Olen 48 v. aikuisopiskelija ja 3 viikkoa ollut amk:ssa ja pää hajoaa jo nyt (saakeli).
Viimeksi olen ollut koulunpenkillä 33 v. sitten eli kaikki opiskelutekniikasta lähtien hakusessa. Olen monimuoto opiskelija ja lähijaksot on ok, mutta se varsinainen taakka/ opiskelu kaatuukin sitten niinäpäivinä päälle, kun ei lähiopetusta ja päivätyöt siihen päälle. Fysiikasta en ole tajunnut oikeastaan pätkääkään koko kurssin ajalta, joten tehtävät on siis edelleen tekemättä, kun kirjatkaan ei avaa täysin päätäni. Siitäkin eka tentti jo tuloillaan, jonka lisäksi muut deadlinet taustalla. Jasus sanon minä! Päänsäryn kyllä ainakin tästä saa, että pääseekö kursseista läpi vai ei. Töitä olen kyllä tehnyt kokoajan, mutta riittääkö se, niin jää nähtäväksi. No siinäpä alustusta ;)
Vaan...kun minulla tämä opiskelutekniikka tai rytmitys hakusessa, niin miten itse opiskelette omalla ajallanne? Useita aineita samalle päivälle vai aine/ päivä/ päivä? Olisi mukava kuulla tai jos vinkkejä tehokkaalle opiskelulle, niin antakaapa ihmeessä, että saisin nopeasti tästä vauhdista kiinni!! Kiitän jo etukäteen viitseliäitä.
Oikea opiskelutekniikka aikuisopiskelijana amk:ssa??
22
651
Vastaukset
- aikuisopiskelija1
Eikö siis ole kenelläkään kehittynyt mitään rutiininomaista opiskelutekniikkaa????
Vinkkejä otetaan vastaan, että miten organisoida tuo kaikki työmäärä lukemiset siihen päälle omalla ajalla?? - kovan työn takana
Olin säästänyt lomapäiviä ja käytin niitä lähipäiviin vuoden aikana. Lisäksi kaikki illat ja viikonloput menee opiskeluun, mutta ei käytännössä paljon kukaan tee tehtäviä pelkästään omalla ajalla, koska omaa aikaa ei jää niin paljoa jos käy töissä. Monet tekee harjoitukset töissä. Jos on lepsumpi homma esim virastossa niin onnistuu helposti. Kannattaa yrittää hankkia sellainen homma vähäksi aikaa jossa voi lusmuilla.