Miksi meikkaat?

kiinnostunutvlogaaja

Olen tekemässä Youtubeen videota, jonka aiheena on meikkaus. Itse en meikkaa ja tiedän monia hyviä syitä olla meikkaamatta. Mutta haastakaa mut, kertokaa miksi meikkaatte? Mitä hyviä puolia siinä on, oletteko huomanneet jossain tilanteessa sen olevan eduksi? Vai tuottaako se teille itsevarmuutta? Näitä meikkaamattomuuteenkin liittyviä syitä saa ladella, mut niitä tulee itseltäkin hyvin paljon, joten niitä en suoranaisesti tarvitse. :)

224

5249

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _--_

Meikkivoide tekee ihosta tasaisen näköisen, peittää punoituksen yms. Ihan tavallinen perusmeikki kohentaa jo kummasti itsetuntoa. :-)

• ({})

• 1+15
        ({}) kirjoitti:

http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        paranee ja helpompi vietellä kiihottavia miehiä ja naisia ;)

Meikkaan erottuakseni joukosta. Muut käyttävät ripsiväriä, itse tekoripsiä (koska säästää paljoneikä vahingoita ritsiä) Muut eivät pohjusta mitenkään itse käytän monta kerrosta meikkivoideta ja puuteria, luonnottoman kauniit huulet ja hyvät piirteet. Yksinkertaisesti haluan tuntea itseni kauniiksi.

• 5+3

Meikkaan koska se kohentaa itseluottamusta. Toki osaan olla ilmankin, en siis ole ihan riippuvainen siitä, mutta kyllä meikkivoide on aika must, kun se peittää punastumista. Myös ripset on mulle tärkeet, tykkään siitä kun ripset on "isot", eli taivutan ja käytän ripsaria :) mutta tosiaan en kauppaan tai lenkille tarvitse meikkiä, näitäkin ihmisiä löytyy kaveripiiristä jotka ei koirankaan kanssa lähde lenkille ilman :d

• 7luokkalainen;;)

Olen kauniimpi meikin kanssa ja se tuo itsevarmuutta.
      Käytän kulmakynää ja ripsiväriä, se riittää minulle:)
      Joskus jos on finnejä yms niin niitä voi peittää meikillä;)

• Kysyväinen

Miksi finnejä pitää peittää? Salailetko muutakin itsestäsi?

• lukiolainen01

Itse meikkaan Ihan aina kun menen hetkeksikkin ihmisten ilmoille päivällä. Tiedän, että meikkien on tutkittu aiheuttavan mm. lihavuutta ja myös muutenkin hyvin epäterveellistä iholle ja keholle. Se vaan tuntuu pieneltä asialta omalla kohdallani, kun pelkään niin paljon ihmisten mielipiteitä ulkonäöstäni.

• siis täh ?

Meikit aiheuttaa lihavuutta ? Olen meikannut n. 30 vuotta ja olen hoikka.

• stupido-.-

lihavuutta? :D kannattaisko päivittää tietos.. idiootti.. meikkihän vahingoittaa ihoa ym.. lihavuudesta oo tietookaan !

• 4+20
        stupido-.- kirjoitti:

lihavuutta? :D kannattaisko päivittää tietos.. idiootti.. meikkihän vahingoittaa ihoa ym.. lihavuudesta oo tietookaan !

Et ole itse tainnut päivitellä tietojasi ihan äskettäin?

• ties mitäki
        siis täh ? kirjoitti:

Ehkä sen iho allergisoi...ja turpoo...niin luulee et lihoo??

• Maalatut emakot
        siis täh ? kirjoitti:

Tai sit luulet olevasi. Valitset värit ja sutimissuunnat niin että vaikutat laihalta. Millon viimeks oot käyny puntarissa ja laskenu BMIn. Läskit on kun juopot, koko ajan kieltämässä ongelmaansa.

• sivistynyt keski-ikä
        stupido-.- kirjoitti:

Ei meikki mitään vahingoita, vaan laiskuus, ettei viitsitä putsata meikkejämme pois.
        Ihohoito on terveydenhoitoa, halpa henkivakuutus ilamaston raakuudelta ihollemme. Pieni perusmeikki kuuluu jo perussivistykseen, jos ette sitä itse tajua.
        Hoidetut, huolitellut kasvot ovat ilo silmälle, niin naiselle, kuin miehellekin ja itselle tietysti.
        Luomut, muistakaa suojata ihoanne ,edes vaatetuksella.

• Ahavahg
        sivistynyt keski-ikä kirjoitti:

Ei meikki mitään vahingoita, vaan laiskuus, ettei viitsitä putsata meikkejämme pois.
        Ihohoito on terveydenhoitoa, halpa henkivakuutus ilamaston raakuudelta ihollemme. Pieni perusmeikki kuuluu jo perussivistykseen, jos ette sitä itse tajua.
        Hoidetut, huolitellut kasvot ovat ilo silmälle, niin naiselle, kuin miehellekin ja itselle tietysti.
        Luomut, muistakaa suojata ihoanne ,edes vaatetuksella.

Joo, minäkin olen roteva keski-ikäinen äijä, joka viihtyy ulkosalla kesät ja talvet. Yleensä muija päästää sisään vain kun pitää auttaa siivoamisessa ja pari kertaa vuodessa palkkioksi auton renkaiden vaihtamisesta.

Huomasin, että poskeni ovat hiukan ulkoilman ahavoittamat, joten rupesin kiskomaan ripsiväriä. Kaverit vähän homottelivat, mutta enää ei tuuli pure lainkaan yhtä kovasti poskipäihin...

• sivistynyt keski-ikä
        Ahavahg kirjoitti:

Joo, minäkin olen roteva keski-ikäinen äijä, joka viihtyy ulkosalla kesät ja talvet. Yleensä muija päästää sisään vain kun pitää auttaa siivoamisessa ja pari kertaa vuodessa palkkioksi auton renkaiden vaihtamisesta.

Huomasin, että poskeni ovat hiukan ulkoilman ahavoittamat, joten rupesin kiskomaan ripsiväriä. Kaverit vähän homottelivat, mutta enää ei tuuli pure lainkaan yhtä kovasti poskipäihin...

Kai ukkeli ymmärrät, että ihonhoito on jotain muuta, kuin ripsiväri.
        En Sinuna kauheesti viitsis leikkiä laskea vakavasta- asiasta, olet altistunut
        vuosikausia ilmaston vaaroille, että seuraile vaan ihoasi ja mieti tuntemuksia.

• gfhfghfg

Koska se on hauskaa. En meikkaa julkisille paikoille, mutta meikkailen joskus perjantai-iltojeni kulutukseksi ennen saunaa. Minusta on todella kivaa nähdä, kun omasta naamastakin voi saada jotain erikoisen näköistä ja hienoa. En usko että tästä tulee olemaan koskaan mitään apua, ellen sitten ala drag queeniksi tai tapaa naista joka pitää ristiinpukeutuvista miehistä :D

• osa identiteettiä

Meikkaan, koska aito ihonvärini on kalman kalpea, eli näytän lähinnä sairaalta oman ihoni kanssa. Rusketun todella huonosti, enemmänkin palan vain. Inhoan myös ottaa aurinkoa. Teen ihostani terveemmän värisen meikkaamalla ja korostan parhaimpia piirteitä kasvoissani. Mielestäni meikki on niin suuri osa identiteettiäni, etten osaa olla ilmankaan. En yritä miellyttää ketään, haluan olla vain oma itseni ja siihen kuuluu meikki (arkena arkimeikki ja juhliin sitten hieman enemmän). Lähinnä ilman meikkiä olisi kuin lähtisi ulos ilman vaatteita. Haittaa siitä ei ole ollut kuin ainoastaan siinä, että rahaa palaa meikkeihin. Ihoni ei ole kulunut meikistä mihinkään, päinvastoin muistan hempommin sitä hoitaa. Ilman huulipunaa huulet rohtuisivat todella herkästi. Huulipuna pitää ne sopivan kosteana.

• --------------------

Näytän paremmalta meikattuna ja myöskin tykkään meikata. Teen eri tilanteisiin erilaisen meikin ja vaihtelen tyyliä myös fiiliksen mukaan, En ole maalatun näköinen, koska olen opetellut meikkaamaan siististi ja tiedän itselleni sopivat värit ja tuotteet. Ihoni on paremmassa kunnossa, kun meikkaan, koska silloin huolehdin myös ihon puhdistuksesta ja hoidosta paremmin. Käytän laadukkaita tuotteita, jotka sisältävät hoitavia aineita. Ja kyllä se hyvä meikki tuo itsevarmuuttakin, kun tietää, että naama ei heloita punaisena tai finniarvet eivät näy. Huonot puolet saa peitettyä ja parhaita korostettua.
      Olen meikannut lähes päivittäin noin 15-vuotiaasta asti, nyt olen 40. Ihoni on erittäin hyvässä kunnossa, ainoastaan ensimmäiset juonteet ovat nyt alkaneet ilmestyä silmäkulmiin ja otsalle. Osansa on varmasti geeneillä ja elämäntavoilla, mutta uskon myös huolellisen ihonhoidon vaikuttaneen asiaan. Aurinkosuojaa olen käyttänyt aina ja meikkaamisen takia huolehtinut puhdistuksesta.

• TÄH?

lUO MU pARAS

• ja sitten totuus

1. meikki suojaa ilmansaasteilta ihoa. 2. meikki tekee ihosta tasaisemman 3. meikki peittää punoitusta 4. monissa meikeissä on uv-suoja. 5. itsetuntoni on hyvä ilman meikkiäkin, joten siihen on turha vedota. 6. meikkaamattomat pönkittävät itseään, kun kuvittelevat olevansa rohkeita ilman, vaikka usein ja todellisuudessa, se on just päinvastoin, vai miksi muuten sitä meikkaamattomuutta pitää huudella vähän kaikkialla ?

• huhhu!!

vihdoinkin yks viisas edes! itse kosmetologina voin kyllä sanoa että meikkivoide nimenomaan SUOJAA ihoa ilmansaasteilta! totta kai jos käytät meikkejä väärin kuten et pese kasvojasi ja lisäät ja lisäät vaan meikkiä toisen perään ei ole iholle hyväksi! järki käteen kans sitten ihmiset :)

• ....................
        huhhu!! kirjoitti:

vihdoinkin yks viisas edes! itse kosmetologina voin kyllä sanoa että meikkivoide nimenomaan SUOJAA ihoa ilmansaasteilta! totta kai jos käytät meikkejä väärin kuten et pese kasvojasi ja lisäät ja lisäät vaan meikkiä toisen perään ei ole iholle hyväksi! järki käteen kans sitten ihmiset :)

Kosmetologina päästät tuollaista tekstiä suustasi, koska lompsasi paksuus riippuu pakkelinaamojen meikinkulutuksesta.

• ....................

Mikset saman tien vedä muovipussia päähäsi, jos itsetuntosi on kohdillaan ja ilmansaasteita pelkäät?

Meikki on nimenomaan ulkonäön peittämistä varten. Jos näin ei olisi, ihoasi suojaisit aineilla, joita ei naamasta näkisi. Nyt kumminkin jostain syystä haluat pistää naamarin kasvojesi eteen.

• saastesuoja
        .................... kirjoitti:

Mikset saman tien vedä muovipussia päähäsi, jos itsetuntosi on kohdillaan ja ilmansaasteita pelkäät?

Meikki on nimenomaan ulkonäön peittämistä varten. Jos näin ei olisi, ihoasi suojaisit aineilla, joita ei naamasta näkisi. Nyt kumminkin jostain syystä haluat pistää naamarin kasvojesi eteen.

Kondomi suojaa paremmin.

• lääk lis. (LL)

...ja sitten todellinen totuus
        1. Meikki ei suojaa ihoa "ilmansaasteilta" (todella naurettavan käsittämätön oletus).
        2. Meikki ei tee ihosta tasaisempaa, vaan huonontaa yleensä ihoa. Se, että tasoitat ihon epätasaisuutta meikkivoiteilla väliaikaisesti, ei todellakaan tasoita ihoasi.
        3. Meikki peittää punoitusta (jos olet esim. ujosteleva vai epävarma).
        4.UV-suojana meikkiä ei todellakaan kannata käyttää. Käytä todellisia uv-suojavoiteita. Meikkien ns. uv-suoja on markkinoinnissa käytettyä hämäämistä.
        5.Monista kohdista (1-4) jo on selvinnyt, että itsetuntosi ei ole hyvä eli kärsit heikosta itsetunnosta, jonka yrität meikillä peittää, kuten suurin osa meikkaajista. Itsetunto ei kuitenkaan ole on-off -asia, vaan voit sitä vähitellen parantaa vaikka todellisin teoin ja onnistumisin pienissä asioissa (turvautumatta epäolennaisuuksiin, esim. meikit).
        6. Yleensä meikkaamattomilla on parempi itsetunto. He usein myös pukeutuvat persoonallisemmin (persoonallinen pukeutuminen ei ole sitä, että kuulut johonkin ryhmään). Meikkaamattomuudesta "huudellaan" huomattavan vähän verrattuna meikeistä "huuteluun").

• meikkiä välillä

Kolmivuorotyön ohessa opiskelu on rankkaa ja sen huomaa mm. tummista silmänalusista. meikillä saan itseni näyttämään pirteämmältä ja asiakaspalvelutyössä ei ole hyvä näyttää vanhalta ja väsyneeltä. Siispä kannatan meikkaamista joissakin tilanteissa.

• Lauppuri

Tulee mieleen isän lausahdus teini-ikäiselle tyttärelle, joka halusi meikata: No jos lato kaipaa maalia...
      En ymmärrä miksi teinilikat käyttäisivät ihomaaleja ja tukanvärjäysaineita. Ehtii sitä myöhemminkin ihonsa ja tukkansa kemikaaleilla pilata.

• Kaunissäärinen

Ja miksi piilotella LYHYITÄ ja PAKSUJA pohkeitaan pitkien housujen ja hameiden alle? Kaikki PÖLKKYPOHKEISET vain mini- tai polvipituisissa hameissa kulkemaan! Sehän on sitä REHELLISYYTTÄ - eikö?

• meikkiä pohkeisiin
        Kaunissäärinen kirjoitti:

Ja miksi piilotella LYHYITÄ ja PAKSUJA pohkeitaan pitkien housujen ja hameiden alle? Kaikki PÖLKKYPOHKEISET vain mini- tai polvipituisissa hameissa kulkemaan! Sehän on sitä REHELLISYYTTÄ - eikö?

Hame vaan pois, niin paremmin näkyvät.

• En meikkaa

.......................IHO EI HENGITÄ.........................

• Aina kevyesti ...

.... meikattu. Nykyiset meikkivoiteet antaa myös ihon hengittää ei ne tuki huokosia, jos näin käy silloin sitä on väärin käytetty. Ei sitä tartte laittaa hirveetä kerrosta, ohut kerros riittää antamaan suojan iholle eikä tee meikätun näköseksi. Ennen hikoilua aiheuttavaa liikuntaa on toki syytä putsata meikki pois

• Haloooooooooo

?Miksi joku haluaa näyttää HUOLITELLULTA?Miksi joku haluaa pukeutua ja näyttää ulospäin hyvältä?
      Se on toisia huomioivaa käytöstä.
      Miksi laittaa hiuksia ja meikata ja pukeutua on muita ihmisiä kohtaa fiksua ja antaa paremman mielen!
      Meikittä ja lenkkarit jalkaan toki voin lähteä pururadalle,mutten ihmisten ilmoille!

• 8uo9

"Miksi laittaa hiuksia ja meikata ja pukeutua on muita ihmisiä kohtaa fiksua ja antaa paremman mielen!"

En kyllä ikinä ole kokenut, että joku tuttavani/kaverini/ystäväni olisi ollut epäkohtelias, kun ei ole meikannut. En pidä sellaista ihmistä yhtään fiksumpana joka meikkaa verrattuna naiseen joka ei tykkää meikata. Arkitilanteissa oman makunsa mukaan, jotkut juhlat tietysti oma juttunsa, silloin ainakin kevyt meikki tekee kokonaisuudesta huolitumman, mutta en viskaisi ulos juhlistani jos joku nainen ei olisi meikannut ollenkaan.

• Huollitellut meikit

Olen samaa mieltä sinun, ja erään tutkimuksen kanssa, jossa arvioitiin, että USEIMMAT MIEHET eivät vaadi naiseltaan KUVANKAUNEUTTA - riittää, että nainen on hoidetun ja huollitellun näköinen ( sievästi ehostettu, kammattu ja pukeutunut jne.)

Kukapa pitäisi KALPEANAAMAA, jonka ohut tukka harottaa joka suuntaan, huolliteltuna?

• Niin naisten tapaista

Täytyy olla heikko ihminen jos tarvitsee meikkiä antamaan itseluottamusta!

• Pupupöksy

Onko häpeällistä olla heikko ihminen? Myönnän, ettei itseluottamukseni ole sieltä parhaasta päästä. Meikki antaa minulle aavistuksen rohkeutta kohdata kanssaihmisten katseet. Sen verran, ettei tarvitse ihan nurkissa lymyillä. Useasti olen meikin turvin pystynyt asioimaan välttämättömät asiat. Se on asteen verran parempi, kuin kotiin sammaloituminen. Mitä minun sinun mielestäsi pitäisi tehdä? Haluaisitko ottaa pois sen pienenpienen asian, joka tekee minun elämästäni hitusen helpomman?

• ......

Niin naisten tapaista..? Niin, miehillähän ei ole mitään tapaa korottaa itseluottamustaan...

• Huolitteluko heikko
        Pupupöksy kirjoitti:

Onko häpeällistä olla heikko ihminen? Myönnän, ettei itseluottamukseni ole sieltä parhaasta päästä. Meikki antaa minulle aavistuksen rohkeutta kohdata kanssaihmisten katseet. Sen verran, ettei tarvitse ihan nurkissa lymyillä. Useasti olen meikin turvin pystynyt asioimaan välttämättömät asiat. Se on asteen verran parempi, kuin kotiin sammaloituminen. Mitä minun sinun mielestäsi pitäisi tehdä? Haluaisitko ottaa pois sen pienenpienen asian, joka tekee minun elämästäni hitusen helpomman?

"Pupupöksy", et sinä ole heikko ihminen! Heikko, ja raiteiltaan suistunut ihminen on henkilö, joka EI JAKSA huolehtia ulkonäöstään edes julkisilla paikoilla: Heikko ihminen kulkee ympäriinsä SINERTÄVÄNKALPEA naama finnejä loistaen, kuiva tukka sinne tänne harottaen, paksut reidet LIIAN PIENIIN FARKKUIHIN AHDETTUNA, ilman edes huulipunan sipaisua huulillaan!

Heikko ihminen on se, joka EI JAKSA NÄYTTÄÄ HUOLITELLULTA EDES JULKISILLA PAIKOILLA LIIKKUESSAAN!

• Onnekas nainen
        Huolitteluko heikko kirjoitti:

"Pupupöksy", et sinä ole heikko ihminen! Heikko, ja raiteiltaan suistunut ihminen on henkilö, joka EI JAKSA huolehtia ulkonäöstään edes julkisilla paikoilla: Heikko ihminen kulkee ympäriinsä SINERTÄVÄNKALPEA naama finnejä loistaen, kuiva tukka sinne tänne harottaen, paksut reidet LIIAN PIENIIN FARKKUIHIN AHDETTUNA, ilman edes huulipunan sipaisua huulillaan!

Heikko ihminen on se, joka EI JAKSA NÄYTTÄÄ HUOLITELLULTA EDES JULKISILLA PAIKOILLA LIIKKUESSAAN!

Onpas siinä melkoinen vuodatus joltain meikkipelleltä ;D en juurikaan meikkaa mutta olen huoliteltu, pidä huolta hygieniastani, laitan hiukset nätisti ja siistit vaatteet päälle. Se saa riittää. Se etten ole pynttätynyt ei tee kenestäkään epäsiistiä. Suttuinen huorameikki taas antaa halvan ja epäsiistin vaikutelman. Kevyt meikki on kaunis mutta meikkiä ei tarvitse jos on luonnonkaunis, kaikki ei ole sellaisia :)

• Pupupöksy
        Huolitteluko heikko kirjoitti:

Taidat sekoittaa itseluottamuksen puutteen ja masennuksen toisiinsa. Molemmat ovat minulle tuttuja, mutta masennus (minulla) tulee ja menee, kun taas itseluottamuksen puute ja ihmispelko ovat todennäköisesti elinikäisiä kavereita. Masentuneena en edes mene yleisille paikoille, en ilman meikkiä enkä meikittä. Mutta noin "normaalissa" mielentilassa kevyehkö meikki tuo kummasti rippusen itsevarmuutta. Se toimii kai jonkinlaisena kilpenä, kun toisten arvostelevien katseitten alaisena on niin kovasti vaikea olla. Ja toisia ihmisiä pelkäävä ihminen on mielestäni heikko, tai ainakin hänellä on elämää rajoittava heikkous.

Ja minulle ei muuten tarvitse huutaa, uskon vähemmälläkin.

• täysi tavis

Koska meikkaamatta olen täysi tavis ja hukun massaan, mutta meikattuna olen todella kaunis, ja saan usein kuulla olevani todella kaunis nainen.

• .-.--.-.-.

oikeasti kaunis nainen on kyllä sellainen joka näyttää hyvältä ilman kiloa pakkelia naamassa

• .-.--.-.-.
        .-.--.-.-. kirjoitti:

oikeasti kaunis nainen on kyllä sellainen joka näyttää hyvältä ilman kiloa pakkelia naamassa

siis myös silloin hyvältä

• kaunis ja hoikka
        .-.--.-.-. kirjoitti:

Oikeasti kaunis ja meikkaava nainen ei laita kiloa pakkelia naamalle, oikeasti kauniin kasvoista et edes näe että on meikannut.

• -.--.-.-.
        kaunis ja hoikka kirjoitti:

Oikeasti kaunis ja meikkaava nainen ei laita kiloa pakkelia naamalle, oikeasti kauniin kasvoista et edes näe että on meikannut.

otit sen sitten täysin kirjaimellisesti, tarkoitin, että meikin kanssa ja ilman

• kaunis ja hoikka
        -.--.-.-. kirjoitti:

otit sen sitten täysin kirjaimellisesti, tarkoitin, että meikin kanssa ja ilman

Kyllä otin....Mutta oikeasti yhdenkään ihmisen iho ei ole tasainen eikä tasaisen värinenen. En tiedä miten sinä kauneuden määrittelet, mutta minä määrittelen kauniit kasvot piirteiden mukaan.

• -.--.-.-.

Kyllä otin....Mutta oikeasti yhdenkään ihmisen iho ei ole tasainen eikä tasaisen värinenen. En tiedä miten sinä kauneuden määrittelet, mutta minä määrittelen kauniit kasvot piirteiden mukaan.

siis minun mielestä voi todella kauniiksi sanoa ihmistä joka näyttää hyvältä myös ilman meikkiä, ei pelkän meikin kanssa. En ole sanonutkaan, että kenenkään iho olisi täysin tasaisen värinen. Alempana on hyvä esimerkki linkeistä kuinka meikillä saa rumemman näköisestä kauniimman. Kuvissa toki käytetty kuvankäsittelyä, mutta siis yleensä.... Sellaista naista voi sanoa kauniimmaksi, joka näyttää myös ilman meikkiä paremmalta.

• Luonnostasi väritön?

En tiennytkään, että meikillä

- voi muuttaa kapeat kasvot pyöreiksi tai päinvastoin
        - muuttaa silmien muotoa,
        - olemattoman luean suureksi ja päinvastoin,
        - siron ja pienen nenän isoksi ja turpeaksi : D

Meikillä on MAHDOTONTA PEITTÄÄ MITÄÄN OLEELLISTA,
        kuten:

- SILMIEN MUOTOA ja ETÄISYYTTÄ TOISISTAAN,
        - KASVOJEN MUOTOA, esim. leuattomuutta tai otsan korkeutta,
        - NENÄN MUOTOA.

Jos on itse TURHAN LAISKA ehostamaan itseään kevyesti, ei pidä RUIKUTTAA, että huolitellummat naiset ns. "huijaavat meikeillä"!

• Pidän pulskemmista

>oikeasti yhdenkään ihmisen iho ei ole tasainen eikä tasaisen värinenen.

So what? Eikö ole parempi, että ihmiset ovat epätasaisen ihoisia ja epätasaisen värisiä YKSILÖITÄ?

• meikitön

mä en tykkää käyttää. No onneksi mulla on hyvä naama. Paitsi juhliin

• ...

En meikkaa nykyään läheskään joka päivä, mutta aina ihmisten ilmoilla mennessä kyllä. Saatan silti meikata vaikka olisin koko päivän yksin kotona. Tulee varmempi olo jotenkin... En minä sillä itsetuntoa koita pönkittää tai mitään... Ulos lähtiessä se on usein sellainen suojautumiskeino tavallaan, joku pitää aurinkolaseja tai joku huppua päässä, joku hautautuu hiuspehkonsa alle, minä meikkaan itseni "piiloon". Joskus kasvot tuntuu värittömiltä ja ilmeettömiltä ja ne pitää meikata "esille". Tulee itselle parempi fiilis kun on tyytyväinen siihen mitä peilistä näkyy. En silti ikinä meikkaa edes kovin näyttävästi ja ihan perus meikkivoiteet, puuterit, ripsarit ja kajaalit riittää!

• 13+17

En ole enää kakskymppinen! Ehostamalla näytän huolitellulle ja paljon paremmalle kuin ilman meikkiä. Mulla on aika kevyt meikki yleensä,kestovärjätyt ripset ei välttämättä ripsiväriä tarvitse,huulipuna ja huulikiilto.Ne ovat must, arkenakin. Juhlaan laitan perusteellisen, mutta silti luonnollisen meikin itselleni.Meikillä saan huonot puoleni piiloon ja korostettua taas niitä parempia piirteitäni. Kyllä mä meikkaan ihan miellyttääkseni muita, ja saan itse varvemman olon, kun tiedän kestäväni arvostelevatkin katseet.Hiukset tulee laitettua päivittäin ja kynnet on lyhyehköt, mutta aina ne on lakatut huolellisesti. Työni vuoksi en voi pitää pitkiä kynsiä.Ne meikit mitä käytän ovat laadukkaita. Kasvonaamioita esim. luomukurkusta! Vastapainoksi meikille.

• tehdasmies

En meikkaa.

• Luomu on

kaunista

• Nuorimiess

Hei, naiset! On valitettavaa, että etenkin silloin kun naiset ovat etsimässä itselleen miestä, niin sitä meikkiä tungetaan naamaan niin helvetisti eli toisin sanoen feikataan oma ulkonäkö ihan toisenlaiseksi, mitä oikeasti onkaan. Vastaa ihan samaa asiaa, että minä perusduunari valehtelisin olevani upporikas äijä, jolla on mitä hienoimpia suhteita sinne sun tänne.

Kyllä minä, ja varmaan valtaosa muista miehistä haluaa nähdä niillä ensi treffeilläkin, miltä nainen myös oikeasti suunnilleen näyttää ilman meikkiäkin. Ei pieni meikaaminen mitään haittaa, päinvastoin, eihän se pieni meikkaaminen sinun ulkonäköäsi totaalisesti muuta, mutta sitten taas löytyy niitä naisia, jotka ovat oikeasti ihan olemattoman näköisiä, mutta maalia tungetaan naamaan niin paljon, että sitä hehkuu kuin mikäkin kaunotar.

Fakta on se, että jos sinä, nainen, haluat feikata ulkonäkösi toisenlaiseksi, niin sitä ei voi kukaan sinulta kieltää, mutta karu fakta on myös se, että sitä turha nillittää, kun mies totuuden nähdessään onkin "shokissa" ja pettynyt. Ulkonäkö ei tietysti ole kaikkea, mutta sen verran se minullekkin merkitsee, että kun tapaan naista ensimmäiselläkin kerralla, niin oletan hänen näyttävän oikeastikkin siltä miltä hän ensimmäisellä tapaamiskerrallakin näyttää...

• oma vastuu ????

Voisko miehet ottaa vastuun omista valinnoistaan ? jos ottaa sen selvästi meikanneen, niin ei se naisten vika ole, vaan valinnan tehneen. Samoin, huomaa kyllä milloin käyttää mitäkin muokkaavia alusvaatteita, kaukaa, jos haluaa. Ja juo sitä alkoholia vähemmän, ei sitten aamulla tule yllätyksiä

• YoureAnIdiot

Eli toisin sanoen nainen EI saa sinun mukaasi; -käyttää korkokenkiä (sehän on pituuden valhetelemista!!), -värjätä hiuksiaan (usko tai älä, suurimmalla osalla naisista oikea hiusten väri on maantieharmaa) -käyttää hoikentavia vaatteita tai sitten rintaliivejä (sehän on ulkonäön huijaamista jos on push upit tai muutkaan mitkä mitenkään muuttavat muotoa/ kohentavat) jne.

Hohhoi, äly älä jätä. Ei kai kukaan täysijärkinen oleta ihmisen näyttävän aina samalta. Voi olla sinulle shokki jos ikinä löydät naista, ja hän tulee raskaaksi tai vanhenee.

• Nuorimiess
        YoureAnIdiot kirjoitti:

Eli toisin sanoen nainen EI saa sinun mukaasi; -käyttää korkokenkiä (sehän on pituuden valhetelemista!!), -värjätä hiuksiaan (usko tai älä, suurimmalla osalla naisista oikea hiusten väri on maantieharmaa) -käyttää hoikentavia vaatteita tai sitten rintaliivejä (sehän on ulkonäön huijaamista jos on push upit tai muutkaan mitkä mitenkään muuttavat muotoa/ kohentavat) jne.

Hohhoi, äly älä jätä. Ei kai kukaan täysijärkinen oleta ihmisen näyttävän aina samalta. Voi olla sinulle shokki jos ikinä löydät naista, ja hän tulee raskaaksi tai vanhenee.

Korkokengistä näkee suoraan, kuinka paljon nainen on "pidentänyt" itseään ja sama juttu vaatteiden kanssa, että vaatteista näkee useimmiten, miten paljon sitä rasvaa on sullottu piiloon. Hyvä vartaloisen naisen kykenee tunnistamaan helposti vaatteiden läpi, mutta sen sijaan ruma nainen pystyy feikkaamaan itsensä kauniiksi meikeillä. Varmaan naisilla tämäkin asia on helpompi tunnistaa, kun meikeillä läträäminen on päivittäistä, mutta miehen näkökulmasta ainakin on haastavaa tunnistaa pakkelinaamasta ne "oikeat" kasvot. Hiusten värillä sen sijaan ei ole oikeastaan juurikaan vaikutusta naisen kasvoihin. Kaunis nainen on nätti, oli se väri mikä tahansa.

Viimeisestä tekstin pätkästä saa kuvan, että olet tyypillinen pakkelinaama, joka maalaa itsensä avaruusoliosta kaunottareksi ja sitten kitistään, kun joku arvostelee tätä. Kyllä luulisi jokaisen TÄYSJÄRKISEN ihmisen tietävän, että jos on kumppania etsimässä, niin silloin kuuluisi olla sen näköinen, mitä oikeasti on. Tottakai pieni panostaminen ulkonäköön kuuluu asiaan, mutta ei se treffeillä oleminen sitä tarkoita, että kasvot maalataan niin, että omista oikeista kasvoista ei ole tietoakaan...

• Liika on liikaa
        Nuorimiess kirjoitti:

Korkokengistä näkee suoraan, kuinka paljon nainen on "pidentänyt" itseään ja sama juttu vaatteiden kanssa, että vaatteista näkee useimmiten, miten paljon sitä rasvaa on sullottu piiloon. Hyvä vartaloisen naisen kykenee tunnistamaan helposti vaatteiden läpi, mutta sen sijaan ruma nainen pystyy feikkaamaan itsensä kauniiksi meikeillä. Varmaan naisilla tämäkin asia on helpompi tunnistaa, kun meikeillä läträäminen on päivittäistä, mutta miehen näkökulmasta ainakin on haastavaa tunnistaa pakkelinaamasta ne "oikeat" kasvot. Hiusten värillä sen sijaan ei ole oikeastaan juurikaan vaikutusta naisen kasvoihin. Kaunis nainen on nätti, oli se väri mikä tahansa.

Viimeisestä tekstin pätkästä saa kuvan, että olet tyypillinen pakkelinaama, joka maalaa itsensä avaruusoliosta kaunottareksi ja sitten kitistään, kun joku arvostelee tätä. Kyllä luulisi jokaisen TÄYSJÄRKISEN ihmisen tietävän, että jos on kumppania etsimässä, niin silloin kuuluisi olla sen näköinen, mitä oikeasti on. Tottakai pieni panostaminen ulkonäköön kuuluu asiaan, mutta ei se treffeillä oleminen sitä tarkoita, että kasvot maalataan niin, että omista oikeista kasvoista ei ole tietoakaan...

Fiksua puhetta, olen täysin samaa mieltä. Olen huomannut että mitä enemmän nainen on meikannut sitä vaatimattomampi on ilman meikkiä. Sellainen yli-meikattu naama aika turn off meikäläiselle.

• kiitos1

Kiitos

• merja20

Olen nelikymppinen nainen ja olen kanssasi aivan samaa mieltä,että se on pohjimmiltaan juuri fuskaamista ja feikkaamista tavallaan valehdella oman ulkonäkönsä peittäen sen meikin alle.Varsinaista kavaluutta.Itse meikkasin parikymppisenä enemmän,mutta nyt kun ikää on tullut enemmän olen miettinyt syvemmin meikkauksen syitä ja yksi syy olla meikkaamatta on se etten halua vääristää omaa itseäni toisille.Olen se miksi luoja on minut luonut..Monesti ns.kauniilta näyttävä nainen on oikeasti ihan tavis ilman meikkiä.Valitettavasti moni ei sitä ymmärrä ja sokaistuu.Toisilla meikki muuttaa todella paljon ulkonäköä,etenkin vaaleilla naisilla olen huomannut näin käyvän.Tummilla naisilla meikin vaikutus ei muutenkaan ole niin merkittävä.

• Susiruma nainen
        Nuorimiess kirjoitti:

Juu, kyllä pitäisi lailla kieltää rumien naisten meikin käyttö ensitreffeillä. Ja samalla voisi näyttää treffikumppanille lääkärintodistuksen pituudesta, painosta, kengännumerosta, strategisista mitoista ja ehkä lempiruuastakin. Hyvänen aika miten traumaisoivaa nähdä nähdä kaunottaren muuttuvan hirviöksi. Saattaa jäädä elinikäiset arvet moisesta kokemuksesta.

Silloinen treffikumppanini, nykyinen mieheni aikoinaan ensitreffeillä kehaisi ulkonäköäni. Sanoin suoraan, että meikkihän se vaan sen tekee, oikeasti olen todella ällöttävä. Jotenkin hän kuitenkin pääsi rumuuteni yli, kun on malttanut tuossa vierelläni tarpoa jo hyvän aikaa. Liekö syynä sitten herttainen luonteeni?

• 1+17

Mitä jos minä kertoisin sinulle, että ulkonäkö ei ole sama kuin luonne?

• Hompsuisuusko sievää

Taidat olla todellisuudessa NAINEN, joka kadehtii kanssasisartensa viitseliäisyyttä ulkonäkönsä suhteen?!

Meikeillä EI voi muuttaa:

- kasvojen muotoa: otsan korkeutta tai leuan olemattomuutta,
        - silmien muotoa EIKÄ varsinkaan etäisyyttä toisistaan,
        - nenän muotoa: paksusta ja isosta perunanenästä ei loihdita meikeillä edes normaalikokoista - SAATIKKA PIENTÄ JA SIROA

• Pidän harmaasta(kin)
        YoureAnIdiot kirjoitti:

>suurimmalla osalla naisista oikea hiusten väri on maantieharmaa

Ja sekös on paha asia?

On se vaan mielenkiintoinen väite, että suurimmalla osalla naisista oikea hiusten väri olisi joku harmaa. Käypä tutustumassa asiaan Kiinassa ja Intiassa, joissa suuri osa maailman naisista asuu.

• makeupFörmakeupartis
        Hompsuisuusko sievää kirjoitti:

Taidat olla todellisuudessa NAINEN, joka kadehtii kanssasisartensa viitseliäisyyttä ulkonäkönsä suhteen?!

Meikeillä EI voi muuttaa:

- kasvojen muotoa: otsan korkeutta tai leuan olemattomuutta,
        - silmien muotoa EIKÄ varsinkaan etäisyyttä toisistaan,
        - nenän muotoa: paksusta ja isosta perunanenästä ei loihdita meikeillä edes normaalikokoista - SAATIKKA PIENTÄ JA SIROA

Olen eri mieltä: nimenomaan meikeillä VOI muokata luettelemiasi piirteitä, ainakin näennäisesti. Etenkin silmistä saa meikin avulla loihdittua hyvinkin erilaiset, esimerkiksi suuremmat. Otsan korkeus onkin hankalampi, mutta sen voi peittää hiusten avulla. Kuvaesimerkkejä ´meikki-illuusioista´ löytyisi lukuisia, mutta tässä yksi:

http://fotoseimagenslegais.com.br/wp-content/uploads/2012/12/Maquiagem-faz-milagres-7.jpg

Silmät vaikuttavat suuremmilta, nenä kapeammalta ja ehkä myös posket hitusen kapeammilta.

• 14 + 18
        Nuorimiess kirjoitti:

Nuori mies, tässä sinulle treffiseuraa, johon et tule pettymään.

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/-skYLzVltYmY/TzLYRyKv5TI/AAAAAAAAA8U/jUu95G4nhYA/s1600/tuksurip.jpg&imgrefurl=http://lindamanuella.fitfashion.fi/2012/02/08/heheee-ihana-tuksu/&h=800&w=800&sz=94&tbnid=a9Xb8mSfjBhZoM:&tbnh=90&tbnw=90&zoom=1&usg=__cYM_9-9Q_HzBNQ-6R_4ul4Oc-MI=&docid=iUfrL6RrZX2ifM&sa=X&ei=58NjUq_rEsj74QT0roH4CA&ved=0CCwQ9QEwAA

• tillin kuristaja
        Susiruma nainen kirjoitti:

Juu, kyllä pitäisi lailla kieltää rumien naisten meikin käyttö ensitreffeillä. Ja samalla voisi näyttää treffikumppanille lääkärintodistuksen pituudesta, painosta, kengännumerosta, strategisista mitoista ja ehkä lempiruuastakin. Hyvänen aika miten traumaisoivaa nähdä nähdä kaunottaren muuttuvan hirviöksi. Saattaa jäädä elinikäiset arvet moisesta kokemuksesta.

Silloinen treffikumppanini, nykyinen mieheni aikoinaan ensitreffeillä kehaisi ulkonäköäni. Sanoin suoraan, että meikkihän se vaan sen tekee, oikeasti olen todella ällöttävä. Jotenkin hän kuitenkin pääsi rumuuteni yli, kun on malttanut tuossa vierelläni tarpoa jo hyvän aikaa. Liekö syynä sitten herttainen luonteeni?

No maksa-arvot ja subutex-reseptit ainakin olis hyvä tietää.

Se on sun jätkäs sellanen nysvä ettei parempaa saa niin koittaa roikkua sun liiveissäs.

• hauisten halkoja
        Pidän harmaasta(kin) kirjoitti:

>suurimmalla osalla naisista oikea hiusten väri on maantieharmaa

Ja sekös on paha asia?

On se vaan mielenkiintoinen väite, että suurimmalla osalla naisista oikea hiusten väri olisi joku harmaa. Käypä tutustumassa asiaan Kiinassa ja Intiassa, joissa suuri osa maailman naisista asuu.

Nuoruudessani hiusten värjääminen oli harvinaista ja suurimmalla osalla naisista hiusten väri ei ollut maantieharmaa, monelle mummollakaan ei ollut.

Mutta joo, nykyisin on värikkäämpää, en valita.

• niin mutta
        Liika on liikaa kirjoitti:

Fiksua puhetta, olen täysin samaa mieltä. Olen huomannut että mitä enemmän nainen on meikannut sitä vaatimattomampi on ilman meikkiä. Sellainen yli-meikattu naama aika turn off meikäläiselle.

Miehet ovat pinnallisia ja siksi moni sortuu itsensä yliehostamiseen ja liialliseen meikkiin, koska tavallisen näköisenä mies tuskin kiinnittäisi tähän naiseen mitään huomiota tai kategorioisi hänet välittömästi rumaksi ja epäviehättäväksi. Useimmat miehet pitävät ehostautuneista ja huolitelluista naisista, joten ylimeikattunakin nainen usein pyrkii kiinnittämään miehen huomion viehkeydellään ja toivoo sitten, että tämä ihastuisi hänen luonteeseensa ulkonäön sijaan. Ruma nainen jää usein huomiotta ja ei siten pysty hyödyntämään edes herttaisaa luonnettansa. Rumat naiset kaipaavat huomiota siinä missä luonnonkauniitkin.

• Susiruma nainen
        tillin kuristaja kirjoitti:

No maksa-arvot ja subutex-reseptit ainakin olis hyvä tietää.

Se on sun jätkäs sellanen nysvä ettei parempaa saa niin koittaa roikkua sun liiveissäs.

Niin saattaa olla. Tai sitten hänellä on trauman jälkeinen stressireaktio minun rumuudestani. Se poloinen ei kuitenkaan voisi mahdollisesti enää ikinä tapailla ketään naista, kun pelkää sitä kauhistuttavaa ensihetkeä ilman meikkiä. Ja minä olin kuitenkin varoittanut. Seuraava ei ehkä olisi niin huomaavainen...

• pakosta lisää

Olen aina meikannut vähän.
      Nuorena korostin kauniita piirteitäni, mutta pyrin pysymään mahdollisimman luonnolisen näköisenä.
      Nyt 45- vuotiaana on "pakko" meikata enemmän, esim. olen ottanut käyttöön sävyttävän kasvovoiteen, koska ihoni pinnalla on katkenneita verisuonia ja on tummat silmänaluset. toki huomioin sen, ettei missään nimessä pidä laittaa isoa pakkelia naamaan, koska silloin kaikki juonteet ja rypyt vain korostuvat.
      Lisäksi silmäluomet ovat jo tähän ikään hieman laskeutuneet, joten käytän kevyttä rajausta, jotta saan silmäni esiin paremmin.
      Huulipunaa olen käyttänyt aina, mutta nyt vanhemmiten suosin vaaleampia punia kuin nuorempana, jotten näyttäisiä vanhalta harakalta :)

• Ei Miu eikä Mau!

Olen sinua viitisen vuotta nuorempi, ja kiitän nyt nelikymppisenä paksua rasvaista ihoani, jossa ei näy sen paremmin KATKEILLEITA VERISUONIA, KUIN RYPPYJÄKÄÄN. Akne jäi murrosikään!

Toisin kuin sinä, en ole eläissäni käyttänyt HUULIPUNAA!

Pakko oli uskoa, että NÄYTÄN IKÄISTÄNI NUOREMMALTA, kun marketin NUORI NAISKASSA PYYSI NÄHTÄVÄKSEEN HENKKARIT, kun ostin 2 tölkkiä siideriä! :D

• vaikkei uskoisi

Nuorta hyvä meikki vain kaunistaa. Vanha näyttää vanhemmalta ja kulahtaneelta maaleissa.

• Nuori meikkaa näyttääkseen vanhemmalta.

Vanha meikkaa näyttää nuoremmalta.

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Eheytystä

käytän meikkiä, ja se merkitsee ainoastaan minulle itsetunnon pönkitystä. Ei mitään muuta. Suoraan sanottuna, turhaa alkaa kiertelemään tai jauhamaan p*skaa.

tai voihan se merkitä muille sitten jotain mikä heijastuu siältä (gootit, mitä näitä nyt on...), mut siis 99 prosenttia käyttäjistä tuntuu pönkittävän omaa itsetuntoo, useimmiten olematonta.

• who cares

syitähän löytyy, mutta perimmältään siksi, koska se on hauskaa :)

• en meikkaa

ja olen yli viisi-kymppinen, siis arki oloissa, jos jotain juhlia yms,. pieni meikki, hyvin olen kelvannut, kaikilla ei iho kestä vain sitä meikkiä.

• Gane74-1

Kauniit ja itsevarmat EI meikkaa :)

• tässä ja nyt

Meikillä peitän kasvojen virheitä ja epäkohtia.
      Meikillä saan esille kasvojen hyvät puolet ja korostettua niitä. Meikillä taas hämään epäkohdat esim. pienet silmät saa meikillä näyttämään suuremmalta ja kapeat huulet täyteläisimmiltä.
      Meikkaus on vähän niinkuin pukeutuminen. Korostetaan hyviä puolia ja peitetään epäkohtia.

• VastakohdatViehättää

No ei pienille silmille voi mitään ilman kirurgin veistä, ne on meikattunakin pienet. Tiedän kyllä sellaisikin naisia, joilla on päästä pullottavat mulkosilmät ja he meikkaavat silmänsä kissamaiseksi viiruiksi. Et kellä on minkäkin kokoiset silmät.

• Meikki_ei_muovailuva
        VastakohdatViehättää kirjoitti:

No ei pienille silmille voi mitään ilman kirurgin veistä, ne on meikattunakin pienet. Tiedän kyllä sellaisikin naisia, joilla on päästä pullottavat mulkosilmät ja he meikkaavat silmänsä kissamaiseksi viiruiksi. Et kellä on minkäkin kokoiset silmät.

...tai yrittävät meikata ns. "kissamaisiksi viiruiksi"!

Jos henkilöllä on hyvät lähtökohdat, hänen kasvoistaan saa meikeillä kauniimmat!
        Valitettavasti KOUKKUNOKKAA, ISOA PERUNANENÄÄ, TOISIAAN LÄHELLÄ OLEVIA SILMIÄ, LEUATTOMUUTTA, ja muita perusasioita EI VOI MEIKEIN POISTAA.

• Ihme vaahtoamista
        Meikki_ei_muovailuva kirjoitti:

Jos henkilöllä on hyvät lähtökohdat, hänen kasvoistaan saa meikeillä kauniimmat!
        Valitettavasti KOUKKUNOKKAA, ISOA PERUNANENÄÄ, TOISIAAN LÄHELLÄ OLEVIA SILMIÄ, LEUATTOMUUTTA, ja muita perusasioita EI VOI MEIKEIN POISTAA.

Mikähän pakkomielle sinulla on toitottaa noita samoja asioita montaa kertaa? Ei kuule voi meikillä peittää vaikkapa isoa päätä, korkeaa hiusrajaa, liian kaukana toisistaan olevia silmiä, liian syvällä päässä olevia, silmiä, ohuita huulia, mulkosilmiä, isoa leukaa, kolhoja ulospäin työntyviä poskipäitä tai muitakaan maskuliinisia piirteitä. Esim Anna Abreulla on silmät kauneusihanteita ajatellen silmät liian lähellä toisiaan mutta on siitäkin huolimatta kaunis. Oletko kateellinen jollekin naiselle kun luettelet koko ajan juuri noita tiettyjä piirteitä?

• Rauhoituhan jo
        Meikki_ei_muovailuva kirjoitti:

Miksi sinä postaat huutaen noita CAPSLOCKILLA kirjoitettuja viestejäsi tähän ketjuun jatkuvasti? Olet jo monta laittanut ja samasta aiheesta. Miksi olet noin mahdottoman aggressiivinen? Onko sinulla kenties itselläsi nuo piirteet naamassa etkä niistä tykkää vai mikä on hätänä?

• "Meikitön" meikkaus
      • Nuorimiess

Tuollainen meikkaus on ihan ok. Tuo likka näyttää melko samannäköiseltä meikittä ja meikillä. Ei todennäköisesti edes huomaisi, milloin on meikkiä ja milloin ei, jos ei mitään näkyvää paisetta ole naamassa...:)

• fffffffffhjjkk
        Nuorimiess kirjoitti:

Tuollainen meikkaus on ihan ok. Tuo likka näyttää melko samannäköiseltä meikittä ja meikillä. Ei todennäköisesti edes huomaisi, milloin on meikkiä ja milloin ei, jos ei mitään näkyvää paisetta ole naamassa...:)

Miksi sitten meikata jos ei huomaa onko meikkiä vai ei. Silloinhan se on täysin turhaa.

• Ilman Namli

En meikkaa, koska en ole siihen koskaan oppinut. Huononäköisenä ja kömpelönä jälki olisi suttuinen. Lisäksi olen keski-ikäinen "poikatyttö". Mieluummin nautin räntäsateesta naamalla kuin tungen tunkkaiseen ja pöpöiseen ratikkaan, ettei vaan kampaus ja maskeeraus mene huonossa säässä pilalle. Pitäisi olla kunnon teatterimeikki, että se kestäisi minulla sekä ulkoillessa että vaikkapa laulaessa.

Olen vähävarainen, allerginen ja vegaani. Meikkini maksaisivat maltaita. Tuhlaan rahani mieluummin vaikkapa kunnon ruokaan. En tahdo myöskään tunkea elämäni aikana kilokaupalla kemikaaleja elimistööni. Myrkyt nimittäin imeytyvät ihon läpi, vaikka omana kouluaikanani vielä biologian tunneilla opetettiin vastakkaista. Ihan oikeasti, etenkin edullisissa meikeissä voi olla vaikka mitä ainesosia, joiden pitkäaikaisvaikutuksista ei ole todellista tietoa. Kyllähän esim. formaldehydi (esim. ennen yleinen kynsilakoissa) säilöö, mutta minulla ei ole tarkoitus balsamoida itseäni. Naamani saa vanheta kaikessa rauhassa pumppuni kanssa samaa tahtia.

Ja viimeiseksi, keski-ikäisen naisen meikkaaminen on aika hankalaa. Ohentuvan ja kurtistuvan silmänympärysihon meikkaus on haastavaa. Ajatteletteko te nuoret naiset ihan oikeasti, että nuori ihminen heleine ihoineen on todella kaunis? Ilman mitään meikkejä. Sen tajuatte vasta vanhennuttuanne.

Jos katsotte vähän tarkemmin ympärillenne, niin huomaatte, että ehkä meikkaaminen ei ole oleellisin huomaavaisuuden muoto. Vanhat naiset peittävät inkontinenssin hajua kaatamalla pullollisen hajuvettä päälleen. Allerginen vieressä tukehtuu. Nuori ja meikattu nainen kulkee rööki huulissa kadulla (ja tietysti löyhkää mummojen hajuvedeltä). Allerginen tukehtuu. Deeku raitiovaunussa haisee virtsalle ja ulosteelle. Kiusallista, mutta siihen ei tukehdu. Vanhan jupon huoran suttuinen meikki. No, osoittaa viiteryhmää ja sosiaalista asemaa, muttei kaunista vähääkään.

Osallistuin Kauneus ja terveys -lehden Alaston totuus -juttusarjaan. Kuvani ja kuvatekstini saattaa ilmestyä tämän vuoden puolella kyseisessä lehdessä. Olin täysin ilman meikkiä.

• Meikkaan

Lain mukaan kosmetiikka ei saa imeytyä verenkiertoon, muuten ne luokiteltaisiin lääkeaineiksi.

Itse meikkaan ihan siksi, että se suojaa ihoani ( ilmansaasteilta, viimalta, kylmältä ja suurilta lämpötilan vaihteluilta ..)

Olen tässä nyt jo noin 10 vuotta meikannut, joskus vähän enemmän joskus vähemmän, ja olen muutenkin perehtynyt vähän syvemmin koko kosmetiikan maailmaan ja ainesosiin sekä miten ne mahdollisesti vaikuttavat.
        Kaikkeen en usko.

• meillä näin
        Meikkaan kirjoitti:

Lain mukaan kosmetiikka ei saa imeytyä verenkiertoon, muuten ne luokiteltaisiin lääkeaineiksi.

Itse meikkaan ihan siksi, että se suojaa ihoani ( ilmansaasteilta, viimalta, kylmältä ja suurilta lämpötilan vaihteluilta ..)

Olen tässä nyt jo noin 10 vuotta meikannut, joskus vähän enemmän joskus vähemmän, ja olen muutenkin perehtynyt vähän syvemmin koko kosmetiikan maailmaan ja ainesosiin sekä miten ne mahdollisesti vaikuttavat.
        Kaikkeen en usko.

"Itse meikkaan ihan siksi, että se suojaa ihoani ( ilmansaasteilta, viimalta, kylmältä ja suurilta lämpötilan vaihteluilta ..)"

Tuohon tarkoitukseen on kosteusvoiteet, aurinkovoide, huulirasva jne. :)

• Hajuvesikö pahasta

" Ohuen ja kurtistuvan silmänympärysihon meikkaus on haastavaa..."

Kaikilla iho ei rypisty samaan tahtiin! Onneksi! Mitä paksumpi ja rasvaisempi iho (nuorena), sen varmemmin SE PYSYY RYPYTTÖMÄNÄ ja JUONTEETTOMANA vanhana! :D

"Vanhat naiset peittävät inkontinessin hajua kaatamalla pullollisen hajuvettä päälleensä."

EI KAIKILLA "HAJUHERNEILLÄ" ole INKONTINESSIA! He vain mieluummin ympäröivät itsensä LAADUKKAAN hajuveden tuoksulla, kuin haistelevat kanssamatkustajien RASVAISIA TUKKIA, TUPAKAN SAVUA ja BUSSIEN LIKAA! Ja NUORET TYTÖT NE VASTA ITSEENSÄ HAJUVETTÄ HOLVAAVATKIN! (Jos todella matkustaisit busseissa, huomaisit tämän.)

• Ihan sama mitä on
        Hajuvesikö pahasta kirjoitti:

" Ohuen ja kurtistuvan silmänympärysihon meikkaus on haastavaa..."

Kaikilla iho ei rypisty samaan tahtiin! Onneksi! Mitä paksumpi ja rasvaisempi iho (nuorena), sen varmemmin SE PYSYY RYPYTTÖMÄNÄ ja JUONTEETTOMANA vanhana! :D

"Vanhat naiset peittävät inkontinessin hajua kaatamalla pullollisen hajuvettä päälleensä."

EI KAIKILLA "HAJUHERNEILLÄ" ole INKONTINESSIA! He vain mieluummin ympäröivät itsensä LAADUKKAAN hajuveden tuoksulla, kuin haistelevat kanssamatkustajien RASVAISIA TUKKIA, TUPAKAN SAVUA ja BUSSIEN LIKAA! Ja NUORET TYTÖT NE VASTA ITSEENSÄ HAJUVETTÄ HOLVAAVATKIN! (Jos todella matkustaisit busseissa, huomaisit tämän.)

Oli kuinka laadukasta ja hyväntuoksuista hajuvettä hyvänsä, jos sitä laittaa liikaa se on ihan hirveää! Hajupilvi leijuu vielä pitkään vaikka itse hajupommi on poistunut aikaa sitten näköpiiristä

• anus09

itse laitan hieman puuteria anukseeni aamuisin, jotta urheilukalsarini eivät hiertäisi epämukavasta vasenta kivestäni.

• beatyyyyhki

hahahahah! Just tätä suomijunttiutta "kauniit ja itsevarmat ei meikkaa" :D Meidän suomalaisten naisten pitäis oikeesti ottaa mallia kaikista maailman muista maista missä naiset oikeesti näyttää naisilta eikä, no, sanonko miltä..

Mitähän mahtaa olla aloittajan "hyvät syyt" olla meikkaamatta? En keksi yhtäkään. Päinvastoin. Okei meneehän niihin rahaa mutta saa rahaa ruokaan ja saippuaankin menemään. Huoh mitä landetouhua...

• kaupunginjuntti

Mene metsään tai maaseudulle elämään hetkiksi ja mieti siellä tarvitko meikkiä ollaksesi onnellinen....ihminen on lähtenyt maalta ja siirtynyt vasta hiljattain kaupunkiin...kaupunki tai maaseutu - onnellisuus tulee sisältä.
        turhamaisuus ei miellyttää eniten seksinperässä ravaavia miehiä ja naisia - heitä todellisuudessa kiinnostaa toisen onnellisuus--raha ja seksi vain..ne kun lakkaa olemasta niin ihmisen voi laittaa kierrätykseen.

• meikattuna kauniimpi

Meikkaan, koska näytän paljon paremmalta. Nuorempana en meikannut tai värjännyt hiuksiani, eikä kukaan mies juurikaan katsellut minua. Joskus 22-vuotiaana aloin meikata, ja se kyllä näkyy. Ravintolaillan aikana saan yleensä ainakin 5 iskuyritystä miehiltä. Tällaista ei koskaan ollut sillon, kun meikkasin vähemmän. Myös kauneuttani kehutaan jatkuvasti sen jälkeen, kun olen alkanut meikata.

Keskityn meikissä silmiin ja ihon virheiden peittämiseen. Uskon sanontaan "kauniista ihmisestä näkee vain silmät". Näyttävät silmät ovat onnistuneen meikin avain ja se yksityiskohta, jolla se WOW-efekti luodaan. Meikin vaikutus on kohdallani suuri johtuen siitä, että kasvoillani on paljon laakeaa pintaa, silmäluomet ovat värittömät, ripset olemattomat ja lyhyet. Meikin avulla muutun aivan erinäköiseksi ja pystyn helposti vaihtamaan lookkia esimerkiksi meikkaamalla silmät erillä tavalla.

Vaikutus on kohdallani suunnilleen seuraavanlainen:

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1161626.1380729957!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/gallery_635/kelly-brook.jpg

https://fbexternal-a.akamaihd.net/safe_image.php?d=AQAukMudNgmQPRoS&w=377&h=197&url=http://bp.uuuploads.com/before-and-after-makeup-photos-vadim-andreev/before-and-after-makeup-photos-vadim-andreev-3.jpg&cfs=1

http://bp.uuuploads.com/before-and-after-makeup-photos-vadim-andreev/before-and-after-makeup-photos-vadim-andreev-14.jpg

Näytän oikeasti aivan kuolleelta rotalta ilman meikkiä. Meikattuna saan taas usein kuulla olevani silloin tällöin myös maailman kaunein nainen. Sekin on ihan kiva kuulla silloin tällöin, vaikken ehkä maailman kaunein ilman meikkejä olekaan. Totuus on nyt vain, että meikki kaunistaa. Eikä meikkaus tarkoita aina paksuja pakkelikerroksia. Minun kohdallani miesten huomion määrä on suoraan yhteydessä siihen, kuinka paljon jaksan meikata ja laittaa hiuksiani. Usein kuulee, että miehet haluavat luonnonkauniita naisia. Miehet eivät kuitenkaan itse erota sellaisia.

Miksi siis näyttää vain hyvältä, kun voi pienellä vaivalla näyttää upealta?

• .....cc....lö-iurez

ehkäpä sitä itse saa olla onnelinen, ettei näytä ilman meikkiä kuolleelta rotalta, mikäs siinä jos tarvitsee meikata enemmän jotta näyttää paremmalta. Jokaisen oma asia :)

• kaksviis

Itsellä miehiltä saatu huomio on lisääntynyt vasta hyvin kahdenkympin jälkeen mutta siihen voi olla muitakin syitä. Olen aina meikannut hyvin vähän (tyyliin pelkkää kulmaväriä ja vähän rajausta silmiin) ja niin nykyäänkin. En myöskään värjää tukkaa.

• kaksviis
        kaksviis kirjoitti:

Itsellä miehiltä saatu huomio on lisääntynyt vasta hyvin kahdenkympin jälkeen mutta siihen voi olla muitakin syitä. Olen aina meikannut hyvin vähän (tyyliin pelkkää kulmaväriä ja vähän rajausta silmiin) ja niin nykyäänkin. En myöskään värjää tukkaa.

...ja lihonut tai laihtunut en ole myöskään. Tyylistä jäänyt teinimäisimmät vaatekappaleet (kangaslenkkarit) viimeistään nyt mutta en sanoisi että mitään merkittävämpää.

• ehm1

meikattuna kauniimpi: Kai tajuat kuitenkin, ettet todellisuudessa ole sen paremman näköinen, vaikka saisit tuhat treffikutsua illan aikana? Luultavasti moni niistä kutsuista peruttaisi, jos ottaisit maskit pois naamastasi...

Tekstistäsi tulee vähän samanlainen fiilis, kuin joku lihava käyttäisi muotoilevia alusvaatteita ja hehkuttaisi sitten hoikkuuttaan... jos ymmärrät.

• Kateellisen provo?

"Näytän oikeasti aivan kuolleelta rotalta", kommentti paljasti kirjoituksesi "provoksi"!

Mielenkiintoista, että PYSTYT MEIKKAAMALLA MUK SIIHEN, MIHIN KUKAAN MUU EI PYSTY eli

- muuttamaan SILMIESI ETÄISYYTTÄ TOISISTAAN ja NIIDEN MUOTOA,
        - kasvojen eli LEUAN, POSKIEN ja HIUSRAJAN muotoa,
        - nenän muotoa ELI teet KOTKANNOKASTA tai PERUNANENÄSTÄ meikeillä siron?

Saanko kysyä onko MEIKKISI ITSE ASIASSA MUOVAILUVAHAA, kun teet niillä RUMISTA kasvoista kauniit?

• meikattuna kauniimpi
        Kateellisen provo? kirjoitti:

"Näytän oikeasti aivan kuolleelta rotalta", kommentti paljasti kirjoituksesi "provoksi"!

Mielenkiintoista, että PYSTYT MEIKKAAMALLA MUK SIIHEN, MIHIN KUKAAN MUU EI PYSTY eli

- muuttamaan SILMIESI ETÄISYYTTÄ TOISISTAAN ja NIIDEN MUOTOA,
        - kasvojen eli LEUAN, POSKIEN ja HIUSRAJAN muotoa,
        - nenän muotoa ELI teet KOTKANNOKASTA tai PERUNANENÄSTÄ meikeillä siron?

Saanko kysyä onko MEIKKISI ITSE ASIASSA MUOVAILUVAHAA, kun teet niillä RUMISTA kasvoista kauniit?

Öööh?

Eyelinerin käyttö ja silmien "jatkaminen" sivuille päin on yleisimmin tunnettu meikkikikka, jolla luodaan vaikutelma siitä, että silmät ovat kauempana toisistaan. Nenästä saa kapeamman näköisen käyttämällä sen kärjessä valovoidetta ja sivuilla varjostuksia. Olemattoman suun voi piirtää käytännössä uudelleen.

Meikeillä ei saada hirviöstä kaunotarta, mutta kuollut rotta saadaan kyllä näyttämään ihmiseltä :D.

• some121

Järkyttävät pakkelit naamassa noilla kahdella.. Miksi huijata itseään ja muita tuolla tavalla?

• Nainen myös!
        ehm1 kirjoitti:

meikattuna kauniimpi: Kai tajuat kuitenkin, ettet todellisuudessa ole sen paremman näköinen, vaikka saisit tuhat treffikutsua illan aikana? Luultavasti moni niistä kutsuista peruttaisi, jos ottaisit maskit pois naamastasi...

Tekstistäsi tulee vähän samanlainen fiilis, kuin joku lihava käyttäisi muotoilevia alusvaatteita ja hehkuttaisi sitten hoikkuuttaan... jos ymmärrät.

"ehm1", eivät muotoilevat alusvaatteet VOI SAADA LIHAVAA NÄYTTÄMÄÄN HOIKALTA. Tämän tietää jokainen FYSIIKASTA JOTAKIN YMMÄRTÄVÄ.

MUOTOILEVA ALUSVATE esim. KORSETTI SIIRTÄÄ MAKKARAT TOISESTA KOHTAA KEHOA TOISEEN - EI LAIHDUTA ELI POISTA "MAKKAROITA" KOKONAAN.

Muotoilevalla alusvaatteella esim.KORSETILLA, lihava siirtää vyötärömakkaroita lantiolle, jolloin LIHAVAN VYÖTÄRÖ KAPENEE, MUTTA VASTAAVASTI LANTIO LEVENEE.
        JOTEN AIVAN FYSIIKAN LAKIEN MUKAISESTI EI OLE OLEMASAA VAATTEITA, JOTKA LAIHDUTTAISIVAT LIHAVAN LAIHAKSI.

Ns. muotoileva alusvaate vain siirtää makkarat kehon kohdasta toiseen, mutta EI HOIKENNA KOKONAISVALTAISESTI.(Edellisen tiedän ja TAJUAN vaikken ns. "muotoilevia alusvaateita" käytäkään!

• Nainen myös!
        meikattuna kauniimpi kirjoitti:

Öööh?

Eyelinerin käyttö ja silmien "jatkaminen" sivuille päin on yleisimmin tunnettu meikkikikka, jolla luodaan vaikutelma siitä, että silmät ovat kauempana toisistaan. Nenästä saa kapeamman näköisen käyttämällä sen kärjessä valovoidetta ja sivuilla varjostuksia. Olemattoman suun voi piirtää käytännössä uudelleen.

Meikeillä ei saada hirviöstä kaunotarta, mutta kuollut rotta saadaan kyllä näyttämään ihmiseltä :D.

Olit aivan oikeassa kirjoittaessasi "luodaan vaikutelma". Enempään kuin VÄHÄISIIN VAIKUTELMMUUTOKSIIN ei MEIKKI PYSTY KASVOJEN MUODOISTA PUHUTTAESSA:

Barbara Streisand ja BJörn Borg silmät ovat LÄHES YHTÄ LÄHELLÄ TOISIAAN, VAIKKA KUINKA MEIKKAISI. Iso perunanenä tai vielä vähemmän Al Pacinomainen koukkunokka ei meikillä mihinkään katoa.

Minulla on muutama lihava tuttu eikä heidän poskiensa pyöreyteen kosmetologin tekemä juhlameikkikään juuri ole vaikuttanut. KOSMETOLOGIT TIETYSTI SANOVAT MUUTA, VAIKUTTAAKSEEN IHMEIDEN TEKIJÖILTÄ JA SAADAKSEEN LISÄÄ ASIAKKAITA!!!

KATEELLINEN, MEIKKAAMISEEN ITSE LIIAN LAISKA NAINEN ON MYÖS TAATUSTI VALMIS SOLVAAMAAN VIITSELIÄÄMPIÄ KANSSASISARIAAN "VAIN MEIKATTUINA KAUNIILTA NÄYTTÄVIKSI" !!!

Kuten jo totesin: MEIKKI EI OLE MUOVAILUVAHAA, JOKA MUUTTAA OTSAN, POSKIPÄIDEN, KORVIEN, LEUAN TAI NENÄN MUODOT. Meikillä voidaan vain "LUODA VAIKUTELMIA" eli hiukan kaventaa pyöreitä poskia tai leveää nenän selkää tai "LUODA VAIKUTELMA", etteivät lähekkäin olevat silmät ole aivan niin lähellä toisiaan, kuin todellisuudessa ovat!

Kuten monet osuvasti ovat jo sanoneet: Meikillä voidaan HÄIVYTTÄÄ (ei poistaa) kasvojen virheitä, ja KOROSTAA (ei luoda tyhjästä) kasvojen hyviäpuolia!

• Nainen !myös
        some121 kirjoitti:

Järkyttävät pakkelit naamassa noilla kahdella.. Miksi huijata itseään ja muita tuolla tavalla?

"some121", ilmeisesti sinulla oli huono kuvaamataidon numero koulussa etkä MUUTENKAAN OLE OPPINUT VISUAALISESTI HAVAINNOIMAAN KOHTEITASI!

http://bp.uuuploads.com/before-and-after-makeup-photos-vadim-andreev/before-and-after-makeup-photos-vadim-andreev-14.jpg
        Web of Trust

Oheisen linkin tytöllä on:

-suuret silmät,
        -kauniit sydämenmuotoiset kasvot,
        -kauniit ,vahvanväriset kulmakarvat ja
        - kauninmalliset täyteläiset huulet.

Näin hyvänmallisista kasvoista voi meikein tehdä vielä kauniimmat. NIISSÄ ON NIIN PALJON KAUNIITA PIIRTEITÄ, MITÄ MEIKILLÄ KOROSTAA ELI TUODA ESIIN.OIKEASTAAN VAIN KO. NAISEN IHON EPÄTASAINEN VÄRI/SAMEUS ON LUONNOSTAAN RUMA, JA PARANEE VAIN JOKO AURINKOA OTTAMALLA TAI MEIKKIVOITEELLA.

• tavallaan samaa miel
        Nainen myös! kirjoitti:

Olit aivan oikeassa kirjoittaessasi "luodaan vaikutelma". Enempään kuin VÄHÄISIIN VAIKUTELMMUUTOKSIIN ei MEIKKI PYSTY KASVOJEN MUODOISTA PUHUTTAESSA:

Barbara Streisand ja BJörn Borg silmät ovat LÄHES YHTÄ LÄHELLÄ TOISIAAN, VAIKKA KUINKA MEIKKAISI. Iso perunanenä tai vielä vähemmän Al Pacinomainen koukkunokka ei meikillä mihinkään katoa.

Minulla on muutama lihava tuttu eikä heidän poskiensa pyöreyteen kosmetologin tekemä juhlameikkikään juuri ole vaikuttanut. KOSMETOLOGIT TIETYSTI SANOVAT MUUTA, VAIKUTTAAKSEEN IHMEIDEN TEKIJÖILTÄ JA SAADAKSEEN LISÄÄ ASIAKKAITA!!!

KATEELLINEN, MEIKKAAMISEEN ITSE LIIAN LAISKA NAINEN ON MYÖS TAATUSTI VALMIS SOLVAAMAAN VIITSELIÄÄMPIÄ KANSSASISARIAAN "VAIN MEIKATTUINA KAUNIILTA NÄYTTÄVIKSI" !!!

Kuten jo totesin: MEIKKI EI OLE MUOVAILUVAHAA, JOKA MUUTTAA OTSAN, POSKIPÄIDEN, KORVIEN, LEUAN TAI NENÄN MUODOT. Meikillä voidaan vain "LUODA VAIKUTELMIA" eli hiukan kaventaa pyöreitä poskia tai leveää nenän selkää tai "LUODA VAIKUTELMA", etteivät lähekkäin olevat silmät ole aivan niin lähellä toisiaan, kuin todellisuudessa ovat!

Kuten monet osuvasti ovat jo sanoneet: Meikillä voidaan HÄIVYTTÄÄ (ei poistaa) kasvojen virheitä, ja KOROSTAA (ei luoda tyhjästä) kasvojen hyviäpuolia!

Tavallaan olen samaa mieltä. Tietty pohja kasvoilla on oltava kunnossa eli kaunis muoto, hyvät piirteet. Mutta kyllä monet naiset käytännössä piirtävät kulmakarvansa kokonaan. Se vaikuttaa todella paljon siihen, miltä kasvot näyttävät. Toisilla on myös sellaiset laakeat silmäluomet, että eyelinerilla saadaan paljon aikaan. Silmien kokohan on kiinni muutamista milleistä, samoin kuin muoto. Tämän vuoksi silmien meikkaus voi tehdä niistä todella eri näköiset. Suuret silmät saavat myös nenän näyttämään pienemmältä. Voidaan oikeastaan sanoa, että jos kehykset ovat kunnossa, niin meikeillä voi sitten maalata ruman taulun kauniimmaksi, mitä se todellisuudessa onkaan. Aika iso osa naisista on sellaisia, että esim. ilman silmänrajauskynää tai ripsiväriä he eivät ole oikein minkään näköisiä. Johtuu siitä, että heidän kohdallaan vaikutus on dramaattinen. Joillakin ihmisillä on taas voimakkaat kasvonpiirteet, tumma karvoituksen väri, ulkonevat silmät. Tuollaisten voimakkaiden piirteiden muuttaminen meikeillä on aika mahdotonta. Joskin tummat voivat meikata voimakkaammin näyttämättä sirkuspelleiltä.

• Miksi mustat silmät?

En oo oikein ymmärtänyt miksi monella on nykyään niin kauhean mustaa silmämeikkiä. Eikö naista saa kauniimmaksi vähemmällä tai hiukan vaaleammalla meikillä?

• 7+9

Miksi ihmiset ajattelevat että meikki tekee hallaa iholle? Jos tekee juhlameikin jokapäivä eikä pese niitä yöksi pois, niin sitten ehkä. Nykyään on ihoystävällisiäkin meikkejä jotka vain parantavat ihon laatua. Kunhan vain huoletii ettei jätä meikkejä yöksi naamaan...

Itse meikkaan ihan siksi kun haluan näyttää parhaimmiltani. Näytän niin hailakalta kun olen niin vaalea näkymättömini kulmakarvojeni ja ripsieni takia. Meikkaus on hauskaa ajankulua... enkä tee sitä välttämättä aina muiden takia. Haluan vain näyttää hyvältä! Mitä pahaa siinä on?

• juuri noin

Ei mitään pahaa. Päinvastoin annat vaikutelman että arvostat myös kanssaihmisiä, eli et ole kuin mettäläinen kulkiessasi missä kuljet. Ihan oikeasti, huoliteltu ulkonäkö on toisten ihmisten arvostamista.

• kaunismetsänneito
        juuri noin kirjoitti:

Ei mitään pahaa. Päinvastoin annat vaikutelman että arvostat myös kanssaihmisiä, eli et ole kuin mettäläinen kulkiessasi missä kuljet. Ihan oikeasti, huoliteltu ulkonäkö on toisten ihmisten arvostamista.

Huoliteltu ilme tulee raikkaasta olosta, hyvästä energiasta ja puhtaudesta. Meikittämyys ei ole likaisuutta. päinvastoin, huono meikki ja vanhat meikit tekevät tekevät huolimattoman kuvan..lopulta iho vaatii meikkiä ja luonnonkauneus ei enään onnistu.
        Kanssaihmisten arvostus on heidän kuuntelua ja kunnioittamista, meikillä ei ole sen kanssa mitään tekemistä :D

• Saunatonttuset
        kaunismetsänneito kirjoitti:

Huoliteltu ilme tulee raikkaasta olosta, hyvästä energiasta ja puhtaudesta. Meikittämyys ei ole likaisuutta. päinvastoin, huono meikki ja vanhat meikit tekevät tekevät huolimattoman kuvan..lopulta iho vaatii meikkiä ja luonnonkauneus ei enään onnistu.
        Kanssaihmisten arvostus on heidän kuuntelua ja kunnioittamista, meikillä ei ole sen kanssa mitään tekemistä :D

Missä näitä saunapuhtaita luonnonkauniita on, kun niin ahkeraan itseään kehuskelevat? Eivät ainakaan herätä huomiota kauneudellaan. Se on erikoista kauneutta, joka ei herätä huomiota eikä käännä päitä.

Tietenkin voi olla, että he hipsivät jossain korvessa.

Hyviä löylyjä!

• Ei enää meikattuja
        Saunatonttuset kirjoitti:

Missä näitä saunapuhtaita luonnonkauniita on, kun niin ahkeraan itseään kehuskelevat? Eivät ainakaan herätä huomiota kauneudellaan. Se on erikoista kauneutta, joka ei herätä huomiota eikä käännä päitä.

Tietenkin voi olla, että he hipsivät jossain korvessa.

Hyviä löylyjä!

Luonnonkauniit, saunapuhtaat, juuri herättävtkin huomioita. Ei tarvitse katsella naamiota, joka on meikatulla naisella, vaan saa katsoa luonnollista kauneutta. Sellainen kääntää kaikkien päät

• Ei Feikki
        Ei enää meikattuja kirjoitti:

Luonnonkauniit, saunapuhtaat, juuri herättävtkin huomioita. Ei tarvitse katsella naamiota, joka on meikatulla naisella, vaan saa katsoa luonnollista kauneutta. Sellainen kääntää kaikkien päät

Totta. Itse tämän koen päivittäin - ja katsees kääntyvät ihastelevasti ja flirttailevasti..kaikki ilman meikkiä..kauneus on asenne, ei maalinaamassa joka on feikki.

• kaunistaa
      • fxghbfgbfxg

Jes, moni mies voisi minun puolestani meikata.

Ei se rähjäisyys kenestään miehestäkään upeampaa tee.

• hyi

pyh! Toinen näyttää kotiäijältä ja toinen joku meikattu laulaja. Hyi yäk molemmat! :-\

• Muualla toisin

Erikoinen tutkimustulos on se, että vain suomalaiset naiset ihastelevat femiiniisen miehen "kauneutta" Lännessä, idässä ja etelässä maskuliinisuus on naistem ihastuksen kohde. Meikattu mies kuvassa on hyvin femiiniinisen näköinen.
        .
        Johtuneeko meidän "tasa-arvosta", jossa jopa ulkonäkö miehen ja naisen välillä pitäisi olla sama.

• Sinä vai joku toinen

Kysymys voisi olla, että ketä kuuntelet meikatessasi, omaa itseäsi vain toisten mielipiteitä? Saman kysymyksen voi kysyä myös suhteessa muuhun elämässäsi eli kuinka paljon siitä mitä teet perustuu oikeasti sinuun itseesi?

Olen lukenut "Opi kuuntelemaan itseäsi" nimistä kirjaa ja sen avulla olen ymmärtänyt miten ulkoisesta vaikutuksesta pääsee eroon, joten täytyy sanoa että nimensä arvoinen kirja, jota voin suositella lukemaan. Löytyy varmaan googlaamalla.

• Olet oikeassa !

Naiset täällä meikkaamistaan tai meikkaamattomuuttaan puolustelevat, vaikka JOKAISEN OLISI SYYTÄ HOITAA VAIN OMA NAAMANSA turhaan toimiaan puolustelematta - TAI MUIDEN MEIKKAAMISEEN/ MEIKKAAMATTOMUUTEEN PUUTTUMATTA!

• versace

en meikkaa, olen nainen ja ammatti-ihminen. miehet meikkaa.

• Meikitön

Mä en ole meikannut enää sen jälkeen kun opiskelu elämä loppui. Huomasin jossakin vaiheessa että ilman meikkiä on huolettomampi olo ja hassulta kuin kuulostaakin oon nykyään paljon itsevarmempi ILMAN meikkiä kuin meikattuna. Meikittömyyden myötä oon myös oppinu tykkään ulkonäöstäni tälläisenään enkä näe tarvetta peittää tai korostaa mitään millään. Ainut asia millä ehostaudun on ripsientaivutin ja kulmakarvageeli.

• 17v.tyttö

Mulla on monia syitä miksi meikkaan:
      1. Mulla on parempi olo itsestäni. Tämä on hyvin surkuhupaisa syy, mutta joistakin asioista pitää vaan olla rehellinen. Teini-iässä tietoisuus itsestä ja ulkonäöstä lisääntyy niin radikaalisti, että omaa itseään haluaa peitellä voiteiden ja meikkien alle. Itsevarmuus lisääntyy ja itsevarmuushan on viehättävää.
      2. Punastun helposti ja haluan peittää sitä meikillä. Vähän sama juttu kuin tuo ylempi.
      3. Tykkään meikkaamisesta. Se on kuin maalaamista. Maalaan tauluja niin miksei naamaakin.
      4. Luonnehäiriö nimeltä perfektionismi. Apua kai siihenkin pitäisi hakea, mutta odotan ensin, että tää murrosikä menis ohi.

Kun ihmiskunta on saavuttanut kaikki puitteet kaiken tiedon hankkimiseen, niin älykkyys ei ole enää jyräävä kriteeri parin valinnassa. Kaikki tarpeellinen eloonjäämisen kannalta on jo hankittu. Mikä sitten nousee tärkeysjärjestyksessä? Ulkonäkö. Yhteiskunnan standardit ulkonäöstä ovat korkeita. Nykyään kilpaillaan ulkonäöllä. Joillekin asioille ei voi mitään.

• barbadako?

Ulkonäkö on kiinnostuksen herättävä tekijä mutta sisäinen kauneus ratkaisee- klisee mutta fakta. pumpatun barbadan jokainen mies voi ostaa kaupasta..

• ed.
        barbadako? kirjoitti:

Ulkonäkö on kiinnostuksen herättävä tekijä mutta sisäinen kauneus ratkaisee- klisee mutta fakta. pumpatun barbadan jokainen mies voi ostaa kaupasta..

Näkyykö tuosta tekstistä sitten, että mulla ei oo sisäistä kauneutta?:) Älä lähe tuomitseen. Ja mikäs sen parempi kombo kuin kaunis ulkoa ja sisältä.

• Ole sellainen,

kun olet ilman mitää pakkelia.

• `se keski-ikä :)

näi vanhempana `kiva meikata eli värivoide must ja ripsiväri..

• natural22

Käytän meikkeinä vain hieman peiteväriä ja ripsiväriä, joskus harvoin luomiväriä. Peitsarilla saan tasoitettua ihon väriä ja peitettyä pikkuvirheitä, ripsarilla saan kirkastettua silmäni taikomalla melkein värittömät ripseni esiin. Kun olen ihmisten ilmoilla, on kiva näyttää huolitellulta; enhän lähtisi hiukset pystyssäkään mihinkään. Meikki on osa huoliteltua kokonaisuutta. Tykkään kuitenkin luonnollisuudesta, en halua että näytän meikit päällä aivan eriltä kuin ilman meikkiä. Ihokin tykkää kun se ei ole läpeensä tukittu kaiken maailman kemikaalikoktaileilla!

• sminke

En meikkaa oikeastaan ikinä, koska minulla on luonnostaan tummat kulmat ja tummat, pitkät silmäripset, ihokin suomalaiseksi suhteellisen tumma myös talvisin. Lisäksi minulla on naiseksi hyvin maskuliininen kasvon luusto ja pieni suu, joten meikkaaminen saisi minut näyttämään lähinnä tyhmältä.
      Ihonhoitotuotteita käytän, jotta iho pysyisi terveen ja siistin näköisenä.

Tiedän naisia, jotka näyttävät upeilta ilman meikkiä tai vaikka kilon pakkelit naamassa. Jokainen tavallaan. Meikkaamallahan voi korostaa myös omaa persoonallista tyyliään ;)

• petolindu

Jos naama on kuin petolinnun arkiperse ja haluaa löytää itselleen miehen, ei ole juuri muita vaihtoehtoja.

• voi voi

ikävää, silloin joutuu lenkillekin lähtemään meikkien kaa. mites aamut, herätä aina ennen toista, uimaan ei voi mennä yhdessä :D

• petolinnutkauniita

Ja illalla petolintu tulee esiin ja miesjuoksee karkuun?

• makeof

Olen 50v enkä ole koskaan meikannut.
      Ihmiset sanovat minun olevan ikäistäni nuoremman näköisen.

Ehkä meikkaisin jos olisin teini-iässä saanut olla normiteini,eikä minua olisi tukahdutettu uskonnolla ja kovilla rajoitteilla.Myöhemmin homma ei sitten kiinnostanutkaan,joten jatkoin meikitöntä eloa.

Jotkut vanhemmat naiset näyttävät käyttävän aivan liikaa kajalia ja aivan liian kirkasta
      huulipunaa. Se saa näyttämään kovalta ja vähän hutsahtavalta...

Itse uskon että hyvän ihoni salaisuus on juurikin tuo,etten ole käyttänyt mitään aineita
      kasvoillani koskaan. Harvoin käytän edes perusvoiteita.

Pesen kasvoni parin päivän välein,käydessäni suihkussa.
      Toki töissä käydessäni jouduin käymään suihkussa päivittäin,mutten silloinkaan
      käyttänyt saippuaa joka kerta kasvoihin.
      Ihon oma rasva on paras suoja kasvojen iholle. Se suojaa myös parhaiten tuulta ja
      pakkasta vastaan.

Meikkaaminen ei vain sovi minulle,mutta sopii joillekkin ja hyvä niin.
      Kunhan kaikki naiset vain oppisivat tyylikkään meikkauksen sillä osa käyttää aivan liikaa meikkiä ja näyttävät ihan "ammattilaisilta".

• Nopeasti valmis

En meikkaa vaan ehostan,sillä saa mukavasti piristettyä naamavärkkiään.
      Meikkivoide ja kajali riittää minulle kiitos!

• 123123123

Nimim. Nopeasti valmis: mitä eroo? Vetelet meikkivoidetta ja jotakin kammotököttii silmiin. Meikkaus = ehostus.

• Nopeasti valmis
        123123123 kirjoitti:

Nimim. Nopeasti valmis: mitä eroo? Vetelet meikkivoidetta ja jotakin kammotököttii silmiin. Meikkaus = ehostus.

Pidän meikkauksena sitä että,laitetaan ripsivärit ,luomivärit , huulipunat.,puuterit sun muut kammotökötit ;D
        Kajali = rajauskynä ei kammotökötti,niin kuin hauskasti mainitsit ( tietämättömyys?)
        Vetelen kevyen meikkivoiteen ja kajalin edelleen=ehostus

• ei pakkelia

Kestovärjäys ripsiin ja kulmiin. Jos lähden ihmisten ilmoille, myös huulipuna/kiilto ja puuteria/meikkivoidetta. Suht luonnollisena siis mennään.

• omat syyt

Meikkaan kulmakarvoja arkisin koska ne ovat tukkaa vaaleammat, kasvojen ilmeiden pitää erottua vähän kauempaakin. Silmiä saatan joskus rajata vähän myös ja näpyt tietenkin peitän jos sellaisia ilmaantuu. Eli ihan vaan perus huolitellulta haluan näyttää. Jos olisi huono iho ja vaaleat ripset niin käyttäisin myös ripsiväriä (tai mieluummin kestovärjäyksiä) ja meikkivoidetta.

Juhliin meikkaaminen taas on luonnollinen osa kaikkea muuta laittautumista. Tarkoitus on näyttää erilaiselta kuin arkena, myös naamasta. : )

• Vaatekaupan myyjä

Olen nuori nainen ja meikkaan, sillä poskissani on niin sanottuja akne-arpia. Tunnen oloni myös paljon itsevarmemmaksi ja mielestäni meikki kuuluu osana huoliteltua ulkonäköä asiakaspalvelutöihin.

En tosin meikkaa kovin paljoa ja näytän kuuulemma samalta ilmankin=P eli meikkivoidetta, ripsaria ja rajauskynää...mutta huomaan kyllä vastaikkaisen sukupuolenkin kiinnittävän minuun enemmän huomiota, jos nään vaivaa ulkonäköni takia...

• nainen 25

Jos ihan todellisista hyödyistä puhutaan, niin meikkivoide suojaa ihoa ilman saasteilta, tuulelta sekä viimalta, ja kaksi viimeisintä ovat huomattavia hyötyjä erityisesti suomalaisia ajatellen, sillä 4 vuodenaikaa lämpötilanvaihteluineen aiheuttaa kovasti couperosaa, jolta meikkivoide suojaa. Useat meikkivoiteet sisältävät myös suojakertoimen, joten suojaavat ihoa haitalliselta UV-säteilyltä.

Itse meikkaan kuitenkin lähtökohtaisesti pinnallisista syistä. Mielestäni kevvyt ehostus luo siistin vaikutelman, kuten puhtaat, ehjät ja siistit vaatteetkin. Huolitetulla olemuksella kunnioitan kanssaihmisiä, ja itsenikin on mukavampi olla.

• kohtuudella

Meikkaus hoitaa ihoa sekä kohentaa henkilön ulkonäköä siistiksi ja "ryhdikkääksi" joka kertonee henkilön huolehtivan itsestään.

• absolutistina

Meikkaan kevyesti syksystä kevääseen, ihoni on paleltunut ja näytän lähinnä punanaamaiselta pultsarilta jos en ehosta hiukan, kesällä päivetys peittää punoitusta riittävästi, joten silloin voin hyvin olla natural. Meikkaan siis koska en halua antaa väärää informaatiota itsestäni ja jos olen työssä. asiakaspalveluammatissa on tärkeä olla siisti.

• rallitraaa

Heteronaiset meikkaavat siksi, että heidän tehtävänsä on miellyttää miehiä. He määrittävät oman arvonsa sen mukaan, ovatko miesten mielestä haluttavia.

Nyt tähän tulee sata naista sanomaan, että he meikkaavat, koska haluavat miellyttää itseään ja tuntevat olonsa itsevarmemmiksi.

Syy siihen, miksi he tuntevat olonsa varmemmiksi ja pitävät vaivalloisesta naamansa ehostamisesta piilee juuri siinä, että he ovat omaksuneet, että miehet pitävät tietyn näköistä, meikattua naista kauniina.

• nainen7

Valitettavasti uskon että olet oikeassa: heteronaiset haluavat miellyttää miehiä mutta väittävät että se on heitä itseään varten. No elävätkö he sitten peilin edessä 24/7?
        Meikkaaminen taitaa olla hyväksytyksi tulemisen hakemista. Mutta lopulta se meikki on kuitenkin pestävä pois ja hyväksyttävä itsensä meikittömänä.
        Toisten miellyttämisen sijaan onnen voisi etsiä muullakeinoin. :)

• Hedonistibotti
        nainen7 kirjoitti:

Valitettavasti uskon että olet oikeassa: heteronaiset haluavat miellyttää miehiä mutta väittävät että se on heitä itseään varten. No elävätkö he sitten peilin edessä 24/7?
        Meikkaaminen taitaa olla hyväksytyksi tulemisen hakemista. Mutta lopulta se meikki on kuitenkin pestävä pois ja hyväksyttävä itsensä meikittömänä.
        Toisten miellyttämisen sijaan onnen voisi etsiä muullakeinoin. :)

Juuri näin.

Lopetin meikkaamisen muutamia vuosia sitten, olen nyt 25.
        Säästän aikaa, jonka käytän lempiharrastuksiini, urheiluun, läheisten auttamiseen (Marilynn Brewer: läheisten auttaminen lisää tutkitusti myös omaa onnellisuutta), opiskeluun ja rentoutumiseen.

Säästän myös rahaa: ostin ekan oman sijoitusasunnon 24-vuotiaana, olen pienituloinen mutta silti säästöön jää joka kk yli 1000e.

Lopetettuani ulkonäköni feikkaamisen, olen tullut myös huolettomammaksi ja onnellisemmaksi. Kykenen nykyään hyväksymään itseni tällaisena kuin olen. Olen tyytyväinen ulkonäkööni ja tunnen itseni nätiksi. Miksi siis meikata kun voi myös parantaa minäkuvaansa ja tehdä näin meikkaamisesta turhaa? Uskon tästä olevan hyötyä myös sitten, kun alan rupsahtaa. Te muut, jotka olette tottuneet feikkaamaan ulkonäkönne, tulette luultavasti romahtamaan, kun ette voi enää meikillä piilottaa virheitänne. Samaan aikaan minä olen virheeni hyväksynyt jo vuosikymmeniä sitten, ja voin täysillä nauttia elämästä ilman kirurgin veistä tai itsetunto-ongelmia.

Odotan hykerrellen aikaa, kun olen keski-ikäinen, ja muut ikäiseni ovat kouluttamattomia, köyhiä, sekä epätoivoisia menetettyään ulkonäkönsä (se rapistuu ihan meillä kaikilla, ellemme kuole ensin:) Hieman jo kaduttaa, että tulin tämän tänne paljastamaan, oman Graalin maljani. Toivottavasti te meikkileikkijät ette usko tai kuuntele minua, niin etulyöntiasemani säilyy:)

• asdasd4
        Hedonistibotti kirjoitti:

Juuri näin.

Lopetin meikkaamisen muutamia vuosia sitten, olen nyt 25.
        Säästän aikaa, jonka käytän lempiharrastuksiini, urheiluun, läheisten auttamiseen (Marilynn Brewer: läheisten auttaminen lisää tutkitusti myös omaa onnellisuutta), opiskeluun ja rentoutumiseen.

Säästän myös rahaa: ostin ekan oman sijoitusasunnon 24-vuotiaana, olen pienituloinen mutta silti säästöön jää joka kk yli 1000e.

Lopetettuani ulkonäköni feikkaamisen, olen tullut myös huolettomammaksi ja onnellisemmaksi. Kykenen nykyään hyväksymään itseni tällaisena kuin olen. Olen tyytyväinen ulkonäkööni ja tunnen itseni nätiksi. Miksi siis meikata kun voi myös parantaa minäkuvaansa ja tehdä näin meikkaamisesta turhaa? Uskon tästä olevan hyötyä myös sitten, kun alan rupsahtaa. Te muut, jotka olette tottuneet feikkaamaan ulkonäkönne, tulette luultavasti romahtamaan, kun ette voi enää meikillä piilottaa virheitänne. Samaan aikaan minä olen virheeni hyväksynyt jo vuosikymmeniä sitten, ja voin täysillä nauttia elämästä ilman kirurgin veistä tai itsetunto-ongelmia.

Odotan hykerrellen aikaa, kun olen keski-ikäinen, ja muut ikäiseni ovat kouluttamattomia, köyhiä, sekä epätoivoisia menetettyään ulkonäkönsä (se rapistuu ihan meillä kaikilla, ellemme kuole ensin:) Hieman jo kaduttaa, että tulin tämän tänne paljastamaan, oman Graalin maljani. Toivottavasti te meikkileikkijät ette usko tai kuuntele minua, niin etulyöntiasemani säilyy:)

"Odotan hykerrellen aikaa, kun olen keski-ikäinen, ja muut ikäiseni ovat kouluttamattomia, köyhiä, sekä epätoivoisia menetettyään ulkonäkönsä "

"Toivottavasti te meikkileikkijät ette usko tai kuuntele minua, niin etulyöntiasemani säilyy:)"

Oletkohan nyt ihan oikeasti onnellinen ihminen? Nämä lauseesi kuulostavat lähinnä katkeruudelta. Vasta sitten joskus tulevaisuudessa saavutat lopullisen voittosi meikkileikkijöihin nähden? Mitähän pahaa he ovat sinulle tehneet? Outoa...

• totuudentorviko?

Meikkaan, koska silloin olen paljon kauniimpi, sillä se peittää ihon virheet, esim. Maksaläiskät, sm. :-) :-D

• Luonnonkaunis26

Ihminen on luonnostaan kaunis. Jokainen meistä on luonnostaan kaunisMielstäni naisen (tai miehen) ei tarvitse peittää todellista olemustaan ja jäljitellä median kirjoittamattomia sääntöjä naiseudesta (miehuudesta).
      Joskus on toki hauskaa räväyttää ja laittaa meikkiä, muttaa persoonaa ja asettua johonki hivenen erilaisempaan rooliin meikin saattelemana.
      Itselleni meikki ei pahemmin tuo itseluottamusta, pikemminkin joskus koen päinvastoin: luonnollisena meikittömänä koen olevani itseni.

Itse olen ajatellut meikkauksen saaneen alkunsa afrikan heimoilta tms..perinteisesti sotaan tai metsään lähdettäessä on haluttu naamioitua eläinten maailmaan - tähän meikkaus/maalaus on sopinut hyvin.

Lisäksi esim silmämeikki lisää katseen intensiivisyyttä ja voi näin ollen nostaa valta-asemaa. Mutta pelkkä meikki ei tee ihmisestä asemaltaan sen arvokkaampaa tai enempää valtaa pitävää - hyvä itsetunto ja -luottamus ovat asioita jotka näkyvät ulospäin ilman meikkiäkin ja antavat aivan yhtä hyvän valta-aseman.

Kun yksilö oppii tuntemaan itsensä ja luottaa itseensä, on hän tällöin todnäk sisäisesti onnellinen ja motivoitunut, eikä hänen tarvitse hakea onnea ulkopuolelta (ympäristösä tai muista ihmisistä). Kun yksilä hyväksyy itsensä sellaisena kuin hän on, hyväksyvät muutkin hänet :) ja onnellisuus senkun vain kukoistaa ja leviää

• mummimeikis

Pakkoha sitä on meikata ku Luoja unohti antaa värit....mitäänsanomaton harmaa pärstä ei ilahduta ittee eikä muita...kyllä silmät ja suu saa erottuu ja meikeillähä ne tulee esille ja jos viel cuperosa-iho on tullu synnyinlahjana nii peitettävähä se on .

• ihmettelevä2

Miksi on peitettävä? kuinka monta kertaa sulle on joku sanonut että olet ruma?

• Karjupaavo

MInä meikkaan joka aamu ja viikonloppuna meillä on äijien kanssa lauantaina iltapäivällä kokkipoikien meikkauskerho. Porukassa ei ole yhtää ammattikokkia, mutta nykyään kaikki äijät harrastaa kokkaamista ja leipoo pullaa. Me ollaa siinä mielessä vielä edistyksellisempiä, että kaikki myös meikkaa. Lauantai meikkikerohossa käydään läpi uusia trendejä ja esitellään toisille uusia meikkejä.
      Kuuleman poliisit ja palomiehet suosii nykyään kirkkaan keltaista kynsilakkaa. Yksi äijä porukasta on poliisi. Ei osannus sanoa, mistä tämä trendi on tullut. Ilmeisesti jenkeistä...?

• kotkotkoot

olen meikannut 13 vuotiaasta asti ja se tapa on yhtä päivänselvä kuin hampaiden pesu. jos olen meikkaamatta hieron jatkuvasti silmiä, on jotenkin pirteempi olo meikattuna.

• 23t234t

koska olet ilmeisesti riippuvainen meikeistä fyysisesti ja henkisesti.

• Pandansilmät

Joo,kannattaa muistaa että ei hiero niitä silmiä kun on meikannut.. joskua vaan unohtaa...

• natural2

Minä olen parikymppinen enkä ole koskaan meikannut muuten kuin käyttämällä ripsaria (ja peitepuikkoa silloin, kun tarvitsee.) Minulla ei ole koskaan ollut aknea, joten ihan sieltä 13-vuotiaasta asti minulle on ollut päivänselvää, etten käytä meikkivoidetta. Ja en käytä edelleenkään.

Minä vain viihdyn luonnollisena ja olen aina viihtynyt. Ja tulen varmasti aina viihtymään. :-)

• natural2 jatkaa

Olen samaa mieltä siinä, että mielestäni treffeillä 'pitäisi' näyttää itseltään = ei pakkeloida koko naamaa täysin erinäköiseksi kuin se on ilman pakkelia.
        Koska kyllähän monet pakkelinaamat ovat aika (todella) rumia sitten luonnollisina. Siitä huolimatta että olen itse luonnollisuuden perikuva (:-D) on minulla pari "pakkelinaamakaveria", mutta molemmat heistä ovat jo parisuhteessa ja molemmat fiksuja nuoria naisia, joten heidän pakkeleistaan minulla ei ole pahaa sanottavaa. Se on heidän tyyliään ja olkoon, mutta minä pysyn luonnollisena.

• etwetqw

miun mielestä jätä ne meikit sinne minne ne kuuluu, kaupan hyllylle. elät terveellisemän henkisen ja fyysisen elämän.

• Nainen 22 V

Meikkivoiteita tai muita tököttejä en käytä. Mutta perus silmämeikit: rajaus, ripsiväri, luomiväri.. ja sitten huulipunaa käytän. Syyt: Kyllä se antaa itsevarmuutta ja haluan myöskin näyttää hyvältä/paremmalta kuin olenkaan, ihmisten ilmoilla.
      Suomessa muutenkin ollaan vähän liian tyylittömiä omasta mielestäni.

• Rehellinen nainen

Meikkaan, koska olen luonnostani ruma ja käytän parfyymeja, koska haisen pahalta.

• Blondi suomalainen

Olen töissä maahanmuuttoasioissa ja meikkaan tasan tarkkaan sen takia, ettei koskaan tiedän milloin on tilaisuus saada oikein kunnon BBC:n lähetys.

• Ehostus ihan jees

Hirveän näköistä jos on vedetty kynällä voimakkaat kumaviivat ja siihen vielä räikeä huulipuna... xp

• Miss Eloveena

itsekään en oikein käytä meikkiä.. todella harvoin.. joskus tykkään meikkailla vaan omaksi iloksi ja kokeilla erlaisia juttuja. tottakai se tuo lisää itsevarmuutta, vaikka luonnonkaunis olenkin niin kyllä satunnainen ehostelu tuo "prinsessamaisen" olon ja onhan se mukavaa kun ihmiset huomaa ja kertoo kuinka kivalta näyttää :) tiedän ettei se tee hyvää iholle ja juurikin siksi en käytä meikkivoidetta koskaan.. liika meikki naamassa on mielestäni rumaa.

• Epävarma akka

Lähinnä sen takia että mun itsetunto on vaan niin huono. Mulla on erilainen ja ahdistava olo jos liikun meikittä kaupungilla.
      Meikkivoidetta käytän koska olen edelleen päälle parikymppisenä finninaama ja mulla punoittaa herkästi iho joten peitän sitä välttääkseni noloja tilanteita.

Muu meikki koostuu ripsarista ja kajalista. Ei siis kovin räikeä meikki vaan sellainen perusmeikki joka ei pistä silmään. Mielestäni ilman meikkiä olen ruma.

Taitaa syynä siis olla sosiaalinen paine ;P

• Jaaha.

Miksi suomalaisilla on niin usein tarve korostaa, sitä "luonnollisuuttaan", että minä olen parempi kun en edes meikkaa, että ihan meikkaamattakin uskallan olla, hyvä minä, ja niitä pitää väheksyä, jotka meikkaavat tai muutenkin kiinnittävät huomioita ulkonäköönsä.
        Ajatellaanko edelleen, että vaatimattomuus kaunistaa, että itseään ei saa korostaa. Suomi on kyllä ihan ainut laatuaan tässä asiassa.
        Mielenkiintoista on myös se, että miehet täällä palstalla huutelevat meikittömyyden perään, mutta todellisuudessa kuitenkin esim. kadulla kävelessä huomioidaan ne huolitellun näköiset naiset. kaksinaismoralismia parhaimmillaan.

• asdasd4
        Jaaha. kirjoitti:

Miksi suomalaisilla on niin usein tarve korostaa, sitä "luonnollisuuttaan", että minä olen parempi kun en edes meikkaa, että ihan meikkaamattakin uskallan olla, hyvä minä, ja niitä pitää väheksyä, jotka meikkaavat tai muutenkin kiinnittävät huomioita ulkonäköönsä.
        Ajatellaanko edelleen, että vaatimattomuus kaunistaa, että itseään ei saa korostaa. Suomi on kyllä ihan ainut laatuaan tässä asiassa.
        Mielenkiintoista on myös se, että miehet täällä palstalla huutelevat meikittömyyden perään, mutta todellisuudessa kuitenkin esim. kadulla kävelessä huomioidaan ne huolitellun näköiset naiset. kaksinaismoralismia parhaimmillaan.

" minä olen parempi kun en edes meikkaa, että ihan meikkaamattakin uskallan olla, hyvä minä, ja niitä pitää väheksyä, jotka meikkaavat"

Tässäpä koko keskustelun ydin. Aamen.

• fxgfxxgf
        Jaaha. kirjoitti:

Uskoisin että kyse ei ole niinkään kaksinaismoralismista, vaan siitä että taitava meikkaushan on sitä että siitä ei edes näe että on meikattu, eli se on huonojen puolien peittämistä ja hyvien korostamista, ei naaman värittämistä.

Ja kun kyse on äijistä jotka eivät meikkaa eivätkä osaa nähdä taitavaa meikkiä, niin tuossahan meitä vedätetään kuus nolla.

Minä miehenä tunnustan että kaunis meikki on upea ja tekee naiselle kuin naiselle hyvää. Mutta en minäkään mitään maalattuja naamoja siedä ja mieluummin katselen täysin saunapuhdasta kasvoa kuin kolhoa sirkuspelleä.

Olkaa naiset naisellisia!

• Nainen myös
        Jaaha. kirjoitti:

" Mielenkiintoista on myös se, että miehet tällä palstalla huutelevat meikittömyyden perään, mutta todellisuudessa kuitenkin esim. kadulla kävellessä huomioidaan ne huolitellun näköiset naiset."

Tällä palstalla kirjoitellaan pääasiassa REKISTERÖITYMÄTTÖMILLÄ NIMIMERKEILLÄ, joiden takana voivat olla ketkä tahansa. Toisin sanoen NAISET VOIVAT ESIINTYÄ MIEHINÄ - ja päinvastoin!

Vai uskotko todella, että MONIKIN MIES KOMMENTOI INNOLLA VIIKONLOPPUNA NAISTEN MEIKKAUSTA koskevaa palstaa(?)

Naiset täällä meikkaamistaan tai meikkaamattomuuttaan puolustelevat, vaikka JOKAISEN OLISI SYYTÄ HOITAA VAIN OMA NAAMANSA turhaan toimiaan puolustelematta - TAI MUIDEN MEIKKAAMISEEN/ MEIKKAAMATTOMUUTEEN PUUTTUMATTA!

• Meikkaatteko myös

napapiirin alapuoleisen huvittelukeskuksen,kun lähdette miehen metsästykseen.

• hoidettupuutarha

En meikkaa sitä,
        mutta käytän maitohappobakteereita "sisäisesti", maistun ja tuoksun hyvältä.
        Karvat ylä- ja alapäässä trimmaan säännöllisesti. ja hyvä lihaskunto vaikuttaa moneen asiaan....

• Enpämeikkaajuurikaan

En meikkaa lähes koskaan, mutta jos meikkaan niin teen sen vain muiden takia. Haluan silloin näyttää kauniimmalta ja saada muut tuntemaan itsensä rumemmaksi, varsinkin itse koen alemmuudentunnetta muiden takia (esim. he ovat ilkeitä minulle). Näin se kärjistettynä vaan menee :)

• fhncghj fd

Meikittä tunnen oloni itsevarmaksi. Tunnen viestiväni sitä, että minulla on pokkaa näyttää siltä miltä oikeasti näytän. Että olen varma itsestäni.

Ilman meikkiä on jotenkin vapautunut olo. "Minuahan eivät yhteiskunnan konventiot sido."

Oireyhtymään liittyy myös sopimattomasti pukeutuminen.

• kannatetaan

Mutta hei,eikö Susan Boylekin muuttunut nuhruisesta köökiemännästä kaunokaiseksi, kun meikattiin ja stailattiin ;-) siinä se ero,miksi kannattaa ehostaa,
      hyvällä maulla tietysti

• mies---22v

Olisipa enemmän naisia jotka ei meikkaa ollenkaan.

• Kiitos27

Kiitos :)

• Meikkaan sen mukaan mihin oon menossa ja mikä on oma mieliala. Oon kuitenkin aika tarkka meikin määrästä, koska haluan näyttää mahdollisimman luonnolliselta. Meikittömyys ei ole kuiteskaa ongelma, koska oon ihan sinut naamani kanssa ;))

• Paska maailma

Mutta naisten alati jatkuvaa pinnallisuutta eivät meikitkään peitä.

• ttttttbvv

Naiset ovat pinnallisia osittain miesten takia.

• 18-v meikkailija

Minä meikkaan siksi, koska haluan näyttää viehättävämmältä. En meikkaa paljoa, koska haluan näyttää siltä kuin olisin lunnostani kauniimpi. Tarvittaessa pystyn myös olemaan julkisestikin ilman meikkiä. Itse asiassa minusta tuntuu, etteivät miehet ainakaan huomaa mitään eroa minussa olin sitten meikannut tai meikittä.

Miettikääpä sitä, että kyllähän miehetkin on naisten mielestä ihan hyvännäköisiä ilman meikkiä, joten miksi naiset ei olisi miesten mielestä?

• pirre vaan

Voi luoja, jos en käyttäisi meikkivoidetta ja muuta, olisin kuin muumio:) Onneksi on keksitty moiset jotta saan itseni lähtökuntoon. Olen erittäin vaalea iholtani, kuin kalkkilaivan kapteeni ja vielä värittömät huuletkin. Tuskin kukaan haluaa sellasta nähdä esim. asiakaspalvelussa.

• reiätön korvakin
        pirre vaan kirjoitti:

Voi luoja, jos en käyttäisi meikkivoidetta ja muuta, olisin kuin muumio:) Onneksi on keksitty moiset jotta saan itseni lähtökuntoon. Olen erittäin vaalea iholtani, kuin kalkkilaivan kapteeni ja vielä värittömät huuletkin. Tuskin kukaan haluaa sellasta nähdä esim. asiakaspalvelussa.

>Olen erittäin vaalea iholtani, kuin kalkkilaivan kapteeni ja vielä värittömät huuletkin. Tuskin kukaan haluaa sellasta nähdä esim. asiakaspalvelussa.

Minä ainakin haluan! Ruokakaupassa oli kassalla nuorehko nainen, jolla olivat kulmakarvat ja ripsetkin valkoiset. Silmän värikalvot olivat kirkkaan siniset - siis ei ollut mikään albiinotyttö. En ollut hänen ainut ihailijansa.

• mu om
        reiätön korvakin kirjoitti:

>Olen erittäin vaalea iholtani, kuin kalkkilaivan kapteeni ja vielä värittömät huuletkin. Tuskin kukaan haluaa sellasta nähdä esim. asiakaspalvelussa.

Minä ainakin haluan! Ruokakaupassa oli kassalla nuorehko nainen, jolla olivat kulmakarvat ja ripsetkin valkoiset. Silmän värikalvot olivat kirkkaan siniset - siis ei ollut mikään albiinotyttö. En ollut hänen ainut ihailijansa.

Värittömyys vaatii kuitenkin toimiakseen kauniin pohjan, joko pehmeät piirteet tai sitten kauniin luuston.

Minulla on huono iho ja tuntuu, että näytän tyhmältä pelkässä meikkivoiteessa, muuten saattaisin kulkea "albiinona" ilman silmä- ja kulmameikkiä. Tosin nyt vanhemmiten en ole enää piirteiltäni nätti, joten meikkaan siksikin. Ehkäpä olin tottunut olemaan nätti, sillä kaikki eivät välitä tällaisista asioista (eikä tarvitsekaan välittää).

• sisällöntuottajalle

Hyvä provo, sisällöntuottaja!

• vastausta

Joo, meikkaan silloin tällöin ihan vaan tunteakseni oloni naisellisemmaksi Enhän ole niin onnekas niin kuin moni näistä itsevarmoista luonnonkaunottarista joiden ei tarvitse tehdä yhtään mitään saadakseen tasonsa tietäviä miehiä joka sormelleen.

Kas, kun otan meikit pois, näytän pojalta. Tosin aika nätiltä sellaiselta. Eihän se sinänsä haittaa minua, koska olen bi ja saan meikittömänä enemmän huomiota mukavaluonteisilta tytöiltä kuin pinnallisilta miehiltä.

• 17+11

Semmoinen pointti tuossa on, että moni nainen luulee olevansa ruma ilman meikkiä. Sitten kun elää tuossa uskossa niin se luulo toteuttaa itse itseään. Kun on tottunut että meikki on välttämättömyys joka paikassa, niin jos sitä ei sitten joskus olekkaan, niin tottakai muut (tutut) ihmiset sen huomaavat. Nainen tulkitsee tämän tietty negatiivisena asiana. Seuraavaksi menee itseluottamus, ja sitten nainen ihan oikeasti näyttääkin joltain muulta kun kauniilta. Niinpä ilman meikkiä kauniit naiset ovat usein juuri niitä jotka ovat tottuneet olemaan ilman meikkiä. muuallakin kuin kotona.

• meikkailija

Laittaudun, koska haluan näyttää huolitellulta. Hyvä meikkivoide suojelee ihoa mm. auringonsäteilyltä ja ilmansaasteilta. Mielestäni täysin meikitön nainen näyttää siltä ettei häntä kiinnosta panostaa itseensä tai näyttää hyvältä ja edustavalta - vaikka kuulostaakin pinnalliselta niin se on totta.

• peitepuikko88

Itse käytän ainoastaan peitepuikkoa. Peitän sillä vaan finniarvet.

• Puhdas arvossaan

Maalia naamaan massailmiönä, kun kaikki muutkin muka niin tekevät. Eivätpä naistenlehdetkään markkinoi meikkaamattomuutta tai edes meikinpoistoa.

• ;/;\;);-);(;-(;D;-D

No minä en ainakaan tarvise meikkiä kun on tummat kulmat ja tummat ripset sekä vaaleanruskea iho. Ehkä blondauksen voisin ottaa kun alkaa hiukset ttummuu.

• Kestopigmenttejäkin

Meikkaaminen tuo itsevarmuutta ja on huolitellun näköinen kevyessä meikissä. Ehkä asiakkaatkin katsovat mielellään hiukan väritettyä naamaa kuin ei-minkään väristä harmaan haileeta keski-ikäistä. Eri asia, jos olisi puhtaat, kauniit värit luonnostaan. Tytärpuoleni näyttää hyvältä ilman meikin hiventäkään. Hänellä on vaalean ruskeat hiukset mutta luonnostaan tummat kulmat antavat ryhtiä kasvoille samoin kuin tummat ripset. Taitaa oikeastaan olla niin, että me, jotka emme ole niin kovin puhdasvärisiä ja -piirteisiä hyödymme eniten sopivasta meikistä. Jotkut tosi kauniit olisivat kauniimpia lähes ilman meikkiä.

• Korosta-häivytä

Ilmeisesti joillekin ihmisille ulkonäkö on todellakin sivuseikka.
      Millä ihmeellä te selitätte pariskunnat, joiden naiset ovat piirtäneet kajal-kynällä itselleen luonnottomat kulmakarvat? Parhaassa tapauksessa toinen puoli on hämmästynyt, toinen kiukkuinen. Olisi mielenkiintoista tietää millaista olisi elää sillä tavalla sokeana, sekä meikkaavana osapuolena, että kumppanina.
      Kerran kysyin ystävältäni oliko hän sairas, kun oli niin kalpea. Aurinkopuuteri oli kuulemma vain loppunut. Enkä ikinä olisi arvannut hänen edes käyttäneen sellaista.
      Meikittömille ihmisille suosittelisin kulmakarvojen siistintää. Tekee ihmeitä. Jopa miehille.

• jhyyli

Meikkaaminen on rinnastettavissa autojen myyntimaalaukseen. Eli lommot piiloon ja baanalle. Sitten kun saadaan joku äijäriepu kiikkiin, meikkaamisen voi unohtaa.

• nloln

Mulla on itsellä niin vaaleat ja olemattomat kulmakarvat että näytän joltain albiinolta jos en piirrä niitä :D Eli kulmakynää käytän aina jos astun ulos ovesta. En käytä muuta meikkiä ihan joka päivä, esim en viikonloppuisin jos en ole menossa mihinkään, mutta muuten aikalailla aina. En kyllä mitenkään paljon pakkeloi, meikkivoiteella peitän kevyesti tummia silmänalusia ja punoittavia kohtia.

• komistus mies

Olen mies! En meikkaa, olen komea tekemättä mitään. valitsen niistä pakkelinaamoista parhaimman, ja otan. aika näyttää osaako akka olla hehkeimmillään 24h? muuten alkaa uusi metsästys :)

• somistusmies

Pääsenpäs hiplaamaan muijaas kun se tulee paklattavaksi meidän heterokamoaamoon!

• en meikkaa

En meikkaa, koska olen mies.

Paitsi kerran tosi nuorena yks muija meikkas mut koulussa, oli joku ihme käsityötunti ja leikittii muka jotai roolileikkejä, tytöt meikkas poikii. Tuli kyl aika hyvä, itekki tykkäsin :D Se muija oli sikahyvä meikkaamaan, varmasti paras luokalla, sillonki meikkas ensin ittsensä ja oli kyllä nii saatanan villin näkönen, siks kai mä tungin sen meikattavaks. Huvittavin tunti koulussa ikinä, varmaan paras muisto siitä laitoksesta.

• Eiväliämiltänäyttää

Minä en meikkaa juurikaan koskaan, koska en vain välitä miltä näytän. Olen sellainen kuin olen, mitä sitä mitään peittämään. Minusta ulkonäöllä ei ole merkitystä. Jotkut teinit jopa valitsevat kaverinsa vain sen mukaan ketkä meikkaa paljon ja näyttää hyvälle. Ihmisen kauneus voi löytyä myös sisältä, joten ei kannata hylätä ketään, varsinkaan ulkonäön perusteella!

• pöh ja höh

kaikki haluaa nykyään näyttää niin seksikkäiltä liian varhain. seksi kuuluu lisääntymiseen. haluaako 12 vuotiaat jo lisääntyä? media/mainokset vääristää nuorten maailmaa. nuoret voisivat lopettaa meikkaamisen. ihan typerää touhua. 20 voivat alkaa korostaa itseään jos niin tahtovat.

• yksinkertaista

Tuskin edes osaisin tehdä sellaista kunnon pakkelia, mutta itselläni menee siihen ripsivärin levittämiseen ja kulmien rajaamiseen aamuisin maksimissaan noin kaksi minuuttia. Sillä saa aikaan ainakin sen, ettei näytä väsyneeltä. Se on varmaankin vähän sama juttu kuin miesten parranajo, tiedä sitten, onko se pinnallista vai ei. Sanoisin, että meikkaan samasta syystä kuin pesen hampaani, käyn suihkussa, harjaan hiukseni ja valitsen itselleni tilaisuuteen sopivat vaatteet. Toki voisin kulkea kaupungilla rytkyissä ja jättää tukan pesemättä, mutta miksi ihmeessä tekisin niin?

• Meikki on osa minua

Meikkaan koska nautin siitä. Tykkään näyttää huolitellulta ja siistiltä. Minulla on epäsiisti ja punoittava iho, sekä vaaleat kulmakarvat ja vaaleat lyhyet ripset. Näytän ilman meikkiä aivan olemattomalta ja väsyneeltä.

Jos en meikkaa tunnen itseni sairaaksi ja väsyneeksi. Meikkaaminen kasvattaa itsetuntoa. Teen päivittäin meikkauksen samalla tavalla ja se on rutiini. Minulla siihen menee aamusta noin 15-20 minuuttia hiukset.

Ilman meikkiä olisi toki helpompaa, kun aamulla aikaa jäisi enemmän ja ovathan meikit kalliita. Meikkaaminen on kuitenkin mielestäni sen arvoista, että sitä kannattaa tehdä.

Tiedän myös monia luonnonkauniita tyttöjä / naisia, jotka eivät tarvitse meikkiä. Heillä on todella siisti ja kaunis iho, sekä tummat kulmakarvat ja silmäripset.

Jotkut sitä meikkiä tarvitsee, toiset rakastavat sitä, jotkut eivät tarvitse ja jotkut taas eivät meikkaa, koska eivät halua. Jokaisen oma asia, mutta minä meikkaan!

• ..................

Jokaisen yksityisasia.
      Asia ei kuulu sulle eikä kenellekkään muullekkaan.
      Päivän jatkoja...

• Kylmä esteetikko

Olen järkyttynyt. Tehän olette todella pesunkestäviä ääliöitä, naiset!

Tässä sitä puolustellaan naaman peittelemistä erilaisilla kemianteollisuuden sivutuotteilla ulkonäkösyistä viestistä toiseen. Tulee nainen kauniimmaksi ja epätäydellisyyden vähäiset ilmenevät peittyvät johonkin rasvan ja pigmentin seokseen.

Seuraavaksi te siirrytte johonkin toiseen keskusteluun marmattamaan ulkonäköpaineita, jotka koskevat yhä nuorempia ja nuorempia tyttöjä. Jo nyt pahimmillaan alakouluikäiset tytöt pitää päällystää kuorrutteella, että he olisivat ihania eli naisille kelpaavia.

Jos joku takoisi teidän päätänne seinään kunnes järki palajaa - joko kuvaannollisesti tai kirjaimellisesti - oivaltaisitte, että ikuisen täydellisyyden tavoittelu on kierre, josta ei ole pääsyä. Joku keksii aina lisää keinoja olla vielä hiukan raflaavamman näköinen. Ja kohta kaikkien pitää käyttää sitä keinoa, koituipa siitä mitä haittoja tahansa.

Ylenpalttisessa meikkaamisessa on kyse kilpavarustelusta. Ja surkuhupaisinta siinä on se, että jo vuosikymmeniä sitten teini-ikäiset tytöt saattoivat keskustella siitä, että voiko iltamyöhällä lähteä koiraa kusettamaan meikittä - jos vaikka elämän mies sattuisi tulemaan vastaan.

Teille on myyty käsitys kauneudesta. Ja te maksatte sen rahalla ja kenties ihonne terveydellä. Ja myyjät eivät ole miehiä, vaan toisia naisia. Te olette suostuneet typerään kilpavarusteluun, jossa voi tilapäisesti voittaa jotakin, mutta viime kädessä lähinnä hävitä.

Periaatteessa tämänkin ongelman ratkaisu on helppo. Rajoitetaan meikkaamista. Tehdään sen puuhan tarve tyhjäksi, koska sitähän se on. Siedetään se, ettette näytä naistenlehtien kansikuvilta - jo siitä syystä, että se on yhden tekevää, kuka siellä kannessa poseeraa, koska kaikki he ovat vailla mitään persoonallisia piirteitä. Ja opetelkaa aikuisiksi, herran tähden. Jos itsetunto on kiinni siitä, että roskista ei voi poistua viemään paklaamatta naamaansa, mikähän se itsetunnon tilanne lienee siinä tilanteessa, kun kohdalle osuu jokin muukin taakka kuin meikkaamattomuus? Entä jos joskus tulee elämäntilanne, jossa joudutte likaamaan kätenne tai toimimaan muutoinkin jonkin käytännön tarpeen mukaisesti? Aina ei voi siihenkään luottaa, että meikattu naama tuo paikalle jonkun älykääpiön äijän, joka hoitaa teidän asianne vain siksi, että naama on pakkelin peitossa. Jos itsetunto on silloin meikeissä ja vaatteissa, taitaa tuloksena olla lähinnä ininää ja parkua.

Jo minä taas ymmärrän, miksi arvostin nuorena partiotyttöjä. Hommat pääosin hoituivat, naama oli meikattuna sillon kun sille oli jokin syy, itsetunto perustui pikemminkin aikaansaamiseen kuin peilikuvaan ja jotenkin ne kommunikaatiotaidotkin olivat sentään hiukan syvällisemmät kuin akkain lehtien ja saippuaoopperoiden mallien mukaiset.

• HTGY

ihan omaksi ilokseni,, tiedän tyylini, enkä halua kuunnella muiden mielipiteitä,,....tässäkään asiassa "

• Parempi versio minus

Meikkaan näyttääkseni paremmalta. Eli ihan samasta syystä kuin miksi katson, mitä panen päälleni tai miksi hoidan hiuksiani.

Meikkaan varmaankin myös voidakseni paremmin. Huoliteltuna tunnen oloni paremmaksi, itsevarmemmaksi, jämäkämmäksi.

Omasta takaa vaaleissa kasvoissani ei juurikaan ole väriä. Ripset eivät erotu, ei ole kauniita kulmia. Kasvoni ovat valjut ja mitäänsanomattomat ilman meikkiä.

• 55v meikitön

Teininä en voinut mennä minnekään ilman värivoidetta, silmämeikkiä ja huulikiiltoa. Sitten kypsyin ja ajattelin, että mitä hittoa oikein puuhaan, mitä varten meikkaan? Jätin meikkaamisen ripisiväriä lukuunottamatta täysin. Viimeiseen kymmeneen vuoteen en ole edes käyttänyt ripsiväriä.

Ei pidä meikkaamista tarpeellisena omalla kohdallani. Minun itsetuntoni ja psyykkinen hyvinvointini tulee ihan muusta kuin siitä, onko minulla kemikaaleja naamassani.

Hämmästyin tämän ketjun pinnallisuutta. Kommentteja on pian pari sataa, mutta näitä ei pohdita:

1) Miksi juuri naisten pitäisi meikata? Misksi miehiltä ei kysytä, meikkaavatko he, ja jos eivät, niin miksi eivät?

2) Täysin kyseenalaistamattomina on ohitettu myös väitteet siitä, että kasvoihin laitettavat kemikaalit muka SUOJAISIVAT ihoa jotenkin. No, eivät tosiaankaan suojaa, vaan rasittavat sitä entistä enemmän. Jokainen lisäaltistus kemikaaleille on pahasta.

Itse käyn kosmetologilla ihonpuhdistuksessa pari kertaa vuodessa. Silloin saan aina kuulla, miten on ihan hirveää, kun en pese illalla kasvojani heidän tuotteillaan, rasvaa kasvojani illalla heidän tuotteillaan, pese taas aamulla rasvaa pois ja - yllätys, yllätys - peitä kasvojani aamupesun jälkeen heidän tuotteillaan.

Altistan kasvojani vain vesipesulle, en käytä edes kosteusvoidetta. MUTTA minua luullaan aina oikeaa ikääni nuoremmaksi ja kosmetologikin joutuu aina toteamaan, että ihoni on....kröhmmm.... oikein hyväkuntoinen. Mutta silti hänen mielestään minun pitäisi käyttää heidän kemikaalejaan.

• Meikkaava mies

>>Täysin kyseenalaistamattomina on ohitettu myös väitteet siitä, että kasvoihin laitettavat kemikaalit muka SUOJAISIVAT ihoa jotenkin. No, eivät tosiaankaan suojaa, vaan rasittavat sitä entistä enemmän. Jokainen lisäaltistus kemikaaleille on pahasta.

Ollaanpas sitä niin luomua niin luomua. Heitetään vain lonkalta väite, että kaikki kemikaalit ovat iholle pahasta, vaikka iholle on pahasta ennen kaikkea auringonvalo. Siltä voi suojautua pimeydellä tai kemikaaleilla. Tee sinä, miten haluat, mutta julista vähemmän.

Sukupuolittunuttahan tämä ehostus paljolti on, mutta mikä ei olisi. Onko siinä jotain lähtökohtaisesti väärää? Miksi pikkutyttö rakastaa pinkkiä ja nättejä asioita ja inhoaa poikien rumia asioita? Siksikö, että hän on tyhmä, pinnallinen uhri?Jos sinussa ei ole naisena tällaista esteettisen itsesi jalostamisen tarvetta, niin elä toki kuten haluat. Mutta älä ole niin kriittinen heitä kohtaan, jotka eivät ole samanlaisia kuin sinä.

• hannaaaaa2

Töihin mennessä meikkaan johon menee 5minuuttia. Sen takia meikkaan kun suojaa ihoa auringolta (käytän aina aurinkosuojattua meikkiä) ja myös tuo itsevarmuutta ja myös siksi että tykkään meikata :D vapaalle meikkaan vähän enemmän mutta luonnollisesti, ja tottakai pidän meikittömiä päiviä että iho pääsee hengittämään.

• pepunkirvelyä ilmas?

:D Sain päivän naurut lukiessani tätä tekstiä.. Kysymys oli miksi meikkaatte, ja täällä vain tapellaan siitä, että MIKSI SINÄ ET KÄYTÄ- ja MIKSI SINÄ KÄYTÄTÄ meikkiä.. Huoh, mutta vastaanpa nyt kysymykseen.
      Itse käytän vähäsen meikkiä (peitevoide,ripsari,huulirasvaa ja nyt joku saa kauheet pepun kirvelyt ja alkaa valittamaan , miten huulirasvaa ei luokitella meikiksi.) koska tunnen itseni nätimmäiksi niin. ("Hyi oot ihan feikki! YÖK!).. -_-

Yksinkertaisesti joillekkin meikkaamisesta on tullut tapa, joillekkin se nostaa itsetuntoa ("oot ihan feikki nyt kun meikkaat, yhyy yhyy"), syitä löytyy vaikka minkälaisia, mutta ovatko syyt päteviä? Sitä en tiedä.

MIELESTÄNI ON YLIPÄÄTÄÄN TURHA ARVIOIDA IHMISTÄ ULKONÄÖN PERUSTEELLA... niin pinnallista, hyi.
      "Nyt kun sä MEIKKAAT oot ihan kauhee feikki pakkelinaama, hyi yök"
      "Nyt kun sä ET MEIKKAA oot joku kauhee rölli joka elää kivimajassa, hyi yök"

Ja palataan tähän juttuun jonka mukaan iho menee pilalle, noh, voihan se niinkin olla jos niitä meikkejä ei pese eikä huolehdi muutenkaan ihostaan. Itse käytän aina ennen pientä meikkiä meikinalusvoidetta ja pesen ne illalla AINA pois jonka jälkeen laitan vielä jotain kosteuttavaa rasvaa. :P

Hauska lukea näitä pepun kirvelyjä täällä, mutta eiköhän se nyt ole jokaisen oma asia meikkaako vai ei. Ja mitä te nyt tähän nuorisoa vedätte mukaan, kun he ovat niin tyhmiä kun meikkaavat? Voi jessus , televisiossa, netissä, lehdissä, peleissä, elokuvissa, KAIKKIALLA MITÄ NUORET VAINKAAN KATSOVAT , NÄKEVÄT HE MEIKKIÄ! Sitten sitä ulistaan kun nuoret meikkaavat...

Hauska katsoa kuinka moni peukuttaa tämän viestini ihan maanrakoon ja muutenkin hauska katsoa tätä pepun kirvelyä, kuten sanoin PÄIVÄN NAURUT :DD

• fdgetgeg

Koska näytän paremmalta niin. Sitäpaitsi koska pukeutumistyylini on aika "lady", hiuksissani on yleensä jonkinlainen kampaus (siis ei vain hätäponnari tms) ja pidän isoista korvakoruista, näyttäisin jotenkin "puolitiehen" jääneeltä jos en myös meikkaisi :) Muttä on myös niitä päiviä kun viihdyn vain verkkareissa, silloin kiskaisen bad hair day-pipon päähän ja lähden ihan iisisti vaikka shoppailemaan ilman meikkiä, ei se ole mikään ongelma :) Ja en usko että esim. Dita Von Teesellä on kovin huono itsetunto tai hän on muutenkaan kammottava ilmestys meikittä vaikka suosii paljoa pakkelia ;)

• hassu juttu

Jännä, kuinka useat naiset täällä tuovat esiin sen, ettei meikki edes kaunista, eikä se oikeastaan vaikuta yhtään mihinkään tai muuta mitään. Kaikki meikkaavat tuntuvat olevan vielä luonnonkauniitakin. Ei se aivan niin taida olla.

Tässä hyvä esimerkki. Eräs takavuosien BB-kilpailija. Kukaan mies ei varmasti kiellä, etteikö näyttäisi paremmalta ja aivan erinäköiseltä meikattuna. Silmät noin viisi kertaa suuremman näköiset, ja koko naama aivan erilaisen näköinen.

Tuhannet miehet tulevat k*setetuiksi päivittäin.

http://is11.snstatic.fi/kuvat/BB-yllätys viisi häätöäänestykseen/img-1288345871950.jpg

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/sub/big_brother_2010/uutiset/uutiset_vko_01/985273.jpg

• Oho!

Oho on tosiaan iso ero, en tunnistaisi samaksi ihmiseksi.

Kaikki ei kyllä muutu noin paljoa meikillä. Johtuuko sitten meikistä vai lähtökohdasta.

• Oho!
        Oho! kirjoitti:

Oho on tosiaan iso ero, en tunnistaisi samaksi ihmiseksi.

Kaikki ei kyllä muutu noin paljoa meikillä. Johtuuko sitten meikistä vai lähtökohdasta.

Jos muuttuisi noin paljon meikillä niin varmaan tulis kauheat paineet aina meikata. Miettisin, että mitähän ne ihmiset tuumais, kun näkis mut ilman meikkiä. Joskus mut meikkas ammattimeikkaaja ja en tuntenut oloani kotoisaksi, joku sanoikin nähdessään valokuvani, että näytän ihan "oudolta".

• hohtavankaunista

Meikkaan ja se kohottaa huomattavasti itsetuntoa ! Meikkivoidetta käytän koska minä punastun todella helposti ! Siis todella helposti normaaleissa tilanteissa ja sen tuntee kun punastuu niin alkaa punastua vielä enemmän.. mutta kun on meikit naamassa niin en huolehdi punastelemisesta ! Ihoni on terve ja virheetön eikä sitä meikki ole tuhonnut, kunhan muistaa pessä yöksi :) Meikissä ei ole mitään pahaa ellei ole meikannut itseään pakkelipelleksi. Silmät saa säihkymään ja koko olemuksen ! :)

• jippo3

Käytän itse usein vain ripsiväriä ja aurinkopuuteria mielestäni ihostani tulee kuivan korpun näköinen jos käytän meikkivoidetta vaikka käytänkin joka päivä rasvaa yms.
      Ripsiväriä käytän siksi koska mielestäni se isontaa muuten pieniä silmiäni. :)

• jippo3

ja jos joskus käytän meikkivoidetta tunnen sen koko ajan naamassani vaikka käytän sitä aina pienen tipan verran.. :o

• Kyllästyyt meikaamaa

Yläaste ja lukio aikana en meikannut, muuta kuin viikonloppu menoihin. Muutoin en jaksanut. Ihoni oli täydellinen. En tarvinnut meikkiä, koska pojatkaan eivät huomanneet etten meikannut. Minulla on tummat ja tuuheat ripset, niin en tarvinnut edes ripsaria.

Mutta tänä päivänä ihoni on vallannut akne ja olen töissä asiakaspalvelussa,
      joten meikkaan töihin aina.

Odotan sitä päivää, ettei minun enää tarvitse nähä aikaa ja vaivaa meikkaamiseen.

• otanosaa

Meikkaan, mutten ole erityisen hyvä siinä. Ainoa syy miksi teen niin on huono itsetunto ja photoshopmedian ryvettämä yhteiskunta, joka lynkkaa jos en meikkaisi. Meikki saa kyllä näyttämään paremmalta, tosin haluaisin vältellä sitä koska uskon että ihohuokosiin hangattu teollisuustuote ei tuo mitään hyvää pitkällä tähtäimellä.

Hassua että vaikka olisikin ihan siistit vaatteet, kammatut hiukset ja hygienia ok, ei se riitä. Nainen ilman meikkiä mielletään lesboksi/feministiksi/feministilesboksi/hipiksi/oudoksi anarkistiksi.

Minua ei ole koskaan sanottu kauniiksi ilman meikkiä...

• meikitön

minäkään en meikkaa, en koe ollenkaan tarpeelliseksi. Ihoni on hyvässä kunnossa ja ehkä siinä virheitä onkin mutta en koe tarpeelliseksi meikata. :)
      En ajattele olevani meikillä sen kauniimpi niin en myös siksikään meikkaa.:)

• Nooh siksi

Ihan samasta syystä kun muotoilen hiukseni, laitan tietynlaiset vaatteet, laitan kynsilakkaa, nypin kulmakarvani, ajan sääri- ja kainalokarvat jne. Olen mielestäni meikissä paremman näköinen, kuin meikkaamatta. Mulla on kyllä mm. mustat pitkät ripset luonnostaan ja mustat kulmakarvat. Kyllä kai se tuo itsevarmuutta. Vaikka nykyään en niin paljon välitä kuin nuorempana, että mitä muut minusta ajattelevat. Mutta jotenkin on itsellä parempi fiilis, kun on laittautunut. Mitään kovin vahvaa meikkiä en laita, enkä kaipaa mm. tekoripsiä tai rakennekynsiä. Jos jollain ei ole meikkiä niin en kyllä oikeastaan kiinnitä siihen kyllä huomiota kauheasti.

• Kate Moss meikittä!
    • Tykkään laittautua

Ap, värjäätkö koskaan hiuksiasi? Jos värjäät niin miten se eroaa meikkaamisesta? Itsensä koristelua/muuttamista sekin.

• saas123

http://www.weddingdressesmore.com/

Olen itse tykästynyt kyseiseen kauppaan. Tavan seppälästä ei nääs minun makuun löydy. Varsinkin leggingsit lämmittävät jalkoja ja mieltäni.

• Pönkkä

On tuottanut itsevarmuutta, mutta nyt vasta tajusin, että jos lopetan meikkaamisen voin tuntea vielä itseni itsevarmemmaksi ja paremmaksi ihmiseksi!

• Naisellinen nainen

Ihanaa, että meikit on keksitty. Nauttikaamme niistä ja naisellisuudestamme! Nainen saa olla hiukan turhamainenkin:)

• Anonyymi

Meikkaan silmät koska se on tapa. Muuta meikkiä en ole koskaan käyttänyt. Siinä herää ja skarppaa vähän kuitenkin ja se kuuluu aamutoimiin. Ei se vaikuta itsetuntoon suuntaan tai toiseen, omaksi huviksi.

Onpas vanha ketju enkä tiedä mistä tämä pomppasi mutta vastataan nyt kuitenkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      117
      3643
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      39
      3211
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      139
      2774
    4. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      19
      2426
    5. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2323
    6. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      212
      2121
    7. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      36
      2085
    8. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      121