PAMin TES

Epätietoinen

Olen muuttamassa omaan asuntoon ja olen samalla määräaikaisessa työsuhteessa. Kysymys kuuluukin turvaako työehtosopimus minulle palkallisen muuttovapaan ?!? Vai onko muuttovapaa yrityskohtainen etuus? TESistä en löytänyt kun 50 ja 60 vuotispäiviä ja lähisukulaisen kuolemaan koskevan palkallisen vapaapäivän.

11

18304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön

Voisiko PAM vaatia lisäksi meille (vaikka yleislakolla uhaten) palkallisen kaupassakäyntipäivän joka viikolle, liikuntapäivän, juopottelupäivän ja vielä päälle pari palkallista krapulapäivää.

• hannele

mene säkin töihin niin voit alkaa vaatimaan tollasia etuja!!

• Soppari

Muuttopäivän palkallisuus on sinun ja työnantajasi välinen asia. Muutoin menee palkattomaksi vapaaksi.

• Riikka

Itse kuulun myös kyseisen TESsin piiriin ja olen muuttanut viime vuoden puolella viimeksi. Eipä tullut mielenkään alka vaatimaan palkkaa. Tein muuton ihan omalla ajallani, pyysin muuttopäivän vapaaksi. Kyllä luulisi, että työnantaja sen verran pystyy joustamaan, että vapaapäivät sovittelee kohdalleen mutta miksi pitäisi palkkaa maksaa ?

• hannele

siksi, että se on yksi työpäivä pois sun tilipussistasi. eihän se paljoa ole eikä kenenkään taloutta kaada, mutta saahan sitä pyytää :)

• Riikka
        hannele kirjoitti:

siksi, että se on yksi työpäivä pois sun tilipussistasi. eihän se paljoa ole eikä kenenkään taloutta kaada, mutta saahan sitä pyytää :)

Saahan sitä aina pyytää mutta jos tekee muuton tavallisena viikkovapaana niin eihän se ole silloin sen enempää pois tilipussista kuin muutkaan vapaat ? En kyllä keksi hyvää syytä sille miksi työnantajan pitäisi muuttamisesta erikseen maksaa. Mutta ainahan sitä tosiaan saa yrittää ...

• Esa2007
        Riikka kirjoitti:

Saahan sitä aina pyytää mutta jos tekee muuton tavallisena viikkovapaana niin eihän se ole silloin sen enempää pois tilipussista kuin muutkaan vapaat ? En kyllä keksi hyvää syytä sille miksi työnantajan pitäisi muuttamisesta erikseen maksaa. Mutta ainahan sitä tosiaan saa yrittää ...

Vaikka sen takia muutosta palkaa, että työnantaja voi osoittaa huolehtivansa työntekijästä...

• heiput

www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/09/30/poissa-toista.../137

30. syyskuu 2010 – "Muuttovapaa ei suinkaan ole ainoa – lue mihin kaikkeen saa ... pitää käyttää omia hoksottimiaan ja selata oman alan työehtosopimuksen pykäliä tarkasti."

• 123

Joskus aiemmin taisi olla esim. valtion työehtosopimuksessa palkallinen muuttovapaa, mutta ei ilmeisesti enää.

Jos jollekulle ei tullut oman muuton yhteydessä mieleenkään pyytää palkallista vapaata tai joku toinen pitää palkallista muuttovapaata jotenkin epäoikeudenmukaisena, niin turha tulla tänne siitä valittamaan. Alunperin kysyjä halusi tietää itseään koskevasta työehtosopimuksesta, eikä muiden ajatuksista siihen liittyen.

• ...

kyllä se vastaus kysymykseen löytyy omasta tes:stä. Siellä on maininta, jos sellainen etuus on hyvödynnettävissä ja tällöin esimiehellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä palkallinen muuttovapaa. Olen joskus vuosituhannen vaihteessa itse käyttänyt ko etua.

• Onkopalkallinen

Mikähän on tilanne vuonna 2018?
      En nimittäin itse ainakaan löytänyt pykälää.
      Onkko muut pitäneet palkallista muuttopäivää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8617
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4768
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3807
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2990
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      44
      2304
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2213
    Aihe