enään uskalla sitä huoltamista tehdä ts juuri tuo kuvaamasi "älä häiritse nukkuvaa koiraa" -tilanteessa ja lisäillään öljyjä vanhan sekaan ja toivotaan parasta.. Heh.
Tuo on se seuraus kun aikanaan autoa ajettu myös periaatteella "miksi huoltaa sellaista; joka toimii". - ................
9090 kirjoitti:
"Miksi lähteä korjaamaan sellaista, joka toimii? "
Niinpä, kun sitä automaattia ei ole monessa autossa asianmukaisesti huollettu aikanaan (=öljyt ja filtterit kun niiden aika on), ollaan sitten lopulta tilanteessa missä ei enään uskalla sitä huoltamista tehdä ts juuri tuo kuvaamasi "älä häiritse nukkuvaa koiraa" -tilanteessa ja lisäillään öljyjä vanhan sekaan ja toivotaan parasta.. Heh.
Tuo on se seuraus kun aikanaan autoa ajettu myös periaatteella "miksi huoltaa sellaista; joka toimii".Jos suinkin on varaa, kannattaa tonnin automaattiauto ostaa sillä periaatteella, että laatikko kun porsii --> Paaliin. Laatikon huuhtelu on menetelmä jolla vaihdetaan öljyt automaattivaihteistoon, jossa ei ole juuri laatikkoöljyjä vaihdettu. Mutta se alkaa tonnin autoon siinä 100-300 euroa maksavana toimenpiteenä olla jo arvokasta.
- autoliikkeellinenkin
................ kirjoitti:
Jos suinkin on varaa, kannattaa tonnin automaattiauto ostaa sillä periaatteella, että laatikko kun porsii --> Paaliin. Laatikon huuhtelu on menetelmä jolla vaihdetaan öljyt automaattivaihteistoon, jossa ei ole juuri laatikkoöljyjä vaihdettu. Mutta se alkaa tonnin autoon siinä 100-300 euroa maksavana toimenpiteenä olla jo arvokasta.
Vastaukseni ja kommenttini perustuikin juuri tähän; jos laatikkoöljyt ikäloppuun tonnin autoon ja sinänsä kuitenkin toimivaan laatikkoon vaihtaa, pitää se tehdä ammattilaisen toimesta, huuhdellen ja asianmukaisesti pariin kertaan öljyt vaihtaen. Kustannus tuon 300euroa...
Itse tai nyrkkipajalla "vaihda vaan öljyt ja suti" -periaatteella vanhan, toimivankin laatikon saa kyllä porsimaan.
Eli edelleenkin; Jos se toimii, älä koske.
- bloodysabbath
Miksi se itse vaihtamalla ei onnistuisi? Eipä ole lainkaan mahdoton homma vaikka merkkihuollolle olisikin..
- yw4ue565
Ei se mitään salatiedettä olekaan, mutta onhan tuossa monta työvaihetta. Tyhjennyksen yhteydessä öljypohja kaavitaan ja pohjassa oleva magneetti putsataan. Paras tulos saadaan korjaamoilta löytyvällä autonosille tarkoitetulla pesurilla. Samalla tiivistepinnat putsataan ja tiiviste vaihdetaan jos vanha mennyt huonoon kuntoon.
Vanhat öljythän viedään asianmukaiseen kierrätyspisteeseen, eikö näin? Ja sitä uuttakin öljyä kuluu kun huuhdellaan. Erikseen kannattaa myöskin huomioida, että uutta. lopussa laatikon sisään jäävää öljyä ei täytetä suoraan täyttörajaan asti vaan vähän kerrallaan ja määrä pitää olla täsmällisesti oikea eikä vaan alueella kuten moottoriöljyissä.
- W 124
Paras automaatti tuohon hintaan on W 124 Mersu, myin sellaisen pois toimivana 800 tkm ajettuna.
- Anonyymi
Heh,,
Miksei Neon käy?
Tosiaan koeajaa perusteellisesti. Katsoo laatikon toiminnan ja moottorista lähinnä ettei keitä eikä hävitä nesteitä.
-jr- - Anonyymi
Itselläni on -95 Passat GL bensa automaatilla. Mittarissa vähän yli 250 tuhatta. Nyt se on toiminut yllättävän kauan asiallisesti, mitä nyt etuovien ja takaluukun kanssa on ollut ongelmia. Laatikkoon on vaihdettu öljytkin, mutta en muista, milloin viimeksi. Suunnittelen auton ostoa ensi vuonna, mutta tonnilla en suostuisi tästä luopumaan. Lähempänä kahta tonnia voidaan keskustella asiasta.
- Anonyymi
Toyota carina automaatilla luotettavipia kulkineita jos semmosen vielä löytäisi.
Crysleriin koskisin korkeintaan hiabin kourakuormaimella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758