Paasto-diary

paastoaja

Olen 43-v nainen ja aloitan nyt
7-14 päivän sitruuna-vaahterasiirappi-paaston.

17

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paastoaja

      Tarvikkeet on valmiina keittiön pöydällä.
      Eli aion laittaa 20ml vaahterasiirappia 2 pienen sitruunan mehu ja vettä ad 1500ml.
      Juon 3 kertaa päivässä sen 500ml (aamu, päivä,ilta). Lisäksi aion juoda vettä noin 1000ml ja teetä ~500ml.

      Nyt kuitenkin olisi ekana vuorossa tyhjennys. Otin illalla 3kpl Laxoberon kapseleita ja nyt käytän Microlaxin.
      Ostin myös suolihuuhtelupussin joita aion käyttää sitten ainakin huomenna ja ylihuomenna (luin, että huolellinen huuhtelu voisi ennaltaehkäistä päänsärkyä ja nälkää).

      • mitä sontaa

        Voi he.....ti näitä paastoja voihan sillä laihtua mutta kun loppuu tulee kilot tuplana takasin olis kannattanu eilen kattoa liviltä dieetit kokeilussa


      • paastoaja
        mitä sontaa kirjoitti:

        Voi he.....ti näitä paastoja voihan sillä laihtua mutta kun loppuu tulee kilot tuplana takasin olis kannattanu eilen kattoa liviltä dieetit kokeilussa

        Älkäähän riemastuko. Enpä tässä ole sanallakaan kiloista puhunut. Mulla olisi tarkoituksena tässä päästä kokeilumielessä testaamaan, että tuleeko tästä "puhdistunut" olo. Paraneeko aineenvaihdunta?
        Pystynkö olemaan ilman kahvia tai ilman purkkaa ja Fishermanfriendiä?Pystyisinkö jopa luopumaan niiden ainaisesta jauhamisesta?
        Kenties jatkan sitten paljon puhutulla 5:2 jutulla, mutta yhä teveellisemmän ravinnon syöjäksi olisi tarkoitus tulla.


      • paastoaja
        paastoaja kirjoitti:

        Älkäähän riemastuko. Enpä tässä ole sanallakaan kiloista puhunut. Mulla olisi tarkoituksena tässä päästä kokeilumielessä testaamaan, että tuleeko tästä "puhdistunut" olo. Paraneeko aineenvaihdunta?
        Pystynkö olemaan ilman kahvia tai ilman purkkaa ja Fishermanfriendiä?Pystyisinkö jopa luopumaan niiden ainaisesta jauhamisesta?
        Kenties jatkan sitten paljon puhutulla 5:2 jutulla, mutta yhä teveellisemmän ravinnon syöjäksi olisi tarkoitus tulla.

        Päivä lähtenyt kivasti liikenteeseen. Vatsa toimi ihan hyvin omilla coctaileilla, joten siirrän huuhtelut huomiseen. Kävin parin tunnin kävelyllä ja sen jälkeen join eka satsin (500ml) tuota vaahterasiirappijuttua ja ihan ok makuista. Tokihan tuo nälkä kurnii, mutta kun tietää sen kuuluvan asiaan.


      • yritys13
        paastoaja kirjoitti:

        Päivä lähtenyt kivasti liikenteeseen. Vatsa toimi ihan hyvin omilla coctaileilla, joten siirrän huuhtelut huomiseen. Kävin parin tunnin kävelyllä ja sen jälkeen join eka satsin (500ml) tuota vaahterasiirappijuttua ja ihan ok makuista. Tokihan tuo nälkä kurnii, mutta kun tietää sen kuuluvan asiaan.

        Ihan mielenkiinnosta tahtoisin tietää mitkä on mittasi. Sekin kun kuuuluu vähän asiaan kun palstailet.


      • paastoaja
        yritys13 kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta tahtoisin tietää mitkä on mittasi. Sekin kun kuuuluu vähän asiaan kun palstailet.

        Niinhän tuo on. Ajattelin aloittaessani vain kirjoittavani "TERVEYS"-palstalle.
        No mitat mulla on 175cm ja 75kg.

        Päivä on sujunut ihmeen hyvin. Yhdessä vaiheessa tuli vain aivan järkyttävä päänsärky. Otin siihen yhden kofeiinitabletin ja helpotti puolessa tunnissa. Kyllähän sitä normipäivänä juokin niin paljon kahvia, etten ihmettele kun elimistö vähän vieroitusoireista kärsii.
        Hyvin siis eka päivä. Olo on vain tosi pirteä, joten toivottavasti tää ei yöunta vie.


      • paastoaja
        paastoaja kirjoitti:

        Niinhän tuo on. Ajattelin aloittaessani vain kirjoittavani "TERVEYS"-palstalle.
        No mitat mulla on 175cm ja 75kg.

        Päivä on sujunut ihmeen hyvin. Yhdessä vaiheessa tuli vain aivan järkyttävä päänsärky. Otin siihen yhden kofeiinitabletin ja helpotti puolessa tunnissa. Kyllähän sitä normipäivänä juokin niin paljon kahvia, etten ihmettele kun elimistö vähän vieroitusoireista kärsii.
        Hyvin siis eka päivä. Olo on vain tosi pirteä, joten toivottavasti tää ei yöunta vie.

        Toinen päivä alkaa olla lopullaan. Olen kyllä ihmetellyt kun ei ole ollut minkäänlaista pahaa oloa. Tai olispas aamulla kun erehdyin ottamaan kalaöljykapseleita niin ne närästivät pari tuntia. Täytyy jättää tauolle niiden syönti.
        Otin iltapäivällä ennen päänsäryn alkuakaan kofeiinitabletin. Huomenna ja ylihuomenna aion ottaa puolikkaan ja sitten pois sekin.
        Otin vielä eilen illalla 2kpl Laxoberonia ja aamulla hieman toimi vatsa. En ole jotenkin vakuuttunut siitä suolihuuhtelusta, enkä siksi ole sitä tehnyt. No ehkä sitten kun ei olisi vatsa moneen päivään toiminut. Ajattelen kyllä,että elimistö puhdistaa nuo röörit ihan itse.
        Niin ja aivan hyvin nukutti ainakin viime yönä. Täytyi vain laittaa ylimääräistä vaatetta päälle palelun vuoksi.


      • paastoaja
        paastoaja kirjoitti:

        Toinen päivä alkaa olla lopullaan. Olen kyllä ihmetellyt kun ei ole ollut minkäänlaista pahaa oloa. Tai olispas aamulla kun erehdyin ottamaan kalaöljykapseleita niin ne närästivät pari tuntia. Täytyy jättää tauolle niiden syönti.
        Otin iltapäivällä ennen päänsäryn alkuakaan kofeiinitabletin. Huomenna ja ylihuomenna aion ottaa puolikkaan ja sitten pois sekin.
        Otin vielä eilen illalla 2kpl Laxoberonia ja aamulla hieman toimi vatsa. En ole jotenkin vakuuttunut siitä suolihuuhtelusta, enkä siksi ole sitä tehnyt. No ehkä sitten kun ei olisi vatsa moneen päivään toiminut. Ajattelen kyllä,että elimistö puhdistaa nuo röörit ihan itse.
        Niin ja aivan hyvin nukutti ainakin viime yönä. Täytyi vain laittaa ylimääräistä vaatetta päälle palelun vuoksi.

        3.päivä lopuillaan.
        Kivasti on mennyt. Tänään otin sen puolikkaan kofeiinitabletin. Ei minkäänlaista pahoinvointia. Kävelylenkkiin riittää ihan normaalisti virtaa. Osaa sitä näköjään olla ilman jatkuvaa purkan jauhamista.
        Ai niin enpä olisi uskonut kuinka tehokas oli aamulla huuhtelu siten, että sekoitin litraan vettä 2 tl merisuolaa ja join sen pikkuhiljaa. Vatsa toimi noin puolen tunnin kuluttua (eli vesi tuli ulos kuona-aineita mukana, oletan). Perustuu siihen, että ko. liuoksesta tulee ns.fysiologinen suolaliuos ja silloin se virtaa elimistön läpi juurikaan imeytymättä matkalla ;).


      • paastoaja
        paastoaja kirjoitti:

        3.päivä lopuillaan.
        Kivasti on mennyt. Tänään otin sen puolikkaan kofeiinitabletin. Ei minkäänlaista pahoinvointia. Kävelylenkkiin riittää ihan normaalisti virtaa. Osaa sitä näköjään olla ilman jatkuvaa purkan jauhamista.
        Ai niin enpä olisi uskonut kuinka tehokas oli aamulla huuhtelu siten, että sekoitin litraan vettä 2 tl merisuolaa ja join sen pikkuhiljaa. Vatsa toimi noin puolen tunnin kuluttua (eli vesi tuli ulos kuona-aineita mukana, oletan). Perustuu siihen, että ko. liuoksesta tulee ns.fysiologinen suolaliuos ja silloin se virtaa elimistön läpi juurikaan imeytymättä matkalla ;).

        4.päivä illassa
        Tämä päivä oli vaikein henkisesti. Johtui ilmeisesti siitä, että oli vapaapäivä.Kävin parin tunnin lenkillä kevyesti mutta ajatukset pyörivät tyhjän tuntuisen vatsan ympärillä, ontossa olossa. Ei muutoin ollut mitään päänsärkyä tai pahaa oloa.
        Tänään en ottanut enää kofeiinitablettiakaan.
        Oon toisaalta ihmeissään miten oon tähän yleensä pystynyt ja miten nopeasti päivät kuluvat. Hyvä mieli tästä kuitenkin.
        Ai niin, palellut on, mutta palelen mulloinkin, joten se ei sinänsä uutta.


      • paastoaja
        paastoaja kirjoitti:

        4.päivä illassa
        Tämä päivä oli vaikein henkisesti. Johtui ilmeisesti siitä, että oli vapaapäivä.Kävin parin tunnin lenkillä kevyesti mutta ajatukset pyörivät tyhjän tuntuisen vatsan ympärillä, ontossa olossa. Ei muutoin ollut mitään päänsärkyä tai pahaa oloa.
        Tänään en ottanut enää kofeiinitablettiakaan.
        Oon toisaalta ihmeissään miten oon tähän yleensä pystynyt ja miten nopeasti päivät kuluvat. Hyvä mieli tästä kuitenkin.
        Ai niin, palellut on, mutta palelen mulloinkin, joten se ei sinänsä uutta.

        5.päiväkin meni.
        Ihan pirteä olo töissä sekä jaksoin myös lenkkeillä.
        Uskaltauduin tekemään myös suolihuuhtelun, eikä se niin hirveä toimenpide ollut kuin luulin. Nyt kuudennen päivän alussa ja tyytyväinen tästä ajasta jo.


      • paastoaja
        paastoaja kirjoitti:

        5.päiväkin meni.
        Ihan pirteä olo töissä sekä jaksoin myös lenkkeillä.
        Uskaltauduin tekemään myös suolihuuhtelun, eikä se niin hirveä toimenpide ollut kuin luulin. Nyt kuudennen päivän alussa ja tyytyväinen tästä ajasta jo.

        6. päivän ilta
        Juuri kun luulin, että nythän tämä menee omalla painollaan, niin olipas hankala päivä. Ajatus ei tuntunut juoksevan ollenkaan ja oli hieman kiukkuisuutta ilmassa. Tosin naisten vaivoja ennen tällainen on tyypillistä minulle.
        Nyt oon miettinyt, että riittäisikö 7 päivää. Ei ehkä koska luin tuossa, että mitä enemmän elimistössä on kuonaa ja raihnaisuutta niin sitä pahempia paastovaivoja :). Kun tähän on alkanut niin eiköhän se 10 päivää ole sopiva sitten useamman päivän "puolipaasto" ja ehkä sitten 5:2.


      • paastoaja

        Korjaus:
        60ml vaahterasiirappia 2 pienen sitruunan mehu ja vettä ad 1500ml


      • miss lemon
        paastoaja kirjoitti:

        Korjaus:
        60ml vaahterasiirappia 2 pienen sitruunan mehu ja vettä ad 1500ml

        hyvä paastoilija.
        Itse olen koittanut eri lähteistä lueskella tuosta samasta sitruunapaastosta ja kysymykseni on tuosta vaahterasiirapista: Oletko ostanut sen luontaistuotekaupasta ja mitä maksoi? olen saanut käsityksen että tuo on aika kallista, siis se tyyppi joka soveltuu paastoon. Itselläni on Kanadasta tuotua vaah.siirappia, mutta en oikein tiedä, soveltuuko se tuohon dieettin..
        Tai voisiko tuota juomaa tehdä ilman siirappia? en edes oikein pidä makean mausta, onko tietoa? itselläni on samanlainen tavoite kuin sinulla -mielenkiinnosta, tuleeko "puhdas" olo ja matkan alku kohti parempia toimenpitetiä kohti hyvää oloa..
        Tsemppiä, luen mielenkiinnolla kokemuksiasi.


    • paastoaja

      Ostin palmu-vaahterasiirapin (Madal Bal Natural tree sypup) luontaistuotekaupasta hintaan 46,90. Riittää se peltinen pullo ainakin 2 viikkoa ellei enemmän.
      En kyllä lähtis muita siirappeja käyttämään. Tuolla Madal Bal-sivuilla on kerrottu lisää tuotteesta. Kiitti tsempistä.

      • paastoaja

        korjaus: Natural tree syrup


    • paastoaja

      8.päivän ilta
      Olin siis täysin paastolla 7 vrk. Nyt tänään join vielä aamulla ja päivällä vaahterasiirappi-sitruunajuomaa. Mutta illalla söinkin lautasellisen pinaattikeittoa. Siitäpäs tulikin vatsa täyteen, muka. Illalla keitin myös kahvikupillisen. Maistui oikein hyvältä ja taidanpa ottaa sen taas normaalisti kuvioihin.
      Olen minä onneksi purukumista ja kurkkupastelleista irrottautunut ja toivonkin etten niitä enää tarvi.
      Ajattelin nyt viikonlopun syödä molempina päivinä kolme kertaa. Joko porkkana, tomaatti tai kasviskeittoa. Saa vatsa vähän kiinteämpään niillä tottua.
      Maanataina saatan jo ottaa vähän kasviksia, marjoja ja hedelmiä mukaan.
      Sitten pikkuhiljaa normaaliin ruokavalioon.

      Kuulostelen oloani vielä tän viikonlopun ja sitten varmaan on yhteenvedon aika; kannattiko?

    • miss lemon

      Heippa vaan.
      Mitenkäs elimistö palautui normaaliin ruokavalioon?
      Koitko paaston suurena puhdistuksena, kuten monet kirjoittavat? Miten kroppa reagoi?
      Oletko nyt jatkanut tuota 5:2-menetelmää vai palannut takaisin kokoaikaiseen normaaliin ruokaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe