Miksi gambialainen miesystäväni suuttui

omituistaon

kun kysyin,että miksi ei ole naimisissa, vaikka ikää on 35 v, kun siellähän suurin osa sen ikäisistä on naimisissa. Ollaan tapailtu kolmisen vuotta, olen viettänyt kaikki lomani hänen luonaan ja avioliitostakin on puhuttu.
Itse olen kertonut hänelle ns. historiani, mutta hänestä ei saa juuri mitään irti, vaikka paljon ollaankin vietetty aikaa yhdessä.
Nyt sitten suuttui aivan silmittömästi, kun otin hänen menneisyytensä esiin ja halusin tietää, mitä on aikuisikäisenä tehnyt / kokenut. Ainoa, minkä kertonut, että vanhemmat kuolleet kauan sitten.
Olen kyllä kuullut, että muslimimies ei halua, että nainen kyselee hänen asioistaan, mutta en kai minä voi avioitua miehen kanssa, joka ei voi kertoa menneisyydestään oikeastaan paljon mitään.

34

1023

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No muslim

Yritä hankkiutua hänestä eroon kun vielä voit!

• omituistaon

ap vielä, olen joskus aiemminkin kysellyt hänen entisestä elämästään, niinkuin minusta on normaalia, jotain sisaruksistaan maininnut pintapuolisesti ja sitten vaihtanut aihetta. Nyt kuitenkin halusin todella tietää enemmänkin, kun kerta avioliitostakin oli jo puhuttu. Nyt ei kiinnosta tällä hetkellä koko mies.

• Marenkimaija

Kysy rauhallisesti ja hyväntahtoisesti, mitä tahdot tietää, ja ellei kerro, totea hänelle, että et voi avioitua, ellet tiedä enempää hänestä. Muista olla rauhallinen ja jämäkkä, älä jankuta, ja pistä hänet ymmärtämään, että vaihtoehtoja ei ole. Kerrottava on, - vaikkei nyt jokaista yksityiskohtaa, niin jotakin tietoa on saatava.

• omituistaon

Olen kyllä toiminut ensi alkuun juuri noin kuin sinä kirjoitat, mutta huonoin tuloksin. Nyt sitten tuli vähän tiukempaa tekstiä minulta, kun kyllästytti tuo tilanne, hän ei ymmärrä miksi kyselen entisestä elämästään, enkä minä ymmärrä häntä. Hetki sitten tuli tekstari, että hänellä ei ole minulle mitään kerrottavaa. No, sittenhän asia on selvä, eli täytyy unohtaa koko juttu.

• No daa!!

Suuttui koska on naimisissa, mutta eihän sitä voi sinulle kertoa.

• omituistaon

Sitä itsekin epäilen, tietysti kieltää, mutta ehkäpä tämä oli tarkoitettu menemään näin.

• No daa!!
        omituistaon kirjoitti:

Sitä itsekin epäilen, tietysti kieltää, mutta ehkäpä tämä oli tarkoitettu menemään näin.

Itselle tuli muutama vuosi sitten vastaan tapaus joka kertoi olevansa naimisissa kotimaassaan, mutta Suomessa virallisesti sinkku, koska sitä "Gambian liittoa ei ole rekisteröity Suomeen". Gambin moraalikäsitys on omalaatuinen.

• 2+5
        omituistaon kirjoitti:

Tarkoitettu? Kuka oli tarkoittanut?

• omituistaon
        2+5 kirjoitti:

Tarkoitettu? Kuka oli tarkoittanut?

Ehkä kohtalo oli tarkoittanut tässä käyvän näin, eli että pieleen meni.

• Kohtalosmohtalo
        omituistaon kirjoitti:

Ehkä kohtalo oli tarkoittanut tässä käyvän näin, eli että pieleen meni.

Joo kohtalohan se tietysti olikin. Tai eivät olleet tähdet suotuisassa asennossa. Tai ylipäänsä jokin ulkopuolinen taho oli vastuussa kaikesta. Mitään tekemistä ei ollut omilla valinnoilla ja päätöksillä. Varsinkin kaikki epäonnistumiset on hyvä laittaa kohtalon piikkiin, niin ei ainakaan tarvitse oppia niistä mitään. Totuuttahan ei kannata edes vilkaista silmiin niin kauan kuin voi uskoa kohtaloon. Sori vaan mutta tuollainen kohtalohöpötys ei ole kunniaksi aikuiselle ihmiselle.

• naapurintätsy
        Kohtalosmohtalo kirjoitti:

Joo kohtalohan se tietysti olikin. Tai eivät olleet tähdet suotuisassa asennossa. Tai ylipäänsä jokin ulkopuolinen taho oli vastuussa kaikesta. Mitään tekemistä ei ollut omilla valinnoilla ja päätöksillä. Varsinkin kaikki epäonnistumiset on hyvä laittaa kohtalon piikkiin, niin ei ainakaan tarvitse oppia niistä mitään. Totuuttahan ei kannata edes vilkaista silmiin niin kauan kuin voi uskoa kohtaloon. Sori vaan mutta tuollainen kohtalohöpötys ei ole kunniaksi aikuiselle ihmiselle.

Kohtalosmohtalolle,sinäpä olet ärtyisällä tuulella, turhaa on hermostua tuntemattomien ihmisten kirjoituksista, mutta jos sillä tavoin saat puretuksi omaa pahaa oloasi, niin onhan se terapiaa sinulle ja hyvä niin. Ettei vaan sinulta olisi joku tummaihoinen vienyt puolison ja siksi katkeruutta ilmassa.

• Kohtalosmohtalo
        naapurintätsy kirjoitti:

Kohtalosmohtalolle,sinäpä olet ärtyisällä tuulella, turhaa on hermostua tuntemattomien ihmisten kirjoituksista, mutta jos sillä tavoin saat puretuksi omaa pahaa oloasi, niin onhan se terapiaa sinulle ja hyvä niin. Ettei vaan sinulta olisi joku tummaihoinen vienyt puolison ja siksi katkeruutta ilmassa.

"Ettei vaan sinulta olisi joku tummaihoinen vienyt puolison ja siksi katkeruutta ilmassa. "

Niinhän se tietysti olikin! Hitto, olet ihan ehta selvänäkijä, mutta kristallipallossasi taitaa vain olla patterit loppu. Mutta kivasti keksit rotu- ja katkeruuskortin tempaista tässäkin esiin. Perustelut ounasteluillesi olisi hyvin mielenkiintoista kuulla. Jos tyylini oli naapurin selvänäkijätätsylle liian pisteliäs, johtuu se siitä, että vastuuta omasta elämästään kohtalohöpinän taakse pakenevat ihmiset ovat mielestäni vastenmielisiä.

• älä luota

Jos mitään salattavaa ei ole, ei olisi syytä raivota mistään. Aivan selvästi ei halua kertoa menneisyydestään, koska on salattavaa ja itsekin epäilen, että hän on naimisissa ja on jo lapsia, niinkuin tuon ikäisellä gambialaisella. Jos hän tänne haluaa ja naimisiin kanssasi, sinä ja Suomi olisitte vaan rahasampo tuolle miehelle, tiedäthän, että gambialaiset ja muutkin afrikkalaiset lähettävät rahansa aina kotimaahan, ja sillä elättävät vaimon, lapset ja puolet suvusta. Tämä on heillä normaalia, kuten monessa muussakin länsi-Afrikan maassa mitä tiedän, Kamerun, Nigeria, Senegal, Ghana ym. Tunnen muutaman gambi-suomi liiton, jossa mies on täällä naimisissa mutta myös kotimaassaan ja lapsiakin siellä.

• sirjeliini

Tuttavallani oli Gambiassa miesystävä, joka hermostui, jos häneltä kysyi jotain elämästään tai menoistaan, ei sietänyt kyselyjä, sanoi, että naisen ei tarvitse kaikkea tietää, just joo. Oli sanonut, että gambialaiset naiset tietävät, että miehiltä on turha kysellä " miesten "asioista. Mies meni lopulta naimisiin toisen suominaisen kanssa, joka ei vissiin kysellyt liikaa, syyti kyllä miehelle lahjoja ja rahaa.
      Omituisia ovat nuo kehitysmaa Gambian miehet.

• Banjulin ex

Olin naimisissa GAmbialaisen kanssa, avioliittomme kariutui juuri tuohon, että mistään ei voinut puhua, kun hän aina suuttui. Kyselin kuulemma aina tyhmiä, ja hänen maassaan naiset ei koskaan kysele mihin mies menee, mitä mies tekee, kenen kanssa, koska tulee kotiin, missä oli yön.
        Lopulta paljastui että oli valehdellut myös perheestään, vanhemmat ei olleetkaan kuolleet, ja sisaruksiakin oli eri määrä kuin oli alussa kertonut .
        Hänestä en ole varma, mutta huomasin yhdessä olomme aikana, että usea vähän vanhempi Gambialainen mies, noin 40 v, otti eron suomalaisesta vaimostaan, oli lapsia tai ei, heti kun sai pysyvän luvan tai suomen kansalaisuuden. Sitten tuli Suomeen musta vaimo kotimaasta, ja liuta isoja ja pieniä lapsia. He olivat olleet koko ajan olemassa, Suomalainen vaimo parka ei vain ollut tiennyt.

• www-www

Mul oli Gambi-vaimo(muslimi) vuoden ajan.Kun erosin hänestä sain selville että hän valehteli lähes kaiken itsestään.ÄLÄ LUOTA HEIHIN!

• samarett

Taidat olla se entinen nimimerkki fiikus piikus.Oletko käynyt Gambiassa erosi jälkeen, sinähän kerroit rakastuneesi myös Gambiaan maana, muistelen, että kirjoitit tällaista.

• Kunnonaviomies ehdok

Hei
      Olen tumma kommistus 35v, Ansioni saan naisystäviltäni jotka lähettävät minulle rahaa kun ovat kotimaassaan. Vuosittain pyöritän 40-60 naista ja tuloni ovatkin melkoiset
      paikallisiin töihin verrattuna. Minulla on myös vaimo joka on raskaana.
      Suurin toiveeni on löytää nainen joka menee kanssani naimisiin hänen kotimaassaan johon saan oleskeluluvan.

Nainen ei kuitenkaan saisi olla mikään huuora joka on naiskennellut
      monen miehen kanssa, mieluiten 14-17 vuotias neitsyt.
      Lapsemme kasvattaisimme tiukasti uskontoni vaatimalla tavalla ja normaalein rituaalein. Olen valkoisen naisen unelma mies ja moni kaltaiseni onkin onnistunut pääsemään maahan jossa saa vapaasti ottaa naisia ja annetaan rahaa ja asuntokin.

• N.E.Uvonantaja

No se ei ole ollut tarpeeksi varakas saadakseen emäntää paikallisista emännistä.
      Eikä oo vielä kelevannu kellekkään epätoivoselle valakoselle vallaalle.

Eli hän on Gambialainen BEZNEZZ-mies: http://www.tunisia-love.com/

• HIV.,?

Juuri luin lehdestä että hiv tilanne Afrikan mantereella on yön synkkä.
      Miten otatte tämän asian huomioon noita suhteita luodessa,ei varmaan pelkkä olan kohauttelu riitä?

• hiv

Miten itse otat huomioon suomen hiv tilanteen? Itse ole hiv ja saanut tartunnan parisuhteessa suomalaiselta mieheltäni. Muista että sitä on kaikkialla, etkä voi sitä huomata ulkonäöstä, varallisuudesta tai kansalaisuudesta. Ole varovainen.

• The Kari

Oletteko heikkolahjaisia, vai mikä v*ttu teitä vaivaa?

• u r nuts!

Olisi syytä opetella tutustumaan yläpään kautta johon kuuluu heti alkuunsa tutustua miehen luonteeseen ym. häneen liittyvään. Kysellä hänen taustoistaan jne. Sen sijaan kovin moni suominainen ja suomimies alkavat perinteisesti tutustumisen alapään kautta jolloin fiasko on harvinaisen selvää. On toivotonta kysellä kun olette hypänneet suhteeseen väärin päin. Muutenkin välttäkää kännipäissänne tuttavuuksien tekemistä, siitä seuraa vaan ongelmia.

• omituistaon

Ap tässä, olin mennyt kolmannelle kuukauden lomalle miesystäväni luokse, siihen asti emme olleet harrastaneet seksiä lainkaan, mutta sitten sillä matkalla se sitten tapahtui. Että ei ole siinä asiassa hätiköity, ja absolutisti olen, ei siis kännissä tutustumista meidän kohdalla. Itse olen hyvin sosiaalinen ja puhelias, mies taas hiljaista sorttia, ja vaikeasti avautuva, kuten jo kirjoitin. Paljon juttelimme kaikenlaisista asioista, hyvinkin arkaluonteisista, mutta se tärkein, entinen elämänsä, ei vaan ole auennut minulle.
        Menen marras-joulukuussa sinne lomalle ja sitten selvitetään asiat, ja jos ei selviä, jätän miehen.

