Miehen pukeutuminen

muotitiedoton

Aika monet miehet tuntuu käyttävän paljon samanlaisia vaatteita. Joka päivä farkut ja teepaita tai flanelli. Kiinnitättekö naiset edes kyseiseen asiaan huomiota? Onko plussaa jos se t-paita vaihtaa väriä joka päivä? Ja jos farkut vaihtuu sillointällöin musta - sininen - beige? Jos takkikin kestää 3 vuotta, niin ei sitä halua ostaa joka viikonpäivälle erilaista.

23

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+17

Kunhan on ns. siistit ne vaatteet, niin ei mua ainakaan haittaa. :)
      Mä olen jo ite aikaa sitten hyväksynyt sen, et miehet shoppaa erilailla vaatteita kuin naiset, ja ne käyttää ne yleensä loppuun asti, mikä on säästäväisyyttä.
      Me naiset kun ollaan vähän turhamaisia, ja ne kuosit pitää vaihtua aika ajoin..:D

Itse olen ainakin oman mieheni vaatteisiin ihan tyytyväinen, vaikka onkin "vaan" t-paita,farkut,verkkarit linjalla. :)
      En ala sanelemaan kenellekään, että miten tulis pukeutua. Se ihminen siel vaatteiden sisällä kuitenkin on se tärkeämpi.

• MenMan

Miksihän sen t-paitaretaleen pitää olla aina ja ikuisesti musta oli käyttäjä sitten mies tai nainen?

• lifemocker

koska muita värejä ei ole ;)

• värioppi
        lifemocker kirjoitti:

koska muita värejä ei ole ;)

Musta ja valkoinen eivät ole värejä;)

• 88metallimies
        värioppi kirjoitti:

Musta ja valkoinen eivät ole värejä;)

Väri paidassa on likaa.

• eklelelleelll
        88metallimies kirjoitti:

Väri paidassa on likaa.

musta on tanapalvojien ja körttiläisten vaatteiden väri.

• 88metallimies
        eklelelleelll kirjoitti:

musta on tanapalvojien ja körttiläisten vaatteiden väri.

Sanoo sateenkaaripoika

• Aatteet on vaatteet

Kiinnitän huomiota.

Jos suomalainen mies repäisee, hän laittaa punaiset farkut jalkaan. Tai pinkin krakan villapaidan kanssa. Ymmärrätkö pointin? Joka ikisellä ukolla on kolmet samanlaiset farkut kaapissaan kuin naapurin jepelläkin ja kolme samanlaista t-paitaa kuin naapurin jepelläkin.....jne ettei vain erotu massasta. Joka päivä sama asu.

En erota niitä toisistaan. Suurinosa näyttää seinältä. Se on suomalaisen miehen tyyli. Olen jo aikaa sitten lopettanut sen ihmettelyn. Se vain on niin.

Joskus työelämässä on ollut muutama positiivinen yllätys, että mies on pukeutunut arkena ...en tarkoita pukua vaan paremmat arkivaatteet ja kyllä se piristi naisenkin silmää. Siinä työpaikassa naiset pukeutuvat jokapäivä. Ja ne miehet ovat innovatiivisessa ja nuorekkaassa työpaikassa. Asiallisessa mutta luovassa.

Olin pari päivää sitten kokouksessa jossa paikan "johtaja" (n 30-40v perheelinen mies) tuli avamaan kauden maailman suurimmissa polvipussihousuissa, flanelliruutupaita roikkui ja pussitti, vanhat linttaan astutut nahkakengät, tukka sekaisin, silmät puolitangossa kuten aina, alaselässä sellainen notko että se katkeaa ihan kohta...jne. Ulkoasu oli mallia "kuusenjuurelta herännyt peikko". Hän haluaa että keskus kasvaa mutta hänellä ei itsellään ole ideoita, eikä hän ileistä päätellen pidä ideoinnista.
      En ollut yllättynyt, koska hän on luonteeltaan unelias, ylpeä akateemisuudestaan, rohkeasti laiska ja mielikuvitukseton. Hän on virassa jossa tarvittaisiin luovaa luonnetta, mutta hän tuli kai viettämään rahakkaita laiskanpäiviä sinne. Hän saattaa kadota kesken työpäivän vaimon asioille ja hänellä ei ole aavistustakaan aikataulutuksesta. Toimiston kokeneet leidit ovat todella krpyneen oloisia ja WALTAVAN hallitsevia. Se koko ilmapiiri ja asetelma näkyy vaatteista. Toimistonaiset ovat kuin 80-luvun tiukkoja naisia ja paikan uusi "pomo" kuin navetasta repäisty unikeko, ulkomuoto ja sisus ovat siinä miehessä yhtä.

ps. se "keskus" on todella tärkeä siinä yhteisössä mutta se on jo nyt kutistumassa ja se kuolee sen unikeon käsissä.

Kyllä pukeutuminen sikäli kertoo ihmisestä aika paljon jos osaa katsoa ja tulkita.

Minä pukeudun työkeikan mukaan. Joskus kaulukset, joskus kuin taiteilija. Urheiluvaatteet vain urheillessa. Olen silti melko konservatiivinen. Pidän vaatteista ja teen niitä itsekkin. Trikoiset vaatteetkin voivat olla tyylikkäitä, enkä tykkää paljastella. Luova voi olla muutenkin. Pukeutuminenkin voi olla hauskaa.

Jotenkin toivoisin mieheltä enemmän rohkeutta pukeutumisessa.
      Niin, Suomessa miestenvaate tarjonta on....?

• ed.

ps. mä veikkaan että se "keskus" kuolee noin 2-3 vuoden sisällä tai se integroidaan johonkin toiseen koska se ukko tappaa sen laiskuudellaan.

Mä olen aika hyvä näkemään, enkä ollut väärässä Elopinkaan suhteen.
        Jokainen torkkupomo on kuin tauti omalle työyhteisölleen. Katsokaa miltä he näyttävät....sitä ne ovat sisältäkin.

Elopin suu odottaa seuraavaa Pilttiannosta....ja torkkupomo on perilaiskan ja itsekkään näköinen

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288368820668.html
        Elop on lihava, kiiltävä, laiska, juoni, feikki.....aina sama puku. Aina valtava suu auki. Sopiiko innovatiivisen työympäristöön, laite-esittelijäksi, kenen kohderyhmään... äijä näyttää kumiukolta ja sitä hän on.

Juhana Vartiainen, yksi ehkä itsekkäimmistä lausunnoistaan tunnettu kiiltävä ja pullea mies
        http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288505806861.html
        Onko hän ryhdikäs, hyvinvoiva, kiinteä, tutkiva ja työyhteisöään hyödyttävä?
        VATT- varmaan tarvitsee tällaisia suolapatsaita. Miestä joka ottaisi vaikka tuhkatkin pesästä kunhan vain itse saa. Tunnen VTT: tä ja muita tutkimulaitoksia, että tiedän jotain siit miksi tällaiset ihmiset etenevät siellä. Se ei tee hyvää laitoksen ilmapiirille, mutta niin se on...pitäis rakentaa koko pohja uudelleen.

Sinne ne tuottamattomat ylipalkkiot uppoavat. Nälkäisiin suihin. Äijä saa liksaa jota ei ole ansainnut ja sen myös näkee. Nälkä on enää omaa lihotusta, ei työyhteisön hyväksi. Se kaikki näkyy ulkomuodosta ja vaatteista.

• 92.
        ed. kirjoitti:

ps. mä veikkaan että se "keskus" kuolee noin 2-3 vuoden sisällä tai se integroidaan johonkin toiseen koska se ukko tappaa sen laiskuudellaan.

Mä olen aika hyvä näkemään, enkä ollut väärässä Elopinkaan suhteen.
        Jokainen torkkupomo on kuin tauti omalle työyhteisölleen. Katsokaa miltä he näyttävät....sitä ne ovat sisältäkin.

Elopin suu odottaa seuraavaa Pilttiannosta....ja torkkupomo on perilaiskan ja itsekkään näköinen

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288368820668.html
        Elop on lihava, kiiltävä, laiska, juoni, feikki.....aina sama puku. Aina valtava suu auki. Sopiiko innovatiivisen työympäristöön, laite-esittelijäksi, kenen kohderyhmään... äijä näyttää kumiukolta ja sitä hän on.

Juhana Vartiainen, yksi ehkä itsekkäimmistä lausunnoistaan tunnettu kiiltävä ja pullea mies
        http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288505806861.html
        Onko hän ryhdikäs, hyvinvoiva, kiinteä, tutkiva ja työyhteisöään hyödyttävä?
        VATT- varmaan tarvitsee tällaisia suolapatsaita. Miestä joka ottaisi vaikka tuhkatkin pesästä kunhan vain itse saa. Tunnen VTT: tä ja muita tutkimulaitoksia, että tiedän jotain siit miksi tällaiset ihmiset etenevät siellä. Se ei tee hyvää laitoksen ilmapiirille, mutta niin se on...pitäis rakentaa koko pohja uudelleen.

Sinne ne tuottamattomat ylipalkkiot uppoavat. Nälkäisiin suihin. Äijä saa liksaa jota ei ole ansainnut ja sen myös näkee. Nälkä on enää omaa lihotusta, ei työyhteisön hyväksi. Se kaikki näkyy ulkomuodosta ja vaatteista.

Ihan olet oikeassa. "Töitä" tekevät vaan rahan vuoksi ja asenteella "minä määrään täällä". Kyllä sen osittain ymmärtää jos on ikänsä käynyt kouluja ja iltakouluja niin ei siinä paljoa urheilla kerkeä stressinkään takia. Mutta silloin kun kroppa on kunnossa niin aivotkin on kunnossa. Noiden tyyppien silmistä näkee että he pitävät muita ihmisiä roskaväkenä, vaikka itse olevat yhteiskunnan syöpä.

• nyrpeenä

jos vaatteet maksaa alle 500 euroa/kokonaisuus niin silloin tulee kitinää ja valitusta.

• Aatteet on vaatteet

Ei vaatteiden todellakaan tarvitse maksaa 500 euroa.
        Kuka siitä kitisee?

Voi hyvänen aika..

Saako rahalla tyyliä?

• nyrpeenä
        Aatteet on vaatteet kirjoitti:

Ei vaatteiden todellakaan tarvitse maksaa 500 euroa.
        Kuka siitä kitisee?

Voi hyvänen aika..

Saako rahalla tyyliä?

naisille raha on tyyli.

• ed.
        nyrpeenä kirjoitti:

naisille raha on tyyli.

Kuljetko kaltaisiesi joukossa?

Ymmärrän kunnianhimon mutta ei pidä olla tyhmä ja kohtuuton.

Mitä sä harrastat ja mistä olet kiinnostunut? Mitkä ovat arvosi?

Otetetaan esimerkki: olen raitis ja arvostan sitä myös läheisissäni. En saa suurta liksaa ja harrastukseni ovat ennemmin luovia ja tekeviä. Arvostan ihmisarvoa ja rauhaa.

Olen oppinut valitsemaan ystäväni myös niin. Tunsin ennen myös miljinäärejä ja aatelisia mutta en ole koskaan pokkuroinut niille, enkä yritä muuttaa itseäni heidän näköisiksi. Mitä järkeä siinä olisi. En pidä rahaa, enkä tavaraa ihmisen mittana vaan annan enemmän arvoa ystävyydelle ja ajalle.

Naapurin äijä antaa kaiken aikansa rahan tienaamiselle ja materian ostamiselle. Hänen ajatusmaailmansa on materiaa ja rahaa. Hänellä on se vaihe menossa tässä elämässä. Perheeni oli tällaisia ehneita kulissi-ihmisiä ja minä vihaan sitä. Tein elämästäni erilaisen ja annan arvoa rehellisyydelle. Luon uutta, sitä voi verrata viljelyyn. Vanhempani olivat agressiivisia keräilijöitä. Imivät vaikka kuiviin luomatta mitään tilalle.

Ne ovat eri ihmistyypit ja ja nämähän ovat valintoja.

Opettele tuntemaan itsesi ja etsiydy arvojesi mukaiseen seuraan. Jossa viihdyt ja jossa saaminen on molemminpuoleista.

Unohda sana "naiset" tässä tapauksessa. Se on porukka joka koostuu yksilöistä. Niinkuin miehetkin.

• ed.
        ed. kirjoitti:

Otetetaan esimerkki: olen raitis ja arvostan sitä myös läheisissäni. En saa suurta liksaa ja harrastukseni ovat ennemmin luovia ja tekeviä. Arvostan ihmisarvoa ja rauhaa.

Olen oppinut valitsemaan ystäväni myös niin. Tunsin ennen myös miljinäärejä ja aatelisia mutta en ole koskaan pokkuroinut niille, enkä yritä muuttaa itseäni heidän näköisiksi. Mitä järkeä siinä olisi. En pidä rahaa, enkä tavaraa ihmisen mittana vaan annan enemmän arvoa ystävyydelle ja ajalle.

Naapurin äijä antaa kaiken aikansa rahan tienaamiselle ja materian ostamiselle. Hänen ajatusmaailmansa on materiaa ja rahaa. Hänellä on se vaihe menossa tässä elämässä. Perheeni oli tällaisia ehneita kulissi-ihmisiä ja minä vihaan sitä. Tein elämästäni erilaisen ja annan arvoa rehellisyydelle. Luon uutta, sitä voi verrata viljelyyn. Vanhempani olivat agressiivisia keräilijöitä. Imivät vaikka kuiviin luomatta mitään tilalle.

Opettele tuntemaan itsesi ja etsiydy arvojesi mukaiseen seuraan. Jossa viihdyt ja jossa saaminen on molemminpuoleista.

Unohda sana "naiset" tässä tapauksessa. Se on porukka joka koostuu yksilöistä. Niinkuin miehetkin.

Olipas kirjoitusvirheitä...koittakaa saada selvää.
        Niin, pitäisi tarkistaa ensin...

• nyrpeenä
        ed. kirjoitti:

Erittäin hyvin sanottu. Joskus mykistyn katsellessani väitteideni kumoamista. kiitos.

• hyvin menee
        nyrpeenä kirjoitti:

Erittäin hyvin sanottu. Joskus mykistyn katsellessani väitteideni kumoamista. kiitos.

:DD

piristy, kyllä se siitä.

• oma maku

Jokainen pukeutuu kuten tahtoo, kunhan on puhdas ja siisti.

• ruma äijä

Täytyy myöntää että minä en osaa lainkaan pukeutua enkä kiinnitä siihen huomiota. Mulla aina t-paita, farkut tai verkka housut ja siistit kengät. Kyllä mä t-paidan vaihdan usein ja joka päivä mut en mä jaksa muuten pukeutua hyvin kun ei siitä mitään hyötyä ole. Näkee tuolla kadulla miehiä joilla on nainen ja miehet näyttävät puliukoilta jotka haisevat. En näytä puliukolta mut ei naiset siltin halua mitään tutustua koskaan joten miksi nähdä vaivaa pukeutumiseen.-

• sheeb

Ensinnäkin heitä ne verkkarit hellvettiin. Toiseksi jos vertaat mieheen jolla on jo nainen, niin mies on varmasti pukeutunut paremmin silloin joskus kun on sen naisen itselleen napannut.

• Redihead

Punaiset housut ja vaaleanpunainen kravatti - EI HELVETISSÄ!

1. Pue jotain päälle. Alasti voi olla kotona.
      2. Tarkista pukiessasi että vaatteet ovat a)omat b)puhtaat c)ehjät d) oikein päin e)oikean kokoiset
      3. Tiedosta pukukoodi - milloin verkkarit, milloin farkut, milloin puku
      4. Kysy apua ostoksille jos et itse tiedä (tyttöystävä, sisko, myyjä)
      5. Jos joku vaate on erityisen hyvä/miellyttävä, osta niitä 2 kpl (vaihdonvaraa)
      6. Osta hyvät kengät. Lenkkarit/vaellussaappaat eivät ole hyvät kengät.

Go for it! Mieluummin kuitenkin perus-Pertti kuin ylisliipattu trendipelle. Jotenkin liian laitetusta miehestä tulee helposti homomainen, mitä perushetero tuskin tavoittelee.

• pettynyt8

Itseäni ällöttää,kun suomalaiset miehet pukeuttuu pääasiassa farkkuihin ja t-paitaan ja eivät välitä siisteydestä.Vaatteita ei vaihdeta riittävän usein.Mieheni on espanjalainen ja hänellä on aina suorat housut ja vähintään kauluspaita päällä.Jotkut pitää täällä Suomessa sitä hulluna,mutta minusta on ainakin mukava katsella miestä,joka panostaa pukeutumiseen ja on vielä lisäksi siisti.

• hyi stana

Kauluspaitahan on ihan he*vetin ruma ja ahdistava vaatekappale, puhumattakaan jos pitäisi joku per*eleen puku laittaa päälle. Pisteenä iin päälle vielä joku v*tun kangasriepu roikkumaan kaulaan niin kyllä siitä on tyylikkyys kaukana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1666
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1571
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      276
      1317
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1282
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      895
    6. 66
      864
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      853
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      841
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      42
      838
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      801
    Aihe