Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vauvan kanssa yksin erotessa

toivoton2

Voi ahdistuksen ahdistus.
Mies ilmoitti viime viikolla, ettei jaksa asua kanssamme enää. Ei kestä kuulemma tätä hullunmyllyä.
Minulla siis kaksi pientä koululaista edellisestä liitosta ja miehellä enää yksi kotona asuva teini. Ja nyt sitten saimme hartaasti toivomamme yhteisen lapsen reilu kuukausi sitten.
Miehen ilmoituksen jälkeen muutimme takaisin naapurustossa sijaitsevaan kotiimme, jota ei ollut onneksi ehditty myymään, sillä tuosta yhteenmuutosta on kulunut vain pari kuukautta. Nyt isä tapaa lastaan hyvin epäsäännöllisesti ja harvakseltaan, johtuen vauvan pienuudesta ja ruokinnan hankaluudesta.
Ja minä olen tietysti tilanteesta jonkinasteisessa shokissa. Vauva valvottaa paljon ja hormonit varmaan vielä sekaisin. Tilannetta ei yhtään auta se, että muutimme vuosi sitten miehen perässä vieraaseen kaupunkiin, joten turvaverkot ja sosiaaliset kontaktit ovat täysin olemattomat.
Nyt tekisi mieli enemmän kuin mitään muuta lähteä maitojunalla takaisin kotikonnuille nuolemaan haavoja. Vaan kun isommat lapset ovat juuri kotiutuneet uuteen kaupunkiin eikä vauvan ja isän tapaamiset onnistuisi ollenkaan välimatkan takia, joten kai se on hammasta purren yritettävä jäädä tänne.
Vauvan isän kanssa olen yrittänyt keskustella asioista tuhanteen kertaan, mutta ketäänhän ei voi väkisin pakottaa puhumaan. Samoin minkäänmoiseen terapiaan hän ei kanssani suostu lähtemään. Että on keinot aika vähissä.
Harmittaa ja suruttaa vain niin pohjattomasti tuon pienen vauvan takia, en ikimaailmassa olisi halunnut asioiden menevän näin :(

20

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+2

      Voi ei, oikein suututtaa että olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen, ei toivoisi kenellekkään. Onhan niitä jotain paikkoja joista voisit kysellä apua lastenhoitoon.

      http://www.mll.fi/vanhempainnetti/lastenhoito/

      Tuo maksaa vähän. Joissain kunnissa on myös ilmainen apu, kysele neuvolasta.
      Jos tukiverkotkin ovat kaukana, kannattaa pyytää tällaista apua ettet vaan väsähdä kokonaan, silloin voi asiat mennä todella solmuun. Tietenkin tämä lastenhoitoapu on väliaikaista, mutta varmasti sen arvoista. Antaisi sinulle vähän aikaa hengittää ja myös miettiä tilannettasi. Juttele myös asiasta ystäviesi kanssa, puhuminen auttaa aina.

      Anteeksi olen huono antamaan muita neuvoja, itse olen lapseton. Tsemppiä!

      • lifemocker

        tyhmyydestä sakotetaan


      • gcnfhmjg,jb,jb

        Hei,

        Olen itse ollut sinkku ihan vaucan syntymästä alkaen, ja tässä muutama tärkein huomio:

        - tarvitset ennenkaikkea vahvat turvaverkot ympärillesi! Ensiarvoisen tärkeää! Mitä tahansa voi sattua, vaikka normaali sairaus tai korvatulehduskierre tms, mitä vain, joka vaikeuttaa arjessa pärjäämistä. Vieraalla paikkakunnalla yksin olet tosi huterassa asemassa. Suositan, että muutat nopeasti sinne kotiseudullesi, missä on sukulaisia ja tuttavia. Vanhemmat lapset pärjäävät kyllä, ja he voivat sitä paremmin, mitä paremmin itse voit! Muista, että kannattelet perhettä, olosuhteet on nyt muokattava sellaisiksi, että ne kannattelevat sinua!

        - yksin on perheen ainoana vanhempana joka tapauksessa raskasta, joten et todellakaan tarvitse siihen lisätaakaksi tuollaisen epämääräisen miehen aiheuttamia hankaluuksia ja stressiä. Tähtää mahdollisimman stressivapaaseen elämään, älä odta tuolta epäkypsältä mieheltä enempää ja laita energiaasi siten hukkaan, keskity teidän oman perheen pärjäämiseen. Miehen pitää tavats lastaan, ja voisit siten saada suunniteltuja vapaahetkiä itsellesi, kun hän on lapsen ja lasten kanssa. Mutta älä tuhlaa voimiasi ylimääräisten taakkojen kantamiseen vasn keskity lähivuodet teidän jaksamiseenne.

        - uusia suhteita voi tulla vaikka kunka ihania eteen aikanaan, älä ripustaudu luuseriin. Ksikkea ei tarvitse olla nyt heti, vauva-aika menee ohi aikanaan ja nuorinkin lapsi itsenäistyy enemmän, ja sinulle tulee taas aikaa omalle elämälle enemmän. Keskity rauhassa selviämään arjesta nyt omana pikkuperheenä, muun aika tulee myöhemmin.


      • olet täysi nolla
        lifemocker kirjoitti:

        tyhmyydestä sakotetaan

        Idiootti,miten SÄ jaksat elää ittes kanssa ja toi SUN naisviha,hae apua jos sekään sua auttaa.kehtaat tulla tännekin haukkumaan vieläpä pikkuvauvan äitiä joka on yksin jätetty.sit pitäs piestä tai työntää takas äitis vaginaan vittua haistelemaan.


    • exäsi narsistinen

      Isommat lapset sopeutuvat hyvin kaikkeen. Kyseinen isä ei vauvan näkemistä ansaitse, eikä vauva tarvitse tuollaista isää. Tietenkin muutat takaisin sinne missä sinulla on parhain olla, ja lapsilla myös!!!

      • lifemocker

        mies narsistinen?

        höpöhöpö, nainen on vaan typerä kun tekee asioita hetken mielijohteesta!


      • hållkäften
        lifemocker kirjoitti:

        mies narsistinen?

        höpöhöpö, nainen on vaan typerä kun tekee asioita hetken mielijohteesta!

        Taisivat sinunkin vanhempasi syyllistyä johonkin yhtä typerään?


      • näin juuri
        hållkäften kirjoitti:

        Taisivat sinunkin vanhempasi syyllistyä johonkin yhtä typerään?

        Komp!


    • Mieti myös itseäsi..

      Te, ette vielä ole varmaan tehneet papereita vauvan suhteen, eli vauvan isä ei ole vielä tunnustanut häntä, joten sinulla on vielä mahdollisuus valita asuinpaikkasi.

      Jos ja kun vauvan isä on tunnustanut ja teillä on yhteishuoltajuus on vauvan isällä myös mahdollisuus vaikuttaa teidän perheen asioihin eli vastustaa sitä, esim. että muutatte kauemmaksi, sinun kotikonnuille. Ei se, että sinulla on huoltajuus poista vauvan oikeutta tavata isää, mutta jos nyt jo on vaikeaa keskustella asioista, mitä se on sitten myöhemmin, kun ollaan koulussa. Nykyään koulut vaativat, että kummaltakin vanhemmalta pitää olla lupa esim. tukiopetukseen, joten jos isä ei halua olla yhteistyössä voi vauvan asioiden hoito olla hankalaa... Minä haluaisin itselleni huoltajuuden, koska minähän sen kanssa vietän arkea.

      Tietenkin olisi hyvä, jos voisit olla hyvissä väleissä ja pystyisitte hoitamaan vauvaa yhdessä. Mutta väkisin tekemällä siitä ei tule mitään.

      Nyt joku tietenkin alkaa heti vääntään isän oikeuksista, joo on isällä oikeuksia, mutta miksi aina muistetaan ne oikeudet, mutta ei VELVOLLISUUKSIA?

      Kyllä isällä on myös velvollisuus osallistua lapsen hoitoon ja huoltamiseen, eli samalla tavalla isä voi nykyään hoitaa pientä vauvaa, kun äitikin. Kaupoissa on äidinmaidon vastiketta, jota voi antaa vauvalle ja yhtä hyvin se isäkin osaa vaihtaa vaipaa ja muita tarpeellista tehdä. Tuon ikäinen vauva on aika pieneen tyytyväinen eli kun on ruokaa, hoivaa ja yms.

      • ei huoltajuutta

        Isä EI saa huoltajuutta huolimatta isyyden tunnustamisesta elleivät vanhemmat ole avioliitossa.


    • lifemocker

      tässä taas nähdään että kannattaisi miettiä ensin ja tutustua toiseen kunnolla ennenkuin tekee tuollaisia peliliikkeitä

      • puolimatkassa

        Miehiin ei voi luottaa, on tutustunut sitten viikon tai vuosikymmenen.


      • ----------
        puolimatkassa kirjoitti:

        Miehiin ei voi luottaa, on tutustunut sitten viikon tai vuosikymmenen.

        Mä olin eksäni kanssa melkein 20 vuotta, vasta sitten tuli se peliliike (toinen nainen ja uusi elämä).


    • lissu vaan

      Kuullostaa todella ikävälle ja tärkeintä olisikin huolehtia omasta jaksamisestasi tässä elämäntilanteessa. Sinuna muuttaisin takaisin vanhalle kotipaikkakunnalle. Lapset sopeutuvat takaisinmuuttoon helposti, koska kyse kuitenkin heille tutusta ympäristöstä.Kotipaikkakunnalla sinulla varmasti olisi turvaverkkoja ja ystäviä. Ns uuden elämän aloittaminen olisi helpompaa ja tuo suhde olisi helpompi jättää selän taakse. Äijänkutaleen heivaisin kuvioista tyystin. Tuskin kuitenkaan menee kauaa kun miehellä on jo uusi naisystävä ja silloin se viimeinenkin kiinnostus lasta kohtaan loppuu. Vahingoista viisastuu. Voimia sinulle!

    • Vaikeita asioita

      Niin, vaikea on tilanteesi ja ennenkaikkea tuon pienen lapsen tulevaisuus.

      Asioilla on turha spekuloida, mutta senverran kirjoitan muillekin ajateltavaksi, että varsinkin uusperheissä se lapsen hankkiminen täytyy tarkoin selvittää ja harkita, onko se todella molempien toive, vaiko toisen usko ja luulo, että lapsi sinetöi uuskumppanuuden.
      Olen nimittäin kuullut muutaman uusperheellisen naisen ääneen sanoneen, kuinka haluaa antaa miehelleen lapsen, mies ei ole välttämättä ollutkaan samaa mieltä asioista ja sitten on ollut sama tilanne edessä kuin sinulla.

      Mitä sinun tilanteesi tulee, juttele isompien lapsiesi kanssa ja kuuntele, ovatko he valmiit palaamaan entiselle paikkakunnalle, jos ovat ja siellä on sinullekin tukea ja turvaa ja paua tuon pienen kanssa, tuntuisi järkevältä.
      Mieheen en luottaisi, ei kuulosta olevan millään tavoin kiinnostunut lapsestaa, joten turha pakottaa. Lapsihan kärsii kun on pallo, jota isä haluaa tavata ei halua tavata omien oikkujensa vuoksi.

      Vaadi kunnon elatusmaksut, edes jokin hinta tuollaisesta vastuuttomuudesta.

      Itse kuitenkin sinun täytyy päätöksesi tehdä ja toivon niissä olevan järkipäätöksen lastesi vuoksi, varmati onni löytää sinut jos on kohdallesi luotu.

    • MokkeriFAKTAA

      Lifemockeri se huutelee, onhan tämä FAKTAAAAAA!!!!!
      Hyvä huudella, Mokkeri, kun oma "kulta" on kumia, ei ole pelkoa vahingoista!

    • oppeliini1

      Todella ikävää. Lasten kannalta, nimittäin. Teidän kahden aikuisen välilla on aikaansaatu 4 lasta, eri vanhemmat, eri kodit, eri kaikki.

      Olisko sinulla jo aika lopettaa lasten teko? Eikohän tuo jo sinun kohdalta riitä. Tulet taas kohta tapaamaan uuden miehen ja ... ole hyvä... aivan itsesi takia - varmista että et taas ala lisääntymään.

      Palataksemme tähän hetkeen, voisitko muuttaa vanhempiesi luo katraasi kanssa? Tai onko sinulla missään Suomessa tukihenkiloä jonka luokse voisit muuttaa. Yksin kolmen alaikäisen lapsen kanssa saattaa aikaajoin olla hankalaa, varmaan toivosi että olisi tukijoukkoja avustamassa.

      Vähin mitä voit tehdä on , ellei muuten, lain kautta hankkia kunnon taloudelliset avustukset pienokaisiasi varten heidät siittäneiltä miehiltä.

      JA PYSY, hyvä nainen, miehistä erossa! Tai arvioi oikein vakavasti valitsemisperustasi. Tähän saakka olet ollut idioottinen mangneetti.

    • Kuin koira veräjästä

      Oletko ajatellut sellaista vaihtoehtoa, että pieni vauva jäisikin isälleen? Jos ei nyt aivan heti niin vähän myöhemmin.

      Miksi ihmeessä aina/useinmiten pidetään itsestään selvänä sitä, että lapset jäävät äidille, kun äijä lähtee "vapaana poikamiehenä" vetämään "mä en enää jaksa"-perustein? - Olisko mies niin valmis lähtemään, jos saisi hoidettavakseen pienen lapsen?

      • 90i8090iu9i0uu

        Siis luinko ihan oikein....... Ai, että lapsi pitäisi sitten antaa isälle ketä ei vauva ole kiinnostanut. Saisikohan lapsi sitten kuinka rakastavan kasvuympäristön..... Kyllä siinä vähän vanhemmassakin lapsessa on hoidettavaa. Vai meinasitko, että ihan sama, pääasia, ettei mies niin vain pääse livistämään


    • Hae se paras turvapa

      Tässä se tulee taasen esille, lapset eivät kuuluneet miehen suunnitelmiin lainkaan, ei kestä härdelliä.
      No jokainen tietää, mitä mies haki tältä suhteelta, siihen ei kuulunut lainkaan arkielämä mukaan.

      Toivon sinulle nyt voimia selvitä lastesi kanssa, sillä lapsille on tärkeintä että edes itse jaksat ja siiihen varmasti saat apua kun neuvolassa tuot esiin tilanteesi ja tuntosi ja pyydät kotiapua.
      Kyllä ne sinunkin lapsesi kasvavat, vanhempien lastesi kanssa voit varmaan jo pienissä määrin keskustella, mitä he haluavat, jos vähänkin haluavat entiselle paikkakunnalle ja siellä on tukea ja turvaa teille, palaa. Kaikki tuki ja turva on hyväksi ja sellaiselta taholta johon voitte luottaa, tämä mies ei tunnu kovin välittävän teistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe