Vapahtajamme sanoo Vuorisaarnassa "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" Mt 7:1 - ja kuitenkin Hän itse rikkoo tätä aiemmin sanoen
"Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. " Mt 5:22
Huomaamme kuitenkin, ettei Jeesus opeta "kutsuit veljeäsi hulluksi, joten joudut helvettiin"
vaan joka näin sanoo, "on ansainnut helvetin tulen"
"Älkää tuomitko!" Jeesus
44
88
Vastaukset
- ePaimen
Jeesus sanoo " Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä. " Mt 12:7
Lahden rukoushuoneella saattaa saarnaaja sanoa kuolinilmoituksen yhteydessä jotain siihen suuntaan, että "ei ole seuroissa näkynyt" ja seuraväki nyökkää hiljaa, "väärään paikkaan meni".
Melkoisen jumalallisen tuomiovallan ottavat Lahdessa Tapparakadulla, kun näin toimivat.
Ei laupeutta yhtään eikä armosta mitään käsitystä.
Meillä on laki, ja sen mukaan hänen on kuoltava.- ePaimen
Jeesus ei puhunut teoriassa
"Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan. " Markus 14:64 - Armo ja "armo"
Tuomitsisi, - väärin -! Aivan oikein. Jos henkilö ei todistettavasti ole omalla suullaan kieltänut uskoaan, hän on silloin uskova. Eräällä paikkakunnalla johtavan saarnaajan käskystä kiellettiin veisaamasta vainajan muistolle virttä.
Erän veli ei jättänyt asiaa tähän, vaan hän kanteli suomen vanhimmiston edustajalle tästä. Hän itse johti virren tämän vainajan muistolle, koska tunsi
hänet hyvin uskovana henkilönä.
Näitä riittää, näitä riittää, kuten enhanced- Paimen totesi avauksessaan.
Nyt on käynyt kuitenkin sillä tavalla ikävästi ev.lut. kirkossa, että katumattomille jumalattomien synneissä eläville jumalattomille on piispan toimesta saarnattu armoa, ei parannukseksi vaan heidän syntiensä yleiseksi hyväksymiseksi.
Jeesus tuli pelastamaan meitä synneistämme, ei suinkaan siunaamaan ihmisiä oman turmeluksensa ja syntiensä orjiksi. - regina
epaimen on jäljillä -armo
- teu.
"ePaimen "
Mat.12:3-9 teksti , ei ole selitystaä.
Mat 12:17-21. Ks Jes. 42 :1-7.
Lahden Rukous huoneella on väärä täpä , Nimittäin ei kuulu vihjata käymättö-myydesta, eikä omasta hyvyydesta , sillä kerron -vuoden 58 tarinan kotoa kun
äitini kuoli pitivät muutamat saarnaajat häntä kelpaamattomana taivaaseen ja
kun oli kulunut 3-4 päivää , yksi sai sai hurmoksen ja hyppäsi kiitti , ja huusi
kyllä saara pääsi tasivaaseen, Ei me Ihmiset sitä päätetä , vaan se on Jumala
ja Jeesus joilla on valta , ja voima ,Raamattu sanoo kaikki sielut päsee Para -
tiisiin ,ja viimeisdenä päivänä kaikki herätetään ja KARITSA Tuomitsee.
Tähän on sanonut Jeesus , yksikään ihminenei sovellu siihen tehtävään .
Noi tuomiovallan ottajat Lahdessa Ovat omavanhurskaita.
kuten siellä meilläkin päin (( ei kuitenkaan KL.))
Meillä ei ole Lakia , Sillä Laki loppui jo JEESUKSEN RISTIIN
ja KUN kRISTUS OLI HERÄTETTY KUOLLEISTA N, 39 TUN-
NIN kuluttua , alokoi Uusi Liitto Pääsiäisen ensimmäisenä päivänä.
Tarkoittaa että sinä päivänä perustettiin seurakunta .
Pyhän Hengen voima , annettiin 50 päivän perä'stä Helluntaina .
- ePaimen
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. " Luukas 6:37
Tuon rajummin Herramme ei meitä osaa varottaa tuomiosanojen lausumisesta toisesta ihmisestä, että jos tuomitset hänet kadotukseen, sinut mahdollisesti tuomitaan samalla mitalla kadotukseen.
Vaan eivät Herramme sanat ketään hätkäytä, puhukoon pukille...- ePaimen
Onhan tämä aivan raamatullista, että tuomitsemme toisia
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Markus 16:16
Jos kaveri ei usko Herraan Jeesukseen, niin täytyyhän hänelle selvästi sanoa "koska et ole uskomassa, joudut helvettiin että pöksyt liekehtivät"
Selvästi?
No selvemmin vielä
"Uskotko sä, niinkuin mä, häh?"
Ja sitten porukalla todetaan, että ei ole tämä Sionin muurien sisällä, ei ole lammas vaan musta vuohi ja kadotukseen menee.
Sanoohan Raamattukin niin.
- ePaimen
Apostoli Paavali vietti paljon aikaa Ylösnousseen seurassa ja Pyhä Henki johdatti häntä seuralaisineen ihmeellisesti - varsin vaikeita teitä.
Filippissä hänet kaverinsa Silaksen kanssa vangittiin, riisuttiin julkisesti, ruoskittiin todella pahasti verihaavoille, heitettiin vankilan sisimpään selliin ja pistettiin jalkapuihin.
Olisihan hänellä ollut siinä hyvä tilaisuus tuomita vanginvartija "katso nyt, mitä teit, ja miten Jumala sinua rankaisi"
Ja julistaa tuomio "koska sinä et usko Jeesukseen, niin sinä ja perhekuntasi joudutte kadotukseen"
Vaan toisin Paavali käyttäytyi. Apt 17
Hän oli näet uudestisyntynyt kristitty, eikä lihan mukaan uskonnollinen oman ryhmänsä kärkimies kaikki muut kadotukseen tuomitsemassa.- tahtootietää
"Apostoli Paavali vietti paljon aikaa Ylösnousseen seurassa", väittää ePaimen.
Missä kohdassa Raamatussa näin lukee? - muuttis
tahtootietää kirjoitti:
"Apostoli Paavali vietti paljon aikaa Ylösnousseen seurassa", väittää ePaimen.
Missä kohdassa Raamatussa näin lukee?tahtootietää, sinulle on vastausta kysymykseesi ePaimenen avauksessa, mutta lisään yhden.
Paavali kertoo, että hän oli ollut kolmannessa taivaassa, raamatun paikkaa en valitettavasti muista. Sen muistan, että häntä oli kielletty puhumasta niistä, mitä oli siellä kuullut.
Onko täällä parempia muistiltaan?
- ePaimen
Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
Jeesus
Joh 8:15- muuttis
"Teille on opetettu: Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi. Mutta minä sanon teille: Rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta." Matt. 5: 43-44
"Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin?
Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?" Matt.5: 46-47
Kyllä tämäkin raamatun paikka selkeästi sanoo kuinka kristityn tulee elää.
Esikoisena minun tulee erikoisesti huutaa Herraa avukseni koska, kuten ePaimenkin hyvin tietää, meille on "selkäytimeen" iskostunut vainme-oppi. Vaikka minä ja monet muut pidämme sen vääränä, se valvomattomalla hetkellä puikahtaa esiin jossakin muodossa. Hengellinen vallanhalu on tiiviisti siinä kylkiäisenä omahyväisyydellä maustettuna.On hyvä, että ePaimen rudiinin kanssa osoittaa missä tulee tehdä parannusta. Joten pyydän anteeksi kaikilta sanojani, joissa tuo edellä kuvattu on ilmennyt. - ePaimen
muuttis kirjoitti:
"Teille on opetettu: Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi. Mutta minä sanon teille: Rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta." Matt. 5: 43-44
"Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin?
Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?" Matt.5: 46-47
Kyllä tämäkin raamatun paikka selkeästi sanoo kuinka kristityn tulee elää.
Esikoisena minun tulee erikoisesti huutaa Herraa avukseni koska, kuten ePaimenkin hyvin tietää, meille on "selkäytimeen" iskostunut vainme-oppi. Vaikka minä ja monet muut pidämme sen vääränä, se valvomattomalla hetkellä puikahtaa esiin jossakin muodossa. Hengellinen vallanhalu on tiiviisti siinä kylkiäisenä omahyväisyydellä maustettuna.On hyvä, että ePaimen rudiinin kanssa osoittaa missä tulee tehdä parannusta. Joten pyydän anteeksi kaikilta sanojani, joissa tuo edellä kuvattu on ilmennyt.muistelen kauhulla, mitä olen joskus jollekin sanonut. Niitä sanoja on mahdoton ottaa takaisin, mutta nyt kun ymmärrän koetan välttää samaa tuomariksi ryhtymistä.
vaan kuten muuttis oikein toteaa, sieltä ne vaan putkahtelevat, todelliset asenteet ja ajatukset, jotka toiset helposti vaistoavat mutta joille itse olen sokea.
47. Mutta jos joku minun sanani kuulee, ja ei usko, en minä häntä tuomitse; sillä en minä tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan vapahtamaan.
48. Joka minun katsoo ylön, ja ei ota vastaan minun sanojani, hänellä on se, joka hänen tuomitsee: se puhe, jonka minä puhuin, pitää hänen tuomitseman viimeisenä päivänä.
9. Minä olen ovi: jos joku minun kauttani menee sisälle, se tulee autuaaksi, ja menee sisälle ja ulos, ja löytää laitumen.
Näillä on joku merkitys. Ne ovat Jeesuksen puhetta.- tuomittuja ei tuomit
Olen ainakin kymmenen kertaa kirjoittanut lyhyen ajan sisällä tämän.
Joka on jo kuolemaan tumittu epäuskonsa, syntiensä ja rikostensa vuoksi, niin ei häntä enää kukaan toista kertaa tuomitse. Noin hulluja EI KENENKÄÄN ihmisen PITÄISI koskaan KIRJOITELLA!!! KUn on kuolemaan tuomittu, eikä parannusta tarvitse, on asia loppuun käsitelty, ja tuomittu odottaa ainoastaan aikansa päättymistä.
Ei tuomitse Jeesus. Hän tuli siksi että tuomitut saisivat armahduksen.
Eikä tuomitse uskovat ihmiset. Kenelläkään ihmisellä ei ole valtuuksia tuomita, eikä mitään tarvettakaan kuolemaan tuomittua alkaa toista kertaa tuomitsemaan
Kun tuomitun ja epäuskoaaan katumattomana pysyvän henkilön kehosta poistuu henki (exitus) niin hän on ja pysyy ikuisesti helvetissä.
Tulee aina mieleen teun kertoma tapaus, jossa mies tulee kotiin. Vaimo sanoo hänelle, kyllä minä sen tiedän että Jumala sinut tuomitsee, mutta minä en ehdi odottamaan niin kauaa, hän veti miestä paistinpannulla päähän saman tien. - maan matkamies
tuomittuja ei tuomit kirjoitti:
Olen ainakin kymmenen kertaa kirjoittanut lyhyen ajan sisällä tämän.
Joka on jo kuolemaan tumittu epäuskonsa, syntiensä ja rikostensa vuoksi, niin ei häntä enää kukaan toista kertaa tuomitse. Noin hulluja EI KENENKÄÄN ihmisen PITÄISI koskaan KIRJOITELLA!!! KUn on kuolemaan tuomittu, eikä parannusta tarvitse, on asia loppuun käsitelty, ja tuomittu odottaa ainoastaan aikansa päättymistä.
Ei tuomitse Jeesus. Hän tuli siksi että tuomitut saisivat armahduksen.
Eikä tuomitse uskovat ihmiset. Kenelläkään ihmisellä ei ole valtuuksia tuomita, eikä mitään tarvettakaan kuolemaan tuomittua alkaa toista kertaa tuomitsemaan
Kun tuomitun ja epäuskoaaan katumattomana pysyvän henkilön kehosta poistuu henki (exitus) niin hän on ja pysyy ikuisesti helvetissä.
Tulee aina mieleen teun kertoma tapaus, jossa mies tulee kotiin. Vaimo sanoo hänelle, kyllä minä sen tiedän että Jumala sinut tuomitsee, mutta minä en ehdi odottamaan niin kauaa, hän veti miestä paistinpannulla päähän saman tien.Tuomioita satelee.
Onhan nyt kuitenkin niin, että tuomio on oleva asia.
Oliko avaajalla tarkoitus peittää Jeesuksen sanat "joka ei usko, on jo tuomittu" Jeesuksen toisten sanojen alle? Vai mistä johtuu niiden sanojen lainaus ja liittäminen oman agendan tueksi lainattuihin Raamatun kohtiin, ajatuksella tyyliin: eikä tarvitse sitten tätä -joka ei usko on tuomittu- juttua mainita..?
Johtuneeko kiivaasta halusta vesittää tietty puoli Raamatun sanomasta.
Tuomio on ja on tuleva.
Onko meillä nyt paimentaja, joka tahtoo paeta tuomion alta omin konstein ja suosittelee samaa laumalle, pohdin.
