Land Rover Freelander 2 - turmanloukku?

4x4

Omistan vm. 2007 Land Rover Freelander 2 TD4 SE:n. Olen ostanut auton n. vuosi sitten jolloin sillä oli ajettu n. 130000km Autolla on nyt ajettu n. 160000km ja se on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti.

Muutama viikko sitten auton tekniikka petti aivan yllättäen aiheuttaen vakavan vaaratilanteen. Ajaessani tasaista 80-85km/h nopeutta auton etupyörät lukkiutuivat yllättäen! Sain onneksi pidettyä auton tiellä, eikä takana ollut ketään. Olin kuitenkin noin puoli kilometriä aiemmin meinannut lähteä rekan ohi, mutta onneksi näkyvyys ei aivan riittänyt. Muuten en varmaankaan olisi kirjoittamassa tätä.

Viaksi paljastui vaihdelaatikon (manuaali, 6v) täydellinen pettäminen hajonneen laakerin vuoksi. Tämä johti peruutusvaihteen itsestäänkytkeytymiseen ajon aikana ja sitä kautta voimansiirron jumiutumiseen. Korostaisin, että ko. vika ei antanut MINKÄÄNLAISIA oireita tai varoittanut mitenkään etukäteen, eikä kyseessä ollut vaihteenvaihtotilanne!

Land Roverin maahantuojan (Inchcape) mielestä heillä ei ole mitään vastuuta asiassa, jos 160000km ajetun auton vaihteisto pettää aiheuttaen potentiaalisen onnettomuuden.Jos itse ajaisin tai olisin suunnitelmissa hankkia ko. auton (tai vastaavalla vaihteistolla olevan Range Rover Evoquen), miettisin vakavasti uudelleen.

2

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ponhuk

Juttusi saa minut entistä enemmän vakuuttuneeksi, että maasturi pitää olla Toyota.

• joopajoo

Samaa paskaa jauhanut,Ei ole tarkistanut öljyjä vaihteistosta.Laatikko leikannut kiinni.';

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4418
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27