• olet höynäytetty
        omituistaon kirjoitti:

Ap tässä, olin mennyt kolmannelle kuukauden lomalle miesystäväni luokse, siihen asti emme olleet harrastaneet seksiä lainkaan, mutta sitten sillä matkalla se sitten tapahtui. Että ei ole siinä asiassa hätiköity, ja absolutisti olen, ei siis kännissä tutustumista meidän kohdalla. Itse olen hyvin sosiaalinen ja puhelias, mies taas hiljaista sorttia, ja vaikeasti avautuva, kuten jo kirjoitin. Paljon juttelimme kaikenlaisista asioista, hyvinkin arkaluonteisista, mutta se tärkein, entinen elämänsä, ei vaan ole auennut minulle.
        Menen marras-joulukuussa sinne lomalle ja sitten selvitetään asiat, ja jos ei selviä, jätän miehen.

itse en menisi lainkaan.

• apuajeesus

Niiden on niin helppo kusettaa jos avioliittoja ei rekisteröidä täällä, niin se vaan menee kurdien, ja kaikkien osalta jopa ghanalaisen. Ei onnistu koska ei saa papereita suomeen jotta voisi mennä naimisiin. suhde on tuhoon tuomittu.

• kovaelämä

Ikävä tilanne, mutta et voi asialle mitään, yritä unohtaa mies joka petti sinut pahemman kerran.Tsemppiä.

• kovaelämä
        kovaelämä kirjoitti:

Ikävä tilanne, mutta et voi asialle mitään, yritä unohtaa mies joka petti sinut pahemman kerran.Tsemppiä.

Sorry, tuli vika palstalle.

• torvitotuuden14

Herätys

1 Elätät siellä käydessäsi miestä ja hänen vaimoansa ja lapsia.

2 Lähetät hänelle rahaa Suomesta.

3 Mahdollistat hänelle tulon rikkaaseen länteen jossa hän saa lottovoiton kansallisuuden/ oleskeluluvan.

Montako kohtaa täytät?

• eräspaljonnähnyt

Gambiassa saa rahalla ostettua vääriä todistuksia siitä ettei ole naimissa ne Afrikan paperit eivät todista mitään! Kannattaa olla varovainen ihan kaikkien ulkomaalaisten kanssa!
        Moni myös lähettää jonkun muun passeja ulkomaille jolla tulee eurooppaan tämäkin on ihan yleinen ilmiö.
        Afrikka mantereena on niin korruptoitunut että siellä päin maailmaa saa ihan mitä tahansa kunhan löytyy rahaa.
        Olkaa siis varovaisia rakkaat suomalaiset!

Ja pienenä lisäyksenä.. ei kaikki tule lentokautta suomeen. Kunhan tarpeeksi kiertää niin pääsee tänne muutakin kautta.

• luota intuitioon

Intuitio ei ole hömppää, vaikka niin moni luuleekin. Aivot itseasiassa yhdistelevät asioita ilman että sitä tietoisesti edes ymmärtää. Jos intuitiosi sanoo, että tässä jokin nyt mättää, niin kannattaa uskoa sitä.

Suuttuminen asiallisista kysymyksistä on valehtelun ja peittelyn merkki.

• Hävetkää!

Kyllä Suomalaista naista on helppo ulkomaalaisen miehen höynäyttää aivan kanoja.Ollaan heti menossa naimisiin ja sitten itketään täällä miten on tullut petetyksi.

• laa2

Ei tarvitse edes mitään väärennettyjä avioliittotodistuksia. Jos avioliitto on solmittu vain moskeijassa eikä paikallisessa maistraatissa (niin kuin usein on), niin et saa mistään tietää, vaikka mies olisikin jo naimisissa. Moskeijat kun eivät ylläpidä mitään yleistä rekisteriä solmituista avioliitoista Gambiassa. Vaikka mies veisi sinut vihille maistraatissa sekä moskeijassa, niin hänellä voi silti olla islamin mukaisia muita vaimoja.
      Ja vaikka maistraatissa valitsettekin "rasti ruutuun" kohtaan "monogamia", niin tämä ei ole sitoumus, joka velvottaisi moskeijassa. Tämä estää ainoastaan useimpien vaimojen ottamisen maistraatissa. Maistraatti ja moskeijat eivät ole Gambiassa niin sanotusti yhteistyössä, vaan erillisiä instituutioita. Voit siis olla miehesi ainoa "maistraattivaimo", mutta et suinkaan ainoa islamilaisittain vihitty vaimo.

• käytä sitä

Valkoinen kristitty nainen EI mene naimisiin mustan muslimin kanssa.

Jos tykkäät saada mustaa seksiä, se on ihan ok.
      Moni valkoinen mies tykkää saada mustaa!

Mutta käytä häntä/heitä nautintoon, ja heitä pois käytön jälkeen.

Niin minä teen sekä mustalle-, että keltaiselle "lihalle".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4966
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3526
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2963
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2777
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1710
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16