Vastauksia ja neuvoja, kiitos! :)

apua tarvitseva 98

Olen 15-vuotias tyttö ja haluaisin, yllätys yllätys, timmimmän kropan. Olen 163 cm pitkä ja painan 55 kg, mikä on mielestäni liikaa, sillä olen tainnut hieman lihoa kesällä. En kuitenkaan ole ylipainoinen tai muutenkaan mikään "hirveä läski". Tarkoitukseni ei ole pudottaa painoa, haluan vaan yksinkertaisesti ylimääräiset hyllyvät kropastani pois ja parempaan kuntoon. Liikun muutamia kertoja viikossa, käyn mm. hölkkäämässä, pitkillä kävelylenkeillä ja salikortinkin sain juuri. Yleiskuntoni on ihan hyvä. Ongelmana on ruokavalioni, jossa olisi parantamisen varaa. Asun tietysti vielä kotona ja syön joka päivä kotiruokaa, yleensä pastaa tai perunaa, eikä meillä aina ole tarjolla saalaattia. En tiedä kuinka sanoisin vanhemmilleni että haluaisin todella elää terveellisemmin ja muuttaa ruokavaliota vähähiilihydraattisemmaksi ja syödä enemmän salaattia, ilman että he epäilisivät syömishäiriötä tai jotain muuta vastaavaa. Enkä voi tietenkään jättää syömättä ja omia ruokia en viitsisi ostaa. Ei minulla ole syömishäiriötä, haluan vaan niin kovasti olla tyytyväisempi vartalooni ja olla ylpeä siitä. Ja tuntuu etten onnistu ruokavalioni takia, sillä sehän on iso osa tavoitteeni onnistumista. Osaako kukaan auttaa?

2

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Don't worry be happy

Älä laihduta. Painosi on hyvä suhteutettuna pituuteesi.

• uhvuygvuv

Tiedätkin jo, että pitää vähentää "huonoja" hiilihydraatteja kuten peruna, sokeri ja pasta, mutta kukaan tuskin valittaa, jos korvaat ne jollain terveellisellä.

Vanhempasi epäilevat syömishäriötä, jos vähennät syömisiäsi, mutta etsi kehonrakentajien sivuilta vinkkejä vähäkalorisista ruuista. Jos haluat kiinteytyä, kannattaa lisätä proteiinia, esim. maitorahkaa ja tonnikalaa. Niitä voi syödä suuriakin määriä.

Et todellakaan paina liikaa, joten jos valitat painostasi, en ihmettele että vanhempasi epäilevät syömishäiriötä. Vedä siis vatsa täyteen terveellisiä ruokia, niin elimistö kiittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7306
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2269
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37