Mielenkiinnosta keskustelunavaus, kokemuksia sekä myyjä- että ostajapuolelta.
Miten usein autokauppias/-myyjä jo ensimetreillä ostajan kysymykseen joutuu vastaamaan "Ei kiitos." ja miksi näin kokee parhaaksi vastailla?
Miten usein autonvaihtaja saa vastaukseksi autoliikkeeltä "Ei kiitos." ja onko omaa käsitystä siitä, miksi näinkin tyly vastaanotto?
Autokauppias sanookin "Ei kiitos".
49
2668
Vastaukset
- Ei omaa
Vierestä olen kyllä nähnyt, miten kotimainen tumma poika tuli autokaupoille ja myyjä sanoi ei kiitos. Ei siis halunnut mihinkään hintaan myydä mitään ko. kaipparille.
- Niin se menee...
Eli liike valikoi asiakkaansa?
- tai ei kiinnosta
Jos ostajalla on täysin epärealistinen käsitys vaihturinsa arvosta tai tarjoaa päättömän huonoa hintaa, niin sama sanoa heti että "ei kiitos", kuin että tuhlaa asiaa tuntikausia aikaa ja lopputulos on ihan sama.
Aika usein olen itse kokenut tämän "ei kiitos" viestin siten että minulta ei tulla autohallissa lainkaan kysymään että millä asialla liikun. En ala kerjäämään palvelua, pitäköön romunsa. Vierestä löytyy toinen autokauppa. - niisku neideille
Eikös ole molemmille kivempi kun sanotaan niinkuin asiat on eli suoraan, ettei ole kuin suurin osa "ostajista" kuluttaa aikaansa on ostavinaan ajelee autot p-kaseksi, bensat loppuun ja kakarat likaa sisätilat, ja luottotiedot kuralla eikä euroakaan rahaa, ja ollaan niin kovasti ostavinaan että, eikä osata sanoa ettei koskaan ylety, ko. autoon, on vain kiva rässiä toisten autoilla ja " tämmöinen olis kiva" ja " täytyy miettiä" " kysyä muijalta jne." käydä naapureille näyttämässä ja työkavereille että ollaan ostoksilla, " eivät tarjonneet vanhasta primerasta tarpeeksi joten jätin ostamatta, myyjälläkin oli Omega ranteessa, ei pystyny...
Eikö reppanan itsetunto kestä kun joku sanoo kohteliaasti : ei kiitos.
Kasvakaa nyt aikuiseksi älkääkä itkekö neidit jos joku sanoo ei sanan. - Asdfavniuöoisdafnö
Autokauppa on tavattoman vaikeaa.
Ensin asiakkaan pitää taitavasti saada autokauppias kiinnostumaan myyntitapahtumasta. Pelkkä autohallissa tai kentällä pyöriminen ei aiheuta mitään reaktiota kauppiaissa. Puhumaan meneminen koeajon, lisätietojen jne. merkeissä häiritsee autokauppiaan rauhaa ja työntekoa eikä välttämättä johda mihinkään. Mikäli asiakas sitten saa armollisesti haluamansa tiedot, esimerkiksi auto on tuotu Italiasta ja mittarilukema on ns. suuntaa-antava ja että sillä on ajanut kuitenkin vain vanha sotainvalidi parittomina viikkoina saaressa kirkkoon ja se on tooooosi hyvässä kunnossa sekä iiihan pieniä peltivaurioita on tullut, on yleensä koeajokin jo mahdollinen.
Seuraava ongelma onkin sitten se asiakkaan oma auto vaihdokiksi. Ei asiakkaan tarjoamasta turbo-Volvosta noilla kilometreillä voi tarjota kun pari tonnia. Onhan sillä ajettu jo 150 000 ja ikääkin on jo 6 vuotta ja bensakin on kallista ja kauppiaalla oli keltaiset sukat jalassa viime viikolla ja täysikuukin on tulossa ja ja ja...
Autokaupassa käyminen toimii siis parhaassa tapauksessa parannuksena asiakkaan autokuumeeseen, autokauppias on siis omalla tavallaan lääkäri. Ja kyllä sitä voi vielä ajaa yhden 100 000 lisää sillä vanhalla autolla.
Niin, että voisivat ihan suoraan sanoa että: "Ei kiitos, ette vaikuta henkilöltä jonka haluamme asiakkaaksemme ". Ei menisi aikaa hukkaan.
Nimimerkki: Viime kuussa autokaupoilla Tampereella... - ....................
a) Autoliike on keskittynyt tietyntyyppisiin autoihin. Jos on vaikkapa liike joka myy museoautoja tai maastureita, on selvää että asiakkaan VW Sharan ei kiinnosta ja vastaus on siis "ei kiitos". Mutta yleensä se VW Sharan voidaan ottaa siihen Triumph Heraldiin tai Land Rover Defenderiin vaihdossa. Jos ei, katso kohta B.
Yleensä se on ainoa syy
b) Asiakkaalla on epärealistinen käsitys vaihdokkinsa hinnasta. Tai sitten auto on "ei hinnoiteltu", ikään kuin haaveena että joku maksaisi ylihintaa. Samaan sarjaan kuuluu myös nämä ilmoitukset joita on päivitetty 24/72 h sisään ja hintaa ikään kuin "alennettu", eli ensin lisätty ylöspäin ja sitten alaspäin jolloin "vanha" hinta näkyy yliviivattuna. - Jobbaritku
Jouduin vastaamaan autoliikkeelle ei kiitos viimeksi viime viikolla kun olisivat halunneet vaihtaa tuontimersuni johonkin heidän valikoimissaan olevaan autoon. En halunnut ottaa mitään vaihdossa ja sainkin auton sopivalla hinnalla viikonloppuna myytyä.
- ihmettelee .......
"tuontimersuni"
kiinnostaako autoliikkeitä tuontiautotkin ? Missäpäin.
- Golffisti
Ei suoraan ole sanottu ei kiitos mutta kun kesällä tarjosin vaihdossa TSI golffia niin tuntu ettei ketään kiinnostanut ottaa tuota vaihdossa.Tarjosivat vain reilun kymppitonnin neljävuotiaasta 63tkm ajetusta autosta.Sanoivat että kannattaa yrittää myydä suoraan pois.
- Näillä mennään
Niin, ne alkavat nuo TSI Golfit jäämään käsiin sekä omistajille että käytettyjen myyjille. Sana kiertää pikkuhiljaa ja tuollainen neljä-viisi vuotias TSI-peli on jo arvoitus. Milloin turboon kehittyy väljyyttä, onko löystynyt jakoketju vaihdettu, onko mahdollisesti joku moottorin kallis komponentti menossa? Jos jollain on 1.2 85 hv kone vielä niin siitä eroon pääsy on jo tekemätön paikka. Nyt 2010 mallisista vähän ajetuista tarjotaan vaihdossa 10-11 ke eli puolet ostohinnasta on jo haihtunut.
- surkeita provoja
hehee mikä trollin pieru jälleen kerran.
- myyjä 36vuotta.
liikkeissä käy moni joka kuukausi, niille sanotaan ei kiitos kun aina ovat ostamassa.
meillä annetaa aina laskeva tarjous joka kerta,
tarjoukset ovat arton rekkarin ja auton vaihtajan nimellä, molemmat saa haulla järjestykseen, se on helppoa tietokoneaikaan,
ne saavat hyvän hinnan kun käyvät 3-6 vuoden välein eli ovat sen ajan omistaneet edellisen auton ja ensimmäisenä 3 kk aikana kun alkavat kiertämään. - Asiakaspalvelua
Ei kiitos, se hoituu antamalla tosi huono tarjous...
- Nousukausi alkanut.
Melko usein autoliike joutuu kieltäytymään tarjotusta vaihdokista.
Ja sehän vasta autonvaihtajaa hämmästyttää... Vastasiko autoliike tosiaan vaihtokyselyyni EI?!
Ensin on kotona netissä tutkinut autoilmoitusta viikkotolkulla, jännittänyt ja tutkinut, kysellyt kavereilta ja vaimolta että mitäs jos vaihtaisin... ja vihdoin uskaltauduttuaan kysymyksen esittämään, saakin vastaukseksi "Ei kiitos." tai välirahavastineen, joka kyllä tipauttaa maanpinnalle toiveunista sen oman auton arvosta.
Jos autollasi on ajettu "miljoona" ja se on muutenkin epäkurantti joka puolelta pikkuvikainen, se ei useinkaan käy autoliikkeeseen vaihdokkina tai jos käy, hyvityshinta on sitten sen mukainen.
Autot, myös vaihdossa otettavat, ovat autoliikkeelle omaisuutta eikä satasenpskasta voi viittäsataa hyvitellä ja satasenpska jossa on kahden sadan viat, ei ole minkään arvoinen.
Tämä on tätä päivää.
Autoliikkeenkään ei ole mikään pakko tehdä huonoa kauppaa.- lama tarjous ,ota se
Kun yrität myydä pitkän aikaa unelmoimallasi hinnalla, ei kauppoja. Yrität pitää autoliikkeitä tyhminä ja vaihtaa kuvittelemallasi vaihtohyvityksellä ja joku kohtelias kertoo hyvityksen/hinnan, koita päivittää se ja ottaa nöyrästi vastaan mitä joku armeliaasti tarjoaa muille kelpaamattomasta autostasi. Olethan kiertänyt ja huomannut ettei siitä kertakaikkiaan kukaan maksa mitä pyydät, käsitä se ja lopeta nyt hyvä neiti se parkuminen.
(Aivan sama kuin yrittäisit myydä torilla mansikoita 100€ litra ja kirjoittelet nettiin ja valitat jokapuolelle kun kukaan ei osta tuotteitasi.) - Nousukausi alkanut.
lama tarjous ,ota se kirjoitti:
Kun yrität myydä pitkän aikaa unelmoimallasi hinnalla, ei kauppoja. Yrität pitää autoliikkeitä tyhminä ja vaihtaa kuvittelemallasi vaihtohyvityksellä ja joku kohtelias kertoo hyvityksen/hinnan, koita päivittää se ja ottaa nöyrästi vastaan mitä joku armeliaasti tarjoaa muille kelpaamattomasta autostasi. Olethan kiertänyt ja huomannut ettei siitä kertakaikkiaan kukaan maksa mitä pyydät, käsitä se ja lopeta nyt hyvä neiti se parkuminen.
(Aivan sama kuin yrittäisit myydä torilla mansikoita 100€ litra ja kirjoittelet nettiin ja valitat jokapuolelle kun kukaan ei osta tuotteitasi.)Niin?
Tämä on tätä päivää.
Autoliikkeenkään ei ole mikään pakko tehdä huonoa kauppaa.
Siinähän se jo oli sanottuna.
- seli seli ja seli
Asiakkaan pitäisi ottaa käyttäytymismallia , oppia myös sanomaan ei kiitos.
Asiakas kuluttaa rahattomuuksissaan ja luottotiedottomana myyjien aikaa ollessaan ostavinaan, ja selittelee , koeajelee ja viettää aikaansa , täytyy kysyä muijalta ja miettiä yön yli, kun tää vie niin paljon bensaa, on niiin paljon ajettu, kun olis diesel ja eri värinen ja farmasi jne. selitysten sijaan molemmille osapuolille olisi helpompaa kun asiakas myös sanoisi heti etten osta mitään, ei ole rahaa ja luotot kuralla, katselen vain . Ja kun myyjä kysyy niin ei kiitos on paljon parempi kuin iänikuiset vaivaantuneet selitykset jotka ovat omasta mielestään niiiiiin nerokkaita joista molemmat tietävät ne keksityiksi.
Jos ei ole rahaa ostella niin sitten pitää olla kanttia kertoa sekin, ei se mikään häpeä ole sanoa että minä vaan en osta mitään, keskittykää ostaviin. - e-kontaktivieressä
Halvempaan vaihtajia on paljon liikkeellä. "Ei kiitos" vastataan pääsääntöisesti aina kun autonvaihtaja haluaa parin tonnin autoon vaihtaa auton jonka on itse hinnoitellut kuuden tonnin autoksi.
"Mites vaihto ja 4000 euroa väliin?", noin muotoiltuna tipahtaa kysymys.
Ei siihen voi oikein muuta sanoa kuin ei kiitos. Jos sanoisi että tuhat euroa annetaan käteen, tänne, Muropakettiin tai VAGareenalle aukeaisi ketju: HUIJARI-LIIKE!! Jälkimarkkinoinnin kannalta kieltäytyminen kohteliaasti on parempi vaihtoehto. - toinen puoli asiassa
Mutta miksi autokauppa ei vaihda halvempaan? Kyseessähän täytyy olla liikkeellä niin heikko taloudellinen tila ettei liike saa rahaa. Kyseessä voi siis olla että liikkeeseen tarjotaan uudehkoa autoa, jonka saisi helposti myytyä mutta liikkeellä ei yksinkertaisesti ole likviditeettiä.
- amatööri
Amatöörin ja ammattilaisen ero on siinä että ammattilainen tietää mitä tekee ja tietää miten asiat on. Amatööri vain luule ja kuvittelee miten asiat on.
- siinäonkaava
Tottakai autoliike vaihtaa halvempaan, mutta silloin on kyse lähes suorasta ostosta ja hyvitys sen mukainen. esim. kauppaat sinne omasta mielestäsi 15 000€ autoa ja netissä vastaava on pyynnillä 12800€ myyjänä autoliike, no liike laskee että voi pyytää autostaso 12800 ja myydä täytyy 12000. hyvitys hinta 12000x0,65=7800€
Ja jos otat rivistä 2800€ auton mukaan saat vielä 5000€ rahaa ja sinut on tiputettu pilvilinnoista todellisuuteen.
- aaaaaaaaatoooooooooo
Autoliike valikoi asiakkaansa ja ennenmuuta ainakin autot, jotka vaihdokkina hyväksyy tai ei hyväksy.
Varmimmin saa "EI KIITOS" vastauksen, kun kysyy samanhintaisten päikseen vaihtoa tai parhaimmat pöhköt, oikeasti samanhintaisten vaihtoa niin, että autoliike vielä vippaisi muutamia satasia tai tuhansiakin rahaa vaihtajalle mukaan!?
Eikä siitä pidä loukkaantua, autoliike tekee kaupat tai ei tee, tulokseen pyrkivää toimintaa kuitenkin. - autoautoautoliike
Noin 50% nettikyselyihin vastataan "Ei käy vaihdossa."
Syinä tarjotun auton ylihintaisuus, epämääräinen ja puutteellinen ilmoitus (ei ilmoitettu ajomäärää, ei ilmoitettu katsastusajankohtaa jne. puutteita ja selkeästi harhautusyrityksiä) tai ei muuta tietoa vaihdokista kuin teksti esimerkillä: "Mites vaihto??Volkkari polo -98 bensa,manuaalivaiht. 2renkat???"
Loput n.50% ansaitsevat jonkinlaisen vastauksen ja tarjouksen.
Silti, suurinosa autoista myydään ihan jollekin muulle, kuin näille nettikyselijäsuunnittelijoille, joille koeajolle tulemisen suunnittelukin kestää viikkotolkulla...- tge56yjruk
Älä unohda klassista hintakikkailua. Kahden tonnin autolle laitetaan ensin hinnaksi 3999 ja sitten päivitetään hintaa muotoon 2890. Ihan kuin joku menisi halpaan, että nyt lähtee edullisesti.
Puhumattakaan nämä "auto on myynnissä vain xx.x.2013 asti" tai "teen sen ja sen ja sitten hinta nousee". - autoautoautoliike
tge56yjruk kirjoitti:
Älä unohda klassista hintakikkailua. Kahden tonnin autolle laitetaan ensin hinnaksi 3999 ja sitten päivitetään hintaa muotoon 2890. Ihan kuin joku menisi halpaan, että nyt lähtee edullisesti.
Puhumattakaan nämä "auto on myynnissä vain xx.x.2013 asti" tai "teen sen ja sen ja sitten hinta nousee"."Älä unohda klassista hintakikkailua."
no tyhmimmät autonvaihtajathan vain nostavat hinnan, tarjotessaan autoliikkeeseen vaihtoa; ensin 2500 ja päivittävät ennen autoliikkeeseen tarjoamista 3900euroon.
Näillekin, ellei tule vastattua suoraan "EI" niin vähintäinkin sitten sellainen vaihtohyvitys, että loppuu se kikkailu.
Vaikkapa 1000euron hyvitys tuollaisen kikkailu-hölmöilyn jälkeen.
Sama näissä "juuri myyntiin tulleissa". Ihan niinkuin autoliike ei osaisi auton arvoa tietää tai vaikkapa ihan vilkaista, millä hinnalla on viimeksi myyty tai ollut kaupan.
Tässä yksi vtun pölvästi-esimerkki.
Kyseinen auto myyty aiemmin reilusti ajomääräkin ilmoittaen:
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/5413072
Ajettu 710000km ja pyyntihintana n.5000euroa.
Nyt jobbarilla:
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/5936916
Ei ilmoitettu ajomäärä, hintana 7800euroa ja vielä "Nettiauton halvin!" -mainoksella.
Melkoinen Uuvatti-Einari, kun tuollaisella ilmoittelulla kehtaakin tarjota autoaan autoliikkeeseen.
Kolmen tuhannen auto, jos sattuu olemaan edes jonkinlaisessa ajokunnossa, itseasiassa tuollaisella ajomäärällä ei kelpaa lainkaan vaihdossa. - uuuvateilleee
Asiakas kuvittelee että jossain on lukutaidoton, nettitaidoton ja muusta maailmasta hintatiedoton kauppias joka maksaa juuri hänen autostaan unelmoimansa hinnan, ja hakkaa päätään seinään kuukausia ja taas iiiiitkee täällä kun ooon niiiin huono palvelu jne. yleensä valmiiksi jo puhelussa on agressiivinen kun tietää mitä kohta kuulee ja mitä ei halua enään kymmenettä kertaa kuulla, vaan elää jossain kuvitelmissaan eikä opi ettei kauppias tee ensimmäistä kauppaansa vaikka täääää ooon niiin hyvä ja se ja se tarjos niin ja niiiin paljon vaihdossa siihen ja siihen, jus jooooo
- vink vink
Tekemättömät kaupat on aina kauppiaan tilistä pois. Ei asiakkaan - buhahhahha!
- autoautoautoliike
Vink vink vaan itsellesi:
Huono kauppa on aina kauppiaan tilistä pois. Huonoa kauppaa ei kannata tehdä ja autokauppias valikoi asiakkaansa ja kaupat jotka katsoo kannattavaksi tehdä.
-Vanha viidakon sananlasku, ilman tyhjännauramista tai naurettavia hymiöitä.-
- Kauppiasko
Välillä se tekemätön kauppa saattaa olla kauppiaan päivän paras kauppa...
- autoautoautoliike
Juurikin näin se on.
Parempi olla tekemättä vaikka viikko yhtään kauppaa, kuin joka päivä huonot kaupat.
ihmetyttääkin välillä, kun asiakas kuvittelee olevansa "kuningas" ja kykenevänsä autokauppiaan jotenkin kyykyttävänsä ja pakottavansa vaihtokauppaan tai kauppaan yleensäkään.
Tarjotaan jotain przeetöntä ja kauppiaan "kohteliaasti" kieltäydyttyä tyrkytetään vielä jotain hlewetin käyntikorttia "Soittele sitten jos tuut toisiin aatoksiin mun tarjous on toi..."
Huhhuh.
Witun pellekorttinsa lentää samantien silppuriin ja kun puhelinnumeronsa on nyt tallessa, tulee siihenkin yhteystietojen kohdalle nimeksi "WitunTinkijäUuvatti", että osaa sitten seuraavan kerran olla vastaamatta tai jos viitsii vastata, varautua laukomaan heti sellaiset madonluvut, että loppuu se vinkuminen ja tyhjänsoittelu.
Kauppias määrää tahdin ja valikoi asiakkaansa.
Pakko ei oo ku kuolla ja sitäkin vain kerran.
- autoautoautoliike
Yksi mikä herkistää vastaamaan suoraan "EI KIITOS!" on vaihtoilmoituksen epämääräisyys, salamyhkäisyys ja kauas paistava epätoivoisuus.
"Elikkäs" -alkuinen on yleensä täysin epätoivoinen ja ylihintainen tapaus.
"En muuten vaihtais mutku..." viittaa usein siihen, että autossa on jokin kallis komponentti rikki eikä varaa korjata tai auto on yksinkertaisesti ylivelkainen (10 autosta 12 velkaa) ja paniikki on iskenyt, kun rahat ei riitä.
"Ei hinnoiteltu", tarkoittaa poikkeuksetta sitä, että vaihtaja kuvittelee autokauppiaan olevan niin lujaa tyhmä, että hyvittäisi jotain unihintoja hinnoittelemattomasta luuskasta.
No, kauppa käy hyvin ja loppuvuosi nousujohteisena, vaikka puoleen kysymyksistä saakin vastata sen "Ei kiitti." - kohta exautoliikkeel
Pakko vastata ei kiitos kun huomenna on lappu luukulla.
- autoliikkeellinenkin
Ei ole, emme ole jäämässä syyslomalle.
Kiitos huolissaanolostasi kuitenkin ja sateista syksyn jatkoa!
- viisas ostaja
Osa automyyjistä vain on helvetin tyhmiä.
- autoliikkeellinenkin
Piruuttani laitoin oikein seuraten itsekin, miten vähän niitä varteenotettavia vaihdokkeja tarjotaan. Toisinsanoen, miten pihalla autonvaihtajat ovat autonostossaan, oli sitten vaihtoautoa tahi ei, kuutamolla on suurinosa ja realiteeteista kaukana.
Kyseessä ihan normaali auto (voi sanoa "tusinatuote") hintana kymppitonni. Asetettu myyntihinta ilmeisen linjassaan, kysymyksien ja vaihtotarjouksien ruuhkasta sekä suosikkilistauksien (14) perusteella pääteltynä. Vastaavista pyynnit jopa 15000euron (päiväunia?) halvimmillaankin 7-8tuhannen ja niissä selkeitä vikoja ja katsastukset heti edessä tai tekemättä.
No, asiaan.
Auto ehti olla myynnissä n.40-päivää. Sekin on näinä päivinä ihan ok, ehkä pikkuisen pitkähkö aika, ihan normaalille autolle. Toki itsehän tuon olen pitkittänyt (myyjä valitsee asiakkaansa ja kaupat jotka tekee tai ei tee) sillä olisihan tuon saanut kymmeneen kertaan myydä 8-tuhannella tai vaihtaa johonkin pskaan satasien välirahalla.
Tässä ajassa laskin, että vaihtoedotuksia tai "tarjouksia" tuli 44kpl. Eli päivittäin. Näistä vaihtoehdotuksista tusinan verran oli sellaisia, joihin saattoi vastata jotain muuta kuin "Ei kiitos."
Se on aika vähän.
Suurinosa oli kuntoonsa nähden ylihinnoiteltuja tai "ei hinnoiteltu"-arpajaisia ja 20-30tuhannen ylivelkaisten epätoivoisia vaihto halvempaan tötöilyjä.
Lisäksi tuli tosiaan näitä 6-8tuhannen "Tuun huomen hakeen ja tarjoon 6tonnii käteisel"-höpinöitä. Näitä onneksi vain muutamia, 5-6kpl kuitenkin.
Eli vaihtoehdotuksista meni suoraan "silppuriin" lähes puolet.
Paikanpäälle etukäteen "välirahat kohdilleen" suunnittelijoista saapui tasan 1kpl.
Hän olisi auton hyväksynyt, mutta omassaan olikin sellaisia vikoja, joita "ei muistanut" mainita, joten aiemmin sovittua välirahaa olisi pitänyt ollakin pari tonnia enemmän.
Jätin siis kaupan tekemättä asiakkaan epärehellisyyden vuoksi.
Loput suunnittelevat edelleenkin, koska heillä olisi aikaa saapua kaupantekoon "kun tultais nii kaukaaki".
Puolen tusinaa muutakin kävi "renkaita potkimassa", eli lähinnä suunnittelemassa ja koeajelemassa... "joo kattellaan" ja "syksymmällä ois vaihtotarvetta"... normaalia autokaupan ajanvietettä siis. Osa näistä ajelijoista oli kuulevinaan kolinaa tahi rapinaa tai mitä lie, juuri moitteitta katsastetusta ja huollossa käytetystä autosta, yrittäen perustella tinkimistään tyhjänpäiväisyyksillä.
Eipä onnistu sellainen. Jos ehjästä autosta jo koeajolla on kuulevinaan vakavaakin rapinaa jota kukaan muu ei kuule, niin mitähän se sitten, kun autossa oikeasti joku kulutusosa alkaa pitää ääntä?
"Ei kiitos" siis heillekin, edelleenkin myyjä valitsee asiakkaan jolle myy.
Ja sanoinpas parillekin ihan suoraan, että onhan näitä samanlaisia Suomi täynnä ja jos 10tonnilla jostain parempikuntoinen löytyy, niin sehän se on sitten ostettava. Kiitos ja näkemiin.
(10-vuotias auto kuitenkin, että saattaapi olla, että ihan uudenveroista ei löydy mistään?)
Nyt auto myyty.
Tai itseasiassa vaihdettu ja vieläpä "päikseen" vaihtona, jota en useinkaan tee. Nyt vaan sattui sellainen oikeasti auton tarvitsija, jolla hyvät perusteet entisestä luopumiseen ja tarpeet juuri sellaiselle autolle, joka myynnissä oli. Vaihdokki pyyntihinnaltaan n.3000euroa arvokkaampi joten mikäs ettei, vaihdellaan vaan.
Kyseessä ei "tusinatuote", joten myyntiaikaa saattaa vierähtää pahimmillaan 3-6kk, mutta helpoimmillaan ensi viikolla joku tarvitsee juuri tämän yksilön, noh... aika näyttää ja kiire ei oo edes hautaan. äärimmilleen vietynä tuo myydään vasta ensi vuoden Juhannuksena. Noh, "sounot", kuten mäkikotkakin loihe lausui taannoin.
Ihmetyttää vaan nämä jotka edelleenkin tekevät tuloaan sieltä "tullaan niin kaukaaki" ja erityisen ihmetyksen kohteena "suosikkilistaajat" (14). Mikähän heillä suunnitteilla? Eikö 44-päivää riitä autokaupan päätöksen tekemiseen?
Ja kyllästyneesti jaksaa vielä naurattaa nämä "myötkö käteisel xxx-eurol" höpöttelijät.
Ihanko ne oikeesti luulee, että autoliike myy jotain nettihöpöyksen tarjouksen perusteella -30% tai -50% "JOO TUU ÄKKII HAKEE RAHAT LOPPUU MUUTEN!"
Heh.
On ne toisaalta niin lutusia nippuineen...
Pitkä runo tuli, mutta nyt pitää hilppasta sorvin ääreen, niinsanotusti.
Heippa.- autoliikkeellinenkin
Lyhennelmänä ja "pointit" tiivistellen:
50% vaihtoehdotuksista on roskapostia.
Normaalille "tusinatuotteellekin" on kysyntää, oikein hinnoiteltuna.
Autokauppiaalle on edullisempaa odotella pitkäänkin mieluummin se "järki kauppa", kuin hätäillen tehdä kaupat ensimmäisen kyselijän kanssa.
Autokauppias valitsee kaupat jotka tekee tai ei tee, eli "marssijärjestys" on selvä. - änkyräx
Olen luullut että se automyyjien hoputus 'huomenna tätä katsomaan on tulossa oikeen tosiostaja' olisi tuulesta temmattu. Mutta se piru pitääkin paikkansa. Että puhelimessa ostohalukkaita ilmoittautuu päivittäin ja niin kaukaakin että matka kestää. Siis jos liikkeessä on vaikka 40 vaihdokkia ja jokaisesta soittelee päivässä yksi jaarittelija niin... Voi helvatti, ei käy kahdeksi.
- änkyräx
Olen luullut että se automyyjien hoputus 'huomenna tätä katsomaan on tulossa oikeen tosiostaja' olisi tuulesta temmattu. Mutta se piru pitääkin paikkansa. Että puhelimessa ostohalukkaita ilmoittautuu päivittäin ja niin kaukaakin että matka kestää. Siis jos liikkeessä on vaikka 40 vaihdokkia ja jokaisesta soittelee päivässä yksi jaarittelija niin... Voi helvatti, ei käy kahdeksi.
- autoliikkeellinenkin
änkyräx kirjoitti:
Olen luullut että se automyyjien hoputus 'huomenna tätä katsomaan on tulossa oikeen tosiostaja' olisi tuulesta temmattu. Mutta se piru pitääkin paikkansa. Että puhelimessa ostohalukkaita ilmoittautuu päivittäin ja niin kaukaakin että matka kestää. Siis jos liikkeessä on vaikka 40 vaihdokkia ja jokaisesta soittelee päivässä yksi jaarittelija niin... Voi helvatti, ei käy kahdeksi.
No on se joskus ostajan "persiille potkimistakin" osittain, mutta totta on, että lähes autoon kuin autoon on useampiakin halukkaita ostajia jos ei jonoksi asti niin valittavaksi asti ainakin.
Autokauppias siis aina ja poikkeuksetta valitsee kaupat jotka tekee tai on tekemättä. Ihan aina.
Tämä siis totta, vaikka auto olisi pitkäänkin ollut jo myynnissä niin tässä kerrotuin kauppatavoin se on kauppiaan oma valintaista odottamista ja valikointia.
Ja ainahan sitä voi myydä halvalla yhteistyökumppaneille (=toiset autoliikkeet, korjaamoyrittäjät jne. kumppanit) jos tulisi "mitta täyteen" tyhjänkyselijöitten höpinöistä.
"Tarjoon xxxx-ota tai jätä" -höpöstelijöillä ei mitään mahdollisuuksia saada autoa, ei tarjoamallaan hinnalla, eikä itseasiassa millään hinnalla jos niiksen menee... mieluummin auton tosiaan myy yhteistyökumppanille vaikka pikku tappiolla, kuin perzeettömiä tarjoavalle paviaanille (yleensä jobbari-sika) lahjoittaa höpöhöpö hinnalla.
Tottakai, asiakkaan iloksi, kaupantekotilanteesta pitää jättää sellainen kuva asiakkaalle että se oli juurikin ja vain hän, joka hyvät kaupat teki.
Tosiasia kuitenkin on, että autokauppias teki valintansa.
Onhan se toisaalta asiakkaallekin "voitto", kun kymmenien halukkaitten joukosta juuri hän sai kaupan tehtyä.
Eikös vaan?
- kauppias.
Ei ihme että autokaupoilla menee huonosti kun on tuon tasoisia myyjiä.
- autoliikkeellinenkin
Menee huonosti?
No ei minulla ainakaan mene huonosti, johtuneeko juurikin siitä, että tarkoin valikoin kaupat jotka teen tai jätän tekemättä...
Tänään myyty 3kpl ja ihan näillä tässäkin kuvatuilla kauppatavoilla.
Kiitos, nyt alkoi viikonlopun vietto yrittäjällekin! - E I K I I T O S
Tekeekö esim. asuntokauppiaista kaikki kaupat mitä tarjotaan? Hei, ei autokauppa ole muita bisneksiä ihmeellisempää, jos joku ei tajua ettei tajua, ei voi mitään...
- autoautoautoliike
Ja sinä olet "kauppias" millä alalla?
annas kun arvaan: Apteekissa, Proviisorina? ...eli et kauppias lainkaan. - valikoiva yksityinen
autoliikkeellinenkin kirjoitti:
Menee huonosti?
No ei minulla ainakaan mene huonosti, johtuneeko juurikin siitä, että tarkoin valikoin kaupat jotka teen tai jätän tekemättä...
Tänään myyty 3kpl ja ihan näillä tässäkin kuvatuilla kauppatavoilla.
Kiitos, nyt alkoi viikonlopun vietto yrittäjällekin!Minä myös valikoin ostajana myyjät miltä ostan autoni ylimielinen asenne ensimmäinen joka saa vaihtamaan myyjää nytkin viimeinen hankinta 22000 ja ilman mitään vaihdokkia ja käteisellä.
Oma entinen kulkuväline hukattu jo aiemmin antaa valinnan varaa mitä hankkii.
Joppaajat kierrän kaukaa jos vastaus omistussuhteen kestosta aiheuttaa äninää niin unohdan heti kuten ei hinnoitellut sekä rahoitusyhtiön "omistamat" muutamaa yrittänyt ostaa joskus mutta velkaosuus ollut aivan liian suuri jopa autonhintatasoon.
Kun autontiedoissa ja jossakin jokin epäselvyys en jaksa jatkaa kaupantekoa koska ongelmistahan ei jaksa maksaa "lisäarvoa"
Ei käy kateeksi näitä autokauppiaita jolle varmasti tarjotaan vaikka mitä puliveivausta vaihtokaupassa.
- yobouytbyo
Siihen ei kiitos on yleensä monta syytä,,,yksi yleisimmistä on se, että piha on täynnä saman merkkisiä myymättömiä autoja mitä sinä tarjoat vaihdossa.
Toinen syy voi olla sellainen, että olet tarjonnut autoasi saman konsernin toiseen liikkeeseen ja myyjä näkee päätteeltä sinun tarjouksesi ja koeajosi historian useiden vuosien takaa jotka eivät ole johtaneet yhtään mihinkään.
Niin sanotut renkaanpotkijat kokevat usein vastaanoton,,,,ei kiitos. - autoliikkeellinenkin
Joskus pelkkä vaihtajan apukoulutason myynti-ilmoitus riittää, että autokauppias vastaa kieltävästi vaihtoehdotukseen. Toisinaan ilmoituksesta huomaa nopeasti, että autokauppiasta pidetään nyt lujaa-tyhmänä.
On siis tiettyjä huomiopisteitä, joihin kiinnitetään huomio kun vaihdokkia ja samalla sen tarjoajaa arvioidaan:
1. Ilmoitus alkaa epäsanalla "elikkäs" ja perään heti "ei pakkomyynnissä" ja muuta autoilmoitukseen kuulumatonta soopaa, kuten "uusi auto jo hankittu ei vaihtoa" ja silti sitä vaihdossa liikkeeseen tarjoaa.
Näiden "elikkäs" ja "kunhan hoopoilen" kanssa pääsee helpoimmalla, kun kieltäytyy heti kaupanteosta.
2. Myynti-ilmoitus on juuri tullut (uusi24h) tai juuri päivitetty, jolloin näppärä kikkailija on vain hintaa nostanut, ennen autoliikkeeseen vaihdossa tarjoamistaan.
Nämäkin yleensä vain vedättäjien ilmoituksia, joiden kanssa kyllä loputtoman juupas-eipäs-mitenkäs viestittelyn saa aikaiseksi, myyntiä ja kauppatapahtumaa ei koskaan. Ei kiitos.
3. Jobbarit. "Soitot numeroon 046-xxx" ja muut peruskujeet. Ei kiitos on ainoa kannattava vastaus, aina ja poikkeuksetta.
4. "Ei hinnoiteltu" vaihtoauto. Aika mahdotonta on autokauppiaan arvailla muuta kuin hinnat-alkaen hyvityshinta, jos myyjä itsekään ei osaa omalle tuotteelleen hintaa keksiä.
Näiden kanssa pääsee myös loputtomaan juupas-eipäs-mitenkäs viestittelyyn, jos haluaa. Yleensä ei maksa vaivaa, joten "Ei kiitos" vapauttaa aikaa oikeiden asiakkaiden kanssa kauppojen suunnitteluun.
Nimittäin kuten todettua; normaalillekin autolle autoliikkeellä on useampikin varteenotettava asiakas jonossa, eli "liipasimella". Autoliike valitsee sen itselleen kannattavimman ja se kauppa tehdään.
Tässä muutamia maanantai-aamun mieleentulleita "Ei kiitos." -vastaukseen lähes poikkeuksetta johtavia vaihtoilmoituksen malleja. Näillä "virheillä" kun autoaan vaihdattelee, niin ainakin saa valveutuneen autokauppiaan varuilleen ja hyvin helposti kieltovastauksen vaihtoehdotukseensa.
Järkevään ja kannattavaan liiketoimintaan kykenevä autokauppias / autoliike valitsee ne kaupat jotka tekee ja myös ne jotka jättää tekemättä. - autoliikkeellinenkin
Nopea "Ei kiitos." napsahtaa aina JOBBARIN vaihtokyselyyn.
JOBBARINHAN tunnistaa usein helpostikin monistakin ilmoituksen sisältöön liittyvistä kohdin, tässä muutamia "Ei kiitos." vastaukseen johtavia.
1. Ilmoitus on usein melko uusi, sisällössä yritetään harhauttaa ostajaa luulemaan autoa oikean yksityishenkilön myynnissä olevaksi.
Harhautuksena voi olla vaikkapa "vahingossa" kuviin jääneet turvaistuimet ja tuttipullot.
2. Lisäksi vedotaan erinäisin loogisiinkin selityksin kuten "ei tarvii enää dieseliä", "ulkomaille muuton vuoksi" ja tyhmimmät JOBBARIT ilmoittelevat "ei vaihtoa, uusi jo hankittu" ja silti kyselevät aktiivisti vaihtoa autoliikkeistä. Jotkut ikäänkuin "ei tarvii tätä" -logiikalla mainitsevat "vaihdossa tullut, ylimääräisenä" ja samalla JOBBARILLA useita autoja samanaikaisesti myynnissä. (Kaikkihan ne tosiaan on vaihdossa tulleita ja ylimääräisiä, eipä siinä mitään...)
3. Ilmoitus on useinmiten virheellinen. Katsastusajankohta väärin, varustelistaus väärin (esim.ilmastointi mainitaan ja sitä ei olekaan), hintana JIM eli JotainIhanMuuta kuin tämän planeetan hintoja ja lisäyksenä "vaihtohinta eri"... lisäksi auton kuvat niin otettuja, ettei vahingossakaan se kolhittu kohta näy ja jos ssisusta saastainen, siitä ei tietenkään ole kuvaa.
Autoliike valitsee asiakkaansa ja JOBBARI on AMMATTIVALITTAJAN kanssa niitä ensimmäisenä pois karsittavia, kun autoja myydään.- hyviä jttuja
Hyvä kirjoitus, joten painoin peukkua ylöspäin. Tuossa olikin pari juttua, mitä olen ihmetellyt.
"Harhautuksena voi olla vaikkapa "vahingossa" kuviin jääneet turvaistuimet ja tuttipullot."
Nyt selvisi tämäkin. Olen joskus miettinyt, miksi niitä turvaistuimia jätetään kuviin tai ihan otetaan kuva siitä turvaistuimesta. Jobbareiden ilmoituksissa näyttää myös olevan yleistä että eskari-ikäinen lapsi istuu takapenkillä ulkoapäin otetuissa kuvissa.
"Lisäksi vedotaan erinäisin loogisiinkin selityksin kuten..."
Heh, olen sitä itsekin ihmetellyt että hämmentävän moni saa tietää muuttavansa ulkomaille tai saavansa työsuhdeauton pari viikkoa sen nykyisen auton ostamisen jälkeen. Silti vaihdossa voi tarjota "kaikenlaista" ja autoa myös avoimesti tarjotaan vaihdossa "kaikenlaiseen".
- et kuitenkaan osta
" nyt on ostajan markkinat" -miehen puhetta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478