Fiksu ja filmaattinen mies?

ljhhflik

Myönnän että minusta on tullut nirso elämän varrella. Olen jokunen vuosi sitten 30 ylittänyt eronnut kahden lapsen äiti. Olen sievä ja tyylitietoinen, sopusuhtainen, kouluja käynyt ja sosiaalinen. Elämässä on asiat hyvin. Ystäviä löytyy, huumoria piisaa ja unelmiakin elätän.

Miehiä olisi tarjolla, mutta ei ketään sopivaa... En etsi täydellisyyttä, mutta pärjään niin hyvin yksin, etten halua tyytyä huonoonkaan.;) Pitäisi olla ihan kivan näköinen, yliopisto ja ammattikorkea koulutus, ja mielellään lapsia koska minullakin on, tai vähintäänkin täytyy hyväksyä minun lapseni ja ymmärtää, etten enempää lapsia halua. Ikää suunnilleen 33-40. Kyllähän tällaisia miehiä pitäisi löytyä kuitenkin paremmin kuin neula heinäsuovasta? Toki pitäisi vielä löytyä vahva kemia... Mutta kun en löydä edes nuo yksinkertaiset kriteerit täyttävää hyvää tyyppiä. Missä he ovat?

Lopetin nettiprofiilin jo joku aika sitten, kun ei sieltä ketään tuntunut löytyvän. Väsähdin. Lauantaina kävin pitkästä aikaa yöelämässä (käyn siellä ehkä pari kertaa vuodessa), ja petyin kun kummastakaan läpi katsotusta baarista löytynyt yhtään mielenkiintoista miestä. Useampi tuli jututtamaan, mutta kaikki olivat joko suloisia mutta liian nuoria, sopivan ikäisiä mutta tolkuttomassa kännissä tai sitten varattuja jotka hakivat seikkailuseuraa. Ei kiitos kaikille niille.

Ymmärrän että moni hyvä mies on varattu, mutta onhan niitä miehiä toisella tai kolmannella kierroksella ihan samalla tavalla kuin naisiakin... Missä te fiksut miehet katsotte ympärillenne? Mistä löydätte naisen? Onko joku erityisen sopiva deittipalsta netissä josta en tiedä? Olen ollut jäsen suomi24, eliitti sekä seuraajokaiselle. Ei ole sopivaa ainakaan silloin ollut.

Vinkkejä otetaan vastaan.:) Vaikka elämä on hyvää näinkin, niin olisihan se hienoa, jos hyvä muuttuisi loistavaksi.

48

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pallo nilkassa-ei toista

Nämä toisella tai kolmannella kierroksella olevat miehet on yleensä niitä, joilla on jo lapsi ja se on jäänyt eron jälkeen äidille. Eivät halua enään uutta lasta jalkoihin pyörimään. Ovat jo kokeneet sen. Monet miehet muutenkin haluavat sitä lasta vähemmän kuin naiset, mutta naisen painostuksesta tai "yllätys" raskaudesta se hankitaan.

• aloit.

Ei se nyt sentään aina ole näin. En edes usko että usein. Nykyään lapset ovat hyvinkin usein jopa puolet ajastaan isällään, miehen omasta halusta. Noilla nettitreffipalstoillakin on paljon miehiä, jotka toivovat että naisella on lapsia, koska heillä itselläänkin on. Niissä on vain sitten ollut joku muu juttu, joka ei kolahda. Esimerkiksi pitkä etäisyys, hyvin erilainen koulutustausta tms.

Mutta toki sellaista miestä en elämääni haluakaan, joka kokee että omat tai minun lapset ovat "pallo jalassa". Etsin perhekeskeistä fiksua miestä.:)

• Ei helppoa, mutta

Voi veljet, kohta rapa lentää, kun palstan pojat tulevat koulusta kotiin. Kuulut nimittäin juuri niihin naisiin, joita he inhoavat: omillaan pärjäävä eronnut nainen, joka ei ole neitsyt ja jolla on lapsia. Ja kauheaa on sekin, että puhut "vahvasta kemiasta", siis käsitteestä, jota ei koskaan tule ymmärtämään sellainen ihminen, jolle toinen osapuoli on pelkkä katseltava ja nuohottava lelu.

Etsi miestä niiistä ympyröistä, joissa lastensa kanssa puuhailevia ihmisiä löytyy, ja tietysti työelämästä. Tunnen monia pienten ja isompien lasten vanhempia, jotka ovat löytäneet toisensa juuri jonkin toiminnan tienoilta. Nettitreffailu on omituista shoppailemista, jossa leikitään enemmän mielikuvilla kuin tosiasioilla.

• aloit.

Olen valmistunut kauppakorkeasta, eli kyllä minulla on. Eikö ole realismia odottaa mieheltä vastaavaa? Olen myös huomannut, että jos mies on itse vaikkapa puuseppä tai leipäkuski (arvostettavia töitä), hänen on vaikea hyväksyä sitä, että nainen on käynyt yliopiston.

Muuten kiitos vinkeistä.

• Ei helppoa, mutta
        aloit. kirjoitti:

Olen valmistunut kauppakorkeasta, eli kyllä minulla on. Eikö ole realismia odottaa mieheltä vastaavaa? Olen myös huomannut, että jos mies on itse vaikkapa puuseppä tai leipäkuski (arvostettavia töitä), hänen on vaikea hyväksyä sitä, että nainen on käynyt yliopiston.

Muuten kiitos vinkeistä.

Kipin kapin sitten kieltä huoltamaan. Nyt nimittäin vaikuttaa siltä, että jonkin verran narraat tuon koulutuksesi kohdalla.

• Ikävä totuus
        aloit. kirjoitti:

Muuten kiitos vinkeistä.

On tehty tutkimus, jossa todettiin että kun vaimo menestyy, mies tuntee sen omana tappiona. Siitä taidettiin kertoa jonkun iltalehden/sanomien nettisivuilla. On totta että miehet kestää heikosti menestyvää naista.

• Reipas Mies

"

• Onhan näitä
        Ikävä totuus kirjoitti:

On tehty tutkimus, jossa todettiin että kun vaimo menestyy, mies tuntee sen omana tappiona. Siitä taidettiin kertoa jonkun iltalehden/sanomien nettisivuilla. On totta että miehet kestää heikosti menestyvää naista.

Toisen tutkimuksen mukaan nainenkaan ei hyväksy miestä, joka tienää huonommin kuin itse. Kolmannen tutkimuksen mukaan yli puolet naisista haaveilee raiskatuksi tulosta.

• aloit.
        Ei helppoa, mutta kirjoitti:

Kipin kapin sitten kieltä huoltamaan. Nyt nimittäin vaikuttaa siltä, että jonkin verran narraat tuon koulutuksesi kohdalla.

Aikoinaan 90-luvun lopulla kirjoitin äidinkielestä L:n. Työn puolesta (osittain viestinnän parissa) täytyy kirjoittaa paljonkin. Kirjoitan myös harrastukseksi proosaa, tosin vain satunnaisesti kun on aikaa. Se ei tarkoita sitä, että näkisin kovin suurta merkitystä sillä, onko netin keskustelupalstalla joku pilkku väärässä paikassa ja yhdyssana kirjoitettu väärin, heh. Uskon että tulen ymmärretyksi.:) Jätän siis kielenhuollonkurssit tällä kertaa käymättä. Kiitos kuitenkin huolehpidosta.;)

Kertonee sinun pätemisentarpeestasi, kun aloitukseni liikkuu täysin eri aihepiirissä kuin kieliopissa, mutta silti tartut siihen...;)

• aloit.
        Reipas Mies kirjoitti:

"

Niin veikkaankin, että ne ns. paremmat akateemisen miehet ovat kumppanin nuorena löytäneet. Erotilastoja kun katsoo, niin osa heistä on kuitenkin jo vapaalla jalalla... En haluakaan miestä, joka tässä iässä ei ole koskaan elänyt pidemmässä parisuhteessa.

• Reippaasti rehelline
        Ei helppoa, mutta kirjoitti:

Tää on aina tää sama tyyppi valittamassa jostain helvetin kirjotusviheistä! Eikö oo parempaa tekemistä? Aatella, mäkin olen DI, ja naputtelen täällä ihan miten haluun!!!!!

• tyttelintuure3
        Onhan näitä kirjoitti:

Toisen tutkimuksen mukaan nainenkaan ei hyväksy miestä, joka tienää huonommin kuin itse. Kolmannen tutkimuksen mukaan yli puolet naisista haaveilee raiskatuksi tulosta.

On eri asia fantasioida raiskauksesta kuin oikeasti haluta että tulee raiskatuksi.

Itse fantasioin kyllä, mutta jos niin todella tapahtuisi, menisin totaalisen rikki. Järkyttävää.

Aloittajalle: Samaa miettinyt. Hyvä mies hukassa.

• Mielenkiintoista...
        tyttelintuure3 kirjoitti:

On eri asia fantasioida raiskauksesta kuin oikeasti haluta että tulee raiskatuksi.

Itse fantasioin kyllä, mutta jos niin todella tapahtuisi, menisin totaalisen rikki. Järkyttävää.

Aloittajalle: Samaa miettinyt. Hyvä mies hukassa.

Mikä siinä raiskausfantasiassa kiihottaa?

• ätmi
        aloit. kirjoitti:

Niin veikkaankin, että ne ns. paremmat akateemisen miehet ovat kumppanin nuorena löytäneet. Erotilastoja kun katsoo, niin osa heistä on kuitenkin jo vapaalla jalalla... En haluakaan miestä, joka tässä iässä ei ole koskaan elänyt pidemmässä parisuhteessa.

Ai me ei kelvata sulle?

• olisi se mukavaa
        Mielenkiintoista... kirjoitti:

Se että mies vikisi ja anoisi armoa kun sitä vetelisin perseeseen mahdollisimman isolla dildolla.

• Ei helppoa, mutta
        aloit. kirjoitti:

Aikoinaan 90-luvun lopulla kirjoitin äidinkielestä L:n. Työn puolesta (osittain viestinnän parissa) täytyy kirjoittaa paljonkin. Kirjoitan myös harrastukseksi proosaa, tosin vain satunnaisesti kun on aikaa. Se ei tarkoita sitä, että näkisin kovin suurta merkitystä sillä, onko netin keskustelupalstalla joku pilkku väärässä paikassa ja yhdyssana kirjoitettu väärin, heh. Uskon että tulen ymmärretyksi.:) Jätän siis kielenhuollonkurssit tällä kertaa käymättä. Kiitos kuitenkin huolehpidosta.;)

Kertonee sinun pätemisentarpeestasi, kun aloitukseni liikkuu täysin eri aihepiirissä kuin kieliopissa, mutta silti tartut siihen...;)

Miten noin hurjan osaava ihminen onnistuu kirjoittamaan "yliopisto ja ammattikorkea koulutus" edes päissään ja/tai unissaan?

Annoin sinulle vinkkejä paikoista, joissa voisit tavata miehiä, ja niiden lisäksi annoin myös erittäin hyvän vinkin: ei kannata väittää olevansa jotakin, mitä ei selvästi ole. Sinä tietysti väännät tuon pätemisen tarpeeksi, kun otit vähän nokkiisi ja nyt pitää sitten selitellä. Ällää ja kauppakorkeaa sinä et ole nähnytkään.

Kipaisepa nyt kuitenkin pyytämään pomoltasi lisäkurssitusta sillä perusteella, että ammattitaito on päässyt rapautumaan. Tarve on ilmiselvä.

• ,,,,,,,,,,,,,
        Mielenkiintoista... kirjoitti:

Nainen kiihottuu siitä, että häntä halutaan. Raiskauksessa mies on menettänyt täysin kykynsä hallita himoaan naista kohtaan, eli kyseessä on äärimmäinen halutuksi tulemisen tapahtuma. Jotkut parit kuulemma harrastavat simuloituja raiskauksia.

