Eli mulla on välillä selässä oikealla puolella munuaisten kohdalla kipuja, yleensä aamuisin kun herään. Mistä erottaa munuaiskivun selkäkivusta?
Syön melko epäterveellisesti joskus iltaisin, lopetin juuri tupakanpolton ja minulla on lievää ylipainoa. Olen 28 v mies. Onko tämä vaiva joka vaatii röntgeniä tai verikokeita vai pystyykö itse havaitsemaan, että onko kyseessä selkä- vai munuaiskipu?
Selkä vai Munuaiskipu?
3
4957
Vastaukset
- jatkuessa lääkäriin
Kyllä kai lihaskipu tutnuu enemmän olevan pinnalla ja sisäelinkipu sisällä. Saattaa se kyllä lihasperäistäkin olla. Suola ja proteiint rasittavat munuaisia. Jos oireet vain jakuvat niin kannattaa mennä lääkäräiin. Eiköhän ne alussa ala veri- ja pissanäytteitä tutkimaan.
Muutenkin painon pudotus ja ruokavalion terveellistyttäminen kannattaa. Olethan nuori ja elämäsi on edessä. - abcdefghijklmnop1234
Poikkeaako virtsan tulo jotenkin normaalista? Enemmän tai vähemmän kuin ennen? Tuleeko helposti/vaikeasti ulos? Veristä? Hyvin tumman keltaista tai oranssia? Jos siinä muutoksia, voi olla munuaisista. Myös kohtauksittainen kipu voi viitata munuaisiin.
- ghjgjhgjh
Selkäkipu on todennäköisempi vaihtoehto, mutta munuasten kunto on helppo selvittää ottamalla verestä kreatiniiniarvo. Tämä toki edellyttää lääkärissäkäyntiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64145Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952283Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989- 47844
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va37843Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186840- 34811
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119765- 35754