Mitä exäni haluaa?

Jeeees, sör

Erosin muutama vuosi sitten exästäni, koska hän oli silloisessa elämänvaiheessani "liian hyvä" minulle. Käytin runsaasti alkoholia koska sairastuin masennukseen enkä ymmärtänyt hakea silloin apua.

Vaihdoin exäni toiseen mieheen "lennosta". Suhde ei kestänyt kuitenkaan kuin muutaman kuukauden, jonka jälkeen rupesin heti katumaan humalassa tekemiäni päätöksiä.

Vuosi takaperin sekoilimme exäni kanssa humalassa ja tunnustin hänelle jälleen rakkauteni. Hän sanoi silloin, ettei halua palata suhteeseen enää uudestaan.

Nyt kaksi vuotta myöhemmin olemme taas samassa tilanteessa. Olemme kuukauden ajan tapailleet viikonloppuisin, minä olen hänen luonaan yökylässä tai hän luonani. Hän itse ottaa viikollakin yhteyttä kysymällä kuulumisia, eli minä en ole se joka tekee ensimmäisenä aloitteen.

Olen koittanut todistaa exälleni muuttuneeni ihmisenä. Humalassa sekoileva juoppo on taakse jäänyttä elämää (käytän kyllä viikonloppuisin alkoholia, en kuitenkaan viikolla koska käyn töissä).

Mitä ihmettä minun pitäisi ajatella hänestä? Hän sanoi humalassa itse sukulaiselleni, että sinkkuna on kaikista mukavinta olla, koska ei tarvitse olla tilivelvollinen kenellekään. Miksi hän kuitenkin viikollakin ottaa yhteyttä, vaikka näemme yleensä vain viikonloppuisin? Emmekä aina harrasta seksiä, saatamme nukkua vain vierekkäin. Eli ei ole siitäkään kyse, näin ainakin veikkaisin.

En siis usko että hän on ihan tunteeton minua kohtaan? Pelkään kuitenkin koko ajan suurta iskua vasten kasvojani. Pelkään koska putoan maan pinnalle takaisin ja lujaa.

Olen kertonut hänelle tunteistani, sanonut etten saa häntä mielestäni pois. Tai en ole saanut kahden viimeisen vuoden aikana. En vaikka olen koittanut seurustella muutaman ihmisen kanssa hänen jälkeensä. En ole kuitenkaan saanut häneltä oikein minkäänlaista vastausta asiaan. Voisiko hän pelätä että pettäisin jälleen hänen luottamuksensa?

5

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roosamariassa

      Minä antaisin ajan kulua ja katsoisin rauhassa mitä tuosta tulee. Älä hätiköi, älä painosta, älä tunteile liikaa.. Ole vain oma itsesi ja anna ajan näyttää mitä tuleman pitää.

    • lifemocker

      seksiä

      ette pääse koskaan jatkamaan elämäänne jos pidätte toisiinne yhteyttä. junnaatte paikallanne ettekä pääse eteenpäin

    • xxxxxxxxxx2

      Mulla on vähän sama tilanne, ei saa selvää tunteista ja hommat junnaa paikallaan.

      • lifemocker

        siksi exiin ei kannatakkaan pitää kovin läheisiä välejä vaan molempien on parempi jatkaa omaa elämäänsä


    • Kärsivällisyyttä

      Onnittelut, että olet pystynyt noin suureen muutokseen. Silti luottamus täytyy rakentaa aivan alusta. Älä yritä todistella muuttuneesi, vaan vietä paljon aikaa hänen kanssaan ja katso, pitääkö hän sinusta sellaisena kuin nykyään olet. Älä itke häneltä lupausta vakavasta suhteesta, vaan käyttäydy itse sen mukaisesti, mitä toivot. Te vasta tapailette, tutustutte toisiinne, eikä silloin mikään ole varmaa. Sinä olet eri ihminen kuin ensin tavatessanne, ehkä hänkin.

      Kuukausi ei riitä. Menee vähintään puoli vuotta, että hän tajuaa ja uskoo sinun muuttuneen. Sitten voit ottaa puheeksi, haluaako hän seurustella. Voi myös käydä niin, ettette pidäkään toisistanne selvänä yhtä paljon kuin aiemmin kännissä. Jossain 6-12 kuukauden päässä teidän täytyy puhua asiat selviksi ja päättää, jatkatteko yhdessä vai ette. Vaikka suhde ei siitä jatkuisi, et häviä mitään kokeilemalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      2001
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1551
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1303
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1096
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1042
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      996
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      979
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      930
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe