Avokki Lähti turvakotiin

kotoilija

Otti 3 kolme lasta mukaansa ja meni, jättäen minut lapseni kanssa kotiimme.
Pusuttelin hänen lapset ennen lähtöä. Pari yötä hän on tullut "lähdön" viereeni nukkumaan (lapset muualla, ei vielä turvakodissa?)

ei meillä nyrkki viuhu, sana sitäkin enemmän. Sen seurauksistahan tässä on kyse. Hän saattoi sanoa ns. neutraalissa tilanteessa esimerkiksi kesken ilta puuhien jotain todella loukkaavaa, johon reagoint sai myrskyisän riidan aikaiseksi. Pahinta minun kannalta katsottuna oli juuri tämä yllättäen ja pyytämättä hyökkääminen. En osaa reagoida siihen muuten kuin vastahyökkäyksellä.

mutta miksi hän lähtee turvakotiin lasten takia, kun tilanne on oikeastaa se, että minä häntä loukkaan noissa tilanteisa (kun hän ensin pyytää pakkaamaan ja lähtemään), eikä lapsilla le todellista hätää? Lähteekö hän omaa vastuutaan karkuun, ja yrittääkö hän mielessään demonisoida minua lopputuloksen kautta: koska hän on turvkodissa, täytyy minun olla paha ihminen, ja täten syyllinen?

onko tämä sitä, että näin hän vain karttaa vastuuta omista puheistaan. Savuverhoa sen tosiasian edessä, että hänen(kin) pitäisi olla vastuussa sanomisistaan ja opetella hillitsemään mitä suustansa päästää?

14

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trutherious

      Turvakodissa on näköjään tilaa elämysmatkailijoille. Toivottavasti ei jää oikea tarvitsija ilman paikkaa.

    • Tässä neuvoja

      -lasten aikana riitely ja kova sanallinen hyökkäily ja ala-arvoinen kielenkäyttö, huutaminen on väkivaltaa lapsia kohtaan
      -kova karjuminen ja huutaminen on myös erittäin pelottava kokemus ja voi vaikuttaa lapseen pahasti
      -jo tavaroiden viskely seinään, rikki tms on väkivaltaa,
      vaikka miehet eivät itse koe näin eivätkä tajua asiaa lapsen kannalta. Jos näissä riidoissa on mukana pienikin alkoholinkäyttö, seuraukset lapsiin ovat entistä vakavammat.

      Vaimosi voi olla tosi pahasuinen. Naiset ovat taitavampia suustaan kuin miehet, joten miehet hermostuvat ja aloittavat vastakeinot, jotka heille itselleen ovat luontaisemmat kun eivät osaa taitavaa vitt*lua. Mies ei ymmärrä oan aggressionpurkunsa seurauksia.

      Sinun on pakko opetella uusia taitoja, vaimoasi et voi muuttaa, vain itsesi. Kotikäytös lapsiperheessä ei saa olla tuollaista kuin teillä on, se on lapsia vahingoittavaa.

      Ap.--. pyydän tosissani. Nöyrry kysymään apua, jotta et menetä perhettäsi. Soita tuonne, saat toisilta, asiaa tuntevilta miehiltä apua:

      http://www.lyomatonlinja.fi/

      • hullua!!!

        Höpöjä että joku kaukosäätimen paiskaaminen tai suutuspäissä huutaminen olis väkivaltaa.


      • traumoja lapsille
        hullua!!! kirjoitti:

        Höpöjä että joku kaukosäätimen paiskaaminen tai suutuspäissä huutaminen olis väkivaltaa.

        Kyllä ne ovat, koska pelottavat lapsia, ja se on henkistä väkivaltaa.


      • EIKÄ OLE!

        "-jo tavaroiden viskely seinään, rikki tms on väkivaltaa,..."

        Eikä ole. Se on kaikkialla muualla, paitsi Suomessa aivan normaali osa tunteiden näyttämisen kirjoa. Ja kun se on normaalia, niin se on lapsillekin normaalia ja lapset oppivat myös näyttämään tunteitaan. Mutta ei siis Suomessa. Suomessa ei saa näyttää tunteitaan, vaan ne pakataan sisään ja sitten kun ei enää mahdu, niin tapetaan tai lyödään ilman mitään kontrollia. Sekö on hyvä!?


    • kotoilija

      - tiedämme, mutta kun...
      - tiedämme, mutta kun...
      - mikään ei lennä, mihinkään, eikä alkolla ole osuutta, mihinkään.

      varmasti otan yhteyttä tuohon lyömättömään linjaan, vaikka kertaakaan ei ole tehnyt mieli lyödä. Ei täsä siitä ole kyse...

      Olen solmussa siinä suhteessa, että haluan kuulla ja kunioittaa toisen Ihmisen mielipidettä aina ja ikuisesti. ( karkeasti ottaen noin), Enkä kykene sorttaamaan vaimoni "hulluja" mielipiteitä mitenkään (ne ovat, koska ne ovat sanottu!). Sillon kun hän sanoo toivovansa minun lähtevän vittuun, niin otan sen totena, joka on voimassa kunnes hän toisin sanoo. Tällöin hänestä tulee minulle epähenkilö, joka voi vaikka lakata olemasta, kuolla, tai ihan sama...

      ...oikeasti minä en koskaan pelaa näin kovin panoksin, (en halua pelata ollenkaan!)

      miksi jokaisen pikkuriidan jälkeen minä tunnen, että perusturvallisuuttan johonkin pysyvään järkytetään, ja halutaan järkyttää, osana jotain sairasta peliä?

    • juoksupaisti

      Ehkä hän saa apua sieltä turvakodista....siellä käsitellään myös sitä toista oasapuolta...eli otappa yhteyttä nyt vaikka suoraan sinne ja pyydät et järkkäävät teille vaikka sos.työntekijän tai jonkin muun ammattiihmisen sinne...jos kahden kesken keskustelusta ei tule yksinkert.mitään... Kyllä ne turvakodissa auttaa koko perhettä =)

    • 7+3

      Turvakodissa myös neuvovat vaikkapa muuttamaan erilleen. Lapset voisivat olla vuoroviikoin teillä molemmilla. Vika on varmaan vaimosi, mutta lopputuloksia tulee arvioida nimenomaan lasten kannalta.

    • Petaako?

      Kotoilija, nyt kannattaa olla itselleen täysin rehellinen, täysin koko totuudesta omasta käytöksestäsi. Mutta jos todella on niin, että vaimo lähtee toistuvasti turvakotiin ja olet ihan satavarma, että se tapahtuu ilman todellista syytä, niin vaimosi petaa etukäteen avioeroa niin, että hän saisi lasten huoltajuuden itselleen. Tässä tapauksessa vaimosi olisi jo aivan varma että haluaa erota ja hän voi jopa nostaa itse tahallista riitaa teillä kotona, jotta saa asiat näyttämään pahalta, sinun kannaltasi. Hänellä olisi joku syy haluunsa, usein se on salarakas.

      • Petaako?

        ..jos näin olisi, ymmärtänet että sun on lopettava kaikenlainen suuttuminen, heti, vaikka vaimo mitä yrittäisi jotta saisi riidan pystyyn. Ja aloitettava pohtimaan asioita ylemmältä kannalta kuin toisarvoisella riitatasolla, jota vaimo syöttäisi sinulle yrittäen saada sut suuttumaan ja yrittäen saada riidat vakaviksi.


    • mitä tullut tehtyä?

      Sinne turvakotiin ei yksikään akka turhaan lähde! Jo kynnys mennä sinne ja paljastaa millaista kotona on, on korkea. Turvakoti on naisille se viimeinen paikka minne paeta, kun tilanne kotona käy sietämättömäksi, ja pelottavaksi, sitä ennen yritetään puhua miehelle tai paeta sukulaisiin. Eli kyllä tässä on nyt kyse vakavammasta ja ap.lla peiliin katsomiseen paikka!

      • moneenjunaan

        Niinhän sitä luulisi. Moni joka tarvitsisi, ei kehtaa lähteä. Mutta on sitten niinkin vinksahtaneita yksilöitä, että lähdetään nimenomaan siinä mielessä että saadaan papereissa puoliso näyttämään väkivaltaiselta julmurilta. Tällaistakin kuulemma ns. narsistit käyttävät tehokeinona joskus.
        Ei käy kateeksi turvakotien henkilökuntaa.


      • totuus on tarua ....

        "Sinne turvakotiin ei yksikään akka turhaan lähde!"

        Kyllä lähtee. Se on osa suurta teatteria, johon vain nainen pystyy. Kokemusta on.


    • nainen itsekin

      Tiedän tapauksen, kun tuttavani, nainen siis teki kaikkensa syyttääkseen aviomiestään milloin mistäkin, että vetäisi erossa pitemmän korren. Nainen oli tosi kiero ja tempperamenttinen, mies puolestaan rauhallinen ja perheestään huolehtiva.
      Syy vaimon teatteriin oli toinen mies, entinen saatava tavalla tai toisella uudesta, miehen rakentamasta komeasta omakotitalosta pois.
      Siinä tekastiin itselle mustelmia, kehitettiin sairaita tarinoita mollaten miestä, turvakotiin lähdettiin mukamas miestä karkuun, vaikka nainen itse riehui ja kiljui ja mies rauhoitteli hysteeristä vaimoaan. Totuus paljastui monelle avioeron ja sen jälkeen kun nainen sai mitä halusi; sai jäädä asumaan uuteen omakotitaloon johon uusi mies muutti ja sai tuntuvat korvaukset mieheltään kuukaudessa.
      Itse nainen paljasti korttinsa ja isoimmat lapset. Lapset ilmoittivat halunsa muuttaa isän luokse, koska pelkäsivät hysteeristä äitiään.
      Naisia on monenlaisia, ei syy aina ole miehessä! Usein kuitenkin naisen sanaan tai naisen valheisiin uskotaan ja miestä syyllistetään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1596
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe