Aloitin juuri hommat vuokratyöntekijänä hok-elannon kassoilla. Olen oppinut perusasiat kassakoneen käytöstä, mutta yksi asia vaivaa: nimittäin kuitin korjaus! Kukaan ei ole ehtinyt sitä minulle näyttää, ja joudun aina pyytämään jonkun toisen tekemään sen puolestani. Vakituiset ja kokeneemmat myyjät taas hoitavat sen homman niin nopeasti, etten ehdi edes näkemään, mitä nappeja he painavat. Osaisiko joku selittää selkeästi, miten kuitin korjaus tehdään hok-elannon kassajärjestelmällä ja missä tilanteissa se ylipäätään tehdään?
HOK-elannon kassamyyjät huomio!
8
2996
Vastaukset
- katjushki
No laitoinpa hölmösti väärälle palstalle, vuokratyökin olisi sopinut paremmin.
- potkut ansaitset
Miksi tuollaisia alisuoriutujia otetaan töihin? Sopisit korkeintaan johonkin 9e harjoitteluun, siellä opit korjaamaan kuitin muutamassa kuukaudessa (toivottavasti).
- katjushki
Olen siis "alisuoriutuja", koska en ole muutaman kiireisen vuoron aikana ehtinyt oppia kuitin korjaamista.. :D
- Kaupassa töissä
Onkohan tämä nyt ihan oikea paikka keskustella työpaikan kassakoneen toiminnasta? (salassapito) Ehkä kannattaa vaan rohkeasti uudestaan kysyä työkaverilta. Ei kaikki aina jää heti mieleen kun on kaikkea muutakin opittavaa. :)
- katjushki
Ei tämä varmaan paras paikka olekaan. Se on vain vuokratyöntekijänä hankalaa, kun vakituiset työntekijät eivät oikein ehdi tai näe mitään syytä auttaa minua kassakoneen käytössä, sillä he eivät tiedä, tulenko koskaan heidän myymäläänsä töihin enää. Ainakin tämän käsityksen olen saanut, koska en vain saa pyytämääni apua. Mutta toki on parempi pyytää kiireiseltä vakkariltakin neuvoa pahan paikan tullen, sen sijaan että lähtisi säheltelemään jotain omaa. Tosin onhan tuo totta, ettei kaikki voi jäädä heti mieleen, varsinkin kun on aina uudessa paikassa uusien ihmisten kanssa työvuorossa :) Ja tietyt tilanteet (esim. kuitin korjaaminen) eivät tule kovin usein vastaan, joten rutiinia ei ole vielä muodostunut. Mutta eiköhän se tästä, vuoro kerrallaan. Hyvä kun muistutit muuten tuosta salassapitovelvollisuudesta, en tullut sitä ajatelleeksi kun tämän keskustelun tein.
- vastuumyyjä
Pakko nyt kommentoida tähän, jos joku etsii samaa tietoa: Vuokratyöntekijät eivät saa korjata kuitteja itse eli teidän ei kuulu sitä osatakaan. Ja vaikka olisitkin kaupan oma uusi työntekijä, kukaan ei oleta sun osaavan kuitinkorjausta tokana päivänä. :D Ne hommat opetetaan sitten, kun hallitset perusasiat vaikka unissas. :)
- itsepalvelukassatulossa
Kuitinkorjaus ei ole ydinfysiikkaa. Kyllä kuitinkorjaus opetetaan jo työhön perehdytyksessä. Tuotteiden skannaus ja asiakkaiden rahastus ei ole ydinfysiikkaa.
Jos vuokratyöntekijä ei voi kysyä apua työpaikan vakituisilta kassamyyjiltä, niin jo on kumma työyhteisö! Kauppoihin tulee lähivuosina itsepalvelukassoja. Vain kassatyötä kaupassa tekevät kassamyyjät siirtyvät vähitellen historiaan. Itsepalvelukassoja on jo monissa tavarataloissa. - Vuokratyöntekijä
Jos joku tätä keskustelua vielä lukee, niin kerron(joka tapauksessa), että kuitin korjausta ei voi tehdä ilman avainta näppäimistöön. Ja avain on usein vain Kassa vastaavalla. Näin ollen ei vuokratyöntekijä voi kuittia itse korjata, vaikka teoriassa sen osaisikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954