Mies ihastunut toiseen naiseen

turhautunut

Mies on myöntänyt olleensa ihastunut toiseen naiseen, mutta minulla on vahva tunne siitä että hänellä on tunteita vieläkin.. Naisesta puhuminen saa hänet naureskelemaan vaikka yrittää peitellä sitä kovasti, naisen työpaikan ohi täytyy ajaa aina kun mahdollista. Mistä te olette huomanneet puolison ihastumisen? Entä mistä tietää ovatko nähneet tai edenneet pidemmälle..?

45

8518

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ei mene pois

Kokemuksesta sanon... jos on ollut läheinen suhde johonkuhun, niin ei ne tunteet karkaa minnekään. Vaikka ei tapaisi toista ollenkaan. Joskus ne tunteet jopa voimistuvat molemmin puolin kun ei ole tekemisissä. Vaimo taisteli kauan aikaa itsensä ja "omien tunteidensa" kanssa kun rakastui toiseen mieheen. Sen jälkeen meille ero sitten tulikin.

• komppaan

Mäkin komppaan kyllä edellistä kirjoittajaa. Onko heillä sitten ollut läheinen työsuhde/mitä kautta tuntevat toisensa?

• Ei mene pois ei

Ei mene pois. Itse varattuna toiseen ensin ihastunut, sitten rakastunut, ja nyt löydän itseni rakastamasta. Ei mene ohi.

• Turhautunut edelleen

Ei ole ollut työsuhdetta, ovat vaan tutustuneet kun nainen on myyjänä.. Tosi vaivaantunut oli tämä kassaneiti kun kerrankin mieheni lähti minun kanssani yhdessä kauppaan, sekin on ollut niin vaikeaa viime aikoina. Puoli vuotta olen jo tiennyt, että jotain outoa miehessä on ja epäillyt ihastusta tähän naiseen. Nyt sitten uskalsi sen myöntää, mutta väittää, ettei enää ole ihastunut...? Tämän jälkeen mies oli pari päivää tosi mukava, halaili ja tuli pussailemaan. No, kauempaa se ei kestänyt vaan taas mennään sillä periaatteella että minä en osaa mitään, en miellytä miehen silmää ym. Seksiäkään ei voi harrastaa kun on kivekset kipeät..... Hmmm..... :D Eniten ottaa päähän se, että pitää valehdella. Helpompi olisi minullekkin jos myöntäisi, että on ihastunut/rakastunut. Koen myös, että on väärin vuoden ikäistä lastamme kohtaan, että tällaista peliä pelataan selän takana. Mietin vaan että mitkä on ne merkit miehessä, että olisi jotakin muutakin kuin ihastumista menneillään? Jos saan tietää, että pidemmälle on menty, niin häivyn samantien, se on minustani reilua minua ja lastamme kohtaan.

• olga*

"... taas mennään sillä periaatteella että minä en osaa mitään, en miellytä miehen silmää ym. Seksiäkään ei voi harrastaa kun on kivekset kipeät..... Hmmm."

Eipä tuossa hei ole suurin ongelma miehen ihastus. Ongelma on teidän suhteessanne, ja ennenkaikkea siinä, että siedät mieheltäsi sinun mitätöintiä.

• Lolita80

Kuulostaa kyllä siltä, että miehesi ei ole pysynyt pelkästään asiakkaana tälle myyjättärelle. Mies ei siis harrasta seksiä sinun kanssasi? Tuo yltiöpäinen ihailun osoittaminen (ollut sinulle mukava, halaillut, pussaillut) kertoo usein syyllisyydestä. Sitten kun sitä ei itse jaksa, niin muuttuu sitten "ihanaksi" kärttyisäksi itseksi jälleen. En tiedä johtuuko syyllisyys siitä, että mies tuntee syyllisyyttä että on ylipäätänsä ihastunut toiseen vai siitä, että se ei ole jäänyt pelkäksi ihastumiseksi. Istuta mies keittiön pöydän ääreen ja sano asiallisesti, että olet valmis lähtemään jos mies on rakastunut toiseen.

• nyt Onnellinen

Ei tunteita voi määrätä, tyyliin... mene pois.
      Täytyy olla jääkylmä sydän voidakseen ohjata tunteitaan.
      Olen samaa mieltä edellisten kanssa, toisen tunteille ei voi mitään muuta kuin pahentaa tilannetta, jos ymmärsit mitä tarkoitan.

• pek@

Miesystäväni ihastui toiseen naiseen ja jätti minut. Pidimme yhteyttä koko eromme ajan ja lopulta huomasimme ettemme olleet eronneetkaan. Sain kuulla tästä toisesta vasta kun luin miehen viestit..
        Pitemmittä puheitta olemme nyt yhdessä. Ihastus tulee ja menee! Rakkaus pysyy!

Luin ton oman tekstini :D kuulostaa ihan siltä perus setiltä, että naimisissa oleva mies ja toinen nainen. Ei ole.. olemme parikymppisiä nyt emmekä naimisissa. Suhteemme toimii ja olemme tyytyväisiä. Mies ei ole ennen seurustellut joten annoin anteeksi..oletettavaa että kyllä sitä tulee töpeksittyä ja olen itsekin ollut ihastunut toiseen.
        Sovimme heti pelisäännöt mm pettämisestä ym. Jos nää ei toteudu ni hellurei vaan..

• olga*

Tunteita ei voi määrätä, mutta järkeä ja tahtoa voi myös käyttää :).

• Myötä ja vastamäki

Samaa mieltä,ihastumisia tulee ja menee,varsinkin pitkissä liitoissa.Niin inhimmillisiä ja erehtyväisiä me ihmiset olemme.Aika parantaa yleensä ja näkee asian eri valossa.Ne huonot,hassutkin puolet ihastumisessaan.Elämä on täynnä valintoja ja miehesi on yhden sellaisen edessä.Puhu rehellisesti omista tunteista miehelle.Anna myös vapaus mennä,jos on mennäkseen,ketään ei voi omistaa.Ja liika kahlitseminen vain saa toisen varpahilleen.Tärkeintä kuitenkin,että aseta selkeät rajat suhteelle ja tee ne myös tiettäväksi miehellesi.Huolehdi omasta hyvinvoinnista ja yritä keskittyä muuhun,sinulle tärkeisiin asioihin.Tiedän,helpommin sanottu kuin tehty...Mutta tiedän myös,mistä puhun.Miltei kolmekymmentä vuotta takana mieheni kanssa ja mies ihstunut..hmm..ainakin viisi kertaa.Yhden kerran "vakavasti",jolloin erosimme ja olimme kaksi vuotta erillään.Itsekkin olen tuntenut yhtä miestä kohtaan suuria tunteita,eron aikaan,mutta ne hälvenivät kun aikaa kului.Voimia sinulle ja lapselle

• turhautunut edelleen

Noniin.. Puhuin mieheni kanssa, sanoin että olen valmis lähtemään jos hän haluaa aloittaa uuden elämän. Sanoi ettei halua luopua meistä mistään hinnasta ja vannoi ihastumisen olleen ohi mennyttä. Hyvin meni varmaan viikko, oli läheisyyttä ja huomaavaisuutta. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että sama kylmä kausi on jatkanut elämässämme. Tiuskimista, äyskimistä jne. Olen hänelle kuin ilmaa, joudun hakemalla hakemaan huomiota. Tämä nainen on kielletty puheen aihe, jos edes vihjaan hänestä saan hyvin vihaisen vastauksen "älä taas alota tätä keskustelua". Ihmetyttää ja inhottaa.. Minä en vaan voi unohtaa tuota asiaa, lisäksi kun on sellainen olo etten tiedä todellakaan kaikkea.. Taas näitä hetkiä kun toivoo edes hetken näkevän toisen pään sisälle... :/

• Mies.

Sama ohje kuin kaikille muillekin. Sano miehellesi, että ainoa keino jatkaa on lähteä pariterapiaan ja siellä puhua tuosta ihastumisesta. Siellä totuus pikkuhiljaa tulee esille.

Jos tähän hän suostu tai keskustelu terapiassa ei suju, niin sitten voit jo aloittaa pakkaamisen.

Usein terapiaan haluamaton osapuoli käyttää perustetta, että ei halua puhua asiasta suhteen ulkopuoliselle, mutta pysy lujana.

Olen vilpittömästi sitä mieltä, että olette kipeästi ammattiauttajan tarpeessa.

• olga*
        Mies. kirjoitti:

Sama ohje kuin kaikille muillekin. Sano miehellesi, että ainoa keino jatkaa on lähteä pariterapiaan ja siellä puhua tuosta ihastumisesta. Siellä totuus pikkuhiljaa tulee esille.

Jos tähän hän suostu tai keskustelu terapiassa ei suju, niin sitten voit jo aloittaa pakkaamisen.

Usein terapiaan haluamaton osapuoli käyttää perustetta, että ei halua puhua asiasta suhteen ulkopuoliselle, mutta pysy lujana.

Olen vilpittömästi sitä mieltä, että olette kipeästi ammattiauttajan tarpeessa.

Pikkuisen eri mieltä. Väkisin ei ketään saa kakistamaan ajatuksiaan ulos. Ei edes terapiassa, vaikka sinne molemmat reippaasti lähtisivät. Siksi toiseksi ajatusten avaaminen saattaa hyvin usein toimia juuri avaajaa itseään vastaan. Ei ole mikään uusi juttu, että monet keräävätkin terapiassa aineistoa vain toisen haavoittamiseksi, eikä parisuhteen korjaamiseksi.

• Mies.
        olga* kirjoitti:

Pikkuisen eri mieltä. Väkisin ei ketään saa kakistamaan ajatuksiaan ulos. Ei edes terapiassa, vaikka sinne molemmat reippaasti lähtisivät. Siksi toiseksi ajatusten avaaminen saattaa hyvin usein toimia juuri avaajaa itseään vastaan. Ei ole mikään uusi juttu, että monet keräävätkin terapiassa aineistoa vain toisen haavoittamiseksi, eikä parisuhteen korjaamiseksi.

" Siksi toiseksi ajatusten avaaminen saattaa hyvin usein toimia juuri avaajaa itseään vastaan. Ei ole mikään uusi juttu, että monet keräävätkin terapiassa aineistoa vain toisen haavoittamiseksi, eikä parisuhteen korjaamiseksi."

Kun terapiaan mennään, siellä ollaan rehellisiä. Totuuden puhuminen ei voi toimia itseä vastaan.

Minä en hyväksy ajatusta, että parisuhde on peliä, jossa ajetaan omaa etua kumppanin kustanuksella. Mielestäni on erityisen tyhmää lähteä terapiaan säännöstellen omia puheita. Siellä ollaan rehellisiä! Mikäli totuuden puhuminen pahentaa parisuhdetilannetta, niin sitten niin käy.

Taitaa vain olla niin, että liian usein varsinkin naiset lähtevät terapiaan väärin tavoittein.

Ja kyllä, olen ollut terapiassa yhdessä vaimoni kanssa ja puhunut siellä totta.

• no jaa
        Mies. kirjoitti:

" Siksi toiseksi ajatusten avaaminen saattaa hyvin usein toimia juuri avaajaa itseään vastaan. Ei ole mikään uusi juttu, että monet keräävätkin terapiassa aineistoa vain toisen haavoittamiseksi, eikä parisuhteen korjaamiseksi."

Kun terapiaan mennään, siellä ollaan rehellisiä. Totuuden puhuminen ei voi toimia itseä vastaan.

Minä en hyväksy ajatusta, että parisuhde on peliä, jossa ajetaan omaa etua kumppanin kustanuksella. Mielestäni on erityisen tyhmää lähteä terapiaan säännöstellen omia puheita. Siellä ollaan rehellisiä! Mikäli totuuden puhuminen pahentaa parisuhdetilannetta, niin sitten niin käy.

Taitaa vain olla niin, että liian usein varsinkin naiset lähtevät terapiaan väärin tavoittein.

Ymmärrät kai, että jotkut lähtee terapiaan puolison mieliksi. Luuletko, että siinä tapauksessa avautuvat ja puhuvat totta? Empä usko. Toinen on lähes puhumaton tai puhuu juuri sen, minkä tietää toisen haluavan kuulla. Ja homma sen kun jatkuu terapian päätyttyä.
        En usko, että pelkästään naiset lähtee terapiaan väärin tavoittein. Eiköhän sitä harrasta molemmat sukupuolet. Ihan vaan sen takia, kun on pupu pöksyssä käryn käytyä.
        Monet ei usko terapian voimaan. Eikä terapeutti ole se, joka liiton pelastaa vaan sen tekee pariskunta yhteisestä päätöksestä.

• Mies.
        no jaa kirjoitti:

Ymmärrät kai, että jotkut lähtee terapiaan puolison mieliksi. Luuletko, että siinä tapauksessa avautuvat ja puhuvat totta? Empä usko. Toinen on lähes puhumaton tai puhuu juuri sen, minkä tietää toisen haluavan kuulla. Ja homma sen kun jatkuu terapian päätyttyä.
        En usko, että pelkästään naiset lähtee terapiaan väärin tavoittein. Eiköhän sitä harrasta molemmat sukupuolet. Ihan vaan sen takia, kun on pupu pöksyssä käryn käytyä.
        Monet ei usko terapian voimaan. Eikä terapeutti ole se, joka liiton pelastaa vaan sen tekee pariskunta yhteisestä päätöksestä.

" Ymmärrät kai, että jotkut lähtee terapiaan puolison mieliksi. Luuletko, että siinä tapauksessa avautuvat ja puhuvat totta?"

Ehkä niissä tapauksissa, joissa ei ole tarkoituskaan parantaa suhdetta, pitääkin terapia jättää käymättä ja erota välittömästi.

Kuten jo aiemmin totesin, en hyväksy parisuhteen olevan peliä, jossa ajetaan vain omaa etua.

• olga*
        Mies. kirjoitti:

"Totuuden puhuminen ei voi toimia itseä vastaan.

Tottakai totuuden puhuminen voi toimia itseä vastaan. Ja usein kääntyykin. Etenkin sellaisissa asioissa, joista toinen ei halua puhua. Yleensä miehet eivät halua puhua oikein mistään muustakaan saati sitten ongelmista. Jos he jotain suostuvat sanomaan, niin kehuvat mieluusti itseään ja osoittelevat kumppaninsa huonoja puolia. Jos vaimolla on jokin ongelma, niin se on vaimon ongelma. Jos miehellä on jokin ongelma, niin se on vaimon ongelma :D. Eli tätä rataa.

Yleensäkin totuus ei rehellisyyden nimissä ole niin yksinkertaista kuin miltä kuullostaa. Usein ihmisen totuus vaihtelee sen mukaan mitä kyseinen henkilö tietää, tuntee, ajattelee - ja ennenkaikkea miten pitkään, syvällisesti ja monipuolisesti hän on pohtinut asiaa. Aivan uusien vastikään tapahtuneiden asioiden kanssa ei kannata lähteä ainakaan parisuhdeterapiaan. On hyvä selvittää ENSIN itselle missä mennään, mitä tahtoo ja mitä on järkeä on eri vaihtoehdoissa.

• olga*
        Mies. kirjoitti:

" Ymmärrät kai, että jotkut lähtee terapiaan puolison mieliksi. Luuletko, että siinä tapauksessa avautuvat ja puhuvat totta?"

Ehkä niissä tapauksissa, joissa ei ole tarkoituskaan parantaa suhdetta, pitääkin terapia jättää käymättä ja erota välittömästi.

Kuten jo aiemmin totesin, en hyväksy parisuhteen olevan peliä, jossa ajetaan vain omaa etua.

"Ehkä niissä tapauksissa, joissa ei ole tarkoituskaan parantaa suhdetta, pitääkin terapia jättää käymättä ja erota välittömästi"

Hyvin usein terapiaan mentäessä ei tiedetä mitä tahdotaan, mitä kumpainenkin tahtoo, ja onko päämäärä pysyä yhdessä, parantaa suhdetta. Terapiassa voidaan keskittyä myös siihen, että jatketaan erillään. Erosta tulee hyvin paljon käsiteltävämpi, jos molemmat pystyvät rehellisesti katsomaan asioita, joiden vuoksi on parempi erota.

• Olga, älä pelaa
        olga* kirjoitti:

"Totuuden puhuminen ei voi toimia itseä vastaan.

Tottakai totuuden puhuminen voi toimia itseä vastaan. Ja usein kääntyykin. Etenkin sellaisissa asioissa, joista toinen ei halua puhua. Yleensä miehet eivät halua puhua oikein mistään muustakaan saati sitten ongelmista. Jos he jotain suostuvat sanomaan, niin kehuvat mieluusti itseään ja osoittelevat kumppaninsa huonoja puolia. Jos vaimolla on jokin ongelma, niin se on vaimon ongelma. Jos miehellä on jokin ongelma, niin se on vaimon ongelma :D. Eli tätä rataa.

Yleensäkin totuus ei rehellisyyden nimissä ole niin yksinkertaista kuin miltä kuullostaa. Usein ihmisen totuus vaihtelee sen mukaan mitä kyseinen henkilö tietää, tuntee, ajattelee - ja ennenkaikkea miten pitkään, syvällisesti ja monipuolisesti hän on pohtinut asiaa. Aivan uusien vastikään tapahtuneiden asioiden kanssa ei kannata lähteä ainakaan parisuhdeterapiaan. On hyvä selvittää ENSIN itselle missä mennään, mitä tahtoo ja mitä on järkeä on eri vaihtoehdoissa.

"totuus vaihtelee"

Saivartelet ja pelaat. Todellisuus on kaikille ihmisille sama. Valehtelija jättää kertomatta/harhauttaa, jotta tietämättömän "totuus" jäisi erilaiseksi kuin todellisuus oli. Toimii jonkin aikaa, lopulta kääntyy pelaajaa vastaan. Sitten kun 'oma totuus' on erilainen kuin kaikkien muiden ympärillä olevien ihmisten. Silloin pelaajalle nauretaan porukalla.

Totuuden selittelytapa itselle omassa mielessä, oikeaa todellisuutta vastaan on kypsymättömän minä puolustuskeino, defenssi "kieltäminen" , jossa itselle epämiellyttävän asian olemassaolo tai totuus kielletään.

• olga*
        Olga, älä pelaa kirjoitti:

"totuus vaihtelee"

Saivartelet ja pelaat. Todellisuus on kaikille ihmisille sama. Valehtelija jättää kertomatta/harhauttaa, jotta tietämättömän "totuus" jäisi erilaiseksi kuin todellisuus oli. Toimii jonkin aikaa, lopulta kääntyy pelaajaa vastaan. Sitten kun 'oma totuus' on erilainen kuin kaikkien muiden ympärillä olevien ihmisten. Silloin pelaajalle nauretaan porukalla.

Totuuden selittelytapa itselle omassa mielessä, oikeaa todellisuutta vastaan on kypsymättömän minä puolustuskeino, defenssi "kieltäminen" , jossa itselle epämiellyttävän asian olemassaolo tai totuus kielletään.

" Todellisuus on kaikille ihmisille sama"

No ei todellakaan ole. Vaan:

"Todellisuus on se, joka ei häviä silloin, kun lakkaat uskomasta siihen. ”

Valehtelu on todellisuuden pimittämistä, ei todellisuuden kieltämistä. Valehtelu saattaa kääntyä itseä vastaan, yleensä ei. Riippuu eri parisuhteiden todellisuudesta :). Parhaimmillaan valehtelu pelastaa ja suojelee. Hyvin usein ihminen, joka pelkää kumppaniaan valehtelee hänelle. Mietipä sitä miksi.

• Ainoa keinosi on

Et näe toisen pään sisälle. Pettäjät ovat päättäneet vakaasti, että eivät puhu joten he eivät puhu. Sen sijaan he rääkkäävät omaa kumppaniaan äyskimällä, tiuskimalla ja vihalla, jos yrittää nostaa kissaa pöydälle. Tämä ruma kotikäytös vain pahenee ajan mittaan ja menee lopulta henkisen väkivallan, jopa fyysiseksi joillakin.

Kotikäytös on jo nyt suuresti sinua loukkaavaa, ei sellaista tarvitse sietää. Kun olet tarpeeksi yrittänyt, joudut toteamaan että mies ei tunnusta, sen sijaan rääkkää sinua, näin se on ja pysyy. Palkkaa etsivä, jos haluat oikean totuuden tietoosi, se on ainoa keinosi saada totuus keskustelupöydälle sellaisena kuin se on.

• Mies.

Ei tässä mitään etsiviä tarvita, kun tarkoitus ei ole hankkia todisteita pettämisestä.

Sillä ei ole mitään merkitystä ole löytyykö miehen käyttäytymiselle syyksi esimerkiksi "oikea" pettäminen.

Jos kommunikaatio ei parane ja yhteiselämä ei suju, parisuhteen jatkumiselle ei ole edellytyksiä. Kuten jo tuossa yllä totesin, ainoa keino on käsitellä asiaa pariterapiassa.

• turhautunut
        Mies. kirjoitti:

Ei tässä mitään etsiviä tarvita, kun tarkoitus ei ole hankkia todisteita pettämisestä.

Sillä ei ole mitään merkitystä ole löytyykö miehen käyttäytymiselle syyksi esimerkiksi "oikea" pettäminen.

Jos kommunikaatio ei parane ja yhteiselämä ei suju, parisuhteen jatkumiselle ei ole edellytyksiä. Kuten jo tuossa yllä totesin, ainoa keino on käsitellä asiaa pariterapiassa.

En voisi edes kuvitella että mieheni lähtisi kanssani mihinkään terapiaan.. Onko ihastumisen merkki se, että mies ei enää viihdy kotona vaan on töiden jälkeen aina jossain menossa? Monesti on sellainen olo että hän keksimällä keksii menoa ettei tarvisi olla kotona, mutta jos minä olen jonnekkin menossa niin kyllä pidetään tiukasti aikatauluista kiinni.. puhelin alkaa soida jo tunnin poissaolon jälkeen

• olga*

"Sen sijaan he rääkkäävät omaa kumppaniaan äyskimällä, tiuskimalla ja vihalla"

Miksi pitäisi jäädä rääkättäväksi? En näe yhtäkään syytä. Tai kaikki syyt mitä on, ovat petetyssä itsessään. Eikä siihen auta parisuhdeterapia. Jos toinen harrastaa henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa, ainoa keino on puolustauminen, eli pako = ero.

• Mies.
        turhautunut kirjoitti:

En voisi edes kuvitella että mieheni lähtisi kanssani mihinkään terapiaan.. Onko ihastumisen merkki se, että mies ei enää viihdy kotona vaan on töiden jälkeen aina jossain menossa? Monesti on sellainen olo että hän keksimällä keksii menoa ettei tarvisi olla kotona, mutta jos minä olen jonnekkin menossa niin kyllä pidetään tiukasti aikatauluista kiinni.. puhelin alkaa soida jo tunnin poissaolon jälkeen

Kirjoitit tuossa aiemmin miehestäsi: "ettei halua luopua meistä mistään hinnasta"

Jos näin on, sano sille, että hintana on yhteiset terapiaistunnot. Siinähän ne todelliset motiivit alkavat pikkkuhiljaa selviämään.

• Selvä merkki

Pettää kun kyttää sua. Ihan normi käytös pettäjiltä.

• Tunnustamisesta

"Sillä ei ole mitään merkitystä ole löytyykö miehen käyttäytymiselle syyksi esimerkiksi "oikea" pettäminen"

Asialla on suuri merkitys parin keskinäisen luottamuksen uudellenrakentumiseksi.Jos petetty ei saa tietoonsa menneitä tosiasioita, hän ei voi tietää miten toimia jatkossa, jos epäluottamus taas nousisi. Hän ei voi tietää, onko pettäjä parantanut tapansa. Hän ei voi tietää, jos hänelle yhä valehdeltaisiin. Nyt hän alati pelkää, että pettäjä pettää uudestaan = hän pelkää, että häntä ei rakasteta. Hän on epätietoisuudessa mitä tapahtui, vuosikausia.

Usein se että kävi vieraissa ei ole suurin loukkaus. Suurin loukkaus on se, että valehteli, ei tunnusta eikä vastaa suoriin kysymyksiin. Tämä on loukkaus sydämeen, koska petetty kokee, että häntä ei pidetä edes tunnustamisen, luottamuksen arvoisena.

Häntä ei siis rakasteta, kokee petetty. Siksi hän eroaa. Sillä kukapa haluaa elää liitossa, jossa ei koe tulevansa rakastetuksi. Jos sanat "mä rakastan sua!" ovat ristiriidassa tekojen (puhumattomuus, "mun asiat ei kuulu sulle, mä säilytän omana tietona vaikka loukkasin sua") kanssa, petetty ei usko rakkautta enää olevan olemassa.

Uutta luottamusta, kunnioitusta ei voi rakentaa epäselvyyksien päälle lakaisten menneet maton alle niistä puhumatta. Omalle rakkaalle pitäisi uskaltaa puhua suoraan ja totta. Oman rakkaan sanaan pitäisi voida 100% luottaa.

Nää tyypit "mä petin mut mä en kerro ja nyt mä kyllä korjaan mun parisuhteeni mut salaan kyllä silti menneet" onnistuvat harvoin luomaan onnellista, pitkäaikäistä parisuhdetta. No, on se vaikeaa muillekin.

Mutta miksi ei kannattaisi parhaansa mukaan toimien tavoitella hyvää liittoa? Taviksen pikku elämässä onnellinen parisuhde on kai parasta mitä voi saavuttaa. Ja luultavasti myös monen rikkaan ja menestyneen elämässäkin. Harva on onnellinen sinkku lukuisten vaihtuvien kumppaneiden kanssa tms rajojen ulkopuolella eläen.

Jokainen petetty toki päättää itse, onko tunnustaminen tärkeää juuri mulle.

• Mies.

Olet asian ytimessä, mutta ymmärsit pointtini hieman väärin. Aloittajalle ehdotettiin, että pitäisi palkata etsivä totuuden selvittämiseksi. Sillä tavoin selville saatu totuus ei voisi kauempana olla peräänkuuluttamastasi tunnustamisesta.

Etsivän palkkaaminen johtaa lähes poikkeuksetta eroon. Saattaa kyllä helpottaa eroa, kun faktat on pöydässä, mutta jos tarkoitus on jatkaa yhdessä, niin asioiden rehellinen käsittely pariterapiassa on ainoa oikea keino.

• turhautunut edelleen

Nimen omaan, sen jo tiedän että mies on OLLUT ihastunut (omien sanomistensa mukaan). Sen haluaisin tietää mitä heidän välillään on tapahtunut.

• Tunnustamisesta
        Mies. kirjoitti:

Olet asian ytimessä, mutta ymmärsit pointtini hieman väärin. Aloittajalle ehdotettiin, että pitäisi palkata etsivä totuuden selvittämiseksi. Sillä tavoin selville saatu totuus ei voisi kauempana olla peräänkuuluttamastasi tunnustamisesta.

Etsivän palkkaaminen johtaa lähes poikkeuksetta eroon. Saattaa kyllä helpottaa eroa, kun faktat on pöydässä, mutta jos tarkoitus on jatkaa yhdessä, niin asioiden rehellinen käsittely pariterapiassa on ainoa oikea keino.

Olet oikeassa, mies. Etsivä peliin vasta jos on selvää että luottamus on lopullisesti rikottu mutta haluaa tietää varman totuuden ennen kuin eroaa.

• komppaan
        turhautunut edelleen kirjoitti:

Nimen omaan, sen jo tiedän että mies on OLLUT ihastunut (omien sanomistensa mukaan). Sen haluaisin tietää mitä heidän välillään on tapahtunut.

Mitä jos jututtaisit tätä ihastuksen kohdetta? Tätä myyjätärtä?

• ..ottaen huomioon
        komppaan kirjoitti:

Mitä jos jututtaisit tätä ihastuksen kohdetta? Tätä myyjätärtä?

..varautuen että kaikki mitä myyjätär sanoo voi olla valhetta. Rakastuneet suojelevat varattua miestä, epärehelliset itseään. Älä paljasta omasta liitostasi intiimejä asioita, jos menet jututtamaan, että tietojasi ei käytettäisi hyväksi.

• komppaan
        ..ottaen huomioon kirjoitti:

..varautuen että kaikki mitä myyjätär sanoo voi olla valhetta. Rakastuneet suojelevat varattua miestä, epärehelliset itseään. Älä paljasta omasta liitostasi intiimejä asioita, jos menet jututtamaan, että tietojasi ei käytettäisi hyväksi.

Ei tämä ole salaliittoteoriaa. Miten se myyjätär niitä tietoja hyväksi käyttäisi? Tuskin tästä suorempaa enää saa kun kaikki osapuolet tietävät tämän keskustelun jälkeen, missä mennään. Tuli mieleen, että miehesi voi kyllä varsin hyvin olla vaivaantunut mennessään kaupan ohi/ollessaan kaupassa, jos hiillostat häntä. Mies on voinut kertoa leikkimielisesti myyjättärelle, että vaimo kotona luulee heillä olevan suhde kun mies kaupassa yhtenään ravaa. Voi olla että tarinassa ei ole mitään erikoisempaa takana.

• turhautunut edelleen

Niin siis tässähän on ainoastaan kyse siitä että haluan tietää tämän heidän kuvion. Sen tiedän, että ihastuminen on tapahtunut joskus mutta kuulemma jo ohi mennyt. Minä en kuitenkaan usko, että tunteet ovat ohi, kummaltakaan suunnalta.
      Vai onko teidän mielestänne outoa, ettei myyjä voi katsoa asiakasta (siis miestäni) silmiin vaan on pää painuksissa kohti kassakonetta ja kulmien alta katsoo jos on pakko katsoa??? Mies puree huultaan/pidättää hymyä maksaessaan eikä vahingossakaan katso myyjää. Herättää hieman epäilyksiä. Lisäksi ihmeellinen virnuilu jo ennen kassalle menoa ja kun kysyn että mikä noin naurattaa, ei kuulemma mikään..... Pitkä keskustelu käytiin siitä, että en todellakaan tiedä kaikkea mitä tässä on menneillään. Mies ei tiedä, olisi jo kuulemma sanonut jos jotakin muutakin olisi. Omalle reaktiolleen antoi selityksen, "sinä kyttäät niin on se mullekkin painostava tilanne". Ja kyllä, tuon voin allekirjoittaa, koska ihan VARMASTI kyttään.
      No, romahdin ihan täysin kun en saanut miehestä mitään irti. Itkin, itkin ja itkin, enkä voinut keskustella enää koko asiasta. Koko ajan sisällä sellainen painon tunne, ahdistaa kun ei mitään muuta mietikkään. Ja minä kun vaan toivoin REHELLISYYTTÄ!

• axonia lisää

Vaihda kauppaa.

• Tämmöinen kuvio?

Ap, etsit vastauksia joita mies ei anna. Naiset luulee tässä kohtaa kriisiä, että mies olisi ihastunut. Voi olla että suhde on miehesi puolelta seksilähtöinen, kuten useimmiten on. Ihastunut mies ei käyttäyisi noin, lähes "pilkaten myyjätärtä ja sinua" hymyään pidätellen kun olette kolmistaan kassalla. Myyjätär sen sijaan häpeää. Sinä olet ihmeissäsi.

Kuvio näyttäisi tältä:Miehesi on löytänyt seksin vuoksi kakkosnaisen, kenties valehtelee ja kusettaa tälle rakkausskeidaa. Kakkonen on ihastunut mutta rehellinen nainen ja miehelläsi on jännä peli menossa, teidään kahden jännite aikaansaa hänessä kikcsejä.

Tosi ala-arvoinen äijäsi mielenmaailma, ainakin juuri nyt. Katsonut liikaa netttipornoa ja ajatukset menneet siitä kieroon. Luulee nyt olevansa kova pelimies mutta oikeasti on yksinkertainen. Ei ymmärrä että tyhmän ei kannattaisi olla epärehellinen eikä pelata, hän jää kiinni.

Sufrraa vähän nettipornoa säkin, niin pääset miehen mielenmaisemaan mukaan ja alat ymmärtää, että miehen uskottomuus ei tarkoita sitä, että hän olisi ihastunut. Mutta koska hän häpeää, hän ei voi suoraan puhua että seksi vie, hän joutuu selittelemään sinulle ""ooon ihastunut", myös siksi että ei koskaan jäisi kiinni kusetuspuheistaan tuolle kakkosnaiselle, ei voi sanoa suoraan että kyse on panosta.

• Tämmöinen kuvio?

Ap, etsit vastauksia joita mies ei anna, jos ei jää kiinni. Voi olla että salasuhde on miehesi puolelta seksilähtöinen, kuten useimmiten on. Ihastunut mies ei käyttäyisi noin, lähes "pilkaten myyjätärtä ja sinua" hymyään pidätellen kun olette kolmistaan kassalla. Myyjätär häpeää. Sinä olet ihmeissäsi.

Kuvio näyttäisi tältä:Miehesi on löytänyt seksin vuoksi kakkosnaisen, kenties valehtelee ja kusettaa tälle rakkausskeidaa. Kakkonen on ihastunut mutta rehellinen nainen ja miehelläsi on nyt tosi jännä peli menossa, ehkä teidän kahden naisenkin välinen jännite aikaansaa hänessä kikcsejä.

Tosi ala-arvoinen äijäsi mielenmaailma, ainakin juuri nyt. Katsonut liikaa netttipornoa ja ajatukset menneet siitä kieroon. Luulee nyt olevansa kova pelimies mutta oikeasti on yksinkertainen. Ei ymmärrä että tyhmän ei kannattaisi olla epärehellinen eikä pelata, hän jää kiinni.

Surffaa vähän nettipornoa säkin, niin pääset miehen mielenmaisemaan mukaan ja alat ymmärtää, että miehen uskottomuus ei tarkoita sitä, että mies olisi ihastunut. Mutta koska hän häpeää seksiriippuvuuttaan, hän ei voi suoraan puhua että seksi vie. Hhän selittelee sinulle ""ooon ihastunut", myös siksi että ei jäisi kiinni kusetuspuheistaan tuolle kakkosnaiselle, jolle ei voi sanoa suoraan että kyse on panosta.

Vaimot luulevat tässä kohtaa uskottomuuskriisiä, että mies olisi ihastunut. Ikävä väärinkäsitys, koska mieheltä ei tule suoraa puhetta, vaan skeid**. Kommunikaatiokatkos ajaa parin eroon, vaimo jättää koska luulee että häntä ei rakasteta, mies tulee jätetyksi koska oma ego ei anna periksi nöyrtyä ja puhua vaimolle suoraan missä mennään, kenties mies ei osaa itsekään analysoida itseään.

• turhautunut edelleen

Ollaan keskusteltu nyt asiasta ja en oikein usko että olisivat toistensa pöksyihin hypänneet.. tiedä sitten olenko vain liian hyvä uskoinen.. pari päivää sitten oli taas sama tilanne, myyjä hel*etin vaivaantunut.. siitä sitten keskustelimme ja mies vannoi ettei tiedä miksi näin on... käskin hänen kysyä tältä ja aikoi, vaan sitten menikin pupu pöksyyn eikä uskaltanutkaan.. No eilinen kauppareissu olikin ihan erilainen! Myyjä ihan normaali, yritti keksiä kauheasti jutun aihetta.. minullehan tuli heti epäilys että onkohan mies kenties sanonut jotain epäilyistäni kun on ollut reissut niin outoja aiemmin... tiedä sitten... seuraillaan tilannetta..

• sihteeri töistä
        turhautunut edelleen kirjoitti:

Ollaan keskusteltu nyt asiasta ja en oikein usko että olisivat toistensa pöksyihin hypänneet.. tiedä sitten olenko vain liian hyvä uskoinen.. pari päivää sitten oli taas sama tilanne, myyjä hel*etin vaivaantunut.. siitä sitten keskustelimme ja mies vannoi ettei tiedä miksi näin on... käskin hänen kysyä tältä ja aikoi, vaan sitten menikin pupu pöksyyn eikä uskaltanutkaan.. No eilinen kauppareissu olikin ihan erilainen! Myyjä ihan normaali, yritti keksiä kauheasti jutun aihetta.. minullehan tuli heti epäilys että onkohan mies kenties sanonut jotain epäilyistäni kun on ollut reissut niin outoja aiemmin... tiedä sitten... seuraillaan tilannetta..

Mun mielestä kukaan ei pysty elämään pitkässä parisuhteessa ilman että ihastuu johonkin toiseen kuin omaan puolisoonsa. Ihastuu, mutta ei petä. Etkö itse ole koskaan ollut ihastunut muihin kuin mieheesi? Luulen, että olet. Ihastuksia menee ja tulee. Sä vaan nyt ylireagoit.
        Itse olen työssä asiakaspalvelussa ja usein tulee heitettyä pientä flirttiä mukavien miesten kanssa. Siltikään en ajattele, että tuon kun sänkyyni saisin. Se vaan tuo piristystä päivään. Puolin ja toisin. Enkä mä koe sitä, että joku mies haluaa asioida vain mun kanssa niin, että tuo haluaa mun pöksyihini.
        Poikkeuksetta ne mukavat miehet itse aloittaa sen juttelun ja siirtyvät pieneen flirttiin. Onko sun miehesi muutenkin avoin ja tuleeko hyvin toimeen ihmisten kanssa? En sinuna kyllä kehottaisi miestä kysymään myyjältä mitään. Nolaa vaan ittensä. Ja jos sua asia vaivaa, niin vaihda kauppaa.

• aina tätä samaa

Ne panee sun seläntakana. Tai ainakin josku on niin tehneet. Selvä kuvio.

• Ongelmat kotona

Totta ihmeessä myyjä on vaivautunut, jos mies vaikka on heittänyt flirttiä ja mustasukkainen vaimo alkaa kytätä. Vaihtakaa kauppaa ja sopikaa, ettei kumpikaan mene siihen vanhaan. Jättäkää myyjä rauhaan.

Mies lienee ollut ihastunut, sitä sattuu, eikä se heti unohdu. Entä sitten? Mitä useammin kotona odottaa mustasukkainen kuulustelu, sitä vähemmän mies haluaa lähteä töistä kotiin. Se on varma tie eroon. Jos halua jatkaa yhdessä, keskity siihen, mikä on hyvää. Toisaalta vaadi mieheltä, että hän tekee samoin. Miehellä on joku kriisi, muttei hän saa purkaa tyytymättömyyttään sinuun.

• samankokenut

Avainkysymys on siinä kestätkö sinä sen että miehesi on/ on ollut ihastunut toiseen naiseen ilmeisesti suhteenne alkutaipaleella? Juuri sellaisella hetkellä kun pitäisi olla onnellisimmillaan (pieni yhteinen lapsi). Eikä oikein nyt kuulosta siltä että ihastus olisi ohi jos teillä naureskellaan ja hymyillään asialle. Jos miehesi kunnioittaisi sinua ette kävisi siinä kaupassa ja hän häpeilisi asiasta puhumista. Onko hän edes osoittanut olevansa pahoillaan? Sinuna olisin huolissani, anteeksi nyt vaan. Kuulostaa liian tutulta.

• turhautunut edelleen

On ollut pahoillaan, sitä en osaa sanoa kuinka tosissaan.. Olen päättänyt nyt vain seurailla tilannetta, en kiinnitä huomiota koko asiaan eikä siitä puhuta. eiköhän jotain selviä jos jotain sellaista on joka minun pitäisi tietää. Asioilla on tapana tulla ilmi, toivottavasti.

• Väliaikaisesti vaan

Puhumattomuus voi juuri nyt olla tarvittu välikatko, mutta se ei ratkaise mitään. Asia on saatava joskus puhutuksi, ennemmin tai myöhemmin. Jos ei, päädytte lopulta kulissiliittoon jossa ei puhuta tärkeistä asioista puolison kanssa. Hiljaisuudessa, pohdi miten aloitat, mitä puhut, kun puhe käynnistyy. Pariterapia on vaihtoehto ota selvää siitäkin.

• Anonyymi

Tilanteeni oli toivoton, minä ja mieheni olimme avioeron partaalla. Olin kauheassa tilassa ja tunsin, etten enää jaksanut elämääni. Sain tietää pappi TAKUTAsta, jolle tulin paljon arvostelua hänen temppelistään, ja otin häneen yhteyttä. Pappi TAKUTA teki minulle jälleennäkemisen rakkausloitsun ja nyt meillä menee taas paremmin kuin koskaan ennen. Kiitos paljon pappi TAKUTA avioliittoni pelastamisesta. Voit ottaa yhteyttä pappi TAKUTAAN hänen sähköpostiinsa [email protected] tai whatsappilla tähän puhelinnumeroon (+16592027218). Hän tekee myös seuraavia: 1) Lottovoitto2) Kadonnut rakkausloitsu. 3) Avioeroloitsu. 4) Avioliittoloitsu. 5) Sitoutumisloitsu. 6) Eroloitsu. 7) Karkottaa entisen rakastajan. 8.) Haluat ylennyksen toimistossasi. Kaikki kohtaamasi ongelmat ovat 100 % turvallisia ja taattuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe