Kaverinaisen ja panon ero?

nuorinainen1988

Aiemmin olen nähnyt palstan miesten sanovan jaottelevansa naiset lähinnä kahteen luokkaan, eli seurustelukumppaneihin ja panoihin. Tuolta jostain ketjusta bongasin kuitenkin kommentin, jossa mainittiin kolmaskin kategoria: kaverinaiset, ja erotuksena niihin panoihin näitä ei missään nimessä pantu (vaikkei kyllä deittailtukaan).

Mikä siis saa teidät miehet luokittelemaan jonkin naisen nimenomaan kaverikategoriaan? Tuon panon ja seurustelukandidaatin erot olen jo nähnytkin palstalla moneen kertaan, ja ymmärrän toki kaverin ja seurustelukandidaatin välisenkin eron (=ei sytytä romanttisessa mielessä, mutta muuten mukavaa ja ehkä fiksuakin seuraa), mutta lähinnä haen nyt sitä panon ja kaverin välistä eroa.

Johtuuko se kaveriksi luokittelu enemmän siitä, että on jo niin epämiellyttävä ettette voi edes panna harkitsevanne, vaiko siitä, että kunnioitatte naisen luonnetta tai jotain muuta ominaisuutta hänessä niin paljon, ettette halua pyrkiä housuihin? Mulla oli välillä kausi jolloin koin enemmän loukkauksena sen, että moni mies joka halusi olla kaverini ei pyrkinyt "edes" housuihin (en kyllä itsekään käynyt juuri kellekään sitä ehdottamaan koska en kuitenkaan sinänsä etsi pelkkää kylmää ja tunteetonta panosuhdetta), mutta itse ehkä näin jälkeenpäin otan sen siksi ihan hyvällä koska ennemmin olen kuitenkin loppujen lopuksi aidosti kaveri josta sitten pidetään edes kaverimielessä ja jota toisinaan illanvietossa suojellaankin eihalutuilta ahdistelijoilta kuin mikään hyödyketavara.

Mutta haluaisin silti kuulla sen miesten perimmäisen syyn luokitella joku nainen lähtökohtaisesti nimenomaan kaveriksi, eikä sitten vaikka panoksi jos ei muuten sytytä?

11

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjhgjhv

Hmm... Mitähän tuohon sanoisi. Periaatteessa olen valmis panemaan ihan joka ikistä naista maan päällä, jos nainen sitä ehdottaa.
      Siinä mielessä jokainen nainen on ns. pano.

En kuitenkaan tee aloitteita muuta kuin niille joista olen oikeasti kiinnostunut, siis ihan seurustelumielessä.

Eli en pyri pääsemään kenekään housuihin koskaan. Siinä mielessä jokainen nainen on minulle ns. kaverinainen.

Eli mikä on minulle panon ja kaverinaisen ero? Lähinä se, että nainen itse ehdottaa seksiä. Sitten hän muuttuu kaverinaisesta panoksi.

Mutt en ole mikään tyypillinen mies, joten vastaukseni ei edusta yleistä miesten ajatusmaailmaa. Se että mies teke aloitteen ei todellakaan tarkoita automaattisesti sitä että hän olisi aidosti kiinnostunut, niin kuin se minun tapauksessani tarkoittaa.

• Ne ei anna

Kaverinainen ei anna pillua, siinä se olennainen ero.

• 1+9

Kaverinaiset ovat tosiaankin minulle niitä, jotka eivät enää anna sen jälkeen, kun tuttavuus on syystä tai toisesta ajautunut tietylle tasolle. Syy voi olla miehessä itsessään, naisessa tai molemmissa.

Jos naisesta haluaa muunkin kuin "kaverin", on mielenkiintoista naista käytännössä pakko lähestyä all-or-nothing -asenteella. Tämä tarkoittaa, että naiselle on tehtävä riittävän selväksi se, että elämästä puuttuu vain nainen. Jos naista ei seksuaalinen suhde kiinnosta pätkääkään, niin sitten saa pysyä kokonaan ulkona miehen elämästä, mitään kaverisuhdetta ei ole tarjolla. Tässä säästyy myös puhtaasti aikaa ja mielenrauhaa, kun naiseen ei ehdi millään tavalla kiintyä, ei homman kariutuminenkaan juuri harmita.

Elämänkokemus on itselleni osoittanut, että kaverillinen lähestyminen tuottaa miehelle pääasiassa vitutusta, jos oikea tarkoitus siis on kuitenkin etsiä naista parisuhteeseen tai edes panoksi. Toki virheet oli nuorena tehtävä, ennenkuin opin, etten ikinä enää halua enkä huoli yhtäkään naista kaveriksi. Pääpiirteissään homma pahimmillaan menee niin, että jossain vaiheessa kaveruuden jatkuttua saakin huomata, ettei nainen ole tyytyväinen miehen toimintaan ja avoimesti samaan aikaan alkaa panna muita miehiä. Se on suora sylkäisy kasvoille, muttei loukkaantumista enää siinä vaiheessa sovi naiselle näyttää. Myöhemmin vielä nainen pahimmillaan alkaa iskeä omia kavereitasi (on muuten h*lvetin nöyryyttävää), tuoda kylään miehiään ja saattaa pyydellä jopa tekemään palveluksia uudelle kusipääpoikaystävälleen, jolta itse tekisi mieli lähinnä lyödä hampaat sisään :D

• .....

Eli eiköhän se ole siis niin, että se ei ole mies joka naisen siihen kaverikategoriaan sijoittaa, vaan nainen joka sijoittaa miehen siihen.

• nuorinainen1988

Ei kyllä todellakaan mene noin, koska olen itse ollut kiinnostunut useammastakin noista kaverimiehistäni, mutta lopulta annoin periksi ja tyydyin nauttimaan pelkästä kaveruudesta. Yhdelle tein ainakin kerran kännipäissäni lähestysmisyrityksen, näin jälkeenpäin ajatellen onneksi hän torjui sen koska vielä tuolloin olisin varmaan sen verran "epätoivoisena" ollut tyytyväinen siihenkin jos oltaisiin edes panemaan päästy, ja näin jälkeenpäin se pelkkä pano ei olisi ollut ollenkaan hyvä asia varsinkaan kun olin oikeasti ihastunut häneen.

Toiselle annoin ymmärtää ajan kanssa kiinnostuksestani, mutta hänellä olikin tyttöystävä. En tiedä johtuiko se pelkkä kaveruus sitten siitä, mutta epäilen että tokko hän olisi sinkkunakaan minusta kaveria enempää kiinnostunut. Kolmas oli sitten tyyppi, jonka löysin treffisivustolta mutta jonka kanssa ei tullutkaan niitä toisia treffejä vaikka alustavasti ehdittiin niin sopia vaan ne peruuntuivat. Sen jälkeen en kuullut tyypistä ylipäänsä moneen kuukauteen kunnes taas otti yhteyttä, eli ilmeisesti pelkäksi kaveriksi minut niputti (ollaan nukuttukin vierekkäin melkoisessa kännissä, muttei lähestymisyritystä yms). Tosin olen ihan tyytyväinen siihenkin, koska sen ihmisen seura on vaan niin mahtavaa ja elämäntapamme sopii hyvin yksiin, joten on mielenkiintoista keskusteluseuraakin.

Oman kokemuksen mukaan siis kyllä miehetkin friendzonettaa ja jakaa jo lähtökohtaisesti naisia pelkkiksi kavereiksi.

• 1+9
        nuorinainen1988 kirjoitti:

Ei kyllä todellakaan mene noin, koska olen itse ollut kiinnostunut useammastakin noista kaverimiehistäni, mutta lopulta annoin periksi ja tyydyin nauttimaan pelkästä kaveruudesta. Yhdelle tein ainakin kerran kännipäissäni lähestysmisyrityksen, näin jälkeenpäin ajatellen onneksi hän torjui sen koska vielä tuolloin olisin varmaan sen verran "epätoivoisena" ollut tyytyväinen siihenkin jos oltaisiin edes panemaan päästy, ja näin jälkeenpäin se pelkkä pano ei olisi ollut ollenkaan hyvä asia varsinkaan kun olin oikeasti ihastunut häneen.

Toiselle annoin ymmärtää ajan kanssa kiinnostuksestani, mutta hänellä olikin tyttöystävä. En tiedä johtuiko se pelkkä kaveruus sitten siitä, mutta epäilen että tokko hän olisi sinkkunakaan minusta kaveria enempää kiinnostunut. Kolmas oli sitten tyyppi, jonka löysin treffisivustolta mutta jonka kanssa ei tullutkaan niitä toisia treffejä vaikka alustavasti ehdittiin niin sopia vaan ne peruuntuivat. Sen jälkeen en kuullut tyypistä ylipäänsä moneen kuukauteen kunnes taas otti yhteyttä, eli ilmeisesti pelkäksi kaveriksi minut niputti (ollaan nukuttukin vierekkäin melkoisessa kännissä, muttei lähestymisyritystä yms). Tosin olen ihan tyytyväinen siihenkin, koska sen ihmisen seura on vaan niin mahtavaa ja elämäntapamme sopii hyvin yksiin, joten on mielenkiintoista keskusteluseuraakin.

Oman kokemuksen mukaan siis kyllä miehetkin friendzonettaa ja jakaa jo lähtökohtaisesti naisia pelkkiksi kavereiksi.

Itse en ole pelimies enkä kovin laskelmoiva, mutta ainoa syy pyrkiä kaveriksesi kaiken naisista saamani vitutuksen jälkeen on se, että sattuisit olemaan jonkun todella haluttavan naisen bestis. Mitään muuta järkevää syytä en todellakaan keksi. Sinä toimisit silloin loistavana mahdollisuutena tunkeutua bestiksesi elämään, jos ei muukaan lähestyminen olisi mahdollista. Silloin tietenkin pyrkisinkin pitämään suhteen äärimmäisen kaverillisena, ettei todelliselle kohdehenkilölle vain tulisi mitään vääriä käsityksiä tilanteesta. Sinä saattaisit silloin jopa hoitaa minun markkinointia ao. kohdehenkilölle puolestani ;)

• 22131241
        nuorinainen1988 kirjoitti:

Toinen miksi kannattaa pitää muutamaa hyvää kaverinaista on se että sitä kautta saa paljon kutsuja hyvännäköisiin naisporukoihin juhlimaan mihin ei normaalisti pääsisi ;) Myös baarissa kaverinainen näyttää vähän tyttöystävälle ja baarissa naiset ovat tunnetusti toisilleen petoja ja moni nainen lähestyy miestä ihan itse " kerran se on tuollekin kelvannut niin kyllä kelpaa minullekin"

• Viisi pistettä

Kaverinainen on se ainoa suhdetyyppi mitä me ätmit tulemme koskaan kokemaan, ja siksi me haluamme mainita ne saadaksemme tuntea omaavamme edes jonkinlaista kontaktipintaa naiseen.

Sanomattakin lienee siis selvää, että kaverinainen-suhdetta ei koskaan kuulla mainittavan samojen miesten suista ketkä puhuvat seurustelukumppaneista tai panoista. Jälkimmäisten ei tarvitse tuoda esiin kaverinaissuhteitaan, koska heillä on myös seksuaalisia suhteita naisiin ja siksi epäseksuaaliset suhteet naisiin eivät ylitä mainintakynnystä, toisin kun meillä joissa seksuaalisia suhteita naisiin ei ole.

• 22131241

Kaveri naiset ainakin itselläni ovat niitä että olen yrittänyt niitä pokata mutta sitten on tullut ilmotus parien treffien jälkeen että " olen varattu" tai "en nyt ala seurustelemaan"
      Mutta silti se on jostain syystä jatkunut, siis esim kahvilla käynti.

Yleensä kuitenkin siirrän jossain kohtaa siihen kategoriaan ( tuolta ei saa kuitenkaan = kaverinaiset) ja lopetan kokonaan yrittämisenkin
      Yritän pokata muita naisia jo ja löytää sitä hyvää seurustelukumppania.
      Kaverinaisen pääseminen pois " kaveri" vyöhykkeeltä tarvii jo sitten melkein sen että nainen saa tulla ihan itse ehdottelemaan jotain vakavampaa myöhemmin.

Se on kyllä hankalaa kun jos nainen on ollut jo pitkään hyvä kaveri ja on sen luokittellut " Ei saa, ei halua seurustella, varattu " kategoriaan ni että alkaa miettimään että tuo olisikin hyvä vaihtoehto.. Mutta kyllä mä kaverinaiselle annan, olenhan tod.näk yrittänyt sitä aikoinaan jo pokata

• lifemocker

ero: kaverinaisia ei panna

• nuorinainen1988

Sen tiesinkin, mutta siis millä perustein kategorisoitte sen tietyn naisen juuri kaverinaiseksi tai juuri panoksi? Onko se sen naisen käytös/luonne (esimerkiksi ujompi tai kokemattomampi naapurintyttö kaveriksi versus villi ja seksitaidot osaava bilemimmi panoksi) vai puhtaasti ulkonäkö (vaikka olenkin palstan miesten jutuista saanut sen käsityksen, että ulkonäöllä on väliä lähinnä siinä vaiheessa kun treffipartneri erotellaan panosta/ kaverinaisesta)? Yllä toki tulikin jo jotain vastauksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      90
      6352
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3803
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3170
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe