Avomies paha suustaan kun suuttuu

Valintoja, valintoja

Olemme olleet yhdessä päälle kolme vuotta. Suhteemme alussa mies osasi vielä riidellä rakentavasti; ei koskaan korottanut ääntään, ei alkanut nimittelemään tai arvostelemaan, ja jos minä sorruinkin sellaiseen, niin se oli hän, joka rauhallisesti sanoi, että kannattaa miettiä mitä suusta pääsee suuttuneena, koska niitä sanoja ei voi koskaan vetää takaisin.

Nykyään on ihan toisin. Mies hermostuu tai menettää malttinsa todella harvoin, oikeasti voi laskea yhden käden sormilla, miten usein riita tulee esim vuoden aikana. Mutta viimeisen vuoden parin aikana mies on itse unohtanut viisaat oppinsa, ja suusta tulee ihan kamalia asioita, kun tietty kynnys ylittyy. Kuulen olevani vanha, läski,ruma, juoppo, frigidi, tyhmä, hänen elämänsä isoin erehdys, ämmä jonka kanssa ei voi olla, että pitäisi alkaa etsiä omaa kämppää niin ettei tarttis mun naamaa katsella jne. Nykyisin pysyttelen itse rauhallisena ja muistutan, että pitäis vähän miettiä mitä sanoo, koska MINÄ muistan ne sanat ikuisesti, vaikka hän ne heti unohtaisikin. Ja että hyvä tietää mitä hän OIKEASTI minusta ajattelee.

Oman asunnon etsimisiin ja eropuheisiin kommentoin vain rauhallisesti, ettei kukaan pakota häntä kanssani olemaan, ja että siitä vain. Siihen yleensä mies hermostuu, että jaa, sulle on ihan sama vaikka mä lähtisinkin, ja että sulla on varmaan jo toinen mies katottuna tilalle. Eli ensiksi itse uhkaa lähtevänsä, ja jos se oliskin mulle ok, niin se ei sitten sovikaan.

Riitojen jälkeen miehellä kestää aina tosi kauan leppyä ja rauhoittua, kun itse taas haluan jättää paskamaiset fiilikset nopeasti taakse, sopia ja jatkaa normisti. Yleensä mies aina seuraavana päivänä (tai jossain vaiheessa ylipäätään) pyytää anteeksi ja on pahoillaan sanomisistaan, todeten ettei yhtään pysty hillitsemään itseään suuttuessaan ja suusta tulee ihan mitä tahansa. Sepäs lohduttaakin...

Mies on minua kymmenisen vuotta nuorempi (alle kolmenkymmenen) joten osan noista jutuista laitan mieluusti nuoruuden ja typeryyden piikkiin. Aikuiset ihmiset eivät nimittele ja hauku toisiaan hermostuessaan, mutta nuoret usein tekevät juuri niin. Minä olen vaativassa työssä ja ansaitsen yli kaksi kertaa enemmän kuin hän, joten jonkinlaista alemmuuskompleksiakin saattaa olla. Juoppo en ole, viikonloppuisin tykkään ottaa pari lasillista (tai pullollisen korkeintaan) punaviiniä, mies taas ei juurikaan käytä alkoholia. Frigidi en myöskään ole. Harrastamme seksiä itse asiassa aika usein. Jos arkena ei jaksa, niin viikonloppuisin kyllä otamme vahingon takaisin moninkertaisesti. Lihavanakaan en itseäni pidä, painan reilut 60kg. Eikä minua rumaksikaan voi sanoa. Mies vain yrittää riidan aikana verbaalisesti satuttaa niin paljon kuin vain pystyy, mutta itsetuntoni on sen verran hyvä, etten hänen sanoihinsa jaksa reagoida, enkä nimittele häntä takaisin.

Olen vain alkanut miettiä, että vaikka riitoja on harvoin, niin en jaksa tälläisiä lapsellisia nimittelysessioita, enkä saa miehelle tolkutettua, että riidellä voi ilman niitä haukkumisia ja nimittelyitäkin. Pitäisikö lyödä miehelle luu kurkkuun ja pistää hänet pihalle? Ilmeisesti kuitenkin sisimmässään hän miettii, että olen läski ja ruma ja vanha jne.

6

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

      " Mies hermostuu tai menettää malttinsa todella harvoin, oikeasti voi laskea yhden käden sormilla, miten usein riita tulee esim vuoden aikana. Mutta viimeisen vuoden parin aikana mies on itse unohtanut viisaat oppinsa, ja suusta tulee ihan kamalia asioita, kun tietty kynnys ylittyy."

      eli sinä ärsytät miestäsi ja ihmettelet sitten kun hän on raivoissaan?

      olisiko syytä miettiä sun omaa käyttäytymistä?

