Hei! Olen 20v mies, ja asun vanhempieni luona. Vanhempien tulot about 4000e yhteensä laskettuna per KK. Toinen ansituloa, ja toinen eläkettä.
En ole suorittanut ammatilista koulutusta, jäi 1 vuoden jälkeen kesken. Olen ollut viikonloppu töissä SYYSkuu 2012 -> Helmikuu 2013.
Olen ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Kysymkseni on olenko oikeutettu mihinkään tukeen? Toimeentulo?? Markkinatuki?? tjsp.
Ensi viikolla olisi aika Työvoimatoimistoon, jännittää mennä, jos selviääkin etten mitään tukea saa!
EN saa mitään tukea??
23
464
Vastaukset
- 20kaivamistalapiolla
Lapio vaan käteen ja alettava kaivamaan ojia! Ei muuta oikein ole.
Sitten kun 20 vuotta olet kaivanut lapiollasi ojia, jotain voit tajuta elämästäsikin. - elämänmunakas
Todennäköisesti joudut elämään loppuelämäsi joko äitisi helmoissa tai kadulla. Häpeä!
Toivottavasti sinulla ei enään ikinä rahat riitä mihinkään.
Olet elämäsi munannut ja ansaitset kuolla.- LKUHAIRYÖ
NJIINKKÖ ?
- Auttava sossu!
Ei riitä fyffet mut sossu auttaa ja sekö sinua onnetonta ketuttaa. Mene hiiessä kuntouttavaan työtoimintaan työttömyystoimiston veronmaksajien rahoilla virkailevien byrokraattien avustuksella.
MItä pitempään olet siellä veronmaksejien rahoilla ylläpidetyn koneiston nappulana, byrokraatit kiittävät, taatusti. - Vähän tietoa
Auttava sossu! kirjoitti:
Ei riitä fyffet mut sossu auttaa ja sekö sinua onnetonta ketuttaa. Mene hiiessä kuntouttavaan työtoimintaan työttömyystoimiston veronmaksajien rahoilla virkailevien byrokraattien avustuksella.
MItä pitempään olet siellä veronmaksejien rahoilla ylläpidetyn koneiston nappulana, byrokraatit kiittävät, taatusti.Koska olet alle 25 vuotias sinua velvoitetaan ainakin hakemaan ammatilliseen koulutukseen. Tuo kai muuttui tänä vuonna niin että riittää kun hakee kevään yhteishaussa vähintään 2 paikkaan. Kun menet työkkäriin sinulta tod.näköisesti kysytään oletko hakenut sen jälkeen koulutukseen kun jätit opiskelun. Sinulle myös ensin asetetaan 5 kk:den odotusaika ennen kuin mitään rupeat saamaan. Mikäli opiskelusi päättyi tämän vuoden puolella niin tuota kyselyä ei tehdä.
Mikäli kuitenkin olet ollut työssä vähintään 18 tuntia/vko 8 kk aikana (tarkasteluaika työkkäriin ilmoittautumista edeltäviltä 28 kk:den ajalta) ja siis täyttänyt työssäoloehdon voit saada suoraan peruspäivärahaa kelasta. Oletko ollut töissä vain 2 päivänä viikossa vai välillä enemmän ja onko sinulla ollut muita työsuhteita viimeisen 2 v 4 kk:n ajalta jossa tuo väh. 18h/vko tulisi täyteen. Muista että sinulla on silti velvollisuus hakea ensi kevään yhteishaussa.
Muista myös että vaikket täyttäisi vielä työssäoloehtoa niin saat työttömyystukea jos hakeudut esim. työharjoitteluun/kokeiluun tai muuhun työkkärin toimenpiteeseen. Näissä toimenpiteissä työmarkkinatuen päälle maksetaan myös ylläpitokorvaus (9 e/pvä) mistä ei pidätetä veroa.
Näistä ääliöiden kirjoitteluista ei kannata välittää. Tsemppiä sulle jatkossa :) - Vähän tietoa
Vähän tietoa kirjoitti:
Koska olet alle 25 vuotias sinua velvoitetaan ainakin hakemaan ammatilliseen koulutukseen. Tuo kai muuttui tänä vuonna niin että riittää kun hakee kevään yhteishaussa vähintään 2 paikkaan. Kun menet työkkäriin sinulta tod.näköisesti kysytään oletko hakenut sen jälkeen koulutukseen kun jätit opiskelun. Sinulle myös ensin asetetaan 5 kk:den odotusaika ennen kuin mitään rupeat saamaan. Mikäli opiskelusi päättyi tämän vuoden puolella niin tuota kyselyä ei tehdä.
Mikäli kuitenkin olet ollut työssä vähintään 18 tuntia/vko 8 kk aikana (tarkasteluaika työkkäriin ilmoittautumista edeltäviltä 28 kk:den ajalta) ja siis täyttänyt työssäoloehdon voit saada suoraan peruspäivärahaa kelasta. Oletko ollut töissä vain 2 päivänä viikossa vai välillä enemmän ja onko sinulla ollut muita työsuhteita viimeisen 2 v 4 kk:n ajalta jossa tuo väh. 18h/vko tulisi täyteen. Muista että sinulla on silti velvollisuus hakea ensi kevään yhteishaussa.
Muista myös että vaikket täyttäisi vielä työssäoloehtoa niin saat työttömyystukea jos hakeudut esim. työharjoitteluun/kokeiluun tai muuhun työkkärin toimenpiteeseen. Näissä toimenpiteissä työmarkkinatuen päälle maksetaan myös ylläpitokorvaus (9 e/pvä) mistä ei pidätetä veroa.
Näistä ääliöiden kirjoitteluista ei kannata välittää. Tsemppiä sulle jatkossa :)Unohtui että mikäli et saa vielä työttömyysturvaa niin voit saada toimeentulotukea sossusta kun olet työnhakijana työkkärissä. Tuolloin tietty tarkistetaan varmaan nuo vanhempien tulot myös joten en ole varma jääkö sinulle maksettavaa.
Työkkärissä sinulle tehdään ensin työhakusuunnitelma jossa kysytään mitä tulevaisuudensuunnitelmiä sinulla on. Mikä koulutus/työ sinua kiinnostaisi. Oppisopimus olisi hyvä vaihtoetho mutta siihen pitäisi itse löytää työnantaja joka haluaa kouluttaa. Kun olet työkkärissä kirjoilla saa työnantaja muistaakseni vähän enemmän tukia. Jos sinulla on jotain työn tekemiseen/koulutukseen liittyviä terveydellisiä rajoitteita niistä kannattaa myös mainita.
- HALOO...
Kuka 20-vuotias asuu vielä vanhempiensa helmoissa??? Olisikohan jo aika itsenäistyä ja aloittaa oma elämä??? Ei vanhempiesi tehtävä ole elättää sua!
- 20 ei ole mitään
hah itse olen 27v ja asun vielä vanhempien kanssa ainakin vielä seuraavat 10kk
- donttellmama
20 ei ole mitään kirjoitti:
hah itse olen 27v ja asun vielä vanhempien kanssa ainakin vielä seuraavat 10kk
Mina ola 65 vuota eläny ja assu mama kansa joka ola 90 vuota vannha.
- Vanahassa vara paree
HALOO vaan ittelles. Mun vanahukset eivät elätä minua.
- igufgydyt
luin "En osaa mitään lukea"
- Rehtori_
mene kouluun
- ola tula ulkkomaa
Enh osha menä koulu. Asu kyhätysä majasa ku tulo someen.
- verorahhoo
Ossak neuvo, mihi mennä?
- Vehtoor
Mene hake koppa kalja ja naise kupilast ja ola hilja.
- Uusavuutoooon
Misä se koulu on, päässeeks sinne pirssillä?
- Perjantai-ilta...
Raukkaparka...
- esim..
Ryhdy vanhempiesi omaishoitajaksi.
- seppo kalmari
muuta vittuun ni alkaa kolikkoja sataa. vuokra maksetaan kokonaan (alle 600e) ja lisäksi 470e (sossu)
- HUHHUH!!!!!!
Miksi kenenkään pitäisi maksaa sinulle siitä, että et ole vaivautunut kouluttautumaan työmarkkinakelpoiseksi??????!!!!!!!!!
- ratkaisu löytyy
Mars kuntouttavaan työtoimintaan paiskimaan töitä!
- 56346436
Hei, tuossa iässä et saa tukea työkkäristä jos sinulla ei ole Amis-parereita tai Lukio-papreita. Amis-parereilla saat rahat juokseen viikon omavastulla ja Lukio-parereilla on mustaakseni 5 kk omavastuu.
- Namis007
Mutta onhan mulla amisviikset ja karvanoppa vanahasa Toyotasa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305507
- 1702019
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601601Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281288Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan571197- 941165
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701164viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121088- 41940