PAMin TES

Epätietoinen

Olen muuttamassa omaan asuntoon ja olen samalla määräaikaisessa työsuhteessa. Kysymys kuuluukin turvaako työehtosopimus minulle palkallisen muuttovapaan ?!? Vai onko muuttovapaa yrityskohtainen etuus? TESistä en löytänyt kun 50 ja 60 vuotispäiviä ja lähisukulaisen kuolemaan koskevan palkallisen vapaapäivän.

11

18414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön

Voisiko PAM vaatia lisäksi meille (vaikka yleislakolla uhaten) palkallisen kaupassakäyntipäivän joka viikolle, liikuntapäivän, juopottelupäivän ja vielä päälle pari palkallista krapulapäivää.

• hannele

mene säkin töihin niin voit alkaa vaatimaan tollasia etuja!!

• Soppari

Muuttopäivän palkallisuus on sinun ja työnantajasi välinen asia. Muutoin menee palkattomaksi vapaaksi.

• Riikka

Itse kuulun myös kyseisen TESsin piiriin ja olen muuttanut viime vuoden puolella viimeksi. Eipä tullut mielenkään alka vaatimaan palkkaa. Tein muuton ihan omalla ajallani, pyysin muuttopäivän vapaaksi. Kyllä luulisi, että työnantaja sen verran pystyy joustamaan, että vapaapäivät sovittelee kohdalleen mutta miksi pitäisi palkkaa maksaa ?

• hannele

siksi, että se on yksi työpäivä pois sun tilipussistasi. eihän se paljoa ole eikä kenenkään taloutta kaada, mutta saahan sitä pyytää :)

• Riikka
        hannele kirjoitti:

siksi, että se on yksi työpäivä pois sun tilipussistasi. eihän se paljoa ole eikä kenenkään taloutta kaada, mutta saahan sitä pyytää :)

Saahan sitä aina pyytää mutta jos tekee muuton tavallisena viikkovapaana niin eihän se ole silloin sen enempää pois tilipussista kuin muutkaan vapaat ? En kyllä keksi hyvää syytä sille miksi työnantajan pitäisi muuttamisesta erikseen maksaa. Mutta ainahan sitä tosiaan saa yrittää ...

• Esa2007
        Riikka kirjoitti:

Saahan sitä aina pyytää mutta jos tekee muuton tavallisena viikkovapaana niin eihän se ole silloin sen enempää pois tilipussista kuin muutkaan vapaat ? En kyllä keksi hyvää syytä sille miksi työnantajan pitäisi muuttamisesta erikseen maksaa. Mutta ainahan sitä tosiaan saa yrittää ...

Vaikka sen takia muutosta palkaa, että työnantaja voi osoittaa huolehtivansa työntekijästä...

• heiput

www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/09/30/poissa-toista.../137

30. syyskuu 2010 – "Muuttovapaa ei suinkaan ole ainoa – lue mihin kaikkeen saa ... pitää käyttää omia hoksottimiaan ja selata oman alan työehtosopimuksen pykäliä tarkasti."

• 123

Joskus aiemmin taisi olla esim. valtion työehtosopimuksessa palkallinen muuttovapaa, mutta ei ilmeisesti enää.

Jos jollekulle ei tullut oman muuton yhteydessä mieleenkään pyytää palkallista vapaata tai joku toinen pitää palkallista muuttovapaata jotenkin epäoikeudenmukaisena, niin turha tulla tänne siitä valittamaan. Alunperin kysyjä halusi tietää itseään koskevasta työehtosopimuksesta, eikä muiden ajatuksista siihen liittyen.

• ...

kyllä se vastaus kysymykseen löytyy omasta tes:stä. Siellä on maininta, jos sellainen etuus on hyvödynnettävissä ja tällöin esimiehellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä palkallinen muuttovapaa. Olen joskus vuosituhannen vaihteessa itse käyttänyt ko etua.

• Onkopalkallinen

Mikähän on tilanne vuonna 2018?
      En nimittäin itse ainakaan löytänyt pykälää.
      Onkko muut pitäneet palkallista muuttopäivää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe