Onko sinulle

funktioita

suhteessasi tärkeää olla jonkun ainoa, ketä hän rakastaa? Onko sinulle merkitystä hänen aikaisemmin olleilla tärkeillä suhteilla?

31

122

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sukulaisrakkaus poislukien on tärkeää olla ainoa. Sillä ei ole aivan ääritapauksia lukuunottamatta väliä, mitä minua ennen on tapahtunut.

      • jos kumppanisi

        kertoisi sinulle rakastavista (ei seksuaalisista) tunteistaan myös exä(iä)änsä kohtaan, niitä ajoittain olevan, olisitko mustis tai pahoittaisit mielesi? söisikö itsetuntoa ja jos, niin kuinka pääsisit asian yli?


      • vain..
        jos kumppanisi kirjoitti:

        kertoisi sinulle rakastavista (ei seksuaalisista) tunteistaan myös exä(iä)änsä kohtaan, niitä ajoittain olevan, olisitko mustis tai pahoittaisit mielesi? söisikö itsetuntoa ja jos, niin kuinka pääsisit asian yli?

        Typerä ja itsekäs kertoo tuollaista, pitäköön mölyt mahassaan.


      • jos kumppanisi kirjoitti:

        kertoisi sinulle rakastavista (ei seksuaalisista) tunteistaan myös exä(iä)änsä kohtaan, niitä ajoittain olevan, olisitko mustis tai pahoittaisit mielesi? söisikö itsetuntoa ja jos, niin kuinka pääsisit asian yli?

        Minusta ihmisen pitää päästä yli entisistä tunteistaan ennen kuin aloittaa uuden suhteen. Tai jos aikoo uuden suhteen aloittaa ja jatkaa sitä vanhoista tunteistaan huolimatta, pitäkööt mölyt mahassaan.

        Eli pahoittaisin mieleni siinä määrin, että antaisin kenkää. En minä niin läheisriippuvainen ole, että minun yksin elämisen pelossa tarvitsisi moista sietää.


      • ihan totta?
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minusta ihmisen pitää päästä yli entisistä tunteistaan ennen kuin aloittaa uuden suhteen. Tai jos aikoo uuden suhteen aloittaa ja jatkaa sitä vanhoista tunteistaan huolimatta, pitäkööt mölyt mahassaan.

        Eli pahoittaisin mieleni siinä määrin, että antaisin kenkää. En minä niin läheisriippuvainen ole, että minun yksin elämisen pelossa tarvitsisi moista sietää.

        Vaimo saisi lähteä, jos kertoisi "rakastavista (ei seksuaalisista) tunteistaan myös exä(iä)änsä kohtaan, niitä ajoittain olevan"?


      • ihan totta? kirjoitti:

        Vaimo saisi lähteä, jos kertoisi "rakastavista (ei seksuaalisista) tunteistaan myös exä(iä)änsä kohtaan, niitä ajoittain olevan"?

        Minä olen hyvissä väleissä exieni kanssa, mutta puhuisin kaveruudesta, ehkä ystävyydestäkin, mutten missään nimessä rakkaudesta. Minulla on niistä hyvät muistot ja toivon, että ovat onnellisia tahollaan.

        Tämä taisi mennä nyt saivarteluksi siitä, mitä rakastamisella tarkoitetaan. Mutta minä en ymmärrä sisarellista rakkautta exiä kohtaan, joten jos minulle sellaisista avauduttaisiin, niin vaimo saisi vapaasti läheä rakastamman. Vauhtia antaisin.


    • ....

      Riippuu siitä miten rakastaa. Milleen mua ja milleen jotain muuta. Tavallaan on merkitystä sikäli, että käsitän että elämää ja tunteita saattoi olla ennen minuakin. Eikä se ole multa mitenkään pois, jos jonkun exän säilyttää sydämessään arvokkaana muistona. Tunteikkaana muistona. Jos se exän muistelu ja kaipuu söisi meidän suhdetta jotenkin ja minä kokisin olevani ylimääräinen, niin silloin se suututtaisi.

      Jos nyt mies kyhää alttarin ja kuvakollaasin jota rituaalimaisesti kumartaa, niin se olis kyllä jo liikaa. Mut jos mielessään joskus muistelee jotain menneitään, niin eipä se mua mitenkään loukkaa tai satuta. Vaikka sanois ääneenkin jotain hyvää ja kaunista exästään, ei sekään mua loukkaisi.


      Tiedänpähän, että kaverilla on sydäntä ja tunteita eikä exä ole ollut vain joku hoito.

      • voiko sinusta

        kahta ihmistä rakastaa yhtäaikaa, myös siis seksuaalisesti?


      • ....
        voiko sinusta kirjoitti:

        kahta ihmistä rakastaa yhtäaikaa, myös siis seksuaalisesti?

        No minä en voi, mutta uskon että se on mahdollista joillekin. Eli kyllä. Onkin sitten vielä eroteltava onko seksuaalisuus vain halua vai sisältyykö siihen rakkauttakin. Ainakin haluta voi useitakin rakastamatta ketään, eiköhän silloin rakastaakin voi useita haluamatta tai haluten heitä kaikkia.

        Mitä rakkaus kullekin on kai määrittää aika paljon.


    • On tärkeää olla parisuhdemielessä ainoa, pätee molempiin suuntiin.

      Miehen aikaisemmilla suhteilla ei oikeastaan ole merkitystä muuta kuin siinä mielessä, että hän on päässyt niistä yli. Poislukien nyt tietty jotkut ääripäät, kuten Ratikkakin mainitsi.

      • mitä tarkoitat

        ylipääsemisellä, tunteiden unohtamistako?


      • mitä tarkoitat kirjoitti:

        ylipääsemisellä, tunteiden unohtamistako?

        Sitä, että mies on käsitellyt eron jälkeiset tunteensa tarpeeksi pitkälle koskien edellisiä suhteita, jotta uudella suhteella on tilaa onnistua.

        Miehen on oltava täysin varma siitä, että on valmis suhteeseen kanssani eikä haikaile enää exiensä perään romanttisessa mielessä. En halua olla kenellekään pelkkä laastari.


      • kova vaatimus
        oasis79 kirjoitti:

        Sitä, että mies on käsitellyt eron jälkeiset tunteensa tarpeeksi pitkälle koskien edellisiä suhteita, jotta uudella suhteella on tilaa onnistua.

        Miehen on oltava täysin varma siitä, että on valmis suhteeseen kanssani eikä haikaile enää exiensä perään romanttisessa mielessä. En halua olla kenellekään pelkkä laastari.

        "Miehen on oltava täysin varma siitä, että on valmis suhteeseen kanssani eikä haikaile enää exiensä perään romanttisessa mielessä. En halua olla kenellekään pelkkä laastari."

        kuinka itse voit olla varma mistään?


      • kova vaatimus kirjoitti:

        "Miehen on oltava täysin varma siitä, että on valmis suhteeseen kanssani eikä haikaile enää exiensä perään romanttisessa mielessä. En halua olla kenellekään pelkkä laastari."

        kuinka itse voit olla varma mistään?

        Ei se itseasiassa ole kova vaatimus. Se vaatii vain hiukan itsetuntemusta, että tietää koska on siinä pisteessä, ettei edellinen suhde on tarpeeksi pitkälle käsitelty.

        Eihän 100% varmaa tilannetta tietenkään ole, saattaa tulla takapakkia, tunteetkin voivat aaltoilla, mutta jos erosta on vaikkapa kaksi viikkoa niin harva sen jälkeen on aidosti valmis suhteeseen vaan etsii enemmänkin lohduttajaa ja kädestä pitelijää kuin tasapainoista suhdetta.


      • elikkä jos
        oasis79 kirjoitti:

        Ei se itseasiassa ole kova vaatimus. Se vaatii vain hiukan itsetuntemusta, että tietää koska on siinä pisteessä, ettei edellinen suhde on tarpeeksi pitkälle käsitelty.

        Eihän 100% varmaa tilannetta tietenkään ole, saattaa tulla takapakkia, tunteetkin voivat aaltoilla, mutta jos erosta on vaikkapa kaksi viikkoa niin harva sen jälkeen on aidosti valmis suhteeseen vaan etsii enemmänkin lohduttajaa ja kädestä pitelijää kuin tasapainoista suhdetta.

        tapaisit kaksi viikkoa suhteesi päättymisen jälkeen ihmisen, joka tuntuisi heti vastinkappaleeltasi, vaikka katsoisitkin hiukan välimatkan päästä ja varovasti

        et voisi mitään sille että tunteesi syttyisivät voimakkaina ja haluaisit silti siis estää niitä, kieltäen itseltäsi tämän ihmisen?


      • elikkä jos kirjoitti:

        tapaisit kaksi viikkoa suhteesi päättymisen jälkeen ihmisen, joka tuntuisi heti vastinkappaleeltasi, vaikka katsoisitkin hiukan välimatkan päästä ja varovasti

        et voisi mitään sille että tunteesi syttyisivät voimakkaina ja haluaisit silti siis estää niitä, kieltäen itseltäsi tämän ihmisen?

        Jos pystyisin kokemaan kaksi viikkoa eron jälkeen voimakkaita tunteita uutta miestä kohtaan, olisin todennäköisesti käsitellyt eroa jo suhteen aikana niin pitkälle, että sydämeni ylipäätään olisi avoin voimakkaiden tunteiden syttymiselle noin pian eron jälkeen. Silloinhan ei siis olisi mitään syytä estää tunteita.

        Ei olennaisinta ole tuo erosta kulunut aika, toiset ovat nopeammin valmiita uuteen suhteeseen kuin toiset. Tärkeintä on, että ero on kuitenkin käsitelty siihen pisteeseen, ettei tule leikkineeksi toisen ihmisen tunteilla.


      • ....
        oasis79 kirjoitti:

        Jos pystyisin kokemaan kaksi viikkoa eron jälkeen voimakkaita tunteita uutta miestä kohtaan, olisin todennäköisesti käsitellyt eroa jo suhteen aikana niin pitkälle, että sydämeni ylipäätään olisi avoin voimakkaiden tunteiden syttymiselle noin pian eron jälkeen. Silloinhan ei siis olisi mitään syytä estää tunteita.

        Ei olennaisinta ole tuo erosta kulunut aika, toiset ovat nopeammin valmiita uuteen suhteeseen kuin toiset. Tärkeintä on, että ero on kuitenkin käsitelty siihen pisteeseen, ettei tule leikkineeksi toisen ihmisen tunteilla.

        Just näin. Hyvä kommentti.


    • kysymys uudelleen

      kertoisi sinulle rakastavista (ei seksuaalisista) tunteistaan myös exä(iä)änsä kohtaan, niitä ajoittain olevan, olisitko mustis tai pahoittaisit mielesi? söisikö itsetuntoa ja jos, niin kuinka pääsisit asian yli?

      • ....

        Oisko se rakkaus sellaista, että sen kanssa voisi päätyä parisuhteeseen edelleen? Jollain tavoin ylitsevuotavaista? Vaiko vain ihmisestä pitämistä ikään kuin sydänystävästä, joka on rakas muttei parisuhde potentiaalinen?


      • mitä hiton
        .... kirjoitti:

        Oisko se rakkaus sellaista, että sen kanssa voisi päätyä parisuhteeseen edelleen? Jollain tavoin ylitsevuotavaista? Vaiko vain ihmisestä pitämistä ikään kuin sydänystävästä, joka on rakas muttei parisuhde potentiaalinen?

        merkitystä sellaisella arvottamisella oikeastaan on? kenelle sillä on merkitystä, minun on vaikea ymmärtää, miten rakkauden tunteminen jotakin ihmistä kohtaan liittyisi johonkin parisuhdesuunnitelmaan?

        siis ihan vain, jos kumppanisi kertoo rakastavansa jotakin elämänsä ihmistä, kaipaavan ja haluavansa nähdä, tapailla, kuulla hänestä, miten kukin sellaisen asian kanssa toimisi?


      • ....
        mitä hiton kirjoitti:

        merkitystä sellaisella arvottamisella oikeastaan on? kenelle sillä on merkitystä, minun on vaikea ymmärtää, miten rakkauden tunteminen jotakin ihmistä kohtaan liittyisi johonkin parisuhdesuunnitelmaan?

        siis ihan vain, jos kumppanisi kertoo rakastavansa jotakin elämänsä ihmistä, kaipaavan ja haluavansa nähdä, tapailla, kuulla hänestä, miten kukin sellaisen asian kanssa toimisi?

        On sillä sen verran merkitystä, että jos ei halua elää polygamisessa suhteessa täytyy kyetä pitämään asioita erillään.

        Tapailla? Nojaa-a. Onko se sitten itsensä vai toisen huijaamista että koko edellinen suhde on edes ohi? Onko se toinen uusi sitten vain sen puuttuvan eli seksin korvike ihminen vaiko tosiaankin rakas, kuten se exä?


      • het nyt!
        mitä hiton kirjoitti:

        merkitystä sellaisella arvottamisella oikeastaan on? kenelle sillä on merkitystä, minun on vaikea ymmärtää, miten rakkauden tunteminen jotakin ihmistä kohtaan liittyisi johonkin parisuhdesuunnitelmaan?

        siis ihan vain, jos kumppanisi kertoo rakastavansa jotakin elämänsä ihmistä, kaipaavan ja haluavansa nähdä, tapailla, kuulla hänestä, miten kukin sellaisen asian kanssa toimisi?

        jätä se luuseri!


      • kiitti vinkistä
        het nyt! kirjoitti:

        jätä se luuseri!

        nämä ovat asian miettimistä ihan yleisesti, en puhu tässä omista asioistani


      • toisen ihmisen
        .... kirjoitti:

        On sillä sen verran merkitystä, että jos ei halua elää polygamisessa suhteessa täytyy kyetä pitämään asioita erillään.

        Tapailla? Nojaa-a. Onko se sitten itsensä vai toisen huijaamista että koko edellinen suhde on edes ohi? Onko se toinen uusi sitten vain sen puuttuvan eli seksin korvike ihminen vaiko tosiaankin rakas, kuten se exä?

        omistamiselta tuo kuvauksesi lähinnä kuulostaa


      • ....
        .... kirjoitti:

        On sillä sen verran merkitystä, että jos ei halua elää polygamisessa suhteessa täytyy kyetä pitämään asioita erillään.

        Tapailla? Nojaa-a. Onko se sitten itsensä vai toisen huijaamista että koko edellinen suhde on edes ohi? Onko se toinen uusi sitten vain sen puuttuvan eli seksin korvike ihminen vaiko tosiaankin rakas, kuten se exä?

        Itelle tulee mieleen, että yksi ei riitä jos ei kykene täyttämään kaikkia vaatimuksia. Sitten keräillään eri ihmisiä tyydyttämään eri tarpeita ja ajatellaan se rakkaudeksi. Oikeastaan se voikin olla vain itserakkautta. Minä tarvitsen, minun on saatava, minulle kuuluu vapaus seilata satamasta toiseen sen mukaan missä parhaiten sen hetkiset haluamiseni saan toteutetuksi ja tyydytettyä.

        Onko sellainen sitten valmis olemaan ilman jotain, kun olemassa oleva suhde ei tyydytäkkään kaikkia omia tarpeita vai astuuko kuvaan mukaan rakastan tota ja tätä ja vähän suakin meininki.


      • ....
        toisen ihmisen kirjoitti:

        omistamiselta tuo kuvauksesi lähinnä kuulostaa

        Ei, vaan omistautumiselle. Yhdelle ihmiselle. Ne on eri asioita. Mä en halua omistaa ketään enkä kahlita, sen täytyy itse haluta sitoutua tai mennä.


    • onhan se tärkeää mutta helpommalla pääsee ku ei ala millekkään.

    • yb offina..

      Ei. Hänen pitää rakastaa myös lapsiaan. Romanttista rakkautta jos tarkoitit, niin.. Ei ole kokemusta ex:istä, koska ollut ollut pitkissä suhteissa se eka varsinainen seurustelusuhde näille miehille. Mutta tuntuisi oudolle, että edes ihastuisi johonkin, jolla on selvästi vielä exä mielessä, ja varsinkaan, että hän ihastuisi silloin minuun.

      (Nää on kyllä niit kysymyksiä, jotka tuskin tulee vaivaamaan mua. Olen useasti ennenkin sanonut, että jos joskus sinkku tai leski vielä olisin, en enää lähtis parisuhteilemaan, tällä iällä ja perhekoostumuksella. Jossei sit eläkeläisenä mieli muuttuis..)

    • Parisuhteessa ei tietenkään saa rakastaa ketään toista romanttisessa mielessä. Loppuu kuin seinään jos näin on. Asia, jossa minkäänlainen kilpailu ei kiinnosta. Naisesta taisteleminen on älyvapaata puuhaa. Mikä "voitto" se on, jos on jompi kumpi kahdesta mahdollisesta... Koko ajan miettisi, ajatteleeko ja kaipaako toista vaikka ollaan yhdessä.

      On hyvä, jos entiset suhteet ovat aikanaan olleet tärkeitä, kertoo sitoutumiskyvystä- ja halusta.

      • siis..

        jos kumppanisi rakastuu toiseen mieheen (tai naiseen) (tai vaikka transsukupuoliseen) niin hänen on jätettävä sinut samoin tein.


      • siis.. kirjoitti:

        jos kumppanisi rakastuu toiseen mieheen (tai naiseen) (tai vaikka transsukupuoliseen) niin hänen on jätettävä sinut samoin tein.

        Lähinnä ajattelin tapailuvaiheessa, että ei kiinnostais olla fifty-sixty-mies. Mutta kyllä se olemassa olevassa suhteessakin on niin, että jos kumppani rakastuu toiseen, ei ole mitään järkeä olla olevinaan yhdessä enää. Rakastuminen on paljon enkä usko, että pystyisin olemaan sellaisessa suhteessa, jossa kumppani on rakastunut johonkin toiseen. Tai en halua olla, on oikeampi sanamuoto. Mitä sillon pitäis tehdä, odotella että se menee ohi ja kärvistellä mitä selkäni takana ehkä tapahtuu... Ei missään tapauksessa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2477
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1491
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1281
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      103
      1201
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1187
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1065
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1037
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      1020
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      941
    Aihe