Alotin toukokuussa unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen ketipinor-lääkityksen ja painoa on noussut 8kg. Ystävälläni on ollut sama lääke ja sanoi, että se on pelkkää nestettä jota on vaikeaa saada pois. Oli kysynyt saako diureetteja (nesteenpoistolääke) tähän vaivaan niin lääkäri oli sanonut, että ei. Millä perusteella siis lääkäri antaa diureetteja? Omasta mielestäni harmillista, koska jos on valmiiksi jo paha mieli ja painoa nousee pelkästään lääkkeiden eikä anneta mahdollisuutta edes kokeilla jos painoa lähtisi putoamaan.
Syön hyvin ja liikun joka päivä 30min, mutta paino ei silti rupea laskemaan. Auttakaa hyvät kanssa ihmiset! Onko kokemuksia diureeteista ja onko mitään hyviä vinkkejä saada nestettä poistettua kehosta?
Syön hyvin ja liikun joka päivä 30min, mutta paino ei silti rupea laskemaan. Auttakaa hyvät kanssa ihmiset! Onko kokemuksia diureeteista ja onko mitään hyviä vinkkejä saada nestettä poistettua kehosta?
Vastaukset 1
Vanhimmat
Ei se ole pelkkää nestettä se ketiapiinin aikaansaama painonnousu. Ystäväsi kaiketi ei ole lääkäri, eihän? Diureetit eivät ole mitään "kalkkitabuja", niillä on paljon sivuvaikutuksia.
Kai olet vaihtanut ketiapiinin jo pois jos se kerran on selkeästi nostanut painoa?
Diureeteilla on ihan omat indikaationsa, mainitsemasi ei niihin kuulu.
Unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen on olemassa paljon parempia lääkkeitä kuin neuroleptit.