• ............

Heitä tuo ihmissuhteiden ostoslista helvettiin ja tutustu miehiin äläkä mielikuviin miehistä. Ja ole itse aktiivinen äläkä oleta, että sulle kuuluu tasokkaan miehen tipahtaa syliin, koska olet sen naisena ansainnut tai jotain muuta yhtä mielenvikaista.

Näillä ohjeilla eteenpäin.

• aloit.

Hei,

Olen kyllä tutustunut miehiin. Olen käynyt treffeillä; sellaistenkin kanssa, jotka esimerkiksi ovat vähemmän kouluja käyneitä, lapsettomia tms. Olen myös silloin ennen profiilin lopettamista netin ihmeellisessä maailmassa kirjoitellut omasta aloitteesta miesten kanssa. Mutta sopiva mies on yhä löytymättä.

Tämä aloitukseni tännekin on mielestäni aktiivisuutta. Kysyn hyvin selvästi vinkkejä, missä voisin miehiä tavata. Ymmärrän että kumppani tuskin kenellekään ilmestyy ovikelloa soittamaan kuin saduissa.:)

• ljkohio

ihan liian nirso olet!!!
      t.mies30wvavaa

• aloit.

Mikä lyhyessä toivelistassani on liian nirsoa?

Minulla ei ole tarkkoja määritelmiä miehen pituudesta, rasvaprosentista tai hiustenväristä (tai edes määrästä). En ole kiinnostunut siitä, millä alalla mies työskentelee, joten saa olla aina insinööristä lääkäriin tai kauppiaasta opettajaan. En myöskään listaa harrastuksia joita pitää löytyä, peniksen kokoa tai automerkkiä.

Oman näkemykseni mukaan olen hyvinkin jalat maassa. Ehkä olen sitten väärässä? Olkoot niin, mutta ennemmin olen yksin kuin minulle epäsopivan miehen kanssa.:)

• Viisi pistettä
        aloit. kirjoitti:

Minulla ei ole tarkkoja määritelmiä miehen pituudesta, rasvaprosentista tai hiustenväristä (tai edes määrästä). En ole kiinnostunut siitä, millä alalla mies työskentelee, joten saa olla aina insinööristä lääkäriin tai kauppiaasta opettajaan. En myöskään listaa harrastuksia joita pitää löytyä, peniksen kokoa tai automerkkiä.

Oman näkemykseni mukaan olen hyvinkin jalat maassa. Ehkä olen sitten väärässä? Olkoot niin, mutta ennemmin olen yksin kuin minulle epäsopivan miehen kanssa.:)

Haluat ihan samanlaisia miehiä kun aivan kaikki muutkin naiset. 90% naisista asettaa miehille sellaiset kriteerit jotka 5% täyttää.

Se 5% sen sijaan voi valita siitä 90%:sta naisia parhaat päältä ja sinä vaan et kuulu siihen parhaimmistoon vaikka kuinka niin itse kuvittelisitkin.

Useimmat toisen kierroksen laatumiehetkin haluavat sellaisen naisen joilla ei ole vielä omia lapsia.

• sadpluyfi
        aloit. kirjoitti:

sä tunnustit sen itse jo ekassa lauseessa.
        t.mies30wqqda

• aloit.
        sadpluyfi kirjoitti:

sä tunnustit sen itse jo ekassa lauseessa.
        t.mies30wqqda

Nirso, en liian nirso.:)

• sa'apöjiokjfbg
        aloit. kirjoitti:

Nirso, en liian nirso.:)

ette vaan olis kuitenkin liian nirso :)
        t.mies30wmaajhdvbjdnljdnhm

• Kympin Nainen

Mites harrastus- ja työpiirit, tuttujen ja ystävien kautta jne.? Ehkä myös, silloin kun lapsia omaavista ihmisistä on kyse, niin myös lasten harrastusten kautta, vanhempainilloissa tms. voisit niihin vastakappaleisiisi törmätä?

Sanot että olet sosiaalinen, niin olettaisin että mahdollisuudet saattaa olla livenä paremmat kuin netin kautta – ellet sitten asu jossain tosi pienellä paikkakunnalla.

• Itse en ole miestä varsinaisesti etsimässä, mutta vakavimmin otettavat minua lähestyneet miehet ovat tulleet juttusille kuntosalilla tai muussa urheiluun liittyvässä tapahtumassa. Baarilähestymiset olen jättänyt melkeinpä omaan arvoonsa, vaikka toki olen keskustellut, jos joku asiallisesti on tullut juttelemaan, mutta lähes aina ne tuntuvat kuitenkin viittaavan vain hetkelliseen kanssakäymiseen, joten ei kiitos niille.

Ehkä niitä fiksuja miehiä siis löytyisi parhaiten harrastustoiminnan parista? Toki fiksuihin miehiin voi törmätä missä vain, vaikka siellä baarissakin, mutta ainakin kannattaa itse aktiivisesti osallistua kaikenlaiseen. Ei siitä haittaakaan ole, uudet harrastukset ovat jo itsessään kiva juttu :)

Onnea rakkauteen!

• aloit.

Kiitos avusta oasis ja kympin nainen. Omalle uudelle harrastukselle ei ole lasten takia kuitenkaan aikaa. Nykyisiin harrastuksiin lapset tulevat tarvittaessa mukaan. Lapsilla ei vielä omia harrastuksia ole, mutta tilanne muuttunee tulevina vuosina. Tarhakin on niin pieni, että vanhempainilloissa kaikki on jo tuttuja.

Mutta aktivoin itseäni osallistumaan enemmän vaikkapa messuihin, lapsille sopiviin musiikkitapahtumiin jne. Tänään ehkä suuntana Hoplop.:) Kyllä minä ehdottomasti olen romantikko, vaikka täällä osa vastaajista tuntuu pitävän minua turhan laskelmoivana. Silmät auki ja hymy huulilla jatkan etsintää ja elämästä nauttimista.

• aloit. kirjoitti:

Kiitos avusta oasis ja kympin nainen. Omalle uudelle harrastukselle ei ole lasten takia kuitenkaan aikaa. Nykyisiin harrastuksiin lapset tulevat tarvittaessa mukaan. Lapsilla ei vielä omia harrastuksia ole, mutta tilanne muuttunee tulevina vuosina. Tarhakin on niin pieni, että vanhempainilloissa kaikki on jo tuttuja.

Mutta aktivoin itseäni osallistumaan enemmän vaikkapa messuihin, lapsille sopiviin musiikkitapahtumiin jne. Tänään ehkä suuntana Hoplop.:) Kyllä minä ehdottomasti olen romantikko, vaikka täällä osa vastaajista tuntuu pitävän minua turhan laskelmoivana. Silmät auki ja hymy huulilla jatkan etsintää ja elämästä nauttimista.

Pidä ihmeessä tuo asenne, ryppyotsaisuus kun vähentää mahdollisuuksia onneen :)

Ei ole kauaa kun vannoin, etten tule kaipaamaan romantiikkaa elämääni aikoihin, mutta ilmeisesti se on niin sisäänrakennettu ominaisuus monelle meistä, ettei romantiikankaipuusta niin vain eroon pääsekään... :)

• Etenkin suurissa kaupungeissa on koulutetuista, vapaista ja keski-ikäisistä naisista valtava ylitarjonta. Toki sinulla on oikeus vaatia kaltaistasi, mutta heitä on ehkä kymmenes kaltaistesi naisten määrästä. Että onnea vaan kilpasille!

• Ylitarjonta, kilpailu... Kuulosta kovin kylmiltä sanoilta kumppanin etsinnästä puhuttaessa :)

En tiedä miten paljon deittailutouhut ovat muuttuneet tässä reilun kymmenen vuoden aikana parisuhteessa ollessani (ilmeisesti aika paljon), mutta en tavallaan halua kilpailla kenenkään kanssa, koska minulla on miehelle annettavaa vain sen verran, mitä minulla on enkä pysty teeskentelemään olevani jotain enemmän. Jollen minä riitä jollekin miehelle, niin sitten se mies ei vain ole oikea minulle enkä ole menettänyt mitään, kuten ei mieskään, koska en vastaa hänen toiveitaan. Jos joku toinen saa miehen, joka on hänelle sopiva, niin eihän se minulta pois ole.

Pitäisikö olla jotenkin aggressiivisempi asenne, jos meinaa miehen saada? Vai miten tuo kilpailu käytännössä ilmenee?

• Viisi pistettä
        oasis79 kirjoitti:

Ylitarjonta, kilpailu... Kuulosta kovin kylmiltä sanoilta kumppanin etsinnästä puhuttaessa :)

En tiedä miten paljon deittailutouhut ovat muuttuneet tässä reilun kymmenen vuoden aikana parisuhteessa ollessani (ilmeisesti aika paljon), mutta en tavallaan halua kilpailla kenenkään kanssa, koska minulla on miehelle annettavaa vain sen verran, mitä minulla on enkä pysty teeskentelemään olevani jotain enemmän. Jollen minä riitä jollekin miehelle, niin sitten se mies ei vain ole oikea minulle enkä ole menettänyt mitään, kuten ei mieskään, koska en vastaa hänen toiveitaan. Jos joku toinen saa miehen, joka on hänelle sopiva, niin eihän se minulta pois ole.

Pitäisikö olla jotenkin aggressiivisempi asenne, jos meinaa miehen saada? Vai miten tuo kilpailu käytännössä ilmenee?

Ymmärsit sen kilpailun nyt aivan väärin. Sinun lähtokohtasihan on hyvä, ihmiseltä ihmiselle ja sillä luultavasti pariutuu monin verroin todennäköisemmin kun tämän ketjun aloittajan asenteella.

Aloittaja asettaa itse karsintakilpailun miehille, ja sen tuloksena häntä kiinnostaa vain kourallinen miehiä vaikka kymmeniä taikka satoja olisi vapaana. Itsensä hän olettaa automaattisesti laatukumppaniksi, eikä pysty näkemään että häntä kiinnostavien miesten edessä hän on samanlaisessa karsintakilpailussa kuin mitä miehille asettaa.

• Viisi pistettä kirjoitti:

Ymmärsit sen kilpailun nyt aivan väärin. Sinun lähtokohtasihan on hyvä, ihmiseltä ihmiselle ja sillä luultavasti pariutuu monin verroin todennäköisemmin kun tämän ketjun aloittajan asenteella.

Aloittaja asettaa itse karsintakilpailun miehille, ja sen tuloksena häntä kiinnostaa vain kourallinen miehiä vaikka kymmeniä taikka satoja olisi vapaana. Itsensä hän olettaa automaattisesti laatukumppaniksi, eikä pysty näkemään että häntä kiinnostavien miesten edessä hän on samanlaisessa karsintakilpailussa kuin mitä miehille asettaa.

Tuota minäkin yritin sanoa. Etenkin kun harvaa miestä kiinnostaa, onko nainen lähäri vai lääkäri. Niinpä ne lähäritkin on aviksessa niiden akateemisten miesten kanssa, joka entisestäänkin hankaloittaa miehen löytämistä, jos yksi kriteeri on vähintään samantasoinen koulutus.

Vähän kuin "Parittomissa" konsanaan.

• Viisi pistettä kirjoitti:

Ymmärsin tosiaan hiukan eri kantilta.

En itse osaa asettaa miehelle mitään erityisen tarkkoja vaatimuksia. Toki nyt jotain itsestäänselvyyksiä, kuten väkivallattomuus, luotettavuus jne, mutta muuten olen huono tekemään "ostoslistaa" miehestä. Lista tuntuisi sisällyksettömältä eikä kertoisi miehestä itsestään oikeastaan mitään. Esimerkiksi akateeminen mies ei siis akateemisuutensa takia olisi sen parempi kumppaniehdokas minulle kuin joku toinenkaan.

Tärkeintä on, että ajatukset kohtaavat oikealla tasolla. Usein se tarkoittaa sitä, että elämänarvot ja -tyylit ovat samankaltaisia, mutta en siltikään osaa rajata kumppanitoiveita niin, että miehen olisi oltava ns miespuolinen versio minusta.

• oasis79 kirjoitti:

Ymmärsin tosiaan hiukan eri kantilta.

En itse osaa asettaa miehelle mitään erityisen tarkkoja vaatimuksia. Toki nyt jotain itsestäänselvyyksiä, kuten väkivallattomuus, luotettavuus jne, mutta muuten olen huono tekemään "ostoslistaa" miehestä. Lista tuntuisi sisällyksettömältä eikä kertoisi miehestä itsestään oikeastaan mitään. Esimerkiksi akateeminen mies ei siis akateemisuutensa takia olisi sen parempi kumppaniehdokas minulle kuin joku toinenkaan.

Tärkeintä on, että ajatukset kohtaavat oikealla tasolla. Usein se tarkoittaa sitä, että elämänarvot ja -tyylit ovat samankaltaisia, mutta en siltikään osaa rajata kumppanitoiveita niin, että miehen olisi oltava ns miespuolinen versio minusta.

Moni nainen sanoo, ettei koulutus, varallisuus tai status ole tärkeitä. No eivät varmaaan suoranaisesti olekaan vaan syyt, jotka niihin ovat johtaneet. Ahkeruus, älykkyys, sosiaaliset taidot jne. Niitäkään ei haluta ääneen määritellä kriteereiksi, ettei leimauduttaisi nirsoksi. Niinpä niitä kuvataan kiertoilmaisuilla, kuten sinäkin viimeisessä kappaleessasi teit.

Ajatukset kohtaavat oikealla tasolla = Älykkyyttä, huumoria ja sivistystä vaaditaan.
        Elämänarvot ja tyylit ovat samanlaisia = On halua ja kykyä hankkia vähintäänkin samanlainen elintaso kuin naisella.

En tiedä, onko tuo naisten tapa tiedostamatonta vai tiedostettua, mutta harva sen olemassaoloa kehtaa kieltää. Eikä sillä, että pitäisikään. Kunhan vain totean, ettei kysyntä ja tarjonta kohtaa noilla kriteereillä. Lopuksi voiskinkin kysyä, että onko se edes tarpeen? Eihän parisuhde mikään ihmisoikeus ole.

• aloit.
        Viisi pistettä kirjoitti:

Hei,
        en ole sanonut olevani laatukumppani kenelle tahansa. Ei kukaan voi olla. Esimerkiksi moni lapseton tai kovin nuori ei pahemmin minusta vakavasti innostu. Mun mielestä olis vaan hyvä, jos miehetkin karsis vähän tarkemmin. En ole ainoa nainen, jota nettiprofiilissa harmittaa se, että yhteydenottoja tulee sellaisilta miehiltä, jotka eivät ole tainneet edes lukea profiilitekstiä... Vai uskooko joku 600km päässä asuva suuntaan tai toiseen täysin eri ikäluokkaa oleva, jonka elämäntyyli ja mielenkiinnonkohteet ovat päinvastaiset, että minä olisin hänen elämänsä rakkaus? Tuskin. Siis miehet sais oikein mielellään olla nirsompia, ja etsiä itselleen sopivampia.:)

• aloit.

En ehkä ole vielä keski-ikäinen...

Jos kaltaisiani naisia on niin paljon, niin missä ne miehet on? Muuttaneet ulkomaille? Naimisissa 20-vuotiaan kanssa? Nuorena kuolleita?
        Tuskin kovin moni.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Moni nainen sanoo, ettei koulutus, varallisuus tai status ole tärkeitä. No eivät varmaaan suoranaisesti olekaan vaan syyt, jotka niihin ovat johtaneet. Ahkeruus, älykkyys, sosiaaliset taidot jne. Niitäkään ei haluta ääneen määritellä kriteereiksi, ettei leimauduttaisi nirsoksi. Niinpä niitä kuvataan kiertoilmaisuilla, kuten sinäkin viimeisessä kappaleessasi teit.

Ajatukset kohtaavat oikealla tasolla = Älykkyyttä, huumoria ja sivistystä vaaditaan.
        Elämänarvot ja tyylit ovat samanlaisia = On halua ja kykyä hankkia vähintäänkin samanlainen elintaso kuin naisella.

En tiedä, onko tuo naisten tapa tiedostamatonta vai tiedostettua, mutta harva sen olemassaoloa kehtaa kieltää. Eikä sillä, että pitäisikään. Kunhan vain totean, ettei kysyntä ja tarjonta kohtaa noilla kriteereillä. Lopuksi voiskinkin kysyä, että onko se edes tarpeen? Eihän parisuhde mikään ihmisoikeus ole.

En kiellä lainkaan sitä, ettenkö arvostaisi miehessä esimerkiksi älykkyyttä tai ahkeruutta. Älykäs ja ahkera mies ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita akateemista tai varakasta. Myös vaikkapa kirvesmies voi olla älykäs.

Jokaisella meistä on omat "kriteerimme" kumppanille, tottakai myös minulla vaikken mitään spesifioitua listaa osaisikaan väkertää, mitä noudattaisin orjallisesti miestä etsiessäni. Nirsoksi leimautuminen ei minua sinänsä pelota. Itsellenihän siinä kumppania olen etsimässä eikä pitäisi muita haitata millä kriteereillä kumppania itselleni etsin tai olen etsimättä, tällä hetkellä etsimättä.

Tosiasia tietty on, ettei sellaisen kumppanin kanssa voi olla, kuka ei täytä omia kriteerejä kumppanin suhteen. Joillekin se saattaa tarkoittaa sitä, ettei kriteerejä vastaavaa kumppania ehkä löydy, ainakaan helpolla. Jokaisen täytyy miettiä omalta kohdaltaan, mitkä ovat asioita, joista on valmis joustamaan ja onko joustaminen kumppanin löytymisen arvoista, jos viihtyy yksinkin.

Ei parisuhde ihmisoikeus ole, mutta kyllä se jonkun perustarpeen ihmisen elämässä täyttää monelle meistä. Monelle elämänsä jakaminen toisen ihmisen kanssa on paljon mielekkäämpää kuin yksinolo.

• aloit. kirjoitti:

En ehkä ole vielä keski-ikäinen...

Jos kaltaisiani naisia on niin paljon, niin missä ne miehet on? Muuttaneet ulkomaille? Naimisissa 20-vuotiaan kanssa? Nuorena kuolleita?
        Tuskin kovin moni.

Miten keski-ikäisyyden kukin kokee. 80:nä keskimäärin kuollaan, joten sikäli se on tässä neljänkympin molemmin puolin. Vaikkei se tietenkään siltä minustakaan tunnu vaan mielikuva siirtyy aina vain vanhuuteen päin. ;-)

Etsimäsi miehet ovat tilastoissa piilossa. Ensinnäkin akateemisia miehiä on meidänkin ikäluokissamme paljon vähemmän kuin naisia. Varakkain desili miehistä on kaksi kertaa useammin naimisissa kuin köyhin verrokkiryhmä. Eli sen lisäksi, että ne pariutuvat paremmin kuin huonommin pärjäävät, ne myös pysyvät naimisissa useammin. Ja jos sattuvat eroamaan, on nuorempiakin naisia tarjolla.

Jos asut kaupungissa, niin huomaat, että kaupungeissa asuu enemmän naisia kuin miehiä, jotka jääväät useammin kotiseudulleen maalle. Lisäksi miehet elävät epäterveellisemmin, ovat sairaampia, kuolevat nuorempina, käyttävät enemmän alkoholia ja muita päihteitä, ovat väkivaltaisempia, vankiloissa tuomittuna ja moniongelmaisempia.

Lopputulema tästä kaikesta on, että toivelistallasi olevia miehiä ei kertakaikkiaan ole tarpeeksi. Ja niistäkin lopusta useammalle riittää pelkkä seksi verrattuna parisuhdehakuisiin naisiin.

• oasis79 kirjoitti:

En kiellä lainkaan sitä, ettenkö arvostaisi miehessä esimerkiksi älykkyyttä tai ahkeruutta. Älykäs ja ahkera mies ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita akateemista tai varakasta. Myös vaikkapa kirvesmies voi olla älykäs.

Jokaisella meistä on omat "kriteerimme" kumppanille, tottakai myös minulla vaikken mitään spesifioitua listaa osaisikaan väkertää, mitä noudattaisin orjallisesti miestä etsiessäni. Nirsoksi leimautuminen ei minua sinänsä pelota. Itsellenihän siinä kumppania olen etsimässä eikä pitäisi muita haitata millä kriteereillä kumppania itselleni etsin tai olen etsimättä, tällä hetkellä etsimättä.

Tosiasia tietty on, ettei sellaisen kumppanin kanssa voi olla, kuka ei täytä omia kriteerejä kumppanin suhteen. Joillekin se saattaa tarkoittaa sitä, ettei kriteerejä vastaavaa kumppania ehkä löydy, ainakaan helpolla. Jokaisen täytyy miettiä omalta kohdaltaan, mitkä ovat asioita, joista on valmis joustamaan ja onko joustaminen kumppanin löytymisen arvoista, jos viihtyy yksinkin.

Ei parisuhde ihmisoikeus ole, mutta kyllä se jonkun perustarpeen ihmisen elämässä täyttää monelle meistä. Monelle elämänsä jakaminen toisen ihmisen kanssa on paljon mielekkäämpää kuin yksinolo.

Olen kanssasi samaa mieltä viimeisestä kappaleestasi. Niinhän sitä sanotaan, että ihminen on onnellisimmillaan hyvässä parisuhteessa ja onnettomimmillaan huonossa. Jokainen sitten asettaa rimansa oman onnensa mukaan.

• aloit.
        Ratikkakuski kirjoitti:

Miten keski-ikäisyyden kukin kokee. 80:nä keskimäärin kuollaan, joten sikäli se on tässä neljänkympin molemmin puolin. Vaikkei se tietenkään siltä minustakaan tunnu vaan mielikuva siirtyy aina vain vanhuuteen päin. ;-)

Etsimäsi miehet ovat tilastoissa piilossa. Ensinnäkin akateemisia miehiä on meidänkin ikäluokissamme paljon vähemmän kuin naisia. Varakkain desili miehistä on kaksi kertaa useammin naimisissa kuin köyhin verrokkiryhmä. Eli sen lisäksi, että ne pariutuvat paremmin kuin huonommin pärjäävät, ne myös pysyvät naimisissa useammin. Ja jos sattuvat eroamaan, on nuorempiakin naisia tarjolla.

Jos asut kaupungissa, niin huomaat, että kaupungeissa asuu enemmän naisia kuin miehiä, jotka jääväät useammin kotiseudulleen maalle. Lisäksi miehet elävät epäterveellisemmin, ovat sairaampia, kuolevat nuorempina, käyttävät enemmän alkoholia ja muita päihteitä, ovat väkivaltaisempia, vankiloissa tuomittuna ja moniongelmaisempia.

Lopputulema tästä kaikesta on, että toivelistallasi olevia miehiä ei kertakaikkiaan ole tarpeeksi. Ja niistäkin lopusta useammalle riittää pelkkä seksi verrattuna parisuhdehakuisiin naisiin.

Olen 34. Toivon että yli puolet elämästä vielä edessä.:)

Asun kaupungissa, mutta en pääkaupungissa. Maalla asuvatkin ovat siis lähellä, ja kelpaisivat minulle kumppaniksi oikein hyvin. Etenkin kun olen itsekin maalta alunperin kotoisin.

Miehen ei tarvitse minun "kriteereilläni" olla erityisen varakas. Riittää että tulee omillaan toimeen. En tarvitse elättäjää, mutta en myöskään elätettävää.

Harvassa on myöskään ne oikeasti laatumiehet, jotka ovat vaihtaneet huomattavasti nuorempaan malliin. Ne fiksut ja uudelleen pariutuneet 30-40 vuotiaat miehet joita tiedän useampiakin, ovat jokainen löytäneet itsensä ikäisen naisen. Varmasti olisivat saaneet nuoremmankin, mutta älykäs mies useimmiten kaipaa rinnalleen ikätoveria.

Ajatukseni laatumiehestä ei myöskään kata niitä miehiä, jotka tyytyvät pelkkään seksiseuraan. Sitä kyllä löytyy, mutta heitä en pidä kovin kummoisina.

Osa pointeistasi oli kuitenkin ihan asiaa! En kiellä sitä, etteikö miehissä olisi vähemmän ns. laadukasta tarjontaa. Ongelma vain on se, kun en löydä ensimmäistäkään...

Parempi vaihtoehto olisi sekin, että miehiä löytyisi, mutta olisin saanut useat pakit, koska silloin tietäisin että itsessäni olisi kovasti kenties kehitettävää. Mutta kun en löydä edes ketään kiinnostavaa, niin vaikea niitä pakkeja tai tietysti sitä parasta vaihtoehtoa eli parisuhdetta on löytää. Kielikuvilla ilmaistuna: En voi siis lähteä "kilpailuun mukaan", kun en löydä tuomareita.

• animal man

"Useampi tuli jututtamaan, mutta kaikki olivat joko suloisia mutta liian nuoria..."

Veikkaan, että tässä on yksi ongelmasi (muiden lisäksi). Kysyitkö näiden miesten ikää? Nimittäin, miehet usein näyttävät ikäistään nuoremmilta. On toki miehiä, jotka saavat sellaisen poliitikon harmaan habituksen jo nuorena, mutta suurin osa miehistä ei. Monet reilut kolmekymppiset eivät ulkonäöllisesti ole kauheasti muuttuneet 10 vuodessa. Tätä on joidenkin naisten vaikea käsittää, koska viihteessä on tyypillistä, että vanhemmat miehet näyttelevät nuorempia rooleja (naisilla päinvastoin). Naisille kenties muodostuu vääristynyt kuva siitä, miltä 3-kymppisen miehen pitäisi näyttää.

3-kymppinen mies on harvemmin sellainen Dressmannin mainoksissa näkyvä vähän jo hopeahiuksinen sänkileuka. Ainakaan omassa kaveripiirissäni ei näin todellakaan ole.

• aloit.

Tuo on ihan totta, mutta vähänkin epäselvässä tapauksessa olen kysynyt ikää. Näiden iät vaihtelivat 25-28. Kerroin tietysti myös oman ikäni, ja miehet olivat arvioineet minut omaan ikäluokkaansa. En ole kiinnostunut niin paljoa itseäni nuoremmista, enkä usko että sen ikäinen suloinen miehenalku haluaa vakavaa suhdetta mun ikäisen äipän kanssa...

• blää phyi
        aloit. kirjoitti:

Tuo on ihan totta, mutta vähänkin epäselvässä tapauksessa olen kysynyt ikää. Näiden iät vaihtelivat 25-28. Kerroin tietysti myös oman ikäni, ja miehet olivat arvioineet minut omaan ikäluokkaansa. En ole kiinnostunut niin paljoa itseäni nuoremmista, enkä usko että sen ikäinen suloinen miehenalku haluaa vakavaa suhdetta mun ikäisen äipän kanssa...

Sorry nyt vaan, mutta kirjoituksestasi paistaa vahvasti voimakkaat vaatimukset siitä, että mitä miehen pitäisi olla. Väität, ettet ole ennakkoluuloinen, muttet kuitenkaan halua haaskata aikaasi nuorempiin miehiin. Jos sinä olet pari vuotta yli 30-v, niin miten ihmeessä 28-v ikäinen voi olla liian nuori? Osoitat suurta ennakkoluuloa, jos karsit pois joukosta liian nuoret, väärän koulutuksen omaavat jne.

Uskoisin, että myös moni (hetkellisesti) työtön sinkku saattaa panostaa parisuhteeseen juuri työttömyysaikana, koska on kerrankin aikaa siihen. Naimisiin ei tarvitse heti olla rynnistämässä, joten tuntuisi oudolta, ettei edes seurusteluaikana kelpaa työtön/lomautettu mies.

Kerroit, ettei sinulla ole aikaa uusille harrastuksille, jossa voisit tavata miestä. Entä miten sinulla olisi aikaa tavata sitä mahdollista poikaystävää, jos aikaa ei ole harrastamiseenkaan? Välttämättä mikään mies ei ole kovin innoissaan, jos heti alusta saakka yhdessäoloon kuuluu lapsi eikä ns. kahdenkeskistä rauhallista aikaa jää ollenkaan.

Kerroit, että lapsesi on niin pieni, ettei hän vielä harrasta mitään. Kannattaisikohan sinun panostaa vähän enemmän siihen lapseen eikä niin, että heti pitää olla hommaamassa miestä. Jos väkisin haluat miessuhdetta, niin miksi et tyytyisi pelkkään vakipanoon? En usko, että resurssisi riittävät kovin tasokkaaseen mieheen, paitsi jos olet hoikka ja hyvännäköinen. YH-tavis ei kovin helposti löydä noilla kriteereillä miestä, koska ne ovat juuri niitä kriteerejä, joita suunnilleen jokainen haluaisi unelmamiehelleen asettaa.

• aloit.
        blää phyi kirjoitti:

Sorry nyt vaan, mutta kirjoituksestasi paistaa vahvasti voimakkaat vaatimukset siitä, että mitä miehen pitäisi olla. Väität, ettet ole ennakkoluuloinen, muttet kuitenkaan halua haaskata aikaasi nuorempiin miehiin. Jos sinä olet pari vuotta yli 30-v, niin miten ihmeessä 28-v ikäinen voi olla liian nuori? Osoitat suurta ennakkoluuloa, jos karsit pois joukosta liian nuoret, väärän koulutuksen omaavat jne.

Uskoisin, että myös moni (hetkellisesti) työtön sinkku saattaa panostaa parisuhteeseen juuri työttömyysaikana, koska on kerrankin aikaa siihen. Naimisiin ei tarvitse heti olla rynnistämässä, joten tuntuisi oudolta, ettei edes seurusteluaikana kelpaa työtön/lomautettu mies.

Kerroit, ettei sinulla ole aikaa uusille harrastuksille, jossa voisit tavata miestä. Entä miten sinulla olisi aikaa tavata sitä mahdollista poikaystävää, jos aikaa ei ole harrastamiseenkaan? Välttämättä mikään mies ei ole kovin innoissaan, jos heti alusta saakka yhdessäoloon kuuluu lapsi eikä ns. kahdenkeskistä rauhallista aikaa jää ollenkaan.

Kerroit, että lapsesi on niin pieni, ettei hän vielä harrasta mitään. Kannattaisikohan sinun panostaa vähän enemmän siihen lapseen eikä niin, että heti pitää olla hommaamassa miestä. Jos väkisin haluat miessuhdetta, niin miksi et tyytyisi pelkkään vakipanoon? En usko, että resurssisi riittävät kovin tasokkaaseen mieheen, paitsi jos olet hoikka ja hyvännäköinen. YH-tavis ei kovin helposti löydä noilla kriteereillä miestä, koska ne ovat juuri niitä kriteerejä, joita suunnilleen jokainen haluaisi unelmamiehelleen asettaa.

Täällä jos nyt kertoo olevansa hoikka ja kaunis, niin takuulla joku kommentoi että luulen itsestäni liikoja. No, silläkin uhalla: Kyllä olen ihan kaunis nainen. Hoikka, pitkähkö ja sieväkasvoinen. Toki kauneus on mielipideasia, mutta olen hyvin säilynyt 34-vuotias. Ongelma ei siis ole se, etten saisi seuraa, vaan se etten löydä itseäni kiinnostavaa.

Eli esimerkiksi 28-vuotiaan kanssa minulla on 6 vuotta ikäeroa. Kyllä koen eron liian suureksi. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta ennemmin niin, että mies on vanhempi.

En ole myöskään sanonut, ettei väliaikaisesti työtön kävisi. Esimerkiksi tässä kaupungissa sellaisia insinöörejä taitaa olla paljonkin... En sanoisi sellaiselle ei ihan vaan työttömyyden takia. Yhden työttömän kanssa olen käynyt treffeillä, mutta työttömyyden lisäksi kävi isompia ongelmia.

Olen seurustellut aikoinaan eron jälkeen, ja se onnistui lapsista huolimatta hyvin, vaikka kuopus oli silloin todella pieni. Tapasimme usein kuopuksen päiväunien aikaan lounaalla, ja vietimme illat yhdessä lasten mentyä nukkumaan aina silloin, kun miehen lapsi oli äitinsä luona. Sen lisäksi vietimme todella paljon aikaa lasten kanssa puistoissa, kyläillen toistemme luona jne. Kumpaakaan tai lapsia ei asia haitannut, että aikaa kahdestaan ei pahemmin ollut, muuta kuin illalla. Lasten edessä olimme ns. kavereita ja lapset ystävystyivät keskenään, kun sattuivat olemaan samaa ikäluokkaa. Toki toisinaan tuli mahdollisuuksia lähteä myös vaikkapa ravintolaan tms. Etsin perhekeskeistä miestä, joten mies jota tämä tilanne häiritsee, ei kiinnostaisi minua yhtään. Olen kuitenkin huomannut, että miehiä ei tunnu tämä tilanne yhtään haittaavan!! Miehet vaikuttavat hyvinkin kiinnostuneilta. Tuntuu että miehet ihastuvat huomattavasti herkemmin, eivätkä todellakaan välitä pienistä haasteista. Itsekin oletin ennen, että tämä olisi miesten mielestä ongelma, mutta olin väärässä. Mutta toistoa... Sitä minua kiinnostavaa vain ei löydy, vaikka en ihmeitä toivokaan. Mutta siis millekään säännölliselle harrastukselle aika ei todellakaan riitä.

Kyseinen mies jota tapailin, joutui muuttamaan toiseen maahan kolmen kuukauden seurustelun jälkeen. Asia oli tosin tiedossa jo tavatessamme. Pyysi minut mukaan, mutta en lähtenyt. Nyt olen ollut sinkku yli vuoden. Avioerosta on kaksi vuotta.

Ehdottomasti keskityn lapsiini. Siirryin töissäkin 80% työviikkoon, jotta voin viettää tarhaikäisteni kanssa enemmän aikaa.:) Enkä lasten kanssa vietetystä ajasta aio miehenkään takia juurikaan tinkiä.

Vakipanoa en missään nimessä halua, sillä seksi ilman rakkautta tai edes ihastusta on todella turhaa. Ilman tunteita seksi on lähes sama asia kuin itsetyydytys, joten tyydyn siihen.;)

• Kysyntä & tarjonta
      • aloit.

Onneksi en asu etelän suurissa kaupungeissa.:)

Terveisiä pohjoisesta. Kenties täällä sukupuolijakauma on tasaisempi...

• Pari vinkkiä

Deitti-Sirkuksen järjestämät pikadeittitapahtumat voi olla yksi hyvä vaihtoehto. Siellä on myös koulutettuja eronneita miehiä mukana, osalla lapsia, osalla ei. Kannattaa kokeilla! Tai miten olisi Eurosinkkujen tapahtumat - siellä porukkaa on joka lähtöön, vaikka monet ovatkin 40 . Osa tapahtumista rajattu kuitenkin alle 35-vuotiaille. Suosittelen tutustumaan monipuoliseen tapahtumakalenteriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27