Olen muuttamassa omaan asuntoon ja olen samalla määräaikaisessa työsuhteessa. Kysymys kuuluukin turvaako työehtosopimus minulle palkallisen muuttovapaan ?!? Vai onko muuttovapaa yrityskohtainen etuus? TESistä en löytänyt kun 50 ja 60 vuotispäiviä ja lähisukulaisen kuolemaan koskevan palkallisen vapaapäivän.
PAMin TES
11
18215
Vastaukset
- työtön
Voisiko PAM vaatia lisäksi meille (vaikka yleislakolla uhaten) palkallisen kaupassakäyntipäivän joka viikolle, liikuntapäivän, juopottelupäivän ja vielä päälle pari palkallista krapulapäivää.
- hannele
mene säkin töihin niin voit alkaa vaatimaan tollasia etuja!!
- Soppari
Muuttopäivän palkallisuus on sinun ja työnantajasi välinen asia. Muutoin menee palkattomaksi vapaaksi.
- Riikka
Itse kuulun myös kyseisen TESsin piiriin ja olen muuttanut viime vuoden puolella viimeksi. Eipä tullut mielenkään alka vaatimaan palkkaa. Tein muuton ihan omalla ajallani, pyysin muuttopäivän vapaaksi. Kyllä luulisi, että työnantaja sen verran pystyy joustamaan, että vapaapäivät sovittelee kohdalleen mutta miksi pitäisi palkkaa maksaa ?
- hannele
siksi, että se on yksi työpäivä pois sun tilipussistasi. eihän se paljoa ole eikä kenenkään taloutta kaada, mutta saahan sitä pyytää :)
- Riikka
hannele kirjoitti:
siksi, että se on yksi työpäivä pois sun tilipussistasi. eihän se paljoa ole eikä kenenkään taloutta kaada, mutta saahan sitä pyytää :)
Saahan sitä aina pyytää mutta jos tekee muuton tavallisena viikkovapaana niin eihän se ole silloin sen enempää pois tilipussista kuin muutkaan vapaat ? En kyllä keksi hyvää syytä sille miksi työnantajan pitäisi muuttamisesta erikseen maksaa. Mutta ainahan sitä tosiaan saa yrittää ...
- Esa2007
Riikka kirjoitti:
Saahan sitä aina pyytää mutta jos tekee muuton tavallisena viikkovapaana niin eihän se ole silloin sen enempää pois tilipussista kuin muutkaan vapaat ? En kyllä keksi hyvää syytä sille miksi työnantajan pitäisi muuttamisesta erikseen maksaa. Mutta ainahan sitä tosiaan saa yrittää ...
Vaikka sen takia muutosta palkaa, että työnantaja voi osoittaa huolehtivansa työntekijästä...
- heiput
www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/09/30/poissa-toista.../137
30. syyskuu 2010 – "Muuttovapaa ei suinkaan ole ainoa – lue mihin kaikkeen saa ... pitää käyttää omia hoksottimiaan ja selata oman alan työehtosopimuksen pykäliä tarkasti."
- 123
Joskus aiemmin taisi olla esim. valtion työehtosopimuksessa palkallinen muuttovapaa, mutta ei ilmeisesti enää.
Jos jollekulle ei tullut oman muuton yhteydessä mieleenkään pyytää palkallista vapaata tai joku toinen pitää palkallista muuttovapaata jotenkin epäoikeudenmukaisena, niin turha tulla tänne siitä valittamaan. Alunperin kysyjä halusi tietää itseään koskevasta työehtosopimuksesta, eikä muiden ajatuksista siihen liittyen.- ...
kyllä se vastaus kysymykseen löytyy omasta tes:stä. Siellä on maininta, jos sellainen etuus on hyvödynnettävissä ja tällöin esimiehellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä palkallinen muuttovapaa. Olen joskus vuosituhannen vaihteessa itse käyttänyt ko etua.
- Onkopalkallinen
Mikähän on tilanne vuonna 2018?
En nimittäin itse ainakaan löytänyt pykälää.
Onkko muut pitäneet palkallista muuttopäivää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1822138
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641856Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461816- 1231533
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1721351Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia621348Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771171- 711001
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P30995- 15939