Mennäkseni asiasta sivuun; olen pannut merkille, että esikoisista ulkoisten syiden vuoksi erkaantuneet ovat hanakoita tuomitsemaan esikoisten lahko-opista vapautettuja Kristuksen seuraajia juuri tuomitsijoiksi. Tällaiset avaramman ulkoisen elämän hakijat synnyttävät usein itse itsensä järjen ja humanismin avulla liberaaleiksi lässyttäjiksi. Tällaiset lässyttäjät eivät voi sietää, kun veren kautta vapaaksi ostetut entiset lahkoessut nuhtelevat maailmaa synnin, kuoleman ja vanhurskauden tähden, saamiensa lahjojen mukaan. Myöskään ei siedetä kokonaan syntiseksi ja samalla pyhäksi tunnustautumista, vaan sitä pidetään teeskentelynä.
Tämä johtuu siitä, että oma sydän on ympärileikkaamaton. Hengellinen viha naamioidaan luonnolliseen siveyteen, Raamatun lauseisiin, joita ei ymmärretä, humaaniin ajatteluun jne., jotka kyllä maailman silmissä näyttävät kauniilta ja hurskailta asioilta. Näillä eväillä sitten aletaan nuhtelemaan niitä, jotka eivät turvaa lihaan.
Tuomioita kuulee myös silloin, kun armonkerjäläinen tunnustaa olevansa Jumalan lapsi, matkalla taivaaseen. Sitä pidetään ylpeytenä ja varoitellaan itsensä korottamisesta. Tämä johtuu siitä, ettei itse uskalleta tunnustaa, vaan heilutaan kuin luotilanka tuulessa. Mutta ystäväiseni, jos et tunnusta olevasi Jumalan lapsi, niin silloin sinä olet perkelleen lapsi. Jos et ole Jumalan lapsi, kuinka meinasit päästä taivaaseen?
Jumalan sana tuomitsee, toisia armolla ja laupeudella, toisia ansion mukaan.
Tunto hereillä elävä kristitty tuntee ansainneensa kuoleman, mutta armahdettuna hän pakenee jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa Jeesuksen avoimeen armosyliin, ja saa kuulla armon ja laupeuden tuomiota: tule, sinä Isäni siunattu..
Ei siis pidä vaipua epätoivoon kun valkeuden kasvussa hiivitään painamaan kristityitä lain alle. Ole vapaa sinä vapaaksi ostettu lauma. - Hyvin kirjoitettu!
maan matkamies kirjoitti:
Tuomioita satelee.
Onhan nyt kuitenkin niin, että tuomio on oleva asia.
Oliko avaajalla tarkoitus peittää Jeesuksen sanat "joka ei usko, on jo tuomittu" Jeesuksen toisten sanojen alle? Vai mistä johtuu niiden sanojen lainaus ja liittäminen oman agendan tueksi lainattuihin Raamatun kohtiin, ajatuksella tyyliin: eikä tarvitse sitten tätä -joka ei usko on tuomittu- juttua mainita..?
Johtuneeko kiivaasta halusta vesittää tietty puoli Raamatun sanomasta.
Tuomio on ja on tuleva.
Onko meillä nyt paimentaja, joka tahtoo paeta tuomion alta omin konstein ja suosittelee samaa laumalle, pohdin.
Mennäkseni asiasta sivuun; olen pannut merkille, että esikoisista ulkoisten syiden vuoksi erkaantuneet ovat hanakoita tuomitsemaan esikoisten lahko-opista vapautettuja Kristuksen seuraajia juuri tuomitsijoiksi. Tällaiset avaramman ulkoisen elämän hakijat synnyttävät usein itse itsensä järjen ja humanismin avulla liberaaleiksi lässyttäjiksi. Tällaiset lässyttäjät eivät voi sietää, kun veren kautta vapaaksi ostetut entiset lahkoessut nuhtelevat maailmaa synnin, kuoleman ja vanhurskauden tähden, saamiensa lahjojen mukaan. Myöskään ei siedetä kokonaan syntiseksi ja samalla pyhäksi tunnustautumista, vaan sitä pidetään teeskentelynä.
Tämä johtuu siitä, että oma sydän on ympärileikkaamaton. Hengellinen viha naamioidaan luonnolliseen siveyteen, Raamatun lauseisiin, joita ei ymmärretä, humaaniin ajatteluun jne., jotka kyllä maailman silmissä näyttävät kauniilta ja hurskailta asioilta. Näillä eväillä sitten aletaan nuhtelemaan niitä, jotka eivät turvaa lihaan.
Tuomioita kuulee myös silloin, kun armonkerjäläinen tunnustaa olevansa Jumalan lapsi, matkalla taivaaseen. Sitä pidetään ylpeytenä ja varoitellaan itsensä korottamisesta. Tämä johtuu siitä, ettei itse uskalleta tunnustaa, vaan heilutaan kuin luotilanka tuulessa. Mutta ystäväiseni, jos et tunnusta olevasi Jumalan lapsi, niin silloin sinä olet perkelleen lapsi. Jos et ole Jumalan lapsi, kuinka meinasit päästä taivaaseen?
Jumalan sana tuomitsee, toisia armolla ja laupeudella, toisia ansion mukaan.
Tunto hereillä elävä kristitty tuntee ansainneensa kuoleman, mutta armahdettuna hän pakenee jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa Jeesuksen avoimeen armosyliin, ja saa kuulla armon ja laupeuden tuomiota: tule, sinä Isäni siunattu..
Ei siis pidä vaipua epätoivoon kun valkeuden kasvussa hiivitään painamaan kristityitä lain alle. Ole vapaa sinä vapaaksi ostettu lauma.ASIAA!
Aamen. maan matkamies kirjoitti:
Tuomioita satelee.
Onhan nyt kuitenkin niin, että tuomio on oleva asia.
Oliko avaajalla tarkoitus peittää Jeesuksen sanat "joka ei usko, on jo tuomittu" Jeesuksen toisten sanojen alle? Vai mistä johtuu niiden sanojen lainaus ja liittäminen oman agendan tueksi lainattuihin Raamatun kohtiin, ajatuksella tyyliin: eikä tarvitse sitten tätä -joka ei usko on tuomittu- juttua mainita..?
Johtuneeko kiivaasta halusta vesittää tietty puoli Raamatun sanomasta.
Tuomio on ja on tuleva.
Onko meillä nyt paimentaja, joka tahtoo paeta tuomion alta omin konstein ja suosittelee samaa laumalle, pohdin.
Mennäkseni asiasta sivuun; olen pannut merkille, että esikoisista ulkoisten syiden vuoksi erkaantuneet ovat hanakoita tuomitsemaan esikoisten lahko-opista vapautettuja Kristuksen seuraajia juuri tuomitsijoiksi. Tällaiset avaramman ulkoisen elämän hakijat synnyttävät usein itse itsensä järjen ja humanismin avulla liberaaleiksi lässyttäjiksi. Tällaiset lässyttäjät eivät voi sietää, kun veren kautta vapaaksi ostetut entiset lahkoessut nuhtelevat maailmaa synnin, kuoleman ja vanhurskauden tähden, saamiensa lahjojen mukaan. Myöskään ei siedetä kokonaan syntiseksi ja samalla pyhäksi tunnustautumista, vaan sitä pidetään teeskentelynä.
Tämä johtuu siitä, että oma sydän on ympärileikkaamaton. Hengellinen viha naamioidaan luonnolliseen siveyteen, Raamatun lauseisiin, joita ei ymmärretä, humaaniin ajatteluun jne., jotka kyllä maailman silmissä näyttävät kauniilta ja hurskailta asioilta. Näillä eväillä sitten aletaan nuhtelemaan niitä, jotka eivät turvaa lihaan.
Tuomioita kuulee myös silloin, kun armonkerjäläinen tunnustaa olevansa Jumalan lapsi, matkalla taivaaseen. Sitä pidetään ylpeytenä ja varoitellaan itsensä korottamisesta. Tämä johtuu siitä, ettei itse uskalleta tunnustaa, vaan heilutaan kuin luotilanka tuulessa. Mutta ystäväiseni, jos et tunnusta olevasi Jumalan lapsi, niin silloin sinä olet perkelleen lapsi. Jos et ole Jumalan lapsi, kuinka meinasit päästä taivaaseen?
Jumalan sana tuomitsee, toisia armolla ja laupeudella, toisia ansion mukaan.
Tunto hereillä elävä kristitty tuntee ansainneensa kuoleman, mutta armahdettuna hän pakenee jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa Jeesuksen avoimeen armosyliin, ja saa kuulla armon ja laupeuden tuomiota: tule, sinä Isäni siunattu..
Ei siis pidä vaipua epätoivoon kun valkeuden kasvussa hiivitään painamaan kristityitä lain alle. Ole vapaa sinä vapaaksi ostettu lauma.Kiitos maan matkamies. Hyvä kirjoitus.
Ja niinkuin parjattu kärttyisä kiinteänikitön ystävämme aina sanoo, olemme oletusarvoisesti kuolemaantuomittuja, Aadamin teon takia, jonka rangaistus on kuolema.
Ja niinkuin muistaakseni Teu taisi jossain mainita jotenkin tähän tapaan, että jos emme ymmärrä Aadamin lankeemuksen syvyyttä ja perisynnin syyllisyyttä, emme voi ymmärtää täysin Jeesuksen lunastustyötä.- Hyvin kirjoitettu!
tyhmelin kirjoitti:
Kiitos maan matkamies. Hyvä kirjoitus.
Ja niinkuin parjattu kärttyisä kiinteänikitön ystävämme aina sanoo, olemme oletusarvoisesti kuolemaantuomittuja, Aadamin teon takia, jonka rangaistus on kuolema.
Ja niinkuin muistaakseni Teu taisi jossain mainita jotenkin tähän tapaan, että jos emme ymmärrä Aadamin lankeemuksen syvyyttä ja perisynnin syyllisyyttä, emme voi ymmärtää täysin Jeesuksen lunastustyötä.ASIAA!
Aamen.
- 7+12
Keskustelin kerran erään kristityn kanssa siitä, mikä on ainoa kadottava synti. Sanoin, että se on epäusko (Lutherin mukaan), mutta sain vastauksen, että varmaan se on SUURIN synti.
Keskustelu oli tekstiviestittelyä ja siinä oli paljon muutakin niin, että asia jäi käsittelemättä kokonaan.
"Joka ei usko, se on jo tuomittu", eikös tämä kerro sen, että ihmisen epäusko on jo tuomio todellakin? Ja että ainoa kadottava synti on epäusko?
Mutta ehkä aloittaja tarkoitti aloituksellaan sitä, miten me ihmiset tuomitsemme toisiamme. Tuo kristitty, jonka kanssa keskustelin, ei pidä minua kristittynä - ainakin hän on sen monta kertaa ilmaissut. Jos minä kuolen ennen häntä, hänelle ei jää "oikeaa" todistusta uskostani, koska en täytä hänen käsitystään kristitystä. Minun uskontunnustuksellani ei ole mitään merkitystä, koska en tee sitä ja tätä enkä käy siellä tai täällä.
Ymmärsin aloituksen niin, että meidän tuomiomme ovat ehkä toisenlaisia kuin oikean Tuomarin tuomiot!- maan m..
Niin, Se on usko tai epäusko. Uskovainen ei kuitenkaan ole synnitön. Yksi synti, "pienikin", kadottaa epäuskoisen, mutta ei uskovaista.
Avaajan tarkoitus lienee esiintyä eräänlaisena Jeesuksen sanojen välittäjänä neutraalisti. Onko takana kuitenkin halu tuomita lihallisen mielensä mukaan ne, joita hän itse pitää tuomareina? Ja tuomareina hän avaaja pitää esikoislestadiolaisia ja näin rikkoo käskyt. Että pitäisi meidän jokaisen raahautua tukki silmässä Golgatalle, myös avaajan, ja antaa Sanan tuomita ja kertoa siitä Sanan tuomiosta maailmalle, että koko maailma tekisi parannuksen. - 7+12
maan m.. kirjoitti:
Niin, Se on usko tai epäusko. Uskovainen ei kuitenkaan ole synnitön. Yksi synti, "pienikin", kadottaa epäuskoisen, mutta ei uskovaista.
Avaajan tarkoitus lienee esiintyä eräänlaisena Jeesuksen sanojen välittäjänä neutraalisti. Onko takana kuitenkin halu tuomita lihallisen mielensä mukaan ne, joita hän itse pitää tuomareina? Ja tuomareina hän avaaja pitää esikoislestadiolaisia ja näin rikkoo käskyt. Että pitäisi meidän jokaisen raahautua tukki silmässä Golgatalle, myös avaajan, ja antaa Sanan tuomita ja kertoa siitä Sanan tuomiosta maailmalle, että koko maailma tekisi parannuksen.Totta kyllä kaikki, mitä sanot.
Mutta kuitenkin on totta sekin, että joidenkin kristittyjen kohdalla on ollut vain syvä epävarmuus - nimittäin sieltä pöntöstä käsin sanottuna. Kun on elämän lanka katkennut nimittäin. Ei ole voinut puhuja "päästää taivaaseen" pois nukkunutta.
Voiko ihminen sanoa, mikä on totuus siinä asiassa. Jos ei henkilökohtaisesti edes tunne toista? On sellaisia, joista sanotaan hyviä todistuksia, vaikka asianomainen ei ole itse oikeasti juurikaan uskostaan mitään puhunut. Ja sitten sellaisia, jotka ovat iloisena uskonsa tunnustaneet, mutta eivät ole kelvanneet.
En väitä tietäväni tai ymmärtäni asiasta mitään. Ihmetellä kyllä voin paljonkin. Mutta uskon, että on Yksi Tuomari, joka tuomitsee aina oikean tuomion. - maan m..
7+12 kirjoitti:
Totta kyllä kaikki, mitä sanot.
Mutta kuitenkin on totta sekin, että joidenkin kristittyjen kohdalla on ollut vain syvä epävarmuus - nimittäin sieltä pöntöstä käsin sanottuna. Kun on elämän lanka katkennut nimittäin. Ei ole voinut puhuja "päästää taivaaseen" pois nukkunutta.
Voiko ihminen sanoa, mikä on totuus siinä asiassa. Jos ei henkilökohtaisesti edes tunne toista? On sellaisia, joista sanotaan hyviä todistuksia, vaikka asianomainen ei ole itse oikeasti juurikaan uskostaan mitään puhunut. Ja sitten sellaisia, jotka ovat iloisena uskonsa tunnustaneet, mutta eivät ole kelvanneet.
En väitä tietäväni tai ymmärtäni asiasta mitään. Ihmetellä kyllä voin paljonkin. Mutta uskon, että on Yksi Tuomari, joka tuomitsee aina oikean tuomion.Ei voida tuomioita antaa ja toisten sieluja erotella "seurakunnan todistuksen" perusteella. Tällaisesta Jumala varjelkoon. Kuitenkin omastakin lihasta nousee ajatuksia ja pohdintoja kuolleiden tilasta kuolinhetkellä, ikään kuin se olisi minun asiani. Synnin hedelmiä.
Raamattu ilmoittaa meille tuomion, jotka olemme syntisiä. Ja, Jumalalle kiitos, ilmaisen armon, syntien anteeksi antamisen.
On julmaa toimintaa kun ihmiset ottavat tuomiovallan. Pitää muistaa, että koko maallinen elämä on armonaikaa ja kokemukset osoittavat, että juuri ennen kuolinhetkeäkin on Jeesus löytänyt lampaansa.
Meillä on siis tehtävä saarnata parannusta ja syntien anteeksi antamista. Ja itse kuljettava armonkerjäläisenä. Kaikki arvuuttelut ja tuomiot kuolleen tai elävän ikuisuuspaikasta on kiellettyjä avaajan lainaamien Jeesuksen sanojen mukaan.
Sen sijaan on eri asia sanoa epäuskoiselle, että ellet käänny ja tule niin kuin lapsi niin hukka perii.
On eri asia olla tuomari, kuin kertoa Tuomarista. - muuttis
maan m.. kirjoitti:
Ei voida tuomioita antaa ja toisten sieluja erotella "seurakunnan todistuksen" perusteella. Tällaisesta Jumala varjelkoon. Kuitenkin omastakin lihasta nousee ajatuksia ja pohdintoja kuolleiden tilasta kuolinhetkellä, ikään kuin se olisi minun asiani. Synnin hedelmiä.
Raamattu ilmoittaa meille tuomion, jotka olemme syntisiä. Ja, Jumalalle kiitos, ilmaisen armon, syntien anteeksi antamisen.
On julmaa toimintaa kun ihmiset ottavat tuomiovallan. Pitää muistaa, että koko maallinen elämä on armonaikaa ja kokemukset osoittavat, että juuri ennen kuolinhetkeäkin on Jeesus löytänyt lampaansa.
Meillä on siis tehtävä saarnata parannusta ja syntien anteeksi antamista. Ja itse kuljettava armonkerjäläisenä. Kaikki arvuuttelut ja tuomiot kuolleen tai elävän ikuisuuspaikasta on kiellettyjä avaajan lainaamien Jeesuksen sanojen mukaan.
Sen sijaan on eri asia sanoa epäuskoiselle, että ellet käänny ja tule niin kuin lapsi niin hukka perii.
On eri asia olla tuomari, kuin kertoa Tuomarista.On eri asia olla tuomari, kuin kertoa Tuomarista -mm
Tämä on helmi!!
- Ellet kuole et elä
Kristinuskon sanoma on nimeomaan sellainen että tuomitut tulisivat Jeesuksen luokse, uskoisivat hänen täydellisen sovitus uhrinsa ja pelastuisivat.
On Jumalalle kauhistus kun tullaan vähän taikka vähän enemmän syntisinä selittelemään erilaisia pelastusteitä, joissa ihminen tekee oman osansa mahdollisimman hyvin ja Jeesus maksaa loppulaskun.
Täysin oman vanhurskauden oppia kaikki tuollaiset opit joissa Jumalan teko Jeesuksessa kristuksessa sotketaan osaksi ihmislihan suorituksia ja ponnistuksia. Siinä Kristuksen uhri tulee pilkatuksi ja Jumalasta tehdään valehtelija.
Ylepyden perkele ei anna riisua alastomaksi ja tempaista kehoa viimeistä solua myöten kuuden tuuman nauloilla kokonaan liikkumattomaksi ristinpuulle.
Kerta kaikkiaan vanhan ihmisen on kuoltava KOKONAAN. Jokainen näkee perunapenkissään, kuinka tuon UUDEN hedelmän tuottaneen perunan kävi.
Se kuoli ja maaksi muuttuu.
Viljan jyvästäkään ei mitään UUTTA tule ellei se ensin kuole.
Vain seppä suutari ja sika kykenevät tekemään vanhasta pas'kasta uutta, tämä on totuus eikä pala tulessakaan.
Moniulta uskovina esiintyviltä ovat kristinuskon perusteetkin täysin huklassa, mutta uho ja ölinä on kuin apinalaumassa. Puhutaan asiasta josta ei mitään tiedetä eikä ymmärretä. - ePaimen
Arvostelu, kaiken tutkiminen, on raamatullista.
Ei suinkaan ole tarkoitus vesittää tai poistaa tuomiota! Olen saanut esikoisten parissa vuosien mittaan useaan otteeseen todella turpiini siitä, että pidän kiinni Paavalin sanasta
" Meidän kaikkien on tultava Kristuksen tuomioistuimen eteen, jotta kukin saisi sen mukaan, mitä ajallisessa elämässään on tehnyt, hyvää tai pahaa." 2 Kor 5:10
joku tuolla edellä kommentissaan jo säveltää, että epäuskoinen tuomitaan jokaisesta synnistä, kristittyjä ei tuomita mistään.
tämä on vastoin Raamatun selkeää sanaa. Sinäkin kuolet, arvon kirjoittaja, ja joudut Kristuksen tuomioistuimen eteen vastaamaan jokaisesta sanasta jonka olet tänne kirjoittanut. Minä myös.- ePaimen
Kerromme jokaiselle totuuden, ilosanoman "usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut ja niin myös perhekuntasi!"
Ja suuri ilo valtasi Filippin vanginvartijan, joka oli kuoleman porteilla, itsemurhan äärillä käynyt.
Ilosanoma
Ei helvetillä uhkailu ja pelottelu, että koska et usko, niin tuomitsen sinut kadotukseen.
Onko tässä mitään eroa, ilosanoman julistamisessa ja tuomion pasuunana synkeästi kulkeminen?
Jeesus valitsi ensimmäisen reitin, ja jätti tuomion Hänelle, joka kaiken tietää ja oikein tuomitsee.
Näin vapauttaa tahtoisin Raamatun sanalla kaikki ihmisten tuomitsemat, elävät ja kuolleet, ja jättää meidät kaikki Kristuksen tuomioistuimen kirkkaaseen valoon, joka meitä kuoleman jälkeen kohtaa.
Mitä olemme tehneet hyvää tai pahaa.
Tiedän ettei tämä mene esikoisten teologian putkeen, mutta olkoon menemättä. Tutkitaan kirjoituksia eikä isien perinnäissääntöjä! - maan m..
Millä ePaimen ajattelit puolustautua tuomiolla tästä esikoisten tuomaroinnista? Sanotko, että se oli vain sellaista arvostelua?
- maan m..
maan m.. kirjoitti:
Millä ePaimen ajattelit puolustautua tuomiolla tästä esikoisten tuomaroinnista? Sanotko, että se oli vain sellaista arvostelua?
Kysymys peruutettu, kun luin uusimmat ePaimenen viestit. Eli ilmeisesti ei ole niin, etteikö esikoislestadiolainen pääsisi taivaaseen, jos on määrittelemäsi määrittelemätön tuomari.?
Ei pidä unohtaa sitä, että ikuinen elämä alkaa tässä ajassa, jos on alkaakseen.
No taidan taas törmätä tilanteeseen, joss saan olla yksi ePaimenen pujottelukepeistä. Eli viesti pysynee epäselvänä.. - su***
ePaimen kirjoitti:
Kerromme jokaiselle totuuden, ilosanoman "usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut ja niin myös perhekuntasi!"
Ja suuri ilo valtasi Filippin vanginvartijan, joka oli kuoleman porteilla, itsemurhan äärillä käynyt.
Ilosanoma
Ei helvetillä uhkailu ja pelottelu, että koska et usko, niin tuomitsen sinut kadotukseen.
Onko tässä mitään eroa, ilosanoman julistamisessa ja tuomion pasuunana synkeästi kulkeminen?
Jeesus valitsi ensimmäisen reitin, ja jätti tuomion Hänelle, joka kaiken tietää ja oikein tuomitsee.
Näin vapauttaa tahtoisin Raamatun sanalla kaikki ihmisten tuomitsemat, elävät ja kuolleet, ja jättää meidät kaikki Kristuksen tuomioistuimen kirkkaaseen valoon, joka meitä kuoleman jälkeen kohtaa.
Mitä olemme tehneet hyvää tai pahaa.
Tiedän ettei tämä mene esikoisten teologian putkeen, mutta olkoon menemättä. Tutkitaan kirjoituksia eikä isien perinnäissääntöjä!Kysyn sinulta ePaimen, ovatko kaikki sinun sanomasi ja totuutta?
Mieti sinäkin joskus mitä puhelet? - muuttis
Tartun tähän:
Ei suinkaan ole tarkoitus vesittää tai poistaa tuomiota! Olen saanut esikoisten parissa vuosien mittaan useaan otteeseen todella turpiini siitä, että pidän kiinni Paavalin sanasta -ePaimen-
Eräs pastori sanoi saarnassaan Jeesuksen tuomio-istuimen edessä tapahtuvasta vuohien ja lampaiden erottelusta jotenkin näin
Lampaille: Tulkaa minun Isäni siunatut.....minkä teitte YHDELLE minun vähimmistä veljistäni, sen teitte minulle, ja vuohille:
Minkä jätitte tekemättä YHDELLE minun vähimmistä veljistäni, sen jätitte tekemättä minulle. (erittäin vapaasti muisteltu)
Eli ei se määrä, mutta laatu.
Jos olisi määrästä kysymys, miten kävisi sen viinitarhan työläisen, joka tuli työhön viime hetkellä? Jeesushan sanoi tuolloin valittajille että Hänellä on valta maksaa palkka mielensä mukaan. Jaakob sanoo, että usko osoitetaan työllä, mutta palkka on sama.
Epäuskoisten tekemä työ ei kelpaa Jeesukselle, koska sitä ei tehdä uskossa - Hänelle.
Nämä on omia aatoksiani, älkää vetäkö hernettä pattiin ja ojentaa saa. - muuttis
maan m.. kirjoitti:
Millä ePaimen ajattelit puolustautua tuomiolla tästä esikoisten tuomaroinnista? Sanotko, että se oli vain sellaista arvostelua?
maan m..
5.9.2013 15:52
Millä ePaimen ajattelit puolustautua tuomiolla tästä esikoisten tuomaroinnista? Sanotko, että se oli vain sellaista arvostelua?
En ymmärtänyt kai peruutitko tämän, vai et :-)
Tuli vain mieleeni, että onko vain meidän, sisäpuolisten oikeus arvostella esim väärää seurakuntaoppia tms?
Pidän kyllä oikeampana käydä suoraan saarnaajien puheilla ja tiedän sinunkin näin ajattelevan. Tiedän kokemuksesta senkin, että siitä saa leiman otsaansa ja tulee pahimmillaan tuomituksi, eikä siitä seuraa raamatullista keskusteluakaan. Siksi huoli purkautuu puheena ja kirjoituksina muualla. - maan m..
muuttis kirjoitti:
maan m..
5.9.2013 15:52
Millä ePaimen ajattelit puolustautua tuomiolla tästä esikoisten tuomaroinnista? Sanotko, että se oli vain sellaista arvostelua?
En ymmärtänyt kai peruutitko tämän, vai et :-)
Tuli vain mieleeni, että onko vain meidän, sisäpuolisten oikeus arvostella esim väärää seurakuntaoppia tms?
Pidän kyllä oikeampana käydä suoraan saarnaajien puheilla ja tiedän sinunkin näin ajattelevan. Tiedän kokemuksesta senkin, että siitä saa leiman otsaansa ja tulee pahimmillaan tuomituksi, eikä siitä seuraa raamatullista keskusteluakaan. Siksi huoli purkautuu puheena ja kirjoituksina muualla.Muuttis. Joo peruutin kysymyksen, koska se ei ollutkaan enää kiinnostava, mielestäni. Arvasinkin, ettei siitä kukaan mitään tajunnut, oli niin sekavaa. Pidettäköön sitä yksinpuheluna, vaikka.
Ei toki ole kiellettyä arvostella ulkopuolelta meitä. Päinvastoin hyvin suotavaa, mielestäni.
Nyt on kuitenkin niin, että mielestäni ePaimene kritiikki kohdistuu uskonvanhurskauteen, joka on juuri se, mikä meiltä on seurakunnassa hukattu isoin osin.
Siunausta. - rudiini
maan m.. kirjoitti:
Muuttis. Joo peruutin kysymyksen, koska se ei ollutkaan enää kiinnostava, mielestäni. Arvasinkin, ettei siitä kukaan mitään tajunnut, oli niin sekavaa. Pidettäköön sitä yksinpuheluna, vaikka.
Ei toki ole kiellettyä arvostella ulkopuolelta meitä. Päinvastoin hyvin suotavaa, mielestäni.
Nyt on kuitenkin niin, että mielestäni ePaimene kritiikki kohdistuu uskonvanhurskauteen, joka on juuri se, mikä meiltä on seurakunnassa hukattu isoin osin.
Siunausta.Ihan hyvä, maan matonen, että sanot "kohdistuu mielestäni", Tosin en ymmärrä, miten moisen mielipiteen voi ePainmenen kirjoituksista saada.
ePaimenen kritiikki kohdistuu siihen, että Raamatun sanalla, Jeesuksen sanalla, Jumalan sanalla, ei ole mitään merkitystä yleisesti esikoisille ja erityisesti palstalla kirjoittajille.
Ketään ei kiinnosta, mitä Jeesus sanoo ja miten se itseen liittyisi. Pn vain palstatolkulla vääntelyä ja kääntelyä milloin mihinkin suuntaan. Nyt käsillä olevalla palstalla tuomitsemisesta.
Vaan perin synnitöntä jengi tuntuu olevan ja kuten joku tuossa sanoo, eihä kristitty tekemisistään joudu tuomiolle... - muuttis
rudiini kirjoitti:
Ihan hyvä, maan matonen, että sanot "kohdistuu mielestäni", Tosin en ymmärrä, miten moisen mielipiteen voi ePainmenen kirjoituksista saada.
ePaimenen kritiikki kohdistuu siihen, että Raamatun sanalla, Jeesuksen sanalla, Jumalan sanalla, ei ole mitään merkitystä yleisesti esikoisille ja erityisesti palstalla kirjoittajille.
Ketään ei kiinnosta, mitä Jeesus sanoo ja miten se itseen liittyisi. Pn vain palstatolkulla vääntelyä ja kääntelyä milloin mihinkin suuntaan. Nyt käsillä olevalla palstalla tuomitsemisesta.
Vaan perin synnitöntä jengi tuntuu olevan ja kuten joku tuossa sanoo, eihä kristitty tekemisistään joudu tuomiolle...Vaan perin synnitöntä jengi tuntuu olevan ja kuten joku tuossa sanoo, eihä kristitty tekemisistään joudu tuomiolle -toteaa rudiini
Niinpä, mutta uskon että synnintuntoa on varmasti, vaan taitaa olla tosiasia, ettemme koskaan tule tuntemaan kaikkia syntejämme. Jumalan edessä tulee tunnustaa itsensä syypääksi myös niihin mitä emme tunne.
Kuulin etään määritelmän synneistä joka meni jotenkin näin:
Ensimäinen taso on se, kuinka uskonyhteisö meidät näkee
Toinen taso on miten oma perhe ja läheiset näkevät meidät
Kolmas taso on kuinka itse tunnemme itsemme ja syntiturmeluksemme
Neljäs taso on, kuinka Jumala tuntee meidät
Tuo neljäs kohta avautuu vain Jeesuksen seurassa sen verran, kuinka uskallamme katsoa itseämme Sanan peilistä.
Asiasta kolmanteen.
Jeesushan lähetti viemään ilosanomaa, ei pelottelemaan ja tuomitsemaan.
Tuosta tuli mieleeni, saako tuomion pelko sydämen särkymään?
Sekin on Jumalan tekoa, kun omatunto herää, se on armoa sekin. - rudiini
muuttis kirjoitti:
Vaan perin synnitöntä jengi tuntuu olevan ja kuten joku tuossa sanoo, eihä kristitty tekemisistään joudu tuomiolle -toteaa rudiini
Niinpä, mutta uskon että synnintuntoa on varmasti, vaan taitaa olla tosiasia, ettemme koskaan tule tuntemaan kaikkia syntejämme. Jumalan edessä tulee tunnustaa itsensä syypääksi myös niihin mitä emme tunne.
Kuulin etään määritelmän synneistä joka meni jotenkin näin:
Ensimäinen taso on se, kuinka uskonyhteisö meidät näkee
Toinen taso on miten oma perhe ja läheiset näkevät meidät
Kolmas taso on kuinka itse tunnemme itsemme ja syntiturmeluksemme
Neljäs taso on, kuinka Jumala tuntee meidät
Tuo neljäs kohta avautuu vain Jeesuksen seurassa sen verran, kuinka uskallamme katsoa itseämme Sanan peilistä.
Asiasta kolmanteen.
Jeesushan lähetti viemään ilosanomaa, ei pelottelemaan ja tuomitsemaan.
Tuosta tuli mieleeni, saako tuomion pelko sydämen särkymään?
Sekin on Jumalan tekoa, kun omatunto herää, se on armoa sekin."Tuosta tuli mieleeni, saako tuomion pelko sydämen särkymään?"
Montako tuomitsemalla kääntynyttä olet havainnut?
Mitä Jeesus kehotti?
Mark 16
15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ei hän kehottanut:
"Menkää ja julistakaa kadotustuomiota kaikelle kansalle, ja me jotka uskotaan, pelastutaan" - muuttis
rudiini kirjoitti:
"Tuosta tuli mieleeni, saako tuomion pelko sydämen särkymään?"
Montako tuomitsemalla kääntynyttä olet havainnut?
Mitä Jeesus kehotti?
Mark 16
15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ei hän kehottanut:
"Menkää ja julistakaa kadotustuomiota kaikelle kansalle, ja me jotka uskotaan, pelastutaan"rudiini
6.9.2013 12:27
Joo. Hänkään ei tullut tuomitsemaan, vaan vapahtamaan. - muuttis
muuttis kirjoitti:
Tartun tähän:
Ei suinkaan ole tarkoitus vesittää tai poistaa tuomiota! Olen saanut esikoisten parissa vuosien mittaan useaan otteeseen todella turpiini siitä, että pidän kiinni Paavalin sanasta -ePaimen-
Eräs pastori sanoi saarnassaan Jeesuksen tuomio-istuimen edessä tapahtuvasta vuohien ja lampaiden erottelusta jotenkin näin
Lampaille: Tulkaa minun Isäni siunatut.....minkä teitte YHDELLE minun vähimmistä veljistäni, sen teitte minulle, ja vuohille:
Minkä jätitte tekemättä YHDELLE minun vähimmistä veljistäni, sen jätitte tekemättä minulle. (erittäin vapaasti muisteltu)
Eli ei se määrä, mutta laatu.
Jos olisi määrästä kysymys, miten kävisi sen viinitarhan työläisen, joka tuli työhön viime hetkellä? Jeesushan sanoi tuolloin valittajille että Hänellä on valta maksaa palkka mielensä mukaan. Jaakob sanoo, että usko osoitetaan työllä, mutta palkka on sama.
Epäuskoisten tekemä työ ei kelpaa Jeesukselle, koska sitä ei tehdä uskossa - Hänelle.
Nämä on omia aatoksiani, älkää vetäkö hernettä pattiin ja ojentaa saa.Korjaan omaa tekstiäni, kun muisti palasi pätkän verran. Vuohen kohdalla oli kysymys myös määrästä, koko lain täyttämisestä.
Ikuiseen elämään, taivaaseen on kuin onkin kaksi tietä.
Usko Herraan Jeesukseen omana Vapahtajanaan tai koko lain täyttäminen.
Jos ihmisen omatunto herää, hän tuomitsee itse itsensä eikä loukkaannu sanaan.
- rudiini
Juuri näin, Vihne!
Tässä on ongelman ydin, yksi sun toinen loukkaantuu sanaan, kun se tulee omalle kohdalle ja osoittaa itsen syntiseksi.
Juuri tuo bunkkeri on niin hirmun voimakas! Mikään ei kosketa. Voi toimia lähimmäisiä kohtaan miten tahansa. Ja selittää Sanan pois itsestään, että ei se minua koske senkin tekopyhät oman autuuden ansaitsijat pölvästit :-)
Ei haluta kuunnella, mitä Jumala meille sanassaan sanoo.
Tätäkin viestiketjua lukiessa paistaa se asenne.
On hirmun tärkeää osoittaa sana mitättömäksi keinolla tai toisella. Joko niin, että kuitataan muistutus siitä tulevan ihan vääränlaiselta humanistiliberaaliateistilta (eikä taaskaan hokata katsoa peiliin tuomioissa...) tai sitten, että mä vaan oon kokosyntinen ja en halua autuuttani ansaita edes pyrkimällä käyttäytymään Jumalan sanan mukaisesti (paitsi etten homostele, enkä ole naispappi). - muuttis
rudiini kirjoitti:
Juuri näin, Vihne!
Tässä on ongelman ydin, yksi sun toinen loukkaantuu sanaan, kun se tulee omalle kohdalle ja osoittaa itsen syntiseksi.
Juuri tuo bunkkeri on niin hirmun voimakas! Mikään ei kosketa. Voi toimia lähimmäisiä kohtaan miten tahansa. Ja selittää Sanan pois itsestään, että ei se minua koske senkin tekopyhät oman autuuden ansaitsijat pölvästit :-)
Ei haluta kuunnella, mitä Jumala meille sanassaan sanoo.
Tätäkin viestiketjua lukiessa paistaa se asenne.
On hirmun tärkeää osoittaa sana mitättömäksi keinolla tai toisella. Joko niin, että kuitataan muistutus siitä tulevan ihan vääränlaiselta humanistiliberaaliateistilta (eikä taaskaan hokata katsoa peiliin tuomioissa...) tai sitten, että mä vaan oon kokosyntinen ja en halua autuuttani ansaita edes pyrkimällä käyttäytymään Jumalan sanan mukaisesti (paitsi etten homostele, enkä ole naispappi).Hyviä kirjoituksia. Vihne sanoi ydinasian. Kyllä Jumalan sana on tarkoitettu kaikille, myös kristityille. Sen tulee olla peilinä. Ja minä tunnen sisässäni (lihassani) asuvan tuomarin. Enkä pidä siitä. Jos Sana ei saa olla peilinä, lihasta tulee vähin erin vapaata ja se alkaa hallitsemaan. Eihän se, että Kristus on meidät tehnyt vapaaksi tarkoita lihan vapautta, eihän?
- ei kai haittaa
Haittaako se mitään jos sellaista saarnataana JUmalan Sanana, josta kukaan Apostolit, ei kukaan Uudenliiton ihminen sano sanaakaan ?
onko hirveää tuomitsemista jos näin kysyy varovasti alas katsoen hattu silmillä! Korvasyyhyyn saarnaamisessa ajatellaan seuraavasti: Tuolla on avionrikkoja, ei sovi puhua. Tuolla on tu varkaudesta kiinnijäänyt, ei sovi puhua. Tuolla on vaimonsahakkaaja, ei sovi puhua.
Mitä jää jäljelle, kun näin käymme läpi? Jää jäljelle torsona esitetty Joh 3:16. josta on jätetty määräävä etuosa pois. Samoin Room kohta jossa vakuutetaan, ettei mikään voi ottaa pois Jumalan rakkautta, vaikka siinäkin on selvä määre milloin siihen saa erityisesti luottaa.- ePaimen
Profeetta Miikan rauhanvirreesä on ihmeellinen kohta (montakin)
Pelko ja ahdistus kauas väistyy kun Herra lausuu tuomion
virsi 515
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1363185Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2722794Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641738Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2151737- 601638
- 481330
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831269Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781242Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3161120Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391042