Mies teki aloitteen :)

n31v

Olin eilen baarissa kaveriporukan kanssa.
Katseemme kohtasi erään miehen kanssa parikin kertaa.
Olimme istumassa pöydässä ja mies rohkaistui kysymään minua tanssimaan.

Olin otettu, sillä harvoin miehet ovat noin aloitteellisia. Tanssimme monta biisiä.

Hienoa, kun Suomesta vielä näköjään löytyy tällaisia kunnon miehiä, jotka uskaltautuvat hakemaan naisia tanssimaan. Mies jännitti hieman, mutta sanoin ettei se haittaa ja kiitin kovasti hänen rohkeudestaan. Hän uskaltautui pyytämään minua myös treffeille, joista jouduin ikävä kyllä kieltäytymään ja keksimään tekosyyn (En halunnut kertoa alkavasta sairauden hoidosta, joka vie voimat.)
Toivottavasti hän hakee vastaisuudessakin naisia tanssimaan.

Ottakaa miehet mallia.
Jos nainen käyttäytyy huonosti miehen hakiessa tanssimaan, on nainen typerys, jonka sanoista ei kannata harmistua. Kunnolliset naiset osaavat kieltäytyä nätisti tai sitten lähtevät tanssimaan.

38

611

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

jos et ole tiennyt niin 95% aloitteista on miesten tekemiä, että kenenköhän sitä pitäisi oikein rohkaistua?!

• ddsaasd

Ketähän ne miehet yleensä lähestyvät baareissa, kun ei ainakaan minun kaveriporukkani kolmekymppisistä naisista ole saanut elämänsä aikana miesten tekemiä aloitteita kuin noin 4kpl/hlö noin 13 vuoden aikana?
        Kaverini ovat kaikennäköisiä taviksesta kauniiseen.

Ja sitten miehet valittavat kuinka naiset ovat koppavia kun tekee jonkinlaisen aloitteen.....

• Mies32
        ddsaasd kirjoitti:

Ketähän ne miehet yleensä lähestyvät baareissa, kun ei ainakaan minun kaveriporukkani kolmekymppisistä naisista ole saanut elämänsä aikana miesten tekemiä aloitteita kuin noin 4kpl/hlö noin 13 vuoden aikana?

Ja sitten miehet valittavat kuinka naiset ovat koppavia kun tekee jonkinlaisen aloitteen.....

Hullulta kuulostaa, kun itsekin olen parhaimmillaan saanut suoran aloitteen kerran illassa. Eilenkin muuten yksi tyttö pyysi tanssimaan kaverinsa kanssa. No kaveri tosin oli naama norsunvitulla ja pysyi etäällä. .oli kuulemma ujo. Tiedä sitten mikä kuvio sekin oli?

• lifemocker
        ddsaasd kirjoitti:

siis miehet eivät juttele teille?

• Kympin Nainen
        ddsaasd kirjoitti:

Mitä ihmettä? Missä päin olette liikekannalla? Kyllä pääkaupunkiseudulla miehet tekee aloitteita.. tosi paljon. Ja kolmekymppinen olen myös.

• nuppi
        Kympin Nainen kirjoitti:

Mitä ihmettä? Missä päin olette liikekannalla? Kyllä pääkaupunkiseudulla miehet tekee aloitteita.. tosi paljon. Ja kolmekymppinen olen myös.

Tämä "aloitteen tekeminen" on vähän epämääräinen termi. Aloite mihin? Usein baarissa teen aloitteen jutteluun kokonaan ilman muita tavoitteita. Baarit ovat hiukan turhauttavia, koska usein vasta seuraavana päivänä hoksaa ne parhaat mahdollisuudet, jotka jäivät jostain syystä käyttämättä - jengiä on liikaa, on hämärää, musa liian kovalla, eikä mieli ole skarpeimmillaan. Baareissa pitäisi käydä useammin, jos todella haluaisi kehittää iskutekniikkaa, mutta kerran kuussa on minulle aivan tarpeeksi.

• Kympin Nainen
        nuppi kirjoitti:

Tämä "aloitteen tekeminen" on vähän epämääräinen termi. Aloite mihin? Usein baarissa teen aloitteen jutteluun kokonaan ilman muita tavoitteita. Baarit ovat hiukan turhauttavia, koska usein vasta seuraavana päivänä hoksaa ne parhaat mahdollisuudet, jotka jäivät jostain syystä käyttämättä - jengiä on liikaa, on hämärää, musa liian kovalla, eikä mieli ole skarpeimmillaan. Baareissa pitäisi käydä useammin, jos todella haluaisi kehittää iskutekniikkaa, mutta kerran kuussa on minulle aivan tarpeeksi.

No joo, ihan hyvä pointti - itse tarkoitin, aloituksen hengessä, tilanteita joissa mies selkeästi mielenkiintoaan osoittaa, eli tulee juttelemaan, pyytää yhteystietoja/treffeille, pyytää tanssimaan tms. - mutta siis ne, joissa mukana selkeästi tuo mielenkiinto.

• Viisi pistettä
        Mies32 kirjoitti:

Hullulta kuulostaa, kun itsekin olen parhaimmillaan saanut suoran aloitteen kerran illassa. Eilenkin muuten yksi tyttö pyysi tanssimaan kaverinsa kanssa. No kaveri tosin oli naama norsunvitulla ja pysyi etäällä. .oli kuulemma ujo. Tiedä sitten mikä kuvio sekin oli?

Minkäs sä sille voit, että olet niin hyvännäköinen köriläs että naisetkin hakee. Ei me kaikki olla yhtä onnekkaita.

• ha kyllä minä meen.

tanssimaan ei naimisiin

• Tiivistelmä

Jep, eli kannattaa miehet tehä alotteita niin saatte sit naiselta pakit. Siinä oli tämän tarinan opetus.

• n31v

Ei ollut opetus... Olisin lähtenyt treffeille, mutta en voi seuraaviin kuukausiin, koska hoidat sairauteni toivottavasti kuntoon.

• .......
        n31v kirjoitti:

Ei ollut opetus... Olisin lähtenyt treffeille, mutta en voi seuraaviin kuukausiin, koska hoidat sairauteni toivottavasti kuntoon.

Olisit voinut rehellisesti sanoa tuon sille miehelle, vai onko se salaisuus tai liian arka asia itsellesi? Itse ainakin arvostaisin enemmän tuollaisia pakkeja kuin jotain hätävaletta, joka yleensä hätävalheeksi tunnistetaan.

• tasa-arvoinen

En ole koko elämäni aikani tehnyt aloitetta naiselle, mutta eipä ole kukaan nainenkaan koskaan tehnyt minulle. Sovitaan, että tasapeli 0-0.

• -M-

Aina kun mies jättää aloitteen tekemättä niin se on pieni askel kohti tasa-arvoisempaa pariutumiskulttuuria. Muuten mikään ei tule koskaan muuttumaan.

• Toisaalta taas

Aina kun mies jättää aloitteen tekemättä, niin se on pieni askel sitä kohti, että mikään tuon miehen elämässä ei tule koskaan muuttumaan.

• Kympin Nainen

Eli mielestäsi tasa-arvoa on antaa kaikki valta pois?

ja sorry jos tämä kuulostaa tylyltä, mutta uhrimentaliteetti ei ole kovinkaan viehättävää.

• -M-
        Kympin Nainen kirjoitti:

Eli mielestäsi tasa-arvoa on antaa kaikki valta pois?

ja sorry jos tämä kuulostaa tylyltä, mutta uhrimentaliteetti ei ole kovinkaan viehättävää.

Tasa-arvoa on antaa valtaa pois sen verran että sitä olisi molemmilla sukupuolilla suurinpiirtein saman verran.

Viehätysvoimani puutetta ei tarvitse pahoitella.

• Kympin Nainen
        -M- kirjoitti:

Tasa-arvoa on antaa valtaa pois sen verran että sitä olisi molemmilla sukupuolilla suurinpiirtein saman verran.

Viehätysvoimani puutetta ei tarvitse pahoitella.

Taisin sitten ymmärtää väärin tuon "aina kun..."

• naimisissa

Yleensä pitäisi riittää jos tekee kerran elämässään aloitteen. Jos niitä pitää tehdä jatkuvasti niin silloin on kyllä kyselijässä jotain pahasti vialla !!!

• FinnGävel

Mhinä teen kyllä aloitteita ihan aina ja joka paikassa ja se on hyvä se....

• Mikä planeetta

"Olin otettu, sillä harvoin miehet ovat noin aloitteellisia."

Missähän maailmassa tämä aloituspostaaja elää? Tahtoo sinne, voisi erottua edukseen. Eiköhän juuri tuossa kuvailtu se tapa, millä leijonanosa tämän maan aloitteista tehdään. Et taida käydä paljoa ulkona...? Yhtä tavanomaista oli myös tosiaan tanssipyyntöä seuranneet pakit, olkoonkin tällä kertaa jokin miehestä riippumaton syy taustalla.

Mikä tilanteessa oli harvinaista, oli sinun katsekontaktisi takaisin. Ja heti nappasi. Yleensähän mies joutuu kokeilemaan sokkona kaikkia, jos haluaa edes jotain säpinää iltaansa.

• kummaa ihastumista

Mihinkäs mies katosi tanssin jälkeen. Aikaa kummaa ihastumista, jos haluaa miehestä eroon heto tanssin jälkeen ???

• Hessu A

Kiitos ap:lle rohkaisevista sanoista. Toivottavasti sairautesi saadaan selätettyä, jotta saisit elämäsi ja ajatuksesi toiseen asentoon, uudella vähemmän voimia ja murheita vaativalla ilon ja onnen kiertoradalla.

• TaaviTenori

Ja miten se sairaus x estää treffailun? Jos tapaisin unelmieni tytön, mitä se haittaisi vaikka treffit olisi esim. syöpäosastolla kaljun lyylin kanssa. Ymmärrän kyllä, että sairaus voi viedä voimat, mutta tällöin voitaisiin vaikka sopia edettävän hitaasti. Tai sitten, jos ei halua parisuhdetta tässä elämän vaiheessa, mitä noloa olisi ollut sanoa se suoraan. Hätävalheista tulee yleensä sellainen kuva, että toinen osapuoli on pettynyt seuraani, eikä halua tutustua enempää minuun.

• ruma atm.

Olen pyytänyt aikoinaan naisia sata kertaa tanssimaan mutta kerran on nainen suostunut. Tämä kerta tapahtui uutena vuoten yhes baaris vuosia sitten

Tuo mies oli varmaan komea joten suostuit tanssimaan sen kanssa.

• Tanssiin haku se on semmonen aloite jota en oo koskaan tehny kellekkään, joskin mua on pyydetty naisten toimesta useaan kertaan tanssiin. Tosin kerran oli kyllä lähellä että oisin menny pyytämään yhtä naista, mutta en sitten mennyt kuitenkaan kun jotenki ei sitten loppusaltaan napannut hän. No seuraavaa kertaa odotellessa jos näkis kiinnostavan niin menis pyytäänkin, jos semmonen paikka vaan tulee :)

• atm.

Muistan kun ylä-asteella oli disco koulussa ja tyttöjen piti hakea poikia tanssimaan. Meitä oli joku 25 poikaa ja samanverran tyttöjä.

Olin ainoa jota ei haettu tanssimaan ja tyhmänä mä seisoin siellä seinän vieressä kun muut tanssi. Johtui varmaan siitä että olin rumilus. Läksin siitä sitten aika nopeaa kotiin enkä ole sen jälkeenkään päässyt tanssimaan.

Jos oot ruma niin siinä ei auta edes hyvät käytöstavat eikä se että on hyvä urheilussa. Olin kyllä hyvä tosi hyvä urheilussa ja muissa aineissa mut naisia sillä ei saa.

• ------------

Jos tälle Kympin Naiselle tehdään baarissa aloite, niin mistäköhän mies silloin on kiinnostunut? Saako sitä edes tällä palstalla sanoa ääneen, että seksistä?

Kieltäydyttyään taas kerran, vahvistaa kympin nainen vaan sitä olettamaa, että naiset kuvittelee sen unelmien prinssin tulevan kunhan vaan odottavat. Näin toimiessaan naiset vaan vahvistavat miehissä sitä olettamaa, ettei naiselle mikään riitä.

Kuitenkin naiset saavat seksiä halutessaan vaikka joka päivä eri mieheltä, niin eipä siinä sitten suurta osaa miehistä kiinnosta edes yrittää kun ei ole sellainen unelmien poikamies mistä naiset haaveilee. Naiset jatkaa panemista alfaurosten kanssa ja pariutuminen jää haaveeksi kun ei alfoja kiinnosta muu kuin parittelu.

Jos tämä Kympin Nainen kuvittelee baarista löytävänsä jotain syvällisempää niin voipi olla että jää luu käteen. Ei siinä, kivaahan se varmaan on kun seksiä sentään riittää. Jos kympin nainen sen sijaan haaveilee jostain syvällisemmästä, kannattaa varmaan siirtyä baareista jonnekin muualle ja harkita itsekin aloitteellisuutta. Muualla kun voi naisellakin olla niiden lähestymisten saaminen olla aika tiukassa.

Mitä sitten tulee Kympin Naisen nimimerkkiin, mahtaako kuvitella itsestään liikoja jos joutuu jotain sairautta jo hoitamaan? Tuskin itse kelpuuttaa kuitenkaan millään muotoa epätäydellistä miestä itselleen.

• Kympin Nainen

En tiedä oliko tämä varsinaisesti minulle suunnattu, mutta pari ajatusta/kommenttia:

Oman kokemukseni mukaan baarialoitteet ovat hyvin monenlaisia. Joku tulee vain juttelemaan niitä näitä, jonkun kanssa saattaa tanssia muutaman kappaleen ajan, joku pyytää melko nopeastikin yhteystietoja/treffeille ja joku jopa aika suoraan seksiä. Ihan kaikenkarvaisia lähestymisiä näkee. Niistä, joissa on selkeästi jonkinasteinen mielenkiinto takana (siis poislukien mm. ”vain jutustelijat” tai tanssiharrastajat) en itse osaa sanoa prosenttiosuuksia sille, kuinka moni on seksin perässä, taikka toisaalta kuinka moni on kiinnostunut minusta muutoinkin kuin vain seksistä. Tämä johtuu kahdesta syystä: 1) minulla ei ole tapana kysyä, että seksistäkö vain olet kiinnostunut ja 2) yhdestäkään baarialoitteesta ei ole omalla kohdallani syntynyt (ainakaan toistaiseksi) sen enempää yhden yön juttua kuin parisuhdettakaan.

Olen kyllä käynyt jokusilla treffeillä baarialoitteiden seurauksena, mutta ne eivät ole koskaan johtaneet mihinkään muuhun.

Joten omat ”tilastoni” kyllä tukevat sinun havaintojasi: ts. vaikka aloitteita tulee runsaasti, niin ei niistä ole mitään syntynyt – edes siis sitä seksiä, saatikka sitten syvällisempää suhdetta. Mutta koska mitään virallista tutkimusta asiasta en ole tehnyt, niin en tohtisi tätä totuutena toitottaa – varsinkin kun minulla on tuttuja, jotka ovat elämänkumppanin baarista löytäneet.

”Jos tämä Kympin Nainen kuvittelee baarista löytävänsä jotain syvällisempää niin voipi olla että jää luu käteen. Ei siinä, kivaahan se varmaan on kun seksiä sentään riittää. Jos kympin nainen sen sijaan haaveilee jostain syvällisemmästä, kannattaa varmaan siirtyä baareista jonnekin muualle ja harkita itsekin aloitteellisuutta.”

Olen myös tässä osittain samaa mieltä – omat parisuhteeni ovat löytyneet mm. harrastusten ja tuttavapiirien kautta ja suuri osa niistä itse asiassa omasta aloitteesta. Viimeksi lauantaina pyysin yhtä miestä treffeille. Ja tuo seksin saaminen – no olisihan sitä saanut baarista jos olisi yhden yön juttuihin ja johonkin randomihoitoihin tyytynyt, mutta ne eivät oikein koskaan ole olleet oma juttuni.

”Muualla kun voi naisellakin olla niiden lähestymisten saaminen olla aika tiukassa.”

Minä itse asiassa saan lähestymisiä muuallakin, mutta totta on, että baarissa paljon enemmän. Tuota sairauskommenttia en tajunnut, mutten hae täydellistä miestä – sellaista kun ei ole olemassakaan.

• kaljakittaus-atm

Kympin naiselle, periaatteessa kaikkien miesten kannattas olla tekemättä alotteita, koska vain sillä tavoin ois edes pieni mahdollisuus et naiset niitä alkas enemmän tekemään. Tosin ikinä ei tule olemaan niin paljon miehiä, jotka tohon suostus että jos päättää olla miehenä lähestymättä ketään naista niin todennäkösesti tilanne vaan huononee.

Aloitteen teko on hankalaa lähinnä siitä syystä että se on loppupeleissä pieni ikkuna kännin suhteen missä kohti sen voi tehä, koska selvinpäin se on mahdotonta mut liian kännissä tulee pakit aina. Itse pyrin siinä 14-16 kaljan kohdalla lähestyä ja sillo yleensä onnistuu jos joskus. Sittenku menee yli 20 ni alkaa olee liian kova känni tilanteeseen nähden ja selvinpäin en viitti mennä siihen sönköttää ku ei keksi puhuttavaa. Tosin tossakin määrässä on ainaki 10 liikaa. En vaa tajua mitä ihmeen rohkasua joku saa "parista kaljasta"?

• lifemocker

"Kympin naiselle, periaatteessa kaikkien miesten kannattas olla tekemättä alotteita, koska vain sillä tavoin ois edes pieni mahdollisuus et naiset niitä alkas enemmän tekemään. Tosin ikinä ei tule olemaan niin paljon miehiä, jotka tohon suostus että jos päättää olla miehenä lähestymättä ketään naista niin todennäkösesti tilanne vaan huononee."

näinpä. tasa-arvo ei tule koskaan toteutumaan

• The Kari

Naurettavaa miten nainen kuvittelee, että tanssimaan saaminen olisi jotenkin palkinto miehelle. Ei. Kaikki miehen toimet tähtäävät pillun saamiseen ja jos se jää puuttumaan, niin mies on epäonnistunut.

• Kari ei tiedä mitään

Olen kyllä tanssinut useammankin naisen kanssa joiden kanssa ei tekisi mieleni päästä sänkyyn.

• 9283lskjdl

Jos jonkun ihmisen ulkonäkö näyttää mukavalta ja saa kiinnostuksen heräämään, niin eikö silloin kannattaisi ottaa kontaktia tuohon ihmiseen? Se kontaktin ottaminen voi olla varovaista ja tunnustelevaa (esim. katsekontakti ja hymy), joten jos siihen vastataan, voi ottaa seuraavan askeleen ("Moi mitä kuuluu?"). Jos tämä henkilö ei halua jutella tai vetäytyy tilanteesta pois, niin se ei pitäisi olla mikään henkinen tappio, jonka vuoksi pitäisi ruoskia itseään ja kokea olevansa taas pykälää huonompi ihminen. Ei vaan onnistunut juuri tuon kohdalla (kiinnostuksen puute, oli varattu, oli kiireinen), mutta tulipahan kokeiltua eikä tarvinnut jäädä epävarmuuteen.

Kun itse teet aloitteita, voit itse valita, että ketkä sinuun ottavat kontaktia. Jos vain odotat seinäruusuna muiden tekevän aloitteita, saatat saada aloitteita vain sellaisilta, jotka ei kiinnosta yhtään, mutta ne sinua kiinnostavat eivät otakaan kontaktia.

Huomatkaa, että en puhu miehistä tai naisista, vaan tämä sama koskee kumpaakin sukupuolta. Kummallakin sukupuolella on oikeus tehdä aloitteita ja kummallakin sukupuolella on oikeus olla tekemättä niitä. Olen itse huomannut, että ne aktiiviset ihmiset ovat niitä, jotka saavat niitä parisuhteita. Harjoitus tekee mestarin eli ujompikin ihminen voi kehittyä keskustelu- ja pokaustaidoissa paremmaksi.

Kun lähestyy ihmistä ja juttelee, niin sen juttelun aikana yleensä huomaa, onko kyseinen ihminen ollenkaan sitä mitä haluaa. Joku haluaa vain yhden yön juttua (itse haluan seurustelusuhdetta) ja silloin vetäydyn tilanteesta, mutta siitä ei pidä vetää ns. herneenpalkoja nenään, sillä pelkän ulkonäön perusteellahan ei vielä voi päätellä mitään tarkempaa kyseisestä ihmisestä.

• pois baarista

Mitä sitä baarissa tekee tuhlaamassa rahojaan kun ihmisiä voi löytää nettipalstoiltakin. Säästää paljon rahaa ja voi OIKEIN huomattavasti paremmin tutustua ihmisten ajatuksiin.

Ainakin paremmin kuin huutamalla pari tuntia meluisessa kapakassa pienessä kännissä !!!

• faeafeff

mikä idiootti tämä aloittaja on? jos pitää sitä ihmeenä että hakee tanssimaan niin onhan tämä maailma täynnä ihmeitä....

• Reipas Mies

Annas kun Ap kerron näin miehenä miten asia menee.

1. Et ignoorannut miestä, eli kyseessä on tavista komeampi tapaus kun responssisi oli tarpeeksi suotuisa että mies koki tilanteen luvaksi lähestyä Sinua. Älä koskaan luule että normijarmot baareissa saavat usein silmäpeliä ja lähestymislupia "kiinnostavilta naisilta". Moni ei edes mummo ikäisiltä baari koristeiltakaan.
      Kun tällainen komeampi mies ujostelee naisen läheisyydessä, on kyse jostain poikkeus kaverista- naisia kokeneesti käsittelevät komeat miehet eivät ujostele koska tietävät että heillä on kysyntää.

2. Mies osasi tanssia. Et varmaankaan siideriä kovin pitkään olisi lipittänyt tuon miehen kanssa nurkka pöydässä?

3. Treffi-tarjous. Olisit mennyt ja kertonut sitten sairaudestasi. Pikkuvalheilla on iisiä siloitella tie, mutta totuudella se kova pohja rakennetaan.

Kunnolliset naiset osaavat kyllä välttää kaiken joka ei ole naisen mukavuusalueella.

• päätelkää tuosta

"jouduin ikävä kyllä kieltäytymään ja keksimään tekosyyn --- Jos nainen käyttäytyy huonosti miehen hakiessa tanssimaan, on nainen typerys,"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3130
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1349
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      91
      1234
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      53
      1062
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      64
      987
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      871
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      862
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      821
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe