PAMin TES

Epätietoinen

Olen muuttamassa omaan asuntoon ja olen samalla määräaikaisessa työsuhteessa. Kysymys kuuluukin turvaako työehtosopimus minulle palkallisen muuttovapaan ?!? Vai onko muuttovapaa yrityskohtainen etuus? TESistä en löytänyt kun 50 ja 60 vuotispäiviä ja lähisukulaisen kuolemaan koskevan palkallisen vapaapäivän.

11

18215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön

Voisiko PAM vaatia lisäksi meille (vaikka yleislakolla uhaten) palkallisen kaupassakäyntipäivän joka viikolle, liikuntapäivän, juopottelupäivän ja vielä päälle pari palkallista krapulapäivää.

• hannele

mene säkin töihin niin voit alkaa vaatimaan tollasia etuja!!

• Soppari

Muuttopäivän palkallisuus on sinun ja työnantajasi välinen asia. Muutoin menee palkattomaksi vapaaksi.

• Riikka

Itse kuulun myös kyseisen TESsin piiriin ja olen muuttanut viime vuoden puolella viimeksi. Eipä tullut mielenkään alka vaatimaan palkkaa. Tein muuton ihan omalla ajallani, pyysin muuttopäivän vapaaksi. Kyllä luulisi, että työnantaja sen verran pystyy joustamaan, että vapaapäivät sovittelee kohdalleen mutta miksi pitäisi palkkaa maksaa ?

• hannele

siksi, että se on yksi työpäivä pois sun tilipussistasi. eihän se paljoa ole eikä kenenkään taloutta kaada, mutta saahan sitä pyytää :)

• Riikka
        hannele kirjoitti:

siksi, että se on yksi työpäivä pois sun tilipussistasi. eihän se paljoa ole eikä kenenkään taloutta kaada, mutta saahan sitä pyytää :)

Saahan sitä aina pyytää mutta jos tekee muuton tavallisena viikkovapaana niin eihän se ole silloin sen enempää pois tilipussista kuin muutkaan vapaat ? En kyllä keksi hyvää syytä sille miksi työnantajan pitäisi muuttamisesta erikseen maksaa. Mutta ainahan sitä tosiaan saa yrittää ...

• Esa2007
        Riikka kirjoitti:

Saahan sitä aina pyytää mutta jos tekee muuton tavallisena viikkovapaana niin eihän se ole silloin sen enempää pois tilipussista kuin muutkaan vapaat ? En kyllä keksi hyvää syytä sille miksi työnantajan pitäisi muuttamisesta erikseen maksaa. Mutta ainahan sitä tosiaan saa yrittää ...

Vaikka sen takia muutosta palkaa, että työnantaja voi osoittaa huolehtivansa työntekijästä...

• heiput

www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/09/30/poissa-toista.../137

30. syyskuu 2010 – "Muuttovapaa ei suinkaan ole ainoa – lue mihin kaikkeen saa ... pitää käyttää omia hoksottimiaan ja selata oman alan työehtosopimuksen pykäliä tarkasti."

• 123

Joskus aiemmin taisi olla esim. valtion työehtosopimuksessa palkallinen muuttovapaa, mutta ei ilmeisesti enää.

Jos jollekulle ei tullut oman muuton yhteydessä mieleenkään pyytää palkallista vapaata tai joku toinen pitää palkallista muuttovapaata jotenkin epäoikeudenmukaisena, niin turha tulla tänne siitä valittamaan. Alunperin kysyjä halusi tietää itseään koskevasta työehtosopimuksesta, eikä muiden ajatuksista siihen liittyen.

• ...

kyllä se vastaus kysymykseen löytyy omasta tes:stä. Siellä on maininta, jos sellainen etuus on hyvödynnettävissä ja tällöin esimiehellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä palkallinen muuttovapaa. Olen joskus vuosituhannen vaihteessa itse käyttänyt ko etua.

• Onkopalkallinen

Mikähän on tilanne vuonna 2018?
      En nimittäin itse ainakaan löytänyt pykälää.
      Onkko muut pitäneet palkallista muuttopäivää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      182
      2138
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1856
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1816
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1533
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      172
      1351
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      62
      1348
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1171
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1001
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      30
      995
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      939
    Aihe