Kaikkien kesken ennen niin hyvät suhteet menivät säröille. Narsisti saa kaikki riitelemään keskenään. Miten narsisti tekee sen, vaikka pysyy itse hiljaa taustalla.
Kun narsisti astui elämäämme
13
1030
Vastaukset
- pakoon paikalta
Valehtelemalla! Tarinan kertojana sinulle toisin ja muille taas eritavalla. Se on pikku pikku peliä toisten tunteilla.
Itse seuraa hiljaa tyytyväisenä sivusta miten toiset reagoivat,riitelee, suuttuu(mielenkiintoista) Aina negatiivisiä tunteita. Itse on se syytön ressukka.Valmis sympaattisena kuuntelemaan toisten murheita joita voi sitten käyttää uusiin sotkuihin. Älä paljasta syvimpiä tuntojasi hänelle.Tarkkaile niin näet mikä on totta. - niiittäjä
Oman elämäni kiintiönarsisti tuli kuvioihin onneksi muuta kautta, ei ollut puoliso tai edes ehdokas. Mutta, saihan tuo säröjä ihmissuhteisiin, onneksi ei kuitenkaan niihin tärkeimpiin.
Narsistin pysyminen hiljaa on näennäistä. Narsisti vihjaa, vinkkaa ja antaa ymmärtää kaikenlaista ja kaikille, mutta ei sano suoraan. Narsisti kylvää siemeniä jotka joidenkin mielissä alkavat sitten itää. Suoraa tekstiä saa kuulla ihan se lähipiiri, joka sitten provosoidaan levittämään narsistin sanomaa. Ja hehän levittävät, kuin lantaa niille narsistin kylvämille siemenille. Ja he eivät kyllä pyytele anteeksi tai korjaile tilannetta kun huomaavat mitä tuli tehtyä, eivät kehtaa kun häpeävät niin julmetusti.
Oma irtiottoni narsistista johti siihen että jotkut yhteiset tuttumme tuomitsivat minut. Narsisti valjasti uhrinsa levittämään tutuille tarinaa kuinka törkeä ja ilkeä olen. Ja olinhan minä toki sitäkin, eipä narsistista nätisti pääse eroon. Kun tuon minun ilkeyden ottaa irti kokonaisuudesta, se näyttää pahalta. Jos taas huomioi mitä törkeyksiä narisisti on tehnyt jo vuosia, ärähdykseni on todella mitätön asia. Mutta, harvahan tietää mitä narisisti on oikeastaan puuhaillut tarkkaan varjellun julkisivunsa takana.
Yritti narsisti vaikuttaa myös niihin tärkeisiin ihmissuhteisiin elämässäni, mutta ei tajunnut ettei pitkiä ja vakaita ihmissuhteita muutamalla vihjauksella rikota. Päin vastoin, lähimmät ihmiseni tajusivat viimeistään tuolloin millaisen ihmiskuvatuksen kanssa ovat tekemisissä, ja ottivat entistä enemmän etäisyyttä.
Loppupeleissä narsisti sai aikaan muutaman särön, joista suurin osa korjaantui itsekseen. Niitä en edes kaipaa, jotka eivät korjaantuneet. En kaipaa ihmisiä joille muiden syyttely on keino pitää omaa heikkoa minuutta kasassa. Eniten lopulta kärsi narsisti itse koska jotkut säröt hänen ja läheisteni välillä repesivät ammottaviksi aukoiksi. Minulla on vankat tukijoukot, tuki joka perustuu luottamukseen. Narsistin tukijoukot perustuvat heikkouteen. - wwwerkossa
"Ja he eivät kyllä pyytele anteeksi tai korjaile tilannetta kun huomaavat mitä tuli tehtyä, eivät kehtaa kun häpeävät niin julmetusti."
Tämä on yksi syy, miksi he saavat niin paljon tuhoa aikaan. He saavat ihmisistä irti ominaisuuksia, jotka voivat olla seuraavien uhrien silmissä itsessään niin ällöttäviä, etteivät oikeastaan vaikuttaisi juuri eroavan n-henkilöiden ominaisuuksista. Ei pyydetä mitään anteeksi, ei kerrota kaikkea, jolloin ihmiset menettävät luottamuksen, alkavat kyräillä tai inhota toisiaan, jopa halveksia narsistin mielistelijöitä.- kaunishantainenorava
"Ja he eivät kyllä pyytele anteeksi tai korjaile tilannetta kun huomaavat mitä tuli tehtyä, eivät kehtaa kun häpeävät niin julmetusti."
Häpeävätkö? Tuota minä olen miettinyt, TUNteeko narsisti häpeää? Valheet tulivat ilmi, mutta anteeksipyyntöä en ole saanut. Häpeältähän se tosiaan näyttää, ilmeet välttelyt, aurinkolasit jne.
Mutta onko se oikeaa häpeää, vai vaan pelkoa. Muistutusta siitä mitä hänen selkänsä takana mahdollisesti puhutaan. Siloinen julkisivunsa murenee.
"Hän itse, hän hän hän" Kerran kysyinkin eikö häntä kiinnosta mitä muut ajattelevat hänestä. Käyttäytymisestään.
Ei kiinnostanut, käytöskään ei yhtään muuttunut. - //edellinen
kaunishantainenorava kirjoitti:
Häpeävätkö? Tuota minä olen miettinyt, TUNteeko narsisti häpeää? Valheet tulivat ilmi, mutta anteeksipyyntöä en ole saanut. Häpeältähän se tosiaan näyttää, ilmeet välttelyt, aurinkolasit jne.
Mutta onko se oikeaa häpeää, vai vaan pelkoa. Muistutusta siitä mitä hänen selkänsä takana mahdollisesti puhutaan. Siloinen julkisivunsa murenee.
"Hän itse, hän hän hän" Kerran kysyinkin eikö häntä kiinnosta mitä muut ajattelevat hänestä. Käyttäytymisestään.
Ei kiinnostanut, käytöskään ei yhtään muuttunut.Tuossa lainauksessa tarkoitettiin kai niitä tavallisia ihmisiä, jotka innostuneena levittävät narsistin sanaa ja valheita, minkä _ehkä_ tajuavat myöhemmin ja ehkä häpeävät, en ole siitäkään varma. Narsisti tuskin, hän on ylpeä ja valmiudessa paikkaamaan tarinan puutteet uusilla väärillä johtolangoilla.
kaunishantainenorava kirjoitti:
Ei kiinnostanut, käytöskään ei yhtään muuttunut."TUNteeko narsisti häpeää?"
Tuota asiaa voi itsekukin miettiä mm. tämän linkin pohjalta...
http://narsismia.wordpress.com/2007/05/08/narsismin-seitseman-syntia/- kaunishantainenorava
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"TUNteeko narsisti häpeää?"
http://narsismia.wordpress.com/2007/05/08/narsismin-seitseman-syntia/Hyvä linkki.
Kieltäminen, kylmyys, syyttely, raivo - kaikki oli, mutta häpeä näkyi silti läpi.
Taisi narsku hieman romahtaa niinkin isojen asioiden (virheidensä) edessä. yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
http://narsismia.wordpress.com/2007/05/08/narsismin-seitseman-syntia/"TUNteeko narsisti häpeää?"
Edelliseen lisäten...narsisti ikäänkuin sysää oman häpeänsä uhrin kannettavaksi...hän luulee että muut ihmiset ovat samanlaisia kuin hän, eivät häpeän vuoksi kanna vastuuta omista teoistaan/käyttätymisestään...
Hän luottaa siihen, ettei uhri koskaan kehtaa kertoa kenellekkään mihin kaikkeen sitä suostui/oli osallisena/mitä kaikkea sitä tuli sietäneeksi suhteessaan...
kuin myös luottaa siihen ettei kukaan usko uhrin kertomuksia, syystä että kertoessaan myös uhri antaa tavallaan itsestään hyvin kyseenalaisen kuvan...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Edelliseen lisäten...narsisti ikäänkuin sysää oman häpeänsä uhrin kannettavaksi...hän luulee että muut ihmiset ovat samanlaisia kuin hän, eivät häpeän vuoksi kanna vastuuta omista teoistaan/käyttätymisestään...
Hän luottaa siihen, ettei uhri koskaan kehtaa kertoa kenellekkään mihin kaikkeen sitä suostui/oli osallisena/mitä kaikkea sitä tuli sietäneeksi suhteessaan...
kuin myös luottaa siihen ettei kukaan usko uhrin kertomuksia, syystä että kertoessaan myös uhri antaa tavallaan itsestään hyvin kyseenalaisen kuvan..."Edelliseen lisäten...narsisti ikäänkuin sysää oman häpeänsä uhrin kannettavaksi.."
Lisäyksen lisäyksenä vielä...
laitan linkin vanhaan keskusteluun ja edelleen linkki jossa käsitellään häpeäaltista narsistista potilasta...ns. ohutnahkaista narsistia, jollaisia monet narsistien uhreista ovat...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10264657
http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck309.htm- kaunishantainenorava
"Edelliseen lisäten...narsisti ikäänkuin sysää oman häpeänsä uhrin kannettavaksi.."
Lisäyksen lisäyksenä vielä...
laitan linkin vanhaan keskusteluun ja edelleen linkki jossa käsitellään häpeäaltista narsistista potilasta...ns. ohutnahkaista narsistia, jollaisia monet narsistien uhreista ovat...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10264657
http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck309.htmKiitos linkeistä:)
Nyt kyllä arvotti ainakin minut väärin. Minä en häpeää tunne sellaisesta sotkusta minkä selvästi näen narsistin aiheuttamaksi. Vaikka jollain tavalla läheisriippuvainen olenkin.
Enkä pelkää avata suutani.
Juttu pienen vauvan yhteyden etsimisestä ja häpeästä oli koskettava :( kaunishantainenorava kirjoitti:
Kiitos linkeistä:)
Nyt kyllä arvotti ainakin minut väärin. Minä en häpeää tunne sellaisesta sotkusta minkä selvästi näen narsistin aiheuttamaksi. Vaikka jollain tavalla läheisriippuvainen olenkin.
Enkä pelkää avata suutani.
Juttu pienen vauvan yhteyden etsimisestä ja häpeästä oli koskettava :("Minä en häpeää tunne sellaisesta sotkusta minkä selvästi näen narsistin aiheuttamaksi."
Niin itse noita asioita olen käynyt läpi jo reilu 10 vuotta sitten avioeroni jälkeen...pikkusen ny on pitänyt uudelleen palata niihin tuon menneen Ännä suhteen myötä...koska ajattelen että jotain tais jäädä kuitenkin kesken edellisessä prosessissa...kun ny tuollaiseen suhteeseen haksahdin...
Mutta jotain hyvääkin sentäs...en minkään tässä tapauksessa ole niin häpeään sidottu, että uskallan myös puhua, myös siitä omasta osuudestani...
Että kannustan uhreja puhumaan myös niistä omista hävettävistäkin kokemuksista jollekkin luotettavalle henkilölle...
sillä tavalla se häpeä poistuu, kun huomaa etteivät ihmiset hylkää sittenkään, vaikka kertookin , suhtautumistapa ei muutu...
voi ja saa olla kuitenkin ihminen, joka on kaiken kokemansa jälkeen muutakin kuin pelkästään häpeään sidottu narsistin uhri...- vailla näkyvää häpeää
http://narsismia.wordpress.com/2007/05/08/narsismin-seitseman-syntia/Niinpä, lukee muiden sähköpostia ...
- kaunishantainenorava
"Mutta jotain hyvääkin sentäs...en minkään tässä tapauksessa ole niin häpeään sidottu, että uskallan myös puhua, myös siitä omasta osuudestani..."
Hyvä, se on elämää se. Välillä tapahtuu kurjia juttuja, mutta kukaan muu ei meitä tule ylös nostamaan ja vastuuta ottamaan, ellemme me itse!
Minullakin oli osuuteni ja olen sen myöntänyt ollut pahoillani..saakoon narsku siitä myönnytyksestä jotain tai ei. Olin rehellinen. Kaikki on sanottu.
Niin hyvässä kuin pahassa.
Tietenkään ihmiset eivät hylkää, jos totuuksia tai heikkouksiaankin paljastaa. Tai jos hylkäävät, niin eivät seurasi arvoisia olleetkaan:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik196160- 173736
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1193056Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1692286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6492275Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja721535Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421465Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31268Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061186Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641147