      • Valintoja, valintoja

        Itse asiassa en koskaan provosoi tai ala riidellä vain riitelemisen vuoksi. Mies saattaa menettää malttinsa esimerkiksi siitä, jos hänestä tuntuu että saman kuun aikana erääntyy liikaa laskuja. Ensiksi puhisee ja harmittelee laskupinoa, sitten alkaa heitellä minuun inhottavia silmäyksiä, ja hetken päästä on MINUN syyni, että auton verot ja vakuutukset, hammaslääkärilaskut ym erääntyvät samaan aikaan. Vaikka kyse olisi hänen henk.koht. laskuistaan. Siitä taas ei mene kauaa että alkaa eropuheet ja nimittely.

        Sinä miehenä et ilmeisesti ymmärtänyt lukemaasi? Onko oikein nimitellä ja haukkua puolisoaan vaikka hermot menisivätkin? Tekeekö AIKUINEN niin?


      • lifemocker
        Valintoja, valintoja kirjoitti:

        Itse asiassa en koskaan provosoi tai ala riidellä vain riitelemisen vuoksi. Mies saattaa menettää malttinsa esimerkiksi siitä, jos hänestä tuntuu että saman kuun aikana erääntyy liikaa laskuja. Ensiksi puhisee ja harmittelee laskupinoa, sitten alkaa heitellä minuun inhottavia silmäyksiä, ja hetken päästä on MINUN syyni, että auton verot ja vakuutukset, hammaslääkärilaskut ym erääntyvät samaan aikaan. Vaikka kyse olisi hänen henk.koht. laskuistaan. Siitä taas ei mene kauaa että alkaa eropuheet ja nimittely.

        Sinä miehenä et ilmeisesti ymmärtänyt lukemaasi? Onko oikein nimitellä ja haukkua puolisoaan vaikka hermot menisivätkin? Tekeekö AIKUINEN niin?

        "Itse asiassa en koskaan provosoi tai ala riidellä vain riitelemisen vuoksi"

        kysymys oli: huudatko sinä miehellesi vai et sillä jos et ja toinen syyttä suotta melskaa: miksi sitten olet tuollaisen tyypin kanssa?

        jos taas itsekkin huudat tälle niin turha sitä odottaa toisen käyttäytyvän sen paremmin...


      • Valintoja, valintoja
        lifemocker kirjoitti:

        "Itse asiassa en koskaan provosoi tai ala riidellä vain riitelemisen vuoksi"

        kysymys oli: huudatko sinä miehellesi vai et sillä jos et ja toinen syyttä suotta melskaa: miksi sitten olet tuollaisen tyypin kanssa?

        jos taas itsekkin huudat tälle niin turha sitä odottaa toisen käyttäytyvän sen paremmin...

        Kun et nähtävästi ymmärtänyt tuota lainaamaasi virkettä, niin sanon nyt vielä selkokielellä, että ei. En huuda, v*ttuile, ärsytä tai muutoin koettele hänen ärsytyskynnystään. Toki olemme joskus joistain asioista eri mieltä, mutta vältän keskustelujen kehittymistä riidoiksi, ja tuon eriävät mielipiteeni rauhallisesti esille.

        Toiseen kysymykseesi ("miksi olet tuollaisen tyypin kanssa") vastaan, että eihän mies ole ajattelematon nimittelijä kuin äärimmäisen harvoin. Meillä on toimiva, rakastava, hellä suhde, johon olemme kumpikin sitoutuneet.

        Mietin vain miksi miehellä katoaa se tietty suodatin, kun "maidot nousee", "menee hermot" tai "kiehahtaa".


      • Tsingtao1
        lifemocker kirjoitti:

        "Itse asiassa en koskaan provosoi tai ala riidellä vain riitelemisen vuoksi"

        kysymys oli: huudatko sinä miehellesi vai et sillä jos et ja toinen syyttä suotta melskaa: miksi sitten olet tuollaisen tyypin kanssa?

        jos taas itsekkin huudat tälle niin turha sitä odottaa toisen käyttäytyvän sen paremmin...

        Miks se mies sun mielestä itse on sellasen naisen kanssa joka sitä ärsyttää niin että pitää huutaa ym eikä lähde pois kun on kerran niin ärsyttävä nainen?


      • lifemocker
        Tsingtao1 kirjoitti:

        Miks se mies sun mielestä itse on sellasen naisen kanssa joka sitä ärsyttää niin että pitää huutaa ym eikä lähde pois kun on kerran niin ärsyttävä nainen?

        miesten ja naisten parinmuodostus kun ei toimi samoilla kaavoilla, joten miehelle on helpompi koittaa korjata/muuttaa/sietää vanhaa suhdetta kuin etsiä uusi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      182
      1981
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      274
      1499
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1305
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1097
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      72
      1082
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      77
      1017
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      180
      1010
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      3
      848
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      825
    Aihe