Mut pakotetaan jalkapalloon, en pidä siitä!

Minävaantäs

Olen 13v poika ja harrastan jalkapalloa. En kuitaenkaan pidä siitä ja mulla on 4 kertaa viikossa treenit ja kerran viikossa peli/turnaus. Vanhempani pakottaa mut harrastamaan jalkapalloa, koska ne haluu, että oon jotenkin urheilullinen. Kuitenkin tunnen, että ainoa missä ehkä oikeasti oon hyvä on pelaaminen. Pelaan yleensä noin 6-11 tuntia viikossa ja se ei mun muuhun elämään vaikuta varmaan hirveesti mitenkään. Kaverini harrastaa lätkää, korista, sählyä jne, kaikki ei edes harrasta mitään ja silti pelaa kauemmin kuin minä. En viittii enään alottaa mitään muuta jalkapallon tilalle koska en pääsisi kunnolla enää siihen mukaan, ja Käyn yleensä vain 2 harkoissa ja 1 pelissä/ turnauksessa viikon aikana. Haluisin lopettaa koko jalkapallon koska en oikeesti tykkää siitä ja aina jo päivää ennen alkaa ärsyttää ne tulevat harkat. Vanhempani ei anna mun vaihtaa jalkapalloa mihinkään lenkkeilyyn, lasketteluun, motocrossiin, koska ne on kallista vaarallista tai kuulemma en kuitenkaan kävisi kuin korkeintaan kerran viikossa lenkillä. Ihmettelen miksi vanhempani edes haluaa että harrastan mitään koska ne molemmat on itekkin ylipainoisia eikä harrasta mitään. He sanovat että jokaisesta jalkapalloa pelatusta tunnista tulee 2 tuntia aikaa pelata, muttei he oikeasti tajuu miten paljon inhoon jalkapalloo. Lisäksi, mulla ei ole kunnollista omaa huonetta vaan pieni hyllistä kasattu koppi. Myös nettimme on huono ja vanhemmat lupasi ostaa paremman netin jos jatkan futista 4 kertaa viikossa.Netti on mulle tärkee koska oikeesti tunnen olevani hyvä pelaamisessa. Se on ainoastaan ainut juttu jossa itekkin tajuun että pärjään ja mulla on oikeesti kivaa kun pelaan. Kerrankin mua kehutaan jostain muusta kun " kiva kun oot ollu noin kiltisti "! Haluaisin vain lopettaa jalkapallon ja keskittyä enemmän kouluun . Vaikka lopettaisin jalkapallon jatkaisin silti liikuntaa, mutta jotain josta oikeesti tykkään. Kävisin lenkillä vähintään 3 kertaa viikossa. Vanhempani ei vain tajua mua. Olen yrittänyt puhuu niitten kanssa tästä, mutta vastaus on aina jotain tyyliin: " kyl sä oikeesti tykkäät jalkapallosta mut esität vaan" tai " Sit sun päivä on et sä oot koulussa ja meet heti suoraan pleikkarille ja pelaat monta tuntia ja teet läkyst vasta kun pitäis olla jo nukkumassa. "

Mitä pitäisi tehä. Vastatkaa. Ja jos on jotain kokemuksia tän tyylisestä ni kertokaa.

Ps. sori kun väärä palsta, en löytänyt parempaa. Ja otsikko, oon huono niitten kans.

3

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lassi-läski, nörtti

Tee muutama oma maali peleissä, niin ehkä pääset eroon koko touhusta.

• vahingossaväärämaali

Niin, alat hyökkäilemään "vahingossa" väärään suuntaan :)

• hukkaavatnuoruutesi

Tuollaisesta "pakottamisesta" ei kyllä mitään seuraa, vaihda lajia vaikka urheiluammuntaan :)

Aivan yhtä turhaa on tehdä työtä tai opiskella sellaista mikä ei kiinnosta oikeasti. On täyttä ajan hukkaa ja elämäsi valuu siinä hukkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45231
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      123
      25986
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      324
      15673
    4. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      10823
    5. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      169
      10802
    6. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9707
    7. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9641
    8. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8478
    9. 242
      6824
    10. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      222
      6489
    Aihe