Olen viimeisen vuoden sisällä tullut siihen tulokseen että terveyskeskuksista ei saa apua. (nytkin ottaa niin kovasti päähän kun lääkäri on ruvennut jo valittamaan lääkärissä käynnistä).
Historiani on että tammikuussa kaaduin polveni päälle töissä eli oli työtapaturma. sen jälkeen en kärsinyt kävellä enkä istua enkä olla pitkällään kaikki asiat sattuivat. TK lääkäri antoi viikon sairaslomaa ja särkylääke reseptin ja kertoi ettei voi antaa jatkossakaan tästä polvesta enempää sairaslomaa (ei edes ajatellutkaan tutkia sitä enempää). Särkylääkkeet eivät poistaneet kipua ja työni on seisomista ja kävelemistä ja painavien asioiden kantamista joten kropan täytyy olla kunnossa.
Päätin mennä yksityiselle että polvea edes tutkittaisiin paremmin. ja tuloksena oli että laitettiin magnettikuviin ja tähystettiin. polvesta ei löytynyt mitään rakeenteellista vikaa ja sitten kun tutkittiin lisää niin lääkäri totesi että minulla on jalan yläosassa hermovaurio joka tuntuu kipuna polvessa. sain hermokipulääkkeet.
No nyt minulla on ollut selkä niin kipeä että se vie jalat alta ja lähes halvaannuttaa jalat. Terveyskeskus lääkäri määrää vain särkylääkettä ja niitä mun pitää syödä niin paljon että päässä alkaa huipata ennenkuin kipu edes vähän hellittää.. Joten työnteko ei ole oikein turvallista kun ei tiedä millon sitä oikeasti kumahtaa nurin pään huippauksen takia.
Nyt tk lääkäri alkoi valittaa että kun minulla on niin paljon ollut sairaslomaa että sinä et varmaan halua käydä töissä.
Miksi terveyskeskuksista lääkärit ei laita tutkimuksiin jos ne ei löydä käsikopelolta mitään vikaan.. Kaikki tämä tuntuu törkeältä varsinkin kun pidän työstäni ja voisin tehdä sitä koko ajan.
en tiedä ymmärtikö kukaan yhtään mitään mutta jonnekkin oli saatava avauduttua siitä kuinka kovasti ärsyttää kun tk lääkärit on sitä mieltä että särkylääkkeet parantaa kaiken ja ihmiset jotka ovat enemmän kuin viikon sairaslomalla eivät tykkää työstään.
Terveyskeskuksista ei ole apua
15
234
Vastaukset
- Älä alistu
Ei sulla sattuis olemaan työterveyshuoltoa? Ja toinen kysymys, etkö voi mennä terveyskeskuksessa jollekin toiselle lääkärille? Sitten nuo hermokipulääkkeet, miksi tk-lääkäri määrää särkylääkkeitä, kun niillä ei ole vaikutusta hermokipuun, kummallista tosiaan.
Jos sun hermokipulääkeresepti on tyhjä, niin eikö kannattaisi uusia sitä sen yksityisen lääkärin kautta, ethän sä särkylääkkeillä mitään tee? Entä mitä yksityislääkäri suositteli hermokivun hoidoksi, jos ei mene lääkkeillä ohi? Siihenhän on olemassa hoitovaihtoehtoja, ei tk-lääkärikään niitä voi jättää huomioimatta.
Jos täällä Kaarinassa tk-ääkäri ei noudata Käypä Hoito-suosituksia, olen soittanut johtavalle lääkärille ja kysynyt hänen mielipidettään. Kummasti on asiat lähteneet sujumaan, suosittelen tekemään samoin. Jos sun hoitava lääkäri on jo se johtava lääkäri, niin sairaanhoitopiireissä on sitte seuraava porras, johon kannattaa soittaa. Älä nyt vaan alistu hyväksymään tilannetta, hermokipua voi ja pitää hoitaa.työterveyshuollossa ei ole välitetty asiasta ovat sitä mieltä että menee parissa päivässä ohite.
hermokipulääkkeitä on mulla kyllä mutta niitä en pysty käyttämään työaikana vain öisin. ja tk on niin pieni että lääkäriä ei voi vaihtaa.
en ymmärrä miksi lääkäri määrää vain jotain puranaa..
Hoitona on ollu ja on edelleen fysioterapia jossa terapeutti varmistaa että mitkään nikamat tai muutkaan ei ole väärässä asennossa että pääsisivät osumaan hermoon.
- Älä alistu
No sitte vaan sitkeästi työterveyslääkärille takasin tai turvautuu yksityislääkäriin. Yksityisen puolen lääkäritkin voi laittaa lähetteitä tutkimuksiin kunnalliselle puolelle, minut ainakin yksityinen silmälääkäri lähetti tyksin silmäpolille ja yksityinen naistentautien lääkäri samaan paikkaan naistentautienpolille. Voisitko tätä väylää käyttää kiertämään sen tampion tk-lääkärin?
Uskoisin, jotta et pääse tilanteessasi eteenpäin, ennekuin pääset erikoissairaanhoitoon tutkimuksiin. Tarkoittaa siis poliklinikkaa. Miten se terveyskeskuksen johtava lääkäri tai seuraava taso sairaanhoitopiirissä? Aina kannattaa rohkeasti soittaa ja kysyä neuvoa.
Tuolla johtoportaalla on taipumusta laiskuuteen ja haluun delegoida kaikki mahdollinen. Yrittävät päästä vähällä ja myöntyvät aika auliisti pyyntöihin. Heillä on aina pelkona, että potilas soittaa aina vaan korkeammalle taholle ja sitte tulee satikutia heille itselleen. Itse soitin aikanaan sairaanhoitopiirin johtajalle, Turkka Tunturille ja parissa päivässä kaikki selvisi. Ei sitä porukkaa kannata pelätä, kaikilla niillä on oma pomo, jonka hermostuttamista he taas haluaa välttää. Potilaalla on oikeudet ja niiden huomiotta jättäminen on virkavirhe. - l4mujj
Lääkärit ei joudu vastuuseen hoitovirheistä.
- Älä alistu
No tossa ei varsinaisesti ole vielä kyse hoitovirheestä, vaan hoitamattajättämisestä. Mut oikeassa olet, sitkeä pitää olla jos oikeutta itselleen haluaa.
- Hoitamattajättäminen
Onhan sitä hoidettu, jos särkylääkkeitäkin on määrätty!
- Anonyymi
Joo tänään samoilla linjoilla Perkele mitä lääkäreitä eivät laita jatkotutkimuksiin itse eivät osaa sanoa mitään kiertävät ja puhuvat paskaa välissä käyvät kysymässä neuvoja toiselta älypäältä aika menee siihen nuori tyttö lääkärinä eikä tiedä mitään laittaisi tutkimuksiin ja kokeisiin aika menee hukkaan asiakkaalla.
- Anonyymi
Tuo on monen kohdalla totta että aletaan epäilemään ettei halua käydä töissä .
Itse rakastin työtäni ja oli sellainen kausi elämässä etten jaksanut yhtään mitään ,ei mennyt väsy nukkumalla pois , en voinut sille mitää;.
Lopulta uusi lääkärini otta kokeita ja totesi että kilpirauhasen tarvitsee enemmän thyroksiinia. , asia korjaantui mutta sain taas palata työpaikalleni normaali kunnossa.
Mutta menetinssamalla luottamukseni lääkäreihin , ensinmäkin etteivät tajunneet miksi olin niin väsynyt, ja toiseksi että epäilivät etten ehkä halua olla töissä . Halusin ja tein töitä 68 vuotiaaseen asti. Koska minulla oli työ jossa viihdyin ja olisin varmaan vieläkin vaan kukaan ei ota liki 80 töihin .siis millä tavalla oikei;lääkärit ajattelee, jos ovat epäpäteviä itse niin laittavat potilaan syyksi ettei potilas muka halua töihin .aina niin vastenmielistä jos on pakko mennä lääkäriin. Kun tulee mieleen että onko taas joku epäpätevä ottamassa vastaan ja epäilemässä. .- Anonyymi
Ihmiset ehti uskomaan jotta terv.hoito olisi kuten ennen . Mutta lääkäreille potilaiden sitä tietämättä lähes kaikki potilaiden tutkimukset jätetään tekemättä . Että SUOMEN LÄÄKÄRILIITON BYRÖKRAATTIEN PALKAT PYSYISIVÄT JÄTTIMÄISINÄ .
- Anonyymi
Ei lääkärit luule että särkylääkkeet mitään parantaa vaan kirjoittavat niitä kipua lievittämään, kun tietävät että usein tälläiset vaivat hoitelee ihmisen keho ihan itse . Aiis paranee
Lääke auttaa ainoastaan lievittämään särkyä , että kestää kivun niin kauan kun itse vaiva paranee.yleensä on niin että juuri tällaiset vaivat missä ei löydy erityistä elimellistä vikaa hoitelee keho ihan itse . Ja lääkkeitä sitten annetaan lievitykseen ettei tunne kipua niin kovana. Hermovauriot taas hoitelee muut kun terveyskeskukset .- Anonyymi
Usein ongelma onkin siinä, että hoidetaan ainoastaan kipua, ei kivun syytä.
Esim. selkäkivun johtuessa hermon puristuksissa olon takia, syötetään vain kipulääkkeitä vuosikausia, ennen kuin ihmiselle annetaan mahdollisuus päästä leikkaukseen hermon vapauttamiseksi, ja kipu poistuu saman tien.
Monet kivut ovat sellaisia, joita pelkkä aika ei paranna.
Ja jos hoidon täytyy tapahtua muualla kuin terveyskeskuksessa, on jo lähetteen saaminen sieltä terveyskeskuksesta todella hankalaa.
Terveyskeskuslääkärit osaavat jokainen myös parhaiten lauseen " jos ei mene ohi niin tule uudestaan..".
Kuka jaksaa ja viitsii hakeutua aina uudestaan ja uudestaan valittamassa samaa vaivaa, ei varmaankaan kovin moni. Kärsivät sitten mieluummin ilman lääkärin apuja.
- Anonyymi
Nykyaikana on paljon saatu, jos julkisessa terveydenhuollossa päästetään lääkärin puheille. Yleensä ihmisen yhteydenotot terveyskeskukseen ja toivomukset lääkärin luokse pääsystä päättyvät sairaanhoitajan kuulusteluun ja ilmoitukseen, ettei ole lääkäriaikoja.
- Anonyymi
Puheille voi vielä päästäkin, mutta se on täysin turhaa, kun lääkärit eivät välitä potilaan vaivoista mitään.
- Anonyymi
Joo, en tiedä, mutta liukastuminenkin saattaa vaikuttaa polveen niin, ettei se siitä käännykkään niin normaalisti.
Emmä tiedä, mutta se särky polvessa voi olla kyllä kauheakin.
Tuntuis, että sen jonkun pitäis niksauttaa sitä välillä.
Auttaiskohan se?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1745006- 1691641
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661467- 67983
Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124807Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6797- 57794
Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy191761En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66749- 76741