Avomieheni oli muutamia viikkoja tavallista hiljaisempi ja etäinen.
Kysäisin muutamaan otteeseen onko jotain vialla, johon vastaus oli ei.
Toissailtana sitten pyysin ruokaa laittaessani hieman apua kun kädet loppuivat kesken ja siitä se ajatus sitten lähti.
Mies naama kurtussa pyyhki pöytää hieman rätillä ja poistui sen jälkeen makuuhuoneeseen mököttämään.
Olin laittanut oikein kunnon sapuskat ja ajatellut että yhdessä nautitaan ateriasta...mutta tein sen ratkaisevan virheen. Pyysin pyyhkimään pöydän.
Seuraavana päivänä, eli eilen, aamusta miehen mökötys jatkui ja sitten ääneen siinä ihmettelin että voiko tämä nyt olla niin suuri asia että kaksi päivää menee pilalle yhden pöydän pyyhkimisen takia.
Mies alkoikin siinä sitten sanallista arkkuan avata ja alkoi syyttelemään minua liian lämpimistä suhteista naapureihimme. Varsinkin erääseen mieheen joka useasti on tarjonnut meille illallisen ja on hyvä ruuanlaittaja. Olin kehunut hänen ruokiaan kuulemma liikaa joten avomieheni päätti että meidän on syytä erota.
Kasasi tavaransa ja lähti.
Jäin monttu auki ihmettelemään että mitä h*lvettiä tässä nyt tapahtui....
Illalla sain tietää eräältä yhteiseltä tuttavaltamme että avokkini muutti suoraan erään naisen luo.
Täytyy sanoa että en ole eläissäni kokenut tälläistä eroa....Mies kehittää riidan tyhjästä kun ei ole munaa sanoa totuutta ja lähtee noin vain ilman sen kummempia keskusteluja.
En osaa edes surra, oli ihan epätodellinen olo, voiko aikuinen mies olla noin pelkuri.
En minä väkisin kenenkään kanssa asu, minusta pääsee eroon sanomalla että haluaa erota. Enkä ole väkivaltainen päällepäsmärikään, joten sitäkään ei olisi tarvinnut pelätä.
Mutta näinkin voi elämässä käydä....viiden yhteisen vuoden jälkeen, pöydän pyyhkimisestä saatiin aikaiseksi riita josta kehiteltiin ero. Tosiasiassa tietysti eron syynä oli uusi ihastuminen mutta se nyt tällä kertaa puettiin tälläiseen muotoon.
Nauran tälle vielä joku päivä varmaan makoisasti, nyt olen lähinnä hämmästynyt...
Naurettavin ero ikinä....
18
965
Vastaukset
- Kuin eilenkin
Ja miehen harrastuksiin kuuluu varmaan moottoripyörät ja
erikoiset autot ? Jos meni oikein niin olit napannut exäni. Teki juuri noin yhtä älyttömillä verukkeilla.
Otin 3 krt takaisin mutta olisi pitänyt todeta että ensimm. tiskirätti keikalta ei kannata enää koskaan ottaa takaisin.
Kyseessä oli mies joka aina vannoi että on hyvä mies kun hoitaa vanhempansakin huoleehtii. Mutta erota sitä sanaa ei vaan osaa sanoa. "en osaa edes surra, oli ihan epätodellinen olo"
Viiden vuoden yhdessäolon jälkeen, ilman riitoja ja ongelmista keskusteluja ukko vain kasaa tavaransa ja lähtee. Veikkaan että totuus iskee sinuun viiveellä ja tulet vielä tästä kipusi kärsimään. Minä en enää koskaan pystyisi luottamaan tuohon mieheen. Lähti ja jätti, niin menköön. Takaisin ei ole paluuta.
Suoraan toisen naisen luo uuteen ihanaan ja täydelliseen suhteeseen muuttanut mies herää pinkistä päiväunestaan jossain vaiheessa. Todennäköisesti konttaa ovellasi vinkuen "en tiedä mikä mun tuli..." tai sitten vetää uuden naisen tiskirätistä herneet ja muuttaa taas seuraavan unelmadooriksen nurkkiin.
Itsekäs, keskustelukyvytön, joustamaton, mustasukkainen mies - menköön
Etsi parempi- lifemocker
eiköhän siinä suhteessa ole ollut muitakin ongelmia jo aiemmin?
- Tiskirätti=ero
Voi olla että suhteessamme oli ongelmia jo ennenkin, mutta niitä ei saatettu minun tietooni.
Kyseessä oli mies joka pitkään asui kotonaan, siis todella pitkään ja hänellä ei ollut paljoa kokemuksia avoliitossa elämisestä.
Normaalisti arki sujui ilman riitoja ja jos huomasin merkkejä että jotain on pielessä, yritin kyllä niistä keskustella.
Yksin on vaan huono asioista puhua.
Ajattelin että mies on vaan huono ilmaisemaan itseään sanallisesti ja kun ei isompia ristiriitoja ollut siihen mennessä, hyväksyin erilaisuutemme tuossa kohtaa.
Jotenkin arvasin että lifemockerilla on taas tyhjentävä kommentti mikä selittää kaiken ;).
Tosiasiassa on varmaan paljonkin suhteita joissa toinen osapuoli, usein mies, ei osaa tai halua asiosta puhua silloin kun jokin mieltä painaa.
Koen että jo se on jonkinlainen petos toista ihmistä kohtaan että salaa tuntemuksensa ja sitten tekee äkkipäätöksen ilman sen kummempia keskusteluja.
Kyllä tämä asia mieltä senverran painaa ettei uni oikein tule kun joutuu itsekseen pohtimaan mikä meni vikaan....
Ja kaikissa suhteissahan on jotain ongelmia, niistä vaan pitäisi aukaista suunsa eikä pimittää asioita. En ole mikään ajatustelukija joka tietää mitä toisen päässä liikkuu jos siitä ei minulle kerrota.- hmm.
Kokemuksen puute ei estäisi reiluutta, jos sitä olisi ollut miehellä. Vaan ei ollut.
- Näin sulle kävi
Petoshan tuo oli, mutta niiiiin tyypillinen valehtelijoille, joita on 100 tusinassa. a) pettävät ensin itse, kerran, sitten kaksi, löytävät vakipanon lopulta "uuden rakkauden" b) kieltävät itseltään syyllisyydentunteensa siitä että valehtelevat ja kusettavat omaa kumppania kotona, joten siirtävät syyllisyydentunteen suoraan kumppanin niskaan: "Parisuhteeni ei toimi koska kun kumppanini on p*a". Jostain pitää keksiä selitys, miksi kumppani on p*a joten c) kehittävät tahallisesti erilaista riitaa, jotta kumppani ja parisuhde varmasti näyttää p*lta. Syyttävät riidoissa yksipuolisesti kumppaniaan, mutta eivät tietenkään tunnusta uskottomuuttaan. Nyt näyttää että kumppani olisi syypää uskottoman sisäiseen pahaan oloon ja ahdistukseen, ja nyt on "hyvä syy erota" d) eroavat "vihaisena" exkumppanille, ja pakenevat suoraan uuteen suhteeseen, siihen joka alkoi jo edellisen.liiton aikana, ja luulevat että uusi rakkaus on todiste siitä, että oma paha olo oli exän vika.
Sulle kävi sillai tuuri, että uusi avokin olemassaolo selvisi. Exääsi vähän fiksummat, samoin toimivat, piilottavat uuden avokin olemassaoloa muutaman kk_n, ennen kuin tuovat julki uuden suihteensa, että eivät saa pettäjän leimaa niskaansa.
Iloisia uutisia:pääsit eroon. Ennustus:exäsi pettää uutta avokkiaan myös, kunhan uusi rakkaus laimenee arjeksi. Voi olla että seuraavat 20 vuotta yhä uudet naiset ovat sinuun yhteydessä hädissään ja ihmettelevät "onks mahdollista että mun uusi mies, sun exäs, pettäisi mua". - järkyttävä mies
Mies seurusteli kahden kanssa yhtäaikaa (kaksinaamainen?) ja oli myös epäileväinen sinua kohtaan, koska hänellä oli jo toinen valittuna. Soita sille naiselle ja puhukaa, kauanko mies oli yhtäaikaa kahden kanssa. Miksi nainen otti hänet heti luokseen?
Pahempaa kohtelua saa hakea mistään, kuin mitä mies teki sinulle. Vaikka rätillä pyyhkimisen voikin jättää joskus väliin, ettei käske toista. Nyt ei siitä kuitenkaan ole kyse. Mies kuvitteli naapurijutun mielessään tai keksi tekosyyn eroon sillä... päästäkseen eroon sinusta. Ikävä kyllä.
Älä luota mieheen. Mies voi olla viileä pelimies ja salailija joka ei kerro totuutta suhteen aikana, jos joku ei toimi. Hän luikkii kuin jänis karkuun. Vailla vastuuta. Ei edes sähköpostilla selvittänyt. Ei rakastunut alussa sinuun - epäili vaan kaikkea? :( Häntä ahdisti ehkä että oli kaksi naista ja sitten lähti... Mutta eiköhän naiset anna takas joskus hänelle elämässä epäreilut temput.
Vähän kuin mies sanoisi että "vien roskapussin" eikä koskaan palaa. Tai "Heitin tumpin vahingossa nurmikolle, käyn katsomassa ettei ruoho pala".. mies ei palaa enää. Ei ne uudet voi haluta olla tuon miehen kanssa, ero tulee... - Tiskirätti=ero
Tuli tuossa lisää infoa....tämä uusi suhde on alkanut ainakin ihastustasolla jo viime keväänä. Nyt on kai sitten saatu vihreää valoa sieltä suunnasta ja tiskirätillä pyyhkäistiin entinen alta pois.
Ei minua tässä loppujen lopuksi eniten ota päähän tuo uusi nainen, vaan se että tämä piti tehdä niin raukkamaisesti kaatamalla sonta minun niskaani.
Nooh...ehkä tän kestän ja olen jatkossa viisaampi. Jos nyt vielä vastaan tulee potentiaalisia seurustelukumppaneita, pitää testata pidempään tuota henkistä kypsyyttä ja puhumisen taitoa.
Olen kuitenkin helpottunut jollain tavalla. Nyt vasta jälkeenpäin tajuan miten rankkaa on elää ihmisen kanssa joka ei asioista pysty keskustelemaan.
Ei muuta kuin eteenpäin ja yhtä kokemusta viisaampana.- oppeliini1
Mies teki todella ala-arvoisen teon.
Paljon reilunpaa olisi ollut kertoa että hänen mielestä homma ei nyt suju enää ja parasta kun kumpikin menee eri suuntiin. Olisi voinut "säilyttää kasvonsa" ja olisitte voineet erota kuten tervejärkiset aikuiset.
Nyt hän näytti mikä typerä raukka on. Toisaalta sinun ei tarvitse haikailla tuollaisten perään enää. - näin_kas
Kai olet miehelle ilmaissut sen miten raukkamainen hänen tekonsa on? Eksäni teki vastaavasti ja annoin kyllä hänen kuulla kunniansa! Paska sinne minne se kuuluu.
- Tiskirätti=ero
Kiitoksia ymmärtäväisistä kommenteista.
Asiat tässä päivä päivältä selkenevät mielessäni ja näen paremmin tuon kokonaisuuden.
En sinänsä menettänyt muuta kuin aikaa...
Toivon todella että jatkossa osaan erottaa jyvät akanoista ja tarkkaan harkita kenen kanssa parisuhdetta alan muodostaa.
Tässä nyt tuli todella konkreettinen esimerkki siitä kuinka voi käydä kun asioista ei puhuta.
Tälläisen huomion tein että henkilö joka pitkään asustelee äitinsä helmoissa, ei opi ottamaan huomioon toisen ihmisen tarpeita. Tässä kohtaa suuntaan katseeni myös niihin takertuviin äiteihin...eivät todella tajua minkälaisen karhunpalveluksen "lapselleen" tekevät kun eivät opeta kotona ottamaan mitään vastuuta mistään.
Ei kai sellaisesn aikamiespojan ole kovin helppoa maailmalle lähteä kun äitee on suunnilleen hampaatkin pojalta harjannut vauvaiästä hamaan aikuisuuteen.
No tuo nyt oli hieman liioiteltua mutta kyllä siinä jonkinlainen totuuden siemenkin on.
Eipä silti, jokainen ihminen on itse vastuussa omasta kehityksestään, kenenkään ei pitäisi heittäytyä vauvaksi ja käyttää siten muiden ihmisten hyväuskoisuutta väärin.
Nenille tuli tällä kertaa, viisaampana eteenpäin ja eiköhän se unikin jossain vaiheessa ala palailemaan kun saan tämän käsiteltyä mielessäni. Helpompi olisi ollut käsitellä nämä asiat sen kumppanin kanssa, mutta tässä tapauksessa se on mahdotonta.Hyvä hyvä! Olet hyvin selvittänyt tilanteen itsellesi. Tuo oli kyllä mieheltä todella halpamainen temppu. Ei kuitenkaan taida olla ihan ainutkertaista, että uusi katsotaan valmiiksi ja vanhan nurkissa asutaan. Eipä tarvi väliaikaisasuntoa ;)
Tuollainen puhumaton, äireen passaama, poika todennäköisesti toistaa oppimaansa kaavaa seuraavankin naisen kanssa.
Oikeastaan parempi näin. Mieti mitä olisi tapahtunut isompien ongelmien kanssa, joita elämässä eteen tupsahtaa. Yhteinen keskustelu ja ratkaisun haku ei tuollaisen kanssa onnistu koskaan. Kokemusta löytyy yhdestä vastaavasta mammanpojasta.
- 186467976
helpompihan se on suoraan toisesta työstä toiseen siirtyä, miksi ei sama pätisi myös suhteessa?
- jokuvain3
mulla oli vähän saman kaltainen juttu 3 vuotta sitten :D exäni kaveri oli kuulemma jonku hampurilaisen heittänyt aijemmin päivällä ojaan. keskellä yötä sitten tuli mukamas soitto että se kaveri haluaaki syödä sen hampurilaisen. no tottakai tuo minun exä mukamas kävi auttaan kaveria hampurilaisen hakemisessa ojasta! ;) ite jäin kotia nukkumaan ihan unenpökkerössä ja en ees tajunnu kunnolla et mitä oikein tapahtu. No 2 tuntia myöhemmin exä tulee ja herättää ja sanoo haluavansa erota minusta. no hetken riideltyämme pakkasin nopsaa kampsuni ja lähdin kaverille.
2 tuon jälkeen exän kaveri soittaa että sillä on ollut suhde sen tyttöystävän kanssa..
huhhuh kaikkea nuo miehet oikein keksiikin! :--D onneks pääs eroon- jokuvain3
2 päivää*
- qpqoiiiii
Uskomatonta!! Monta kertaa olen törmännyt siihen, että mies ei osaa sanoa asioita suoraan vaan näin sitten toimii. Itsestäni on tullut ylivarovainen, sillä olen saanut kärsiä paljon juuri tästä piirteestä.
- Tällainen mies
Näiden miesten käytös on koiraan verrattavaa. Heillä on kypsymätön tunne-elämä, pinnallinen ajatusmaailma omat pelot mieltä ja käytöstä halliten, ei suurta ymmärrystä oikeasta ja väärästä.
Ajatukset ja teot pyörivät omien perustarpeiden täyttämisessä, ruoassa, juomassa ja seksissä, tunteet vaihtelee rakkaushurmioharhasta kärsimysten tuskaan, tunne-analyysia itsestään mies ei osaa tehdä, uskoton hän on impulsiivisesti, hetken mielijohteesta.
Miehellä on myös ääneen luvattuja aikomuksia, itsekurinsa palauttamiseksi tai elämänmuutokseen, mutta ei niihin johtavia päätöksiä tai tekoja.
Pahuudesta kiinnijäädessään mies kääntyy selälleen uikuttamaan kuin koira, jättäen asioiden päätösvallan kumppanilleen, kuten isäntä päättää koiran puolesta.
Luonteenpiirteisiin kuuluu usein suuri yksinkertaisuus. Ilot on koiran iloja, hän läähättää ja juoksee narttujen perässä kieli ulkona suusta kuin koira, häntä heiluen, yhtään mitään ajattelematta. Hauskaa pitää olla, hän leikkii iloisesti kuin koiranpentu purren muita mennessään ajattelematta. Koiranpentumaisuuden vuoksi, naiset pitävät hänestä ennen kuin luonne selviää.
Hän ei uskalla jäädä kiinni, hän pelkää vaimoaan kuin koira keppiä. Hän luikkii koiran tavoin pakoon, jos tiedossa olisi henkilökohtaista vastuunottoa kuten vakavaa keskustelua. Tunnemme hänet miehenä joka vain hävisi roskapussia viedessään. - Onnea!
Hyvä että pääsit eroon. Tapa oli mitä törkein miehen puolelta, mutta osoittaa hänen luonteensa. Suorastaan alleviivaa. Joten ei tarvitse tiskirätin arpoa.
Tosiaan näin: "Oikeastaan parempi näin. Mieti mitä olisi tapahtunut isompien ongelmien kanssa, joita elämässä eteen tupsahtaa. Yhteinen keskustelu ja ratkaisun haku ei tuollaisen kanssa onnistu koskaan. Kokemusta löytyy yhdestä vastaavasta mammanpojasta."
Ymmärtääköhän ylisuojelevat vanhemmat minkälaisen karhunpalveluksen he tekevät kasvattaessaan tuollaisen ihmissuhdehirviön? Tai ehkä eivät vain välitä. Pääasia, että oma kultamussu pärjää elämässä ja saa kaiken mitä haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904302
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?382602Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1062448Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082228Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281937- 321935
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1961609Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91607- 291588
- 791396