Miksen laihdu enellä!

Lannistunut läski

Olen ollut nyt 2 viikkoa ene-dieetillä ravitsemusterapeutin suosituksesta. (Ene = erittäin niukkaenerginen dieetti, aka VLCD).
Lähtöpaino oli 121,7 kg ja kahden viikon jälkeen vaaka näyttää 117,7 kg. Jutta Gustafsbergiä siteeratakseni tuollainen mitätön määrä pitäisi tämän kokoisesta ihmisestä lähteä kun käy kerran p*skalla. Rt sanoi, että joku oli pudottanut kahdessa viikossa enellä 13 kg. Miksi minun painoni ei putoa?!
Noudatan ohjeita pilkuntarkasti, enkä ole lipsunut yhtään mitenkään. Ainoa ongelma on vuorotyö, jonka vuoksi en voi juoda Nutrilett-pussipirtelöitä joka päivä samalla kellonlyömällä. Siitäkö se johtuu, ettei paino tipu?
Vettä juon vähintään 1,5 l päivässä ja syön sallittuja kasviksia sallitun määrän. Suuta kuivaa koko ajan ja vielä eilen maistui suussa "ketoosi", mutta ei enää. Nälkää ei ole, eikä mielihaluja.
En aiemmin liikkunut juurikaan, mutta nyt olen käynyt kävelemässä hien pintaan melkein joka päivä. Päivittäiset kalorit ovat olleet joka ikinen päivä alle 800 kcal, joten luulisi painon laskevan, mutta ei.
Pelkään että rt ei usko minun noudattaneen ene-ruokavalioa ja alan olla epätoivoinen. Mitä minun kannattaisi tehdä? Lisäänkö liikuntaa? Vähennänkö päivittäistä kalorimäärää esim. 500 kaloriin, jolloin päivän kalorivajeesta tulee entistä isompi?

12

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uytftyfy

Jos joku pudottaa kahdessa viikossa 13 kg, sillä henkilöllä täytyy olla pahoja terveysongelmia, eli hän on ollut totaalisen turvoksissa.

Pudottamasi määrä on ene-dieetille normaali, eli pari kiloa nestettä ja 2-3 kiloa läskiä. Sitä paitsi vaaka ei aina näytä totuutta, eli paino saattaa pudota ihan yhtäkkiä jälkeenpäin.

Ei kannata pudottaa kalorimäärää, sillä ihan varmasti tulet laihtumaan lisää. Toinen juttu on sitten jos on jokin sairaus, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta, mikä hidastaa laihtumista.

Olet laihtunut 4 kg kahdessa viikossa, ja et muka laihdu? Et kai ole katsonut Suurin pudottaja- ohjelmaa, ja kuvittele, että voit laihtua samaan tahtiin kuin osallistujat, jotka teholiikkuvat koko päivän?

• Lannistunut läski

En ole katsonut Suurinta pudottajaa. Eikä minulla ole esim. kilpirauhasvaivoja. Mutta jotenkin vaan tuntuu, että tällaisesta massasta pitäisi lähteä nopeammalla tahdilla kiloja.

• uytftyfy
        Lannistunut läski kirjoitti:

En ole katsonut Suurinta pudottajaa. Eikä minulla ole esim. kilpirauhasvaivoja. Mutta jotenkin vaan tuntuu, että tällaisesta massasta pitäisi lähteä nopeammalla tahdilla kiloja.

Kirjoitat että sinulla ei ole enää nälkää, eikä mielihaluja. Sehän on jo loistava juttu! Itse olen ollut nyt viikon ene- dieetillä, ja se tunne, kun nälkää ei ole on juuri syy miksi tällä tavalla laihdutan. Muilla dieeteillä sitä tunnetta ei minulle tule.

Tsemppiä nyt. Ei kannata verrata omaa laihtumistahtiaan toisten suorituksiin. Olet vasta päässyt vauhtiin, ja painosi tulee putoamaan vielä reippaasti.

• Mikä kiire?

Läskiä ei voi sulattaa kuin kilon viikossa. Kaikki muu on nestettä ja suolensisältöä, mutta myös lihasta. Alkuun lähtee siis tosi paljon töhnää kropasta, sitten hidastuu.

Sulla on tippunut todella hyvin paino. Eihän se noin nopeasti ole edes tullut. Kroppa ei toimi toiseenkaan suuntaan sen nopeammin.

Laihtuminen on hidasta hommaa. Varaa ainakin vuosi aikaa. Ekoina kuukausina tippuu hyvin. Loppuajasta voit olla tyytyväinen, jos lähtee kilo kuukaudessa.

• Lannistunut läski

Olen menossa leikkaukseen ja painoa pitää saada nopeasti alas ennen sitä. Tällä hetkellä on ihan sama lähteekö nestettä vai lihasta, kunhan paino putoaa.

• Iisisti nyt
        Lannistunut läski kirjoitti:

Olen menossa leikkaukseen ja painoa pitää saada nopeasti alas ennen sitä. Tällä hetkellä on ihan sama lähteekö nestettä vai lihasta, kunhan paino putoaa.

Jos olet menossa lihavuusleikkaukseen tai muuhun mahalaukun runteluun, niin tarkoitus on hävittää läskiä maksasta ei esim. sydänlihaksesta.

• Katsoskunnäin
        Iisisti nyt kirjoitti:

Jos olet menossa lihavuusleikkaukseen tai muuhun mahalaukun runteluun, niin tarkoitus on hävittää läskiä maksasta ei esim. sydänlihaksesta.

On ihan normaalia, että lääkäri määrää ene-dieetille ennen lihavuusleikkausta. Silloin ei katsota mistä läski lähtee, vaan leikkaukseen pääsee sen mukaan mitä vaaka näyttää.

• Katsos kun
        Katsoskunnäin kirjoitti:

On ihan normaalia, että lääkäri määrää ene-dieetille ennen lihavuusleikkausta. Silloin ei katsota mistä läski lähtee, vaan leikkaukseen pääsee sen mukaan mitä vaaka näyttää.

Olen itse ihan samassa tilanteessa. Menossa lihavuusleikkaukseen. Kun noudatat ENE-dieettiä, se riittää. Ei ne kiloja tuijota, kunhan suunta on alaspäin.

Kyllä ENED:ä npudattaen kilot putoaa.

• Lerppa69

Voi perkele teidän kanssa.
      n 1.5kg per viikko on täysin normaali ja oletettavissa oleva laihdutuvauhti ENE dieetillä.
      Eli sinun tulee olla täysin tyytyväinen.

Jutta voi tunkea p*skan korvaansa, pitää muistaa että se ämmä tekee laihdutuksella bisnestä ja sillä on narsistiset motivaatiot lässyttää mitä sattuu kunhan oma ego kohenee.

• luuta, läskiä

Herranpieksut O.o Tottakai sillä on väliä (leikkauksesta riippuen) että lähteekö läskiä vai lihasta! Lihaksia tarvitaan varsinkin isojen nivelleikkausten jälkeen, miten leikattu muka voisi kuntouttaa esim. tekolonkkaniveltä jossei jalan lihakset pelitä??

• Jutta EI KÄYTÄ ENEÄ diettijutuissaan, vaan paljon enemmän kaloreita sisältävää ruokavaliota. Mutta samalla myös niin kovaa treeniä, että suoraan sanottuna olisit varmaan ambulanssin kyydissä jo vartin treenin jälkeen. ENE on lääkärin valvonnossa toteutettava dietti eli mikään yleinen peruslaihdutushomma. Esim. yksikään personal trainer, kuten jutta, ei antaisi kenenkään treenata ENE-ravinnolla. Käveleminen ei olee treenaamista, vaan ihan perusliikuntaa.

Ja mitä tulee tuohon Jutan p*skalla sanomiseen, niin jos ihminen syö pelkkää epäterveellistä jauho-sokeri-suola-mättöä, niin suolistoon kertyy kuona-aineita ja esim. suolihuuhtelussa saattaa paino ensimmäisellä kerralla pudota jopa viisi kiloa, kun kirjaimellisesti peet tulee pihalle. Tosin normaalisti paino joko ei putoa tai maksimissaan putoaa 0,5-1kg. Ehkäpä sulla on suoli toiminu jo ennen ENEN aloittamista?

ENEllä paino putoaa normaalisti 0,5- jopa 2,5kg viikossa. Ja tuo 2,5kg viikko on huippu viikko!

Teet juuri niinkuin lääkäri ja ravintoterapeutti sekä ENE-pussit sanovat, etkä ala mihinkään omiin tai muiden ehdottamiin hölmöilyihin.

Painon putoamiseen vaikuttaa myös:

- mahan toiminan säännöllisyys. Tarvitko esim. jotain kuitutuotetta kuten apteekin Vi-Siblin auttamaan mahaa toimimaan ENE-dietin aikana.

- kuukautiskeirto ja sen ajankohta

- itsensä punnitsemisen tiheys ja ajankohta. Parasta on punnita kerran viikossa, heti aamusta aamupissan jälkeen alasti tai aina samoissa vaatteissa. Vesilasinkin juominen saattaa heittää painon määrää, samoin eri vaatteet.

- mitä vaakaa käyttää: eri vaaat saattavat heittää useita kiloja.

- stressi hidastaa painon pudotusta

- hyvää painonpudotusviikkoa seuraa yleensä painon paikallaan pysyminen tai jopa parin sadan gramman nousu.

- jokaisen kroppa reagoi omaan tahtiinsa ja vaihtelevasti. Ensin esim. saattaa tippua paino nopeasti ja sitten jummata paikallaa, kunnes taas alkaa tippumaan tms.

Leikkausta lukuunottamatta PAINO EI LASKE NOPEAMPAA VAUHTIA KUIN SE ON NOUSSUT. Jollei painosi ole noussut lihoessasi 13 kg 2 viikossa, niin miten se voisi laskeakkaan?

• vettä lisää

Rasvan sulaminen vaatii vettä! Juot aivan liian vähän vettä. 1,5 l/vrk ei riitä, jos laihduttaa. Johan sekin kertoo nestevajeesta, että suutasi kuivaa. Juo 2-3l/vrk tai vähän enemmänkin, jos suuta yhä kuivaa, mutta 4-5l on jo liikaa. Siinä menee elekyrolyyttitasapaino sekaisin ja seurauksena on heikotus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5363
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      221
      2761
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      40
      2318
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      42
      2103
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2046
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1717
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      13
      1440
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1300
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1292
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      65
      1257
    Aihe